Wat staat er op het program?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
Succes!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
quote:
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:06 schreef Giku het volgende:
Vandaag Bibliotheektoets voor de Studentenrechtbank even binnen gekopt (RuG). Sorry hoor, maar als je in je derde jaar nog niet weet hoe je Kamerstukken, Jurisprudentie of Tijdschrift(artikelen) moet opzoeken, dan mag je je van mij ook wel gewoon uitschrijven voor die hele studie.
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..
Het trieste is dan blijkbaar dus dat die mensen dat dus niet doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moetquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso heb ik bij sommige mensen het idee dat het enige wat die doen is als een zombie in de colleges zitten en alles hersenloos natypen wat gezegd wordt. Maar zelf dus nooit eens in de literatuur kijken/artikelen opzoeken etc.
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moet
Klopt. Dan gewoon een (ander) handboek. Grote kans dat je het dan opeens wel snapt ofzo, als het net wat anders neergeschreven staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?
Zo niet, schaam je.
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.
edit: En ik baal er wel van, want straks heb ik het wel nodig en dan kan ik het niet vinden
Ik heb nog nooit een paper geschreven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een paper geschreven.
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?
Apart curriculum dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Ja dat ook inderdaad. Of dat je arresten en evt. verschillende noten erbij zoekt. Of een artikel of een onderwerp dat aangeraden wordt ergens.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Giku het volgende:
[..]
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?
Heb hier zelf Tekst&Commentaar liggen van het BW en Rv, op zijn minst om wat nader onderzoek of een andere uitleg te krijgen.
Wordt ook zoetjesaan gewijzigd. In de masterfase heb ik in ieder geval 4x een aanzienlijke verhandeling moeten schrijven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Apart curriculum dan.
Persoonlijk lijkt het me alleen maar goed dat ze daar vanaf jaar 1 beginnen.
Dit dus. Eerste jaar heb ik in dit curriculum niet gevolgd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Apart curriculum dan.
Persoonlijk lijkt het me alleen maar goed dat ze daar vanaf jaar 1 beginnen.
Bij ons beginnen ze daar in 1e jaar mee. Dan is het nog heel basic en mag je wat foutjes maken. En dat wordt dan elk jaar steeds strenger qua eisen en omvangrijker en diepgaander. Wel een goed systeem vind ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wordt ook zoetjesaan gewijzigd. In de masterfase heb ik in ieder geval 4x een aanzienlijke verhandeling moeten schrijven.
Ja ik bedoelde dat er niet vaker in die vakken om een essay oid werd gevraagd. Alleen maar nuttig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit dus. Eerste jaar heb ik in dit curriculum niet gevolgd.
En zoals ik zei, ik lees als ik iets niet snap wel aanvullende literatuur, maar dan vaak Asser via Google Books ofzo.
Wat een hoogdravende onzin. Het enige vak waarbij deze vaardigheden uitdrukkelijk aan de orde komen in de bachelor is JVA.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:06 schreef Giku het volgende:
Vandaag Bibliotheektoets voor de Studentenrechtbank even binnen gekopt (RuG). Sorry hoor, maar als je in je derde jaar nog niet weet hoe je Kamerstukken, Jurisprudentie of Tijdschrift(artikelen) moet opzoeken, dan mag je je van mij ook wel gewoon uitschrijven voor die hele studie.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |