Daarom is de inkomstenbelasting inkomensafhankelijk, moeten diensten en producten ook nog eens inkomensafhankelijk worden? De VVD faalt hier gewoon enorm mee, dat ze met zoiets durven in te stemmenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
terecht, wie mee verdient moet meer lappen
Tja, regeren is compromissen sluiten....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarom is de inkomstenbelasting inkomensafhankelijk, moeten diensten en producten ook nog eens inkomensafhankelijk worden? De VVD faalt hier gewoon enorm mee, dat ze met zoiets durven in te stemmen
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, regeren is compromissen sluiten....
Ik vind het eigenlijk wel dapper dat voor het eerst in 15 jaar er weer een kabinet zit met een stevige ambitie. Dat ze over hun vaste stokpaardjes heen durven te kijken, vind ik erg positief.
De uitwerking zal me voor een groot deel allicht minder bevallen, ik heb dan ook niet voor niets niet op een van deze partijen gestemd.
Maar had je werkelijk liever gezien dat de onderhandelingen weer een half jaar of het jaar hadden geduurd omdat iedereen achter zijn stokpaardjes blijft staan en er uiteindelijk weer een waterig compromis overblijft waar helemaal niemand blij mee is?
Welke premier moet dat niet in tijden van crisis?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.
Ja, regeren is compromissen sluiten, maar de VVD die instemt met allemaal niveleringsmaatregelen laat wel zien dat ze de verkiezingen met terugwerkende kracht gewoon verloren heeft. Ze mogen nu dan wel de premier leveren, maar hij moet het wel vier jaar lang over 'eerlijk delen' en 'de sterkste schouders, de zwaarste lasten' hebben.
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke premier moet dat niet in tijden van crisis?
Jammer dat je geen zorgtoeslag krijgt en er dus toch op achteruit gaatquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef QBay het volgende:
[..]
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...
Hoho, te snel conclusies getrokken. Volgens mij ga ik er dan ¤650 op vooruit?![]()
![]()
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).
Misschien moet je eens met Bram_van_Loon in discussie over wie het het slechtste heeft gedaanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat jij het goed praat (en in andere topics je tevreden stelt met de uitkomsten van de onderhandelingen) geeft eigenlijk al aan dat de VVD hard heeft gefaald.
Tja als een VVD die het moet hebben van boos doen tegen buitenlanders en samenwerken met de zwartekousen voor jou een betere VVD is dan een die het begrotingstekort serieus terugdringt en daarvoor het compromis durft te zoeken dan gaan we het nooit eens wordenquote:Ja, regeren is compromissen sluiten, maar de VVD die instemt met allemaal niveleringsmaatregelen laat wel zien dat ze de verkiezingen met terugwerkende kracht gewoon verloren heeft. Ze mogen nu dan wel de premier leveren, maar hij moet het wel vier jaar lang over 'eerlijk delen' en 'de sterkste schouders, de zwaarste lasten' hebben.
Je beseft dat er in een tijd van sterke bezuinigingen weinig ruimte is voor compensatie? Zowel voor VVD als voor de PvdA overigens die beiden moeten slikken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met ons progressieve belastingstelsel wordt er al meer dan 'eerlijk' gedeeld en tillen de 'sterkste schouders' in verhouding al veel meer lasten. Dit zijn daar nog eens extra nivelerende maatregelen, waar de VVD gewoon mee instemt zonder dat er fatsoenlijke punten tegenover staan (ow ja, de inkomstenbelasting daalt iets, maar dat compenseert het voor geen meter).
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:41 schreef 99.999 het volgende:
Maar had je werkelijk liever gezien dat de onderhandelingen weer een half jaar of het jaar hadden geduurd omdat iedereen achter zijn stokpaardjes blijft staan en er uiteindelijk weer een waterig compromis overblijft waar helemaal niemand blij mee is?
Mag je je straks wel elke dag om 8 uur melden bij de werkvoorziening om te schoffelen. Werk je alsnog maar houdt je minder over.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan beter kansarm worden, dan houd ik meer over dan met 40u p/week werken en afdragen.
Dit dus. De uitwerking is misschien niet helemaal wat ik gehoopt had als hoger inkomen en VVD-stemmer. Maar er ligt wel een pakket dat ambitieus is met twee partijen die serieus stappen willen zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:
Tja als een VVD die het moet hebben van boos doen tegen buitenlanders en samenwerken met de zwartekousen voor jou een betere VVD is dan een die het begrotingstekort serieus terugdringt en daarvoor het compromis durft te zoeken dan gaan we het nooit eens worden.
En zoals ik in andere topics heb aangegeven vind ik dit ook geen al te goede maatregel (op het wegnemen van de administratieve ellende van de zorgtoeslag na dan). Maar het hele pakket is eindelijk eens ambitieus.
Tja, het lijkt me vooral smeerolie om afspraken te kunnen maken. Ik vond de uitleg van de heren bij P&W wel aardig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.
Oftewel, stilstand is weliswaar achteruitgang maar achteruitgang is óók achteruitgang.
Omdat je anders dadelijk allerlei randverschijnselen krijgt zoals een zorgpremie die afhankelijk is van je leaseauto. Veel overzichtelijker omdat op één plaats te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?
Dat klopt nogh steeds niet met een profgressief stelsel. Voor iedere euro die je verdient hou je meer over dan je had...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan beter kansarm worden, dan houd ik meer over dan met 40u p/week werken en afdragen.
Met als verschil dat het huidige akkoord geen achteruitgang is, zeker niet als je het op de lange termijn bekijkt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit heeft een hoog "Something must be done. This is something, therefore it must be done"-gehalte.
Oftewel, stilstand is weliswaar achteruitgang maar achteruitgang is óók achteruitgang.
Vooralsnog wordt er mbt zorgpremie gesproken over brutoloon en niet over loon voor de LH. Vraag is dus of je de leaseauto ook mee moet rekenen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat je anders dadelijk allerlei randverschijnselen krijgt zoals een zorgpremie die afhankelijk is van je leaseauto. Veel overzichtelijker omdat op één plaats te doen.
Vooralsnog nog niet. Maar het systeem complexer maken (en meerdere inkomensafhankelijke nivelleringspogingen zijn per definitie complexer) maakt meer ruimte voor dat soort "onverwachte" features.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Vooralsnog wordt er mbt zorgpremie gesproken over brutoloon en niet over loon voor de LH. Vraag is dus of je de leaseauto ook mee moet rekenen.
Het pakt met betrekking tot de stijgende zorgkosten nergens de kosten (en kostenopdrijvers) aan. Als dat óók zou gebeuren, kreeg een ophaalronde als dit al een stuk meer bijval.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Met als verschil dat het huidige akkoord geen achteruitgang is, zeker niet als je het op de lange termijn bekijkt.
Wat mij betreft wordt de IB juist minder progressief (of gewoon vlak). Wat er nu, met de handtekening van de VVD er onder, gebeurt is juist het tegenovergestelde. Waarom én meer belasting moeten betalen als je een hoger inkomen hebt én dan ook nog eens meer voor diensten moeten betalen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou alleen de IB progressief mogen werken in een stelsel sociale voorzieningen?
Ow, er zijn anders genoeg compensaties voor de 'zwakkeren', zie bijvoorbeeld dit plan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat er in een tijd van sterke bezuinigingen weinig ruimte is voor compensatie? Zowel voor VVD als voor de PvdA overigens die beiden moeten slikken.
Als je de zorgtoeslag er afhaalt is dat hooguit een tientje voor de minima per maand. Na een jaar WW op bijstandsniveau hakt er dan harder inquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow, er zijn anders genoeg compensaties voor de 'zwakkeren', zie bijvoorbeeld dit plan.
Gelul, het was al lang en breed bekend, dat we een kabinet zouden krijgen met pvda en vvd én dat bij zo'n kabinet de middeninkomens de lul zouden zijn. Nu gaan huilen dat het ook gebeurt is een beetje jammer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit komt compleet uit de lucht vallen.
Als iets een tientje per maand duurder wordt voor de minima dan wordt er moord en brand geschreeuwd, nu worden ze méér dan volledig gecompenseerd (terwijl andere groepen tot bijna 25 keer zoveel moeten betalen voor hetzelfde product in vergelijking met de minima) en dan wordt dat gebagitaliseerd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je de zorgtoeslag er afhaalt is dat hooguit een tientje voor de minima per maand. Na een jaar WW op bijstandsniveau hakt er dan harder in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |