Plak je tabjes zoals ik doe: dat ze helemaal over de pagina heen vallen. Dan kun je ze dus niet lezen zonder je bundel open te slaan, maar dat is sowieso niet nodig: in no-time weet je waar elke wet zit. En door de tabjes kun je wel alles ziek snel open slaan. En het scheurt niet in! En als je toch een wet kwijt bent kun je de pagina's heel iets openen om ze te lezenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik zag trouwens al allemaal ingescheurde pagina's door die tabjes
500 heb je zoquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:16 schreef Snax het volgende:
@ Pax: Nee, zit niet in Groningen. Gewoon benieuwd of het veel verschilde met hier (wat niet zo is) - weet dat voor de TUD bijvoorbeeld, (okay wel een totaal ander verhaal) een BSA geldt wat negatief als je minder dan dertig punten haalt. En nu ga ik even proberen te stoppen met soggen en tot 500 woorden te komen...
Plak geen tabjes. Nog beter. Je weet toch zo waar welke wet zit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plak je tabjes zoals ik doe: dat ze helemaal over de pagina heen vallen. Dan kun je ze dus niet lezen zonder je bundel open te slaan, maar dat is sowieso niet nodig: in no-time weet je waar elke wet zit. En door de tabjes kun je wel alles ziek snel open slaan. En het scheurt niet in! En als je toch een wet kwijt bent kun je de pagina's heel iets openen om ze te lezen
Hopelijk ken ik ze volgend jaar uit mn hoofd, dan is dat wel een optiequote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plak je tabjes zoals ik doe: dat ze helemaal over de pagina heen vallen. Dan kun je ze dus niet lezen zonder je bundel open te slaan, maar dat is sowieso niet nodig: in no-time weet je waar elke wet zit. En door de tabjes kun je wel alles ziek snel open slaan. En het scheurt niet in! En als je toch een wet kwijt bent kun je de pagina's heel iets openen om ze te lezen
Ik vind het nog steeds handig. Niet om wetten terug te vinden, gewoon om alles snel open te slaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Plak geen tabjes. Nog beter. Je weet toch zo waar welke wet zit.
Zijn mensen ook dol op jouw tabjes?quote:
Daar kun je ook die donkere markeringen aan de zijkant van je bundel voor gebruiken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds handig. Niet om wetten terug te vinden, gewoon om alles snel open te slaan.
Die ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor de man met de lange achternaam?
Fraus Legis is gewoon niet spannend genoeg!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maak ik speciaal voor mensen als jij een fiscale TT, valt het je niet eens op
Volgens mij niet, heb jij tabjes?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn mensen ook dol op jouw tabjes?
Ik zou niet weten wat ik moet nemenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hé Pax, daar kun je zelf iets aan doen hè?
Fraus Legis-arresten zijn àltijd leuk. En het is een oud arrest dus per definitie interessant.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Fraus Legis is gewoon niet spannend genoeg!
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik moet nemen
Van Straaten noemt het ook het drie-dagen-arrest.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:
Het is trouwens 'Driedagenarrest' en niet Drie-dagen-arrest.
Wil jij dan de TS zijn? Voor een keer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Ryon het volgende:
Over een ruime 250 posts is er een mijlpaal bereikt.
Wow, is er een bedrijf dat zo heet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wit achtergrondje, klaar.
Het is niet zo fout als Drie dagen arrest, maar aan elkaar is mooier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Van Straaten noemt het ook het drie-dagen-arrest.
Nee joh, dat heb ik net gemaaktquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wow, is er een bedrijf dat zo heet?
Jaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wow, is er een bedrijf dat zo heet?
Het gaat ook om de inhoud hè.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet zo fout als Drie dagen arrest, maar aan elkaar is mooier.
[..]
Nee joh, dat heb ik net gemaakt
Wel 500 uitermate overwogen woorden, natuurlijkquote:
Pax dit moet je nieuwe onderschrift worden!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
PAXCON Anti-TerrorismBlast-Resistant Coating
De eer om de jubileum TS te zijn is er natuurlijk een die eigenlijk niet geweigerd kan worden. Maar.. wellicht leuk om eens een statistieke los te laten op wie hier de fanatiekste poster is en die de eer te gunnen? Nu alle topics samen zijn gekomen in een reeks kan dat vast achterhaald worden. Ik geloof dat GW een aantal tools voor die onzin opgesteld had.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wil jij dan de TS zijn? Voor een keer.
Zelfs dan nog ben je er zo.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:29 schreef Snax het volgende:
[..]
Wel 500 uitermate overwogen woorden, natuurlijk
Dan nog is 500 niks johquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:29 schreef Snax het volgende:
[..]
Wel 500 uitermate overwogen woorden, natuurlijk
Mooie vent. Ook een heel uitdagende tak van sport.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die ja.
Heb al meerdere klussen voor 'm gedaan. Hij blijft maar terugkomen, dus kennelijk doe ik iets goed![]()
Of zullen we het het XXe Lustrum noemen? Klinkt ook leuk. Al moet dan jaren even gelezen worden als topicsquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
De eer om de jubileum TS te zijn is er natuurlijk een die eigenlijk niet geweigerd kan worden. Maar.. wellicht leuk om eens een statistieke los te laten op wie hier de fanatiekste poster is en die de eer te gunnen? Nu alle topics samen zijn gekomen in een reeks kan dat vast achterhaald worden. Ik geloof dat GW een aantal tools voor die onzin opgesteld had.
Voor zover ik weet bestaan die stats voor een paar beperkte reeksen, maar als jij ze kunt vinden ben ik helemaal voor jouw plan. Al ben ik wel bang hoe hoog ik staquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:34 schreef Ryon het volgende:
Ik bedoel natuurlijk Glowmouse i.p.v GW.. maar dat moge duidelijk zijn.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor zover ik weet bestaan die stats voor een paar beperkte reeksen, maar als jij ze kunt vinden ben ik helemaal voor jouw plan. Al ben ik wel bang hoe hoog ik sta
Ik denk dat je in de war bent met iemand andersquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:02 schreef Snax het volgende:
Morera - al klaar met dat noot/analyse ding voor acva? Of ben ik nou in de war met iemand anders? Ik vind het echt zo'n onderwerp dat interessant zou kunnen zijn als het debat niet zo over definities ging... mja, misschien het risico van een rechtenstudie..
Grappig dat er geen deel 1 is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:36 schreef Ryon het volgende:
De eerste te traceren TS van deze serie was trouwens wel een hbo'r. Dat is dan wel weer jammer.
Van WO Rechten naar HBO Rechten ( stapje terug dus) #2
Waarom?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:37 schreef Ryon het volgende:
Eerste topic was natuurlijk: http://forum.fok.nl/topic/612949 maar die is al een tijdje verwijderd.
7.5 jaar geleden.quote:
Mm, toen was ik net niet met rechten begonnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:36 schreef Ryon het volgende:
De eerste te traceren TS van deze serie was trouwens wel een hbo'r. Dat is dan wel weer jammer.
Hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mm, toen was ik net niet met rechten begonnen.
Ben nu ik de oudstgediende hier?
Daar is toch niets mis mee?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:54 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb eigenlijk totaal geen zin om bij een of ander topkantoor te komen ofzoVind werken bij een of andere gemeente wel prima.
Als het maar niet Zoetermeer is, blijkbaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:54 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb eigenlijk totaal geen zin om bij een of ander topkantoor te komen ofzoVind werken bij een of andere gemeente wel prima.
Achja, Amsterdamse grote bekken johquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:58 schreef Paxcon het volgende:
Wat mij betreft niet, maar er komen hier nogal geregeld hatelijke reacties voorbij ivm het werken bij een gemeente
Econometrie. Dat lijkt me echt verschrikkelijk lastigquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:59 schreef wimjongil het volgende:
Ik zie dat ik eenzaam bij de UvT sta. Mijn rol als laatste der Mohikanen is nu echter voorbij, want ik ben gestopt met rechten (moest stoppen). Nu ben ik in het hoge noorden sommetjes aan het oplossen aan de economische faculteit, econometrie dus. Bevalt tot nog toe prima en dat jaartje rechten/student zijn heeft me best goed gedaan eigenlijk. Ik kan nu ook eindelijk weer zonder schuldgevoel een leuk boek openslaan zonder eraan te hoeven denken dat ik nog 1000 pagina's Pitlo en Asser moet lezen.
Ik ken het alleen van een onuitstaanbare oud-klasgenoot die ik echt heel erg haatte en die altijd negens en tienen haalde. Hij ging het puur doen om de kans om miljonair te worden en faalde jammerlijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Econometrie. Dat lijkt me echt verschrikkelijk lastig![]()
Haha heerlijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken het alleen van een onuitstaanbare oud-klasgenoot die ik echt heel erg haatte en die altijd negens en tienen haalde. Hij ging het puur doen om de kans om miljonair te worden en faalde jammerlijk
Dat heeft altijd een beetje bekend gestaan als 'de veilige keus'. 3200 euro bruto p/m baantje in een ambtelijke omgeving met bijbehorende bescherming. Niet bepaald de glamour van de Zuidas.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:58 schreef Paxcon het volgende:
Wat mij betreft niet, maar er komen hier nogal geregeld hatelijke reacties voorbij ivm het werken bij een gemeente
¤ 3.200 bruto als startsalaris is ongeveer Zuidas hequote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heeft altijd een beetje bekend gestaan als 'de veilige keus'. 3200 euro bruto p/m baantje in een ambtelijke omgeving met bijbehorende bescherming. Niet bepaald de glamour van de Zuidas.
Hoeft niet eens heel kut te zijn en zeker Zoetermeer en Almere hebben ironisch genoeg een boel maatschappelijke uitdagingen te bieden, maar er blijft een imago probleem aankleven.
chillquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:03 schreef Maharbal het volgende:
http://www.ibood.com/health-beauty-nl/nl/
![]()
Ik zou er voor tekenenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heeft altijd een beetje bekend gestaan als 'de veilige keus'. 3200 euro bruto p/m baantje in een ambtelijke omgeving met bijbehorende bescherming. Niet bepaald de glamour van de Zuidas.
Hoeft niet eens heel kut te zijn en zeker Zoetermeer en Almere hebben ironisch genoeg een boel maatschappelijke uitdagingen te bieden, maar er blijft een imago probleem aankleven.
Ik denk dat dat de hoogste schaal is van de gemeente Zoetermeer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
¤ 3.200 bruto als startsalaris is ongeveer Zuidas he
Afhankelijk van de functie zit je bij de gemeente op rond de 2200/2600 euro bruto als startsalaris. 3.200 euro krijg je met een paar jaar werkervaring, maar daarna stijgt het ook niet echt meer als je beleidsmedewerker blijft.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
¤ 3.200 bruto als startsalaris is ongeveer Zuidas he
Het ligt allemaal rond dat bedrag, met hier en daar uitschieters ten koste van een variabele bonus ofzo. Uitschieter is LoLo met ¤ 3.750 uit m'n kop. De ene is iets hoger in basisloon, de ander heeft een stabielere bonusregeling. Het ontloopt elkaar niet. Je verdient overal aardig, maar niet omgerekend per uur.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:06 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de hoogste schaal is van de gemeente Zoetermeer.
Overigens zijn vrijwel alle mensen die ik ken op de Zuidas met (iets) meer gestart dan dat.
Yup, ambtenaren starten aardig hoog maar vlakken snel af. Na 3 jaar kun je er hier nog 's een kleine 2/2.5k bij optellen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Afhankelijk van de functie zit je bij de gemeente op rond de 2200/2600 euro bruto als startsalaris. 3.200 euro krijg je met een paar jaar werkervaring, maar daarna stijgt het ook niet echt meer als je beleidsmedewerker blijft.
Ja. Ooit in Tilburg gestudeerd?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:00 schreef Ryon het volgende:
Van UvT naar RUG? Had dat een reden of gewoon toeval?
't Is zeker hard werken, maar goed; voor mij bleek het ook lastig te zijn om al die dikke juridische pillen door te werken. Het is ook wel fijn dat de meeste studenten bewust voor econometrie kiezen, terwijl rechten voor een hoop scholieren een studie is die je maar gaat doen als je het niet weet. Mijn studiegenoten zijn gemotiveerder dan die van vorig jaar (en dat werkt aanstekelijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Econometrie. Dat lijkt me echt verschrikkelijk lastig![]()
Hurr durr rechten is gewoon een veredelde HBO-opleidingquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef Tchock het volgende:
Nou, zet wimjongil maar bij 'scholieren' neer dan
Grappig dat TS in dat topic van rechtsgeleerdheid ging naar MER. Ik begon destijds met MER en doe nu rechtenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:36 schreef Ryon het volgende:
Ik heb er ook niets op tegen. Klinkt goed, maar niet voor mijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:11 schreef Ryon het volgende:
Voordeel is wel weer dat je vaak gunstige werktijden hebt, met een mogelijk tot een (eventuele) vierdaagse werkweek. Als je een partner hebt met een gelijksoortige functie heb je een zeer hoog huishoudinkomen en veel vrije en flexibel in te delen tijd. Er valt het een en ander voor te zeggen.
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:09 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja. Ooit in Tilburg gestudeerd?Vond Tilburg niet bepaald een fijne leefomgeving. Prima universiteit en er zijn leuke mensen, maar de stad mist iets, vond ik.
Jazeker is de uni goed. Vergeleken met de verhalen die ik over andere rechtenfaculteiten hoorde van mijn middelbare schoolvriendjes, zat ik op de UvT prima kwalitatief onderwijs te volgen. De vereniging was inderdaad mooi (mooier dan de Groningse zustervereniging kan ik zelfs zeggen), maar voor de rest was er niet veel te beleven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.
Dat is ook het probleem. Het is veilig en weinig ambitieus. Wekt weinig ontzag of aanzien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets op tegen. Klinkt goed, maar niet voor mij
Oirschot en Best niet te vergaytuh.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jazeker is de uni goed. Vergeleken met de verhalen die ik over andere rechtenfaculteiten hoorde van mijn middelbare schoolvriendjes, zat ik op de UvT prima kwalitatief onderwijs te volgen. De vereniging was inderdaad mooi (mooier dan de Groningse zustervereniging kan ik zelfs zeggen), maar voor de rest was er niet veel te beleven.
En godverdomme, die zachte g ja. En iedereen na college weer lekker terug naar Boxtel, Helvoirt en Breda.
Het schijnt nu wel overlopen te worden door HBO'ers.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.
Groningen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het schijnt nu wel overlopen te worden door HBO'ers.
Tilburg.quote:
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.quote:
Ja precies. Al hoorde ik vaag iets in de bus dat we met rechten volgend jaar ook naar Zernike moeten?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja precies. Al hoorde ik vaag iets in de bus dat we met rechten volgend jaar ook naar Zernike moeten?
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!
[..]
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.
HC's in de tentamenhallen? Gatverdamme, vond dat altijd zo'n troosteloze bende. Vooral die oranje hallen. Die waren in mijn tijd net aangelegd en geverfd, de kleur zou rustgevend zijn. Jezus, ik kreeg er spontaan stress-uitslag van elke keer dat ik er moest zijn. Rustgevend m'n achterwerk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!
[..]
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.
Pathé is idd eerstejaars, massaal en zulks.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.
Alleta Jacobshal?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
HC's in de tentamenhallen? Gatverdamme, vond dat altijd zo'n troosteloze bende. Vooral die oranje hallen. Die waren in mijn tijd net aangelegd en geverfd, de kleur zou rustgevend zijn. Jezus, ik kreeg er spontaan stress-uitslag van elke keer dat ik er moest zijn. Rustgevend m'n achterwerk.
[..]
Pathé is idd eerstejaars, massaal en zulks.
Is dat niet een bioscoop?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.
Ik heb geen idee hoe ze die gedrochten noemen. Ik noemde ze altijd oranje kuthallenquote:
Dat is een correcte constatering. Weet je hoe chill zo lekker in de ochtend?quote:
Ik had daar dus tot gisteren nog niet van gehoord. Schijnt een rage te zijn.quote:
Ik heb dat dansje wel 's gedaan.quote:
Ik verwacht dat jij 'm de volgende keer bieren kent. Het dansje, that is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had daar dus tot gisteren nog niet van gehoord. Schijnt een rage te zijn.
...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb dat dansje wel 's gedaan.
Ook in pak.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb dat dansje wel 's gedaan.
Ook in pak.
Noem jij 'm 'de wet'?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:35 schreef eriksd het volgende:
Heb zowaar een foto van mezelf met de wet in de hand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:35 schreef eriksd het volgende:
Heb zowaar een foto van mezelf met de wet in de hand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Noem jij 'm 'de wet'?Ik vind het altijd heerlijk om dat ding met zo'n knal op tafel te gooien en dan te roepen "DE WET MENSEN".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heerlijk om dat ding met zo'n knal op tafel te gooien en dan te roepen "DE WET MENSEN".
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
HC's in de tentamenhallen? Rustgevend m'n achterwerk.
[..]
Pathé is idd eerstejaars, massaal en zulks.
quote:
Ik ga met je mee doenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:31 schreef Maharbal het volgende:
Gvd, ik heb te veel koffie gehad zostraks nog. Ik wil eigenlijk slapen, maar ik heb hier Gangnam style al voor de zoveelste keer op repeat staan.
Dat wordt een zwaar leven op het kantoor (of gemeentehuis) zonder koffie.quote:
Stuur ze naar fokquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:22 schreef solo020 het volgende:
Ben nog maar de enige van de Universiteit Utrecht. Tijdens mijn tentamens zat ik toch in een hele grote hal met honderden medestudenten.
Tja, wat niet is kan nog komen. Laten we het daar op houdenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:26 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat wordt een zwaar leven op het kantoor (of gemeentehuis) zonder koffie.
Melk met koffiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tja, wat niet is kan nog komen. Laten we het daar op houden
Bah.quote:
bahquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Bah.
Morgen eindelijk ons tentamencijfer.
Yes, vond ze leuk. Gingen allemaal over het HC.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:31 schreef Morera het volgende:
Keyos heb je vandaag alle practicumopdrachten + oefententamen van practicum gemaakt?
Ik drink verdomd weinig. 's Ochtends niks. Meestal pas als ik rond 16.00 weer terug ben. Ook voor ik wegga niks.quote:
Serieus ? Hoe overleef je dat?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik drink verdomd weinig. 's Ochtends niks. Meestal pas als ik rond 16.00 weer terug ben. Ook voor ik wegga niks.
Eensch met Paxcon: koffie? Juk! Pak liever latte vanillequote:
Jup, ik vond ze ook leukquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes, vond ze leuk. Gingen allemaal over het HC.
Was het niet dat je sowieso 2L per dag moet drinken aan iets?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Ik heb dan ook geen dorst-gevoel.
Ik haal doorgaans 0,5l. ofzo denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Was het niet dat je sowieso 2L per dag moet drinken aan iets?
Heel slecht voor je nieren en lever dat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik haal doorgaans 0,5l. ofzo denk ik.
Bron?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel slecht voor je nieren en lever dat.
Biologieboek middelbare school. Maar het is ook prima op het internet te vinden, http://www.gezond-vitaal.nl/Drinken.html dit was de eerste die ik tegenkwam.quote:
Op tijd beginnen scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:47 schreef Pascaltjuh het volgende:
Ik ben hier heerlijk bezig met het te proberen te schrijven van een noot over het 'ne bis in idem' beginsel, zoals dat is neergelegd in art. 68 Sr. Als ik zo alle Jurisprudentie en Doctrine heb geanalyseerd, wat naar verwachting omstreeks drie uur klaar is, kan ik aan mijn eindwerk beginnen.
Kan niet wachten totdat ik morgen met een ietwat hoog cafeïnegehalte en slaapgebrek bij de UvA sta en mijn dossier in de voorbestemde bak deponeer.
Klopt, heb ook elke dag wel het een en ander gedaan, maar kan gewoon heel slecht 'voorwerken'. Denk niet dat ik er ooit van zal leren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Op tijd beginnen scheelt een hoop.
En het tentamen is wat? morgen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:00 schreef Tchock het volgende:
Pak 'm beet drie hoofdstukken nog, 18 arresten en dan herhalen. Bah. Ik ben hier nog wel even
Hoezo opgevenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
En het tentamen is wat? morgen?
Ik zou het maar gewoon opgeven.
Ik ben net terug van een optreden joh, studerenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:03 schreef Actaeon het volgende:
Hmm ik maar eens slapen dan. Kunnen jullie in alle rust leren/schrijven.
Succes allemaal nog!
Dat beslis ik zelf wel, dankjewelquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je nu nog zoveel moet leren gaat dat niet meer lukken
Zelf weten. Ik zou gewoon gaan slapen. Je gaat nu toch meer zitten fokken dan leren. Kan je beter morgen fris zijn.quote:
Nee hoor, allebei niet. Ik kan nog minstens drie uur productief leren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zelf weten. Ik zou gewoon gaan slapen. Je gaat nu toch meer zitten fokken dan leren. Kan je beter morgen fris zijn.
Baas. Dit ga ik maandag doenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heerlijk om dat ding met zo'n knal op tafel te gooien en dan te roepen "DE WET MENSEN".
Niet ! Want ik heb geredenquote:
heb je weer money?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet ! Want ik heb geredenHyperpro veertjes in de motor laten zetten, Wegligging is weer helemaaaal top.
Vet!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet ! Want ik heb geredenHyperpro veertjes in de motor laten zetten, Wegligging is weer helemaaaal top.
Ik twijfel of ik nog een whisky doe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vet!
Maar nu...weltrusten iedereen!
Ik vergat het woordje 'dat'. Ik bedoel whisky.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jongen, ik heb sinds ik thuis ben al 1.5 liter water gedronken
Als je langs komt krijg je wel wat glaasjes van mijquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik vergat het woordje 'dat'. Ik bedoel whisky.
Amsterdam?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je langs komt krijg je wel wat glaasjes van mij
Zit je nou te trollen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of jij moet een flesje halen dan kom ik wel naar windschoten
Ja klopt, van mij mogen ze gewoon 1 werkgroep eruit snijden en er dan 1 HC voor in de plaats zetten, dan vind ik het best. Ik was ook zwaar bezorgd over mijn kennis van dit blok tot nu toe terwijl ik écht er veel aan gedaan heb, echter lijkt alles weer op zijn plaats te vallen 2 weken voor het tentamen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:37 schreef Morera het volgende:
[..]
Jup, ik vond ze ook leukAls de onderwijsgroepen nou ook zo waren opgezet zou het wel meevallen. Ik vond dit in combinatie met de HC's heel leerzaam.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar te gaan wonen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:16 schreef Yreal het volgende:
Wat is den haag trouwens een kut stad aan het worden.
Alleen maar van die doorgesnoven sjonnies en hipsters overal. Nog bijna ruzie met zo'n gast omdat 2 chicks waarmee hij was drinken waren gaan halen terwijl hij naar de plee was.
Met zo'n toontje van "als ik er achter kom dat je zo hebt betast oid ram ik je in elkaar"..
Prachtig toch al die verrijking? Of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar te gaan wonen.
Den Haag is gewoon een groot dorp. Op de tweede kamer en het gerechtshof na is er niets wat mij ooit naar dat dorp gaat trekken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:33 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Prachtig toch al die verrijking? Of zie ik dat nou verkeerd?
Helemaal niet joh. Ja, dancings in Scheveningen zijn dan ook niet Den Haags' hoogtepuntquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:47 schreef Yreal het volgende:
In den haag wonen alleen maar debielen . Scheveningen, dancings met man vrouw ratio 1:10
Waar moet je dan over praten. Je kan niet altijd over drank enzo praten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:05 schreef Maharbal het volgende:
Jullie hebben weer iets nieuws om over te kakelen dames?
[..]
Goedemorgen mijn waarde.
Het leven van een eerstejaars rechtenstudent gaat niet over rozen Pax.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:07 schreef Paxcon het volgende:
Nu tentamenweek en dan van het weekend gewoon weer opdrachten moeten maken voor de werkgroepen
Het is vrijdag, de zon schijnt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waar moet je dan over praten. Je kan niet altijd over drank enzo praten.
I didn't choose the rechten-life. Rechten-life chose me.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:07 schreef Paxcon het volgende:
Nu tentamenweek en dan van het weekend gewoon weer opdrachten moeten maken voor de werkgroepen
Hier is het (nog) redelijk grijzig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is vrijdag, de zon schijnt.
[..]
I didn't choose the rechten-life. Rechten-life chose me.
Gezien mijn bui nu voorspel ik veel voor me uit staren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vandaag samenvattingen herschrijven voor Inleiding Staatsrecht en Inleiding Bestuursrecht. Wat staat er voor jullie op de rol?
Zo nog even wat dingen van huishoudelijke aard doen dan vanmiddag wat aan m'n scriptie doen en vanavond vergaderen/drinken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vandaag samenvattingen herschrijven voor Inleiding Staatsrecht en Inleiding Bestuursrecht. Wat staat er voor jullie op de rol?
De dag omkijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik moet zo naar de poort van de readers van het volgende blok..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Welk vak is dat? Ik heb voor burgerlijk procesrecht 'werkcollege's', die zijn ook vrij massaalquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:41 schreef Yreal het volgende:
Verdomme, werkgroep C, 52 man..
Dat is toch geen werkgroep meerik heb in werkgroepvervangende colleges gezeten die rustiger waren..
Fiscaal bestuursrechtquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk vak is dat? Ik heb voor burgerlijk procesrecht 'werkcollege's', die zijn ook vrij massaal
Leren voor de Minor Fiscaal Ondernemingsrecht en Europees Recht.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Succes!!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:00 schreef Keyos het volgende:
Ik houd écht maar hart vast voor de taaltoets van morgen, ben hier veel zenuwachtiger voor dan het tentamen inleiding rechtswetenschap. Ben nooit een taalwonder geweest, vandaag en morgen maar kapot gaan door oefeningen te maken...
Nee joh, het schijnt hartstikke mee te vallen. Er is een 'oefentoets' te maken op de website van de EUR, dan kun je een beetje inschatten waar je nog aandacht aan kunt besteden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:00 schreef Keyos het volgende:
Ik houd écht maar hart vast voor de taaltoets van morgen, ben hier veel zenuwachtiger voor dan het tentamen inleiding rechtswetenschap. Ben nooit een taalwonder geweest, vandaag en morgen maar kapot gaan door oefeningen te maken...
Ik heb dat programma Principen aangeschaft van de sociale faculteit, werkt aardig goed tot nu toe. Het probleem ligt hem erin dat ik 4 jaar geen Nederlands meer heb gehad door mijn hbo-opleidingen en tijdens die periode heb ik meer aan de Engelse taal gezeten dan de Nederlandse taal, ik moet dus al die trucjes erin stampen. Jij bent zeker ook aardig aan het F5-en op Osiris voor het cijfer van IRW? Damn, wat wil ik dat cijfer graag hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:07 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Nee joh, het schijnt hartstikke mee te vallen. Er is een 'oefentoets' te maken op de website van de EUR, dan kun je een beetje inschatten waar je nog aandacht aan kunt besteden.
Wel ff posten hier he, wij zijn ook nieuwsgierigquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb dat programma Principen aangeschaft van de sociale faculteit, werkt aardig goed tot nu toe. Het probleem ligt hem erin dat ik 4 jaar geen Nederlands meer heb gehad door mijn hbo-opleidingen en tijdens die periode heb ik meer aan de Engelse taal gezeten dan de Nederlandse taal, ik moet dus al die trucjes erin stampen. Jij bent zeker ook aardig aan het F5-en op Osiris voor het cijfer van IRW? Damn, wat wil ik dat cijfer graag hebben.
Ah, vandaar. En nee, sms-functie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb dat programma Principen aangeschaft van de sociale faculteit, werkt aardig goed tot nu toe. Het probleem ligt hem erin dat ik 4 jaar geen Nederlands meer heb gehad door mijn hbo-opleidingen en tijdens die periode heb ik meer aan de Engelse taal gezeten dan de Nederlandse taal, ik moet dus al die trucjes erin stampen. Jij bent zeker ook aardig aan het F5-en op Osiris voor het cijfer van IRW? Damn, wat wil ik dat cijfer graag hebben.
Die heb ik (als het goed is) ook aangezet, echter kan ik het toch niet laten om constant op Osiris en SIN te kijken in de hoop dat die eerder update dan de SMS. Maarja, ik denk dat we hem binnen nu en twee uur wel kunnen verwachten, weten we gelijk wie er goed en slecht voorstaan .quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:24 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Ah, vandaar. En nee, sms-functie.
Denk dat je voor het exacte cijfer naar de inzage moet gaan. Zit in de top 40% met de 7 dus kan tevreden zijn. Jij zit helemaal gebakken met je 8 , netjes manquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:09 schreef VonBallusseck het volgende:
Ik heb een 8!Kun je ergens zien hoe je aan die 8 komt? Als in.. via een 7.4 danwel een 8.4?
@ Keyos: Een 7 is ook klasse! Zeker voor een 1e tentamen.
Hoe kom je ook alweer aan die gegevens? Ik ben zo'n debiel met sin-online.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk dat je voor het exacte cijfer naar de inzage moet gaan. Zit in de top 40% met de 7 dus kan tevreden zijn. Jij zit helemaal gebakken met je 8 , netjes man.
Het slagingspercentage is een heel stuk hoger dan dat van vorig jaar, daar gaat onze kans om van PGO onderwijs af te komen (76,6% tegenover 61,7% vorig jaar).
Moet je naar het hoofscherm gaan (my page) -> onder My channels een vak kiezen -> Grade statistics.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:15 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Hoe kom je ook alweer aan die gegevens? Ik ben zo'n debiel met sin-online.
Hmmm. Als ik naar de grade statistics voor Inleiding tot de Rechtswetenschap ga, zijn enkel die van jaar 2011 en eerder te vinden..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet je naar het hoofscherm gaan (my page) -> onder My channels een vak kiezen -> Grade statistics.
Daar kan je gewoon het jaar kiezen en het tentamen.
Klopt, ik denk dat die pas later in die lijst komen. Als je die van dit jaar wilt zien moet jje links op My Grades drukken, en dan op -> Grades Statistics.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:22 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Hmmm. Als ik naar de grade statistics voor Inleiding tot de Rechtswetenschap ga, zijn enkel die van jaar 2011 en eerder te vinden..
Ah, gevonden, thanks!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat die pas later in die lijst komen. Als je die van dit jaar wilt zien moet jje links op My Grades drukken, en dan op -> Grades Statistics.
Oh ben ook wel benieuwd naar m'n exacte cijfer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk dat je voor het exacte cijfer naar de inzage moet gaan. Zit in de top 40% met de 7 dus kan tevreden zijn. Jij zit helemaal gebakken met je 8 , netjes man.
Het slagingspercentage is een heel stuk hoger dan dat van vorig jaar, daar gaat onze kans om van PGO onderwijs af te komen (76,6% tegenover 61,7% vorig jaar).
Er zitten ook wel wat positieve kanten aan vast. Maar ik heb sinds dit blok gewoon de indruk dat die hoorcolleges gewoon veel en veel meer toevoegen dan de werkgroep waar er vaak nog vragen overblijven op het einde. Gefeliciteerd met je 8quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:29 schreef N0rah het volgende:
[..]
Oh ben ook wel benieuwd naar m'n exacte cijfer.
Huh, dacht dat jij wel tevreden was met dit onderwijssysteem?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:05 schreef Keyos het volgende:
Eerstejaars EUR studenten, de cijfers van IRW staan online!
Heb zelf een 7, ben er redelijk tevreden mee, al had ik liever een 8 gezien natuurlijk. Twijfel of ik naar de inzage ga of niet, kijken hoe ver ik van de 8 vandaan was (aangezien ze bij ons alles afronden kan het een 6.5 zijn maar ook een 7.4).
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:09 schreef VonBallusseck het volgende:
Ik heb een 8!Kun je ergens zien hoe je aan die 8 komt? Als in.. via een 7.4 danwel een 8.4?
@ Keyos: Een 7 is ook klasse! Zeker voor een 1e tentamen.
Gefeliciteerd!quote:
Ja, daar zit wel wat in. Alhoewel dat ook per tutor verschilt. In het vorige blok vond ik de werkgroepen zwaar klote, omdat mijn tutor gewoon letterlijk niks zei en wij inderdaad met een hoop vragen en verwarring naar huis gingen. Maar dit keer is mijn tutor vet chill: ze weet superveel en deelt die kennis maar al te graag met ons. Dus nu vind ik de werkgroepen echt wel een toegevoegde waarde hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er zitten ook wel wat positieve kanten aan vast. Maar ik heb sinds dit blok gewoon de indruk dat die hoorcolleges gewoon veel en veel meer toevoegen dan de werkgroep waar er vaak nog vragen overblijven op het einde. Gefeliciteerd met je 8.
Welke tutor heb je precies? Ben benieuwd of het dezelfde is als diegene die ik vorig blok had.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, daar zit wel wat in. Alhoewel dat ook per tutor verschilt. In het vorige blok vond ik de werkgroepen zwaar klote, omdat mijn tutor gewoon letterlijk niks zei en wij inderdaad met een hoop vragen en verwarring naar huis gingen. Maar dit keer is mijn tutor vet chill: ze weet superveel en deelt die kennis maar al te graag met ons. Dus nu vind ik de werkgroepen echt wel een toegevoegde waarde hebben.Maar eigenlijk druist de werkwijze van mijn tutor juist in tegen het principe van PGO, dus eigenlijk heb je gewoon gelijk.
![]()
Dank je! En jij ook met je 7! Wat zijn we toch goed bezig.
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:33 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Top!
Op naar de Dean's List alle 3?![]()
Grapperhaus (vrouw). Ze is ook gewoon hoogleraar bij ons en werkt ook bij Loyens&Loeff.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Welke tutor heb je precies? Ben benieuwd of het dezelfde is als diegene die ik vorig blok had.
Wat houdt een Dean's list in?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:33 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Top!
Op naar de Dean's List alle 3?![]()
Een soort extra erkenning dat je voor 2 opeenvolgende blokken een 7 of hoger hebt gescoord (komt overigens ook op je bul te staan, hoe vaak je op de Dean's List hebt gestaan). Verder nog een speciaal traject meen ik voor de mensen die op cum laude-koers liggen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:38 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Wat houdt een Dean's list in?
Damn, dan heb je aardig geluk gehad. Ik had vorig blok Akachoud (fatiha) en dit blok Van Schendel, beide nog niet al te lang afgestudeerd. Niets ten nadele van hun, maar het is leuker als het een hoogleraar is of iemand die bezig is om dat te worden (zo was Kloosterhuis ook tutor vorig blok, die had ik graag willen hebben).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:37 schreef N0rah het volgende:
[..]
Grapperhaus (vrouw). Ze is ook gewoon hoogleraar bij ons en werkt ook bij Loyens&Loeff.
Oh oké, dat moet te doen zijn. Hard werken loontquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:39 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Een soort extra erkenning dat je voor 2 opeenvolgende blokken een 7 of hoger hebt gescoord (komt overigens ook op je bul te staan, hoe vaak je op de Dean's List hebt gestaan). Verder nog een speciaal traject meen ik voor de mensen die op cum laude-koers liggen.
Ja, klopt. Dat idee had ik vorig blok ook inderdaad, toen had ook een net-afgestudeerde en ik merkte gewoon dat haar kennis niet toereikend was. We zaten soms met een boel (interessante) vragen die zij gewoon wegwuifde met "jullie gaan er nu echt te diep op in"..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Damn, dan heb je aardig geluk gehad. Ik had vorig blok Akachoud (fatiha) en dit blok Van Schendel, beide nog niet al te lang afgestudeerd. Niets ten nadele van hun, maar het is leuker als het een hoogleraar is of iemand die bezig is om dat te worden (zo was Kloosterhuis ook tutor vorig blok, die had ik graag willen hebben).
Ik vond zijn hoorcolleges ook altijd zeer interessant. Hij praatte gewoon op een zeer relaxte overtuigende manier die bij mij aansprak. Ik weet dat veel mensen op een gegeven moment niet meer naar zijn colleges gingen omdat het meer 'extra' informatie was in plaats van noodzakelijk, ik had echter geen hoorcollege van die man willen missen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:47 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat idee had ik vorig blok ook inderdaad, toen had ook een net-afgestudeerde en ik merkte gewoon dat haar kennis niet toereikend was. We zaten soms met een boel (interessante) vragen die zij gewoon wegwuifde met "jullie gaan er nu echt te diep op in"..Nu beantwoordt Grapperhaus onze vragen maar al te graag en dat zorgt er ook gewoon voor dat we de kennis beter tot ons nemen omdat we het er over hebben. En Grapperhaus weet ook gewoon inderdaad erg veel en betrekt ook soms gewoon situaties die bij haar op kantoor zijn voorgevallen en die dus te maken hebben met het stof. Vind het dan ook enigszins oneerlijk dat sommigen met een net-afgestudeerde zitten opgescheept en anderen met iemand met gewoon aanzienlijk meer kennis/van hoger niveau.
Ja, Kloosterhuis, scheen een fijne tutor te zijn.
Goed gedaan, gefeliciteerd!:)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:21 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Yay een 6,2 voor Inleiding Privaatrecht
Ohquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:36 schreef Joosie200 het volgende:
Nope: doen ze niet aan. Onder het mom van: dat zoek je zelf maar op in het boek
Vorig jaar wel hoor. Dit jaar niet meer?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:36 schreef Joosie200 het volgende:
Nope, doen ze niet aan. Onder het mom van: dat zoek je zelf maar op in het boek
Nuja, RGS1 is voor mij twee jaar geleden. Kan best zijn dat ze sinds vorig jaar er wel aan doen. Maar dat was iig de mededeling op nestor destijdsquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Vorig jaar wel hoor. Dit jaar niet meer?
Denk dat het nog wel komt hoor. Vorig jaar stond het er ook pas erg laat op (tegen 18.00 uur).quote:
Ik wil hem terug en als ik hem als tutor zou krijgen zou ik een vreugdedansje doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik vond zijn hoorcolleges ook altijd zeer interessant. Hij praatte gewoon op een zeer relaxte overtuigende manier die bij mij aansprak. Ik weet dat veel mensen op een gegeven moment niet meer naar zijn colleges gingen omdat het meer 'extra' informatie was in plaats van noodzakelijk, ik had echter geen hoorcollege van die man willen missen.
schrijven naar de instantie waar je wil stage lopen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef KOG het volgende:
Weet iemand waar/hoe ik makkelijk aan een stage kom?
Doe een kunstje voor een willekeurige recruiter van een groot kantoor aan de Zuidas. Dat waarderen zij wel!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef KOG het volgende:
Nooit aan gedacht, hartstikke bedanktquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
schrijven naar de instantie waar je wil stage lopen?
Kun je wat specifieker zijn?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:10 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Doe een kunstje voor een willekeurige recruiter van een groot kantoor aan de Zuidas. Dat waarderen zij wel!
Wat betreft het kunstje heb je een ruime keuzevrijheid, gewoon doen waar je je het prettigst bij voelt dusquote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik proef sarcasme.
[..]
jongleren en vuurspuwen doen het erg goed
Gewoon keihard beunen voor inleiding privaatrecht en de herkansing, dan is er helemaal niets aan de hand. Gewoon lekker voor die 9 gaan als target, als je dan een 8 haalt is dat ook gewoon vreselijk netjes.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:13 schreef Morera het volgende:
Wie wil mij troosten? Ik heb een 5 voor inleiding tot recht.![]()
Moet wel zeggen dat ik niet geleerd had en alleen de avond ervoor de samenvatting van slim studeren snel had doorgebladerd. Ook moet ik er bij vermelden dat ik twee ( van de vier ) open vragen helemaal niet had ingevuld, omdat ik niet zag waar de klok hing en opeens geen tijd meer hadterwijl ik die vragen makkelijk had geweten.
Ben er niet trots op maar ik had erger verwacht. Als ik nu gewoon WEL op tijd begin met leren en mezelf niet naai door niet op de klok te letten, dan moet het denk ik wel goed komen. Ik ga ook nog eens naar de Capita Selecta training. Ik ga voor een 9, dan is die 5 dik gecompenseerd en probeer ik hem daarna in de herkansing nog even een mooier jasje te geven ( ook een 9 ).
Het is gelukkig geen 4, die mag je niet compenseren.
Voor nu valt er een halve traan
Doe vooral je best om niet de nieuwe sanasoufi te worden, dan komt het wel goed.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:13 schreef Morera het volgende:
Moet wel zeggen dat ik niet geleerd had en alleen de avond ervoor de samenvatting van slim studeren snel had doorgebladerd. Ook moet ik er bij vermelden dat ik twee ( van de vier ) open vragen helemaal niet had ingevuld, omdat ik niet zag waar de klok hing en opeens geen tijd meer hadterwijl ik die vragen makkelijk had geweten.
Ben er niet trots op maar ik had erger verwacht. Als ik nu gewoon WEL op tijd begin met leren en mezelf niet naai door niet op de klok te letten, dan moet het denk ik wel goed komen. Ik ga ook nog eens naar de Capita Selecta training. Ik ga voor een 9, dan is die 5 dik gecompenseerd en probeer ik hem daarna in de herkansing nog even een mooier jasje te geven ( ook een 9 ).
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Doe vooral je best om niet de nieuwe sanasoufi te worden, dan komt het wel goed.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:29 schreef eriksd het volgende:
Komt wel goed joh. Het blijft altijd even aftasten in het begin. Let wel: een goede voorbereiding is het halve werk dus richt je niet alleen op de praktische problemen maar zorg ook dat je volgende keer goed beslagen ten ijs komt.
Je kan er nu toch niets aan doen dus niet teveel over inzitten
Ga ik doen, thanksquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Gewoon keihard beunen voor inleiding privaatrecht en de herkansing, dan is er helemaal niets aan de hand. Gewoon lekker voor die 9 gaan als target, als je dan een 8 haalt is dat ook gewoon vreselijk netjes.
Maak je maar geen zorgen. Je weet nu zo ongeveer wat er van je verwacht wordt. Pas dat tijdens het studeren toe en vecht hard om die 9 binnen te halen. Ga desnoods minder vaak uit. Het is het allemaal waard als je het cijfer dat je graag wilde binnenhaalt. Wees ook niet bang om, mocht het nodig zijn, vragen te stellen aan anderen, vooral niet aan docenten. Mail hen gewoon over twijfels. Zij zijn er tenslotte om jou kundiger te maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:13 schreef Morera het volgende:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Doe vooral je best om niet de nieuwe sanasoufi te worden, dan komt het wel goed.
Ik denk te weten wie het is, aangezien diegene ook de nodige sporen heeft nagelaten op het Erasmus Forum.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ze/Hij moet in ieder geval wel studeren aan het Erasmus.
maar in stuffi topics kan ze er ook wat van hoor..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:46 schreef Paxcon het volgende:
Nouja ik zie dat ze wel allemaal inside information post. Of ze studeert het echt maar is een doodnormala persoon (waarschijnlijk een jongen, want meisjes kan ik me niet voorstellen dat die trollen) en post gewoon allemaal verzonnen onzin eromheen.
Ik zou daar maar niet te zeker van zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:46 schreef Paxcon het volgende:
Nouja ik zie dat ze wel allemaal inside information post. Of ze studeert het echt maar is een doodnormala persoon (waarschijnlijk een jongen, want meisjes kan ik me niet voorstellen dat die trollen) en post gewoon allemaal verzonnen onzin eromheen.
Kuchkuchkuchmon keyyykuchkuchkuchquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:46 schreef Paxcon het volgende:
Haha ja vond ik ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik vond zijn hoorcolleges ook altijd zeer interessant. Hij praatte gewoon op een zeer relaxte overtuigende manier die bij mij aansprak. Ik weet dat veel mensen op een gegeven moment niet meer naar zijn colleges gingen omdat het meer 'extra' informatie was in plaats van noodzakelijk, ik had echter geen hoorcollege van die man willen missen.
Goed bezig. De SOG tiert hier weligquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:19 schreef eriksd het volgende:
Hihi.
Ondertussen weer bezig met de scriptie.
Nog niet maar ik ga het wel doen. Had er niet apart voor naartoe gereisd maar aangezien het op de woensdag is zou het zonde zijn om het niet te doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:24 schreef N0rah het volgende:
[..]
Haha ja vond ik ook.![]()
Heb (of ga) jij je al ingeschreven voor inzage van de toets?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef KOG het volgende:
Wil je niet van die vieze dingen zeggen? Dit is Nederland.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Door assertiviteit te tonen en contact op te nemen met de instantie waar je stage wilt lopen. Het is geen rocket science. Ik snap niet dat deze vraag gesteld moet worden.
Misschien had iemand simpele trucjes o.i.d., maar ik zie dat ik hier moet uitkijken met mijn vragen. Ik heb trouwens al een stage weten te bemachtigen, dus eind goed al goed.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Door assertiviteit te tonen en contact op te nemen met de instantie waar je stage wilt lopen. Het is geen rocket science. Ik snap niet dat deze vraag gesteld moet worden.
Op een zaterdag?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:19 schreef Ayca het volgende:
Taaltoets stelde echt niks voorwas in een kwartier klaar
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:26 schreef avaz het volgende:
Strafprocesrecht was gister echt heel goed te doen. Bachelor in de pocket
Jaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja monkeyMaar was dat irl wel een vrouw?
Stelde inderdaad niks voorquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:19 schreef Ayca het volgende:
Taaltoets stelde echt niks voorwas in een kwartier klaar
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:26 schreef avaz het volgende:
Gefeliciteerd !quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:26 schreef avaz het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |