abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:20:17 #151
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118645503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In Nederland geven we inderdaad sommige groepen korting op bepaalde producten:
Dat kan op basis van leeftijd zijn, denk bijvoorbeeld aan korting in de Efteling voor kinderen en bejaarden (zelfde pretpark!)
Het kan op basis van dagbesteding zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan kranten die speciale studentenabonnementen kennen (zelfde krant!).
En het kan op basis van inkomen zijn, zoals bij een inkomensafhankelijke premie.
Waarom jij denkt dat hiermee opeens een geheel nieuw concept zou zijn bedacht, ontgaat me.
Als het je niet zint bij de Efteling dan blijf je er gewoon weg. Aan deze belasting is geen ontsnappen mogelijk....
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:21:33 #152
112251 314
gimme pie!
pi_118645570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als het je niet zint bij de Efteling dan blijf je er gewoon weg. Aan deze belasting is geen ontsnappen mogelijk....
@Kansenjongere: een factor 3 verschil in fatsoenlijke zorgregeling in Nederland, da's wat anders dan opa's korting in een pretpark, sorry hoor
pi_118645584
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Vul op die site maar als inkomen 0 in of minimumloon. Jaarpremie 255 Euro...
Toch klopt die website niet. Je gaat er niet veel op vooruit. Je premie is, zonder extra eigen risico, ongeveer 1140 euro. Je zorgtoeslag is 840. Dus je betaalt nu 300. Dat wordt 255.
Als je met verhoogd eigen risico rekent (laten we zeggen +120 euro, die uit het Kunduzakkoord), betaal je nu ongeveer 1080 euro. Je zorgtoeslag is 840. Dus je betaalt netto 240 euro. Dat wordt 255. Een verhoging dus.
pi_118645601
quote:

[..]

Dat kan op basis van leeftijd zijn, denk bijvoorbeeld aan korting in de Efteling voor kinderen en bejaarden (zelfde pretpark!)
Het kan op basis van dagbesteding zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan kranten die speciale studentenabonnementen kennen (zelfde krant!).
En het kan op basis van inkomen zijn, zoals bij een inkomensafhankelijke premie.
Waarom jij denkt dat hiermee opeens een geheel nieuw concept zou zijn bedacht, ontgaat me.
Omdat dat financieel voordelig is.

Dan wordt er namelijk meer omgezet en meer winst gemaakt.

Om een verplichte dienst in zo'n grote mate te koppelen aan inkomen, terwijl er heel wat voor te zeggen is dat mensen met hoge inkomens veel minder zorg nodig hebben dan mensen met een laag of geen inkomen, slaat helemaal nergens op.
Geen referral hier.
pi_118645782
Ik ben benieuwd of dit er wel doorheen gaat komen in de 1e kamer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_118645888
De soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend.

Laten we hopen dat dit hier ook opgaat :').
Geen referral hier.
pi_118645910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef TheVulture het volgende:
VVD, PVDA, SP is al een meerderheid en ik kan me voorstellen dat CU en GL ook voorstander zijn.
pi_118645944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

VVD, PVDA, SP is al een meerderheid en ik kan me voorstellen dat CU en GL ook voorstander zijn.
1e kamer toetst op andere punten en doet niet zo zeer aan partijpolitiek.
Geen referral hier.
pi_118645959
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Ja dit gaat erdoor komen. VVD+PvdA+SP = 38.
pi_118645999
quote:

[..]

Het is alsof je 65+ ers voor de ballenbak bij de McDonalds een gratis kaartje geeft en de kinderen van 3 jaar 650 euro voor een abbonement laat betalen. Tis nogal buiten proportie.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:28:07 #161
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118646013
Wanneer is het voor de Nederlanders eindelijk eens genoeg?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118646041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Buma gaf in elk geval duidelijk aan dat hij vond dat de Eerste Kamer fractie van CDA dat wel zou moeten gaan doen.
pi_118646134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als de partijen om partijpolitieke redenen tegen zijn zullen ze inderdaad een mooi "staatstrechtelijk argument" bedenken waarom de wettekst toch echt niet deugt, als ze om partijpolitieke redenen voor zijn zullen ze gewoon voor stemmen.
pi_118646163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Buma gaf in elk geval duidelijk aan dat hij vond dat de Eerste Kamer fractie van CDA dat wel zou moeten gaan doen.
In dit geval zou ik daar blij mee zijn.
Geen referral hier.
pi_118646341
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is alsof je 65+ ers voor de ballenbak bij de McDonalds een gratis kaartje geeft en de kinderen van 3 jaar 650 euro voor een abbonement laat betalen. Tis nogal buiten proportie.
Er zullen inderdaad mensen zijn die dit buiten proportie vinden, zoals er ook mensen zullen zijn die het buiten proportie vinden dat de ene persoon maandelijks uit eigen zak 1000 euro aan huur betaalt, terwijl de ander maandelijks voor zijn hypotheek hetzelfde kwijt is, maar de helft van vadertje staat krijg teruggestort.
pi_118646517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er zullen inderdaad mensen zijn die dit buiten proportie vinden, zoals er ook mensen zullen zijn die het buiten proportie vinden dat de ene persoon maandelijks uit eigen zak 1000 euro aan huur betaalt, terwijl de ander maandelijks voor zijn hypotheek hetzelfde kwijt is, maar de helft van vadertje staat krijg teruggestort.
Ik snap niet helemaal wat de huidige situatie op de woningmarkt, die ook al aangepast gaat worden, voor rechtvaardiging is voor de maatregelen in het zorgstelsel. Of moeten we er een wegstreep-wedstrijdje van maken? Want dan zitten we hier morgen nog.
pi_118646595
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_zorgpremie__.html

De SP is ook niet enthousiast.... al lijken die juist de hogere inkomens nog harder aan te willen pakken :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_118646666
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat de huidige situatie op de woningmarkt, die ook al aangepast gaat worden, voor rechtvaardiging is voor de maatregelen in het zorgstelsel. Of moeten we er een wegstreep-wedstrijdje van maken? Want dan zitten we hier morgen nog.
Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.
pi_118646850
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets met selectieve verontwaardiging over "scheve" zorgkosten terwijl de mensen die hier het hardst over klagen over het algemeen ook de grootste voorstanders van de "scheve" woonkosten zijn.
Er is weinig selectiefs aan als je opeens geconfronteerd wordt met een verhoging van 400% voor iets waar je waarschijnlijk geen gebruik van maakt, terwijl de onderlaag van de bevolking een verlichting van 500% krijgt voor hetzelfde. Daar is weinig selectiefs aan en doet weinig af aan het feit dat je, hoe je het ook wend of keert, een enorme groep modaal+ verdienende mensen per maand een lastenverhoging van heb ik u daar meegeeft. De HRA is dan wss het enige wat die mensen nog een beetje lucht geeft in crisistijd. Nogal raar dus dat je daar een parallel probeert te trekken, nog los van het feit dat natuurlijk niet iedereen met modaal+ inkomen een huis gekocht heeft maar wel geconfronteerd wordt met deze lastenverzwaring. Dat is pas selectief quoten :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 22:40:44 ]
pi_118646945
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is weinig selectiefs aan als je opeens geconfronteerd wordt met een verhoging van 400% voor iets waar je waarschijnlijk geen gebruik van maakt, terwijl de onderlaag van de bevolking een verlichting van 500% krijgt voor hetzelfde. Daar is weinig selectiefs aan en doet weinig af aan het feit dat je, hoe je het ook wend of keert, een enorme groep modaal+ verdienende mensen per maand een lastenverhoging van heb ik u daar meegeeft. De HRA is dan wss het enige wat die mensen nog een beetje lucht geeft in crisistijd. Nogal raar dus dat je daar een parallel probeert te trekken, nog los van het feit dat natuurlijk niet iedereen met modaal+ inkomen een huis gekocht heeft maar wel geconfronteerd wordt met deze lastenverzwaring. Dat is pas selectief quoten :)
Door te blijven liegen over de cijfers (die 500 procent) kom je niet bepaald overtuigender over.
pi_118646977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Door te blijven liegen over de cijfers (die 500 procent) kom je niet bepaald overtuigender over.
Hoe noem jij een verlaging van 107 euro naar 20 euro dan precies?
pi_118647027
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat noem ik creatief boekhouden. Die mensen betalen nu immers geen 107 euro, maar worden gecompenseerd middels een zorgtoeslag.
pi_118647038
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iemand zonder inkomen betaalt nu netto geen 107 euro.
pi_118647238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat noem ik creatief boekhouden. Die mensen betalen nu immers geen 107 euro, maar worden gecompenseerd middels een zorgtoeslag.
Diezelfde zorgtoeslag die voor alle mensen afgeschaft wordt bedoel je, en waarmee alles wat rond modaal zit nog veel meer gaat meebetalen aan de groep die die zorgtoeslag volledig verrekend zien worden door nog maar 20 euro zorgpremie per maand te hoeven betalen?

Je hebt gelijk, het is niet volledig de waarheid, maar ook jij ziet vast wel in dat die tegenstelling tussen helemaal niets extra`s aan zorgpremie kwijt zijn en honderden euro`s per maand nogal groot is en het vrij logisch is dat mensen daarover steigeren. Ik snap heus wel dat voor jou iedereen met een modaal+ inkomen per definitie woningbezitter is en makkelijk die honderden euro`s kan missen, maar ik denk dat het niet zo makkelijk is.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:47:48 #175
112251 314
gimme pie!
pi_118647344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

als je 1000 euro aan huur betaalt ben je dus gewoon beter af door te kopen, als je hypotheekaflossing ook rond de 1000 per maand komt. dat is je eigen keuze, dit is een verplichte verzekering die wordt verhoogd, is nogal wat anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')