Mocht even duren, maar sinds woensdag mag ik mij uitschrijven uit deze thread met een vaste aanstelling. Heb alleen gelurkt maar daar enorm veel van geleerd. Had simpelweg weinig toe te voegen. Ben 'maar' 3 maanden werkloos geweest, met een callcentre baan van 2 weken als opvang, dus de schade valt nog mee.
Ben blij dat ik ingestroomd ben in dezelfde branche en functie als wat ik al deed met uitzicht op meer. Mijn vorige werkgever had een mooi doel maar helaas is die niet gehaald. Mijn nieuwe werkgever heeft dat doel al geruime tijd behaald en kijkt naar uitbreiding. Mijn ervaring sprak hun aan evenals het feit dat ik uit een bedrijf kom waar loon niet op een staat maar hart voor de zaak.
Het is een kleine branche, dus ze wisten hoe mijn vorige werkgever er voor stond. Tijdens het sollicitatie gesprek kwam die minachting nogal direct naar voren. Positieve kant daarvan is dat ik de enige ben sinds lange tijd die een sollicitatie had met de CEO. Nadeel is dat ik enorm voor het blok gegooid werd. Mijn antwoord is en blijft dat ik veel geleerd heb van mijn werkzaamheden bij mijn vorige werkgever, het zij positief of negatief. Dus niet mijn vorige werkgever afgekraakt, hoewel zij daar aardig op aanstuurden. Die arrogantie is mij niet in de koude kleren gaan zitten, maar uiteindelijk besloten via recruiter om toch door te gaan met de onderhandelingen. Ik zat thuis op de bank met ww en alles is beter dan die situatie
Gelukkig ben ik gewend vanuit mijn oude werkgever om meer hart voor de zaak te hebben dan netto loon dus dat past goed in de bedrijfssfeer. Het loon is niet optimaal (momenteel bruto hetzelfde als vorige baan, maar netto minder) maar er zijn groei mogelijkheden en ik ben verdomd blij dat ik een passende baan heb gevonden. Niet alleen qua salaris maar vooral qua sfeer en werkzaamheden. Een deel van mijn vriendengroep verdiend aanzienlijk meer maar is niet blij met waar ze nu zitten, zowel als bedrijf als functie. Dan maar minder geld, maar heb het wel naar mijn zin en dat telt enorm. Misschien is het de euforie die spreekt na wat diepe dalen de afgelopen maanden maar ben voor nu blij waar ik zit. Geld is niet alles.
Besef goed dat de lezers hier niet altijd de vrijheid hebben om te kiezen qua werkgever maar ik geef er ook een hoop voor op met 3 uur per dag reistijd (met reiskostenvergoeding, zelfs dat heb ik eruit moeten slepen) en minder salaris. Zit wel op mijn plek qua kunnen, bedrijf en collega's. De reistijd en salaris zijn het volgende agendapunten met de onderhandelingen, maar voor nu ben ik 3 maanden vrij van ww. Dat telt het meest voor mij.
Mijn advies? Het kan aan de andere kant van het land liggen qua werk, maar als het bij je past, solliciteer altijd. Heb uiteindelijk boven hun geboden bruto salaris gekregen en reiskosten, na wat onderhandelingen met uitzicht op meer. Dus zelfs als het beneden je salaris niveau ligt, altijd even praten.
Heeft er voor gezorgd dat ik nu prima op mijn plek zit en over twee maanden zie ik wel of ik nog steeds prima op mijn plek zit. Het blijft beter dan thuis zitten
[ Bericht 1% gewijzigd door Zeurberus op 27-10-2012 01:40:57 ]
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w