abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118458148
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_118458988
*O* Dinsdag op gesprek voor hopelijk mijn nieuwe baan!!!! Ik wil deze echt zoooo graag hebben.....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_118459280
Ik zit al sinds augustus in een sollicitatieprocedure en heb nog steeds geen zekerheid :{
Maar we houden vol!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:05:29 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118460194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit al sinds augustus in een sollicitatieprocedure en heb nog steeds geen zekerheid :{
Maar we houden vol!
:D ze nemen de tijd :')
pi_118461016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar we houden vol!
Ik hoop toch niet dat ze bij mij er zo lang over gaan doen :')
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_118461901
De uitzendbureaus hebben er weer zin in (gisteren + vandaag):

"Jij was hier laatst toch ook? Was er iets niet duidelijk?"
"We hebben geen openstaande vacatures." (wat zijn die papiertjes die voor jullie ramen hangen dan)
"Ik kan je nu niet helpen, maar hou onze website in de gaten."
pi_118461968
ik ben vandaag voor het eerst in mn leven naar een uitzendbureau geweest. het duurde welgeteld 20 seconden. het was er zo druk dat je minstens een kwartier moest wachten voor je aan de beurt kwam. morgen miss en anders maandag nog maar x proberen.
pi_118461981
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:47 schreef Balisto het volgende:
De uitzendbureaus hebben er weer zin in (gisteren + vandaag):

"Jij was hier laatst toch ook? Was er iets niet duidelijk?"
"We hebben geen openstaande vacatures." (wat zijn die papiertjes die voor jullie ramen hangen dan)
"Ik kan je nu niet helpen, maar hou onze website in de gaten."
Fijn volk daar moet je het van hebben. Een keer voor een uitzendbureau gewerkt als jonkie daarna nooit meer. Moet er niks van hebben.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118462164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:49 schreef mooiboy89 het volgende:
ik ben vandaag voor het eerst in mn leven naar een uitzendbureau geweest. het duurde welgeteld 20 seconden. het was er zo druk dat je minstens een kwartier moest wachten voor je aan de beurt kwam. morgen miss en anders maandag nog maar x proberen.
En als het dan weer vrijwel leeg is moet je alsnog een afspraak maken voor een gesprek :')
pi_118462220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:49 schreef mooiboy89 het volgende:
Ik vind een kwartier wel meevallen hoor, meestal (zo ging het in mijn tijd), gaven ze dan alvast een kaart waarop je zelf je gegevens kon invullen, en als je daarmee klaar was dan had je gelijk een gesprekje, overigens is het misschien slim om alvast online je gegevens in te vullen, en vervolgens naar het uitzendbureau te gaan, dat staat proactief, en scheelt weer suf invulwerk voor hen.

Ik heb eigenlijk altijd wel goede ervaringen met uitzendbureaus gehad, enige wat wel eens gebeurde was dat een baan via hun kant eerder werd opgezegt als verwacht, anderzijds heb ik ook vaak genoeg opgezegt van mijn kant, dat weet je nu eenmaal.

Belangrijkste bij uitzendbureau is dat je afspraken nakomt en vaak je gezicht laten zien, als je toch in de buurt bent, gewoon even vragen of er misschien nieuwe dingen zijn, probeer ook een vast contact persoon te krijgen en vertel wat je droombaan is, ze zullen dan toch sneller aan je denken dan de gemiddelde uitzendkracht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118462291
lol wat een drama en dan zul je straks zien dat ze met allemaal kutbaantjes aankomen voor amper 10 e per uur gaat toch nergens meer over
pi_118462310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:56 schreef mooiboy89 het volgende:
lol wat een drama en dan zul je straks zien dat ze met allemaal kutbaantjes aankomen voor amper 10 e per uur gaat toch nergens meer over
En jouw droombaan is?
pi_118462334
ik wil koerierswerk doen met name savonds/snachts.
pi_118462429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:56 schreef mooiboy89 het volgende:
Reken maar dat je met uitzendwerk niet veel meer verdient dan minimum.
pi_118462444
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef mooiboy89 het volgende:
ik wil koerierswerk doen met name savonds/snachts.
Hier staan er best veel: http://www.indeed.nl/Koerier-vacatures
Bij medische instellingen zijn ook vaak koeriers nodig, misschien wat open sollicitaties doen daar?
pi_118462471
@raptor, bedankt voor de tip, zal er eens kijken.

@balisto, ik kan snachts werken dan kun je toch wel meer verdienen dan 10 e pu als 23 jarige?
pi_118462495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:00 schreef Balisto het volgende:

[..]

Reken maar dat je met uitzendwerk niet veel meer verdient dan minimum.
Ik denk dat uitzendwerk vooral geschikt is om ervaring op te doen, zo tussen me 20e en 25e vrijwel alleen uitzendwerk gedaan, maar daarom nu wel kennis van heel veel verschillende sectoren, iets wat in me werk nog steeds dagelijks van pas komt :)
pi_118462580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat uitzendwerk vooral geschikt is om ervaring op te doen, zo tussen me 20e en 25e vrijwel alleen uitzendwerk gedaan, maar daarom nu wel kennis van heel veel verschillende sectoren, iets wat in me werk nog steeds dagelijks van pas komt :)
Wat voor werk is dan juist geschikt om op een hoger gemiddeld uurloon te komen voor een relatief kortere periode (6 maanden)?
pi_118462678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:04 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

Wat voor werk is dan juist geschikt om op een hoger gemiddeld uurloon te komen voor een relatief kortere periode (6 maanden)?
Schoonmaakwerk betaald gemiddeld wel redelijk naar mijn weten.
Sommige horeca ook wel, maar dan moet je het wel van je fooi en zwarte deel hebben, mijn vriend werkte bij een topzaak in Amsterdam en die had sommige avonden een bonus + fooi van boven de 100 euro op ze basis loon.

En als je echt lui wilt zijn dan kun je nog altijd aan medicijn test programma's mee doen :)
pi_118462745
thanks, hoe betaalt dat medisch testprogramma?
pi_118462892
lol ik zit op zo'n site te kijken. uiteraard scrol ik meteen door naar het vergoedingskopje.

Vergoeding
Er is een vergoeding van 10 euro voor het deelnemen, welke je ontvangt in de vorm van een boekenbon.
pi_118462901
pi_118463202
quote:
interessant, het betaalt erg goed en je hoeft er weinig voor te doen.
pi_118464395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk betaald gemiddeld wel redelijk naar mijn weten.
Valt ook tegen hoor. Op meer dan 9 euro per uur hoef je niet te rekenen (wel meer dan outbound callcenterwerk). En het is meestal maar 2 uurtjes per dag, dus veel schiet je er niet mee op.
pi_118464570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:49 schreef Balisto het volgende:

[..]

Valt ook tegen hoor. Op meer dan 9 euro per uur hoef je niet te rekenen (wel meer dan outbound callcenterwerk). En het is meestal maar 2 uurtjes per dag, dus veel schiet je er niet mee op.
Het is over algemeen relaxed werk.
pi_118465268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is over algemeen relaxed werk.
Daar vergis je je ook lelijk in. Bij veel bedrijven heb je je te houden aan een bepaalde tijd om iets schoon te maken.
pi_118465296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:13 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daar vergis je je ook lelijk in. Bij veel bedrijven heb je je te houden aan een bepaalde tijd om iets schoon te maken.
Dat heb je in elk werk, of dacht je dat ik ongelimiteerd tijd heb om een stuk software te schrijven ;)
Het is vooral relaxed in de zin dat je veel vrijheid hebt en met weinig anderen te maken hebt.
pi_118466586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:13 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Alles grondig schoonmaken is vaak niet nodig. In kantoren is het vooral prullenbakjes legen en stofzuigen, bureaus zijn zelden zo smerig dat je ze af hoeft te nemen, dat is wel relaxt. Plees schrobben is een ander verhaal natuurlijk.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:58:44 #29
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118468790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

interessant, het betaalt erg goed en je hoeft er weinig voor te doen.
Lekkere instelling heb jij.

Je leest wel door de eurotekentjes die voor je ogen staan heen dat er middelen op je getest worden?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:30:00 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118470045
Hmz,

Ik heb 12 jaar bij mijn werkgever in functie 1 gewerkt. In Maart 2012 ben ik op verzoek functie 2 gaan bekleden, terwijl iemand anders functie 1 overnam. Per 1 Augustus ben ik middels de kantonrechtersformule op basis van het afspiegelingsbeginsel ontslagen uit functie 2. De vaststellingsovereenkomst meldt

quote:
• Swets voor ontslag in aanmerking komt nu hij binnen de organisatie een unieke functie bekleedt en deze functie ten gevolge van de hierboven geschetste omstandigheden komt te vervallen, waarbij geen sprake is van onderlinge uitwisselbaarheid met andere functies;
• Bedrijf heeft onderzocht of ander passend werk voor Swets binnen haar organisatie beschikbaar was. Partijen echter hebben moeten constateren dat een passende functie, aansluitend bij de capaciteiten, ervaring en salarisniveau van Swets, niet voorhanden is
Per 1 Oktober staat er een vacature voor Functie 1 op de website van mijn werkgever...

Is er nu iets van een claim te maken op basis van zoiets als Wederindiensttredingsvoorwaarde?
pi_118470490
Je kunt het proberen, maar dan zul je ook geen aanspraak kunnen maken op de ontslagvergoeding denk ik.

En gewoon bellen en gaan praten? Ze weten wat je kunt toch? Claimen is niet echt een prettige manier om terug te keren toch?
pi_118470508
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz,

Ik heb 12 jaar bij mijn werkgever in functie 1 gewerkt. In Maart 2012 ben ik op verzoek functie 2 gaan bekleden, terwijl iemand anders functie 1 overnam. Per 1 Augustus ben ik middels de kantonrechtersformule op basis van het afspiegelingsbeginsel ontslagen uit functie 2. De vaststellingsovereenkomst meldt

[..]

Per 1 Oktober staat er een vacature voor Functie 1 op de website van mijn werkgever...

Is er nu iets van een claim te maken op basis van zoiets als Wederindiensttredingsvoorwaarde?
Toen bij mijn liefste iets dergelijks geflikt werd, maar dan voor een hele groep, massa-ontslag met sociaal plan overeengekomen tussen werkgever en vakbond, had de vakbond geen zin om er iets aan te doen toen er binnen een half jaar weer nieuw volk aangetrokken werd.

Maar ik zou het uitzoeken als ik jou was.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:44:24 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118470616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:40 schreef happyme28 het volgende:
Je kunt het proberen, maar dan zul je ook geen aanspraak kunnen maken op de ontslagvergoeding denk ik.

En gewoon bellen en gaan praten? Ze weten wat je kunt toch? Claimen is niet echt een prettige manier om terug te keren toch?
Ik heb ze nog gesproken over mijn getuigschrift, heb laten weten dat ik nog beschikbaar ben voor de vrijgekomen functie maar blijkbaar staat iemands trots in de weg ofzo :)
pi_118470748
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz,

[..]

Als je dit leest wel, lijkt mij:
https://www.werk.nl/werk_(...)ondenontslagaanvraag
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:48:22 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118470783
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:47 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Als je dit leest wel, lijkt mij:
https://www.werk.nl/werk_(...)ondenontslagaanvraag
Maar dit ontslag is niet via UWV gegaan maar via de Kantonrechter.
pi_118470942
Oh, ik dacht dat het sowieso via UWV gaat... Sorry, maar dan weet ik het niet.

En in de vaststellingsovereenkomst staat niet iets over deze voorwaarde? Lijkt me dat dat daarin vermeld moet zijn?

Heb je een juridisch adviseur die je kunt vragen? Het uitzoeken waard lijkt me.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:53:33 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118471006
Ik heb de advocaat gemailed, krijg automatisch antwoord terug dat ze op sabbatical is :D Zal maandag wel eens bellen met het kantoor.
pi_118471446
Maar ben je niet bang, dat als ze je de baan moeten geven dat je binnen een paar maanden zelf wel weg gaat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:07:14 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118471637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:03 schreef Ticootje het volgende:
Maar ben je niet bang, dat als ze je de baan moeten geven dat je binnen een paar maanden zelf wel weg gaat?
Ik wil gewoon alle mogelijkheden in kaart hebben :)
pi_118471715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

Alles grondig schoonmaken is vaak niet nodig. In kantoren is het vooral prullenbakjes legen en stofzuigen, bureaus zijn zelden zo smerig dat je ze af hoeft te nemen, dat is wel relaxt. Plees schrobben is een ander verhaal natuurlijk.
Als je kunt schoonmaken zijn kantoren redelijk relaxed. Maar de laatste tijd halen ze de tijd die je hebt enorm naar beneden. Er staan hier grote kantoren van drie verdiepingen die binnen 2 uur helemaal klaar moeten zijn, en dat doe je of alleen, of met z'n tweeën. Vakantiehuisjes zijn enorm zwaar...
pi_118471724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wil gewoon alle mogelijkheden in kaart hebben :)
Zou je de baan willen dan? Als dat een mogelijkheid is?

De manier waarop je weg bent gegaan, dat kan toch niet meer? Toch?
pi_118472039
Inderdaad, waar is je eigen trots Swets want zoals je het zegt lijkt het nu alsof je het allemaal maar pikt? Je zou ze in niet mis te verstane woorden moeten vertellen dat je niet zo met je medewerkers om kan gaan als werkgever.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:18:53 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118472123
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Inderdaad, waar is je eigen trots Swets?
Ik heb een gezin van 5 personen. Die moeten eten. Ik zie sowieso niet in wat het met mijn trots te maken zou hebben.
pi_118472245
Dat is allemaal natuurlijk heel erg vervelend, maar op de manier zoals je bent weggewerkt uit het bedrijf zou ik toch zeker mijn bedenkingen hebben om met hangende pootjes terug te gaan en door het stof te gaan voor een nieuwe kans. Mochten ze een gesprek initieren dan is dat wel een uitgelezen kans om flink van je af te bijten over hoe ze je daar hebben behandeld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:25:48 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118472377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat is allemaal natuurlijk heel erg vervelend, maar op de manier zoals je bent weggewerkt uit het bedrijf zou ik toch zeker mijn bedenkingen hebben om met hangende pootjes terug te gaan en door het stof te gaan voor een nieuwe kans. Mochten ze een gesprek initieren dan is dat wel een uitgelezen kans om flink van je af te bijten over hoe ze je daar hebben behandeld.
Door het stof? Ik zeg toch nergens dat ik door het stof ga? Zou niet de eerste keer zijn dat ze me terug vragen.

En nogmaals, voorlopig heb ik 40% minder inkomen en weinig concreet uitzicht op beter. Het is crisis he.

Al dat gelul hier dat iedereen maar de meest kutterige baantjes zou moeten aannemen want "werk is werk" Maar al zou ik via een slinkse omweg mijn oude baan terug kunnen krijgen is dat opeens in strijd met trots :D

Ik zou zo beginnen en vanuit een heel wat riantere positie verder solliciteren.
pi_118472659
Zo zie ik het ook Swets. Je kunt rustig verder solliciteren en dan is het je eigen keuze om weg te gaan. Weet natuurlijk niet of ze je weer aan (moeten) nemen voor hetzelfde slalaris?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:35:54 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118472826
Voorlopig is alles vooruitlopen op de muziek. Ik weet helemaal niet of die Wederindiensttredingsvoorwaarde uberhaupt van toepassing is :) En ALS die van toepassing is gaat het inderdaad om dat soort voorwaarden. En of mijn situatie tussentijds veranderd.
pi_118485582
Mocht even duren, maar sinds woensdag mag ik mij uitschrijven uit deze thread met een vaste aanstelling. Heb alleen gelurkt maar daar enorm veel van geleerd. Had simpelweg weinig toe te voegen. Ben 'maar' 3 maanden werkloos geweest, met een callcentre baan van 2 weken als opvang, dus de schade valt nog mee.

Ben blij dat ik ingestroomd ben in dezelfde branche en functie als wat ik al deed met uitzicht op meer. Mijn vorige werkgever had een mooi doel maar helaas is die niet gehaald. Mijn nieuwe werkgever heeft dat doel al geruime tijd behaald en kijkt naar uitbreiding. Mijn ervaring sprak hun aan evenals het feit dat ik uit een bedrijf kom waar loon niet op een staat maar hart voor de zaak.

Het is een kleine branche, dus ze wisten hoe mijn vorige werkgever er voor stond. Tijdens het sollicitatie gesprek kwam die minachting nogal direct naar voren. Positieve kant daarvan is dat ik de enige ben sinds lange tijd die een sollicitatie had met de CEO. Nadeel is dat ik enorm voor het blok gegooid werd. Mijn antwoord is en blijft dat ik veel geleerd heb van mijn werkzaamheden bij mijn vorige werkgever, het zij positief of negatief. Dus niet mijn vorige werkgever afgekraakt, hoewel zij daar aardig op aanstuurden. Die arrogantie is mij niet in de koude kleren gaan zitten, maar uiteindelijk besloten via recruiter om toch door te gaan met de onderhandelingen. Ik zat thuis op de bank met ww en alles is beter dan die situatie

Gelukkig ben ik gewend vanuit mijn oude werkgever om meer hart voor de zaak te hebben dan netto loon dus dat past goed in de bedrijfssfeer. Het loon is niet optimaal (momenteel bruto hetzelfde als vorige baan, maar netto minder) maar er zijn groei mogelijkheden en ik ben verdomd blij dat ik een passende baan heb gevonden. Niet alleen qua salaris maar vooral qua sfeer en werkzaamheden. Een deel van mijn vriendengroep verdiend aanzienlijk meer maar is niet blij met waar ze nu zitten, zowel als bedrijf als functie. Dan maar minder geld, maar heb het wel naar mijn zin en dat telt enorm. Misschien is het de euforie die spreekt na wat diepe dalen de afgelopen maanden maar ben voor nu blij waar ik zit. Geld is niet alles.

Besef goed dat de lezers hier niet altijd de vrijheid hebben om te kiezen qua werkgever maar ik geef er ook een hoop voor op met 3 uur per dag reistijd (met reiskostenvergoeding, zelfs dat heb ik eruit moeten slepen) en minder salaris. Zit wel op mijn plek qua kunnen, bedrijf en collega's. De reistijd en salaris zijn het volgende agendapunten met de onderhandelingen, maar voor nu ben ik 3 maanden vrij van ww. Dat telt het meest voor mij.

Mijn advies? Het kan aan de andere kant van het land liggen qua werk, maar als het bij je past, solliciteer altijd. Heb uiteindelijk boven hun geboden bruto salaris gekregen en reiskosten, na wat onderhandelingen met uitzicht op meer. Dus zelfs als het beneden je salaris niveau ligt, altijd even praten.

Heeft er voor gezorgd dat ik nu prima op mijn plek zit en over twee maanden zie ik wel of ik nog steeds prima op mijn plek zit. Het blijft beter dan thuis zitten

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeurberus op 27-10-2012 01:40:57 ]
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_118491393
Mee eens, hart voor de zaak gaat boven loon.

Soms mis ik dat nog wel eens bij collega's.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:35:18 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118500099
Ik zat eens even door geaccrediteerde HBO Bachelor opleidingen te browsen. Jammer dat er een (enorm) fiscaal voordeel wordt gegeven aan werkgevers die de opleiding betalen. Als je dus werkloos bent en zo'n opleiding wil beginnen betaal je de hoofdprijs :{
pi_118503955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zat eens even door geaccrediteerde HBO Bachelor opleidingen te browsen. Jammer dat er een (enorm) fiscaal voordeel wordt gegeven aan werkgevers die de opleiding betalen. Als je dus werkloos bent en zo'n opleiding wil beginnen betaal je de hoofdprijs :{
Volgens mij zijn studiekosten (grotendeels) aftrekbaar. Hier lees je er meer over:
http://www.belastingdiens(...)holingsuitgaven_2012
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:15:47 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118505170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:43 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn studiekosten (grotendeels) aftrekbaar. Hier lees je er meer over:
http://www.belastingdiens(...)holingsuitgaven_2012
Mocht ik een werkgever vinden met opleidingsbudget probeer ik het via de werkgever en mocht ik op 1 Januari nog geen werk hebben (god verhoede) ga ik het uit eigen zak betalen.
pi_118555914
Even een paar vraagjes :)

Ik solliciteer nu voor mijn vader (het duurde te lang als hij het zelf probeerde en beter werd het niet), maar ik kom met Chrome niet op werk.nl. Heeft iemand anders hier ook last van en belangrijker nog, hoe los je het op? IE vind ik absoluut niet fijn werken en is heel traag.

Hoe noem je een salarisindiciatie in je brief? Ik heb nu een regel: "Gezien mijn kennis en ervaring acht ik een salarisindicatie van XX realistisch" maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat netjes ergens inzet, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Moet ik daar nog bijzetten dat "ik" daar best over wil praten in een gesprek of is het zo goed?
pi_118556133
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:25 schreef fh101 het volgende:

Ik solliciteer nu voor mijn vader (het duurde te lang als hij het zelf probeerde en beter werd het niet), maar ik kom met Chrome niet op werk.nl. Heeft iemand anders hier ook last van en belangrijker nog, hoe los je het op? IE vind ik absoluut niet fijn werken en is heel traag.

Hoe noem je een salarisindiciatie in je brief? Ik heb nu een regel: "Gezien mijn kennis en ervaring acht ik een salarisindicatie van XX realistisch" maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat netjes ergens inzet, ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Moet ik daar nog bijzetten dat "ik" daar best over wil praten in een gesprek of is het zo goed?
Ja, toch met IE of Firefox erop, het is een Kutsite.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2012 @ 21:36:01 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118556750
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:25 schreef fh101 het volgende:

Met safari moet ik ongeveer elke keer na het bezoek mijn werk.nl cookie verwijderen en dan kan ik er weer op.

Waarom zou je in godsnaam een salarisindicatie in je sollicitatiebrief zetten?? Lijkt me redelijk not-done, dat is voor in een gesprek. IK heb het iig nog nooit gedaan.
pi_118557026
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met safari moet ik ongeveer elke keer na het bezoek mijn werk.nl cookie verwijderen en dan kan ik er weer op.

Waarom zou je in godsnaam een salarisindicatie in je sollicitatiebrief zetten?? Lijkt me redelijk not-done, dat is voor in een gesprek. IK heb het iig nog nooit gedaan.
Ik weet het ook niet, daarom vraag ik het :P

Ik zie het steeds vaker staan in vacatures, dat ze ook willen dat je een salarisindicatie geeft.. Maar waar zet je dat dan neer? Of benoem je dat idd pas bij een gesprek? Van wat ik heb gelezen is jouw salarisindicatie ook ongeveer 2x zo hoog als dat van mijn vader, heeft dat er iets mee te maken?

Ik heb dus werkelijk geen flauw idee, het is allemaal nog nieuw voor me.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2012 @ 21:41:36 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118557157
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, daarom vraag ik het :P

Ik zie het steeds vaker staan in vacatures, dat ze ook willen dat je een salarisindicatie geeft.. Maar waar zet je dat dan neer? Of benoem je dat idd pas bij een gesprek? Van wat ik heb gelezen is jouw salarisindicatie ook ongeveer 2x zo hoog als dat van mijn vader, heeft dat er iets mee te maken?

Ik heb dus werkelijk geen flauw idee, het is allemaal nog nieuw voor me.
Heb je een linkje naar zo'n vacature ik heb het echt nog nooit gezien dat men in de vacature de kandidaat vraagt een salarisindicatie te geven?
pi_118557191
Ik zou het ook niet doen in de sollicitatiebrief hoor!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118557382
Ik zou het ook niet doen. En zeker als je in de lagere lonen zit, lijkt het me niet nodig. Dan staat er toch wel redelijk "vast" wat je gaat verdienen?
pi_118557460
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar zo'n vacature ik heb het echt nog nooit gezien dat men in de vacature de kandidaat vraagt een salarisindicatie te geven?
http://www.vacaturebase.n(...)d30da5ddf6e8c5042b03

quote:
Wij verzoeken je om gemotiveerd te solliciteren en CV (met referenties) salarisindicatie mee te sturen. Hoe duidelijker en completer je solliciteert, hoe sneller wij zullen reageren.
En dat is niet de enige, maar degene waar ik vandaag op heb gereageerd. Ik heb het ook nog bij minstens een andere gezien, en die vacature was via een bedrijf zelf, niet via een tussenbureau zoals deze.

Maar jullie zeggen dus allemaal gewoon negeren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2012 @ 21:49:17 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118557649
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:46 schreef fh101 het volgende:

[..]

http://www.vacaturebase.n(...)d30da5ddf6e8c5042b03

[..]

En dat is niet de enige, maar degene waar ik vandaag op heb gereageerd. Ik heb het ook nog bij minstens een andere gezien, en die vacature was via een bedrijf zelf, niet via een tussenbureau zoals deze.

Maar jullie zeggen dus allemaal gewoon negeren.
Is werkelijk de eerste keer dat ik die zie. Het vreemde is nog dat er een salarisindicatie in de vacature staat.

Eh ja als ze er om vragen zou ik het in de CV bij personalia zetten.
pi_118557726
quote:

Wat een afschuwelijke website, de tekst loopt buiten de vlakken. ;(
Tot zover mijn irritaties. :')

Het bedrijf geeft zelf al een salaris indicatie, reageren op de vacature lijkt mij een duidelijk genoeg signaal dat je jezelf in die range plaatst.
pi_118557960
Ja, ik vond het bij deze zelf ook al zo vreemd omdat het er inderdaad gewoon boven staat. Maar bij een andere vacature stond er dus helemaal niks over salaris in de beschrijving, maar wilden ze wel dat je zelf een indicatie gaf. :') Dat was gokken, je wilt niet te laag inzetten, maar te hoog en ze gooien je cv gelijk weg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2012 @ 21:57:03 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118558144
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:54 schreef fh101 het volgende:
Ja, ik vond het bij deze zelf ook al zo vreemd omdat het er inderdaad gewoon boven staat. Maar bij een andere vacature stond er dus helemaal niks over salaris in de beschrijving, maar wilden ze wel dat je zelf een indicatie gaf. :') Dat was gokken, je wilt niet te laag inzetten, maar te hoog en ze gooien je cv gelijk weg.
Mjah gewoon marktconform. Als je linkje naar de vacature "normaal" is, dan is het dus een functie voor een modaal salaris, 33.000 per jaar in 2012. Dat is 33.000/1.08/12= 2546,-/maand

Afronden op 2550,- als je niet helemaal zeker bent. 2750,- bij vacatures waar net een tikkie meer gevraagd wordt.
pi_118558265
Bedankt allen! :)
pi_118566449
Krijg ik vrijdag avond 20:30 een oproep van een vreemd nummer, bleek hr dame te zijn van een eerder telefonische kennismaking. Ik mag op gesprek komen wiehoeee
pi_118568089
werk.nl doet het bij mij wel in chrome trouwens... Niet altijd... ligt aan de site.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:06:52 #68
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_118576256
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:54 schreef fh101 het volgende:
Lijkt me een typisch geval van copy paste en onvolledig editen (door de mensen die de site maken c.q. aanvullen met nieuwe vacatures). Maar als er al een salaris bij de functie staat zou ik dat ook als gewenst salaris aangeven.
pi_118576891
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:07 schreef Kekaa het volgende:
werk.nl doet het bij mij wel in chrome trouwens... Niet altijd... ligt aan de site.
Hier werkt het dus al heel de ochtend niet in chrome.
Net als webmail van UPC :(

En ik heb het beiden nodig, echt irritant.

werk.nl ligt er trouwens wel heel erg vaak uit :{
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 oktober 2012 @ 14:24:38 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118576912
quote:
17s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hier werkt het dus al heel de ochtend niet in chrome.
Net als webmail van UPC :(

En ik heb het beiden nodig, echt irritant.

werk.nl ligt er trouwens wel heel erg vaak uit :{
Gooi je cookie eens weg van werk.nl
pi_118577072
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gooi je cookie eens weg van werk.nl
gedaan, ik kan er nog steeds niet op :(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 oktober 2012 @ 14:31:31 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118577152
quote:
17s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

gedaan, ik kan er nog steeds niet op :(
Ik kan er zowel met safari als chrome op. Zoek ook eens naar cookies van digid. Of gooi al je history van werk eens weg.
pi_118577285
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan er zowel met safari als chrome op. Zoek ook eens naar cookies van digid. Of gooi al je history van werk eens weg.
Ja dat laatste heb ik nu gedaan! thx, ik kan er weer op :)

Nu Upc nog :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 14:36:38 ]
pi_118577451
Stop gewoon met zoeken, er is gewoon helemaal geen werk meer -O-

Daarnaast wil ik helemaal geen baan, ik wil een uitkering :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118577540
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Stop gewoon met zoeken, er is gewoon helemaal geen werk meer -O-

Daarnaast wil ik helemaal geen baan, ik wil een uitkering :Y
Onzin! Er zijn genoeg banen. Probleem is alleen: teveel werkzoekende :D
En die tweede zin neem ik maar gewoon niet serieus :|W
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:49:07 #76
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118577763
Kon vanmorgen wel op werk.nl, alhoewel de site wat haperde. Vanochtend 3 sollicitaties verzonden, afgelopen vrijdag ging beter met 5 stuks.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 oktober 2012 @ 15:33:47 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118579665
Ik zit ondertussen aan 57 sollicitaties in 3 maanden. Daarvan ben ik er bij 9 op gesprek geweest. En daarvan 3 keer op een 2e gesprek. Morgen hoor ik of daar een 4e keer bijkomt.

De aanhouder wint... ooit.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:05:45 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118580982
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zit ondertussen aan 57 sollicitaties in 3 maanden. Daarvan ben ik er bij 9 op gesprek geweest. En daarvan 3 keer op een 2e gesprek. Morgen hoor ik of daar een 4e keer bijkomt.

De aanhouder wint... ooit.
Je kunt iig niet zeggen dat je er niet alles aan gedaan hebt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118581738
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:58 schreef Staal het volgende:

[..]

Lekkere instelling heb jij.

Je leest wel door de eurotekentjes die voor je ogen staan heen dat er middelen op je getest worden?
het is allemaal toegestaan dus het zal nooit ernstige schade aan de gezondheid geven. heel veel onderzoeken zijn vrij onschadelijk als ik het zo lees.
maar goed, ik denk dat ik een uitkering ga aanvragen, dat is nog veel makkelijker en had ik meteen na mn diploma moeten doen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:17 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118582064
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

het is allemaal toegestaan dus het zal nooit ernstige schade aan de gezondheid geven. heel veel onderzoeken zijn vrij onschadelijk als ik het zo lees.
maar goed, ik denk dat ik een uitkering ga aanvragen, dat is nog veel makkelijker en had ik meteen na mn diploma moeten doen.
Wat voor uitkering?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118582436
quote:

[..]

wat voor diploma
pi_118582490
Hou er trouwens rekening mee dat als je nog bij je ouder(s) woont, dat je inkomsten gaan meetellen bij het huishouden, en dat dit dus van invloed op bijvoorbeeld een huursubsidie kan zijn.
pi_118583153
ik heb vwo gehaald een paar jaar geleden, universitaire studie is niks voor mij ben ik veel te lui voor was na een paar maanden alweer gestopt.
geef mij maar een bijstandsuitkering.

ik ga 10 euro p u verdienen met het werk wat ik kan vinden, dat zou dan rond de 1,1k per maand worden netto. een uitkering is 700 e per maand netto. tel uit je winst.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:52:19 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118583266
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef mooiboy89 het volgende:
ik heb vwo gehaald een paar jaar geleden, universitaire studie is niks voor mij ben ik veel te lui voor was na een paar maanden alweer gestopt.

ik ga 10 euro p u verdienen met het werk wat ik kan vinden, dat zou dan rond de 1,1k per maand worden netto. een uitkering is 700 e per maand netto. tel uit je winst.
Woon je nu op jezelf?
Een gedicht over Maanvis
pi_118583294
nee natuurlijk niet, hoe kan ik dat financieren lol. woon bij mn ouders.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:53:49 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118583354
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef mooiboy89 het volgende:
nee natuurlijk niet, hoe kan ik dat financieren lol. woon bij mn ouders.
Dan krijg je dus geen bijstand.
Een gedicht over Maanvis
pi_118583388
hoe kunnen mensen met 700 e per maand op zichzelf wonen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:56:19 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118583490
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:54 schreef mooiboy89 het volgende:
hoe kunnen mensen met 700 e per maand op zichzelf wonen?
Bijstand is alleen maar om je huur, zorg en eten te betalen. Niet voor leuke dingen. Kan best uit maar dan moet je dus bij de aldi winkelen en in een tochthuis wonen.
Een gedicht over Maanvis
pi_118583555
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bijstand is alleen maar om je huur, zorg en eten te betalen. Niet voor leuke dingen.
ik kan geen huur, eten, zorg betalen met 700 euro per maand. ik betaal nu 110 e per maand zorgverzekering. ben ongeveer 400 euro per maand aan eten kwijt. heb nog een aantal extra kosten zoals noodzakelijke verzekeringen. en dan is de grootste maandelijkse uitgave een dak boven het hoofd nog niet meegeteld.bizar.
pi_118584312
Lekker na je middelbare opleiding niets meer doen, geld binnenhalen op rare maniertjes of door je lichaam te verkopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer zult verdienen dan het minimale van het minimale.

Je vwo is nog minder waard dan een mbo.

Als "luiheid" de enige reden is waarom je niet zou studeren, dan ga je daar nog enorm veel spijt van krijgen. Zeker als je ook niet van plan bent om gewoon hard te werken om jezelf omhoog te werken.

Maarja, dat zijn zorgen voor later he. Het is veel lekkerder om elke dag te kunnen uitslapen en gratis geld te krijgen. 9.gif
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:24:27 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118584878
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

ik kan geen huur, eten, zorg betalen met 700 euro per maand. ik betaal nu 110 e per maand zorgverzekering. ben ongeveer 400 euro per maand aan eten kwijt. heb nog een aantal extra kosten zoals noodzakelijke verzekeringen. en dan is de grootste maandelijkse uitgave een dak boven het hoofd nog niet meegeteld.bizar.
Eten kan goedkoper, en je krijgt zorgtoeslag!
Een gedicht over Maanvis
pi_118584949
quote:

Je bent gewoon maatschapij-kanker man :r,..

Als je morgen dood gaat zal niemand je missen behalve je familie en vrienden omdat je geen enkele meerwaarde hebt voor de maatschapij.

Werkloos zijn oké, maar weigeren te studeren en/of te werken omdat het te weinig oplevert :') .
pi_118585262
Ik kan mij hier ook gaan melden. Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd aan het einde van het jaar. ging er al aardig vanuit maar komt toch als een teleurstelling. Mijn motivatie is nu wel volledig weg.

Na 1,5 jaar weer tijd om mijn vakgebied vaarwel te zeggen, ben bang voor lange tijd. Belangrijkste is nu mijn vaste lasten te kunnen blijven betalen..
Hope is the first step on the road to dissapointment
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:32:16 #94
42366 Staal
pi_118585272
quote:

[..]

Joh, dat moet je allemaal lekker zelf weten. Dat is je eigen keuze.

Maar ga geen reclame maken voor dit soort zaken omdat zoals jij eventjes denkt te lezen dat het niet schadelijk zou kunnen zijn. Als je dit soort dingen opzoekt omdat je de wetenschap wil dienen en mensen die ziek zijn te willen helpen dan is het nobel. Maar die nobelheid vind je in de praktijk niet en trekt het altijd jongeren en mensen aan die geld nodig hebben en daarmee hun gezondheid op het spel zetten voor relatief gezien een paar centen.
Un certain jeune homme
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:35:42 #95
42366 Staal
pi_118585452
quote:

Nou ja, je bent toch lui, schrijf je. Vergooi je toch lekker je leven.
Niemand hier die daar wakker van ligt.

Onthou alleen dat je wel degelijk wordt aangezet tot werken hoor. Er is namelijk geen reden waarom jij niet zou hoeven werken.

Maar je bent wrs. gewoon een kuttrol die hier leutig komt doen over de rug van mensen die serieus op zoek zijn naar een baan.
Un certain jeune homme
pi_118585647
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Bittere_Bal het volgende:
Ik kan mij hier ook gaan melden. Vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd aan het einde van het jaar. ging er al aardig vanuit maar komt toch als een teleurstelling. Mijn motivatie is nu wel volledig weg.

Na 1,5 jaar weer tijd om mijn vakgebied vaarwel te zeggen, ben bang voor lange tijd. Belangrijkste is nu mijn vaste lasten te kunnen blijven betalen..
Dat is klote, heb je recht op een WW-uitkering? In welk vakgebied was je werkzaam? Ben wel nieuwsgierig.
ADHD-C
pi_118585811
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Dat is klote, heb je recht op een WW-uitkering? In welk vakgebied was je werkzaam? Ben wel nieuwsgierig.
Ja, WW moet ik wel kunnen aanvragen. Was nu eindelijk werkzaam in de culturele/historische sector (overheid) maar daar is echt bijna geen vaste baan in te krijgen. Allemaal projecten van een paar weken en dan weer niks. Nu moet ik waarschijnlijk weer terug naar de ICT sector waar ik echt geen zin in heb maar wel wat jaren ervaring, helaas wel grotendeels onder mijn niveau (WO)
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_118585994
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Joh, dat moet je allemaal lekker zelf weten. Dat is je eigen keuze.

Maar ga geen reclame maken voor dit soort zaken omdat zoals jij eventjes denkt te lezen dat het niet schadelijk zou kunnen zijn. Als je dit soort dingen opzoekt omdat je de wetenschap wil dienen en mensen die ziek zijn te willen helpen dan is het nobel. Maar die nobelheid vind je in de praktijk niet en trekt het altijd jongeren en mensen aan die geld nodig hebben en daarmee hun gezondheid op het spel zetten voor relatief gezien een paar centen.
wat een ongelofelijke onzin, de gezondheid op het spel zetten? rlly?
en jij denkt dat een legaal bedrijf in Nederland zulke onderzoeken mag aanbiedne als aantoonbaar gebleken is dat dit schade voor de gezondheid oplevert? door idioten zoals jij leveren die onderzoeken zoveel geld op.
pi_118586133
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je bent gewoon maatschapij-kanker man :r,..

Als je morgen dood gaat zal niemand je missen behalve je familie en vrienden omdat je geen enkele meerwaarde hebt voor de maatschapij.

Werkloos zijn oké, maar weigeren te studeren en/of te werken omdat het te weinig oplevert :') .
denk jij dat veel mensen jou zullen missen als je sterft met dat lopende band kantoorbaantje van 9 tot 5 van je? ja, de directeur van de uitvaartverzekering zal balen.
pi_118586229
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

denk jij dat veel mensen jou zullen missen als je sterft met dat lopende band kantoorbaantje van 9 tot 5 van je? ja, de directeur van de uitvaartverzekering zal balen.
Ik werk zelden op kantoor ik voorzie in ieder geval in mijn eigen inkomsten i.p.v. een soort kakkerlak te zijn van de maatschapij. Te teren op mijn ouders en/of de maatschapij.

Serieus als ik vrijwillig werkloos zou zijn, zou ik mezelf elke doodschamen :r
pi_118586550
hoe teer ik op de maatschappij op dit moment dan? ik krijg op dit moment helemaal niks van de overheid. je bent een drol die denkt dat iedereen die niet werkt een stuk kanker is, dat zegt genoeg over jou.

om bij dit draadje te blijven, iemand die ervaringen heeft met het beantwoorden van online enquetes? is hier geld mee te verdienen?
pi_118586964
Wie heeft de deur van de trollklas open laten staan? }:|
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:38:23 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118588421
mooiboy, je zult geen bijstand krijgen en als je dat al krijgt dan word je tewerkgesteld in de groenvoorziening of de bejaardenwasserette om je bijstand te behouden. kortom; het is geen pretje. ik hoop dat je ouders je wat lef in je donder geven en je de moed en de kracht geven om een fatsoenlijke baan te zoeken :).
Een gedicht over Maanvis
pi_118593225
Ik meld me hier ook maar. Zit nu ongeveer 6 weken thuis nadat ik ontslagen ben bij mijn vorige baan. En werk zoeken gaan moeizaam. In de sector waarvoor ik mijn diploma hen gehaald zijn niet veel vacatures.
Solliciteer ook wel op andere vacatures (voornamelijk winkels) maar tot nu toe alleen maar afwijzingen.

Hoop hier misschien wat tips te vinden van anderen, en soms mijn verhaal kwijt te kunnen.

Ik ben 24 jaar, zoek een baan in de kinderopvang, maar gehandicaptenzorg zou ik ook leuk vinden (Diploma SPW Activiteitenbegeleiding) en woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_118601809
Wat is de reden van je ontslag?
pi_118602627
De kindaantallen op de locatie waar ik werkte liepen terug en mijn jaarcontract liep af.. En die konden ze daardoor niet verlengen.
pi_118603339
Wel genoeg maanden gewerkt voor WW?
pi_118603440
Ja dat gelukkig wel, ben vroeg begonnen met bijbaantjes, dus heb toch nog recht op 8 maanden WW.
pi_118609941
Heb nav 2 sollicitaties reacties gehad van de betreffende recruiters, ik mag op gesprek komen maar ik twijfel of ik moet gaan.. Heb totaal geen hoge pet of van die lui en vind het alleen maar zonde om weer een ochtend vrij te moeten nemen. Lastig lastig
pi_118610171
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:39 schreef From het volgende:
Heb nav 2 sollicitaties reacties gehad van de betreffende recruiters, ik mag op gesprek komen maar ik twijfel of ik moet gaan.. Heb totaal geen hoge pet of van die lui en vind het alleen maar zonde om weer een ochtend vrij te moeten nemen. Lastig lastig
dan had je net zo goed niet kunnen solliciteren ook :') gewoon gaan, als je niks doet verandert er ook niks :N
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118612383
Daar heb jij een punt.. Mijn punt is dat ik denk ik al bij 3/4 van dit soort bureaus geweest ben op gesprek en dat daar nooit wat uitgekomen is. Altijd is het ja we gaan je voorstellen of we gaan je in ons systeem zetten zonder concreet vervolg of acties..
pi_118612473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:23 schreef From het volgende:
Daar heb jij een punt.. Mijn punt is dat ik denk ik al bij 3/4 van dit soort bureaus geweest ben op gesprek en dat daar nooit wat uitgekomen is. Altijd is het ja we gaan je voorstellen of we gaan je in ons systeem zetten zonder concreet vervolg of acties..
Dit inderdaad. Ik heb de afgelopen jaren al wat recruiters voorbij zien komen en maar eentje heeft daadwerkelijk hard gewerkt voor haar centen (en me destijds ergens weten neer te zetten).

Daar heb ik ook regelmatig contact mee, omdat ze wil weten wat ik nu doe en hoe dat gaat (iemand die daadwerkelijk aan je denkt op het moment dat ze wat hebben en niet puur voor de vulling van de databases). Persoonlijke interesse zou niet verkeerd zijn, in dat wereldje. Krijg je ook veel meer voor elkaar.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_118612574
Recruiters zijn het schuim der aarde. Arrogante eikels.
pi_118612823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Recruiters zijn het schuim der aarde. Arrogante eikels.
Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacatures :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118612858
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacatures :s)
Mooiweerpraters zijn het.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:05:04 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118613557
Ik mijd recruiters ook als de pest.
pi_118613810
Ze beloven je een gouden toekomst, maar als je dan - na een succesvolle sollicitatie - het contract gaat tekenen blijkt er opeens van alles mis mee te zijn en heb je die mooie praatjes over een riant salaris, boeiende werkzaamheden en flexibele werkuren 'verkeerd geïnterpreteerd '.

Sure, ze zijn wederom een middel om aan vacatures te komen, maar voor welke prijs?
pi_118614282
Ja ik denk dat ik er verstandig aan doe om hem gewoon af te wijzen..
Klonk ook als een broekkie, en dat gaat mij vragen stellen als wat verwacht je van een nieuwe werkgever :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32:53 #119
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118614482
Had enkele maanden geleden een recruiter die me voorstelde als wijze van proeftijd de eerste 3 maanden bij een organisatie met behoud van WW-uitkering te werken. Geen grap.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:38:25 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118614677
Grappig. Ik heb juist wel goede ervaringen met recruiters. Alleen zij niet met mij. Ben een paar maal succesvol bemiddeld, maar besloot zelf op het laatste moment toch met een andere partij in zee te gaan. En dan lag het niet aan het salaris.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118615227
Ik wil even een positieve ervaring met uzb toevoegen aan dit topic: het is namelijk niet alleen maar negatief zoals hier (helaas) vaak voorbij komt. Ik heb namelijk echt super goede ervaringen met uitzendbureaus, maar dan de wat kleinere, onbekende. Hele persoonlijke benadering, fijn contact. Ben al twee keer aan een baan gekomen door hen. Moet wel telkens eerst door drie maanden uitzendcontract heen maar ja je moet er wat voor over hebben in deze slechte tijden.

That said: vanochtend gesprek gehad bij bedrijf, ik was de deur nog niet uit of ze hadden het uzb gebeld dat ze met mij in zee wilden, dus per 1 jan. heb ik een nieuwe baan *O*. En dat te horen krijgen op je verjaardag hihi :D.

Als ik iemand in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel kan helpen door de namen van uzb's waar ik goede ervaringen mee heb te geven, DM me even :s). Ze opereren lokaal, dus als je in deze regio geen werk zoekt heb je er helaas niets aan. En tip: zet je cv op monsterboard, dat heeft mij nu al 2x aan een job geholpen! Update 'm regelmatig (ook kleine veranderingen = een update = hoger in de zoekresultaten).

Veel sterkte en succes met solliciteren iedereen!
pi_118615269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wil even een positieve ervaring met uzb toevoegen aan dit topic: het is namelijk niet alleen maar negatief zoals hier (helaas) vaak voorbij komt. Ik heb namelijk echt super goede ervaringen met uitzendbureaus, maar dan de wat kleinere, onbekende. Hele persoonlijke benadering, fijn contact. Ben al twee keer aan een baan gekomen door hen. Moet wel telkens eerst door drie maanden uitzendcontract heen maar ja je moet er wat voor over hebben in deze slechte tijden.

That said: vanochtend gesprek gehad bij bedrijf, ik was de deur nog niet uit of ze hadden het uzb gebeld dat ze met mij in zee wilden, dus per 1 jan. heb ik een nieuwe baan *O*. En dat te horen krijgen op je verjaardag hihi :D.

Als ik iemand in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel kan helpen door de namen van uzb's waar ik goede ervaringen mee heb te geven, DM me even :s). Ze opereren lokaal, dus als je in deze regio geen werk zoekt heb je er helaas niets aan. En tip: zet je cv op monsterboard, dat heeft mij nu al 2x aan een job geholpen! Update 'm regelmatig (ook kleine veranderingen = een update = hoger in de zoekresultaten).

Veel sterkte en succes met solliciteren iedereen!
Twee keer gefeliciteerd dus! *O*
pi_118615275
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Had enkele maanden geleden een recruiter die me voorstelde als wijze van proeftijd de eerste 3 maanden bij een organisatie met behoud van WW-uitkering te werken. Geen grap.
:')
Geniaal.
pi_118615771
Na 2 gesprekken en 1 persoonlijke test heb ik net het contractvoorstel gekregen. Dit is helemaal naar wens en ligt bij de CFO om ondertekend te worden. Dus vanaf 1 januari heb ik een nieuwe baan!!
pi_118615882
Wat nemen jullie eigenlijk mee naar een gesprek?
pi_118616007
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Jesse_ het volgende:
Jouw brief en CV, een printje van de vacature en een lijstje met een aantal vragen en natuurlijk een pen.
Bij gesprek 2 heb ik ook het jaarverslag meegenomen. MAar dat was ook voor een finaciele vacature.
pi_118616128
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef mooiboy89 het volgende:

[..]

Ik ken een aantal mensen die het ook redden van 700 euro per maand. Maar ja geen leuke dingen ;)

En 400 euro per maand voor eten :? WTF :o Voor 1 persoon? Dan doe je echt iets niet goed!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:27:05 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118616559
quote:
Niets.
pi_118616586
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niets.
Pen en papier soms?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:28:43 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118616618
quote:
Als ik verwacht dat ze m'n CV misschien niet op papier hebben, m'n CV. Verder niks dus :).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:28:52 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118616629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pen en papier soms?
Nee.
pi_118616638
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ik verwacht dat ze m'n CV misschien niet op papier hebben, m'n CV. Verder niks dus :).
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niets.
Kijk, dit wilde ik horen :D
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:36:39 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118616884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Jouw brief en CV, een printje van de vacature en een lijstje met een aantal vragen en natuurlijk een pen.
Bij gesprek 2 heb ik ook het jaarverslag meegenomen. MAar dat was ook voor een finaciele vacature.
Dit ik neem ook altijd mijn proefschrift mee. (al vind ik het nogsteeds wel wat ongepast om het te geven) Lijstje met vragen doe ik nooit, vragen komen ook vaak pas in me op na het gesprek. Vragen die ik van te voren bedenk komen altijd wel aan de orde.

Ik vind dat denk ik wel het lastigste van het sollicitatie gesprek, ik heb eigenlijk nooit vragen, en dan stel je wat vragen waar je het antwoord eigenlijk niet interesant van vind en dan komt er altijd zo'n moment dat het stil is en je moet zeggen dat je geen vragen meer hebt. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gezegd heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118617822
Ik ben 20 jaar, mijn enige werkervaring zijn stages.

Ik heb nog nooit een betaald bijbaan gehad.

Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D

Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."

Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baan :( en ik weet niet wie ik advies kan vragen.

Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.

Iemand tips voor een wanhopige twintiger die een bijbaan wilt?
pi_118617955
Sollicitatie van vorige week zou me gister of vandaag bellen of ik door was naar de 2e ronde.
Nog steeds niks gehoord, waarom doen ze dat altijd ;(
pi_118618334
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit ik neem ook altijd mijn proefschrift mee. (al vind ik het nogsteeds wel wat ongepast om het te geven) Lijstje met vragen doe ik nooit, vragen komen ook vaak pas in me op na het gesprek. Vragen die ik van te voren bedenk komen altijd wel aan de orde.

Ik vind dat denk ik wel het lastigste van het sollicitatie gesprek, ik heb eigenlijk nooit vragen, en dan stel je wat vragen waar je het antwoord eigenlijk niet interesant van vind en dan komt er altijd zo'n moment dat het stil is en je moet zeggen dat je geen vragen meer hebt. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gezegd heb.
Bij mij zijn het meestal ook al standaard vragen hoor. Uit hoeveel man de afdeling bestaat enz. Dus meestal streep ik dat al weg tijdens het gesprek en zijn al je vragen al beantwoord. Maar het geeft wel een beetje voorbereiding weer vind ik.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:33:11 #137
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118618864
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Ik benoem in dat geval dan, dat al mijn vragen die ik graag had willen stellen, in het gesprek aan de orde zijn geweest.
pi_118618967
Ik neem mee CV, vacature, en vragen..
Uiteraard worden dingen vaak al behandeld en dan kan ik dat aangeven. Staat wel zo voorbereid imo
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:36:03 #139
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118618974
Trouwens. Ik heb gemerkt dat het ook niet gepast is om teveel vragen te stellen.
Ik heb een keer iemand flink aan het werk gezet door veel korte open vragen te stellen. Aan het eind van het gesprek vroeg hij me of ik ook nog vragen had. Ik dacht; "Wat heb ik het afgelopen half uur dan gedaan?" :?
pi_118619163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:36 schreef Limburg82 het volgende:
Trouwens. Ik heb gemerkt dat het ook niet gepast is om teveel vragen te stellen.
Ik heb een keer iemand flink aan het werk gezet door veel korte open vragen te stellen. Aan het eind van het gesprek vroeg hij me of ik ook nog vragen had. Ik dacht; "Wat heb ik het afgelopen half uur dan gedaan?" :?
je hebt de baan vast niet gekregen
pi_118619169
quote:
Mijn cv en een stilletto.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:50:28 #142
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118619508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

je hebt de baan vast niet gekregen
Nee. Maar de baan was uiteindelijk ook totaal anders, dan dat er in de vacature voorgespiegeld werd. Dus, dat was niet erg.
pi_118619573
Ligt werk.nl er nou al weer uit????
pi_118619749
Ik heb even een vraagje. Terwijl jullie naar werk zoeken, doen jullie dan ook iets van vrijwilligerswerk? Ik zit hier over na te denken maar weet niet hoe de ww hier tegenover staat.

Merk dat ik gigantisch uit mijn ritme raak en me nergens toe kan zetten nu ik dus eigenlijk de tijd aan mijn eigen heb.
pi_118619764
quote:
• huissleutels
• ov kaart
• telefoon
• contactgegevens gesprekspersoon
• plattegrond naar bestemming
• papier
• pen
• cv
• vacature
• trefwoorden met goede kanten van mezelf op papier - de slechte kanten kan ik zo opnoemen
• vragen aan het bedrijf op papier
pi_118619779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb even een vraagje. Terwijl jullie naar werk zoeken, doen jullie dan ook iets van vrijwilligerswerk? Ik zit hier over na te denken maar weet niet hoe de ww hier tegenover staat.

Merk dat ik gigantisch uit mijn ritme raak en me nergens toe kan zetten nu ik dus eigenlijk de tijd aan mijn eigen heb.
UWV moedigt dat wel aan ja :Y Ik doe het zelf niet, ja soms achter de bar staan op de voetbal :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:33:14 #147
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118621365
quote:
Niets.
pi_118623058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

• huissleutels
• telefoon
• contactgegevens gesprekspersoon
• plattegrond naar bestemming
• papier
• pen
• vacature
Dit ongeveer
pi_118623501
Vergeet autosleutels niet ^O^
pi_118623769
Kan iemmand op mijn uitgebreid verhaal reageren??
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:38:58 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118623953
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
wtf?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:58:24 #152
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_118624830
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef electrocrash het volgende:

Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D

Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."

Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baan :( en ik weet niet wie ik advies kan vragen.

Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.

- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?
- Waar woon je?
- Hoeveel uur per week?
- Wat voor werktijden
etc etc
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07:17 #153
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118625125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
Ik kan begrijpen dat je onder druk staat, maar doe niet zo opgeFok!t.

Zonder diploma zul je weinig kunnen als tekstvertaler. Tenzij je toevalig een studie in de betreffende taal volgt.
Je kunt je natuurlijk wel op marktplaats aanbieden.

Al eens gedacht aan bouwmarkten, Ikea etc.?
pi_118625732
quote:

Blijven proberen. Schrijf je in bij uitzendbureaus, maar heb vooral geen verwachtingen. Kijk uit met freelance werk, 99% van wat je op internet vindt is oplichting.

En reken erop dat het weken of maanden kan duren voordat je iets gevonden hebt. En dan heb jij nog het geluk dat je 20 bent.
pi_118626075
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:43 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Ja, WW moet ik wel kunnen aanvragen. Was nu eindelijk werkzaam in de culturele/historische sector (overheid) maar daar is echt bijna geen vaste baan in te krijgen. Allemaal projecten van een paar weken en dan weer niks. Nu moet ik waarschijnlijk weer terug naar de ICT sector waar ik echt geen zin in heb maar wel wat jaren ervaring, helaas wel grotendeels onder mijn niveau (WO)
ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vinden :{
ik voel me altijd net een robot in een developer/programmeerfunctie
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:02:02 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118627646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vinden :{
ik voel me altijd net een robot in een developer/programmeerfunctie
ik werk nu als developer en ik voel me vandaag een tovenaar O+
Een gedicht over Maanvis
pi_118627699
^O^
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:06:00 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118627815
quote:

Als je als freelancer wilt werken zul je eerst moeten leren jezelf te verkopen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:47:41 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118629503
"Dinsdag laten we weten of je door bent naar de 2e ronde"

uhuh.
pi_118629622
Net een persoonlijk mailtje gekregen!

'Beste Leon,

Waarschijnlijk weet ik morgen meer aangezien we vandaag de laatste eerste ronde gesprekken hebben. Dan kunnen we de balans opmaken. Dat wilde ik je even laten weten.

Fijne avond.

Kind regards,'.

Positief? Of zal die dit naar iedereen sturen? ;(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:51:51 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118629703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:50 schreef Leonos het volgende:
Net een persoonlijk mailtje gekregen!

'Beste Leon,

Waarschijnlijk weet ik morgen meer aangezien we vandaag de laatste eerste ronde gesprekken hebben. Dan kunnen we de balans opmaken. Dat wilde ik je even laten weten.

Fijne avond.

Kind regards,'.

Positief? Of zal die dit naar iedereen sturen? ;(
Nou wat denk je?

Maar sowieso erg netjes dat ze even wat laten weten. Zie mijn post boven je.
pi_118631881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?
- Waar woon je?
- Hoeveel uur per week?
- Wat voor werktijden
etc etc
- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
-vanaf 13:00 tot 17:00 of 15:00 tot 20:00.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:29:35 #163
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_118634203
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:

[..]

- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Outbound callcenterwerk?
.
pi_118634790
quote:

[..]

-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Lokale supermarkt al geprobeerd? :)
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:19:12 #165
269689 crew  Viv
pi_118637406
quote:
Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen.
-15-20 uur p. Week
Als je een thuisstudie doet, kun je toch veel flexibeler zijn qua werktijden?
pi_118638399
quote:

[..]

-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Nachtdiensten geen optie? En wat hierboven wordt gezegd, je bepaald toch zelf wanneer je je studie-uurtjes maakt?
pi_118653822
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
pi_118653893
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Mjah, je hebt een punt toen wij een vacature uitschreven hadden we 68 reacties ofzo :').

Aan de andere kant, we schrijven zelden vacatures uit omdat ze meestal gaan naar mensen die net binnen liepen toen we iemand zochten :+.

Over tappen moet je gewoon liegen en als ze je erop betrappen. Ja ik ben een tap gewend met meer minder/druk. Paar minuten later heb je het geleerd het ergste wat je kan gebeuren is dat je ontslagen wordt :P.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:59:18 #169
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118654923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lokale supermarkt al geprobeerd? :)
Mensen van 20 jaar en ouder kunnen het over het algemeen wel vergeten in supermarkten. Heb zelf opleiding detailhandel gedaan, geslaagd op mijn 19e (bijna 20) en zodra ik 20 werd kon ik opdonderen bij de supermarkt waar ik toen werkte (deed BBL) omdat ik te oud werd.

Daarna heel veel gesolliciteerd bij supermarkten en andere winkels maar nooit meer in een winkel aan het werk gekomen.

Sinds mijn 21e werk ik als assemblagemedewerkster in een fabriek waar verlichtingsarmaturen gemaakt worden. Bevalt overigens veel beter ook dan in een winkel :P.

Fabrieken nemen nog wel regelmatig "ouderen" aan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 08:07:47 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118654995
En nu...?

Ik heb een contract liggen voor een parttime functie (2 dagen) bij een hele toffe organisatie op fietsafstand, beginnen per 1 November Dat moet ik vandaag dus laten weten. Ik heb fulltime nodig, maar ben tot op heden nog niet geslaagd. Tekenen zou je zeggen, maar ik krijg zojuist een uitnodiging voor een 2e gesprek voor een fulltime functie.

Nu heb ik de eerste 2 maanden proeftijd bij die parttime functie maar zou het op zich heel lullig vinden als ik daar binnen mijn proeftijd weer ontslag moet nemen. Nog afgezien van al het potentiële gezeur die dat kan opleveren met UWV.

What to do.
pi_118655426
Tja, een goede keuze is lastig. Ik had het twee jaar terug ook: ik was voor mezelf begonnen, maar toch was de markt erg lastig, dus ook op zoek naar iets vast. Na een tijdje radiostilte kwamen er ineens twee functies beschikbaar en kreeg ik er voor eentje een contract aangeboden.

De tweede functie liet op zich wachten, maar vond ik persoonlijk interessanter. Ik heb bij functie twee ook aangegeven dat ze een maand hadden, omdat ik wel zou beginnen bij functie 1. Mocht het rondkomen, kon ik in m'n proeftijd opzeggen. In de laatste week kwam het daadwerkelijk rond met functie twee en heb ik de gok genomen. Op de laatste dag van m'n proeftijd heb ik opgezegd.

Werkgevers kunnen jou ook simpelweg laten wachten of op het laatste moment in de kou zetten, dus ik zou vooral voor mezelf kiezen. Desnoods leg je het voor bij het UWV? (niet dat ik het idee heb dat dat echt helpt, maar misschien kun je, per e-mail, wat advies afdwingen en daar later in het geval van problemen naar verwijzen?)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 08:45:42 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118655507
Ik heb besloten in ieder geval bij functie 1 te beginnen. Zoals iemand in een ander topic opmerkte... een 2e gesprek is nog geen baangarantie. En ik kan het weten want ik heb er ondertussen al wat gehad :P

Mocht het toch rondkomen met die fulltime functie is het jammer voor die parttime functie. Ik heb daar zelfs in mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik uiteindelijk fulltime aan de slag moet. En dat mogen dan ook 2 parttime functies zijn, maar tot ik die eerste parttime functie daadwerkelijk had ben ik nog niet opzoek geweest naar een 2e parttime functie.
pi_118655624
Gefeliciteerd Swetsenegger..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 09:23:27 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118656296
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
pi_118656870
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45:48 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118656967
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
En zo niet... wie weet hoe de zaken er over een paar maanden bij Erasmus voor staan. Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.
pi_118657012
Vandaag te horen of ik door mag naar de 2e ronde. Zenuwachtig ;(
pi_118657059
Vandaag een eerste gesprek
pi_118658003
Net bericht van een interne recruiter van een bedrijf of ik even contact op wil nemen :)
Eind van de week krijg ik te horen of ik bij ene 2e gesprek mag komen en maandag de 12e nog een sollicitatie staan.. Gaat de goede kant op
pi_118658823
quote:
gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!
pi_118658855
godverdomme maandenlang lopen solliciteren is het zover dat je in 1 week twee aanbiedingen hebt en geen idee hebt wat te kiezen wat ermee te doen.
pi_118659191
quote:
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.

Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.

Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:03:24 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118659249
quote:
Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_118659270
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.
Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.

Tevens, gefeliciteerd en niet te vaak naar de starbucks gaan. :7
pi_118659284
quote:
Gefeliciteerd!!
En ik zou ook deze keuze hebben gemaakt. Er moet toch geld binnenkomen. En inderdaad, dat tweede gesprek is nog geen garantie dat je die fulltime baan krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 11:06:03 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118659310
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:49 schreef agentstarling het volgende:

[..]

gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!
Dat denk ik ook inderdaad :) De enige reden dat ik überhaupt op een parttime functie gesolliciteerd heb.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:09:18 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118659396
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu...?

Ik heb een contract liggen voor een parttime functie (2 dagen) bij een hele toffe organisatie op fietsafstand, beginnen per 1 November Dat moet ik vandaag dus laten weten. Ik heb fulltime nodig, maar ben tot op heden nog niet geslaagd. Tekenen zou je zeggen, maar ik krijg zojuist een uitnodiging voor een 2e gesprek voor een fulltime functie.

Nu heb ik de eerste 2 maanden proeftijd bij die parttime functie maar zou het op zich heel lullig vinden als ik daar binnen mijn proeftijd weer ontslag moet nemen. Nog afgezien van al het potentiële gezeur die dat kan opleveren met UWV.

What to do.
Ik zou tekenen. Als de plannen voor de zorgtoeslag van het nieuwe kabinet doorgaan maakt het toch geen reet meer uit of je fulltime of parttime gaat werken.

Edit: je hebt dus getekend ^O^ Gefeliciteerd.
pi_118659442
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen :).
Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.
pi_118659649
Ik heb er ook vaak zat gehad die beweerden te kunnen tappen, maar de praktijk was weerbarstiger. Niet dat ik er dan een probleem van maakte, want tappen is snel te leren. De meesten konden tegen het einde van hun eerste werkdag al goede biertjes neerzetten. En dat mes sneed dan aan twee kanten, want de nieuweling had wat geleerd en ik wist dat ik hem/haar met een gerust hart bij de tap kon neerzetten als ik ze nog eens een keer terugzag.
pi_118659709
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.

Tevens, gefeliciteerd en niet te vaak naar de starbucks gaan. :7
zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:20:51 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118659723
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.
ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.
Een gedicht over Maanvis
pi_118659955
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef electrocrash het volgende:

[..]

zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.
Er is wel tegelijk met mij, iemand aangenomen die wel werkervaring had maar nog nooit in winkels had gewerkt. Dus ik denk dat dat niet direct een probleem is. Moet zeggen dat de begeleiding de afgelopen eerste week echt heel erg goed was, dat heb ik in andere winkels nooit meegemaakt.

Ik zou het dus vooral proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.
Ik zeg ook niet dat bardiensten draaien dom is, alleen maar goed. Beter nog, ik zou zoveel mogelijk klusjes en dingetjes doen als je de kansen hebt. Ik heb mij laatst ook ingeschreven om vrijwilliger te worden om oudere mensen cursussen met computers te geven, ze zaten helaas al vol, maar het leek mij echt een geweldige ervaring. Zowel voor mezelf, want lesgeven en zo'n omgang met ouderen is wel nieuw voor mij. Maar ook gewoon om te benoemen of als ik het veel zou doen op mijn CV te zetten.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:51:52 #193
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_118660768
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ja, ook van mij gefeliciteerd. En een halve baan is nog altijd meer dan helemaal niets.
pi_118661316
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:20 schreef From het volgende:
Net bericht van een interne recruiter van een bedrijf of ik even contact op wil nemen :)
Eind van de week krijg ik te horen of ik bij ene 2e gesprek mag komen en maandag de 12e nog een sollicitatie staan.. Gaat de goede kant op
Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..
pi_118662195
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef From het volgende:

[..]

Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..
Motivatie vind ik ook altijd het lastigste ;(
pi_118662483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb besloten in ieder geval bij functie 1 te beginnen. Zoals iemand in een ander topic opmerkte... een 2e gesprek is nog geen baangarantie. En ik kan het weten want ik heb er ondertussen al wat gehad :P

Mocht het toch rondkomen met die fulltime functie is het jammer voor die parttime functie. Ik heb daar zelfs in mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik uiteindelijk fulltime aan de slag moet. En dat mogen dan ook 2 parttime functies zijn, maar tot ik die eerste parttime functie daadwerkelijk had ben ik nog niet opzoek geweest naar een 2e parttime functie.
Top! ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_118662642
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Motivatie vind ik ook altijd het lastigste ;(
Ik twijfel maar gok dat dit gewoon standaard reactie is.. Heb gewoon uur leuk gesprek gehad toen dusja..
pi_118662897
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.

Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.

Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring opgedaan, maar niet specifiek in de horeca. Had ik 10 jaar geleden kunnen weten dat dat rond mijn 30e van pas zou kunnen komen? Ik zit trouwens niet bij een sportclub.
pi_118662944
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Balisto het volgende:
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?
We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.
pi_118663227
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.
Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.
pi_118663569
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:

[..]

Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.
Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.
pi_118665057
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.
Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:57:23 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118665361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:49 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?
Bij de sportclub en de vrijwilligerscentrale.
Een gedicht over Maanvis
pi_118665538
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Vault-Boy op 31-10-2012 14:02:30 ]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:02:07 #205
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118665548
En weer drie sollicitaties verstuurd, voorlopig totaal deze werkweek 9 stuks en sinds vorige week vrijdag 14. Er wordt gesolliciteerd op betrekkingen op, ietwat naast, en beneden mijn niveau en in een straal van 75 km.
pi_118665628
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:02 schreef MissionPhailed het volgende:
En weer drie sollicitaties verstuurd, voorlopig totaal deze werkweek 9 stuks en sinds vorige week vrijdag 14. Er wordt gesolliciteerd op betrekkingen op, ietwat naast, en beneden mijn niveau en in een straal van 75 km.
wat is je achtergrond
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:06:32 #207
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118665723
Diploma's en certificaten in ICT en administratie die op de arbeidsmarkt echter nauwelijks iets voorstellen. :')
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:47:16 #208
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_118667517
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hallo,

Bedankt voor je interesse om te werken voor Eventure. We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen. Inschrijven is daarom niet mogelijk. Mochten we toch nog mensen nodig hebben, dan zullen we de inschrijvingen weer open zetten. Houd onze website dus in de gaten.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met ons kantoor (024-3603121).

Met vriendelijke groet,

Het team van Eventure
pi_118668243
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hallo,

Bedankt voor je interesse om te werken voor Eventure. We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen. Inschrijven is daarom niet mogelijk. Mochten we toch nog mensen nodig hebben, dan zullen we de inschrijvingen weer open zetten. Houd onze website dus in de gaten.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met ons kantoor (024-3603121).

Met vriendelijke groet,

Het team van Eventure
Het zal ook eens niet 8)7
pi_118671770
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:43:57 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118672776
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?
Een gedicht over Maanvis
pi_118674707
ABAS ken ik niet, wel AFAS.

Momenteel werk ik met Navision, ook wel een veelgebruikt programma binnen de administratie.
pi_118678528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?
Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:20:54 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118678571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:19 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.
Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?
Een gedicht over Maanvis
pi_118678953
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?
De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:30:42 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118679017
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:29 schreef Balisto het volgende:

[..]

De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.
Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?
Een gedicht over Maanvis
pi_118679113
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?
Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:39:39 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118679519
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:32 schreef Balisto het volgende:

[..]

Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.
Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?
Een gedicht over Maanvis
pi_118680226
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?
SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:57:06 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118680471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Balisto het volgende:

[..]

SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.
Da's al iets. En als je dan nog van alle andere computerprogramma's waarmee je gewerkt hebt kunt zeggen wat ze deden en wat jij ermee deed, dan kun je dat in de motivatie voor je sollicitatie verwerken. Alle ERP software werkt ongeveer hetzelfde, gebruikerservaring ermee is vaak onderling uitwisselbaar zolang je de achterliggende concepten begrijpt.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 20:26:35 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118682229
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.
pi_118682389
Ik geloof ook wel dat ik de meeste dingen aan kan leren, maar ik denk dat er altijd wel iemand zal solliciteren die wel precies die ervaring heeft met de juiste programma's.

Ik zal dus wel weer solliciteren, maar ga ervan uit dat mijn kans nihil is.
pi_118682745
SAP, wat een kutprogramma. Blij dat ik er niet meer mee hoef te werken.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:49:04 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118690492
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.
Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.
Bij developmentbanen is het ook net hetzelfde. Als je de algemene structuur een beetje begrijpt en in een soortgelijke taal hebt gedevd stap je zo in een nieuwe programmeertaal. Vaak is de codebase begrijpen een grotere hobbel dan bijv. van ASP naar PHP overstappen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:49:51 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118690537
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
SAP, wat een kutprogramma. Blij dat ik er niet meer mee hoef te werken.
Ik vind het wel een fijn pakket, aangezien het een hoop checks en werkwijzen gewoon afdwingt, maar vanuit managementoogpunt is het erg duur om het aan te passen naar maatwerk.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:52:25 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118690661
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:
Ik geloof ook wel dat ik de meeste dingen aan kan leren, maar ik denk dat er altijd wel iemand zal solliciteren die wel precies die ervaring heeft met de juiste programma's.

Ik zal dus wel weer solliciteren, maar ga ervan uit dat mijn kans nihil is.
Je moet jezelf dus niet zo verkopen zoals je dat hier doet :). Gewoon eerlijk zijn maar er van overtuigd zijn dat je dingen snel oppikt en dat ook zo communiceren in je sollicitatiebrief. Die overtuigingskracht moet wel in je zitten overigens, dus ik hoop dat je wat zelfverzekerder bent dan je hier overkomt :).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 23:08:45 #227
862 Arcee
Look closer
pi_118691448
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet.
Ja, zolang je maar het idee hebt dat je je die kennis wel eigen kunt maken zodra je op die stoel zit. Dat de gevraagde kennis in het verlengde ligt van je kennis en ervaring.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 07:46:57 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118694966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.
Bij developmentbanen is het ook net hetzelfde. Als je de algemene structuur een beetje begrijpt en in een soortgelijke taal hebt gedevd stap je zo in een nieuwe programmeertaal. Vaak is de codebase begrijpen een grotere hobbel dan bijv. van ASP naar PHP overstappen.
Ja precies.
pi_118697115
Het is een hele omslachtige manier van werken met SAP, en redelijk tijdrovend. Als je met andere ERP programma's hebt gewerkt en dus kunt vergelijken dan blijft er van die Duitse degelijkheid weinig over.
pi_118700527
Zucht, vanochtend weer twee afwijzingen gehad. Het is elke keer weer een klap in mijn gezicht.

Hoe gaan jullie daarmee om?
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 12:03:39 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118700550
Diep zuchten, even vloeken en doorgaan.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:13:28 #232
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118700893
Hier regent het afwijzigingen, maar ben dan ook begonnen met bulksollicitaties. Afwijzing beschouw ik als iets wat bij solliciteren hoort, 't is een kwestie van tijd voordat ik beet heb. :6
pi_118701713
Klopt, afwijzingen horen er natuurlijk bij.

Ik merk wel dat er op het moment een "vacaturedroogte" is. Op alles wat ik voorbij zie komen op de bekende vacaturesites heb ik al eens gereageerd.
Copthorne 2.0
pi_118703298
Minder solliciteren, krijg je ook minder afwijzingen :P
pi_118703451
Ik zie juist wel veel vacatures de laatste tijd, maar vrijwel allemaal dingen waar ik niks mee kan. Er wordt hier erg veel technisch uitvoerend personeel en software-ontwikkelaars gevraagd.
pi_118703916
Voor mij blijft het toch ook elke keer een klap(je)..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 14:18:51 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118705279
Gewoon een afwijzing op een brief doet me niets. Afwijzing na een 1e gesprek maakt me ook de pis niet meer lauw. Afwijzing na een 2e gesprek is nog wel elke keer stevig slikken.
pi_118706104
Ik ga altijd uit van een afwijzing. Het komt dus nooit als een verrassing, maar het blijft wel ontzettend frustrerend. Zeker wanneer maandenlang afwijzing na afwijzing binnenkomt, zelfs voor simpel rotwerk, ga je erg aan jezelf twijfelen.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 14:56:09 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118706516
Ik denk dat ik op te weinig dingen solliciteer. Ik solliciteer op dingen die ik kan, maar de halve buitenwereld zit mij te pushen om op dingen te solliciteren die ik niet kan... ik snap dat niet zo. Ik ben tot nu toe voor al mijn sollicitaties (klopt het af) uitgenodigd voor de eerste ronde. En toch zegt men (lees collega's, reintgratie traject medewerkers, profs, etc) dat ik het fout doe, en moet gaan solliciteren op dingen die ik niet kan of wil.
pi_118706550
Ik solliciteer mij suf op banen buiten mijn opleiding maar ik word nergens aangenomen.
Ik ben het een beetje beu want de kinderopvang loopt door en zonder inkomen trek ik dat niet lang.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 14:58:36 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118706591
Ik heb me wel ingeschreven bij uitzendbureaus voor 'zware arbeid' maar dat loopt ook niet storm.
  donderdag 1 november 2012 @ 15:15:28 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118707081
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik solliciteer mij suf op banen buiten mijn opleiding maar ik word nergens aangenomen.
Ik ben het een beetje beu want de kinderopvang loopt door en zonder inkomen trek ik dat niet lang.
Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?
Een gedicht over Maanvis
pi_118707095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.
pi_118707152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

want?
  donderdag 1 november 2012 @ 15:19:50 #245
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118707209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

tegenwoordig zijn er kinderopvangs waar je gewoon kunt betalenv oor de tijd dat je ze brengt, per uur zelfs.
Een gedicht over Maanvis
pi_118707215
Ja, meld! :W

Sinds een paar weken weer werkzoekend. Met een slap excuus de deur gewezen. Helaas is er weinig te vinden in mijn branche. En als het er al is, dan bieden ze minder dan mijn WW uitkering.... :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 15:27:20 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118707435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ja, meld! :W

Sinds een paar weken weer werkzoekend. Met een slap excuus de deur gewezen. Helaas is er weinig te vinden in mijn branche. En als het er al is, dan bieden ze minder dan mijn WW uitkering.... :N
Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aan :D
pi_118707459
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aan :D
Ik krijg voorlopig nog wel WW ;) En lager dan mijn WW verdienen, daar kan ik niet van leven... dus geen optie
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 15:31:37 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118707547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:28 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik krijg voorlopig nog wel WW ;) En lager dan mijn WW verdienen, daar kan ik niet van leven... dus geen optie
:o dat is een kwestie van levenstandaard natuurlijk maar ik snap het wel :P

Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...

maarja je betaald er ook zelf voor gedeeltelijk natuurlijk.
pi_118707589
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...

Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 15:34:29 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118707632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.
klopt :P

maarja laten we maar niet over salarissen beginnen die snap ik toch niet :D
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 15:36:52 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118707713
quote:
Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...

Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 15:38:10 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118707760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 15:39:06 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118707792
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.
Valt best mee hoor. Als je ooit ergens de gelegenheid krijgt wat langer te blijven werken en verantwoordelijkheid niet schuwt krijg je al snel wat mensen onder je en dan zijn dit echt geen gekke salarissen.
pi_118707801
quote:

[..]

Mja, van mijn 70% (gelukkig nog wel met correctie omdat mijn voorlaatste baan meer betaalde dan mijn laatste) kan ik precies mijn rekeningen en boodschappen betalen. Meer niet. Dus nee, voor minder gaan werken, dat zit er niet in. Dan kan ik meteen schuldsanering en faillissement aanvragen.
pi_118707864
quote:

[..]

Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 15:46:52 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118708020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen 8)7
Premie is volgens mij toch ook aan een maximum verbonden?

Maar goed, het is best een aderlating als je opeens 800 euro netto minder overhoudt omdat je geen 70% maar 60% van je laatst verdiende loon krijgt
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 15:51:48 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118708164
En zojuist bevestiging van een andere sollicitatie dat ik de eerste selectie overleefd heb en ben 'voorgedragen aan de manager' voor verdere selectie :)
  donderdag 1 november 2012 @ 15:56:00 #259
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118708274
Ik kreeg net ook een mailtje. Brieven konden tot 31-10 gestuurd worden (ik heb dit de 22e gedaan ofzo) en in de mail staat:
quote:
Afgelopen vrijdag hebben we de sollicitatieprocedure afgerond
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 16:15:49 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118709079
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

hehe ik leef geloof ik in een andere wereld :D
pi_118709162
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe ik leef geloof ik in een andere wereld :D
Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoor :@, maar de meeste familie-leden die wat ouder dan ik zijn komen er toch wel in de buurt over er ruimschoots overheen.
pi_118709166
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgende *O* En ja ben een man en hetero :P

Na maandag maar even afwachten.
  donderdag 1 november 2012 @ 16:19:46 #263
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118709244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgende *O* En ja ben een man en hetero :P

Carriere-switch of eerste studie?
pi_118709268
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:

Knap hoor! ;)

Ik zat er in het verleden weleens aan te denken, maar het lijkt me best moeilijk en zwaar werk. Het geeft natuurlijk wel heel veel voldoening :Y

Ik denk dat je wel aangenomen word hoor. Want ze zoeken juist steeds meer jongens/mannen in de zorg.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 16:20:35 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118709281
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoor :@, maar de meeste familie-leden die wat ouder dan ik zijn komen er toch wel in de buurt over er ruimschoots overheen.
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.

quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

klopt :P

maarja laten we maar niet over salarissen beginnen die snap ik toch niet :D
pi_118709351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:19 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Carriere-switch of eerste studie?
carriere switch na een mislukte hbo studie.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Knap hoor! ;)

Ik zat er in het verleden weleens aan te denken, maar het lijkt me best moeilijk en zwaar werk. Het geeft natuurlijk wel heel veel voldoening :Y

Ik denk dat je wel aangenomen word hoor. Want ze zoeken juist steeds meer jongens/mannen in de zorg.
Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen ja :P

Ach ja zwaar, wat heet zwaar? Lichamelijk kan het nooit zo veel zijn als wat ik nu doe. Geestelijk wel maybe, maar dat is uitzoeken.
pi_118709384
quote:

[..]

Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee. :X
pi_118709398
Net gebeld, dinsdag op gesprek :)
pi_118709506
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.

[..]

De meerderheid in mijn familie heeft tot hun 22-24e gestudeerd. Daarnaast heeft een ander deel zijn eigen gespaarde geld gestoken in bedrijvigheid om geld te verdienen en banen te scheppen voor anderen.

Goede vriend van mij is vanaf zijn 16e begonnen met full-time werken á 60 uur in de week. Alles netjes oppotten en nu op zijn 28e een eigen klussenbedrijf met 2 werknemers. En de laatste jaren heeft hij alle zeilen bij mogen zetten om zijn hoofd boven water te houden.

Ik vind dat zulke mensen best wel wat extra mogen verdienen.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 16:28:11 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118709612
Ik heb tot mijn 31ste gestudeerd, verdien geen kut en kan geen klap :D

Ik zeg het wel vaker maar ik doe iets fout.

Maar ik ben het wel eens met mijn (laatst verdiende) salaris al is het wat aan de hoge kant voor mijn kunnen.
  donderdag 1 november 2012 @ 16:31:43 #271
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118709781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:22 schreef StephanL het volgende:

[..]

carriere switch na een mislukte hbo studie.

[..]

Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen ja :P

Ach ja zwaar, wat heet zwaar? Lichamelijk kan het nooit zo veel zijn als wat ik nu doe. Geestelijk wel maybe, maar dat is uitzoeken.
Succes man!

Heb wel eens overwogen om totaal iets anders te gaan doen. Met die oude-vandagen hier in het zuiden, zouden de banen voor het oprapen moeten liggen. Maar dan zou ik eerder iets van HBO-verpleegkunde overwegen. Dat kan echter weer niet "incompany".

Aan de andere kant, alleen de geur al in Bejaarden- en verzorgingstehuizen. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 16:33:15 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118709845
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

:? Dus omdat er mensen zijn die amper iets verdienen mogen anderen geen anderhalf keer modaal verdienen. Want daar hebben we het over.

Maar als jij de kennis en kunde hebt om 10 man dag in dag uit te motiveren, 50 uur per week wil draaien om in je avonduren nog even een rapportage af te ronden, de verantwoordelijkheid wil nemen voor projecten waar miljoenen mee gemoeid zijn, regelmatig naar het buitenland wil zonder extra vergoeding daarvoor, etc voor MINDER dan dat soort salarissen is het vinden van een baan niet zo moeilijk :)
pi_118709933
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb tot mijn 31ste gestudeerd, verdien geen kut en kan geen klap :D

Ik zeg het wel vaker maar ik doe iets fout.

Maar ik ben het wel eens met mijn (laatst verdiende) salaris al is het wat aan de hoge kant voor mijn kunnen.
2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?
pi_118711157
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:23 schreef lyolyrc het volgende:

Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee. :X
Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?
pi_118711519
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 17:17:28 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118711597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
De helft??

Van 9K bruto hou je 2695 over.
pi_118711665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De helft??

Van 9K bruto hou je 2695 over.
En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft. ;)
pi_118711671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:

Zover ik weet kan je je bijverzekeren. Dan neem je een soort WW verzekering bij een 'gewone' verzekeringsmaatschappij. Zal wel aardig wat kosten per maand :7 Maar het ondervangt wel het probleem dat je in een diep gat valt als je onverhoopt werkloos wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 17:28:22 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118712019
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft. ;)
die 2695 is BRUTO max ww...

Je valt dus een dikke 6K bruto per maand terug in inkomen.
pi_118712123
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

die 2695 is BRUTO max ww...

Je valt dus een dikke 6K bruto per maand terug in inkomen.
Dan blijft er netto dus ongeveer 1/3e van je inkomen over. :X
pi_118712333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Succes man!

Heb wel eens overwogen om totaal iets anders te gaan doen. Met die oude-vandagen hier in het zuiden, zouden de banen voor het oprapen moeten liggen. Maar dan zou ik eerder iets van HBO-verpleegkunde overwegen. Dat kan echter weer niet "incompany".

Aan de andere kant, alleen de geur al in Bejaarden- en verzorgingstehuizen. ;(
Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompany :).
pi_118712396
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik solliciteer op dingen die ik kan, maar de halve buitenwereld zit mij te pushen om op dingen te solliciteren die ik niet kan... ik snap dat niet zo.
Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.
pi_118712482
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Five_Horizons het volgende:

Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompany :).
Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdheden 8)7 (als je tenminste geen teamhoofd oid wil worden)
  donderdag 1 november 2012 @ 17:41:33 #284
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118712503
Ik verdien als werkende 5400 euro bruto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag wederom 3 sollicitaties verstuurd, deze werkweek in totaal 12 tot dusver. Daarbij in dit tijdsbestek slechts 5 afwijzigingen ontvangen dus we gaan vooruit ... !
pi_118712547
Ik was sporten.... Kijk ik op mijn telefoon heeft er iemand gebeld. Voor een Coordinator functie, morgen even terugbellen.

Dus heb weer een beetje hoop :)
pi_118713044
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdheden 8)7 (als je tenminste geen teamhoofd oid wil worden)
De werkzaamheden zijn natuurlijk hetzelfde, dus het salaris ook. Het is ook een MBO-functie, natuurlijk. Het onderscheid zit hem vooral in de aantekeningen die je behaalt, pas dan kun je misschien wat stapjes maken.
  donderdag 1 november 2012 @ 18:12:47 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118713290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik kreeg net ook een mailtje. Brieven konden tot 31-10 gestuurd worden (ik heb dit de 22e gedaan ofzo) en in de mail staat:

[..]

als 'de ware' er toch al tussen zit, waarom langer wachten?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 november 2012 @ 18:17:13 #288
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118713414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:37 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.
Aan de andere kant kun je meer dan je denkt, je komt er pas achter als je het daadwerkelijk doet. Ik werk al jaren in HBO functies waar ervaring gevraagd werd die ik gewoon niet had. Als je slim genoeg bent red je dat vanzelf wel.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 18:21:39 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118713575
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?
ja mavo mbo hbo master phd...

Ik ben gewoon niet slim genoeg voor bedragen die hier in dit topic genoemd werden... als aio stopt je salaris op 2600 oid. als post-doc krijg je niet veel meer.
Ik heb geen idee wat voor dingen ik moet bewegen om meer te gaan verdienen. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo.

Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ik geloof dat ik in een andere wereld leef :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 18:49:38 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118714449
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja mavo mbo hbo master phd...

Ik ben gewoon niet slim genoeg voor bedragen die hier in dit topic genoemd werden... als aio stopt je salaris op 2600 oid. als post-doc krijg je niet veel meer.
Ik heb geen idee wat voor dingen ik moet bewegen om meer te gaan verdienen. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo.

Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ik geloof dat ik in een andere wereld leef :P
Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 19:20:02 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118715713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 19:25:17 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118715967
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.
pi_118716635
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk :)
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 19:49:32 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118717154
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 19:50:53 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118717235
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
Tja, ik heb de mazzel gehad dat ik de kans kreeg het te proberen. En ik bleek het te kunnen :)
pi_118717670
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook omdat het je minder interessant vindt dan veel andere mensen. Ik zelf probeer altijd het onderste uit de kan te halen omdat ik groot bedrag nodig heb voor mijn droom (eigen resto).

Maar van 2600 kan je goed rondkomen hoor verschilt per maand maar zal zelf niet heel veel meer verdienen dan jij. Spaar er 800-1100 euro per maand van en heb het gevoel niks te kort te komen.
pi_118720230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk :)
Elvi mag ik vragen waar je werkt en welke plaats?
pi_118720375
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.
pi_118721162
quote:
Klopt, maar daarvoor is wel callcenterervaring vereist.
pi_118723113
quote:
450 mensen bij een kleine verzekeraar :D
geloof er geen snars van. En met een beetje logisch nadenken klopt het ook niet. Hooguit 50
pi_118723392
Dicht :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')