Afhankelijk van de functie zit je bij de gemeente op rond de 2200/2600 euro bruto als startsalaris. 3.200 euro krijg je met een paar jaar werkervaring, maar daarna stijgt het ook niet echt meer als je beleidsmedewerker blijft.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
¤ 3.200 bruto als startsalaris is ongeveer Zuidas he
Het ligt allemaal rond dat bedrag, met hier en daar uitschieters ten koste van een variabele bonus ofzo. Uitschieter is LoLo met ¤ 3.750 uit m'n kop. De ene is iets hoger in basisloon, de ander heeft een stabielere bonusregeling. Het ontloopt elkaar niet. Je verdient overal aardig, maar niet omgerekend per uur.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:06 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de hoogste schaal is van de gemeente Zoetermeer.
Overigens zijn vrijwel alle mensen die ik ken op de Zuidas met (iets) meer gestart dan dat.
Yup, ambtenaren starten aardig hoog maar vlakken snel af. Na 3 jaar kun je er hier nog 's een kleine 2/2.5k bij optellen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Afhankelijk van de functie zit je bij de gemeente op rond de 2200/2600 euro bruto als startsalaris. 3.200 euro krijg je met een paar jaar werkervaring, maar daarna stijgt het ook niet echt meer als je beleidsmedewerker blijft.
Ja. Ooit in Tilburg gestudeerd?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:00 schreef Ryon het volgende:
Van UvT naar RUG? Had dat een reden of gewoon toeval?
't Is zeker hard werken, maar goed; voor mij bleek het ook lastig te zijn om al die dikke juridische pillen door te werken. Het is ook wel fijn dat de meeste studenten bewust voor econometrie kiezen, terwijl rechten voor een hoop scholieren een studie is die je maar gaat doen als je het niet weet. Mijn studiegenoten zijn gemotiveerder dan die van vorig jaar (en dat werkt aanstekelijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Econometrie. Dat lijkt me echt verschrikkelijk lastig![]()
Hurr durr rechten is gewoon een veredelde HBO-opleidingquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef Tchock het volgende:
Nou, zet wimjongil maar bij 'scholieren' neer dan
Grappig dat TS in dat topic van rechtsgeleerdheid ging naar MER. Ik begon destijds met MER en doe nu rechtenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:36 schreef Ryon het volgende:
De eerste te traceren TS van deze serie was trouwens wel een hbo'r. Dat is dan wel weer jammer.
Van WO Rechten naar HBO Rechten ( stapje terug dus) #2
Ik heb er ook niets op tegen. Klinkt goed, maar niet voor mijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:11 schreef Ryon het volgende:
Voordeel is wel weer dat je vaak gunstige werktijden hebt, met een mogelijk tot een (eventuele) vierdaagse werkweek. Als je een partner hebt met een gelijksoortige functie heb je een zeer hoog huishoudinkomen en veel vrije en flexibel in te delen tijd. Er valt het een en ander voor te zeggen.
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:09 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja. Ooit in Tilburg gestudeerd?Vond Tilburg niet bepaald een fijne leefomgeving. Prima universiteit en er zijn leuke mensen, maar de stad mist iets, vond ik.
Jazeker is de uni goed. Vergeleken met de verhalen die ik over andere rechtenfaculteiten hoorde van mijn middelbare schoolvriendjes, zat ik op de UvT prima kwalitatief onderwijs te volgen. De vereniging was inderdaad mooi (mooier dan de Groningse zustervereniging kan ik zelfs zeggen), maar voor de rest was er niet veel te beleven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.
Dat is ook het probleem. Het is veilig en weinig ambitieus. Wekt weinig ontzag of aanzien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets op tegen. Klinkt goed, maar niet voor mij
Oirschot en Best niet te vergaytuh.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jazeker is de uni goed. Vergeleken met de verhalen die ik over andere rechtenfaculteiten hoorde van mijn middelbare schoolvriendjes, zat ik op de UvT prima kwalitatief onderwijs te volgen. De vereniging was inderdaad mooi (mooier dan de Groningse zustervereniging kan ik zelfs zeggen), maar voor de rest was er niet veel te beleven.
En godverdomme, die zachte g ja. En iedereen na college weer lekker terug naar Boxtel, Helvoirt en Breda.
Het schijnt nu wel overlopen te worden door HBO'ers.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
De universiteit ken ik niet, maar die blijkt best prima te zijn. De studentenstad is zelf oersaai. Een vereniging, drie kroegen en half Brabant dat er studeert. Groningen is in vergelijking daarmee echt een heel ander verhaal.
Groningen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het schijnt nu wel overlopen te worden door HBO'ers.
Tilburg.quote:
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.quote:
Ja precies. Al hoorde ik vaag iets in de bus dat we met rechten volgend jaar ook naar Zernike moeten?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Groningen is echt een WO bolwerk. De HBO'ers blijven ver van het centrum vandaan, daar veilig bij het Zernike.
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja precies. Al hoorde ik vaag iets in de bus dat we met rechten volgend jaar ook naar Zernike moeten?
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!
[..]
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.
HC's in de tentamenhallen? Gatverdamme, vond dat altijd zo'n troosteloze bende. Vooral die oranje hallen. Die waren in mijn tijd net aangelegd en geverfd, de kleur zou rustgevend zijn. Jezus, ik kreeg er spontaan stress-uitslag van elke keer dat ik er moest zijn. Rustgevend m'n achterwerk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
De echte wetenschap wordt alleen op het Zernike bedreven man!
[..]
Hoorcolleges in de tentamenhallen. Jup.
Pathé is idd eerstejaars, massaal en zulks.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.
Alleta Jacobshal?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
HC's in de tentamenhallen? Gatverdamme, vond dat altijd zo'n troosteloze bende. Vooral die oranje hallen. Die waren in mijn tijd net aangelegd en geverfd, de kleur zou rustgevend zijn. Jezus, ik kreeg er spontaan stress-uitslag van elke keer dat ik er moest zijn. Rustgevend m'n achterwerk.
[..]
Pathé is idd eerstejaars, massaal en zulks.
Is dat niet een bioscoop?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ze nu in Pathé, maar dat zal dan wel alleen voor eerstejaars zijn.
Ik heb geen idee hoe ze die gedrochten noemen. Ik noemde ze altijd oranje kuthallenquote:
Dat is een correcte constatering. Weet je hoe chill zo lekker in de ochtend?quote:
Ik had daar dus tot gisteren nog niet van gehoord. Schijnt een rage te zijn.quote:
Ik heb dat dansje wel 's gedaan.quote:
Ik verwacht dat jij 'm de volgende keer bieren kent. Het dansje, that is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had daar dus tot gisteren nog niet van gehoord. Schijnt een rage te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |