Achja, goed voor de taxibedrijvenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
ik las al op twitter ofzo dat er gedacht werd dat in het ergste geval het 29 dagen kon duren voordat de subway weer in gebruik genomen kon worden..
Ze hebben al gondels besteld in Italië....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
ik las al op twitter ofzo dat er gedacht werd dat in het ergste geval het 29 dagen kon duren voordat de subway weer in gebruik genomen kon worden..
bronnetje:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben al gondels besteld in Italië....
O solomio......
twitter:wunderground twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 02:58:11RT @WSJweather: Expert: In worst case, flooded subways 'could take as long as 29 days to pump out' http://t.co/Gru0O1mL reageer retweet
29, waarom niet 28 of 30?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:01 schreef mschol het volgende:
[..]
Mja als je rekent met X aantal dagen inspectie, X aantal dagen materiaal vervangen, X aantal dagen testen ...quote:
Wat is daarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:14 schreef mschol het volgende:
op de live YT channel van the weather channel hebben ze het over dat de B evacuatie zone onder water loopt(maar nog niet levens bedreigend)
quote:
quote:
dat zou kunnen betekenen dat het minder wordt...twitter:wunderground twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 03:19:11Storm tide now decreasing at the Battery, NY. Now down to 13.15 feet. reageer retweet
Hier (in Baltimore) lijkt het er wel op. Het regent nog belachelijk hard, maar de windstoten zijn zowel in hevigheid als frequentie afgenomen tov een paar uur terug. Maar ik denk dat het hier sowieso een stuk minder ernstig was dan bv in NY.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:20 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik denk van wel, maar kan er naast zitten.
Yep...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:47 schreef igottagun het volgende:
Wat is dat met die haaien steeds? das toch een dikke hoax?
Dat is dus geen hoax:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:47 schreef igottagun het volgende:
Wat is dat met die haaien steeds? das toch een dikke hoax?
Hoaxquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:53 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat is dus geen hoax:
[ afbeelding ]
God wat ben ik een naief trutje leek net echtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hoax
[ afbeelding ]
Hurricane Irene is battering the East Coast of the US right now which has left many stuck in their homes browsing the internet for storm updates. One particular story that has filled my facebook news feed and was tweeted by CNN involves a shark swimming in the streets of Puerto Rico. Apparently the shark was swept up by Hurricane Irene and trapped inland on flooded streets of the Caribbean island. But something about the photo seems very suspecious. A few weeks ago Fstoppers correspondent Reese Moore interviewed photographer Thomas Peschak and one of his most famous images features the same shark making headlines today. Coincidence or is this shark just hungry for more media attention? Check out the two images below and you be the judge.
http://fstoppers.com/proo(...)to-in-street-is-fake
Dit is geen hoax. Er zijn meer beelden:quote:
Zo zo, het Vrijheidsbeeld staat behoorlijk onder waterquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 04:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is geen hoax. Er zijn meer beelden:
[ afbeelding ]
Je kijkt teveel filmsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:36 schreef koekii het volgende:
Ik dacht echt even dat er ren superstorm zou komen
ok dank jequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:33 schreef trigt013 het volgende:
metro ondergelopen, ziekenhuis ondergelopen en geen noodstroom meer. 13 miljoen zonder stroom en schip bounty gezonken. wtc constructie gebied loopt onder.
Dat is het zo'n beetje
Het ziet er ook filmisch uit.quote:
Het blijven amerikanen, die maken zelfs van een drol een episch drama.quote:
Ja, jij moet heel wat gewend en doorgewinterd zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het blijven amerikanen, die maken zelfs van een drol een episch drama.
Dit gaat over de manier van verslaglegging, droeftoeter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, jij moet heel wat gewend en doorgewinterd zijn.
Ja ook goedemorgen, lekker uitgeslapen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dit gaat over de manier van verslaglegging, droeftoeter.
Niet echt, mijn zoontje huilt al vanaf 05:15....vond ik beetje vroeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:07 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja ook goedemorgen, lekker uitgeslapen?
Dat word een biatlon.. Stukje lopen stukje zwemmen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit lijkt me desastreus voor de New York Marathon van a.s. zondag
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:34 schreef ChefAgf het volgende:
[..]
Dat word een biatlon.. Stukje lopen stukje zwemmen...
Dat dacht ik eerst ook maar volgens wikipedia:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan heb je ook sneeuw nodig... die ligt er dan weer genoeg in WestVirginia enzo
Triathlon misschien
Oh, die was gistermiddag al bekend.quote:
Oke, had het filmpje zelf nog niet gezien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, die was gistermiddag al bekend.
Maar hij is dus niet volledig naar beneden gedonderd.
Misschien stond dat huis ook net in de steigers? Stonden ook hekken omheen alsof het gerenoveerd werd ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En die van dat huis waar van twee verdiepingen de voorgevel is weggeblazen ( Gevalletjes spouwhaken vergeten ? )
Op het filmpje zie ik geen steigers staan meer. Maar het zou kunnen dat die even daarvoor als eerst zijn opgeruimd natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien stond dat huis ook net in de steigers? Stonden ook hekken omheen alsof het gerenoveerd werd ofzo.
twitter:FDNY twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 07:49:00QNS 5-ALARM BREEZY POINT FIRE, 15 BUILDINGS FULLY INVOLVED, reageer retweet
twitter:FDNY twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 08:36:37QNS 6-6 BREEZY POINT FIRE, 50+ HOMES COMPLETELY DESTROYED BY FIRE reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef ChefAgf het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook maar volgens wikipedia:
Biathlon is any sporting event made up of two disciplines. However, biathlon usually refers specifically to the winter sport that combines cross-country skiing and rifle shooting.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Tante van mn man gaat daar (als het goed is heen). Ze weet nog niet of ze kan vliegen... gister alles gecanceld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit lijkt me desastreus voor de New York Marathon van a.s. zondag
quote:08:03
Zeven metrotunnels en zes busgarages zijn in New York onder water gezet. Het is de ergste ramp ooit voor het openbaar vervoer in de grootste stad van de Verenigde Staten, zei directeur Joseph Lhota van de Metropolitan Transportation Authority (MTA).
'Het metrosysteem van New York is 108 jaar oud, maar we hebben nog nooit zo'n verwoestende ramp meegemaakt als deze nacht'.
Denk dat we het niet over hetzelfde huis hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Op het filmpje zie ik geen steigers staan meer. Maar het zou kunnen dat die even daarvoor als eerst zijn opgeruimd natuurlijk.
quote:The U.S. Nuclear Regulatory Commission is keeping an eye on the Oyster Creek nuclear power plant in New Jersey where an alert has been issued. Water levels there exceeded the plant's criteria for high water, according to the NRC. The plant is in a regularly scheduled outage.
quote:
quote:It will take 14 hours to four days to get out the water that has flooded the subway tunnels in New York, Metro Transit Authority spokesman Kevin Ortiz said.
mijn quote is van uren later, en lees ik als dat vier dagen het worst-case scenario isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals je in een andere post kon lezen was dat een worst-case scenario
Jee, dit ziet er heftig uit zeg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
Na 14 sec, is dan nou een huis dat op een verhoging is gezet?quote:
welk verhaal?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:13 schreef Logician78 het volgende:
Ik moest bijna huilen door het verhaal over die babies op de ic .. wat een helden die verplegers
Flinke fik zegquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
In Breezy point NYC is een hele woonwijk afgebrand.
Na kortsluiting ontstond vannacht brand in een van de grote houten huizen en door de wind verspreide het vuur zich razendsnel. De brand schijnt nog altijd om zich heen te grijpen. 200 brandweermannen zijn ter plaatse. Tenminste 50 huizen zijn al vernietigd. Zie link voor filmpje.
http://www.nytimes.com/in(...)y.html#sha=0dbc2dbb4
3 Doden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:38 schreef mschol het volgende:
ik heb alleen wel het idee dat het hele "superstorm" wat overdreven is..er is alleen heel erg veel regen gevallen i.c.m. een orkaan?
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
quote:Levee breaks in Northern New Jersey, floods three towns
A levee broke in northern New Jersey on Tuesday, flooding the towns of Moonachie, Little Ferry and Carlstadt with 4 to 5 feet of water in the wake of Hurricane Sandy, officials told Reuters.
"We are in rescue mode," said Jeanne Baratta, chief of the Bergen County Executive. There were no reports of fatalities as of yet, she said.
Baratta said the three towns had been "devastated" by the flood of water. The break comes after Sandy, which dropped below hurricane status just before it hit the U.S. East Coast on Monday, flooded parts of New Jersey and New York City.
Tja, die term is ooit vast gesteld bij een bepaalde kracht van een wind, dus een superstorm is het wel geweest qua metingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
Volgens mij was die term omdat Sandy nu samengesmolten is met 2 andere stormen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg je als er een tornado over een stad als NY heen gaat...
ik vind de term superstorm nog steeds niet echt passend...
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaalquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
3 Doden.
10 miljard schade.
en heel veel brandjes.
Plus dat het metro stelsel plat ligt
Dijk doorbraak New Jersy
Meer dan drie doden wist ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
3 doden? 13 in de VS, Meer dan 70 in totaal
10 miljard schade PER DAG misschien
ik gok op 25-35 miljard totaal
Nee joh, stormpje van niets...quote:10 miljard schade per dag, totaal mogelijk 100 miljard
De storm Sandy berokkent een economische schade van minimaal 10 miljard dollar per dag. Dat zegt econoom Ryan Sweet van Moody's aan de Amerikaanse zakenzender CNBC.
Volgens Sweet is het vooral een regionaal verhaal, waarbij het overgrote deel van de schade wordt aangericht tussen New York en Washington. "Sandy zal geen groot effect hebben op de gehele Amerikaanse economie", constateert Sweet.
Het leven aan bijna de gehele Amerikaanse oostkust is tot staan gebracht door Sandy. In New York reden geen bussen en metro's en bleven de aandelenbeurzen dicht. Daarnaast zijn duizenden vluchten geschrapt en werden honderden scholen, kantoren en restaurants gesloten. President Obama kondigde de noodtoestand af in de staten New Jersey, Rhode Island, New York, Pennsylvania en het District of Columbia.
CNBC sprak meerdere experts, die verwachten dat de schade aan onder meer gebouwen en metrolijnen door de storm op kan lopen tot 100 miljard dollar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |