abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118395717
Morgen weer aan de studie voor rechtsgeschiedenis tussententamen
pi_118395768
Aan de studie voor RGS1? _O- Man, dat was by far het gemakkelijkste vak uit het eerste jaar :D had dan ook een 9 op het tentamen en op RGS 2 ook een 9 [/opschepmodus uit] *)
mag het weten
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:34:30 #103
370039 Morera
more more more
pi_118395784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:25 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik sprak laatst dat vrouwtje bij practica die gaat over de privaatrechtmodule, zij vertelde dat de rechtenfaculteit niet gevraagd heeft om PGO onderwijs maar dit vanuit het bestuur er doorheen is geramd omdat dit bij psychologie goed werkt. Ze hadden bij rechten 4 jaar terug nog de boel hervormd en zaten dus niet te wachten dit weer te doen.

Als je Nuytinck zo hoort praten kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een greintje steun vanuit zijn kant voor deze vorm van onderwijs zal zijn. Het vorige blok vond ik het nog wel aardig werken, maar met dit blok worden de gebreken steeds duidelijker.
Ik heb ditzelfde gesprek met de hoogleraar van de hoorcolleges gevoerd. Ze hebben het er letterlijk doorheen geramd en er is vanuit de hoogleraren nog steeds heel erg veel protest. Zij voelen zich alsof er word gezegd dat ze het al jaren niet goed doen. Terwijl er normaal 21 weken over een aantal vakken wordt gedaan. Die studenten weten in jaar 4 nog steeds wat ze in jaar 1 hebben geleerd. Zij hebben voor de zomer een stoomcursus PGO gehad en hebben allemaal op hun achterste poten gestaan omdat ze het nergens op vinden slaan dat ze geen kennis mogen overdragen.

Wij, met dat achterlijke geraas in 5 weken, weten volgend jaar waarschijnlijk niet zoveel meer. Aldus de hoogleraren.

Was je er vandaag? Geweldige man is het ook. _O_
Ik baal er wel echt van omdat ik deze studie echt heel interessant en tof vind en het mijn eigen schuld is dat ik dit ( eur) een kans heb gegeven. Het zal denk ik namelijk niet meevallen om vanuit PGO naar een "normale" universiteit over te stappen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:34:51 #104
370039 Morera
more more more
pi_118395809
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nuytinck. Wat een held. Wat een baas.
Inderdaad O+
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:34:57 #105
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118395818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik ben laatst nog serieus aan het onderzoeken geweest of ik naar de EUR zou overstappen. Het onderwijs sprak maar heel matig aan.
Als er meer nadruk op hoorcolleges zou liggen en minder op werkgroepen had ik het allemaal wel best gevonden. De hoorcolleges zijn gewoon veel en veel duidelijker dan de boeken doordat je beter een link kan leggen tussen alle onderdelen die behandeld worden. Ik heb alleen maar voor de EUR gekozen om 40 minuten reistijd te besparen per dag (i.v.m naar Leiden gaan), maar misschien was Leiden toch die 40 min extra waard.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118395822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Joosie200 het volgende:
Aan de studie voor RGS1? _O- Man, dat was by far het gemakkelijkste vak uit het eerste jaar :D
Heb je toevallig een samenvatting van die casussen uit het werkboek?
pi_118396065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]
Heb je toevallig een samenvatting van die casussen uit het werkboek?
Nope, ik heb die uit mijn kop geleerd. Vond menig casus wel zo te visualiseren dat ik ze met gemak onthield. En oh, tip voor RGS2: leer de lijst met gezegdes in Latijn. Heb slechts op tentamen van RGS2 die lijst gehanteerd om de casus mee op te lossen en had weer een 9 :9 Maandag begin ik aan Romeins privaatrecht, gegeven door prof. Brandsma. Geniale hoogleraar _O_
mag het weten
pi_118396157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nope, ik heb die uit mijn kop geleerd. Vond menig casus wel zo te visualiseren dat ik ze met gemak onthield. En oh, tip voor RGS2: leer de lijst met gezegdes in Latijn. Heb slechts op tentamen van RGS2 die lijst gehanteerd om de casus mee op te lossen en had weer een 9 :9 Maandag begin ik aan Romeins privaatrecht, gegeven door prof. Brandsma. Geniale hoogleraar _O_
Oh moet je bij RGS2 op het tentamen een casus oplossen? Wat vond je eigenlijk het moeilijkste vak in het eerste jaar?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:42:09 #109
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118396357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Morera het volgende:

[..]

Ik heb ditzelfde gesprek met de hoogleraar van de hoorcolleges gevoerd. Ze hebben het er letterlijk doorheen geramd en er is vanuit de hoogleraren nog steeds heel erg veel protest. Zij voelen zich alsof er word gezegd dat ze het al jaren niet goed doen. Terwijl er normaal 21 weken over een aantal vakken wordt gedaan. Die studenten weten in jaar 4 nog steeds wat ze in jaar 1 hebben geleerd. Zij hebben voor de zomer een stoomcursus PGO gehad en hebben allemaal op hun achterste poten gestaan omdat ze het nergens op vinden slaan dat ze geen kennis mogen overdragen.

Wij, met dat achterlijke geraas in 5 weken, weten volgend jaar waarschijnlijk niet zoveel meer. Aldus de hoogleraren.

Was je er vandaag? Geweldige man is het ook. _O_
Ik baal er wel echt van omdat ik deze studie echt heel interessant en tof vind en het mijn eigen schuld is dat ik dit ( eur) een kans heb gegeven. Het zal denk ik namelijk niet meevallen om vanuit PGO naar een "normale" universiteit over te stappen.
Het is gewoon hopen dat de resultaten na jaar 1 gewoon zo keihard tegenvallen dat ze in jaar 2 weer over gaan op "normaal" onderwijs. Als studenten & hoogleraren massaal klagen en resultaten uitblijven ondanks de miljoeneninvestering heeft deze vorm van onderwijs gewoon geen toekomst.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118396501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh moet je bij RGS2 op het tentamen een casus oplossen? Wat vond je eigenlijk het moeilijkste vak in het eerste jaar?
Niet een, maar tien stuks. Met in de hoofdrol: Crassus, Brutus en eentje met een A :D En dan gingen ze gewoon per casus de diverse leerstukken uit het Romeinse recht bij langs. En daar kwamen de diverse gezegdes dan weer bij van pas. En nee, niet unus testis, nullus testis of servus caput non habet. Maar meer zoiets als: de nemo plus-regel, pacta sunt servanda en lites finiri oportent. Heerlijk dogmatisch ingesteld waren die Romeinen. Hoezo rare jongens, die Romeinen? :? [/Obelix] Geniaal waren ze in juridisch opzicht *)

En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVC :') Als je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar :{w
mag het weten
pi_118396685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Niet een, maar tien stuks. Met in de hoofdrol: Crassus, Brutus en eentje met een A :D En dan gingen ze gewoon per casus de diverse leerstukken uit het Romeinse recht bij langs. En daar kwamen de diverse gezegdes dan weer bij van pas. En nee, niet unus testis, nullus testis of servus caput non habet. Maar meer zoiets als: de nemo plus-regel, pacta sunt servanda en lites finiri oportent. Heerlijk dogmatisch ingesteld waren die Romeinen. Hoezo rare jongens, die Romeinen? :? [/Obelix] Geniaal waren ze in juridisch opzicht *)

En oh: moeilijkste vak uit jaar 1? JVC :') Als je Piet Piraat als nakijkdocent krijgt, berg je maar :{w
Oh... :') Ik vond tentamen jva al kut :')
pi_118396932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Keyos het volgende:

[..]

Als er meer nadruk op hoorcolleges zou liggen en minder op werkgroepen had ik het allemaal wel best gevonden. De hoorcolleges zijn gewoon veel en veel duidelijker dan de boeken doordat je beter een link kan leggen tussen alle onderdelen die behandeld worden. Ik heb alleen maar voor de EUR gekozen om 40 minuten reistijd te besparen per dag (i.v.m naar Leiden gaan), maar misschien was Leiden toch die 40 min extra waard.
Waar woonde jij ook weer ?
pi_118396969
En als je denkt: wtf is Piet Piraat, loopt ie rond in Grunn? :o Ja :P Mijn voorgevoel was al dat ik hem als nakijkdocent had toegewezen gekregen voor mijn casus en boi was I right :( Al deed de coördinator van dat vak er niet veel voor onder :X

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:47 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh... :') Ik vond tentamen jva al kut :')
You ain't seen nothing yet bebe [/lalala] ~O>
mag het weten
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:54:28 #114
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118397119
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Waar woonde jij ook weer ?
Hellevoetsluis, ligt redelijk in de buurt van Rotterdam maar door slechte verbinding duurt het alsnog iets meer dan 1,5 uur voordat ik op de Uni ben. Als alles meezit ben ik ongeveer 1 uur en 50 minuten bezig om in Leiden te komen, was het denk ik toch wel waard geweest uiteindelijk.

Ga de handdoek niet in de ring gooien nu want het gaat voor mijn gevoel gewoon best wel lekker en ik steek er elke week best wel veel uur in, echter mogen we van mij wel iets meer hoorcolleges hebben en iets meer structuur. Ik voel me nu gewoon écht een soort testpersoon (want dat zijn we dit jaar).
pi_118397241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:54 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hellevoetsluis, ligt redelijk in de buurt van Rotterdam maar door slechte verbinding duurt het alsnog iets meer dan 1,5 uur voordat ik op de Uni ben. Als alles meezit ben ik ongeveer 1 uur en 50 minuten bezig om in Leiden te komen, was het denk ik toch wel waard geweest uiteindelijk.

Ga de handdoek niet in de ring gooien nu want het gaat voor mijn gevoel gewoon best wel lekker e n ik steek er elke week best wel veel uur in, echter mogen we van mij wel iets meer hoorcolleges hebben en iets meer structuur. Ik voel me nu gewoon écht een soort testpersoon (want dat zijn we dit jaar).
Jij bent toch geen eerstejaars?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:51 schreef Joosie200 het volgende:
En als je denkt: wtf is Piet Piraat, loopt ie rond in Grunn? :o Ja :P Mijn voorgevoel was al dat ik hem als nakijkdocent had toegewezen gekregen voor mijn casus en boi was I right :( Al deed de coördinator van dat vak er niet veel voor onder :X

[..]

You ain't seen nothing yet bebe [/lalala] ~O>
:'( Ik hou niet van uitdagingen
pi_118397283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:54 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ga de handdoek niet in de ring gooien nu want het gaat voor mijn gevoel gewoon best wel lekker e n ik steek er elke week best wel veel uur in, echter mogen we van mij wel iets meer hoorcolleges hebben en iets meer structuur.
Ah ja Hellevoetsluis. Ik zit in Spijkenisse. Leiden is met de auto ook geen feest.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:01:40 #117
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118397508
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ah ja Hellevoetsluis. Ik zit in Spijkenisse. Leiden is met de auto ook geen feest.
Klopt, dat kun je bijna uit je hoofd zetten als je daar om 09:00 moet zijn. Ik ga als het goed gaat dit jaar met de resultaten wel contact opnemen met Leiden wat de mogelijkheden zijn. 60 studiepunten eis na jaar 1, PGO onderwijs, Erasmus gaat zich niet populair maken op deze manier.

@Paxcon

Ik ben eerstejaars.
pi_118397807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:01 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, dat kun je bijna uit je hoofd zetten als je daar om 09:00 moet zijn. Ik ga als het goed gaat dit jaar met de resultaten wel contact opnemen met Leiden wat de mogelijkheden zijn. 60 studiepunten eis na jaar 1, PGO onderwijs, Erasmus gaat zich niet populair maken op deze manier.

@Paxcon

Ik ben eerstejaars.
60 studiepunten? Dat is toch alles?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:08:27 #119
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118397861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:07 schreef Paxcon het volgende:

[..]

60 studiepunten? Dat is toch alles?
Yep. Wij zijn verplicht om 60 punten te halen om naar jaar 2 te mogen. Enige is dat we mogen compenseren vanaf een 5 , haal je dus minder ben je compleet fucked.
pi_118397886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yep. Wij zijn verplicht om 60 punten te halen om naar jaar 2 te mogen. Enige is dat we mogen compenseren vanaf een 5 , haal je dus minder ben je compleet fucked.
Wtf :{
pi_118397891
PGO? Kreeg je ook een SLB'er opgedrongen die zei dat je een POP moest maken? Dat is dus zooooo hbo hé. De gruwel dat ze dat bij Erasmus willen of hebben ingevoerd :X
mag het weten
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:11:29 #122
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118398033
quote:
9s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef Joosie200 het volgende:
PGO? Kreeg je ook een SLB'er opgedrongen die zei dat je een POP moest maken? Dat is dus zooooo hbo hé. De gruwel dat ze dat bij Erasmus willen of hebben ingevoerd :X
Nee nee, we hebben gewoon werkgroepen waarin je als groep de rechtsonderwerpen/vragen moet vinden uit een casus en deze vervolgens zelf moet beantwoorden door middel van je boeken. Als er dus iets onduidelijk wordt geformuleerd of aangeleerd is er niemand die het foute afleert aangezien de tutoren ook niet altijd even duidelijk zijn.
pi_118398082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:11 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nee nee, we hebben gewoon werkgroepen waarin je als groep de rechtsonderwerpen/vragen moet vinden uit een casus en deze vervolgens zelf moet beantwoorden door middel van je boeken. Als er dus iets onduidelijk wordt geformuleerd of aangeleerd is er niemand die het foute afleert aangezien de tutoren ook niet altijd even duidelijk zijn.
Dat lijkt me echt kut..
pi_118398387
Wat de fuck, gemiddeld haalt nog geen 40% z'n P in één jaar :')
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:25:26 #125
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118398739
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat de fuck, gemiddeld haalt nog geen 40% z'n P in één jaar :')
Ze hebben een pilot gehouden bij de sociale wetenschappen vorig jaar en daar hadden meer mensen hun P behaald dan er normaal gesproken na jaar 2 zou zijn. Doordat deze cijfers positief uitvallen zijn ze met dit systeem doorgegaan. Ik ga denk ik sowieso mijn master niet in Rotterdam doen, ik wil gewoon naar Amsterdam verkassen. Mijn vrienden gaan mij uitlachen aangezien ik die stad altijd belachelijk heb gemaakt, maar iedereen wordt een jaartje ouder en verstandiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')