En tòch was het zo. Gelukkig heb je jezelf gered.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:39 schreef Paxcon het volgende:
Had helemaal niet door dat ik de lapo maakte
Als je hitte wil in December moet je wat zuidelijker gaan. Maar voor 167 euro kan het mij niet zo heel veel rotte dat het er 18 graden is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat Yreal het laat lijken alsof je voor 200 euro inclusief vlucht, drinken, vervoer, eten, verblijf en een gratis hoer op een prachtig zandstrand ligt in de brandende zon.
Ik pm'de hemquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En tòch was het zo. Gelukkig heb je jezelf gered.
All-in 167?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je hitte wil in December moet je wat zuidelijker gaan. Maar voor 167 euro kan het mij niet zo heel veel rotte dat het er 18 graden is.
Ik bedoel, 167 euro... Daar huur je net 4 dagen een caravan op de veluwe voor
Ik had al een topic met titel gemaakt maar ik wachtte evenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En tòch was het zo. Gelukkig heb je jezelf gered.
Wat was jouw titel?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had al een topic met titel gemaakt maar ik wachtte even
Ik sta er nog in, dus ik vind het allemaal primaquote:
Ik kon alleen maar van die veel te grote plaatjes vinden.. Daar wordt de OP zo lelijk vanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:47 schreef Joosie200 het volgende:
En dan een verlopen wettenset tonen?
quote:
precies, pak dan tenminste een goede kluwer pic .quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:47 schreef Joosie200 het volgende:
En dan een verlopen wettenset tonen?
wat heef ie gedaan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
Etsu laat ik trouwens ook staan, die heeft een ban van 6 maand maar komt dan ongetwijfeld hier weer posten
Als je in je eerste tag [img=xx] met als xx een mooi getal voor de breedte zet kun je ze schalen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kon alleen maar van die veel te grote plaatjes vinden.. Daar wordt de OP zo lelijk van
moet je met andere uni's overleggen of je studiepunten mee kan nemen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Keyos het volgende:
Trouwens, ik heb een vraag waar ik lastig een antwoord op kan vinden met google. Is het mogelijk om na het eerste bachelorjaar over te stappen naar een andere universiteit? Ik ben op dit moment redelijk tevreden over het Erasmus , echter begin ik met de week steeds meer nadelen in te zien van het PGO onderwijs en ben ik dus benieuwd of er eventueel een "way out" is na dit jaar.
Gewoon, op mensen die me hier bekend voorkomenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
precies, pak dan tenminste een goede kluwer pic .
maaruuh. waar baseer je dit op?
Let me Google that for you En oh: +1 dat Grunn bovenaan staatquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kon alleen maar van die veel te grote plaatjes vinden.. Daar wordt de OP zo lelijk van
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zeg, heb je nou opeens Groningen op nr1 gezet in de OP?
Maand dacht ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Tchock het volgende:
Boterbartje heeft ook een ban trouwens, maar ik heb geen idee hoe lang
Dat ligt maar net aan de uni waar je naar toe wilt gaan. Ik weet in ieder geval dat de UvA niet heel coulant is met punten behaald op de VU.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Keyos het volgende:
Trouwens, ik heb een vraag waar ik lastig een antwoord op kan vinden met google. Is het mogelijk om na het eerste bachelorjaar over te stappen naar een andere universiteit? Ik ben op dit moment redelijk tevreden over het Erasmus , echter begin ik met de week steeds meer nadelen in te zien van het PGO onderwijs en ben ik dus benieuwd of er eventueel een "way out" is na dit jaar.
Dat doet iedere TS ongeveer.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zeg, heb je nou opeens Groningen op nr1 gezet in de OP?
Ik zet hem erbij!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Let me Google that for you En oh: +1 dat Grunn bovenaan staatMaar mijn naam prijkt er nog niet
Groningen op nr1 zetten? Ik betwijfel hetquote:
Zal die mod wel hebben gedaanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Groningen op nr1 zetten? Ik betwijfel het![]()
Overigens stond Amsterdam al een tijdje nr 1, en terecht.
En ik hoop dat ie het weer doetquote:
Hmm, ze zullen dan vast en zeker ook wel kijken naar de hoogte van de resultaten om te oordelen of ze je willen hebben of niet. Als het een andere universiteit wordt is dat zeer waarschijnlijk Leiden. Zit er wel aan te denken op korte termijn in te schrijven bij een woningorganisatie in Amsterdam zodat ik daar misschien met de master kan zitten. Ik zie het eigenlijk wel zitten om op lange termijn naar die stad te verkassen, ondanks dat ik met pijn in het hart bepaalde logo's moet aanschouwen in die stad.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de uni waar je naar toe wilt gaan. Ik weet in ieder geval dat de UvA niet heel coulant is met punten behaald op de VU.
Oh okequote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Beste faculteit van Nederland man.
Helaas, als het eerste bloed geofferd is hebben de havenbaronnen je ziel te pakken. Je zal tot het eind der tijden ter werk gesteld worden in de haven.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Keyos het volgende:
Ach, volgend jaar is dat weer een ander. Zegt niet zoveel.quote:
Het is , voor Nederlands recht, al een aantal jaar zo.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ach, volgend jaar is dat weer een ander. Zegt niet zoveel.
Ach en dan nog, het lijkt me lastig objectief te bepalen welke faculteit nou beter is. Ik lig er niet zo wakker van.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is , voor Nederlands recht, al een aantal jaar zo.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ach en dan nog, het lijkt me lastig objectief te bepalen welke faculteit nou beter is. Ik lig er niet zo wakker van.
Die onderzoeken zijn altijd subjectief. De studenten en leraren geven zelf cijfers.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ach en dan nog, het lijkt me lastig objectief te bepalen welke faculteit nou beter is. Ik lig er niet zo wakker van.
Zijn dat die studentenmonitoronderzoeken of zoiets? Die heb ik nog nooit ingevuld, ondanks de vele herinneringsmailtjes waarmee ze komenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die onderzoeken zijn altijd subjectief. De studenten en leraren geven zelf cijfers.
Die zijn toch voor intern gebruik van de universiteit? Dit was een Elsevier onderzoek onder studenten geloof ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zijn dat die studentenmonitoronderzoeken of zoiets? Die heb ik nog nooit ingevuld, ondanks de vele herinneringsmailtjes waarmee ze komen
Zou ook kunnen. In dat geval heb ik nooit een dergelijk onderzoek voorbij zien komen, of wordt die alleen naar studenten van Nijmegen gestuurd?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die zijn toch voor intern gebruik van de universiteit? Dit was een Elsevier onderzoek onder studenten geloof ik.
Dat zou wel een dieptepunt zijn jaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. In dat geval heb ik nooit een dergelijk onderzoek voorbij zien komen, of wordt die alleen naar studenten van Nijmegen gestuurd?
Wat is het toch een baasquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:
Du perron over dat soort lijstjes. "jullie geven altijd aan dat de studie niet goed aansluit bij de praktijk. Maar dat weten jullie helemaal niet, want jullie studeren nog"
Vergeet jezelf niet!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:10 schreef Yreal het volgende:
Wel mooi eigenlijk dat bijna alle vaste posters een andere eerste letter hebben. Kan je praten over T, E, M, A, P..
is wel hendig![]()
Cosign, dat pgo slaat helemaal nergens opquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Keyos het volgende:
Ik geloof dat ik wel tig plaatjes de revue heb zien passeren in 10 minuten tijdquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:17 schreef Paxcon het volgende:
De OP heeft trouwens wat grafische updates ondergaan
Kluwerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:17 schreef Paxcon het volgende:
De OP heeft trouwens wat grafische updates ondergaan
Ja maar Vrouwe Justitiaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kluwer. En vond die tekening van die klassieke juristen wel leuk eigenlijk die eerst bovenaan stond
okquote:
Het is al goed, mijn vriendin komt toch zo thuisquote:
Ooooh dus no worrys there.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het is al goed, mijn vriendin komt toch zo thuis
quote:
En dat is de intro voor De rechtbank of whut?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:04 schreef Maharbal het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_macht_zingt_e.html
Maharbal gaat kapot .
Nu ziet het er wel weer oke uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Paxcon, wat zit je nou te kloten met die OP man
Ik sprak laatst dat vrouwtje bij practica die gaat over de privaatrechtmodule, zij vertelde dat de rechtenfaculteit niet gevraagd heeft om PGO onderwijs maar dit vanuit het bestuur er doorheen is geramd omdat dit bij psychologie goed werkt. Ze hadden bij rechten 4 jaar terug nog de boel hervormd en zaten dus niet te wachten dit weer te doen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:16 schreef Morera het volgende:
[..]
Cosign, dat pgo slaat helemaal nergens op
Nuytinck. Wat een held. Wat een baas.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik sprak laatst dat vrouwtje bij practica die gaat over de privaatrechtmodule, zij vertelde dat de rechtenfaculteit niet gevraagd heeft om PGO onderwijs maar dit vanuit het bestuur er doorheen is geramd omdat dit bij psychologie goed werkt. Ze hadden bij rechten 4 jaar terug nog de boel hervormd en zaten dus niet te wachten dit weer te doen.
Als je Nuytinck zo hoort praten kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een greintje steun vanuit zijn kant voor deze vorm van onderwijs zal zijn. Het vorige blok vond ik het nog wel aardig werken, maar met dit blok worden de gebreken steeds duidelijker.
Die man had komediant moeten worden, had hij zalen uitverkocht.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nuytinck. Wat een held. Wat een baas.
Vrouwe Justitia moet ook iets waardigs uitstralen. Dit ziet er meer uit als een of andere snol.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zoiets? Als nog geen fapvoer, maar hey: wel leuker plaatje van Vrouwe
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vrouwe Justitia moet ook iets waardigs uitstralen. Dit ziet er meer uit als een of andere snol.
Zalen zitten nu ook altijd wel aardig vol bij hemquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Die man had komediant moeten worden, had hij zalen uitverkocht.
Ik ben laatst nog serieus aan het onderzoeken geweest of ik naar de EUR zou overstappen. Het onderwijs sprak maar heel matig aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik sprak laatst dat vrouwtje bij practica die gaat over de privaatrechtmodule, zij vertelde dat de rechtenfaculteit niet gevraagd heeft om PGO onderwijs maar dit vanuit het bestuur er doorheen is geramd omdat dit bij psychologie goed werkt. Ze hadden bij rechten 4 jaar terug nog de boel hervormd en zaten dus niet te wachten dit weer te doen.
Als je Nuytinck zo hoort praten kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een greintje steun vanuit zijn kant voor deze vorm van onderwijs zal zijn. Het vorige blok vond ik het nog wel aardig werken, maar met dit blok worden de gebreken steeds duidelijker.
Au contraire. Dit kwalificeert meer als snol Justitiaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vrouwe Justitia moet ook iets waardigs uitstralen. Dit ziet er meer uit als een of andere snol.
Ik heb ditzelfde gesprek met de hoogleraar van de hoorcolleges gevoerd. Ze hebben het er letterlijk doorheen geramd en er is vanuit de hoogleraren nog steeds heel erg veel protest. Zij voelen zich alsof er word gezegd dat ze het al jaren niet goed doen. Terwijl er normaal 21 weken over een aantal vakken wordt gedaan. Die studenten weten in jaar 4 nog steeds wat ze in jaar 1 hebben geleerd. Zij hebben voor de zomer een stoomcursus PGO gehad en hebben allemaal op hun achterste poten gestaan omdat ze het nergens op vinden slaan dat ze geen kennis mogen overdragen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nuytinck. Wat een held. Wat een baas.
Als er meer nadruk op hoorcolleges zou liggen en minder op werkgroepen had ik het allemaal wel best gevonden. De hoorcolleges zijn gewoon veel en veel duidelijker dan de boeken doordat je beter een link kan leggen tussen alle onderdelen die behandeld worden. Ik heb alleen maar voor de EUR gekozen om 40 minuten reistijd te besparen per dag (i.v.m naar Leiden gaan), maar misschien was Leiden toch die 40 min extra waard.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben laatst nog serieus aan het onderzoeken geweest of ik naar de EUR zou overstappen. Het onderwijs sprak maar heel matig aan.
Heb je toevallig een samenvatting van die casussen uit het werkboek?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Joosie200 het volgende:
Aan de studie voor RGS1?Man, dat was by far het gemakkelijkste vak uit het eerste jaar
Nope, ik heb die uit mijn kop geleerd. Vond menig casus wel zo te visualiseren dat ik ze met gemak onthield. En oh, tip voor RGS2: leer de lijst met gezegdes in Latijn. Heb slechts op tentamen van RGS2 die lijst gehanteerd om de casus mee op te lossen en had weer een 9quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb je toevallig een samenvatting van die casussen uit het werkboek?
Oh moet je bij RGS2 op het tentamen een casus oplossen? Wat vond je eigenlijk het moeilijkste vak in het eerste jaar?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nope, ik heb die uit mijn kop geleerd. Vond menig casus wel zo te visualiseren dat ik ze met gemak onthield. En oh, tip voor RGS2: leer de lijst met gezegdes in Latijn. Heb slechts op tentamen van RGS2 die lijst gehanteerd om de casus mee op te lossen en had weer een 9Maandag begin ik aan Romeins privaatrecht, gegeven door prof. Brandsma. Geniale hoogleraar
Het is gewoon hopen dat de resultaten na jaar 1 gewoon zo keihard tegenvallen dat ze in jaar 2 weer over gaan op "normaal" onderwijs. Als studenten & hoogleraren massaal klagen en resultaten uitblijven ondanks de miljoeneninvestering heeft deze vorm van onderwijs gewoon geen toekomst.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik heb ditzelfde gesprek met de hoogleraar van de hoorcolleges gevoerd. Ze hebben het er letterlijk doorheen geramd en er is vanuit de hoogleraren nog steeds heel erg veel protest. Zij voelen zich alsof er word gezegd dat ze het al jaren niet goed doen. Terwijl er normaal 21 weken over een aantal vakken wordt gedaan. Die studenten weten in jaar 4 nog steeds wat ze in jaar 1 hebben geleerd. Zij hebben voor de zomer een stoomcursus PGO gehad en hebben allemaal op hun achterste poten gestaan omdat ze het nergens op vinden slaan dat ze geen kennis mogen overdragen.
Wij, met dat achterlijke geraas in 5 weken, weten volgend jaar waarschijnlijk niet zoveel meer. Aldus de hoogleraren.
Was je er vandaag? Geweldige man is het ook.![]()
Ik baal er wel echt van omdat ik deze studie echt heel interessant en tof vind en het mijn eigen schuld is dat ik dit ( eur) een kans heb gegeven. Het zal denk ik namelijk niet meevallen om vanuit PGO naar een "normale" universiteit over te stappen.
Niet een, maar tien stuks. Met in de hoofdrol: Crassus, Brutus en eentje met een Aquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:39 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh moet je bij RGS2 op het tentamen een casus oplossen? Wat vond je eigenlijk het moeilijkste vak in het eerste jaar?
Oh...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niet een, maar tien stuks. Met in de hoofdrol: Crassus, Brutus en eentje met een AEn dan gingen ze gewoon per casus de diverse leerstukken uit het Romeinse recht bij langs. En daar kwamen de diverse gezegdes dan weer bij van pas. En nee, niet unus testis, nullus testis of servus caput non habet. Maar meer zoiets als: de nemo plus-regel, pacta sunt servanda en lites finiri oportent. Heerlijk dogmatisch ingesteld waren die Romeinen. Hoezo rare jongens, die Romeinen?
[/Obelix] Geniaal waren ze in juridisch opzicht
En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVCAls je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar
![]()
Waar woonde jij ook weer ?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als er meer nadruk op hoorcolleges zou liggen en minder op werkgroepen had ik het allemaal wel best gevonden. De hoorcolleges zijn gewoon veel en veel duidelijker dan de boeken doordat je beter een link kan leggen tussen alle onderdelen die behandeld worden. Ik heb alleen maar voor de EUR gekozen om 40 minuten reistijd te besparen per dag (i.v.m naar Leiden gaan), maar misschien was Leiden toch die 40 min extra waard.
You ain't seen nothing yet bebe [/lalala]quote:
Hellevoetsluis, ligt redelijk in de buurt van Rotterdam maar door slechte verbinding duurt het alsnog iets meer dan 1,5 uur voordat ik op de Uni ben. Als alles meezit ben ik ongeveer 1 uur en 50 minuten bezig om in Leiden te komen, was het denk ik toch wel waard geweest uiteindelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Waar woonde jij ook weer ?
Jij bent toch geen eerstejaars?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hellevoetsluis, ligt redelijk in de buurt van Rotterdam maar door slechte verbinding duurt het alsnog iets meer dan 1,5 uur voordat ik op de Uni ben. Als alles meezit ben ik ongeveer 1 uur en 50 minuten bezig om in Leiden te komen, was het denk ik toch wel waard geweest uiteindelijk.
Ga de handdoek niet in de ring gooien nu want het gaat voor mijn gevoel gewoon best wel lekker e n ik steek er elke week best wel veel uur in, echter mogen we van mij wel iets meer hoorcolleges hebben en iets meer structuur. Ik voel me nu gewoon écht een soort testpersoon (want dat zijn we dit jaar).
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:51 schreef Joosie200 het volgende:
En als je denkt: wtf is Piet Piraat, loopt ie rond in Grunn?Ja
Mijn voorgevoel was al dat ik hem als nakijkdocent had toegewezen gekregen voor mijn casus en boi was I right
Al deed de coördinator van dat vak er niet veel voor onder
[..]
You ain't seen nothing yet bebe [/lalala]![]()
Ah ja Hellevoetsluis. Ik zit in Spijkenisse. Leiden is met de auto ook geen feest.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hellevoetsluis, ligt redelijk in de buurt van Rotterdam maar door slechte verbinding duurt het alsnog iets meer dan 1,5 uur voordat ik op de Uni ben. Als alles meezit ben ik ongeveer 1 uur en 50 minuten bezig om in Leiden te komen, was het denk ik toch wel waard geweest uiteindelijk.
Ga de handdoek niet in de ring gooien nu want het gaat voor mijn gevoel gewoon best wel lekker e n ik steek er elke week best wel veel uur in, echter mogen we van mij wel iets meer hoorcolleges hebben en iets meer structuur.
Klopt, dat kun je bijna uit je hoofd zetten als je daar om 09:00 moet zijn. Ik ga als het goed gaat dit jaar met de resultaten wel contact opnemen met Leiden wat de mogelijkheden zijn. 60 studiepunten eis na jaar 1, PGO onderwijs, Erasmus gaat zich niet populair maken op deze manier.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ah ja Hellevoetsluis. Ik zit in Spijkenisse. Leiden is met de auto ook geen feest.
60 studiepunten? Dat is toch alles?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, dat kun je bijna uit je hoofd zetten als je daar om 09:00 moet zijn. Ik ga als het goed gaat dit jaar met de resultaten wel contact opnemen met Leiden wat de mogelijkheden zijn. 60 studiepunten eis na jaar 1, PGO onderwijs, Erasmus gaat zich niet populair maken op deze manier.
@Paxcon
Ik ben eerstejaars.
Yep. Wij zijn verplicht om 60 punten te halen om naar jaar 2 te mogen. Enige is dat we mogen compenseren vanaf een 5 , haal je dus minder ben je compleet fucked.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
60 studiepunten? Dat is toch alles?
Wtfquote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yep. Wij zijn verplicht om 60 punten te halen om naar jaar 2 te mogen. Enige is dat we mogen compenseren vanaf een 5 , haal je dus minder ben je compleet fucked.
Nee nee, we hebben gewoon werkgroepen waarin je als groep de rechtsonderwerpen/vragen moet vinden uit een casus en deze vervolgens zelf moet beantwoorden door middel van je boeken. Als er dus iets onduidelijk wordt geformuleerd of aangeleerd is er niemand die het foute afleert aangezien de tutoren ook niet altijd even duidelijk zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef Joosie200 het volgende:
PGO? Kreeg je ook een SLB'er opgedrongen die zei dat je een POP moest maken? Dat is dus zooooo hbo hé. De gruwel dat ze dat bij Erasmus willen of hebben ingevoerd
Dat lijkt me echt kut..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nee nee, we hebben gewoon werkgroepen waarin je als groep de rechtsonderwerpen/vragen moet vinden uit een casus en deze vervolgens zelf moet beantwoorden door middel van je boeken. Als er dus iets onduidelijk wordt geformuleerd of aangeleerd is er niemand die het foute afleert aangezien de tutoren ook niet altijd even duidelijk zijn.
Ze hebben een pilot gehouden bij de sociale wetenschappen vorig jaar en daar hadden meer mensen hun P behaald dan er normaal gesproken na jaar 2 zou zijn. Doordat deze cijfers positief uitvallen zijn ze met dit systeem doorgegaan. Ik ga denk ik sowieso mijn master niet in Rotterdam doen, ik wil gewoon naar Amsterdam verkassen. Mijn vrienden gaan mij uitlachen aangezien ik die stad altijd belachelijk heb gemaakt, maar iedereen wordt een jaartje ouder en verstandiger.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat de fuck, gemiddeld haalt nog geen 40% z'n P in één jaar
40% van wat precies? De helft stopt er ook sowieso mee na het eerste jaar.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat de fuck, gemiddeld haalt nog geen 40% z'n P in één jaar
Ga je geen spijt van krijgenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ga denk ik sowieso mijn master niet in Rotterdam doen, ik wil gewoon naar Amsterdam verkassen. Mijn vrienden gaan mij uitlachen aangezien ik die stad altijd belachelijk heb gemaakt, maar iedereen wordt een jaartje ouder en verstandiger.
Ik heb echt medelijden met jullie. Het PGO heb ik al op hbo al genoeg gehad en ik heb er geen flikker van opgestoken op hbo. In mijn eerste jaar lag de BSA op 42 punten en er waren ook al maar twee herkansingen. Verder mocht je vijven compenseren, alleen mocht je Burgerlijk Procesrecht niet compenseren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef Keyos het volgende:
Yep. Wij zijn verplicht om 60 punten te halen om naar jaar 2 te mogen. Enige is dat we mogen compenseren vanaf een 5 , haal je dus minder ben je compleet fucked.
Ik heb geen idee, dat vertelde de UvA ergens.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
40% van wat precies? De helft stopt er ook sowieso mee na het eerste jaar.
Nee dat klopt niet. Zakelijke rechten, zoals bijvoorbeeld eigendom, zijn absoluut.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:04 schreef l0lletje het volgende:
Klopt het dat een vermogensrecht altijd een relatief recht is? of kan het ook een absoluut recht zijn?
Bedanktquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Zakelijke rechten, zoals bijvoorbeeld eigendom, zijn absoluut.
De tutoren mogen ook niet corrigeren of onderwijzen omdat ze daar niet toe bevoegd zijn. ( Begrijpelijk omdat het dus vaak gewoon oudere studenten zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nee nee, we hebben gewoon werkgroepen waarin je als groep de rechtsonderwerpen/vragen moet vinden uit een casus en deze vervolgens zelf moet beantwoorden door middel van je boeken. Als er dus iets onduidelijk wordt geformuleerd of aangeleerd is er niemand die het foute afleert aangezien de tutoren ook niet altijd even duidelijk zijn.
Moet ik wel onderdak vinden natuurlijk. Het ligt gewoon een beetje aan de studierichting of ik naar die stad kan of niet. Als ik fiscaal recht ga studeren zal het vast wel mogelijk zijn daar een baan te vinden. Heb ook nog eens een connectie bij Deloitte in Amsterdam dus wie weet wat daar mogelijk is.quote:
Krijg je geen spijt van, ik ben daar opgegroeid, zit hier alleen voor Erasmusquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet ik wel onderdak vinden natuurlijk. Het ligt gewoon een beetje aan de studierichting of ik naar die stad kan of niet. Als ik fiscaal recht ga studeren zal het vast wel mogelijk zijn daar een baan te vinden. Heb ook nog eens een connectie bij Deloitte in Amsterdam dus wie weet wat daar mogelijk is.
waar woon je dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:24 schreef Keyos het volgende:
Ik heb niet zoveel eisen als je 2,5 uur reizen er vandaan woont in eerste instantie
Hellevoetsluis, ik kan dus niet naar Amsterdam toe zonder een kamer te hebben. Zal alleen wel wat moeite hebben met die club, maar ik moet volwassen genoeg worden om daar imuun voor te zijn.quote:
Boeit toch niet, je kan toch voor je club zijn zonder dat je in die stad woont. Ik ken inmiddels zat Rotterdammers die in Rotterdam zijn geboren en nog nooit ergens anders hebben gewoond en voor Ajax zijn. Laat je leven aub niet van een voetbalclub afhangen zegquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hellevoetsluis, ik kan dus niet naar Amsterdam toe zonder een kamer te hebben. Zal alleen wel wat moeite hebben met die club, maar ik moet volwassen genoeg worden om daar imuun voor te zijn.
Doe ik ook niet hoor, het is gewoon een prachtige stad met heel veel historie. Daarnaast zijn 90% van de concerten waar ik in geïnteresseerd ben in Amsterdam, keuze dus snel gemaakt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:29 schreef Morera het volgende:
[..]
Boeit toch niet, je kan toch voor je club zijn zonder dat je in die stad woont. Ik ken inmiddels zat Rotterdammers die in Rotterdam zijn geboren en nog nooit ergens anders hebben gewoond en voor Ajax zijn. Laat je leven aub niet van een voetbalclub afhangen zeg
Ik krijg ook constant steekjes van vrienden, omdat ik in Rotterdam zit. Is alleen maar lachen joh, je doet het voor jezelf en je vrienden gunnen jou je verstandige stappen. Een dolletje blijf je altijd wel houdenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor, het is gewoon een prachtige stad met heel veel historie. Daarnaast zijn 90% van de concerten waar ik in geïnteresseerd ben in Amsterdam, keuze dus snel gemaakt.
Onzin. Gewoon aanmelden en binnen een weekje zit je op een mooie plek in de stad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:20 schreef Speedy_T het volgende:
Onderschat dat niet. Je kan echt niet vroeg genoeg beginnen met zoeken. Tenzij je genoegen zou nemen met een flat/container buiten bewoond gebied.
Zijn profs aan de uva die uit rotterdam komenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hellevoetsluis, ik kan dus niet naar Amsterdam toe zonder een kamer te hebben. Zal alleen wel wat moeite hebben met die club, maar ik moet volwassen genoeg worden om daar imuun voor te zijn.
Ja. Neequote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Gewoon aanmelden en binnen een weekje zit je op een mooie plek in de stad.
Haal je motorrijbewijs, half uurtje rijden en voor de deur parkerenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet ik wel onderdak vinden natuurlijk. Het ligt gewoon een beetje aan de studierichting of ik naar die stad kan of niet. Als ik fiscaal recht ga studeren zal het vast wel mogelijk zijn daar een baan te vinden. Heb ook nog eens een connectie bij Deloitte in Amsterdam dus wie weet wat daar mogelijk is.
Dat is een aardige dure grap. Ik denk dat gewoon het belangrijkste voor dat tentamen is om gewoon het wetboek goed te leren gebruiken. Ik ga mij de komende twee weken met name daarop focussen en op het doornemen van het gehele boekje van Nieuwenhuis. Ik denk dat dat voldoende moet zijn voor een voldoende. Met inleiding heb ik de laatste week heeeeeel veel kennis on de de knie gekregen toen ik eenmaal op de details ging letten, hopelijk is dat nu ook. Jammer dat we maar 4x Nuytinck krijgenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:34 schreef Morera het volgende:
Ik ging trouwens naar Erasmus vanwege het internationale imago etc. etc. en ik had wat gesprekjes gevoerd met een aantal advocaten die succesvol zijn met hun eigen kantoor. Allemaal aan de Eur gestudeerd. Lijntjes uitgegooid voor eventuele stages. Hopelijk wen ik gewoon aan dat PGO en red ik het met zo weinig herkansingen.
Ik heb me aangemeld voor dat Capita Selecta gebeuren, misschien overdreven maar ik wil echt graag die 60 punten binnen slepen.
Ja het is een dure grap, maar met het oog op het feit dat je maar 1 herkansing hebt nu, en ik me echt niet zeker over het vorige tentamen voel, is het me dat bedrag waard.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is een aardige dure grap. Ik denk dat gewoon het belangrijkste voor dat tentamen is om gewoon het wetboek goed te leren gebruiken. Ik ga mij de komende twee weken met name daarop focussen en op het doornemen van het gehele boekje van Nieuwenhuis. Ik denk dat dat voldoende moet zijn voor een voldoende. Met inleiding heb ik de laatste week heeeeeel veel kennis on de de knie gekregen toen ik eenmaal op de details ging letten, hopelijk is dat nu ook. Jammer dat we maar 4x Nuytinck krijgen.
Toen ik dat vrouwtje sprak die over de gehele module gaat vertelde ze mij dat in voorgaande jaren de studenten alleen maar het boekje van Nieuwenhuis nodig hadden voor inleiding en de hoorcolleges werden gebruikt om de informatie uit dit boekje te vertalen. In principe zou Nieuwenhuis dus de standaard moeten zijn, aangezien ze niet zomaar de complete inhoud van het tentamen gaan veranderen ten opzichte van voorgaande jaren omdat we nu toevallig wat andere (verdiepende) boeken erbij hebben en een paar boeken die eigenlijk bedoeld zijn voor het tweede jaar .quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:14 schreef Morera het volgende:
[..]
Ja het is een dure grap, maar met het oog op het feit dat je maar 1 herkansing hebt nu, en ik me echt niet zeker over het vorige tentamen voel, is het me dat bedrag waard.
Ik heb ook de slimstuderen samenvattingen besteld, ik ga alle oefententamens maken, Nieuwenhuis doe ik sowieso bijna elke dag en die casusjes die er in staan begrijp ik allemaal wel maar als ik dan Compendium open sla lijkt het net alsof ik mijn tijd heb verspild aan nieuwenhuis omdat het daar dan weer veel ingewikkelder/uitgebreider in staat. Soms weet ik het dus gewoon even niet meer.
Capita Selecta helpt me hopelijk om rustig een goed cijfer voor dit tentamen te halen en daarna zie ik wel weer verder, misschien steek ik daar ook wel veel op qua studiemethoden en heb ik ze daarna niet meer nodig. Ik zet nu gewoon alles op alles vanwege dit gammele systeem. Als ik dan toch faal, dan heb ik tenminste alles binnen mijn bereik ingezet om er voor te gaan.
Ik bedoelde ook naar Rotterdam. Is wel een leuk stukje ookquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Toen ik dat vrouwtje sprak die over de gehele module gaat vertelde ze mij dat in voorgaande jaren de studenten alleen maar het boekje van Nieuwenhuis nodig hadden voor inleiding en de hoorcolleges werden gebruikt om de informatie uit dit boekje te vertalen. In principe zou Nieuwenhuis dus de standaard moeten zijn, aangezien ze niet zomaar de complete inhoud van het tentamen gaan veranderen ten opzichte van voorgaande jaren omdat we nu toevallig wat andere (verdiepende) boeken erbij hebben en een paar boeken die eigenlijk bedoeld zijn voor het tweede jaar .
Verschrikkelijk vakquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVCAls je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar
![]()
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Verschrikkelijk vakZeiken om te zeiken, vind dat soort 'regeltjes'-vakken altijd vervelend.
Heel die reeks Juridische Vaardigheden vond ik trouwens wel het moeilijkste van het eerste jaar, niet omdat de stof nou zo complex is, maar omdat er zo belachelijk streng wordt nagekeken.
Hoe zit het in Rotterdam/UvA in het tweede en derde jaar dan? Ze willen hier nu waarschijnlijk ook gaan invoeren dat men in het tweede jaar ook minimaal 40 punten haalt, en misschien in het derde jaar ook. Tot nu toe alleen in het eerste jaar.
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normen
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wilquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.
eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Wie weet johquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Prachtige deal inderdaad. Ik heb al zitten kijken naar de VU/UvA voor een master maar dat is allemaal nog zo ver weg op dit moment.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wil![]()
Vergeleken met voltijd betaal je minder collegegeld, je hebt geen bsa en toegang tot de avondgroepen. Prima deal !
Dan heb je het nodig gehad! En vergeet niet: de uren voor twaalven tellen dubbelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
kan gebeuren tochquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...quote:
welk vak was dat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...
European Labour Lawquote:
Wat staat er op het program?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
Succes!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
quote:
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:06 schreef Giku het volgende:
Vandaag Bibliotheektoets voor de Studentenrechtbank even binnen gekopt (RuG). Sorry hoor, maar als je in je derde jaar nog niet weet hoe je Kamerstukken, Jurisprudentie of Tijdschrift(artikelen) moet opzoeken, dan mag je je van mij ook wel gewoon uitschrijven voor die hele studie.
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..
Het trieste is dan blijkbaar dus dat die mensen dat dus niet doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moetquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso heb ik bij sommige mensen het idee dat het enige wat die doen is als een zombie in de colleges zitten en alles hersenloos natypen wat gezegd wordt. Maar zelf dus nooit eens in de literatuur kijken/artikelen opzoeken etc.
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moet
Klopt. Dan gewoon een (ander) handboek. Grote kans dat je het dan opeens wel snapt ofzo, als het net wat anders neergeschreven staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?
Zo niet, schaam je.
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.
edit: En ik baal er wel van, want straks heb ik het wel nodig en dan kan ik het niet vinden
Ik heb nog nooit een paper geschreven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een paper geschreven.
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?
Apart curriculum dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Ja dat ook inderdaad. Of dat je arresten en evt. verschillende noten erbij zoekt. Of een artikel of een onderwerp dat aangeraden wordt ergens.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Giku het volgende:
[..]
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?
Heb hier zelf Tekst&Commentaar liggen van het BW en Rv, op zijn minst om wat nader onderzoek of een andere uitleg te krijgen.
Wordt ook zoetjesaan gewijzigd. In de masterfase heb ik in ieder geval 4x een aanzienlijke verhandeling moeten schrijven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Apart curriculum dan.
Persoonlijk lijkt het me alleen maar goed dat ze daar vanaf jaar 1 beginnen.
Dit dus. Eerste jaar heb ik in dit curriculum niet gevolgd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Apart curriculum dan.
Persoonlijk lijkt het me alleen maar goed dat ze daar vanaf jaar 1 beginnen.
Bij ons beginnen ze daar in 1e jaar mee. Dan is het nog heel basic en mag je wat foutjes maken. En dat wordt dan elk jaar steeds strenger qua eisen en omvangrijker en diepgaander. Wel een goed systeem vind ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wordt ook zoetjesaan gewijzigd. In de masterfase heb ik in ieder geval 4x een aanzienlijke verhandeling moeten schrijven.
Ja ik bedoelde dat er niet vaker in die vakken om een essay oid werd gevraagd. Alleen maar nuttig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit dus. Eerste jaar heb ik in dit curriculum niet gevolgd.
En zoals ik zei, ik lees als ik iets niet snap wel aanvullende literatuur, maar dan vaak Asser via Google Books ofzo.
Wat een hoogdravende onzin. Het enige vak waarbij deze vaardigheden uitdrukkelijk aan de orde komen in de bachelor is JVA.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:06 schreef Giku het volgende:
Vandaag Bibliotheektoets voor de Studentenrechtbank even binnen gekopt (RuG). Sorry hoor, maar als je in je derde jaar nog niet weet hoe je Kamerstukken, Jurisprudentie of Tijdschrift(artikelen) moet opzoeken, dan mag je je van mij ook wel gewoon uitschrijven voor die hele studie.
[..]
Als je na 3jaar nog niet weet hoe je jurisprudentie of een tijdschriftartikel op moeten zoeken is dat gewoon treurig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:54 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Wat een hoogdravende onzin. Het enige vak waarbij deze vaardigheden uitdrukkelijk aan de orde komen in de bachelor is JVA.
Ik vind de hoeveelheid informatie per vak , per week meer dan genoeg en heb dan ook geen behoefte om nog meer (bijkomende, niet essentiële informatie) uit de parlementaire geschiedenis van een of ander wetsartikel op te zoeken als het niet nodig is.
Als je het oprecht leuk vindt om deze extra's tot je te nemen prima, maar ga niet roepen dat mensen die dit niet doen 'zich maar uit moet schrijven'.
Overigens haal ik prima cijfers zonder deze extra-curriculaire activiteiten.
Waarom? Als totaal niet aangemoedigd wordt om het te gaan doen en het ook niet vereist is (bij het vak dat ik nu leer worden zelfs pagina's aan niet-verplichte verdiepende stof in de reader gegevenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je na 3jaar nog niet weet hoe je jurisprudentie of een tijdschriftartikel op moeten zoeken is dat gewoon treurig.
Je zoekt toch wel een keer een aanbevolen artikel of arrest op of iets dergelijks.
Irw project in 2de blokquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een paper geschreven.
Dat is geen paper, dat stelde echt geen klap voor en daar had ik niet eens het boek bij nodig, laat staan extra literatuur.quote:
Dat uitschrijven zijn mij woorden niet. En er komt toch in een HC weleens een arrest of een artikel voorbij dat met de stof te maken heeft en waar je dan de vindplaats van krijgt zodat je dat zelf op kan zoeken en kan lezen. En wat is er 'quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom? Als totaal niet aangemoedigd wordt om het te gaan doen en het ook niet vereist is (bij het vak dat ik nu leer worden zelfs pagina's aan niet-verplichte verdiepende stof in de reader gegeven) waarom is het dan zo treurig? En wat betreft dat 'uitschrijven', veel te overdreven wat mij betreft. Je bekritiseert toch ook niemand dat ze geen wiskunde kunnen als dat niet gedoceerd wordt.
Ik zeg nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat uitschrijven zijn mij woorden niet. En er komt toch in een HC weleens een arrest of een artikel voorbij dat met de stof te maken heeft en waar je dan de vindplaats van krijgt zodat je dat zelf op kan zoeken en kan lezen. En wat is er '' aan niet-verplichte verdiepende stof? Dat is toch alleen maar goed voor je juridische vorming?
Sowieso is een beetje eigen initiatief in dingen nalezen/opzoeken niet verkeerd denk ik. Je hoeft toch niet voor alles aangemoedigd te worden ofwel?
Zoals ik zei; je hoeft toch niet voor alles per se aangemoedigd te worden? Je kunt ook gewoon zelf iets doen uit eigen beweging.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg nietover verdiepende stof, maar over het feit dat het ons allemaal zo aangereikt wordt dat het absoluut niet aangemoedigd wordt om zelf dingen op te gaan zoeken.
Ik wel heel erg. Ook al was het bij mij maar 45 punten, er komen allemaal doemscenario's in de hoofd dat je dat vak niet haalt en dan die ene ook niet en dan red je het al niet meerquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:11 schreef Paxcon het volgende:
Worden andere eerstejaars ook zenuwachtig van dat bsa?
Ja... bij mij is het ook 45. Maar 45 van de 60 is toch best veel?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wel heel erg. Ook al was het bij mij maar 45 punten, er komen allemaal doemscenario's in de hoofd dat je dat vak niet haalt en dan die ene ook niet en dan red je het al niet meer
Nouja, dat betekent bij mij dat je er twee van de zeven mag zakken, oftewel meer dan een kwart. Ik vind dat wel veel marge.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja... bij mij is het ook 45. Maar 45 van de 60 is toch best veel?
Daarom gewoon 60ec binnen tikken aan het eind van het jaar #likeabossquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:20 schreef Paxcon het volgende:
Als ik hiermee moet stoppen weet ik echt niet wat ik moetIk kan geen enkele andere studie bedenken die me leuk lijkt en zo wel geen werkgelegenheid
Goede motivatie wel om goed m'n best te doen.
Deed jij dat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daarom gewoon 60ec binnen tikken aan het eind van het jaar #likeaboss
Nee en daar sla ik mezelf ook nog steeds af en toe voor m'n kop. Ook omdat het gewoon m'n eigen stomme schuld was.quote:
Hoeveel had je er dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee en daar sla ik mezelf ook nog steeds af en toe voor m'n kop. Ook omdat het gewoon m'n eigen stomme schuld was.
Dat gevoel bekruipt mij ook elke keer als ik ff in dat topic lurk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:07 schreef eriksd het volgende:
Als ik zo dat werkzoekendtopic doorlees mag ik toch wel in mijn handjes knijpen zeg. Tel je zegeningen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarover?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Ietwat ontopic:
Maharbal is nu een motivering voor cassatie aan het schrijven. De Staatssecretaris krijgt slaags van Maharbal.
Nee was een groot vaakquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh wow oke.. 10 punten. Is dat uitzonderlijk veel of is dat normaal voor een vak?
Ik had in het eerste jaar een vak van 15 punten, drie van 10 en drie van 5.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh wow oke.. 10 punten. Is dat uitzonderlijk veel of is dat normaal voor een vak?
sr?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een rechtsgebied wat ook absoluut niet mijn voorkeur heeft
Kan leuk zijnquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zonder al te specifiek te worden: onrechtmatige overheidsdaad, schadevergoeding en rente.
Mijn strafrechtdocent vertelde me dat dat meestal uitbesteed wordt aan cassatiespecialisten omdat het zo ingewikkeld is dat de meeste advocaten het niet kunnen. Jij bent dus zoiemand?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Ietwat ontopic:
Maharbal is nu een motivering voor cassatie aan het schrijven. De Staatssecretaris krijgt slaags van Maharbal.
Uiteraard, ik doe dit dan ook voor een cassatiespecialist. Maar ook die hebben allemaal medewerkers die eraan meewerken. Ik verzorg in dit geval de inhoud/motivering.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn strafrechtdocent vertelde me dat dat meestal uitbesteed wordt aan cassatiespecialisten omdat het zo ingewikkeld is dat de meeste advocaten het niet kunnen. Jij bent dus zoiemand?
Voor de man met de lange achternaam?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Uiteraard, ik doe dit dan ook voor een cassatiespecialist. Maar ook die hebben allemaal medewerkers die eraan meewerken. Ik verzorg in dit geval de inhoud/motivering.
Je bent al jurist als je ook maar enkel studeert!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, als juristen (in spe) onder elkaar, wat vinden jullie van de hele affaire-Moszkowicz?
Als ik mezelf nu al een jurist noem voel ik me net zo'n zelfbenoemde LinkedIn-ICT-specialist.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je bent al jurist als je ook maar enkel studeert!
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:13 schreef avaz het volgende:
Staat de Wet RO dit jaar wederom niet in de Vermande?Dan maar morgen me "supplement" meenemen
Neuhquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je bent al jurist als je ook maar enkel studeert!
Ik vind er eerlijk gezegd niet zo veel van. Heb hem altijd een naar mannetje gevonden op de één of andere manier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, als juristen (in spe) onder elkaar, wat vinden jullie van de hele affaire-Moszkowicz?
Dat zeggen al die hoogleraren bij onsquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Neuh
[..]
Ik vind er eerlijk gezegd niet zo veel van. Heb hem altijd een naar mannetje gevonden op de één of andere manier.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat die deken iets heeft tegen Moszkowicz.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
Daar heb je zeker wel een punt, denk ik. Hoewel medestanders van Bram het maar al te graag willen laten lijken dat het een soort persoonlijke queeste is van de deken op een onschuldig slachtoffer.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat die deken iets heeft tegen Moszkowicz.
Bram zal ongetwijfeld dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen, maar ik heb de indruk dat er allerlei dingen erbij worden betrokken die niet relevant zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:05 schreef Tchock het volgende:
Daar heb je zeker wel een punt, denk ik. Hoewel medestanders van Bram het maar al te graag willen laten lijken dat het een soort persoonlijke queeste is van de deken op een onschuldig slachtoffer.
Helemaal niets.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
Goeie vraag.quote:
Zou ik het jaar op de één of andere manier niet halen ga ik denk ik gewoon dezelfde opleiding ergens anders doen (tenzij ze hbo-p inschrijving dichtgegooid hebben, dan kan het niet meer).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:20 schreef Paxcon het volgende:
Als ik hiermee moet stoppen weet ik echt niet wat ik moetIk kan geen enkele andere studie bedenken die me leuk lijkt en zo wel geen werkgelegenheid
Goede motivatie wel om goed m'n best te doen.
Het is wel weer een extra drive natuurlijk om het wèl te halen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:48 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zou ik het jaar op de één of andere manier niet halen ga ik denk ik gewoon dezelfde opleiding ergens anders doen (tenzij ze hbo-p inschrijving dichtgegooid hebben, dan kan het niet meer).
Misschien ga ik dan verder met mijn hbo opleiding maar ik neig naar optie 1, al moet ik er niet aan denken dat ik het niet zou halen (60 ects bsa maakt het er niet makkelijker op, maar daar hebben we het al eerder over gehad).
Je krijgt ongeacht je aantal punten een BSA.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:52 schreef Snax het volgende:
Wat is het aantal punten dat je moet halen om geen BSA te krijgen in Grunn?
Ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:57 schreef Actaeon het volgende:
Een beetje tolerantie is ook lastig of niet?
Klopt, ik heb mijn studie nog nooit zo serieus genomen als dit jaar. Ik vind het gewoon geweldig om op de uni te zitten na 4 jaar hbo en ik vind het gewoon een geweldig vakgebied. Ik zou niets anders willen doen, eindelijk een juiste studiekeuze na jaren weggegooid te hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is wel weer een extra drive natuurlijk om het wèl te halen.
Toen ik eerstejaars was had je dat nog niet hier geloof ik.
Dat is wel een mooi gevoel lijkt mij inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, ik heb mijn studie nog nooit zo serieus genomen als dit jaar. Ik vind het gewoon geweldig om op de uni te zitten na 4 jaar hbo en ik vind het gewoon een geweldig vakgebied. Ik zou niets anders willen doen, eindelijk een juiste studiekeuze na jaren weggegooid te hebben.
Dat beweer ik ook absoluut niet, en ik stel vast ook wel domme vragen. Maar dit is zó makkelijk te vinden dat het meer moeite kost om hier te vragen dan op te zoeken, daar kan ik slecht tegen. Dan heb ik ook geen zin om te gaan helpenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:01 schreef Actaeon het volgende:
Je weet zelf toch ook niet alles?![]()
En we posten allemaal weleens posts hier die weinig toevoegen.
Vaak is de hint dan wel duidelijk ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook absoluut niet, en ik stel vast ook wel domme vragen. Maar dit is zó makkelijk te vinden dat het meer moeite kost om hier te vragen dan op te zoeken, daar kan ik slecht tegen. Dan heb ik ook geen zin om te gaan helpenMaar ik zal in het vervolg gewoon niet antwoorden zoals de rest ook doet
45quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:52 schreef Snax het volgende:
Wat is het aantal punten dat je moet halen om geen BSA te krijgen in Grunn?
Ik heb er nog geen gehad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:08 schreef Tchock het volgende:
Hoe staat het met jouw tentamens eigenlijk, Acta?
Goederenrecht verkloot, nu strafprocesrecht bezig. Wat een stuk makkelijker en leuker is, maar ik ben veel te laat begonnenquote:
Daar kan ik mijzelf absoluuuut niet in vinden sorry.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goederenrecht verkloot, nu strafprocesrecht bezig. Wat een stuk makkelijker en leuker is, maar ik ben veel te laat begonnen
Wat leuker is is uiteraard een smaakkwestie, maar vind je goederenrecht makkelijker?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar kan ik mijzelf absoluuuut niet in vinden sorry.![]()
Maar succes morgen dan!!
Ja en daar kan je niet over discussiëren inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat leuker is is uiteraard een smaakkwestie, maar vind je goederenrecht makkelijker?
De gustibus... was volgens mij de uitdrukking.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja en daar kan je niet over discussiëren inderdaad.Gustibus non disputandum est was het toch?
Ja veel makkelijker dan straf(proces)recht!![]()
Strafrecht en ik zijn gewoon geen vriendjes.
Ja klopt inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De gustibus... was volgens mij de uitdrukking.
En, okéDat verbaast me. Ik vind S(p)r veel geordender en logischer. Het helpt natuurlijk wel dat iets wat je leuk vindt je sowieso makkelijker afgaat
Overigens vroeg ik niet wat het was maar wat de 'grens' was in Groningen. Alhoewel dat vast ook makkelijk op te zoeken isquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook absoluut niet, en ik stel vast ook wel domme vragen. Maar dit is zó makkelijk te vinden dat het meer moeite kost om hier te vragen dan op te zoeken, daar kan ik slecht tegen. Dan heb ik ook geen zin om te gaan helpenMaar ik zal in het vervolg gewoon niet antwoorden zoals de rest ook doet
Staat op dezelfde pagina. Maar in elk geval zal ik niet zo zeuren. 45 punten, 38 als je geneeskunde doet. En deel van BSA is ook dat je niet meer dan 2 jaar over je P mag doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:04 schreef Snax het volgende:
[..]
Overigens vroeg ik niet wat het was maar wat de 'grens' was in Groningen. Alhoewel dat vast ook makkelijk op te zoeken is
Kijk nu doe je wel lief!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staat op dezelfde pagina. Maar in elk geval zal ik niet zo zeuren. 45 punten, 38 als je geneeskunde doet. En deel van BSA is ook dat je niet meer dan 2 jaar over je P mag doen.
Het is natuurlijk voor veel mensen wel een stok achter de deur. Dus in die zin denk ik dat 1e jaars nu wel iets serieuzer bezig zijn dan enige tijd geleden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Ryon het volgende:
In mijn tijd deden wij ook nog niet aan onzin als BSA's en verplicht in twee jaar je propedeuse halen. Toen waren studenten al blij als zij 35 punten per jaar haalden.
Ik heb niet het idee dat er 5 jaar terug zo gek veel minder gestudeerd werd dan nu. Hoewel die maatregelen (harde knip, bsa) natuurlijk wel ergens vandaan gekomen zijn.
In de Folia (UvA propaganda blad) werd in een interview ook gesuggereerd dat huidige studenten gemotiveerder zijn dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk voor veel mensen wel een stok achter de deur. Dus in die zin denk ik dat 1e jaars nu wel iets serieuzer bezig zijn dan enige tijd geleden.
Ja dat denk ik ook. Sowieso beseffen veel studenten volgens mij niet dat je ook op de universiteit zit om jezelf te ontplooien/verrijken en een kritisch denkend jurist te worden. En niet als een soort middelbare-school-plus waar je heen gaat om wat lessen te volgen, toetsen te halen en een diploma te halen. Tuurlijk is het alleen maar goed als je trefzeker en snel studeert zolang je bovenstaande aspecten maar net het uit oog verliest. Dat is denk ik tegenwoordig (te) vaak wel het geval.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de Folia (UvA propaganda blad) werd in een interview ook gesuggereerd dat huidige studenten gemotiveerder zijn dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.
Ik denk om eerlijk te zijn dat studenten niet gemotiveerder, maar eerder 'angstiger' zijn dan een aantal jaar geleden. Studenten komen minder voor de kennis, maar meer voor de punten. Vakken moeten gehaald worden en de dynamiek die daardoor ontstaat is dat studenten minder risico nemen en dat vakken ook makkelijker gemaakt worden. Het is niet dat studenten tegenwoordig meer gebrand zijn op kennis, maar sneller en met meer zekerheid een diploma willen behalen.
Ja dat ook nog inderdaad. Sowieso ben ik tegen die verschoolsing van het WO. Gelukkig voeren ze hier al die maatregelen zo ongeveer achter mij aan in dus heb ik er geen of bijna geen last van.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:32 schreef Snax het volgende:
Het trieste is dat het overkomt alsof de regering dat ook wil (en dan tegelijkertijd zeggen dat we een kenniseconomie moeten creeëren). Ook opvallend, althans in mijn beleving: de in mijn ogen vrij strenge regels rond werkgroepen, altijd voorbereid komen en je mag maar een of twee keer missen meestal- die waarschijnlijk meer als redenatie hebben dat als je niet van plan bent naar werkgroepen te gaan er meestal wel vervangers voor zijn (en waarschijnlijk wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als 'ie wordt opgediend, maar goed), maar die het geheel ontzettend schools laten voelen.
Maar ja, dat vergelijk ik dan met talenstudies, die (de meeste althans) gewoon heul klein zijn en waar je het maar lekker zelf uitzoekt of je komt of niet...
valt, mee, al gaat het met 10 punts vakken erg hardquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja... bij mij is het ook 45. Maar 45 van de 60 is toch best veel?
Je weet nooit Pax.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:00 schreef Paxcon het volgende:
Voor tentamen rechtsgeschiedenis heb je je wetboeken niet nodig toch?
Zit jij niet in Groningen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:02 schreef Snax het volgende:
Morera - al klaar met dat noot/analyse ding voor acva? Of ben ik nou in de war met iemand anders? Ik vind het echt zo'n onderwerp dat interessant zou kunnen zijn als het debat niet zo over definities ging... mja, misschien het risico van een rechtenstudie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |