abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118586550
hoe teer ik op de maatschappij op dit moment dan? ik krijg op dit moment helemaal niks van de overheid. je bent een drol die denkt dat iedereen die niet werkt een stuk kanker is, dat zegt genoeg over jou.

om bij dit draadje te blijven, iemand die ervaringen heeft met het beantwoorden van online enquetes? is hier geld mee te verdienen?
pi_118586964
Wie heeft de deur van de trollklas open laten staan? }:|
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:38:23 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118588421
mooiboy, je zult geen bijstand krijgen en als je dat al krijgt dan word je tewerkgesteld in de groenvoorziening of de bejaardenwasserette om je bijstand te behouden. kortom; het is geen pretje. ik hoop dat je ouders je wat lef in je donder geven en je de moed en de kracht geven om een fatsoenlijke baan te zoeken :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118593225
Ik meld me hier ook maar. Zit nu ongeveer 6 weken thuis nadat ik ontslagen ben bij mijn vorige baan. En werk zoeken gaan moeizaam. In de sector waarvoor ik mijn diploma hen gehaald zijn niet veel vacatures.
Solliciteer ook wel op andere vacatures (voornamelijk winkels) maar tot nu toe alleen maar afwijzingen.

Hoop hier misschien wat tips te vinden van anderen, en soms mijn verhaal kwijt te kunnen.

Ik ben 24 jaar, zoek een baan in de kinderopvang, maar gehandicaptenzorg zou ik ook leuk vinden (Diploma SPW Activiteitenbegeleiding) en woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_118601809
Wat is de reden van je ontslag?
pi_118602627
De kindaantallen op de locatie waar ik werkte liepen terug en mijn jaarcontract liep af.. En die konden ze daardoor niet verlengen.
pi_118603339
Wel genoeg maanden gewerkt voor WW?
pi_118603440
Ja dat gelukkig wel, ben vroeg begonnen met bijbaantjes, dus heb toch nog recht op 8 maanden WW.
pi_118609941
Heb nav 2 sollicitaties reacties gehad van de betreffende recruiters, ik mag op gesprek komen maar ik twijfel of ik moet gaan.. Heb totaal geen hoge pet of van die lui en vind het alleen maar zonde om weer een ochtend vrij te moeten nemen. Lastig lastig
pi_118610171
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:39 schreef From het volgende:
Heb nav 2 sollicitaties reacties gehad van de betreffende recruiters, ik mag op gesprek komen maar ik twijfel of ik moet gaan.. Heb totaal geen hoge pet of van die lui en vind het alleen maar zonde om weer een ochtend vrij te moeten nemen. Lastig lastig
dan had je net zo goed niet kunnen solliciteren ook :') gewoon gaan, als je niks doet verandert er ook niks :N
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118612383
Daar heb jij een punt.. Mijn punt is dat ik denk ik al bij 3/4 van dit soort bureaus geweest ben op gesprek en dat daar nooit wat uitgekomen is. Altijd is het ja we gaan je voorstellen of we gaan je in ons systeem zetten zonder concreet vervolg of acties..
pi_118612473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:23 schreef From het volgende:
Daar heb jij een punt.. Mijn punt is dat ik denk ik al bij 3/4 van dit soort bureaus geweest ben op gesprek en dat daar nooit wat uitgekomen is. Altijd is het ja we gaan je voorstellen of we gaan je in ons systeem zetten zonder concreet vervolg of acties..
Dit inderdaad. Ik heb de afgelopen jaren al wat recruiters voorbij zien komen en maar eentje heeft daadwerkelijk hard gewerkt voor haar centen (en me destijds ergens weten neer te zetten).

Daar heb ik ook regelmatig contact mee, omdat ze wil weten wat ik nu doe en hoe dat gaat (iemand die daadwerkelijk aan je denkt op het moment dat ze wat hebben en niet puur voor de vulling van de databases). Persoonlijke interesse zou niet verkeerd zijn, in dat wereldje. Krijg je ook veel meer voor elkaar.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_118612574
Recruiters zijn het schuim der aarde. Arrogante eikels.
pi_118612823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Recruiters zijn het schuim der aarde. Arrogante eikels.
Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacatures :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118612858
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tja, kan je vinden. Ze hebben wel toegang tot meer vacatures :s)
Mooiweerpraters zijn het.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:05:04 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118613557
Ik mijd recruiters ook als de pest.
pi_118613810
Ze beloven je een gouden toekomst, maar als je dan - na een succesvolle sollicitatie - het contract gaat tekenen blijkt er opeens van alles mis mee te zijn en heb je die mooie praatjes over een riant salaris, boeiende werkzaamheden en flexibele werkuren 'verkeerd geïnterpreteerd '.

Sure, ze zijn wederom een middel om aan vacatures te komen, maar voor welke prijs?
pi_118614282
Ja ik denk dat ik er verstandig aan doe om hem gewoon af te wijzen..
Klonk ook als een broekkie, en dat gaat mij vragen stellen als wat verwacht je van een nieuwe werkgever :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32:53 #119
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118614482
Had enkele maanden geleden een recruiter die me voorstelde als wijze van proeftijd de eerste 3 maanden bij een organisatie met behoud van WW-uitkering te werken. Geen grap.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:38:25 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118614677
Grappig. Ik heb juist wel goede ervaringen met recruiters. Alleen zij niet met mij. Ben een paar maal succesvol bemiddeld, maar besloot zelf op het laatste moment toch met een andere partij in zee te gaan. En dan lag het niet aan het salaris.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118615227
Ik wil even een positieve ervaring met uzb toevoegen aan dit topic: het is namelijk niet alleen maar negatief zoals hier (helaas) vaak voorbij komt. Ik heb namelijk echt super goede ervaringen met uitzendbureaus, maar dan de wat kleinere, onbekende. Hele persoonlijke benadering, fijn contact. Ben al twee keer aan een baan gekomen door hen. Moet wel telkens eerst door drie maanden uitzendcontract heen maar ja je moet er wat voor over hebben in deze slechte tijden.

That said: vanochtend gesprek gehad bij bedrijf, ik was de deur nog niet uit of ze hadden het uzb gebeld dat ze met mij in zee wilden, dus per 1 jan. heb ik een nieuwe baan *O*. En dat te horen krijgen op je verjaardag hihi :D.

Als ik iemand in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel kan helpen door de namen van uzb's waar ik goede ervaringen mee heb te geven, DM me even :s). Ze opereren lokaal, dus als je in deze regio geen werk zoekt heb je er helaas niets aan. En tip: zet je cv op monsterboard, dat heeft mij nu al 2x aan een job geholpen! Update 'm regelmatig (ook kleine veranderingen = een update = hoger in de zoekresultaten).

Veel sterkte en succes met solliciteren iedereen!
pi_118615269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik wil even een positieve ervaring met uzb toevoegen aan dit topic: het is namelijk niet alleen maar negatief zoals hier (helaas) vaak voorbij komt. Ik heb namelijk echt super goede ervaringen met uitzendbureaus, maar dan de wat kleinere, onbekende. Hele persoonlijke benadering, fijn contact. Ben al twee keer aan een baan gekomen door hen. Moet wel telkens eerst door drie maanden uitzendcontract heen maar ja je moet er wat voor over hebben in deze slechte tijden.

That said: vanochtend gesprek gehad bij bedrijf, ik was de deur nog niet uit of ze hadden het uzb gebeld dat ze met mij in zee wilden, dus per 1 jan. heb ik een nieuwe baan *O*. En dat te horen krijgen op je verjaardag hihi :D.

Als ik iemand in de regio Arnhem/Nijmegen/Tiel kan helpen door de namen van uzb's waar ik goede ervaringen mee heb te geven, DM me even :s). Ze opereren lokaal, dus als je in deze regio geen werk zoekt heb je er helaas niets aan. En tip: zet je cv op monsterboard, dat heeft mij nu al 2x aan een job geholpen! Update 'm regelmatig (ook kleine veranderingen = een update = hoger in de zoekresultaten).

Veel sterkte en succes met solliciteren iedereen!
Twee keer gefeliciteerd dus! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118615275
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Had enkele maanden geleden een recruiter die me voorstelde als wijze van proeftijd de eerste 3 maanden bij een organisatie met behoud van WW-uitkering te werken. Geen grap.
:')
Geniaal.
pi_118615771
Na 2 gesprekken en 1 persoonlijke test heb ik net het contractvoorstel gekregen. Dit is helemaal naar wens en ligt bij de CFO om ondertekend te worden. Dus vanaf 1 januari heb ik een nieuwe baan!!
pi_118615882
Wat nemen jullie eigenlijk mee naar een gesprek?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')