quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit al sinds augustus in een sollicitatieprocedure en heb nog steeds geen zekerheid
Maar we houden vol!
Ik hoop toch niet dat ze bij mij er zo lang over gaan doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit al sinds augustus in een sollicitatieprocedure en heb nog steeds geen zekerheid
Maar we houden vol!
Fijn volk daar moet je het van hebben. Een keer voor een uitzendbureau gewerkt als jonkie daarna nooit meer. Moet er niks van hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:47 schreef Balisto het volgende:
De uitzendbureaus hebben er weer zin in (gisteren + vandaag):
"Jij was hier laatst toch ook? Was er iets niet duidelijk?"
"We hebben geen openstaande vacatures." (wat zijn die papiertjes die voor jullie ramen hangen dan)
"Ik kan je nu niet helpen, maar hou onze website in de gaten."
En als het dan weer vrijwel leeg is moet je alsnog een afspraak maken voor een gesprekquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:49 schreef mooiboy89 het volgende:
ik ben vandaag voor het eerst in mn leven naar een uitzendbureau geweest. het duurde welgeteld 20 seconden. het was er zo druk dat je minstens een kwartier moest wachten voor je aan de beurt kwam. morgen miss en anders maandag nog maar x proberen.
Ik vind een kwartier wel meevallen hoor, meestal (zo ging het in mijn tijd), gaven ze dan alvast een kaart waarop je zelf je gegevens kon invullen, en als je daarmee klaar was dan had je gelijk een gesprekje, overigens is het misschien slim om alvast online je gegevens in te vullen, en vervolgens naar het uitzendbureau te gaan, dat staat proactief, en scheelt weer suf invulwerk voor hen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:49 schreef mooiboy89 het volgende:
ik ben vandaag voor het eerst in mn leven naar een uitzendbureau geweest. het duurde welgeteld 20 seconden. het was er zo druk dat je minstens een kwartier moest wachten voor je aan de beurt kwam. morgen miss en anders maandag nog maar x proberen.
En jouw droombaan is?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:56 schreef mooiboy89 het volgende:
lol wat een drama en dan zul je straks zien dat ze met allemaal kutbaantjes aankomen voor amper 10 e per uur gaat toch nergens meer over
Reken maar dat je met uitzendwerk niet veel meer verdient dan minimum.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:56 schreef mooiboy89 het volgende:
lol wat een drama en dan zul je straks zien dat ze met allemaal kutbaantjes aankomen voor amper 10 e per uur gaat toch nergens meer over
Hier staan er best veel: http://www.indeed.nl/Koerier-vacaturesquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef mooiboy89 het volgende:
ik wil koerierswerk doen met name savonds/snachts.
Ik denk dat uitzendwerk vooral geschikt is om ervaring op te doen, zo tussen me 20e en 25e vrijwel alleen uitzendwerk gedaan, maar daarom nu wel kennis van heel veel verschillende sectoren, iets wat in me werk nog steeds dagelijks van pas komtquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:00 schreef Balisto het volgende:
[..]
Reken maar dat je met uitzendwerk niet veel meer verdient dan minimum.
Wat voor werk is dan juist geschikt om op een hoger gemiddeld uurloon te komen voor een relatief kortere periode (6 maanden)?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat uitzendwerk vooral geschikt is om ervaring op te doen, zo tussen me 20e en 25e vrijwel alleen uitzendwerk gedaan, maar daarom nu wel kennis van heel veel verschillende sectoren, iets wat in me werk nog steeds dagelijks van pas komt
Schoonmaakwerk betaald gemiddeld wel redelijk naar mijn weten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:04 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
Wat voor werk is dan juist geschikt om op een hoger gemiddeld uurloon te komen voor een relatief kortere periode (6 maanden)?
interessant, het betaalt erg goed en je hoeft er weinig voor te doen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:13 schreef raptorix het volgende:
http://www.qpsvrijwilliger.nl/vergoeding/
Valt ook tegen hoor. Op meer dan 9 euro per uur hoef je niet te rekenen (wel meer dan outbound callcenterwerk). En het is meestal maar 2 uurtjes per dag, dus veel schiet je er niet mee op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Schoonmaakwerk betaald gemiddeld wel redelijk naar mijn weten.
Het is over algemeen relaxed werk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
Valt ook tegen hoor. Op meer dan 9 euro per uur hoef je niet te rekenen (wel meer dan outbound callcenterwerk). En het is meestal maar 2 uurtjes per dag, dus veel schiet je er niet mee op.
Daar vergis je je ook lelijk in. Bij veel bedrijven heb je je te houden aan een bepaalde tijd om iets schoon te maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is over algemeen relaxed werk.
Dat heb je in elk werk, of dacht je dat ik ongelimiteerd tijd heb om een stuk software te schrijvenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Daar vergis je je ook lelijk in. Bij veel bedrijven heb je je te houden aan een bepaalde tijd om iets schoon te maken.
Alles grondig schoonmaken is vaak niet nodig. In kantoren is het vooral prullenbakjes legen en stofzuigen, bureaus zijn zelden zo smerig dat je ze af hoeft te nemen, dat is wel relaxt. Plees schrobben is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Daar vergis je je ook lelijk in. Bij veel bedrijven heb je je te houden aan een bepaalde tijd om iets schoon te maken.
Lekkere instelling heb jij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
interessant, het betaalt erg goed en je hoeft er weinig voor te doen.
Per 1 Oktober staat er een vacature voor Functie 1 op de website van mijn werkgever...quote:• Swets voor ontslag in aanmerking komt nu hij binnen de organisatie een unieke functie bekleedt en deze functie ten gevolge van de hierboven geschetste omstandigheden komt te vervallen, waarbij geen sprake is van onderlinge uitwisselbaarheid met andere functies;
• Bedrijf heeft onderzocht of ander passend werk voor Swets binnen haar organisatie beschikbaar was. Partijen echter hebben moeten constateren dat een passende functie, aansluitend bij de capaciteiten, ervaring en salarisniveau van Swets, niet voorhanden is
Toen bij mijn liefste iets dergelijks geflikt werd, maar dan voor een hele groep, massa-ontslag met sociaal plan overeengekomen tussen werkgever en vakbond, had de vakbond geen zin om er iets aan te doen toen er binnen een half jaar weer nieuw volk aangetrokken werd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz,
Ik heb 12 jaar bij mijn werkgever in functie 1 gewerkt. In Maart 2012 ben ik op verzoek functie 2 gaan bekleden, terwijl iemand anders functie 1 overnam. Per 1 Augustus ben ik middels de kantonrechtersformule op basis van het afspiegelingsbeginsel ontslagen uit functie 2. De vaststellingsovereenkomst meldt
[..]
Per 1 Oktober staat er een vacature voor Functie 1 op de website van mijn werkgever...
Is er nu iets van een claim te maken op basis van zoiets als Wederindiensttredingsvoorwaarde?
Ik heb ze nog gesproken over mijn getuigschrift, heb laten weten dat ik nog beschikbaar ben voor de vrijgekomen functie maar blijkbaar staat iemands trots in de weg ofzoquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:40 schreef happyme28 het volgende:
Je kunt het proberen, maar dan zul je ook geen aanspraak kunnen maken op de ontslagvergoeding denk ik.
En gewoon bellen en gaan praten? Ze weten wat je kunt toch? Claimen is niet echt een prettige manier om terug te keren toch?
Als je dit leest wel, lijkt mij:quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz,
Ik heb 12 jaar bij mijn werkgever in functie 1 gewerkt. In Maart 2012 ben ik op verzoek functie 2 gaan bekleden, terwijl iemand anders functie 1 overnam. Per 1 Augustus ben ik middels de kantonrechtersformule op basis van het afspiegelingsbeginsel ontslagen uit functie 2. De vaststellingsovereenkomst meldt
[..]
Per 1 Oktober staat er een vacature voor Functie 1 op de website van mijn werkgever...
Is er nu iets van een claim te maken op basis van zoiets als Wederindiensttredingsvoorwaarde?
Maar dit ontslag is niet via UWV gegaan maar via de Kantonrechter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:47 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Als je dit leest wel, lijkt mij:
https://www.werk.nl/werk_(...)ondenontslagaanvraag
Ik wil gewoon alle mogelijkheden in kaart hebbenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:03 schreef Ticootje het volgende:
Maar ben je niet bang, dat als ze je de baan moeten geven dat je binnen een paar maanden zelf wel weg gaat?
Als je kunt schoonmaken zijn kantoren redelijk relaxed. Maar de laatste tijd halen ze de tijd die je hebt enorm naar beneden. Er staan hier grote kantoren van drie verdiepingen die binnen 2 uur helemaal klaar moeten zijn, en dat doe je of alleen, of met z'n tweeën. Vakantiehuisjes zijn enorm zwaar...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:47 schreef Balisto het volgende:
[..]
Alles grondig schoonmaken is vaak niet nodig. In kantoren is het vooral prullenbakjes legen en stofzuigen, bureaus zijn zelden zo smerig dat je ze af hoeft te nemen, dat is wel relaxt. Plees schrobben is een ander verhaal natuurlijk.
Zou je de baan willen dan? Als dat een mogelijkheid is?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil gewoon alle mogelijkheden in kaart hebben
Ik heb een gezin van 5 personen. Die moeten eten. Ik zie sowieso niet in wat het met mijn trots te maken zou hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Inderdaad, waar is je eigen trots Swets?
Door het stof? Ik zeg toch nergens dat ik door het stof ga? Zou niet de eerste keer zijn dat ze me terug vragen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat is allemaal natuurlijk heel erg vervelend, maar op de manier zoals je bent weggewerkt uit het bedrijf zou ik toch zeker mijn bedenkingen hebben om met hangende pootjes terug te gaan en door het stof te gaan voor een nieuwe kans. Mochten ze een gesprek initieren dan is dat wel een uitgelezen kans om flink van je af te bijten over hoe ze je daar hebben behandeld.
Volgens mij zijn studiekosten (grotendeels) aftrekbaar. Hier lees je er meer over:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zat eens even door geaccrediteerde HBO Bachelor opleidingen te browsen. Jammer dat er een (enorm) fiscaal voordeel wordt gegeven aan werkgevers die de opleiding betalen. Als je dus werkloos bent en zo'n opleiding wil beginnen betaal je de hoofdprijs
Mocht ik een werkgever vinden met opleidingsbudget probeer ik het via de werkgever en mocht ik op 1 Januari nog geen werk hebben (god verhoede) ga ik het uit eigen zak betalen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:43 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn studiekosten (grotendeels) aftrekbaar. Hier lees je er meer over:
http://www.belastingdiens(...)holingsuitgaven_2012
Ja, toch met IE of Firefox erop, het is een Kutsite.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:25 schreef fh101 het volgende:
Even een paar vraagjes
Ik solliciteer nu voor mijn vader (het duurde te lang als hij het zelf probeerde en beter werd het niet), maar ik kom met Chrome niet op werk.nl. Heeft iemand anders hier ook last van en belangrijker nog, hoe los je het op? IE vind ik absoluut niet fijn werken en is heel traag.
Hoe noem je een salarisindiciatie in je brief? Ik heb nu een regel: "Gezien mijn kennis en ervaring acht ik een salarisindicatie van XX realistisch" maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat netjes ergens inzet, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Moet ik daar nog bijzetten dat "ik" daar best over wil praten in een gesprek of is het zo goed?
Met safari moet ik ongeveer elke keer na het bezoek mijn werk.nl cookie verwijderen en dan kan ik er weer op.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:25 schreef fh101 het volgende:
Even een paar vraagjes
Ik solliciteer nu voor mijn vader (het duurde te lang als hij het zelf probeerde en beter werd het niet), maar ik kom met Chrome niet op werk.nl. Heeft iemand anders hier ook last van en belangrijker nog, hoe los je het op? IE vind ik absoluut niet fijn werken en is heel traag.
Hoe noem je een salarisindiciatie in je brief? Ik heb nu een regel: "Gezien mijn kennis en ervaring acht ik een salarisindicatie van XX realistisch" maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat netjes ergens inzet, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Moet ik daar nog bijzetten dat "ik" daar best over wil praten in een gesprek of is het zo goed?
Ik weet het ook niet, daarom vraag ik hetquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met safari moet ik ongeveer elke keer na het bezoek mijn werk.nl cookie verwijderen en dan kan ik er weer op.
Waarom zou je in godsnaam een salarisindicatie in je sollicitatiebrief zetten?? Lijkt me redelijk not-done, dat is voor in een gesprek. IK heb het iig nog nooit gedaan.
Heb je een linkje naar zo'n vacature ik heb het echt nog nooit gezien dat men in de vacature de kandidaat vraagt een salarisindicatie te geven?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, daarom vraag ik het
Ik zie het steeds vaker staan in vacatures, dat ze ook willen dat je een salarisindicatie geeft.. Maar waar zet je dat dan neer? Of benoem je dat idd pas bij een gesprek? Van wat ik heb gelezen is jouw salarisindicatie ook ongeveer 2x zo hoog als dat van mijn vader, heeft dat er iets mee te maken?
Ik heb dus werkelijk geen flauw idee, het is allemaal nog nieuw voor me.
http://www.vacaturebase.n(...)d30da5ddf6e8c5042b03quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar zo'n vacature ik heb het echt nog nooit gezien dat men in de vacature de kandidaat vraagt een salarisindicatie te geven?
En dat is niet de enige, maar degene waar ik vandaag op heb gereageerd. Ik heb het ook nog bij minstens een andere gezien, en die vacature was via een bedrijf zelf, niet via een tussenbureau zoals deze.quote:Wij verzoeken je om gemotiveerd te solliciteren en CV (met referenties) salarisindicatie mee te sturen. Hoe duidelijker en completer je solliciteert, hoe sneller wij zullen reageren.
Is werkelijk de eerste keer dat ik die zie. Het vreemde is nog dat er een salarisindicatie in de vacature staat.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:46 schreef fh101 het volgende:
[..]
http://www.vacaturebase.n(...)d30da5ddf6e8c5042b03
[..]
En dat is niet de enige, maar degene waar ik vandaag op heb gereageerd. Ik heb het ook nog bij minstens een andere gezien, en die vacature was via een bedrijf zelf, niet via een tussenbureau zoals deze.
Maar jullie zeggen dus allemaal gewoon negeren.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:46 schreef fh101 het volgende:
[..]
http://www.vacaturebase.n(...)d30da5ddf6e8c5042b03
Mjah gewoon marktconform. Als je linkje naar de vacature "normaal" is, dan is het dus een functie voor een modaal salaris, 33.000 per jaar in 2012. Dat is 33.000/1.08/12= 2546,-/maandquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:54 schreef fh101 het volgende:
Ja, ik vond het bij deze zelf ook al zo vreemd omdat het er inderdaad gewoon boven staat. Maar bij een andere vacature stond er dus helemaal niks over salaris in de beschrijving, maar wilden ze wel dat je zelf een indicatie gaf.Dat was gokken, je wilt niet te laag inzetten, maar te hoog en ze gooien je cv gelijk weg.
Lijkt me een typisch geval van copy paste en onvolledig editen (door de mensen die de site maken c.q. aanvullen met nieuwe vacatures). Maar als er al een salaris bij de functie staat zou ik dat ook als gewenst salaris aangeven.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:54 schreef fh101 het volgende:
Ja, ik vond het bij deze zelf ook al zo vreemd omdat het er inderdaad gewoon boven staat. Maar bij een andere vacature stond er dus helemaal niks over salaris in de beschrijving, maar wilden ze wel dat je zelf een indicatie gaf.Dat was gokken, je wilt niet te laag inzetten, maar te hoog en ze gooien je cv gelijk weg.
Hier werkt het dus al heel de ochtend niet in chrome.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:07 schreef Kekaa het volgende:
werk.nl doet het bij mij wel in chrome trouwens... Niet altijd... ligt aan de site.
Gooi je cookie eens weg van werk.nlquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hier werkt het dus al heel de ochtend niet in chrome.
Net als webmail van UPC
En ik heb het beiden nodig, echt irritant.
werk.nl ligt er trouwens wel heel erg vaak uit
gedaan, ik kan er nog steeds niet opquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gooi je cookie eens weg van werk.nl
Ik kan er zowel met safari als chrome op. Zoek ook eens naar cookies van digid. Of gooi al je history van werk eens weg.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
gedaan, ik kan er nog steeds niet op
Ja dat laatste heb ik nu gedaan! thx, ik kan er weer opquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan er zowel met safari als chrome op. Zoek ook eens naar cookies van digid. Of gooi al je history van werk eens weg.
Onzin! Er zijn genoeg banen. Probleem is alleen: teveel werkzoekendequote:Op maandag 29 oktober 2012 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Stop gewoon met zoeken, er is gewoon helemaal geen werk meer
Daarnaast wil ik helemaal geen baan, ik wil een uitkering![]()
Je kunt iig niet zeggen dat je er niet alles aan gedaan hebt!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zit ondertussen aan 57 sollicitaties in 3 maanden. Daarvan ben ik er bij 9 op gesprek geweest. En daarvan 3 keer op een 2e gesprek. Morgen hoor ik of daar een 4e keer bijkomt.
De aanhouder wint... ooit.
het is allemaal toegestaan dus het zal nooit ernstige schade aan de gezondheid geven. heel veel onderzoeken zijn vrij onschadelijk als ik het zo lees.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Lekkere instelling heb jij.
Je leest wel door de eurotekentjes die voor je ogen staan heen dat er middelen op je getest worden?
Wat voor uitkering?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
het is allemaal toegestaan dus het zal nooit ernstige schade aan de gezondheid geven. heel veel onderzoeken zijn vrij onschadelijk als ik het zo lees.
maar goed, ik denk dat ik een uitkering ga aanvragen, dat is nog veel makkelijker en had ik meteen na mn diploma moeten doen.
wat voor diplomaquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
het is allemaal toegestaan dus het zal nooit ernstige schade aan de gezondheid geven. heel veel onderzoeken zijn vrij onschadelijk als ik het zo lees.
maar goed, ik denk dat ik een uitkering ga aanvragen, dat is nog veel makkelijker en had ik meteen na mn diploma moeten doen.
Woon je nu op jezelf?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef mooiboy89 het volgende:
ik heb vwo gehaald een paar jaar geleden, universitaire studie is niks voor mij ben ik veel te lui voor was na een paar maanden alweer gestopt.
geef mij maar een bijstandsuitkering.
ik ga 10 euro p u verdienen met het werk wat ik kan vinden, dat zou dan rond de 1,1k per maand worden netto. een uitkering is 700 e per maand netto. tel uit je winst.
Dan krijg je dus geen bijstand.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef mooiboy89 het volgende:
nee natuurlijk niet, hoe kan ik dat financieren lol. woon bij mn ouders.
Bijstand is alleen maar om je huur, zorg en eten te betalen. Niet voor leuke dingen. Kan best uit maar dan moet je dus bij de aldi winkelen en in een tochthuis wonen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:54 schreef mooiboy89 het volgende:
hoe kunnen mensen met 700 e per maand op zichzelf wonen?
ik kan geen huur, eten, zorg betalen met 700 euro per maand. ik betaal nu 110 e per maand zorgverzekering. ben ongeveer 400 euro per maand aan eten kwijt. heb nog een aantal extra kosten zoals noodzakelijke verzekeringen. en dan is de grootste maandelijkse uitgave een dak boven het hoofd nog niet meegeteld.bizar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bijstand is alleen maar om je huur, zorg en eten te betalen. Niet voor leuke dingen.
Eten kan goedkoper, en je krijgt zorgtoeslag!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
ik kan geen huur, eten, zorg betalen met 700 euro per maand. ik betaal nu 110 e per maand zorgverzekering. ben ongeveer 400 euro per maand aan eten kwijt. heb nog een aantal extra kosten zoals noodzakelijke verzekeringen. en dan is de grootste maandelijkse uitgave een dak boven het hoofd nog niet meegeteld.bizar.
Je bent gewoon maatschapij-kanker manquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef mooiboy89 het volgende:
ik heb vwo gehaald een paar jaar geleden, universitaire studie is niks voor mij ben ik veel te lui voor was na een paar maanden alweer gestopt.
ik ga 10 euro p u verdienen met het werk wat ik kan vinden, dat zou dan rond de 1,1k per maand worden netto. een uitkering is 700 e per maand netto. tel uit je winst.
Joh, dat moet je allemaal lekker zelf weten. Dat is je eigen keuze.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
Nou ja, je bent toch lui, schrijf je. Vergooi je toch lekker je leven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef mooiboy89 het volgende:
Dat is klote, heb je recht op een WW-uitkering? In welk vakgebied was je werkzaam? Ben wel nieuwsgierig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Bittere_Bal het volgende:
Ik kan mij hier ook gaan melden. Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd aan het einde van het jaar. ging er al aardig vanuit maar komt toch als een teleurstelling. Mijn motivatie is nu wel volledig weg.
Na 1,5 jaar weer tijd om mijn vakgebied vaarwel te zeggen, ben bang voor lange tijd. Belangrijkste is nu mijn vaste lasten te kunnen blijven betalen..
Ja, WW moet ik wel kunnen aanvragen. Was nu eindelijk werkzaam in de culturele/historische sector (overheid) maar daar is echt bijna geen vaste baan in te krijgen. Allemaal projecten van een paar weken en dan weer niks. Nu moet ik waarschijnlijk weer terug naar de ICT sector waar ik echt geen zin in heb maar wel wat jaren ervaring, helaas wel grotendeels onder mijn niveau (WO)quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Dat is klote, heb je recht op een WW-uitkering? In welk vakgebied was je werkzaam? Ben wel nieuwsgierig.
wat een ongelofelijke onzin, de gezondheid op het spel zetten? rlly?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Joh, dat moet je allemaal lekker zelf weten. Dat is je eigen keuze.
Maar ga geen reclame maken voor dit soort zaken omdat zoals jij eventjes denkt te lezen dat het niet schadelijk zou kunnen zijn. Als je dit soort dingen opzoekt omdat je de wetenschap wil dienen en mensen die ziek zijn te willen helpen dan is het nobel. Maar die nobelheid vind je in de praktijk niet en trekt het altijd jongeren en mensen aan die geld nodig hebben en daarmee hun gezondheid op het spel zetten voor relatief gezien een paar centen.
denk jij dat veel mensen jou zullen missen als je sterft met dat lopende band kantoorbaantje van 9 tot 5 van je? ja, de directeur van de uitvaartverzekering zal balen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je bent gewoon maatschapij-kanker man,..
Als je morgen dood gaat zal niemand je missen behalve je familie en vrienden omdat je geen enkele meerwaarde hebt voor de maatschapij.
Werkloos zijn oké, maar weigeren te studeren en/of te werken omdat het te weinig oplevert.
Ik werk zelden op kantoor ik voorzie in ieder geval in mijn eigen inkomsten i.p.v. een soort kakkerlak te zijn van de maatschapij. Te teren op mijn ouders en/of de maatschapij.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
denk jij dat veel mensen jou zullen missen als je sterft met dat lopende band kantoorbaantje van 9 tot 5 van je? ja, de directeur van de uitvaartverzekering zal balen.
dan had je net zo goed niet kunnen solliciteren ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:39 schreef From het volgende:
Heb nav 2 sollicitaties reacties gehad van de betreffende recruiters, ik mag op gesprek komen maar ik twijfel of ik moet gaan.. Heb totaal geen hoge pet of van die lui en vind het alleen maar zonde om weer een ochtend vrij te moeten nemen. Lastig lastig
Dit inderdaad. Ik heb de afgelopen jaren al wat recruiters voorbij zien komen en maar eentje heeft daadwerkelijk hard gewerkt voor haar centen (en me destijds ergens weten neer te zetten).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:23 schreef From het volgende:
Daar heb jij een punt.. Mijn punt is dat ik denk ik al bij 3/4 van dit soort bureaus geweest ben op gesprek en dat daar nooit wat uitgekomen is. Altijd is het ja we gaan je voorstellen of we gaan je in ons systeem zetten zonder concreet vervolg of acties..
Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacaturesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Recruiters zijn het schuim der aarde. Arrogante eikels.
Mooiweerpraters zijn het.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacatures
Twee keer gefeliciteerd dus!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wil even een positieve ervaring met uzb toevoegen aan dit topic: het is namelijk niet alleen maar negatief zoals hier (helaas) vaak voorbij komt. Ik heb namelijk echt super goede ervaringen met uitzendbureaus, maar dan de wat kleinere, onbekende. Hele persoonlijke benadering, fijn contact. Ben al twee keer aan een baan gekomen door hen. Moet wel telkens eerst door drie maanden uitzendcontract heen maar ja je moet er wat voor over hebben in deze slechte tijden.
That said: vanochtend gesprek gehad bij bedrijf, ik was de deur nog niet uit of ze hadden het uzb gebeld dat ze met mij in zee wilden, dus per 1 jan. heb ik een nieuwe baan. En dat te horen krijgen op je verjaardag hihi
.
Als ik iemand in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel kan helpen door de namen van uzb's waar ik goede ervaringen mee heb te geven, DM me even. Ze opereren lokaal, dus als je in deze regio geen werk zoekt heb je er helaas niets aan. En tip: zet je cv op monsterboard, dat heeft mij nu al 2x aan een job geholpen! Update 'm regelmatig (ook kleine veranderingen = een update = hoger in de zoekresultaten).
Veel sterkte en succes met solliciteren iedereen!
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Had enkele maanden geleden een recruiter die me voorstelde als wijze van proeftijd de eerste 3 maanden bij een organisatie met behoud van WW-uitkering te werken. Geen grap.
Jouw brief en CV, een printje van de vacature en een lijstje met een aantal vragen en natuurlijk een pen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
Wat nemen jullie eigenlijk mee naar een gesprek?
Ik ken een aantal mensen die het ook redden van 700 euro per maand. Maar ja geen leuke dingenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef mooiboy89 het volgende:
[..]
ik kan geen huur, eten, zorg betalen met 700 euro per maand. ik betaal nu 110 e per maand zorgverzekering. ben ongeveer 400 euro per maand aan eten kwijt. heb nog een aantal extra kosten zoals noodzakelijke verzekeringen. en dan is de grootste maandelijkse uitgave een dak boven het hoofd nog niet meegeteld.bizar.
Niets.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
Pen en papier soms?quote:
Als ik verwacht dat ze m'n CV misschien niet op papier hebben, m'n CV. Verder niks dusquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ik verwacht dat ze m'n CV misschien niet op papier hebben, m'n CV. Verder niks dus.
Kijk, dit wilde ik horenquote:
Dit ik neem ook altijd mijn proefschrift mee. (al vind ik het nogsteeds wel wat ongepast om het te geven) Lijstje met vragen doe ik nooit, vragen komen ook vaak pas in me op na het gesprek. Vragen die ik van te voren bedenk komen altijd wel aan de orde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Jouw brief en CV, een printje van de vacature en een lijstje met een aantal vragen en natuurlijk een pen.
Bij gesprek 2 heb ik ook het jaarverslag meegenomen. MAar dat was ook voor een finaciele vacature.
Bij mij zijn het meestal ook al standaard vragen hoor. Uit hoeveel man de afdeling bestaat enz. Dus meestal streep ik dat al weg tijdens het gesprek en zijn al je vragen al beantwoord. Maar het geeft wel een beetje voorbereiding weer vind ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit ik neem ook altijd mijn proefschrift mee. (al vind ik het nogsteeds wel wat ongepast om het te geven) Lijstje met vragen doe ik nooit, vragen komen ook vaak pas in me op na het gesprek. Vragen die ik van te voren bedenk komen altijd wel aan de orde.
Ik vind dat denk ik wel het lastigste van het sollicitatie gesprek, ik heb eigenlijk nooit vragen, en dan stel je wat vragen waar je het antwoord eigenlijk niet interesant van vind en dan komt er altijd zo'n moment dat het stil is en je moet zeggen dat je geen vragen meer hebt. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gezegd heb.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit ik neem ook altijd mijn proefschrift mee. (al vind ik het nogsteeds wel wat ongepast om het te geven) Lijstje met vragen doe ik nooit, vragen komen ook vaak pas in me op na het gesprek. Vragen die ik van te voren bedenk komen altijd wel aan de orde.
Ik vind dat denk ik wel het lastigste van het sollicitatie gesprek, ik heb eigenlijk nooit vragen, en dan stel je wat vragen waar je het antwoord eigenlijk niet interesant van vind en dan komt er altijd zo'n moment dat het stil is en je moet zeggen dat je geen vragen meer hebt. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gezegd heb.
je hebt de baan vast niet gekregenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:36 schreef Limburg82 het volgende:
Trouwens. Ik heb gemerkt dat het ook niet gepast is om teveel vragen te stellen.
Ik heb een keer iemand flink aan het werk gezet door veel korte open vragen te stellen. Aan het eind van het gesprek vroeg hij me of ik ook nog vragen had. Ik dacht; "Wat heb ik het afgelopen half uur dan gedaan?"
Mijn cv en een stilletto.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
Nee. Maar de baan was uiteindelijk ook totaal anders, dan dat er in de vacature voorgespiegeld werd. Dus, dat was niet erg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:41 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
je hebt de baan vast niet gekregen
• huissleutelsquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
UWV moedigt dat wel aan jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb even een vraagje. Terwijl jullie naar werk zoeken, doen jullie dan ook iets van vrijwilligerswerk? Ik zit hier over na te denken maar weet niet hoe de ww hier tegenover staat.
Merk dat ik gigantisch uit mijn ritme raak en me nergens toe kan zetten nu ik dus eigenlijk de tijd aan mijn eigen heb.
Niets.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
Dit ongeveerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
• huissleutels
• telefoon
• contactgegevens gesprekspersoon
• plattegrond naar bestemming
• papier
• pen
• vacature
wtf?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
Kan iemmand op mijn uitgebreid verhaal reageren??
- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 20 jaar, mijn enige werkervaring zijn stages.
Ik heb nog nooit een betaald bijbaan gehad.
Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D
Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."
Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baanen ik weet niet wie ik advies kan vragen.
Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.
Iemand tips voor een wanhopige twintiger die een bijbaan wilt?
Ik kan begrijpen dat je onder druk staat, maar doe niet zo opgeFok!t.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
Kan iemmand op mijn uitgebreid verhaal reageren??
Blijven proberen. Schrijf je in bij uitzendbureaus, maar heb vooral geen verwachtingen. Kijk uit met freelance werk, 99% van wat je op internet vindt is oplichting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef electrocrash het volgende:
Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D
Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."
Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baanen ik weet niet wie ik advies kan vragen.
Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.
ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:43 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
Ja, WW moet ik wel kunnen aanvragen. Was nu eindelijk werkzaam in de culturele/historische sector (overheid) maar daar is echt bijna geen vaste baan in te krijgen. Allemaal projecten van een paar weken en dan weer niks. Nu moet ik waarschijnlijk weer terug naar de ICT sector waar ik echt geen zin in heb maar wel wat jaren ervaring, helaas wel grotendeels onder mijn niveau (WO)
ik werk nu als developer en ik voel me vandaag een tovenaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vinden
ik voel me altijd net een robot in een developer/programmeerfunctie
Als je als freelancer wilt werken zul je eerst moeten leren jezelf te verkopen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef electrocrash het volgende:
Nou wat denk je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:50 schreef Leonos het volgende:
Net een persoonlijk mailtje gekregen!
'Beste Leon,
Waarschijnlijk weet ik morgen meer aangezien we vandaag de laatste eerste ronde gesprekken hebben. Dan kunnen we de balans opmaken. Dat wilde ik je even laten weten.
Fijne avond.
Kind regards,'.
Positief? Of zal die dit naar iedereen sturen?
- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?
- Waar woon je?
- Hoeveel uur per week?
- Wat voor werktijden
etc etc
Outbound callcenterwerk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:
[..]
- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
-vanaf 13:00 tot 17:00 of 15:00 tot 20:00.
Lokale supermarkt al geprobeerd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:
[..]
- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Als je een thuisstudie doet, kun je toch veel flexibeler zijn qua werktijden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:
Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen.
-15-20 uur p. Week
Nachtdiensten geen optie? En wat hierboven wordt gezegd, je bepaald toch zelf wanneer je je studie-uurtjes maakt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:
[..]
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Mjah, je hebt een punt toen wij een vacature uitschreven hadden we 68 reacties ofzoquote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Mensen van 20 jaar en ouder kunnen het over het algemeen wel vergeten in supermarkten. Heb zelf opleiding detailhandel gedaan, geslaagd op mijn 19e (bijna 20) en zodra ik 20 werd kon ik opdonderen bij de supermarkt waar ik toen werkte (deed BBL) omdat ik te oud werd.quote:
Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
En zo niet... wie weet hoe de zaken er over een paar maanden bij Erasmus voor staan. Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat denk ik ook inderdaadquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:49 schreef agentstarling het volgende:
[..]
gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!
Ik zou tekenen. Als de plannen voor de zorgtoeslag van het nieuwe kabinet doorgaan maakt het toch geen reet meer uit of je fulltime of parttime gaat werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu...?
Ik heb een contract liggen voor een parttime functie (2 dagen) bij een hele toffe organisatie op fietsafstand, beginnen per 1 November Dat moet ik vandaag dus laten weten. Ik heb fulltime nodig, maar ben tot op heden nog niet geslaagd. Tekenen zou je zeggen, maar ik krijg zojuist een uitnodiging voor een 2e gesprek voor een fulltime functie.
Nu heb ik de eerste 2 maanden proeftijd bij die parttime functie maar zou het op zich heel lullig vinden als ik daar binnen mijn proeftijd weer ontslag moet nemen. Nog afgezien van al het potentiële gezeur die dat kan opleveren met UWV.
What to do.
Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen.
zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.
Tevens, gefeliciteerd en niet te vaak naar de starbucks gaan.
ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.
Er is wel tegelijk met mij, iemand aangenomen die wel werkervaring had maar nog nooit in winkels had gewerkt. Dus ik denk dat dat niet direct een probleem is. Moet zeggen dat de begeleiding de afgelopen eerste week echt heel erg goed was, dat heb ik in andere winkels nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef electrocrash het volgende:
[..]
zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.
Ik zeg ook niet dat bardiensten draaien dom is, alleen maar goed. Beter nog, ik zou zoveel mogelijk klusjes en dingetjes doen als je de kansen hebt. Ik heb mij laatst ook ingeschreven om vrijwilliger te worden om oudere mensen cursussen met computers te geven, ze zaten helaas al vol, maar het leek mij echt een geweldige ervaring. Zowel voor mezelf, want lesgeven en zo'n omgang met ouderen is wel nieuw voor mij. Maar ook gewoon om te benoemen of als ik het veel zou doen op mijn CV te zetten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.
Ja, ook van mij gefeliciteerd. En een halve baan is nog altijd meer dan helemaal niets.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:20 schreef From het volgende:
Net bericht van een interne recruiter van een bedrijf of ik even contact op wil nemen
Eind van de week krijg ik te horen of ik bij ene 2e gesprek mag komen en maandag de 12e nog een sollicitatie staan.. Gaat de goede kant op
Motivatie vind ik ook altijd het lastigstequote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef From het volgende:
[..]
Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..
Top!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb besloten in ieder geval bij functie 1 te beginnen. Zoals iemand in een ander topic opmerkte... een 2e gesprek is nog geen baangarantie. En ik kan het weten want ik heb er ondertussen al wat gehad
Mocht het toch rondkomen met die fulltime functie is het jammer voor die parttime functie. Ik heb daar zelfs in mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik uiteindelijk fulltime aan de slag moet. En dat mogen dan ook 2 parttime functies zijn, maar tot ik die eerste parttime functie daadwerkelijk had ben ik nog niet opzoek geweest naar een 2e parttime functie.
Ik twijfel maar gok dat dit gewoon standaard reactie is.. Heb gewoon uur leuk gesprek gehad toen dusja..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Motivatie vind ik ook altijd het lastigste
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.
Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.
Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
Ik heb wel ervaring opgedaan, maar niet specifiek in de horeca. Had ik 10 jaar geleden kunnen weten dat dat rond mijn 30e van pas zou kunnen komen? Ik zit trouwens niet bij een sportclub.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen.
We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Balisto het volgende:
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?
Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.
Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:
[..]
Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.
Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.
Bij de sportclub en de vrijwilligerscentrale.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?
wat is je achtergrondquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:02 schreef MissionPhailed het volgende:
En weer drie sollicitaties verstuurd, voorlopig totaal deze werkweek 9 stuks en sinds vorige week vrijdag 14. Er wordt gesolliciteerd op betrekkingen op, ietwat naast, en beneden mijn niveau en in een straal van 75 km.
Hallo,quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.
Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.
Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
Het zal ook eens nietquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hallo,
Bedankt voor je interesse om te werken voor Eventure. We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen. Inschrijven is daarom niet mogelijk. Mochten we toch nog mensen nodig hebben, dan zullen we de inschrijvingen weer open zetten. Houd onze website dus in de gaten.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met ons kantoor (024-3603121).
Met vriendelijke groet,
Het team van Eventure
heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?
Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:19 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.
De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?
Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:29 schreef Balisto het volgende:
[..]
De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.
Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?
Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.
SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?
Da's al iets. En als je dan nog van alle andere computerprogramma's waarmee je gewerkt hebt kunt zeggen wat ze deden en wat jij ermee deed, dan kun je dat in de motivatie voor je sollicitatie verwerken. Alle ERP software werkt ongeveer hetzelfde, gebruikerservaring ermee is vaak onderling uitwisselbaar zolang je de achterliggende concepten begrijpt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Balisto het volgende:
[..]
SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.
Ik vind het wel een fijn pakket, aangezien het een hoop checks en werkwijzen gewoon afdwingt, maar vanuit managementoogpunt is het erg duur om het aan te passen naar maatwerk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
SAP, wat een kutprogramma. Blij dat ik er niet meer mee hoef te werken.
Je moet jezelf dus niet zo verkopen zoals je dat hier doetquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:
Ik geloof ook wel dat ik de meeste dingen aan kan leren, maar ik denk dat er altijd wel iemand zal solliciteren die wel precies die ervaring heeft met de juiste programma's.
Ik zal dus wel weer solliciteren, maar ga ervan uit dat mijn kans nihil is.
Ja, zolang je maar het idee hebt dat je je die kennis wel eigen kunt maken zodra je op die stoel zit. Dat de gevraagde kennis in het verlengde ligt van je kennis en ervaring.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet.
Ja precies.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.
Bij developmentbanen is het ook net hetzelfde. Als je de algemene structuur een beetje begrijpt en in een soortgelijke taal hebt gedevd stap je zo in een nieuwe programmeertaal. Vaak is de codebase begrijpen een grotere hobbel dan bijv. van ASP naar PHP overstappen.
Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik solliciteer mij suf op banen buiten mijn opleiding maar ik word nergens aangenomen.
Ik ben het een beetje beu want de kinderopvang loopt door en zonder inkomen trek ik dat niet lang.
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?
want?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.
tegenwoordig zijn er kinderopvangs waar je gewoon kunt betalenv oor de tijd dat je ze brengt, per uur zelfs.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.
Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aanquote:Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ja, meld!
Sinds een paar weken weer werkzoekend. Met een slap excuus de deur gewezen. Helaas is er weinig te vinden in mijn branche. En als het er al is, dan bieden ze minder dan mijn WW uitkering....
Ik krijg voorlopig nog wel WWquote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aan
quote:Op donderdag 1 november 2012 15:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik krijg voorlopig nog wel WWEn lager dan mijn WW verdienen, daar kan ik niet van leven... dus geen optie
Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat is een kwestie van levenstandaard natuurlijk maar ik snap het wel
Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
maarja je betaald er ook zelf voor gedeeltelijk natuurlijk.
kloptquote:Op donderdag 1 november 2012 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
Valt best mee hoor. Als je ooit ergens de gelegenheid krijgt wat langer te blijven werken en verantwoordelijkheid niet schuwt krijg je al snel wat mensen onder je en dan zijn dit echt geen gekke salarissen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.
Mja, van mijn 70% (gelukkig nog wel met correctie omdat mijn voorlaatste baan meer betaalde dan mijn laatste) kan ik precies mijn rekeningen en boodschappen betalen. Meer niet. Dus nee, voor minder gaan werken, dat zit er niet in. Dan kan ik meteen schuldsanering en faillissement aanvragen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat is een kwestie van levenstandaard natuurlijk maar ik snap het wel
Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
maarja je betaald er ook zelf voor gedeeltelijk natuurlijk.
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
Premie is volgens mij toch ook aan een maximum verbonden?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen
quote:Afgelopen vrijdag hebben we de sollicitatieprocedure afgerond
hehe ik leef geloof ik in een andere wereldquote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen
Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik leef geloof ik in een andere wereld
Carriere-switch of eerste studie?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgendeEn ja ben een man en hetero
Na maandag maar even afwachten.
Knap hoor!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgendeEn ja ben een man en hetero
Na maandag maar even afwachten.
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoor, maar de meeste familie-leden die wat ouder dan ik zijn komen er toch wel in de buurt over er ruimschoots overheen.
quote:Op donderdag 1 november 2012 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
klopt
maarja laten we maar niet over salarissen beginnen die snap ik toch niet
carriere switch na een mislukte hbo studie.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:19 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Carriere-switch of eerste studie?
Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen jaquote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Knap hoor!![]()
Ik zat er in het verleden weleens aan te denken, maar het lijkt me best moeilijk en zwaar werk. Het geeft natuurlijk wel heel veel voldoening![]()
Ik denk dat je wel aangenomen word hoor. Want ze zoeken juist steeds meer jongens/mannen in de zorg.
Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De meerderheid in mijn familie heeft tot hun 22-24e gestudeerd. Daarnaast heeft een ander deel zijn eigen gespaarde geld gestoken in bedrijvigheid om geld te verdienen en banen te scheppen voor anderen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.
[..]
Succes man!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
carriere switch na een mislukte hbo studie.
[..]
Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen ja
Ach ja zwaar, wat heet zwaar? Lichamelijk kan het nooit zo veel zijn als wat ik nu doe. Geestelijk wel maybe, maar dat is uitzoeken.
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.
[..]
2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb tot mijn 31ste gestudeerd, verdien geen kut en kan geen klap![]()
Ik zeg het wel vaker maar ik doe iets fout.
Maar ik ben het wel eens met mijn (laatst verdiende) salaris al is het wat aan de hoge kant voor mijn kunnen.
Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:23 schreef lyolyrc het volgende:
Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee.
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?
De helft??quote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De helft??
Van 9K bruto hou je 2695 over.
Zover ik weet kan je je bijverzekeren. Dan neem je een soort WW verzekering bij een 'gewone' verzekeringsmaatschappij. Zal wel aardig wat kosten per maandquote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
die 2695 is BRUTO max ww...quote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft.
Dan blijft er netto dus ongeveer 1/3e van je inkomen over.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
die 2695 is BRUTO max ww...
Je valt dus een dikke 6K bruto per maand terug in inkomen.
Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompanyquote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Succes man!
Heb wel eens overwogen om totaal iets anders te gaan doen. Met die oude-vandagen hier in het zuiden, zouden de banen voor het oprapen moeten liggen. Maar dan zou ik eerder iets van HBO-verpleegkunde overwegen. Dat kan echter weer niet "incompany".
Aan de andere kant, alleen de geur al in Bejaarden- en verzorgingstehuizen.
Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik solliciteer op dingen die ik kan, maar de halve buitenwereld zit mij te pushen om op dingen te solliciteren die ik niet kan... ik snap dat niet zo.
Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdhedenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompany.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag wederom 3 sollicitaties verstuurd, deze werkweek in totaal 12 tot dusver. Daarbij in dit tijdsbestek slechts 5 afwijzigingen ontvangen dus we gaan vooruit ... !
De werkzaamheden zijn natuurlijk hetzelfde, dus het salaris ook. Het is ook een MBO-functie, natuurlijk. Het onderscheid zit hem vooral in de aantekeningen die je behaalt, pas dan kun je misschien wat stapjes maken.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdheden(als je tenminste geen teamhoofd oid wil worden)
als 'de ware' er toch al tussen zit, waarom langer wachten?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik kreeg net ook een mailtje. Brieven konden tot 31-10 gestuurd worden (ik heb dit de 22e gedaan ofzo) en in de mail staat:
[..]
Aan de andere kant kun je meer dan je denkt, je komt er pas achter als je het daadwerkelijk doet. Ik werk al jaren in HBO functies waar ervaring gevraagd werd die ik gewoon niet had. Als je slim genoeg bent red je dat vanzelf wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.
ja mavo mbo hbo master phd...quote:Op donderdag 1 november 2012 16:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?
Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja mavo mbo hbo master phd...
Ik ben gewoon niet slim genoeg voor bedragen die hier in dit topic genoemd werden... als aio stopt je salaris op 2600 oid. als post-doc krijg je niet veel meer.
Ik heb geen idee wat voor dingen ik moet bewegen om meer te gaan verdienen. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo.
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ik geloof dat ik in een andere wereld leef
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.
Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.
Tja, ik heb de mazzel gehad dat ik de kans kreeg het te proberen. En ik bleek het te kunnenquote:Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
Waarschijnlijk ook omdat het je minder interessant vindt dan veel andere mensen. Ik zelf probeer altijd het onderste uit de kan te halen omdat ik groot bedrag nodig heb voor mijn droom (eigen resto).quote:Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
Elvi mag ik vragen waar je werkt en welke plaats?quote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
Klopt, maar daarvoor is wel callcenterervaring vereist.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
450 mensen bij een kleine verzekeraarquote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |