mijn quote is van uren later, en lees ik als dat vier dagen het worst-case scenario isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals je in een andere post kon lezen was dat een worst-case scenario
Jee, dit ziet er heftig uit zeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
Na 14 sec, is dan nou een huis dat op een verhoging is gezet?quote:
welk verhaal?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:13 schreef Logician78 het volgende:
Ik moest bijna huilen door het verhaal over die babies op de ic .. wat een helden die verplegers
Flinke fik zegquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
3 Doden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:38 schreef mschol het volgende:
ik heb alleen wel het idee dat het hele "superstorm" wat overdreven is..er is alleen heel erg veel regen gevallen i.c.m. een orkaan?
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
quote:Levee breaks in Northern New Jersey, floods three towns
A levee broke in northern New Jersey on Tuesday, flooding the towns of Moonachie, Little Ferry and Carlstadt with 4 to 5 feet of water in the wake of Hurricane Sandy, officials told Reuters.
"We are in rescue mode," said Jeanne Baratta, chief of the Bergen County Executive. There were no reports of fatalities as of yet, she said.
Baratta said the three towns had been "devastated" by the flood of water. The break comes after Sandy, which dropped below hurricane status just before it hit the U.S. East Coast on Monday, flooded parts of New Jersey and New York City.
Tja, die term is ooit vast gesteld bij een bepaalde kracht van een wind, dus een superstorm is het wel geweest qua metingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
Volgens mij was die term omdat Sandy nu samengesmolten is met 2 andere stormen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaalquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
Dijk doorbraak New Jersy
Meer dan drie doden wist ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaal
10 miljard schade PER DAG misschien
ik gok op 25-35 miljard totaal
Nee joh, stormpje van niets...quote:10 miljard schade per dag, totaal mogelijk 100 miljard
De storm Sandy berokkent een economische schade van minimaal 10 miljard dollar per dag. Dat zegt econoom Ryan Sweet van Moody's aan de Amerikaanse zakenzender CNBC.
Volgens Sweet is het vooral een regionaal verhaal, waarbij het overgrote deel van de schade wordt aangericht tussen New York en Washington. "Sandy zal geen groot effect hebben op de gehele Amerikaanse economie", constateert Sweet.
Het leven aan bijna de gehele Amerikaanse oostkust is tot staan gebracht door Sandy. In New York reden geen bussen en metro's en bleven de aandelenbeurzen dicht. Daarnaast zijn duizenden vluchten geschrapt en werden honderden scholen, kantoren en restaurants gesloten. President Obama kondigde de noodtoestand af in de staten New Jersey, Rhode Island, New York, Pennsylvania en het District of Columbia.
CNBC sprak meerdere experts, die verwachten dat de schade aan onder meer gebouwen en metrolijnen door de storm op kan lopen tot 100 miljard dollar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |