Gelukkig kan dan met dat geld de 20 euro betalende bijstandtrekker in leven gehouden worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Ff uitgerekend, ga 400 euro betalen per maandauwie
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Och ik vond mijn 225 euro p.p. al veel, tijd om minder te gaan werken in plaats van meer salaris. Lekker subsidies trekken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Hahaha, doen. Denk dat je heel snel weer terug aan het werk wilt en die 225 euro p.p weer wilt betalen.(of meer)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Och ik vond mijn 225 euro p.p. al veel, tijd om minder te gaan werken in plaats van meer salaris. Lekker subsidies trekken!
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:49 schreef practics het volgende:
[..]
Hahaha, doen. Denk dat je heel snel weer terug aan het werk wilt en die 225 euro p.p weer wilt betalen.(of meer)
Niet normaal inderdaad het stikt hier van de bijstandsmiljonairs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.
En degene die niet kán werken (chronisch ziek, werkeloos en dan vooral 50+ werkeloos) dubbel gestraft. Kijk maar naar het beleid van Rutte 1.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Waarom zou je, in Nederland word de werker gestraft en de niet werker in de watten gelegd.
Hèhè, linksom of rechtsom word je toch wel genaaid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Ruilen met mijn benedenmodale salaris? Dan gaat je zorgpremie omlaag.
Die mensen zijn ook helemaal niet belangrijk. Was toch wel duidelijk bij het vorige kabinet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef splendor het volgende:
[..]
En degene die niet kán werken (chronisch ziek, werkeloos en dan vooral 50+ werkeloos) dubbel gestraft. Kijk maar naar het beleid van Rutte 1.
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:54 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Niet normaal inderdaad het stikt hier van de bijstandsmiljonairs.
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...quote:In de oude situatie betaalde je 1199 euro per jaar
Jouw inkomensafhankelijke zorgpremie wordt 766 euro per jaar
Door het belastingvoordeel bespaar je 217 euro
Dat betekent dat je -650 euro per jaar meer kwijt bent
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef QBay het volgende:
[..]
Kutkabinet met hun debiele plannen. Je zou die politici bijna een ongeneeslijke ziekte toewensen...
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk. Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Dit zou suggereren dan rijke mensen meer zorg behoeven dan bijstandstrekkers.
De belangrijkste vraag inderdaad. Anders ben je 600 euro per maand, dus 7200 euro per jar meer kwijt als je als eenverdiener meer dan 140.000 euro verdient.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaat het om het verzamelinkomen of wordt de premie per persoon inkomensafhankelijk?
En welke rekenkamer heeft dat berekend, toch niet die wat zeiden de betuwelijn zou winstgevend gaan worden hoop ik toch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.
Hoewel ik tegen dit soort extreme vormen van solidariteit ben, is het wel veel te makkelijk om in te zoomen op alleen deze maatregel. Je moet het zien binnen het totaalpakket en dan blijkt gewoon dat de koopkracht redelijk gelijk blijft.
Het gaat om je individuele inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag inderdaad. Anders ben je 600 euro per maand, dus 7200 euro per jar meer kwijt als je als eenverdiener meer dan 140.000 euro verdient.
Waarom zou je voor een verplichte verzekering zo'n premie moeten betalen? Laat ze liever eens flink bezuinigen i.p.v. altijd maar meer te willen.
Ach, ik denk dat dit in de eerste kamer nog wel eens interessant kan worden. Steun zou van de SP moeten komen. Andere partijen gaan hier niet mee instemmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:18 schreef klubikwapperdam het volgende:
geweldig... ga dan in 2014 ongeveer 425 euro per maand betalen......echt ronduit belachelijk,alsof het een vetpot is tegenwoordig...
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sterker nog. Het is andersom. De gezonde werkende mens gaat betalen voor de werkeloze zorgbehoevende.
Hoewel ik tegen dit soort extreme vormen van solidariteit ben, is het wel veel te makkelijk om in te zoomen op alleen deze maatregel. Je moet het zien binnen het totaalpakket en dan blijkt gewoon dat de koopkracht redelijk gelijk blijft.
Dit zal (hopelijk) geen meerderheid krijgen inderdaad, vind het helemaal niet erg om wat in te leveren, zeker niet t.o.v. iemand in de bijstand, maar deze bedragen zijn gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat dit in de eerste kamer nog wel eens interessant kan worden. Steun zou van de SP moeten komen. Andere partijen gaan hier niet mee instemmen.
Waarschijnlijk omdat je wel ergens weer wat vandaan graait. Ik ga vooralsnog uit van de cijfers van het CPB.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
¤1000 netto 3 dagen KDV en voor 2 personen zo'n ¤682 zorgkosten. Lang leve de inkomensnivellering.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Als je 70.000 per jaar verdient ga je dus 350 per maand meer betalen aan je verzekering, een paar honderd aan kinderopvangvergoeding minder en je HRA wordt beperkt. Maar gelukkig ga je een paar euro belasting besparen.........
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Coelho het volgende:
waar kan ik dat rekenmodel terugvinden?
Ze hadden het leefstijlafhankelijk moeten maken ipv inkomensafhankelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:41 schreef Yuhina het volgende:
Hoe de fuck is de VVD hier ooit mee akkoord gegaan. Ik betaal nu 75 euro per maand zorgpremie (maximale eigen risico) en moet straks dus 125 euro per maand meer betalen (verdien zo'n 50k). Mag ik gaan betalen voor de bijstandstrekkers die elke dag op de bank zitten, patat eten, bier drinken en zware shag roken
Ja hoor, dus mijn oma van 80 kan in 1x dr hele AOW overmaken naar haar zorgverzekering?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ze hadden het leefstijlafhankelijk moeten maken ipv inkomensafhankelijk.
Zo zitten we ons druk te maken over 5 euro erbij in de maand, en zo mag je er ineens 350 extra lappen.
Wat ik bedoel is dat degenen die nu het minste gaan betalen degenen met de laagste Sociaal Economische Status zijn. Dit zijn aangetoond de mensen met de slechtste leefgewoonten en de grootste zorgverbruikers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef practics het volgende:
[..]
Ja hoor, dus mijn oma van 80 kan in 1x dr hele AOW overmaken naar haar zorgverzekering?
Kerel denk eens na voordat je iets post.
Als dat zou kloppen dan gaan wij hier met zijn tweetjes 3,6 maal zoveel betalen als nu. Goed vooruitzicht! Van 155 euro naar 560 euro. Het zal wel anders opgebouwd zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:40 schreef klubikwapperdam het volgende:
[..]
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebben
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe blijft mijn koopkracht behouden nu mijn HRA beperkt wordt, mijn zorgpremie verdriedubbeld en mijn inkomstenbelasting slechts 4% omlaag gaat ? Ik verdien rond de 60k.
De afhankelijkheid van de HRA is je eigen keuze geweest, net zoals de keuze om je kinderen door een kinderopvanger te laten opvoeden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Als je 70.000 per jaar verdient ga je dus 350 per maand meer betalen aan je verzekering, een paar honderd aan kinderopvangvergoeding minder en je HRA wordt beperkt. Maar gelukkig ga je een paar euro belasting besparen.........
Voor die HRA gaan die belastingschijven omlaag zei Rutte. O nee. wacht even Samsom zei dat die verlaging voor de schandalige verhoging van de zorgbelasting was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lopen SPers over naar de VVD omdat de SP niet links genoeg is.....quote:
Je bedoeld in een land waar de zwakkeren de sterken uitmelken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
[..]
De afhankelijkheid van de HRA is je eigen keuze geweest, net zoals de keuze om je kinderen door een kinderopvanger te laten opvoeden.
Premie naar inkomen is rechtvaardig in een land waar de sterken de zwakken ondersteunen. Blijft wel een enorme sprong evengoed, hier wordt het van +/-400 euro met z'n drieën ook >1100.
Een progressief belastingstelsel, akkoord. Maar deze premie is gewoon een zeer gevoelige belastingverhoging waarmee het totale tarief uitkomt op zo'n 60% en dan hebben we het niet over een extreem hoog inkomen, maar twee keer modaal. Dit soort gezinnen gaan dit onevenredig hard merken. En als het mogelijk is ga je minder werken, want waarom zou je vijf dagen werken als je toch meer dan de helft mag inleveren aan vadertje staat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
[..]
Premie naar inkomen is rechtvaardig in een land waar de sterken de zwakken ondersteunen.
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan. Ben je in een klap van die flauwekul af. Zorg is sowieso beter geregeld over de grens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als dat zou kloppen dan gaan wij hier met zijn tweetjes 3,6 maal zoveel betalen als nu. Goed vooruitzicht! Van 155 euro naar 560 euro. Het zal wel anders opgebouwd zijn.
Guus Hiddink heeft hier een hoop problemen mee gehad hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan.
Gezien mijn ouders net over de grens in Duitsland wonen kan ik beamen dat het beter geregeld is in het buitenland en dat het zeer voordeliger wonen is. Wie weet wordt het een reële optie binnenkort. Alhoewel een tweede huis niet mijn voorkeur heeft, zal het dan wel compleet verhuizen worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Keep on hoping. In Belgie koop je al een huisje voor 20000 Euro. Kopen. Uitschrijven in je gemeente en daar gaan wonen voor de wet. Huis in Nederland houd je gewoon aan. Ben je in een klap van die flauwekul af. Zorg is sowieso beter geregeld over de grens.
voorbeeld van de niet-werker die in de watten wordt gelegd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Hier in duitsland betaal je 14% ziektekostenpremie en een pittige inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:12 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gezien mijn ouders net over de grens in Duitsland wonen kan ik beamen dat het beter geregeld is in het buitenland en dat het zeer voordeliger wonen is. Wie weet wordt het een reële optie binnenkort. Alhoewel een tweede huis niet mijn voorkeur heeft, zal het dan wel compleet verhuizen worden.
Inderdaad, ik weet ook niet het hele plaatje. Maar in ieder geval wonen en auto zijn twee posten die een stuk goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier in duitsland betaal je 14% ziektekostenpremie en een pittige inkomstenbelasting.
Nee, dan zit je rond modaal al tegen de ¤ 200,- aan. Een user in een ander topic had een grafiekje, ogenblik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:40 schreef klubikwapperdam het volgende:
[..]
482/70.000 x je jaarsalaris, zou je wel ongeveer een schatting moeten hebben
Paupers, hou toch op.. Ik werk en mijn buurman lacht me vierkant uit met z'n uitkering. Die draait zich s'ochtends nog 10x om als ik om 6 uur de deur uitga.. Tuurlijk heb ik iets meer geld, maar als ik zie waar dat aan opgaat is het meer huur betalen dan de buurman, mn auto betalen, benzine, mrb, en weet ik veel wat allemaal nog meer. Als meneer lekker in de tuin zit de hele dag zit ik op kantoor. Het is nog net iets te lonend om te werken maar hoe lang dat nog duurt. Ik heb de zin om verder te studeren al opgegeven voorlopig, het loont te weinig voor de moeite en resultaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef practics het volgende:
[..]
Dit dus, mensen snappen echt niet dat als je werkt je nog wat kunt doen, en je eigenhuis hebt in een redelijke wijk. Ga je in bijstand zitten zit je in een afgetrapte sociale huurwoning tussen de paupers. Als je serieus denkt dat je daar vrolijk van word,![]()
.
Oh, dan is het maar 85 euro per maand duurder (met zijn tweetjes). Wat is nu 1000 netto op jaarbasis, ga ik niet eens merken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
Ow, nog makkelijker: http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
(Overbelast? Nog niet uitgeprobeerd)
met 60K zit je bijna op 400 euro per maand....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef Miracle_Drug het volgende:
Die miezerige 20 euro voor bijstandstrekkers, daar hadden ze een nulletje achter moeten zetten. Moet je eens zien hoe snel ze ineens aan het werk willen
70 euro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen hoor
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Paupers, hou toch op.. Ik werk en mijn buurman lacht me vierkant uit met z'n uitkering. Die draait zich s'ochtends nog 10x om als ik om 6 uur de deur uitga.. Tuurlijk heb ik iets meer geld, maar als ik zie waar dat aan opgaat is het meer huur betalen dan de buurman, mn auto betalen, benzine, mrb, en weet ik veel wat allemaal nog meer. Als meneer lekker in de tuin zit de hele dag zit ik op kantoor. Het is nog net iets te lonend om te werken maar hoe lang dat nog duurt. Ik heb de zin om verder te studeren al opgegeven voorlopig, het loont te weinig voor de moeite en resultaat.
Ja want in de bouw is het zo geweldig nuquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef practics het volgende:
[..]
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)
Je zegt het zelf al je buurman heeft geen auto, zou jij je auto kwijt willen? (ook als je geen werk had?) Denk het ook niet.
Studeren is al aantal jaar minder aantrekkelijk, je kunt beter een goed vak leren. Daar kun je meer in verdienen dan met een studie. Daarbij kun je ook x aantal jaar eerder aan het werk, dat loont dus alleen maar. En er is altijd werk voor je.
Als het leven als bijstandstrekker zo zielig is, waarom gaat diezelfde buurman dan niet gewoon aan het werk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef practics het volgende:
[..]
Je verheerlijkt het idee uitkeringstrekker. Ten eerste zo vaak is het niet mooi weer om achter in de tuin te zitten. Daarnaast kan meneer er wel gaan zitten, maar dan kan die goedkoop rommel biertje drinken. En wat meneer savonds op zijn bord heeft liggen aan eten, zou ook niet veel soeps zijn. (als het niet letterlijk 3x in de week soep van de voedselbank is.)
Je zegt het zelf al je buurman heeft geen auto, zou jij je auto kwijt willen? (ook als je geen werk had?) Denk het ook niet.
Studeren is al aantal jaar minder aantrekkelijk, je kunt beter een goed vak leren. Daar kun je meer in verdienen dan met een studie. Daarbij kun je ook x aantal jaar eerder aan het werk, dat loont dus alleen maar. En er is altijd werk voor je.
Zo is datquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
Niet zo'n hulde aan het kabinet. goed nieuws voor links want voor de VVD hooguit 3 zetels bij de volgende verkiezingen.
Precies. Waarom gaan zij niet meer betalen en 'wij' wel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De maximale zorgtoeslag is ¤ 69, dus heel veel minder dan nu gaan ze niet betalen.
Dit model gaat ook nog uit van een premie van 105 euro. Ik betaal 75 euro omdat ik bewust voor een hoog eigen risico kies. Dat eigen risico zal in het nieuwe stelsel ongetwijfeld nog veel hoger zijn. Dit zijn echt extreme lastenverhogingen, het scheelt dat ik beperkte vaste lasten heb maar het zal me weinig verbazen als gezinnen in de problemen komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef DJKoster het volgende:
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja want in de bouw is het zo geweldig nu.
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als het leven als bijstandstrekker zo zielig is, waarom gaat diezelfde buurman dan niet gewoon aan het werk?
De vraag rijst dan natuurlijk waarom meneer denkt wel aanspraak op andermans geld te mogen maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef practics het volgende:
[..]
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.
[..]
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?
Wat maakt het uit, als hij zo wil leven, zich netjes aan de regels houd en geen fraude pleegt, staat hij gewoon in zijn recht. Maar dat zegt nog niet dat hij het beter heeft.
Staat gewoon in zijn recht???? Smerige profiteur is het. Als hij dan ziek is en eindelijk dood gaat moet ik hem nog in leven houden ook. Alsof het niet genoeg is dat ik zijn inkomen betaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef practics het volgende:
[..]
Als lompe stenen sleper niet nee, klopt. De rest ligt nog wel wat anders.
[..]
Omdat er geen werk is? Omdat meneer te oud is? Omdat meneer geld niet verkiest boven vrije tijd?
Wat maakt het uit, als hij zo wil leven, zich netjes aan de regels houd en geen fraude pleegt, staat hij gewoon in zijn recht. Maar dat zegt nog niet dat hij het beter heeft.
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag rijst dan natuurlijk waarom meneer denkt wel aanspraak op andermans geld te mogen maken.
Dan is er iets goed mis met die wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..
Jup mee eens, maar meneer doet op zich niks fout volgens de wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Staat gewoon in zijn recht???? Smerige profiteur is het. Als hij dan ziek is en eindelijk dood gaat moet ik hem nog in leven houden ook. Alsof het niet genoeg is dat ik zijn inkomen betaal.
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Jup mee eens, maar meneer doet op zich niks fout volgens de wet.
Dan moet meneer ook niet miepen als we de wet aanpassen zodat meneer niks meer krijgt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat het wettelijk zo is geregeld. Of dat nu fair is of niet..
Inderdaad. Dat er teveel paupers zijn die misbruik maken van de halfzachte controles hierop is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.
Dus buurman, buurvrouw en kind met een (drie-)dubbele uitkering gaan er echt wel op achteruit. Tenzij ze werken.quote:De huishoudinkomenstoets wordt vervangen door een huishouduitkeringstoets. Dit
voorkomt dat binnen een huishouden sprake kan zijn van stapeling van uitkeringen,
waardoor de inkomsten hoger zijn dan bij de buurman of buurvrouw die aan het werk
is. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat het wel loont om aan het werk te gaan door dit
loon niet te verrekenen met de uitkeringen in het huishouden.
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zeker wel, als je kan werken, ben je daartoe verplicht, anders verlies je je aanspraak op bijstand.
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet meneer ook niet miepen als we de wet aanpassen zodat meneer niks meer krijgt.
Dat is de taak van het UWV.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef practics het volgende:
[..]
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.
[..]
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)
Tja. En kwijtscheldingen dan? Want dat is nogal wat, als je geen waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen e.d. hoeft te betalen. Loopt best lekker op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef DJKoster het volgende:
En verder (uit het regeerakkoord)
[..]
Dus buurman, buurvrouw en kind met een (drie-)dubbele uitkering gaan er echt wel op achteruit. Tenzij ze werken.
Nu ze horen hoeveel zorgbelasting ze moeten betalen als ze wel gaan werken blijven ze daar nog wel even zitten....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Tja. En kwijtscheldingen dan? Want dat is nogal wat, als je geen waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen e.d. hoeft te betalen. Loopt best lekker op.
Dáár moeten ze op bezuinigen, niet eens zo zeer op de bijstand zelf. Maar die extraatjes zorgen ervoor dat veel mensen te lui zijn om van die bank af te komen.
Dan moet meneer niet miepen als meneer crimineel wordt en we meneer levenslang opsluiten. Meneer heeft dan natuurlijk geen rechten meer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef practics het volgende:
[..]
Euh ja nou dan zeg ik ga langs en verplicht het hem even.
[..]
Kun je doen, maar dat zou de criminaliteit alleen verhogen, en het aantal zwervers (lees alleen maar meer overlast wat geld kost)
Je mag wel klagen als je niet op deze boevenclub hebt gestemd toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Nu lopen klagen, ... lekker gestemd mensen.
Dit komt compleet uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit komt compleet uit de lucht vallen.
Precies. Omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nu ze horen hoeveel zorgbelasting ze moeten betalen als ze wel gaan werken blijven ze daar nog wel even zitten....
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef Chahna het volgende:
Wellicht dacht Rutte dat rechts Nederland ook de vinger in deze pap zou aflikken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerde wereld
[..]
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.
De VVD heeft ermee ingestemd.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerde wereld
[..]
Ik heb VVD gestemd, de vinger in deze pap is van de PvdA.
Je mag ook klagen als je dat wel hebt gedaan. Stemmen doe je alleen maar om de tirannie te bestendigen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je mag wel klagen als je niet op deze boevenclub hebt gestemd toch?
• De PvdA kiest voor een inkomensafhankelijke premie voor het basispakket. Daarmee is de bureaucratie van de zorgtoeslag niet meer nodig en worden de lasten eerlijker verdeeld. Hierbij zal dequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.
klopt:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stond gewoon in PvdA verkiezingsprogramma.
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef 314 het volgende:
[..]
klopt:
http://www.pvda.nl/standpunten/zorg/Gezondheidszorg
wel zuur dat iemand (1) die eerst 100 euro betaalde nu maar 20 betaalt, en dus voor laten we zeggen 80 euro een mooi basispakket+aanvullend heeft
de ander (2) die eerst 100 euro betaalde en wat aanvullend wilde gaan verzekeren, die moet nu ineens 150 gaan betalen.. om daar dan ook nog 60 bovenop te leggen (zelfde aanvullend pakket als meneer 1) wordt als snel veel duurder
Laagste inkomen betaalde eerst zo'n 20-25 euro, en nu 20. Big deal. En ja, de ziektekosten worden hoger, dus gemiddeld gaat de premie omhoog, dat had ik ook wel kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef 314 het volgende:
[..]
klopt:
http://www.pvda.nl/standpunten/zorg/Gezondheidszorg
wel zuur dat iemand (1) die eerst 100 euro betaalde nu maar 20 betaalt, en dus voor laten we zeggen 80 euro een mooi basispakket+aanvullend heeft
de ander (2) die eerst 100 euro betaalde en wat aanvullend wilde gaan verzekeren, die moet nu ineens 150 gaan betalen.. om daar dan ook nog 60 bovenop te leggen (zelfde aanvullend pakket als meneer 1) wordt als snel veel duurder
Meestal betekent het dan ook oneerlijk..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Het woord "eerlijk" dat de PvdA overal over heen giet als een slechte saus betekent ook helemaal niets.
33% verlaging alsnog.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betaalde iemand (1) 100 euro, of ging daar nog een zorgtoeslag van 70 euro van af?
Marktwerking is er niet en met verzekeren heeft het ook niks te maken. Verzekeren doe je naar risico en niet naar inkomen. De rokende zuipende bijstandstrekker moet dus eigenlijk juist meer betalen dan de gezond levende rijkere.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef 314 het volgende:
[..]
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.
het ergste is dat ze eerst "marktwerking" riepen en een prima systeem om zeep hielpen, en nu alles duurder wordt willen ze dat weer gaan terugdraaien. heb je dus hetzelfde pakker voor meneer 1 voor ¤80 en voor meneer 2 voor ¤210, dat noem ik niet meer 'verdelen'
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
33% verlaging alsnog.
Een factor 14 verschil tussen de bijstander en de 70k'er. En de rest van die bijstand betaalt de 70k'er ook wel.
Je hebt dus de cijfers maar even zo verdraaid dat ze je stelling onderbouwen, Diederik Stapel zal trots op je zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef 314 het volgende:
[..]
gewoon een verzekeringpakket van 100 euro.. dat die daarnaast belastingvoordeel geniet er maar ff buiten gelaten.
Ik mag er toch vanuit gaan dat ze 2 gelijkwaardige zorgverzekeringen met elkaar vergeleken hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.
niet eens die 70k'er, want hier zie je dat het bruto modaal inkomen in 2012 op ¤ 33.000 is gesteld. ik verdien geen 70k, maar moet wel 600 euro per jaar meer gaan betalen, toch weer ¤50 per maand waar ik NIKS voor terug krijgquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
33% verlaging alsnog.
Een factor 14 verschil tussen de bijstander en de 70k'er. En de rest van die bijstand betaalt de 70k'er ook wel.
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je hebt dus de cijfers maar even zo verdraaid dat ze je stelling onderbouwen, Diederik Stapel zal trots op je zijn.
Linkje staat in dit topic.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Waar kan ik uitrekenen wat het mij gaat kosten? Iemand een linkje?
Natuurlijk, maar we hebben geen info over welke pakketten dat dan zijn. Je kan nu ook een verzekering krijgen voor 75 euro als je maximaal eigen risico hebt. Laagste inkomens betalen dan netto 5 euro per maand. Als dat nu 20 wordt zou dat een verhoging zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik mag er toch vanuit gaan dat ze 2 gelijkwaardige zorgverzekeringen met elkaar vergeleken hebben.
Bepaalde kerkgenootschappen zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef 314 het volgende:
[..]
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ook
Je uitgangssituatie klopte al niet, omdat je (al dan niet bewust) de zorgtoeslag maar even achterwege liet. Dan heeft het dus geen enkele zin om op basis van die onjuiste startsituatie conclusies te gaan trekken, want die deugen dan al evenmin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef 314 het volgende:
[..]
nee, want het zijn 2x een pakket van 100 euro aan zorg, maar datzelfde pakket kost hem ¤20 en mij ¤150.. en het is nog verplicht ook
Stuk goedkoper dusquote:Stappenplan opsporing en boete
Minister Schippers van Volksgezondheid wil het aantal mensen zonder verplichte zorgverzekering terugdringen. Uit cijfers van het CBS blijkt dat er zo'n 150.000 onverzekerden zijn. Dit staat gelijk aan 140 miljoen euro premie. Vanaf 15 maart begint de actieve opsporing. Hoe gaat dat in zijn werk?
Onverzekerden worden via een bestandsvergelijking opgespoord
Zij krijgen dan eerst een brief van het CVZ met het verzoek alsnog een zorgverzekering af te sluiten
Is dit na drie maanden nog steeds niet gebeurd, dan volgt een boete van circa 340 euro
Opnieuw volgt een bestandsvergelijking met indien noodzakelijk een tweede boete
Blijft men daarna onverzekerd, dan verzekert het CVZ diegene bij een zorgverzekeraar
In het laatste geval moet de persoon in kwestie een jaar lang een bestuursrechtelijke premie betalen. Dat is ongeveer 1.350 euro. Dit bedrag kan rechtstreeks ingehouden worden op het loon of de uitkering.
Maar die betalen wel aan een fonds. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaardquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bepaalde kerkgenootschappen zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichting.
men neme 2x een pakket van 100 euroquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je uitgangssituatie klopte al niet, omdat je (al dan niet bewust) de zorgtoeslag maar even achterwege liet. Dan heeft het dus geen enkele zin om op basis van die onjuiste startsituatie conclusies te gaan trekken, want die deugen dan al evenmin.
Nee. de minimale premie is 255 euro per jaar voor de basisverzekering zonder extra eigen risico.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Valt moeilijk te zeggen als we nog weinig details hebben. Het zou best kunnen dat die 20 euro bijvoorbeeld met een verhoogd eigen risico is. Bovendien verschilt de premie per verzekeringsmaatschappij. Het is in ieder geval een klein verschil.
Maar je bent dan wel solidair....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:12 schreef 314 het volgende:
[..]
men neme 2x een pakket van 100 euro
100 euro voor jou - 70 zorgtoeslag = 30 euro
of
30 euro voor jou (zorgtoeslag niet vernoemen, wel mee rekenen)
150 voor mij - noppes zorgtoeslag = 150 euro
voor hetzelfde product
Da's knap want ik betaal minder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. de minimale premie is 255 euro per jaar voor de basisverzekering zonder extra eigen risico.
ja dat dan weer welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar je bent dan wel solidair....
Thanks... zou 630 EUR op jaarbasis extra gaan kostenquote:
Premie 2014 als de plannen van het kabinet worden ingevoerd....quote:
ja de sterkste schouders dragen de lasten, dus ook die vetpotten bij de goede doelen zullen moeten inleverenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik sprak net een vriend van me over de telefoon. Die was zo boos dat hij in een keer alle goede doelen heeft opgezegd.
Net was het nog minimaal 20 euro. Ah, verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Premie 2014 als de plannen van het kabinet worden ingevoerd....
hier 578 bijbetalen, nou bedankt Samsom en Rutte.. hadden ze niet een ander puntje kunnen ruilen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Thanks... zou 630 EUR op jaarbasis extra gaan kosten
Vul op die site maar als inkomen 0 in of minimumloon. Jaarpremie 255 Euro...quote:
De brandstofaccijns gaat ook omhoog....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef 314 het volgende:
[..]
hier 578 bijbetalen, nou bedankt Samsom en Rutte.. hadden ze niet een ander puntje kunnen ruilen?
In Nederland geven we inderdaad sommige groepen korting op bepaalde producten:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:12 schreef 314 het volgende:
[..]
men neme 2x een pakket van 100 euro
100 euro voor jou - 70 zorgtoeslag = 30 euro
of
30 euro voor jou (zorgtoeslag niet vernoemen, wel mee rekenen)
150 voor mij - noppes zorgtoeslag = 150 euro
voor hetzelfde product
Niet als je een inkomensafhankelijke premie betaald.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef 314 het volgende:
wanneer kun je ook alweer overstappen van verzekeraar? dat wordt zo natuurlijk steeds interessanter
ja, en sigaretten en alcohol ook, alle lol weg, op een gegeven moment wil je gewoon niet meer, zul je zien dat euthanasie niet in je pakket zit omdat je al driedubbel kwijt was voor het basispakket zodat je die extra's maar achterwege lietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De brandstofaccijns gaat ook omhoog....
Als het je niet zint bij de Efteling dan blijf je er gewoon weg. Aan deze belasting is geen ontsnappen mogelijk....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In Nederland geven we inderdaad sommige groepen korting op bepaalde producten:
Dat kan op basis van leeftijd zijn, denk bijvoorbeeld aan korting in de Efteling voor kinderen en bejaarden (zelfde pretpark!)
Het kan op basis van dagbesteding zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan kranten die speciale studentenabonnementen kennen (zelfde krant!).
En het kan op basis van inkomen zijn, zoals bij een inkomensafhankelijke premie.
Waarom jij denkt dat hiermee opeens een geheel nieuw concept zou zijn bedacht, ontgaat me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |