Verschrikkelijk vakquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVCAls je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar
![]()
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Verschrikkelijk vakZeiken om te zeiken, vind dat soort 'regeltjes'-vakken altijd vervelend.
Heel die reeks Juridische Vaardigheden vond ik trouwens wel het moeilijkste van het eerste jaar, niet omdat de stof nou zo complex is, maar omdat er zo belachelijk streng wordt nagekeken.
Hoe zit het in Rotterdam/UvA in het tweede en derde jaar dan? Ze willen hier nu waarschijnlijk ook gaan invoeren dat men in het tweede jaar ook minimaal 40 punten haalt, en misschien in het derde jaar ook. Tot nu toe alleen in het eerste jaar.
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normen
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wilquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.
eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Wie weet johquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Prachtige deal inderdaad. Ik heb al zitten kijken naar de VU/UvA voor een master maar dat is allemaal nog zo ver weg op dit moment.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wil![]()
Vergeleken met voltijd betaal je minder collegegeld, je hebt geen bsa en toegang tot de avondgroepen. Prima deal !
Dan heb je het nodig gehad! En vergeet niet: de uren voor twaalven tellen dubbelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
kan gebeuren tochquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...quote:
welk vak was dat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...
European Labour Lawquote:
Wat staat er op het program?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
Succes!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:55 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag en morgen tentamens. Nu is het opeens stressen om 'de brunch' en dubbele koffie naar binnen te werken i.p.v dat je ontspannen aan de dag kan beginnen.
quote:
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:06 schreef Giku het volgende:
Vandaag Bibliotheektoets voor de Studentenrechtbank even binnen gekopt (RuG). Sorry hoor, maar als je in je derde jaar nog niet weet hoe je Kamerstukken, Jurisprudentie of Tijdschrift(artikelen) moet opzoeken, dan mag je je van mij ook wel gewoon uitschrijven voor die hele studie.
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat opzoeken doen we nu al in het eerste jaar bij jva ITJ..
Het trieste is dan blijkbaar dus dat die mensen dat dus niet doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moetquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Goed onthouden hoor! Dat moet je over 2 jaar weer kunnenBij JvA was het nog nieuw/nuttig, maar ik neem aan dat je de 2 jaar daarna ook zelf eens wat opzoekt
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso heb ik bij sommige mensen het idee dat het enige wat die doen is als een zombie in de colleges zitten en alles hersenloos natypen wat gezegd wordt. Maar zelf dus nooit eens in de literatuur kijken/artikelen opzoeken etc.
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe het moet
Klopt. Dan gewoon een (ander) handboek. Grote kans dat je het dan opeens wel snapt ofzo, als het net wat anders neergeschreven staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Andere studieboeken raadplegen kan geen kwaad lijkt mij. Artikelen zou ik als je toch al een zwakke broeder bent mee uitkijken.
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je tijdschrifartikelen en jurisprudentie kan vinden?
Zo niet, schaam je.
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is heel kort uitgelegd in zo'n prutsvakje in het eerste semester waar je een zeven voor haalde zonder iets uit te voeren en sindsdien niet meer nodig gehad. Niet dat ik geen andere dingen lees, maar niet via de 'gewone' weg in elk geval.
edit: En ik baal er wel van, want straks heb ik het wel nodig en dan kan ik het niet vinden
Ik heb nog nooit een paper geschreven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een paper geschreven.
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wut? Heb je nooit iets van een essay geschreven ofzo?
Apart curriculum dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, nee? Waarom zou ik? Dat is nog geen enkele keer van me gevraagd, behalve op tentamens, en daar heb je die documenten überhaupt niet voorhanden.
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar je schrijft toch weleens papers ofzo neem ik aan? Dan heb je het wel nodig lijkt me?
Ja dat ook inderdaad. Of dat je arresten en evt. verschillende noten erbij zoekt. Of een artikel of een onderwerp dat aangeraden wordt ergens.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:33 schreef Giku het volgende:
[..]
Wij hebben ook maar één paper geschreven, juridische vaardigheden C, waar je het niet écht voor nodig had. Daarna ook nooit meer iets geschreven wat op een essay leek hoor, maar ik neem toch aan dat als je iets niet snapt via het studieboek dat je daar wat meer onderzoek naar doet?
Heb hier zelf Tekst&Commentaar liggen van het BW en Rv, op zijn minst om wat nader onderzoek of een andere uitleg te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |