Ja. Neequote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Gewoon aanmelden en binnen een weekje zit je op een mooie plek in de stad.
Haal je motorrijbewijs, half uurtje rijden en voor de deur parkerenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moet ik wel onderdak vinden natuurlijk. Het ligt gewoon een beetje aan de studierichting of ik naar die stad kan of niet. Als ik fiscaal recht ga studeren zal het vast wel mogelijk zijn daar een baan te vinden. Heb ook nog eens een connectie bij Deloitte in Amsterdam dus wie weet wat daar mogelijk is.
Dat is een aardige dure grap. Ik denk dat gewoon het belangrijkste voor dat tentamen is om gewoon het wetboek goed te leren gebruiken. Ik ga mij de komende twee weken met name daarop focussen en op het doornemen van het gehele boekje van Nieuwenhuis. Ik denk dat dat voldoende moet zijn voor een voldoende. Met inleiding heb ik de laatste week heeeeeel veel kennis on de de knie gekregen toen ik eenmaal op de details ging letten, hopelijk is dat nu ook. Jammer dat we maar 4x Nuytinck krijgenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:34 schreef Morera het volgende:
Ik ging trouwens naar Erasmus vanwege het internationale imago etc. etc. en ik had wat gesprekjes gevoerd met een aantal advocaten die succesvol zijn met hun eigen kantoor. Allemaal aan de Eur gestudeerd. Lijntjes uitgegooid voor eventuele stages. Hopelijk wen ik gewoon aan dat PGO en red ik het met zo weinig herkansingen.
Ik heb me aangemeld voor dat Capita Selecta gebeuren, misschien overdreven maar ik wil echt graag die 60 punten binnen slepen.
Ja het is een dure grap, maar met het oog op het feit dat je maar 1 herkansing hebt nu, en ik me echt niet zeker over het vorige tentamen voel, is het me dat bedrag waard.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is een aardige dure grap. Ik denk dat gewoon het belangrijkste voor dat tentamen is om gewoon het wetboek goed te leren gebruiken. Ik ga mij de komende twee weken met name daarop focussen en op het doornemen van het gehele boekje van Nieuwenhuis. Ik denk dat dat voldoende moet zijn voor een voldoende. Met inleiding heb ik de laatste week heeeeeel veel kennis on de de knie gekregen toen ik eenmaal op de details ging letten, hopelijk is dat nu ook. Jammer dat we maar 4x Nuytinck krijgen.
Toen ik dat vrouwtje sprak die over de gehele module gaat vertelde ze mij dat in voorgaande jaren de studenten alleen maar het boekje van Nieuwenhuis nodig hadden voor inleiding en de hoorcolleges werden gebruikt om de informatie uit dit boekje te vertalen. In principe zou Nieuwenhuis dus de standaard moeten zijn, aangezien ze niet zomaar de complete inhoud van het tentamen gaan veranderen ten opzichte van voorgaande jaren omdat we nu toevallig wat andere (verdiepende) boeken erbij hebben en een paar boeken die eigenlijk bedoeld zijn voor het tweede jaar .quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:14 schreef Morera het volgende:
[..]
Ja het is een dure grap, maar met het oog op het feit dat je maar 1 herkansing hebt nu, en ik me echt niet zeker over het vorige tentamen voel, is het me dat bedrag waard.
Ik heb ook de slimstuderen samenvattingen besteld, ik ga alle oefententamens maken, Nieuwenhuis doe ik sowieso bijna elke dag en die casusjes die er in staan begrijp ik allemaal wel maar als ik dan Compendium open sla lijkt het net alsof ik mijn tijd heb verspild aan nieuwenhuis omdat het daar dan weer veel ingewikkelder/uitgebreider in staat. Soms weet ik het dus gewoon even niet meer.
Capita Selecta helpt me hopelijk om rustig een goed cijfer voor dit tentamen te halen en daarna zie ik wel weer verder, misschien steek ik daar ook wel veel op qua studiemethoden en heb ik ze daarna niet meer nodig. Ik zet nu gewoon alles op alles vanwege dit gammele systeem. Als ik dan toch faal, dan heb ik tenminste alles binnen mijn bereik ingezet om er voor te gaan.
Ik bedoelde ook naar Rotterdam. Is wel een leuk stukje ookquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Toen ik dat vrouwtje sprak die over de gehele module gaat vertelde ze mij dat in voorgaande jaren de studenten alleen maar het boekje van Nieuwenhuis nodig hadden voor inleiding en de hoorcolleges werden gebruikt om de informatie uit dit boekje te vertalen. In principe zou Nieuwenhuis dus de standaard moeten zijn, aangezien ze niet zomaar de complete inhoud van het tentamen gaan veranderen ten opzichte van voorgaande jaren omdat we nu toevallig wat andere (verdiepende) boeken erbij hebben en een paar boeken die eigenlijk bedoeld zijn voor het tweede jaar .
Verschrikkelijk vakquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVCAls je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar
![]()
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Verschrikkelijk vakZeiken om te zeiken, vind dat soort 'regeltjes'-vakken altijd vervelend.
Heel die reeks Juridische Vaardigheden vond ik trouwens wel het moeilijkste van het eerste jaar, niet omdat de stof nou zo complex is, maar omdat er zo belachelijk streng wordt nagekeken.
Hoe zit het in Rotterdam/UvA in het tweede en derde jaar dan? Ze willen hier nu waarschijnlijk ook gaan invoeren dat men in het tweede jaar ook minimaal 40 punten haalt, en misschien in het derde jaar ook. Tot nu toe alleen in het eerste jaar.
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik sta aan de uva ingeschreven als deeltijder. Geen last van gezeik als bsa normen
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoeveel ECTS word jij geacht te halen in een jaar als deeltijder? Dat was dus ook een van de dingen die mij in de EUR afschrok: daar verwachten ze dat je ook als deeltijder 60 ECTS binnenhaalt (inclusief BSA van 37.5 ECTS na jaar 1 en 60 ECTS na jaar 2).
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
6 jaar lang 30 punten, zonder bsa oid. Komt overeen met 1 vak per blok en dus 1, max 2 avonden college.
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wilquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat lijkt me fantastisch. Ook 's avonds college in plaats van op de vrijdagmiddag.
eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Wie weet johquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, net laatste tentamen gehad. Helaas kan ik voor dat tentamen denk ik wel door naar de her
Prachtige deal inderdaad. Ik heb al zitten kijken naar de VU/UvA voor een master maar dat is allemaal nog zo ver weg op dit moment.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
En het allermooist, ik kan ook gewoon naar dag groepen gaan en mij inschrijven voor wat ik wil![]()
Vergeleken met voltijd betaal je minder collegegeld, je hebt geen bsa en toegang tot de avondgroepen. Prima deal !
Dan heb je het nodig gehad! En vergeet niet: de uren voor twaalven tellen dubbelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
kan gebeuren tochquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef Ryon het volgende:
Vergeten wekker te zetten. 12 uur wakker geworden. Dat zat niet helemaal in de planning.
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...quote:
welk vak was dat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
True, al ging het niet optimaal. Heb nog een paper om het cijfer op te krikken, maar daarvoor dient het tentamen wel met minimaal een 5.5 te zijn behaald. Nu maar afwachten...
European Labour Lawquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |