Ik denk dat Sandy dus gaat verdwijnen als naam op de orkanenlijstquote:Obama verklaart Sandy tot grote ramp
De Amerikaanse president Barack Obama heeft de toestand in de staat New York officieel tot "grote ramp'' verklaard. Hierdoor komt geld van de landelijke overheid vrij om de slachtoffers te helpen.
Obama kondigde eerder al de noodtoestand af in de staten New Jersey, Rhode Island, New York, Pennsylvania en het District of Columbia.
Dag vrij
Obama nam maandag een "dag vrij'' van zijn campagne voor de presidentsverkiezingen vanwege Sandy. Hij volgde in het Witte Huis hoe de storm over het oosten van Amerika trok en hoe de hulpdiensten daarop reageerden.
Ook zijn tegenstrever in de verkiezingen, de Republikein Mitt Romney, gelastte enkele campagnebijeenkomsten af vanwege Sandy.
Economische schade
Sandy heeft in de VS niet alleen al aan dertien mensen het leven gekost, het levert ook behoorlijk wat economische schade op. Want 'Frankenstorm' kost minstens 10 miljard dollar per dag.
Bron: BNR
De ondergrondse van NYC wordt nu wel een keer goed schoongespoeld voor het eerst na 108 jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:50 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
NYC subway station (3 train/148th St)
Oef, orkaan snooki, daar wil je ECHT niet in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef YazooW het volgende:
Sandy gaat vervangen worden door Snooki
Frankenstorm?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Sandy dus gaat verdwijnen als naam op de orkanenlijst
Nee... orkaannamen komen om de zes jaar terug. Ze gebruiken dezelfde naamcyclus dan weer opnieuw. Alleen als orkanen erg veel schade of slachtoffers eisen worden deze namen geschrapt. Zo zien we dus Gilbert, Andrew, Katrina enzo ook niet meer terug.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Frankenstorm?
Omdat Sandy een mix is geworden van meerdere stormen?
Ja, omdat ze allemaal bovengrond gaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
Zijn ze gelijk van de ratten af daar in de metro.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef YazooW het volgende:
Sandy gaat vervangen worden door Snooki
die zijn nu bovengronds gegaan zeker?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
dit dus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, omdat ze allemaal bovengrond gaanRatten kunnen prima zwemmen. Kan trouwens best ranzig worden bedenk ik me nu.
Moet je een vertaling hebben?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef DemonRage het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Sandy
Die eerste regel... dafuq did I read?!
Is alweer aangepast zie ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Moet je een vertaling hebben?
Die hebben een zwemdiploma, die redden zich wel. Vraag me wel af wat er met de zwervers is gebeurd die in de (verlaten) metrotunnels wonen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Fargo het volgende:
Sandy kan wel eens ruim boven de 100 miljard uitkomen hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Katrina is met 100+ miljard de 'duurste' orkaan aller tijden voor de VS... Andrew uit 1992 staat op een goede 2e plek (40+ miljard dacht ik), maar als dit doorgaat komt Sandy op een 2e plek...![]()
Opmerkelijk is dat 4 van de 6 duurste orkanen in 2004 en 2005 plaatsvonden.
(Ivan, Charley 2004 en Wilma, Katrina in 2005)
Zeg dit in BNW of TRU, en Sandy is door HAARP creëert om eens in de zoveel tijd een schoonmaak te houden door de grote steden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Katrina is met 100+ miljard de 'duurste' orkaan aller tijden voor de VS... Andrew uit 1992 staat op een goede 2e plek (40+ miljard dacht ik), maar als dit doorgaat komt Sandy op een 2e plek...![]()
Opmerkelijk is dat 4 van de 6 duurste orkanen in 2004 en 2005 plaatsvonden.
(Ivan, Charley 2004 en Wilma, Katrina in 2005)
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:00 schreef Guard het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die erom kunnen lachen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:00 schreef Guard het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die erom kunnen lachen:
[ afbeelding ]
Hurricane Humbertoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig wel. Het wachten is op 21 december.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:18 schreef Bbs29 het volgende:
Heb niet alles kunnen volgen, maar is het ergste nu voorbij?
Ja, dan begint de winter. Kijk er nu al naar uit!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Voorlopig wel. Het wachten is op 21 december.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |