quote:Orkaan Sandy nadert kust VS
(Novum/AP) - ATLANTIC CITY - Met felle slagregens en steeds hardere windstoten naderde de orkaan Sandy maandag de noordoostkust van de Verenigde Staten. Kustplaatsen liepen onder en honderdduizenden mensen kregen bevel hoger gelegen grond op te zoeken.
Orkaan Sandy nadert kust VS
De storm zou in New Jersey of Delaware aan land komen. Meteorologen vrezen dat uit de orkaan in combinatie met een stormsysteem uit het westen en koude lucht uit het Noordpoolgebied een superstorm kan ontstaan.
Van Washington tot Boston ligt het openbaar vervoer stil en zijn scholen gesloten. Luchtvaartmaatschappijen hebben duizenden vluchten geschrapt en meer dan een miljoen mensen zitten inmiddels al zonder stroom.
President Barack Obama en Mitt Romney hebben hun campagnes voor de verkiezingen van over iets meer dan een week opgeschort. Obama maande de bevolking om aanwijzingen van de autoriteiten op te volgen. "Als ze zeggen dat u moet evacueren, dan moet u evacueren. Geen gedraal, niet even wachten, niet twijfelen aan de instructies die u krijgt, want dit is een krachtige storm."
Een deel van de beroemde Boardwalk in Atlantic City werd verwoest. Op de zuidpunt van Manhattan spatte het zeewater over de kades. Een bouwkraan bij een luxe-torenflat knapte en bungelde gevaarlijk in de wind; omwonenden moesten naar lagere verdiepingen verkassen en de straten rondom het gebouw werden afgezet.
De belangrijkste effectenbeurzen zijn gesloten, de eerste ongeplande sluiting sinds de aanslagen van 11 september in 2001. Ook dinsdag blijft Wall Street dicht. Bij de Verenigde Naties werden alle vergaderingen afgeblazen.
New York City en Long Island krijgen mogelijk te maken met een stormvloed van drie meter hoog. Als het zeewater in de buizen van het metrostelsel doordringt kan dat enorme schade toebrengen aan het ondergrondse netwerk van elektriciteitsleidingen en verbindingskabels van de financiële hoofdstad van het land.
"Vertrek onmiddellijk. De omstandigheden verslechteren erg snel en de mogelijkheid om veilig weg te komen wordt kleiner", waarschuwde burgemeester Michael Bloomberg de bewoners van laaggelegen stadsdelen.
Van Maryland tot Connecticut hebben honderdduizenden bewoners van laaggelegen kustgebieden te horen gekregen dat ze weg moesten, 375 duizend in Manhattan en andere delen van New York City, vijftigduizend in Delaware en dertigduizend in Atlantic City in New Jersey. Obama kondigde de noodtoestand af in Massachusetts, Connecticut, Rhode Island, New York, New Jersey en Pennsylvania, waarmee hij volmacht gaf voor de inzet van federale hulp.
Volgens de laatste update is het schip inmiddels gezonken en zouden 14 opvarenden zijn gered. De overigen worden vermistquote:Driemaster HMS Bounty is in nood
De HMS Bounty is in nood. De grote driemaster is in ernstige problemen gekomen door orkaan Sandy.
De 17-koppige bemanning heeft inmiddels met reddingssloepen het zeilschip verlaten, dat onder meer bekend is van de film Mutiny on the Bounty (1962) en Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006).
Een HC-130 Hercules vliegtuig heeft contact met de sloepen. De kustwacht stuurt een reddingsvliegtuig of een schip om hen op te pikken.
Het 55 meter lange zeilschip bevindt zich voor de kust van North Carolina. Het maakt water en kan niet meer op eigen kracht vooruit. Het schip is een replica van het gelijknamige schip uit 1787, dat beroemd werd door de muiterij bij Tahiti in 1789.
LiveStreamsquote:Sandy dwingt Obama uit FloridaPresident Obama heeft een campagnebijeenkomst in Florida geschrapt uit zijn programma. De Amerikaanse president keert vanwege de komst van orkaan Sandy eerder terug naar Washington.
Obama keert terug om de voorbereidingen die worden getroffen in verband met Sandy te monitoren en om eventueel actie te ondernemen, zei een woordvoerder van het Witte Huis.
Obama was gisteren in Florida aangekomen. Hij was juist eerder naar deze 'swing state' gegaan vanwege de naderende storm. De bijeenkomst die niet doorgaat, zou in Orlando plaatsvinden. Ook oud-president Bill Clinton zou daarbij aanwezig zijn.
Eerder 13*13 omdat m2.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:59 schreef Lemans24 het volgende:
Op CNN heeft ie het over de storm surge die van twee kanten om New York heen gaat en elkaar in het midden ontmoeten.
Is het dan 13 ft van links en 13 ft van rechts gaat 26 ft opleveren?
twitter:mikepush twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 01:52:10If #Sandy would land in Europe, this is how it would look like, no joke.Imaginable?! (pic by bbc) http://t.co/boVoLAu8 reageer retweet
He, wilde ik net ook posten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:02 schreef YazooW het volgende:
http://www.ustream.tv/occupiedair
hij is weer online
Man man, wat een zooi...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:02 schreef YazooW het volgende:
http://www.ustream.tv/occupiedair
hij is weer online
http://www.ustream.tv/cbsnewsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:06 schreef Godshand het volgende:
Waar vind je live radarbeelden van Sandy?
wel het beste uitzichtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Die slapen vannacht ergens anders.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kwam deze nog tegen (andere storm maar toch)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kwam deze nog tegen (andere storm maar toch)
[ afbeelding ]
Een orkaan die in jouw achtertuin past zou ook niet zo heel erg zijn denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:14 schreef Keyos het volgende:
Op de één of andere manier vind ik natuurgeweld altijd fascinerend. Waarschijnlijk gevalletje : "not in my backyard".
Wij moeten jou up to date houden maar je checkt hele paginas gewoon niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Die gozer van CNN die in het water staat moet oppassen voor haaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn echt overal. Familie van mij die daar woont heeft dit bevestigd.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk geprobeerdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
AUB gast, ga gewoon slapen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En als die kraan straks valt, kan er een heel gebouw instorten net zoals met gebouw 7 van het WTC tijdens 9/11.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:21 schreef VacaLoca het volgende:
Water in het subway systeem, dat is ook weer fiks aantal miljoenen schade
Is wel de enige stad op aarde waar dat kan, gebouwen die kaasrecht naar beneden storten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En als die kraan straks valt, kan er een heel gebouw instorten net zoals met gebouw 7 van het WTC tijdens 9/11.
Naja de metro tunnels lopen wel lekker onder water, dat gaat nog een ernstig probleem geven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Pierce gebruikte zojuist het woord "apocalyptic" op CNN... nu word ik bang
Vooral zout water, met allemaal dat metaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:21 schreef VacaLoca het volgende:
Water in het subway systeem, dat is ook weer fiks aantal miljoenen schade
Voor de duidelijkheid: 14ft is het algemeen peil nu hè. Dus niet dat New York nu onder bijna vijf meter water staat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:27 schreef Lemans24 het volgende:
14 ft in New York, dat gaat dan tegen de 20 worden verder westelijk.
Natuurlijk, zo gaat de Yosemite vulkaan nog ontploffenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Pierce gebruikte zojuist het woord "apocalyptic" op CNN... nu word ik bang
Van een NYFD scannerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:25 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop dat NY niet te veel schade heeft. Moet er om met oud en nieuw heen.
Doet me denken aan een Amerikaanse vrouw die in een docu over de tsunami in Azië zei dat ze eerst dacht dat de tsunami een aanval was van terroristenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Is wel de enige stad op aarde waar dat kan, gebouwen die kaasrecht naar beneden storten.
Dus je weet maar nooit..
Anyway, ik ga maffen.
Weet ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: 14ft is het algemeen peil nu hè. Dus niet dat New York nu onder bijna vijf meter water staat.
Je kan moeilijk verwachten dat het allemaal meters onder water komt als het gebied zich niet in een dal bevindt zoals met New Orleans. Dan zou je een storm surge van tig meter moeten hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:30 schreef Toverheks het volgende:
nou hoop dat het achteraf allemaal mee valt qua schade en dooie mensen...slaap lekker straks![]()
en iedereen bedankt in dit sub forum heb jullie steeds gelezen en er zaten dingen bij waar ik nooit van gehoord had maar door jullie uitleg is me meer duidelijk geworden.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Op FOX krijgt Obama nu de schuld.
Wacht maar tot die jongens van OccupiedAir moeten plassen, na al dat bier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:33 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, maximum bereikt, hoger water gaan we niet zien in NJ en NY.
heeft die zijn weathermachine gebruikt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Obama? Ik dacht dat die storm Sandy heette?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mja, bungelt nu al uren zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Kan toch niet lang meer goed gaan met die kraan lijkt me.
[ afbeelding ]
Kabels kunnen een aardig gewicht hebben hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Kan toch niet lang meer goed gaan met die kraan lijkt me.
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:47 schreef LuciferRising het volgende:
Wij moeten wel want wij zitten onder het zee niveau
storm komt morgen nog eens langs NYC is voorspeld, en dan kan je ook weer lachen met hoogtij..quote:
Ja maar een muurtje van 30cm hoog van zandzakken terwijl een perfect storm wordt voorspeld??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:47 schreef LuciferRising het volgende:
Wij moeten wel want wij zitten onder het zee niveau
]quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:53 schreef practics het volgende:
Some Subway Tunnels Flood; Pumping Them Out Could Take 4 Days
Benieuwt hoe ernstig het is, maar vooral hoe ze dat gaan oplossen logistiek gezien..![]()
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar een muurtje van 30cm hoog van zandzakken terwijl een perfect storm wordt voorspeld??
Die gozer op CNN zegt nu ook "the sandbags were in place". Ik bedoel kom op zeg
Hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jezus kom op zeg
Sand Bags Laid Near NYSEquote:
Touwtje springen met special effect is nooit een goed idee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:00 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
"If you see an electric cable on the ground, don't pick it up"
ik las al op twitter ofzo dat er gedacht werd dat in het ergste geval het 29 dagen kon duren voordat de subway weer in gebruik genomen kon worden..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:53 schreef practics het volgende:
Some Subway Tunnels Flood; Pumping Them Out Could Take 4 Days
Benieuwt hoe ernstig het is, maar vooral hoe ze dat gaan oplossen logistiek gezien..![]()
Achja, goed voor de taxibedrijvenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
ik las al op twitter ofzo dat er gedacht werd dat in het ergste geval het 29 dagen kon duren voordat de subway weer in gebruik genomen kon worden..
Ze hebben al gondels besteld in Italië....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
ik las al op twitter ofzo dat er gedacht werd dat in het ergste geval het 29 dagen kon duren voordat de subway weer in gebruik genomen kon worden..
bronnetje:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben al gondels besteld in Italië....
O solomio......
twitter:wunderground twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 02:58:11RT @WSJweather: Expert: In worst case, flooded subways 'could take as long as 29 days to pump out' http://t.co/Gru0O1mL reageer retweet
29, waarom niet 28 of 30?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
Mja als je rekent met X aantal dagen inspectie, X aantal dagen materiaal vervangen, X aantal dagen testen ...quote:
Wat is daarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:14 schreef mschol het volgende:
op de live YT channel van the weather channel hebben ze het over dat de B evacuatie zone onder water loopt(maar nog niet levens bedreigend)
quote:
quote:
dat zou kunnen betekenen dat het minder wordt...twitter:wunderground twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 03:19:11Storm tide now decreasing at the Battery, NY. Now down to 13.15 feet. reageer retweet
Hier (in Baltimore) lijkt het er wel op. Het regent nog belachelijk hard, maar de windstoten zijn zowel in hevigheid als frequentie afgenomen tov een paar uur terug. Maar ik denk dat het hier sowieso een stuk minder ernstig was dan bv in NY.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:20 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik denk van wel, maar kan er naast zitten.
Yep...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:47 schreef igottagun het volgende:
Wat is dat met die haaien steeds? das toch een dikke hoax?
Dat is dus geen hoax:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:47 schreef igottagun het volgende:
Wat is dat met die haaien steeds? das toch een dikke hoax?
Hoaxquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:53 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat is dus geen hoax:
[ afbeelding ]
God wat ben ik een naief trutje leek net echtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hoax
[ afbeelding ]
Hurricane Irene is battering the East Coast of the US right now which has left many stuck in their homes browsing the internet for storm updates. One particular story that has filled my facebook news feed and was tweeted by CNN involves a shark swimming in the streets of Puerto Rico. Apparently the shark was swept up by Hurricane Irene and trapped inland on flooded streets of the Caribbean island. But something about the photo seems very suspecious. A few weeks ago Fstoppers correspondent Reese Moore interviewed photographer Thomas Peschak and one of his most famous images features the same shark making headlines today. Coincidence or is this shark just hungry for more media attention? Check out the two images below and you be the judge.
http://fstoppers.com/proo(...)to-in-street-is-fake
Dit is geen hoax. Er zijn meer beelden:quote:
Zo zo, het Vrijheidsbeeld staat behoorlijk onder waterquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 04:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is geen hoax. Er zijn meer beelden:
[ afbeelding ]
Je kijkt teveel filmsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:36 schreef koekii het volgende:
Ik dacht echt even dat er ren superstorm zou komen
ok dank jequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:33 schreef trigt013 het volgende:
metro ondergelopen, ziekenhuis ondergelopen en geen noodstroom meer. 13 miljoen zonder stroom en schip bounty gezonken. wtc constructie gebied loopt onder.
Dat is het zo'n beetje
Het ziet er ook filmisch uit.quote:
Het blijven amerikanen, die maken zelfs van een drol een episch drama.quote:
Ja, jij moet heel wat gewend en doorgewinterd zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het blijven amerikanen, die maken zelfs van een drol een episch drama.
Dit gaat over de manier van verslaglegging, droeftoeter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, jij moet heel wat gewend en doorgewinterd zijn.
Ja ook goedemorgen, lekker uitgeslapen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dit gaat over de manier van verslaglegging, droeftoeter.
Niet echt, mijn zoontje huilt al vanaf 05:15....vond ik beetje vroeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:07 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja ook goedemorgen, lekker uitgeslapen?
Dat word een biatlon.. Stukje lopen stukje zwemmen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit lijkt me desastreus voor de New York Marathon van a.s. zondag
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:34 schreef ChefAgf het volgende:
[..]
Dat word een biatlon.. Stukje lopen stukje zwemmen...
Dat dacht ik eerst ook maar volgens wikipedia:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan heb je ook sneeuw nodig... die ligt er dan weer genoeg in WestVirginia enzo
Triathlon misschien
Oh, die was gistermiddag al bekend.quote:
Oke, had het filmpje zelf nog niet gezien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, die was gistermiddag al bekend.
Maar hij is dus niet volledig naar beneden gedonderd.
Misschien stond dat huis ook net in de steigers? Stonden ook hekken omheen alsof het gerenoveerd werd ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En die van dat huis waar van twee verdiepingen de voorgevel is weggeblazen ( Gevalletjes spouwhaken vergeten ? )
Op het filmpje zie ik geen steigers staan meer. Maar het zou kunnen dat die even daarvoor als eerst zijn opgeruimd natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien stond dat huis ook net in de steigers? Stonden ook hekken omheen alsof het gerenoveerd werd ofzo.
twitter:FDNY twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 07:49:00QNS 5-ALARM BREEZY POINT FIRE, 15 BUILDINGS FULLY INVOLVED, reageer retweet
twitter:FDNY twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 08:36:37QNS 6-6 BREEZY POINT FIRE, 50+ HOMES COMPLETELY DESTROYED BY FIRE reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef ChefAgf het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook maar volgens wikipedia:
Biathlon is any sporting event made up of two disciplines. However, biathlon usually refers specifically to the winter sport that combines cross-country skiing and rifle shooting.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Tante van mn man gaat daar (als het goed is heen). Ze weet nog niet of ze kan vliegen... gister alles gecanceld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit lijkt me desastreus voor de New York Marathon van a.s. zondag
quote:08:03
Zeven metrotunnels en zes busgarages zijn in New York onder water gezet. Het is de ergste ramp ooit voor het openbaar vervoer in de grootste stad van de Verenigde Staten, zei directeur Joseph Lhota van de Metropolitan Transportation Authority (MTA).
'Het metrosysteem van New York is 108 jaar oud, maar we hebben nog nooit zo'n verwoestende ramp meegemaakt als deze nacht'.
Denk dat we het niet over hetzelfde huis hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Op het filmpje zie ik geen steigers staan meer. Maar het zou kunnen dat die even daarvoor als eerst zijn opgeruimd natuurlijk.
quote:The U.S. Nuclear Regulatory Commission is keeping an eye on the Oyster Creek nuclear power plant in New Jersey where an alert has been issued. Water levels there exceeded the plant's criteria for high water, according to the NRC. The plant is in a regularly scheduled outage.
quote:
quote:It will take 14 hours to four days to get out the water that has flooded the subway tunnels in New York, Metro Transit Authority spokesman Kevin Ortiz said.
mijn quote is van uren later, en lees ik als dat vier dagen het worst-case scenario isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals je in een andere post kon lezen was dat een worst-case scenario
Jee, dit ziet er heftig uit zeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
Na 14 sec, is dan nou een huis dat op een verhoging is gezet?quote:
welk verhaal?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:13 schreef Logician78 het volgende:
Ik moest bijna huilen door het verhaal over die babies op de ic .. wat een helden die verplegers
Flinke fik zegquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
3 Doden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:38 schreef mschol het volgende:
ik heb alleen wel het idee dat het hele "superstorm" wat overdreven is..er is alleen heel erg veel regen gevallen i.c.m. een orkaan?
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
quote:Levee breaks in Northern New Jersey, floods three towns
A levee broke in northern New Jersey on Tuesday, flooding the towns of Moonachie, Little Ferry and Carlstadt with 4 to 5 feet of water in the wake of Hurricane Sandy, officials told Reuters.
"We are in rescue mode," said Jeanne Baratta, chief of the Bergen County Executive. There were no reports of fatalities as of yet, she said.
Baratta said the three towns had been "devastated" by the flood of water. The break comes after Sandy, which dropped below hurricane status just before it hit the U.S. East Coast on Monday, flooded parts of New Jersey and New York City.
Tja, die term is ooit vast gesteld bij een bepaalde kracht van een wind, dus een superstorm is het wel geweest qua metingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
Volgens mij was die term omdat Sandy nu samengesmolten is met 2 andere stormen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaalquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
Dijk doorbraak New Jersy
Meer dan drie doden wist ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaal
10 miljard schade PER DAG misschien
ik gok op 25-35 miljard totaal
Nee joh, stormpje van niets...quote:10 miljard schade per dag, totaal mogelijk 100 miljard
De storm Sandy berokkent een economische schade van minimaal 10 miljard dollar per dag. Dat zegt econoom Ryan Sweet van Moody's aan de Amerikaanse zakenzender CNBC.
Volgens Sweet is het vooral een regionaal verhaal, waarbij het overgrote deel van de schade wordt aangericht tussen New York en Washington. "Sandy zal geen groot effect hebben op de gehele Amerikaanse economie", constateert Sweet.
Het leven aan bijna de gehele Amerikaanse oostkust is tot staan gebracht door Sandy. In New York reden geen bussen en metro's en bleven de aandelenbeurzen dicht. Daarnaast zijn duizenden vluchten geschrapt en werden honderden scholen, kantoren en restaurants gesloten. President Obama kondigde de noodtoestand af in de staten New Jersey, Rhode Island, New York, Pennsylvania en het District of Columbia.
CNBC sprak meerdere experts, die verwachten dat de schade aan onder meer gebouwen en metrolijnen door de storm op kan lopen tot 100 miljard dollar.
Bij sommigen moet eerst alles plat zijn, voordat ze doorhebben dat het best wel ernstig is.quote:
16 doden in de VS al bevestigd inmiddels... maar dat zullen er nog meer worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaal
10 miljard schade PER DAG misschien
ik gok op 25-35 miljard totaal
Ik denk dat Sandy dus gaat verdwijnen als naam op de orkanenlijstquote:Obama verklaart Sandy tot grote ramp
De Amerikaanse president Barack Obama heeft de toestand in de staat New York officieel tot "grote ramp'' verklaard. Hierdoor komt geld van de landelijke overheid vrij om de slachtoffers te helpen.
Obama kondigde eerder al de noodtoestand af in de staten New Jersey, Rhode Island, New York, Pennsylvania en het District of Columbia.
Dag vrij
Obama nam maandag een "dag vrij'' van zijn campagne voor de presidentsverkiezingen vanwege Sandy. Hij volgde in het Witte Huis hoe de storm over het oosten van Amerika trok en hoe de hulpdiensten daarop reageerden.
Ook zijn tegenstrever in de verkiezingen, de Republikein Mitt Romney, gelastte enkele campagnebijeenkomsten af vanwege Sandy.
Economische schade
Sandy heeft in de VS niet alleen al aan dertien mensen het leven gekost, het levert ook behoorlijk wat economische schade op. Want 'Frankenstorm' kost minstens 10 miljard dollar per dag.
Bron: BNR
De ondergrondse van NYC wordt nu wel een keer goed schoongespoeld voor het eerst na 108 jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:50 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
NYC subway station (3 train/148th St)
Oef, orkaan snooki, daar wil je ECHT niet in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef YazooW het volgende:
Sandy gaat vervangen worden door Snooki
Frankenstorm?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Sandy dus gaat verdwijnen als naam op de orkanenlijst
Nee... orkaannamen komen om de zes jaar terug. Ze gebruiken dezelfde naamcyclus dan weer opnieuw. Alleen als orkanen erg veel schade of slachtoffers eisen worden deze namen geschrapt. Zo zien we dus Gilbert, Andrew, Katrina enzo ook niet meer terug.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Frankenstorm?
Omdat Sandy een mix is geworden van meerdere stormen?
Ja, omdat ze allemaal bovengrond gaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
Zijn ze gelijk van de ratten af daar in de metro.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef YazooW het volgende:
Sandy gaat vervangen worden door Snooki
die zijn nu bovengronds gegaan zeker?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
dit dus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, omdat ze allemaal bovengrond gaanRatten kunnen prima zwemmen. Kan trouwens best ranzig worden bedenk ik me nu.
Moet je een vertaling hebben?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef DemonRage het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Sandy
Die eerste regel... dafuq did I read?!
Is alweer aangepast zie ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Moet je een vertaling hebben?
Die hebben een zwemdiploma, die redden zich wel. Vraag me wel af wat er met de zwervers is gebeurd die in de (verlaten) metrotunnels wonen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
Sandy kan wel eens ruim boven de 100 miljard uitkomen hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Katrina is met 100+ miljard de 'duurste' orkaan aller tijden voor de VS... Andrew uit 1992 staat op een goede 2e plek (40+ miljard dacht ik), maar als dit doorgaat komt Sandy op een 2e plek...![]()
Opmerkelijk is dat 4 van de 6 duurste orkanen in 2004 en 2005 plaatsvonden.
(Ivan, Charley 2004 en Wilma, Katrina in 2005)
Zeg dit in BNW of TRU, en Sandy is door HAARP creëert om eens in de zoveel tijd een schoonmaak te houden door de grote steden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Katrina is met 100+ miljard de 'duurste' orkaan aller tijden voor de VS... Andrew uit 1992 staat op een goede 2e plek (40+ miljard dacht ik), maar als dit doorgaat komt Sandy op een 2e plek...![]()
Opmerkelijk is dat 4 van de 6 duurste orkanen in 2004 en 2005 plaatsvonden.
(Ivan, Charley 2004 en Wilma, Katrina in 2005)
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:00 schreef Guard het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die erom kunnen lachen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:00 schreef Guard het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die erom kunnen lachen:
[ afbeelding ]
Hurricane Humbertoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig wel. Het wachten is op 21 december.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:18 schreef Bbs29 het volgende:
Heb niet alles kunnen volgen, maar is het ergste nu voorbij?
Ja, dan begint de winter. Kijk er nu al naar uit!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Voorlopig wel. Het wachten is op 21 december.
quote:
Lol de weatherman geeft even advies om je batterij van je mobieltje niet te verspillen aan statusupdates op twitter en FBquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:35 schreef superworm het volgende:
Klopt, al aardig wat reporters ter plaatse wakker. Zit nu het ochtendprogramma van CBS New York te kijken:
http://newyork.cbslocal.com/live-video-two/
Lol, ik plaatjes zoeken op Google:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dik pak sneeuw valt er ook nog eens nu in het binnenland..
Altijd gezelligquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:01 schreef Frutsel het volgende:
en zo had je ineens een Tanker op je strandje...
Filmpje van 2009.quote:
beeld is ook zwart nu?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:04 schreef superworm het volgende:
Live verslaggever CBS: "This reporter needs some coffee, so we're gonna go out to look for that too."
Laatst bekende positie:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:01 schreef Frutsel het volgende:
en zo had je ineens een Tanker op je strandje...
Ah oke.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Filmpje van 2009.
Maarja, Sandy kon dat dus ook.
"I GOT THAT ALL ON FILM YOU GUYS!"quote:
Blizzard warningquote:
Volgens mij zijn die bomen letterlijk verrotquote:
oh mai gawd, oh mai gawd, oh mai gawd, oh mai gawdquote:
geen fotoshopquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zall wel weer zo'n gephotoshopt iets zijn.
Nog niets over gehoord idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:59 schreef Ener-G Vraag me wel af wat er met de zwervers is gebeurd die in de (verlaten) metrotunnels wonen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:59 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Die hebben een zwemdiploma, die redden zich wel. Vraag me wel af wat er met de zwervers is gebeurd die in de (verlaten) metrotunnels wonen.
Ach, dat verhaal komt vanzelf wel bovendrijven.quote:
Nou nou, een ramp.quote:
Wat doet Geoffrey in Haiti!?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef woid het volgende:
geweldig al deze comotie ...
maar what about Haiti...?
"Hurricane Sandy’s death toll rises to 65 as flooding continues in Haiti"
of zijn deze 3e wereld mensjes niet interessant genoeg![]()
[ afbeelding ]
Ten eerste, er is daar al wat over op het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef woid het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cuba toch ook?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef woid het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooh myyyyy Gawd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet bizar om te zien hoe die bomen als luciferhoutjes afbreken?
die kraan inderdaad... wereld nieuws, ongelovelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cuba toch ook?
Tellen niet mee, een omgevallen kraan is zoveel belangrijker, en wat tunnels die onderlopen.
New York is veel dichterbij. Veel mensen zijn er geweest, dus daarom is het zeer interessant om te zien hoe alles daar is ondergelopen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cuba toch ook?
Tellen niet mee, een omgevallen kraan is zoveel belangrijker, en wat tunnels die onderlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |