Goederenrecht verkloot, nu strafprocesrecht bezig. Wat een stuk makkelijker en leuker is, maar ik ben veel te laat begonnenquote:
Daar kan ik mijzelf absoluuuut niet in vinden sorry.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goederenrecht verkloot, nu strafprocesrecht bezig. Wat een stuk makkelijker en leuker is, maar ik ben veel te laat begonnen
Wat leuker is is uiteraard een smaakkwestie, maar vind je goederenrecht makkelijker?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar kan ik mijzelf absoluuuut niet in vinden sorry.![]()
Maar succes morgen dan!!
Ja en daar kan je niet over discussiëren inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat leuker is is uiteraard een smaakkwestie, maar vind je goederenrecht makkelijker?
De gustibus... was volgens mij de uitdrukking.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja en daar kan je niet over discussiëren inderdaad.Gustibus non disputandum est was het toch?
Ja veel makkelijker dan straf(proces)recht!![]()
Strafrecht en ik zijn gewoon geen vriendjes.
Ja klopt inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De gustibus... was volgens mij de uitdrukking.
En, okéDat verbaast me. Ik vind S(p)r veel geordender en logischer. Het helpt natuurlijk wel dat iets wat je leuk vindt je sowieso makkelijker afgaat
Overigens vroeg ik niet wat het was maar wat de 'grens' was in Groningen. Alhoewel dat vast ook makkelijk op te zoeken isquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook absoluut niet, en ik stel vast ook wel domme vragen. Maar dit is zó makkelijk te vinden dat het meer moeite kost om hier te vragen dan op te zoeken, daar kan ik slecht tegen. Dan heb ik ook geen zin om te gaan helpenMaar ik zal in het vervolg gewoon niet antwoorden zoals de rest ook doet
Staat op dezelfde pagina. Maar in elk geval zal ik niet zo zeuren. 45 punten, 38 als je geneeskunde doet. En deel van BSA is ook dat je niet meer dan 2 jaar over je P mag doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:04 schreef Snax het volgende:
[..]
Overigens vroeg ik niet wat het was maar wat de 'grens' was in Groningen. Alhoewel dat vast ook makkelijk op te zoeken is
Kijk nu doe je wel lief!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staat op dezelfde pagina. Maar in elk geval zal ik niet zo zeuren. 45 punten, 38 als je geneeskunde doet. En deel van BSA is ook dat je niet meer dan 2 jaar over je P mag doen.
Het is natuurlijk voor veel mensen wel een stok achter de deur. Dus in die zin denk ik dat 1e jaars nu wel iets serieuzer bezig zijn dan enige tijd geleden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Ryon het volgende:
In mijn tijd deden wij ook nog niet aan onzin als BSA's en verplicht in twee jaar je propedeuse halen. Toen waren studenten al blij als zij 35 punten per jaar haalden.
Ik heb niet het idee dat er 5 jaar terug zo gek veel minder gestudeerd werd dan nu. Hoewel die maatregelen (harde knip, bsa) natuurlijk wel ergens vandaan gekomen zijn.
In de Folia (UvA propaganda blad) werd in een interview ook gesuggereerd dat huidige studenten gemotiveerder zijn dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk voor veel mensen wel een stok achter de deur. Dus in die zin denk ik dat 1e jaars nu wel iets serieuzer bezig zijn dan enige tijd geleden.
Ja dat denk ik ook. Sowieso beseffen veel studenten volgens mij niet dat je ook op de universiteit zit om jezelf te ontplooien/verrijken en een kritisch denkend jurist te worden. En niet als een soort middelbare-school-plus waar je heen gaat om wat lessen te volgen, toetsen te halen en een diploma te halen. Tuurlijk is het alleen maar goed als je trefzeker en snel studeert zolang je bovenstaande aspecten maar net het uit oog verliest. Dat is denk ik tegenwoordig (te) vaak wel het geval.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de Folia (UvA propaganda blad) werd in een interview ook gesuggereerd dat huidige studenten gemotiveerder zijn dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.
Ik denk om eerlijk te zijn dat studenten niet gemotiveerder, maar eerder 'angstiger' zijn dan een aantal jaar geleden. Studenten komen minder voor de kennis, maar meer voor de punten. Vakken moeten gehaald worden en de dynamiek die daardoor ontstaat is dat studenten minder risico nemen en dat vakken ook makkelijker gemaakt worden. Het is niet dat studenten tegenwoordig meer gebrand zijn op kennis, maar sneller en met meer zekerheid een diploma willen behalen.
Ja dat ook nog inderdaad. Sowieso ben ik tegen die verschoolsing van het WO. Gelukkig voeren ze hier al die maatregelen zo ongeveer achter mij aan in dus heb ik er geen of bijna geen last van.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:32 schreef Snax het volgende:
Het trieste is dat het overkomt alsof de regering dat ook wil (en dan tegelijkertijd zeggen dat we een kenniseconomie moeten creeëren). Ook opvallend, althans in mijn beleving: de in mijn ogen vrij strenge regels rond werkgroepen, altijd voorbereid komen en je mag maar een of twee keer missen meestal- die waarschijnlijk meer als redenatie hebben dat als je niet van plan bent naar werkgroepen te gaan er meestal wel vervangers voor zijn (en waarschijnlijk wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als 'ie wordt opgediend, maar goed), maar die het geheel ontzettend schools laten voelen.
Maar ja, dat vergelijk ik dan met talenstudies, die (de meeste althans) gewoon heul klein zijn en waar je het maar lekker zelf uitzoekt of je komt of niet...
valt, mee, al gaat het met 10 punts vakken erg hardquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja... bij mij is het ook 45. Maar 45 van de 60 is toch best veel?
Je weet nooit Pax.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:00 schreef Paxcon het volgende:
Voor tentamen rechtsgeschiedenis heb je je wetboeken niet nodig toch?
Zit jij niet in Groningen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:02 schreef Snax het volgende:
Morera - al klaar met dat noot/analyse ding voor acva? Of ben ik nou in de war met iemand anders? Ik vind het echt zo'n onderwerp dat interessant zou kunnen zijn als het debat niet zo over definities ging... mja, misschien het risico van een rechtenstudie..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |