abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:46:12 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:48:09 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118427219
Dat is toch goed nieuws, een klepper voor de ex Rabo ploeg in de persoon van Sep Vanmarcke.

Hij heeft voor 2 jaar getekend, terwijl de nieuwe sponsor er nog niet is.

http://www.sporza.be/cm/s(...)anmarcke_white_label

pi_118427882
Zou toch wel een genot zijn als 'Rabo' dit jaar fantastische zou presteren :P.
pi_118428495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:

Hij heeft voor 2 jaar getekend, terwijl de nieuwe sponsor er nog niet is.
Ik neem aan dat hij al enige tijd geleden getekend heeft, iig voor de beslissing van de sponsor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:31:12 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118465922
Edit: Ik had het transfertopic nog niet gezien :)

[ Bericht 30% gewijzigd door heywoodu op 26-10-2012 17:41:58 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:16:44 #6
284411 crew  heywoodu
pi_118480668
http://www.velonation.com(...)n-pro-in-Europe.aspx

Dit kan wel eens een leuk "projectje" zijn om te gaan volgen de komende tijd, net als Teklehaimanot :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_118488710
Sinkeldam wint ook de 8e etappe van Hainan. Verslaat Serebryakov in de massasprint :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:35:04 #8
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_118488983
Pinokkio wordt mascotte van WK wielrennen 2013

De organisatoren van het wereldkampioenschap wielrennen 2013 in Firenze hebben gisteren Pinokkio als hun mascotte voorgesteld. Het houten ventje is getooid in een regenboogtrui en een hoedje met hetzelfde motief.

De keuze voor de marionet wiens neus langer wordt als hij liegt, lijkt bizar zo kort nadat de wielerwereld werd opgeschrikt door de dopingzaak van Lance Armstrong, de wereldkampioen van 1993.

De beslissing om voor het geesteskind van de Florentijnse schrijver Carlo Collodi te gaan, was echter al veel eerder genomen. "Bovendien kijkt onze Pinokkio de toekomst met vertrouwen tegemoet", verzekeren de organisatoren op hun website toscana2013.it.

"Hij lacht, heeft een positieve blik en is trots dat zijn Toscane het wereldkampioenschap wielrennen mag ontvangen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ielrennen-2013.dhtml

Dacht eerst dat het een grap was, maar blijkbaar is het echt zo :')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:24:42 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118489578
_O-
pi_118491416
haha, lol

Met een beetje slap lullen kan je er best een goede twist aan geven. Gewoon zeggen dat iedereen die liegt het niet verborgen kan houden ;)
pi_118494212
Northwave is volgend jaar schoenensponsor van White Label.

Knebel en co. zijn dus al hard bezig!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:34:17 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118494444
Misschien is Witte Reus wel een goede optie, of Sensation White.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:54:47 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_118495028
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien is Witte Reus wel een goede optie, of Sensation White.
Of een of ander Mexicaans kartel, die schijnen ook wat met de kleur wit te hebben. Al zal dat ivm de perikelen van de afgelopen tijd niet zo heel handig zijn O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:07:30 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118495395
Het duel voor de laatste WT-licentie zou tussen Argos en Saxo gaan, aangezien Lotto en FDJ eigenlijk nog een doorlopende licentie hebben en er weinig redenen zijn om die af te nemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118519695
http://nos.nl/artikel/434091-de-jongh-weg-bij-sky.html

quote:
Steven de Jongh en Sean Yates zijn opgestapt als ploegleiders van Team Sky.

Dat meldt de Engelse krant The Sunday Telegraph.

Team Sky kondigde onlangs aan dat alle medewerkers een contract moeten tekenen dat zij zich nooit met doping hebben ingelaten. Of dit de oorzaak is van het vertrek van Yates en De Jongh is niet zeker. Wel stapte eerder al ploegleider Bobby Julich om die reden op.

TVM, Rabobank, Quick-Step
De Jongh reed van 1995 tot en met 1999 bij de TVM-ploeg. Vervolgens stond de 38-jarige oud-coureur zes jaar onder contract bij Rabobank, alvorens hij zijn loopbaan afsloot bij Quick-Step (2006-2009).

Vierde werknemer Sky
Het is de vierde werknemer van Sky die de ploeg verlaat als gevolg van het USADA-dossier, dat op 10 oktober werd geopenbaard. De eerste was de Belgische arts Geert Leinders, die op freelance-basis in dienst was van de Britse equipe van Tour-winnaar Bradley Wiggins. Leinders werd door Levi Leipheimer genoemd in een vermeend dopingprogramma bij Rabobank.
pi_118603067
quote:
De Brit Bradley Wiggins werd voor zijn zege in de Tour de France beloond met de prestigieuze Vélo d'Or 2012, voor onze landgenoot Tom Boonen. De award wordt toegekend aan de beste renner van het seizoen volgens het gerenommeerde Franse tijdschrift Velo Mag.

De winnaar van de Tour de France finishte voor Tom Boonen en de Spanjaard Joaquim Rodriguez. Titelverdediger Philippe Gilbert werd dit jaar vierde in het referendum op basis van de stemming van 13 journalisten uit vele landen. De Slovaak Peter Sagan vervolledigde de top vijf.

Bradley Wiggins won dit seizoen Parijs-Nice, de Ronde van Romandië, Criterium du Dauphine en werd de eerste Engelsman ooit die de Tour de France kon winnen. De Sky-renner werd ook Olympisch kampioen tegen de klok in Londen. Wiggins is ook de eerste Brit op deze erelijst van Vélo d'Or, waarop van Belgische zijde naast Gilbert ook Johan Museeuw (1996) en Tom Boonen (2005) prijken.

Net als vorig jaar werd Thomas Voeckler de Franse Vélo d'Or.
pi_118603938
Terechte uitslag, lijkt me.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:03:28 #18
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_118639822
Bij BNN is momenteel het programma: je zal het maar zijn erop.
Vandaag is oa Michael Boogerd aanbod. Hij verteld over zijn dip na zijn carriere. Erg interessant stukje.
Net efkes anges
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:07:35 #19
39333 Zelva
pi_118668406
quote:
Russen nemen Argos Oil over
Toegevoegd: woensdag 31 okt 2012, 15:01

Het Rotterdamse havenbedrijf Argos Oil wordt overgenomen door het Russische Sistema. Het bedrijf is nu nog één van de weinige zelfstandige Nederlandse bedrijven in de Rotterdamse haven.

Volgens Argos Oil is de overname nodig om verder te kunnen groeien en om makkelijker toegang te krijgen tot de Russische oliemarkt. Bij Argos Oil werken wereldwijd 800 mensen. Het bedrijf zegt dat er door de overname geen banen verloren gaan.

Hoeveel de Russen betalen voor het Nederlandse bedrijf, is niet bekend gemaakt.
Zijn er nog leuke Russische sprintaantrekkers?
pi_118704085
quote:
Provincie stopt met Vuelta

Werkelijkheid haalt onderzoek in

Het college van Gedeputeerde Staten heeft besloten om te stoppen met provinciale deelname aan de Vuelta. De ontwikkelingen in de internationale professionele wielerwereld en het financiële perspectief van de provincie zijn hiervoor de aanleiding.

Gedeputeerde Ard van der Tuuk: " We vinden het jammer dat we deze beslissing nu moeten nemen. We hadden als provinciebestuur graag een herhaling van het succes in 2009 gezien. De omstandigheden zijn in korte tijd veranderd."

De internationale professionele wielerwereld is in opspraak. Dit heeft negatieve gevolgen voor de beeldvorming en mogelijk voor de sponsoring. Daarnaast krijgt de provincie Drenthe vanuit het Rijk de komende jaren opnieuw te maken met bezuinigingen.

Er wordt momenteel in opdracht van de provincie gewerkt aan een onderzoek naar de mogelijkheden om opnieuw enkele etappes van de Vuelta naar Drenthe te halen in 2015. Gedeputeerde Staten willen de resultaten van dit onderzoek, die eind dit jaar werden verwacht, echter niet meer afwachten en nu duidelijkheid geven.

Met het besluit om provinciale deelname stop te zetten valt er een gereserveerd bedrag van ¤ 600.000,-- vrij.
Bron: http://www.provincie.dren(...)130/provincie-stopt/
Toch jammer, maar de Provincie Drenthe schijnt er financieel zeer slecht voor te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2012 13:47:59 ]
pi_118713650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Toch jammer, maar de Provincie Drenthe schijnt er financieel zeer slecht voor te staan.
Nu hopen dat een ander provincie het overneemt. Groningen, Friesland.
pi_118715357
Zie ik niet gebeuren.
pi_118716925
Zie provincie Luik zoiets wel organiseren.
Net efkes anges
pi_118725064
quote:

[..]

Zo heel veel is 600.000 euro toch ook weer niet voor een provincie?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_118726544
quote:
'Limburg zou Vuelta binnen kunnen halen'
'Limburg zou een alternatief kunnen zijn voor Drenthe als de Vuelta naar Nederland komt.' Dat zegt Jos Vaessen die de Ronde van Spanje in 2015 naar Nederland wil halen.

De provincie Drenthe trok zich donderdag terug om de Vuelta weer te organiseren. Als reden worden de dopingschandalen en de economische crisis aangehaald. Voordat de organisatie met Limburg praat, moet de provincie eerst interesse tonen in het project van Vaessen. Zover is het nog niet. 'Limburg had zijn handen vol met het WK en de Vuelta was er al in 2009.'

De Spaanse organisatie blijft wel vertrouwen hebben in de plannen van Vaessen: 'Ze hebben gezien hoe de Vuelta in 2009 hier werd onthaald en willen heel graag weer naar Nederland.'
bron:l1.nl
Waarom had ik dit verwacht.
Net efkes anges
  donderdag 1 november 2012 @ 23:53:11 #26
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118729803
quote:

[..]

Bron: http://www.provincie.dren(...)@82130/pincie-stopt/
Tjah , bij de vorige Tourstart in België kwam dat "geldthema" ook boven , een "Grand Depart" organiseren zou naar schatting zowat 3 miljoen Euro kosten. Maar als er zoals in Luik (en de dagen erna in België) meer dan 500.000 mensen naar de proloog komen , die elk in de cafés en winkeltjes, treinstations, ... gemiddeld zo'n 10 ¤ spenderen die dag dan pomp je op die manier wel meteen 5.000.000 ¤ per dag in je economie hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_118730329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Zo heel veel is 600.000 euro toch ook weer niet voor een provincie?
Drenthe is vrij klein en moet al bezuinigen.
pi_118771591
Team Giant-Nationale Nederlanden lijkt mij wel een mooie combinatie al opvolger van Rabo ! Beetje dromen mag toch? ;) Nog een mooie shirt erbij en dan is het perfect en dan kunnen wij wielerliefhebbers weer lekker allemaal achter de ploeg staan. *O*

Denk dat de Telegraaf ook blij zal zijn want ze hebben dan weer iets om af te zeiken :r
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:22:04 #29
pi_118780129
Hij heeft wel ergens n punt natuurlijk :

quote:
Niki Terpstra boycot ’Wielrenner van het jaar’
'Je kunt toch geen renner van het jaar worden als je niets gewonnen hebt?’

Omega Pharma-Quick.Step-renner Niki Terpstra is niet van plan aanwezig te zijn bij de verkiezing van Nederlands wielrenner van het jaar. De Noord-Hollander is een van de genomineerden maar stoort zich al jaren aan de selectieprocedure, zo liet hij vrijdag (lokale tijd) op Curaçao weten. Hij is deelnemer aan de Amstel Curaçao Race.

Terpstra, dit jaar winnaar van Dwars door Vlaanderen en Nederlands kampioen op de weg, is genomineerd samen met Robert Gesink en Bauke Mollema. ’Ik vind het vreemd dat Lieuwe Westra en Lars Boom er niet bij zitten. Zij hebben iets gewonnen dit jaar.’ Boom pakte dit jaar de eindzege in de Eneco Tour, Westra won een rit in Parijs-Nice en de Ronde van Denemarken.

Niet eerste keer

Het is niet de eerste keer dat Terpstra zich niet kan vinden in de keuzes van de Club 48, de vereniging van oud-renners die de verkiezing organiseert. ‘In 2006 pakte Theo Bos twee wereldtitels op de baan en werd hij sportman van het jaar. Hij was genomineerd maar werd het uiteindelijk niet met als reden dat hij een baanrenner was. Vreemd, dan moet je hem niet nomineren.’

Vorig jaar verbaasde Terpstra zich erover dat Sebastian Langeveld niet tot de kanshebbers behoorde. ‘“Hij had de Omloop Het Nieuwsblad gewonnen, een wereldprestatie. Iedereen wil daar goed zijn. Maar het was een soort ‘renner van de Vuelta verkiezing’. Je kunt toch geen renner van het jaar worden als je niets gewonnen hebt?’

Het Wielergala is op 26 november in Den Bosch
pi_118780965
In het Brabants Dagblad stond vandaag een interview met een boze Westra. Die was (terecht) ook al niet blij met het feit dat hij niet genomineerd was.
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:01:47 #31
67640 SaintOfKillers
pi_118781278
Ik vind niet dat je noodzakelijk iets moet winnen om renner van het jaar te worden, de winst van Mollema was vorig jaar terecht. Dit jaar hebben ze wel een punt, al vind ik Denemarken of de Eneco ook niet meteen koersen waarbij je denkt "OMFG, renner van het jaar, dit gaan we ons nog lang herinneren!"

Westra in Parijs-Nice was wel memorabel, dat was een prestatie met uitstraling.

Als bijvoorbeeld een Slagter die rit in de Giro had gewonnen, was 't dan meteen binnen geweest voor hem?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118781553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah , bij de vorige Tourstart in België kwam dat "geldthema" ook boven , een "Grand Depart" organiseren zou naar schatting zowat 3 miljoen Euro kosten. Maar als er zoals in Luik (en de dagen erna in België) meer dan 500.000 mensen naar de proloog komen , die elk in de cafés en winkeltjes, treinstations, ... gemiddeld zo'n 10 ¤ spenderen die dag dan pomp je op die manier wel meteen 5.000.000 ¤ per dag in je economie hé ...
laat de horeca/toerisme uitbaters dan zelf die 600.000 euro ophoesten en niet de belastingbetaler
pi_118781962
Goede actie van Terpstra. Boom heeft echt mooie dingen laten zien dit jaar. 6e en na Boonen de beste in Parijs-Roubaix, Eneco Tour domineren en 5e op het WK!
pi_118782587
Boom wint de Eneco Tour, Gesink de Ronde van Californië. Vind de laatste toch meer uitstraling hebben tegenwoordig, als het Terpstra gaat om gewonnen koersen. Het is gewoon lastig, we hebben niet één overduidelijke topper, en je kunt nu eenmaal niet 100 man nomineren.
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:24:49 #35
14505 OProg
A Life in Music
pi_118784353
quote:
Bewijzen tegen Vinokoerov stapelen zich op
BRUSSEL - De procureur van Padua heeft voldoende bewijzen gevonden om olympisch kampioen Alexandre Vinokoerov te beschuldigen van bedrog.

De Kazachstaan wordt ervan beschuldigd dat hij in 2010 tijdens Luik-Bastenaken-Luik zijn Russische vluchtgezel Aleksandr Kolobnev 150.000 euro heeft betaald om zijn benen stil te houden.
De Italiaanse jurist heeft een dossier, voorzien met mails en bankafschriften, overhandigd aan het parket van Luik. Dat meldt de Italiaanse krant Corriere della Serra zaterdag.

Enkele maanden geleden berichtte het Zwitserse blad L'Illustré al over de deal. Het blad baseerde die beschuldiging op mailverkeer tussen de twee coureurs op de dag na de Belgische klassieker.
Kolobnev schreef daarin dat hij zo'n zege aan niemand zou verkopen, behalve aan Vinokoerov, en gaf ook zijn rekeningnummer mee. Met de hulp van de Zwitserse overheid werden ook de twee betalingen aan een bank in Locarno teruggevonden, die op naam staan van de Rus.
Spelen

Deze zomer werd Vinokoerov ook al op opmerkelijke wijze olympisch kampioen. De Kazachstaan reed met de Colombiaan Rigoberto Uran naar de finish in Londen.
De Zuid-Amerikaan keek op driehonderd meter van de finish opzichtig naar de linkerkant, waarna 'Vino' aan de rechterkant de spurt inzette en eenvoudig het goud opeiste.
Tsjah. Koersen kopen is zo oud als het wielrennen. Hoewel doping dat ook is, maar goed.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:17:21 #36
67640 SaintOfKillers
pi_118786412
Vreemd dat zoiets vaak als een zaak tegen Vino wordt omschreven, alsof Kolobnev er voor de rest niets mee te maken heeft.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:36:52 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_118787153
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vreemd dat zoiets vaak als een zaak tegen Vino wordt omschreven, alsof Kolobnev er voor de rest niets mee te maken heeft.
Zat ik ook net aan te denken. :P
Omgekocht worden is net zo fout als omkopen.

Ik hoop trouwens voor Uran dat hij geen mailbevestiging heeft verzonden na de OS. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_118787931
Wat is er eigenlijk fout aan? Ze waren met hun tweeën weg en zouden sowieso één en twee worden. Het is niet zo dat een derde renner geflikt werd.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:55:12 #39
67640 SaintOfKillers
pi_118787972
Ik snap niet dat Kolobnev zoiets verkoopt. Hij heeft zelfs nauwelijks wat gewonnen, het zou een bekroning van zijn carriere zijn geweest en ik denk dat je met LBL winst wel een loonsverhoging kan lospeuteren die de 150.000 euro van Vinokourov overstijgt, zeker als we 't over een contract over meerdere jaren hebben.

Dus tenzij Kolobnev toen de mindere van de 2 was (wat totaal niet bleek uit het koersverloop) en dacht even een zakcentje te verdienen op pure bluf bij iets wat hij toch niet kon winnen, vind ik het onbegrijpelijk.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:01:13 #40
pi_118788247
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iemand willen omkopen is één ding , je laten omkopen is wellicht nog erger inderdaad ...
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:04:08 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118788378
Vino heeft toch geld zat. Enne een Rus doet alles voor geld, dus dat Kolobnev dat aanpakt vind ik niet onaanemelijk.
pi_118788404
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Een dealtje tussen twee renners die het op zeker onderling zouden uitmaken om de overwinning.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:05:54 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118788437
Tjsa fairplay is trending hé? :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 november 2012 @ 22:20:16 #44
284411 crew  heywoodu
pi_118788979
Ook raar trouwens dat een Zwitsers blad schijnbaar over privégegevens van die 2 (of in elk geval 1 van de 2) beschikt. Dat lijkt me een groter probleem dan dat 2 rijders regelen hoe ze een wedstrijd beslissen, wat natuurlijk onsportief is, maar zoals eerder gezegd, er was geen enkele andere rijder bij benadeeld.
pi_118789343
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef heywoodu het volgende:
Ook raar trouwens dat een Zwitsers blad schijnbaar over privégegevens van die 2 (of in elk geval 1 van de 2) beschikt. Dat lijkt me een groter probleem dan dat 2 rijders regelen hoe ze een wedstrijd beslissen, wat natuurlijk onsportief is, maar zoals eerder gezegd, er was geen enkele andere rijder bij benadeeld.
Inderdaad. Als er nu een derde renner meezat in die ontsnapping met Vinokoerov en Kolobnev die door dat pact werd benadeeld, dan zou het terecht zijn dat ze gediskwalificeerd worden. Maar dat was niet het geval. Ze zouden sowieso op 1 en 2 eindigen.

Het is niet in de geest van competitie dat renners een deal sluiten, maar het gebeurt nu eenmaal. That's life. Ik vind het lang niet zo erg als dopinggebruik.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:56:02 #46
67640 SaintOfKillers
pi_118790552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad. Als er nu een derde renner meezat in die ontsnapping met Vinokoerov en Kolobnev die door dat pact werd benadeeld, dan zou het terecht zijn dat ze gediskwalificeerd worden. Maar dat was niet het geval. Ze zouden sowieso op 1 en 2 eindigen.

Het is niet in de geest van competitie dat renners een deal sluiten, maar het gebeurt nu eenmaal. That's life. Ik vind het lang niet zo erg als dopinggebruik.
Dus een voetbalploeg die een bekerfinale verkoopt aan de tegenstander (want ze zijn sowieso 1 en 2) is ook acceptabel? Tennisser die Wimbledon even verkoopt?
pi_118791863
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dus een voetbalploeg die een bekerfinale verkoopt aan de tegenstander (want ze zijn sowieso 1 en 2) is ook acceptabel? Tennisser die Wimbledon even verkoopt?
Het komt op hetzelfde neer, maar in het wielrennen zijn dit soort praktijken toch iets meer ingeburgerd. Daarom snap ik de ophef niet zo. Alsof in de tijd van Coppi al geen koersen verkocht werden.
pi_118794668
quote:
Terpstra boycot uitverkiezing

Niki Terpstra boycot de uitreiking van de Gerrit Schulte Trofee, een prijs waarvoor hijzelf de belangrijkste gegadigde is.

De coureur van Omega Pharma - Quick-Step is het niet eens met de manier waarop de nominaties voor beste renners van het jaar tot stand komen.

"Het slaat echt nergens op, zoals die Club 48 bepaalt wie er een nominatie krijgen. Daarom ga ik er niet heen. Heb ik totaal geen zin in", aldus Terpstra, die zaterdag op Curaçao het criterium op zijn naam schreef.

Geen Boom, geen Westra
De voornaamste reden van de boycot van Terpstra is het ontbreken van Lars Boom en Lieuwe Westra op de lijst van genomineerden, waarop wel de namen van Robert Gesink en Bauke Mollema prijken.

"Lars Boom wint de Eneco Tour, Lieuwe Westra pakt de belangrijkste rit in Parijs-Nice, wordt Nederlands kampioen tijdrijden en wint de Ronde van Denemarken. En die twee ontbreken. Is onmogelijk", verklaart de winnaar van Dwars door Vlaanderen tegen NuSport.

"Ik blijf mooi weg die avond, al weet ik zeker dat ze van Club 48 niet om mij heen kunnen. Ben benieuwd hoe er zal worden gereageerd."

nos.nl
_O_ Tof dat hij dat doet. Terechte kritiek ook, die hier ook al eerder geleverd werd (door o.a. mij).
pi_118796428
quote:

[..]

Ik vind 'de winnaar betaalt', want zo zal het wel gegaan zijn, heel anders. Zo heb je altijd wat om voor te rijden. 150.000 of LBL. Dit is zelfs in het amateurwielrennen ingeburgerd.
pi_118796617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:04 schreef Leatherface het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Een dealtje tussen twee renners die het op zeker onderling zouden uitmaken om de overwinning.
Ja? Money rules? Geen probleem? Een spannende tour die gaat tussen twee man, een met een vermogende ploeg/overheid, een zonder. Geen problemen mee dat de eerste de ander een half miljoen betaalt en de overwinning krijgt?
pi_118796660
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 01:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vind 'de winnaar betaalt', want zo zal het wel gegaan zijn, heel anders. Zo heb je altijd wat om voor te rijden. 150.000 of LBL. Dit is zelfs in het amateurwielrennen ingeburgerd.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het zo gegaan is.
  zondag 4 november 2012 @ 02:14:13 #52
67640 SaintOfKillers
pi_118796990
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 01:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

In dit geval kreeg ik toch veel meer het gevoel dat het ging over betalen om de winnaar te mogen zijn. Misschien niet zo flagrant als Uran of Langeveld het deden, maar het kwam in de buurt. Plots lossen, plotse krampen, plots de verkeerde kant uitkijken, het waren geen rechttoe rechtaan duels.

Als ze zo dom zijn om het zo opzichtig/dom te spelen, dan mogen ze van mij wel bestraft worden voor het zwakke acteerwerk.
pi_118798152
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dus tenzij Kolobnev toen de mindere van de 2 was (wat totaal niet bleek uit het koersverloop) en dacht even een zakcentje te verdienen op pure bluf bij iets wat hij toch niet kon winnen, vind ik het onbegrijpelijk.
Volgens mij was het Knetemann (maar ik kan me vergissen en dat het een ander was) die wel eens gezegd heeft "je kunt alleen maar een koers kopen als je hem toch al ging winnen".
Misschien niet altijd waar, maar wel vaak. Verder loont een koers verkopen eigenlijk nooit (voor een coureur die zelf niet veel gewonnen heeft als Uran of Kolobnev), want je kunt meer verdienen met de winst dan je betaald krijgt door te verkopen. Maar misschien zijn ze idd zo dom om te verkopen, dat kan.
quote:

[..]

Daar is dan waarschijnlijk sprake van matchfixing (dus afspraak voor de wedstrijd), voor gokkers interessant. In het wielrennen is de kans daarop veel kleiner. Er doen namelijk nog 160-180 renners mee, waarbij er bij eendagskoersen flink wat zijn met winstkansen.
Dus ja: bij voetbal en tennis is het erger, want daar speelt meer mee.
pi_118798598
quote:
13s.gif Op zondag 4 november 2012 01:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja? Money rules? Geen probleem? Een spannende tour die gaat tussen twee man, een met een vermogende ploeg/overheid, een zonder. Geen problemen mee dat de eerste de ander een half miljoen betaalt en de overwinning krijgt?
Njah, dat is ook wel zo. Een Astana is vermogender dan pakweg een Europcar en kan dus eerder koersen kopen.

Het is koersvervalsing, maar er is niet een derde renner in het pak gedaan. Ik vind dit soort praktijken minder erg dan doping.
pi_118798619
Maar ik snap het ook niet van Kolobnev hoor. Zo'n enorme erelijst heeft hij ook niet en hij heeft vast een financiële klapper kunnen maken door LBL te winnen. Zo vaak wint een Rus immers ook niet een grote klassieker.

En hoe groot is de kans dat Kolobnev een sprintje van Vino verliest?

Met Uran hetzelfde. Ook nog geen groot palmares en met een gouden medaille was hij bij leven een legende in zijn thuisland.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 november 2012 @ 09:11:15 #56
284411 crew  heywoodu
pi_118798623
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 06:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar is dan waarschijnlijk sprake van matchfixing (dus afspraak voor de wedstrijd), voor gokkers interessant. In het wielrennen is de kans daarop veel kleiner. Er doen namelijk nog 160-180 renners mee, waarbij er bij eendagskoersen flink wat zijn met winstkansen.
Dus ja: bij voetbal en tennis is het erger, want daar speelt meer mee.
Bij wielrennen kun je inzetten op wie er hoger eindigt, renner A of renner B, dat zou je kunnen regelen op zo'n manier :+
Maar ja, daar kan een paar honderd euro op ingezet worden, dus niks vergeleken met de grote voetbalcompetities.

Ben het in elk geval eens met het punt dat het minder erg is dan doping, zeker als er maar 2 renners voorop rijden.
Maar ja, aan de andere kant, voor de toeschouwers is het ook niet leuk natuurlijk ;(
pi_118798642
Maar stel dat beiden nu gediskwalificeerd worden, dan wint de oorspronkelijke nummer vier Gilbert.

Vino en Kolobnev gediskwalificeerd wegens omkoping en nummer drie Valverde geschrapt vanwege een retroactieve dopingschorsing. :')
  zondag 4 november 2012 @ 11:43:26 #58
67640 SaintOfKillers
pi_118800893
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:11 schreef heywoodu het volgende:
Maar ja, aan de andere kant, voor de toeschouwers is het ook niet leuk natuurlijk ;(
Om maar te zwijgen over de sponsor of de ploegmaats. Die betalen een dik loon om hun truitje als eerste over de finish te zien komen of die rijden zich de ziel uit het lijf voor een ploegmaat die het dan maar even wegschenkt (en ik betwijfel ten zeerste dat het "bedankje" van de tegenstander met de hele ploeg wordt gedeeld). De eerstvolgende keer dat die Kolobnev vraagt om een gat dicht te rijden, dan zeg je 'm toch gewoon dat hij 't maar aan Vino gaat vragen.

Ik denk niet dat het wielrennen op dit moment veel baat heeft bij een nieuwe beerput die ze eens gaan opengooien, al helemaal niet als het niet de zoveelste dopingzaak is, maar een vorm van geknoei die uit een heel andere hoek komt en waarover vrij luchtig wordt gedaan.
pi_118802221
Jezus, ik ben vier weken weg en bij terugkomst is de halve wielerstad afgefikt. Armstrong is er blijkbaar aan na verklaringen van oud-ploeggenoten. En had hij het nog wel zo goed gezien tijdens zijn carriere, door gewoon iedereen proberen te vernietigen die ook maar iets van een beschuldiging over doping naar zijn kant uitte. Vraag maar aan Simeoni en die ene Fransman met een collumn destijds in L'Equipe of iets dergelijks. Wel fijn dat Mr. X nu zevenmaal een Tour heeft gewonnen, al zijn renners als Zulle, Ullrich en Beloki niet bepaald schoner te noemen.(Alhoewel Ullrich na 1999 schijnbaar nooit met een hematocrietwaarde van hoger dan 42 schijnt te hebben gereden en Moreau zelfs niet hoger dan 38 :o . Als dat waar is dan hadden die met wat meer hulp naar de maan kunnen fietsen).
Maar ze deden het leuk met het A-team en het C-team, alhoewel Lance blijkbaar toch bang werd als hij sommige waardes van teamgenoten onder ogen kreeg. Voor de rol van de UCI is dit 'netwerk' is dan weer verdomd weinig bewijs, alhoewel het gewoon nooit slim is om geld van renners aan te nemen. En die Lance zorgde er toch maar mooi voor dat Hamilton onder extra controle werd geplaatst toen hij wel heel hard naar boven reed in juni.

Bruyneel laat zich op twitter ook wel weer kennen. Benieuwd of hij zijn mond weet te houden, zoals Lance tot nu toe wel lukt. Hij gaat zich schijnbaar wel verdedigen, verloren moeite lijkt me.

_O_ Voor OPQS die laten zien hoe het wielrennen werkt. Leipheimer prijzen om zijn coöperatieve houding richting het USADA. Alsof hij een keus had onder ede en met alle andere verklaringen. Maar Leipheimer was wel een beetje duur en een beetje oud. Dus mooi excuus om hem te dumpen en Cav binnen te halen. Hulde.

En Sky, waar men een verklaring moest tekenen dat men nooit in aanraking met doping was gekomen. Want wie had nou helemaal kunnen verwachten dat Julich in 1998 gedoped in de Tour rondreed :o , ik viel van me stoel toen ik het hoorde. Blijkbaar hecht hij meer waarde aan zijn medaille op de Olympische Spelen, want die heeft hij opeens clean gehaald. En Yates gaat niet weg vanwege doping, jaja. Maar wel een positieve test op zijn naam uit '89. En De Jongh heeft ook nooit iets gezien en maar een korte periode gebruikt. Blijkbaar gebruikt hij zijn ogen net zoals twitter, hoog gebruik maar het resultaat is crap. Een bekentenis waar we natuurlijk weer geen flikker aan hebben. Gelukkig greep Rupert Murdoch in en mag Knaven zich nog wel een schone winnaar noemen van Parijs-Roubaix. _O- En Michael Rogers, dan zal zeker ook nooit iets verkeerds hebben gebruikt. Onzin-maatregel.
Gelukkig maar dat Ekimov nooit iets heeft gezien gedurende zijn tijd bij Lance en gewoon lekker bij Katusha aan de slag mag blijven. Helaas willen ze Vino nu gaan pakken om die onzin met Kolobnev.

En jawel, Rabobank en Spidertech stoppen ermee. Vooral Spidertech is jammer voor de Canadezen. De prestaties werden toch langzaam maar zeker beter en ze hadden toch wat leuk talent rondrijden. Die vallen nu eigenlijk wel een beetje in een gat. Volgens Spidertech stoppen ze technisch gezien niet, maar nemen ze een jaartje pauze om in 2014 de WT in te gaan. Dan hadden ze volgens mij toch beter een Argos-traject kunnen volgen, gezien de huidige staat van het Canadese wielrennen.
Niet iedereen bleek de actie van de Rabobank te snappen, gezien bijvoorbeeld de reactie van Millar. Maar als hij elke dag de Nederlandse kranten had gelezen dan had hij waarschijnlijk dezelfde beslissing gemaakt.

Gelukkig zien we dat de UCI tegenwoordig het dopingprobleem een stuk beter aanpakt. Na ongeveer 2,5 jaar gaan ze is kijken naar Barredo die al een tijdje niet meer mocht fietsen van de Rabobank. Het tempo ligt weer hoog. En het vertrouwen neemt toe :') .

En dan de briljante acties van de wielrenners door zich soms dan wel voor als juist tegen Armstrong te plaatsen. Boonen was nooit ene Armstrong-fan, anderen vinden het onzin dat hij al zijn titels kwijt is. Wel een opvallend breuk tussen de Spaanse-enclave en de Angelsaksische vooralsnog.

Over Spanje(nouja Baskenland in dit geval) gesproken, Euskaltel :'). Er zitten best wel wat renners die een kans verdienen op WT-niveau tussen de gespuis dat ze hebben aangetrokken, maar jezus. Van een volledige Baskische ploeg naar dit. Dat kan mijn hart niet aan. :'(

En dan gaat Terpstra niet naar de uitverkiezing van de renner van het jaar, omdat hij het niet eens is met de nominaties. Misschien moeten ze het dan Terpstra volgend jaar maar zelf laten regelen.

Maar het belangrijkste nieuws was toch wel dat Rebellin naar CCC-Polsat gaat. _O_ De held.

Ik ga denk ik nooit meer op vakantie tijdens het tussenseizoen. ;(
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_118802374
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Goede actie van Terpstra. Boom heeft echt mooie dingen laten zien dit jaar. 6e en na Boonen de beste in Parijs-Roubaix, Eneco Tour domineren en 5e op het WK!
Boom na Boonen de beste in roubaix? Daar ga ik toch niet echt mee akkoord.
Toen Boom in de tegenaanval ging, na heel de dag in de wielen gehangen te hebben, kwam hij maximum 15sec dichter bij Boonen. Enkele km verder op het einde van Carrefour de l'Arbre begon de voorsprong zelfs terug op te lopen. Niet veel later werd Boom opnieuw ingelopen door Ballan en Flecha. Beiden hadden trouwens al veel meer met hun krachten gesmeten dus voor mij waren die al sterker die dag. Dat zie je ook aan die sprint op het einde waar Boom nergens was.
pi_118802755
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:33 schreef Steven184 het volgende:
Jezus, ik ben vier weken weg en bij terugkomst is de halve wielerstad afgefikt. Armstrong is er blijkbaar aan na verklaringen van oud-ploeggenoten. En had hij het nog wel zo goed gezien tijdens zijn carriere, door gewoon iedereen proberen te vernietigen die ook maar iets van een beschuldiging over doping naar zijn kant uitte. Vraag maar aan Simeoni en die ene Fransman met een collumn destijds in L'Equipe of iets dergelijks. Wel fijn dat Mr. X nu zevenmaal een Tour heeft gewonnen, al zijn renners als Zulle, Ullrich en Beloki niet bepaald schoner te noemen.(Alhoewel Ullrich na 1999 schijnbaar nooit met een hematocrietwaarde van hoger dan 42 schijnt te hebben gereden en Moreau zelfs niet hoger dan 38 :o . Als dat waar is dan hadden die met wat meer hulp naar de maan kunnen fietsen).
Maar ze deden het leuk met het A-team en het C-team, alhoewel Lance blijkbaar toch bang werd als hij sommige waardes van teamgenoten onder ogen kreeg. Voor de rol van de UCI is dit 'netwerk' is dan weer verdomd weinig bewijs, alhoewel het gewoon nooit slim is om geld van renners aan te nemen. En die Lance zorgde er toch maar mooi voor dat Hamilton onder extra controle werd geplaatst toen hij wel heel hard naar boven reed in juni.

Bruyneel laat zich op twitter ook wel weer kennen. Benieuwd of hij zijn mond weet te houden, zoals Lance tot nu toe wel lukt. Hij gaat zich schijnbaar wel verdedigen, verloren moeite lijkt me.

_O_ Voor OPQS die laten zien hoe het wielrennen werkt. Leipheimer prijzen om zijn coöperatieve houding richting het USADA. Alsof hij een keus had onder ede en met alle andere verklaringen. Maar Leipheimer was wel een beetje duur en een beetje oud. Dus mooi excuus om hem te dumpen en Cav binnen te halen. Hulde.

En Sky, waar men een verklaring moest tekenen dat men nooit in aanraking met doping was gekomen. Want wie had nou helemaal kunnen verwachten dat Julich in 1998 gedoped in de Tour rondreed :o , ik viel van me stoel toen ik het hoorde. Blijkbaar hecht hij meer waarde aan zijn medaille op de Olympische Spelen, want die heeft hij opeens clean gehaald. En Yates gaat niet weg vanwege doping, jaja. Maar wel een positieve test op zijn naam uit '89. En De Jongh heeft ook nooit iets gezien en maar een korte periode gebruikt. Blijkbaar gebruikt hij zijn ogen net zoals twitter, hoog gebruik maar het resultaat is crap. Een bekentenis waar we natuurlijk weer geen flikker aan hebben. Gelukkig greep Rupert Murdoch in en mag Knaven zich nog wel een schone winnaar noemen van Parijs-Roubaix. _O- En Michael Rogers, dan zal zeker ook nooit iets verkeerds hebben gebruikt. Onzin-maatregel.
Gelukkig maar dat Ekimov nooit iets heeft gezien gedurende zijn tijd bij Lance en gewoon lekker bij Katusha aan de slag mag blijven. Helaas willen ze Vino nu gaan pakken om die onzin met Kolobnev.

En jawel, Rabobank en Spidertech stoppen ermee. Vooral Spidertech is jammer voor de Canadezen. De prestaties werden toch langzaam maar zeker beter en ze hadden toch wat leuk talent rondrijden. Die vallen nu eigenlijk wel een beetje in een gat. Volgens Spidertech stoppen ze technisch gezien niet, maar nemen ze een jaartje pauze om in 2014 de WT in te gaan. Dan hadden ze volgens mij toch beter een Argos-traject kunnen volgen, gezien de huidige staat van het Canadese wielrennen.
Niet iedereen bleek de actie van de Rabobank te snappen, gezien bijvoorbeeld de reactie van Millar. Maar als hij elke dag de Nederlandse kranten had gelezen dan had hij waarschijnlijk dezelfde beslissing gemaakt.

Gelukkig zien we dat de UCI tegenwoordig het dopingprobleem een stuk beter aanpakt. Na ongeveer 2,5 jaar gaan ze is kijken naar Barredo die al een tijdje niet meer mocht fietsen van de Rabobank. Het tempo ligt weer hoog. En het vertrouwen neemt toe :') .

En dan de briljante acties van de wielrenners door zich soms dan wel voor als juist tegen Armstrong te plaatsen. Boonen was nooit ene Armstrong-fan, anderen vinden het onzin dat hij al zijn titels kwijt is. Wel een opvallend breuk tussen de Spaanse-enclave en de Angelsaksische vooralsnog.

Over Spanje(nouja Baskenland in dit geval) gesproken, Euskaltel :'). Er zitten best wel wat renners die een kans verdienen op WT-niveau tussen de gespuis dat ze hebben aangetrokken, maar jezus. Van een volledige Baskische ploeg naar dit. Dat kan mijn hart niet aan. :'(

En dan gaat Terpstra niet naar de uitverkiezing van de renner van het jaar, omdat hij het niet eens is met de nominaties. Misschien moeten ze het dan Terpstra volgend jaar maar zelf laten regelen.

Maar het belangrijkste nieuws was toch wel dat Rebellin naar CCC-Polsat gaat. _O_ De held.

Je hebt flink wat gemist. ;)
pi_118803017
Mooi verhaal Steven ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 november 2012 @ 13:03:40 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118803157
Steven :D

Je had trouwens de meeste dagzeges afgelopen pronojaar ;)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118804792
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:33 schreef Steven184 het volgende:

:D
pi_118812067
Rond 17.00u op Ned. 1 beelden van de Amstel Curacao Race.
sig verwijderd door FA
  maandag 5 november 2012 @ 11:08:19 #66
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118840652
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef Ambrosius het volgende:
Rond 17.00u op Ned. 1 beelden van de Amstel Curacao Race.
Volgens Smeets werd Frankie de Gent 3de.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118842221
Ja, lach allemaal maar. Ik moest in de 20 minuten voordat ik die post schreef al dat nieuws in een klap verwerken. Ik lig nu nog bij te komen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:03 schreef borisz het volgende:
Steven :D

Je had trouwens de meeste dagzeges afgelopen pronojaar ;)
Dat is mooi nieuws. Even kijken of ik mijn tweede plek heb weten vast te houden gedurende de laatste koers.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 november 2012 @ 19:00:11 #68
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118859210
Dus de Ronde van Polen begint in... Italië. :').
  maandag 5 november 2012 @ 19:07:46 #69
14505 OProg
A Life in Music
pi_118859565
Nu we toch bezig zijn:

Het NK van 2006: Boogerd en Langeveld moeten we ook schrappen. Zodoende is Karsten Kroon toch nog een keer Nederlands Kampioen geweest.

Gefeliciteerd Karsten. *O* :P
pi_118863215
quote:
11s.gif Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Ja even serieus, een koers van een dikke week :') waarom in hemelsnaam niet in je eigen land helemaall rijden. Kijk dat je een keer even de grens oversteek ok, maar om nou twee van de 9 dagen in Italie te vertoeven?

Of is het een voorbode voor een eventuele Girostart in Krakau ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_118863254
quote:
Ik vind het wel een mooi precedent. Waaier etappes over de Afsluitdijk in de Dauphine, Eneco tour laten eindigen op de Champs Elysees..... ik vermoed dat ze in Vlaanderen het ook wel commercieel zien zitten om de Ronde een keertje in Bern te houden, zodat Fabian voor een thuispubliek kan rijden.
pi_118864101
quote:
:') :')
Blijf lekker in eigen land, volgens mij is daar genoeg leuks te vinden voor mooie ritten (Tatra gebergte?).
pi_118865581
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:') :')
Blijf lekker in eigen land, volgens mij is daar genoeg leuks te vinden voor mooie ritten (Tatra gebergte?).
Tatra's is erg mooi, en best zwaar. Komen ze elk jaar geloof ik wel. Heb ze 1x in de buurt van Zakopane gezien. Mooie koers.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118871299
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tatra's is erg mooi, en best zwaar. Komen ze elk jaar geloof ik wel. Heb ze 1x in de buurt van Zakopane gezien. Mooie koers.
Mooie bergen genoeg inderdaad in Zuidoost-Polen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 november 2012 @ 23:43:36 #75
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118874943
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:14 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik vind het wel een mooi precedent. Waaier etappes over de Afsluitdijk in de Dauphine, Eneco tour laten eindigen op de Champs Elysees..... ik vermoed dat ze in Vlaanderen het ook wel commercieel zien zitten om de Ronde een keertje in Bern te houden, zodat Fabian voor een thuispubliek kan rijden.
Haha dit inderdaad. :D

Ik zie er echt geen meerwaarde in om in Italie te starten, laat ze lekker in Polen blijven.
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:44:20 #76
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_118879817
Hoor zojuist op het nieuws bij radio 2. Dat Posthuma ermee stopt
Net efkes anges
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 09:52:14 #77
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118879982
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoor zojuist op het nieuws bij radio 2. Dat Posthuma ermee stopt
Las het ook net. Zonde. ;(
pi_118880329
Koos was toch al tijdje niet meer op TV?
pi_118880365
Zijn carrière is bij Radioshack wel erg snel naar beneden afgegleden. Kan niet zeggen dat ik het ooit een boeiende renner of persoonlijkheid heb gevonden.
pi_118880749
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:09 schreef vivelafete het volgende:
Zijn carrière is bij Radioshack wel erg snel naar beneden afgegleden. Kan niet zeggen dat ik het ooit een boeiende renner of persoonlijkheid heb gevonden.
Nee, een boeiende renner vond ik het ook niet direct. Maar hij heeft toch wel zo links en rechts wat succesjes geboekt in kleinere rittenkoersen. Toch de Driedaagse De Panne, De Sachsen Rundfahrt, de Ruta del Sol en de Ronde van Luxemburg gewonnen. En ook nog een rit in Parijs-Nice.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:35:52 #81
11102 knep
Mountainfreak
pi_118881037
Iets met een nachtkaars.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:36:37 #82
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_118881062
Zijn toch meer nederlandse renners die na vertrek bij rabo minder zijn gaan presteren. Eltink, T.Dekker (alhoewel dat wellicht door de schorsing komt)
Net efkes anges
pi_118881186
quote:
Laat ze lekker in Polen blijven! :(

* DeeBee mailt het Polen-meldpunt.
Jack does it in real time...
pi_118881199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn toch meer nederlandse renners die na vertrek bij rabo minder zijn gaan presteren. Eltink, T.Dekker (alhoewel dat wellicht door de schorsing komt)
Ik denk dat Vaughters een duidelijke reden heeft gegeven voor het mindere presteren van Dekker. ;)
pi_118881445
Posthuma ging minder presteren toen de controles scherper werden maar dat zal wel toeval zijn. Net zoals de terugval van andere renners die na het aanscherpen van de controles opeens rondreden als grijze muizen. Posthuma was dan altijd wel een beetje een grijze muis maar wel een muis die ieder jaar een tweederangs wedstrijd wist te winnen.
pi_118881648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Ericr het volgende:
Posthuma ging minder presteren toen de controles scherper werden maar dat zal wel toeval zijn. Net zoals de terugval van andere renners die na het aanscherpen van de controles opeens rondreden als grijze muizen. Posthuma was dan altijd wel een beetje een grijze muis maar wel een muis die ieder jaar een tweederangs wedstrijd wist te winnen.
In 2008 won ie zelfs én de Driedaagse De Panne én de Ronde van Luxemburg. Een jaar later pakte ie de Ruta del Sol en behaalde ie een tweede plaats in De Panne. Daarna ging het spreekwoordelijk bergaf.

Wanneer is dat bloedpaspoort ook alweer ingevoerd?
pi_118881684
Posthuma werd toch ook in de Wenenzaak genoemd?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_118881821
Hij heeft eigenlijk toch best een leuke erelijst.
pi_118882520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:56 schreef Felagund het volgende:
Posthuma werd toch ook in de Wenenzaak genoemd?
Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.

Ook Dekker trouwens niet volgens JV.
pi_118884938
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:27 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.

Ook Dekker trouwens niet volgens JV.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kt-op-in-dopingstuk/ zeggen ze dat bloeddoping wel een rol speelde bij de schorsing in 2009. Is dan EPO gebruik en bloeddoping de reden dat hij 2 jaar kreeg en niet het 'ik verlink niemand' verhaal'?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118885122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kt-op-in-dopingstuk/ zeggen ze dat bloeddoping wel een rol speelde bij de schorsing in 2009. Is dan EPO gebruik en bloeddoping de reden dat hij 2 jaar kreeg en niet het 'ik verlink niemand' verhaal'?
JV heeft toch ook gewoon gezegd dat TD bloeddoping heeft gebruikt. Enkel niet in Wenen, ondanks de hardnekkige geruchten.
pi_118891758
quote:
Verspelen Astana en Katusha hun licentie?

Als het klopt dat Alexandre Vinokourov 150.000 euro betaalde aan medevluchter Kolobnev voor zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik 2010, riskeren hun ploegen te degraderen. 'Als ze schuldig zijn, zullen we de WorldTour-licenties van Astana en Katusha herbekijken', aldus UCI-voorzitter McQuaid.

De Internationale Wielerunie UCI liet weten een onderzoek te zullen openen naar de zege van Alexandre Vinokourov van 2010 in Luik-Bastenaken-Luik. Maandag meldden wij al dat het parket van Luik een onderzoek is gestart op aangeven van collega's in Padua. Die beweren sluitend bewijs te hebben dat de toekomstige ploegleider van Astana zijn overwinning voor 150.000 euro kocht van medevluchter Kolobnev en stuurden dat door. Het gaat om mails en bankafschriften.

‘We hebben niet het hele dossier van Padua ontvangen, maar wel het deel dat de zege van Vinokourov in Luik behandelt’, aldus de UCI-woordvoerder Enrico Carpani. ‘We hadden dat dossier in december 2011 al eens grondig bestudeerd, naar aanleiding van de onthullingen in het Zwitserse blad L'Illustré . Toen hadden we echter te weinig bewijzen. Nu, met de informatie die de magistratuur van Padua ons bezorgd heeft, gaan we een onderzoek instellen. De heren Vinokourov en Kolobnev zullen zo snel mogelijk uitgenodigd worden om zich te komen verantwoorden op de hoofdzetel van de UCI.’

UCI-voorzitter Pat McQuaid, onder vuur omdat hem laksheid in de dopingzaak rond Armstrong wordt verweten, doet er aan het persagentschap Reuters een schep bovenop. ‘Als Vinokourov en Kolobnev schuldig blijken te zijn, dan zal onze licentiecommissie de World Tour-licenties van Astana en Katusha opnieuw evalueren.’

Zwaar dreigement

Toen de feiten zich voordeden, reed Vinokourov voor Astana, waar hij volgend seizoen ploegleider zou worden. De Rus Kolobnev rijdt nog steeds voor Katusha. Het herbekijken van de WorldTour-licenties is een zwaar dreigement, want zo'n licentie geeft ploegen automatisch startrecht in de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Er zijn vier criteria die de UCI bekijkt om een ploeg toe te laten tot de WorldTour: sportief, financieel administratief en ethisch. Dat laatste criterium zou dus een probleem kunnen worden. Overigens viel Lotto-Belisol op basis van de WorldTour-punten net twee plaatsen buiten de top vijftien, die zonder verder onderzoek voldoet aan het sportieve criterium. En in de bewuste Luik-Bastenaken-Luik werd Philippe Gilbert vierde na Vinokourov, Kolobnev en de later geschorste Valverde.

Astana en Katusha hebben nog niet officieel gereageerd. De aanstelling van Vinokourov als sportieve baas van Astana is sowieso omstreden. Hij werd tijdens zijn actieve carrière twee jaar geschorst voor bloeddoping.
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 18:37:58 #93
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_118898898
Dus een overwinning kopen vindt Pat erger dan dopinggebruik?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 7 november 2012 @ 23:58:53 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118963977
http://nos.nl/artikel/438137-bradley-wiggins-breekt-ribben.html

quote:
Bradley Wiggins breekt ribben

Toegevoegd: woensdag 7 nov 2012, 23:53
Bradley Wiggins heeft bij een botsing met een vrachtwagen een paar gebroken ribben opgelopen. De 32-jarige Engelse Tourwinnaar was aan het trainen op zijn fiets toen hij werd aangereden.
Das niet zo best.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 november 2012 @ 15:51:13 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118981765
omg de Ronde van Polen :') misschien moet er eens iemand hard ingrijpen bij de UCI. Kleine rondjes blijven gewoon in eigen land. Slechts de drie grote mogen uitstapjes maken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 8 november 2012 @ 16:22:12 #96
67640 SaintOfKillers
pi_118983004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:51 schreef rubbereend het volgende:
omg de Ronde van Polen :') misschien moet er eens iemand hard ingrijpen bij de UCI. Kleine rondjes blijven gewoon in eigen land. Slechts de drie grote mogen uitstapjes maken.
Niemand moet uitstapjes maken. Alleen bij hoge uitzonderingen naar een buurland (en alleen omdat daar een leuke col ligt)
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:56:43 #97
pi_119060975
quote:
Bakala onthult plannen voor "nieuw wielrennen"

za 10/11/2012 - 11:41 Zdenek Bakala, de eigenaar van het Belgische Omega Pharma-Quick Step, heeft een groot vernieuwingsplan voor het wielrennen. "De teams moeten meer macht krijgen", zegt hij op een persconferentie in Brussel.

"We hebben meer dan 9 maanden aan dit project gewerkt. De zaak-Armstrong bewijst ons gelijk. Het moet anders, zeker de aanpak tegen doping. Nu is dat nog puur amateurisme", zegt Bakala.

"De strijd tegen doping moet niet meer door de UCI gevoerd worden. Dat is werk voor een onfhankelijke instantie. De procedures moeten sneller verlopen. De zaak-Contador was lachwekend."

Ook de sportieve organisatie van de UCI bevalt Zdenek Bakala niet. "We moeten naar een soort Champions League", zegt de Tsjech op een persconferentie.

"Het huidige systeem is veel te ingewikkeld. We zijn in november en er zijn nog heel wat teams die nog niet weten of ze volgend seizoen in de WorldTour mogen koersen. Heel wat teams halen in paniek nog wat renners binnen om wat puntente sprokkelen. Dat kan niet."

"We willen naar een gesloten systeem met de beste 18 ploegen en de mooiste koersen. De UCI, de teams en de sponsoren moeten samenwerken. Het moet snel gaan. Over 6 maanden moet er een aanzet zijn, over 3 jaar moet het af zijn. We hebben al met de UCI gesproken."

"Teams zouden meer met tv-opbrengsten moeten kunnen doen"

Bakala wil ook nieuwe inkomsten aanboren. "Op dit moment investeren alleen mensen met een passie voor de koers in de wielersport", vindt Bakala.

"Wielrennen is een mooie en eenvoudige sport om op tv te volgen. De teams zouden meer met de tv-opbrengsten moeten kunnen doen, zoals in de Formule 1."

Het wordt een wereldliga. Op die manier zullen nieuwe geldschieters naar het wielrennen komen. Dit is de vernieuwing die iedereen wil."

"Misschien hebben de organisatoren het moeilijk met de plannen. Maar zonder renners zijn er geen wedstrijden. Wij willen met iedereen praten."
Het verband tussen de zaak Armstrong en dit plan ontgaat mij volkomen eigenlijk ...
pi_119061758
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het verband tussen de zaak Armstrong en dit plan ontgaat mij volkomen eigenlijk ...
Sterker nog: je maakt de belangen voor de teams groter, dus meer doping.
pi_119072649
pi_119076214
quote:
hahahah die Lance! Eigelijk heeft hij nog gelijk ook ! Hij weet waarschijnlijk dat de nummer 2,3,4 en 5 ook aan de doping zaten tijdens zijn 7 Tour zeges. Dus in zijn beleving zijn die 7 truien in de woonkamer gewoon terecht van hem. Kijk en hij heeft er ook nog iets goed meegedaan door geld op te halen voor het kankerfonds.
  zondag 11 november 2012 @ 08:10:43 #101
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119076959
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En welke TV inkomsten bedoeld.
Wielrennen heeft amper inkomsten van TV gelden.
Net efkes anges
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 11:43:05 #102
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119079104
quote:

[..]

Gelukkig heeft Omega Pharma een volledig schoon blazoen, die gaan het wielrennen vooruit helpen.
  zondag 11 november 2012 @ 13:39:23 #103
pi_119081950
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 08:10 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

En welke TV inkomsten bedoeld
Wielrennen heeft amper inkomsten van TV gelden.
Op dit moment ja. Van Lefevre en Bruyneel bv was het al langer geweten dat ze dromen van een wieler-circuit 'genre champions league' op betaal-tv zenders en waar de toeschouwers langs de kant van de weg ticketinkomsten moeten betalen ...

Feitelijk is hetgeen die Tsjech nu zegt doodgewoon het plan waar Bruyneel al een paar jaar mee bezig is en hij hoopte tegen 2013 rond te krijgen ... Door 'omstandigheden' zal het die rotzak niet meer lukken , maar het idee is blijkbaar niet van de baan.
pi_119177706
A SChleck begint al in TDU, straks issie opgebrand voor Luik-Bastenaken-Luik :')
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:06:08 #105
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119185598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:29 schreef franklop het volgende:
A SChleck begint al in TDU, straks issie opgebrand voor Luik-Bastenaken-Luik :')
LBL??? Denk al met Parijs-Nice. O-)
Net efkes anges
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 november 2012 @ 01:55:27 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119189536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:29 schreef franklop het volgende:
tegen die tijd wordt dat gewoon uitgesteld vanwege ..... ehm ja wat dan ook.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 november 2012 @ 12:24:56 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119196738
quote:
Ook in 2013 drie keer Haaghoek in Omloop Het Nieuwsblad

De Omloop Het Nieuwsblad gaat volgend jaar opnieuw over de Berendries, die voor de 25ste keer wordt beklommen in de openingskoers van het Vlaamse wielervoorjaar. De renners moeten opnieuw drie keer over de kasseien van de Haaghoek.

DeLuna vindt me dik ;(
pi_119207651
quote:
Rodriguez neemt het op voor Posthuma

MADRID -
De Spaanse wielrenner Joaquim Rodriguez vindt het belachelijk dat Joost Posthuma zijn carrière heeft moeten beëindigen omdat hij geen ploeg meer kon vinden. Posthuma, dit jaar veelal in een dienende rol actief voor RadioShack, scoorde geen punten en was daardoor niet aantrekkelijk voor veel ploegen.

„De enige reden dat hij geen ploeg vond is omdat hij geen punten heeft”, zei Rodriguez, die het seizoen als nummer 1 van de wereld beëindigde, woensdag tegen Cyclingsnews. „Ze zouden het aantal punten dat een renner krijgt en het aantal renners dat punten krijgt moeten verviervoudigen. Als een renner iets wint, zouden zijn ploeggenoten ook automatisch punten moeten krijgen.”
Volgens de Spanjaard is de balans nu zoek. „De nummer 1 eindigt het seizoen nu met 600 punten. Dat zouden er 15.000 moeten zijn. Een knecht eindigt dan ook nog met punten en heeft zo zijn team ook iets te bieden.”
  woensdag 14 november 2012 @ 18:20:36 #109
67640 SaintOfKillers
pi_119207933
Ik vermoed dat Posthuma best wel een ploeg had gevonden mits hij op financieel vlak wat wilde inleveren of op sportief vlak een stap wilde terugzetten, wat niet onlogisch is na 3 opeenvolgende seizoenen waar hij onder zijn niveau presteerde.
pi_119207968
Mooi dat uitgerekend de nummer één dit zegt.

Cyclingquotient doet het (uiteraard) een stuk beter. Daar heeft Posthuma 71 punten.
Alleen mist cqranking de punten voor ploeggenoten van winnaars.
What's it going to be then, eh?
pi_119242502
quote:
Gilbert en Nys willen ook dopingstraffen voor teams

De atletencommissie van de Internationale Wielerunie UCI heeft op een jaarlijkse bijeenkomst in het Zwitserse Aigle gepleit om ook ploegen en hun personeelsleden te straffen als een renner wordt betrapt op doping. In de atletencommissie zetelen onder meer de vrouwelijke en mannelijke wereldkampioenen op de weg Marianne Vos en Philippe Gilbert en Belgisch kampioen veldrijden Sven Nys.

Drie dagen lang debatteerden ze over hun sport en uiteraard was de toekomst na de zaak Armstrong een van de hete hangijzers. De renners geloven dat het verkleinen van de salariskloof tussen de kopmannen en knechten de verleiding tot dopinggebruik kan reduceren. De atletencommissie stelde het instellen van een minimumsalaris voor in combinatie met een salarisplafond per team.

Volgens de UCI ijverden de renners ervoor om het prijzengeld voor vrouwen en mannen gelijk te schakelen, dat ploegen zouden investeren in vrouwenteams en dat organisatoren van mannenraces een equivalent voor vrouwen zouden voorzien.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:41:31 #112
67640 SaintOfKillers
pi_119243293
Als de dames even veel willen verdienen, mogen ze er wel eens voor zorgen dat hun snelheden en vooral hun afstanden niet moeten onderdoen voor de junioren bij de heren.
pi_119243458
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de dames even veel willen verdienen, mogen ze er wel eens voor zorgen dat hun snelheden en vooral hun afstanden niet moeten onderdoen voor de junioren bij de heren.
Eens.
Vind ik bij tennis ook altijd zo vaag. Prijzengeld wel gelijk, maar op de grote toernooien spelen de heren om 5 sets, de dames om 3. Die zijn vaak binnen een uur klaar, terwijl de heren veel langer op de baan staan. Da's nou niet echt gelijkwaardige beloning.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:49:57 #114
67640 SaintOfKillers
pi_119243605
Ik ga niet beweren dat klassiekers en WK's bij de dames dan ook maar 260 kilometer lang moeten zijn, maar 200/220 moet toch kunnen.

Wat doen ze nu, 120-130 kilometer? Zelfs kermiskoersen zijn langer bij de mannen, als ze bij de mannen iets van 120 kilometer rijden, dan heet dat doorgaans etappe 3A en rijden ze er na de middag nog zo eentje :').
pi_119243992
Nee, het hoeft niet even lang te zijn, maar 160 voor een normale klassieker en 200 voor de grote klassiekers moet kunnen.

Nu rijden ze idd 120-130 km.
In de giro donne doen ze 9 etappes en ca. 900 km (meeste etappes rond de 120 km, een korte tijdrit).
De profs doen in de ronde van zwitserland (ook 9 dagen) 1400 km. Da's dus de helft meer.
Dat mag dan ook wel wat meer in de buurt komen.
pi_119245413
Ik vind niet dat het perse een afspiegeling moet zijn van de wedstrijdlengte/duur. Ik vind dat het gebaseerd moet zijn op de commerciële waarde van een evenement. Iets wat bij vrouwenwielrennen (vrouwensport in zijn algemeenheid ook) nu eenmaal veel minder is.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:14:03 #117
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_119251410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens.
Vind ik bij tennis ook altijd zo vaag. Prijzengeld wel gelijk, maar op de grote toernooien spelen de heren om 5 sets, de dames om 3. Die zijn vaak binnen een uur klaar, terwijl de heren veel langer op de baan staan. Da's nou niet echt gelijkwaardige beloning.
Inderdaad. Dat is nou typisch een geval van 'positieve' discriminatie (ook een rare term trouwens, alsof dat iets positiefs is). :')
  donderdag 15 november 2012 @ 21:49:02 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119255611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:20 schreef wimderon het volgende:

Gilbert en Nys willen ook dopingstraffen voor teams ..................

Daar moet je toch Belg voor zijn om zoiets te bepleiten. Kan Landbouwkrediet, in casu Nys, gelijk een streep onder het seizoen zetten nu?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119266476
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar moet je toch Belg voor zijn om zoiets te bepleiten. Kan Landbouwkrediet, in casu Nys, gelijk een streep onder het seizoen zetten nu?
Het is geen idee van Gilbert/Nys, het is een idee van die hele commissie en daar zit dus ook Nederlandse bij..

[ Bericht 8% gewijzigd door Marcoss op 16-11-2012 09:24:43 ]
pi_119266722
Ik heb er hier op Fok! ook wel eens voor gepleit :)
Er zitten alleen wel kanttekeningen aan. Door de ploegen ook te straffen geef je ze er belang bij om de renners in de gaten te houden, het betekent minder kans dat renners op eigen houtje gaan experimenteren. Dat is dus een positief effect van de maatregel.
Alleen voor kwaadwillende ploegen is dat een extra stimulans om dan maar een eigen dopingnetwerk op te zetten en de doping dus écht goed te structureren, zodat de renners wel maximaal kunnen gebruiken, maar niet gepakt worden. Aangezien dat laatste zeker mogelijk is, is het dus misschien geen goed idee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2012 09:28:51 ]
pi_119266758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens.
Ik vrees dat Vosje 200k best trekt maar dat het voor een deel van het deelnemersveld gênant gaat worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_119266902
Dan verdienen ze niet het gelijke beloningsniveau.
pi_119266968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:36 schreef Wombcat het volgende:
dat ben ik ook met je eens :)

ze zouden ten minst 175-180 k moeten kunnen maar ik vrees echt dat je een etappe met bijvoorbeeld 3 grote alpencols doet dan 20-30% buiten tijd binnenkomt
het niveauverschil is gewoon te groot tussen de top en de 'rest'
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_119267128
Wel grappig dat er zo'n verschil is tussen sporten. Langlaufen, Marathonschaatsen, Tennis bijvoorbeeld ook vergelijkbare grote verschillen tussen mannen en vrouwen (ongeveer 60% van de mannenafstand). Triathlon, atletiek en bv voetbal dan weer zo goed als gelijk :)
pi_119267962
Als ze het prijzengeld gelijk trekken, kan het wel eens negatief uitwerken. Organisatoren zullen dan meer moeite krijgen om de begroting rond te krijgen en het kan wel eens wedstrijden de kop kosten.
TV-belangstelling is er immers nauwelijks, zelfs niet als ze als voorprogramma voor de profs rijden. De wedstrijden waarin dat het geval is, die kunnen het waarschijnlijk nog wel rond krijgen. De wedstrijden waar alleen de vrouwen rijden, krijgen dan moeite om het rond te krijgen, denk ik.
pi_119269086
Uiteindelijk krijgt natuurlijk ook niemand prijzengeld 'omdat ie het verdient', maar omdat de sponsorwaarde van de prestatie hoog genoeg ligt. In die zin heb ik ook geen problemen met het salaris van Ronaldo, zolang de shirtverkoop van Real het maar kan betalen. Korter vind ik niet echt een argument; Bolt loopt immers ook vrij kort, en de discipline wordt gewoon wat anders.

Wat je wel merkt bij bv voetbal, en ook wel met wielrennen, is dat omdat de professionalisering van de damessport zoveel lager ligt, de dames ook geen tijd hebben gehad om al heel vroeg heel veel voor hun sport te doen. Dus zie je in voetbal bijvoorbeeld dat de vrouwen op gebied van tactiek en accuratie flink minder zijn dan de mannen, terwijl dat niet per se een gender issue is.
pi_119312659
RGUpdate twitterde op zaterdag 17-11-2012 om 14:40:54 Beste dikke meneer op uw brommer. Uw aanname is fout, ik gebruik geen doping. Excuses v.d. tik op uw helm, mijn betoog was immers duidelijk. reageer retweet
pi_119313654
:D !
pi_119428978
quote:
Opnieuw bonificatieseconden in Giro 2013

Tijdens de volgende editie van de wielerronde van Italië zullen er opnieuw bonificatieseconden te verdienen zijn aan de aankomst. Dat maakten de organisatoren van de Giro bekend. Per etappe komt er ook een tweede tussensprint.

In de 96ste editie van de Italiaanse rittenwedstrijd, die op 4 mei in Napels op gang geschoten wordt, liggen er aan elke aankomst voor de ritwinnaar twintig bonusseconden te wachten. De tweede krijgt twaalf seconden, de derde acht. Tijdens de tijdritten worden geen bonificatieseconden uitgedeeld.

Nieuw is dat er ook een tweede tussensprint komt, waar eveneens extra seconden te verdienen zijn. De voorbije jaren was er steeds slechts één tussensprint. De top drie bij die spurts krijgt respectievelijk vijf, drie en twee seconden bonus.

Op 26 mei 2013, na de slotrit met aankomst in Brescia, is de winnaar van de Giro 2013 bekend. Hij wordt de opvolger van de Canadees Ryder Hesjedal, de laureaat van 2012.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 november 2012 @ 09:45:32 #130
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119455740
Amstelgoldrace twitterde op woensdag 21-11-2012 om 09:40:34 Volgens AD: Giant niet langer in de race voor het hoofdsponsorschap als opvolger van Rabobank. #wielrennen reageer retweet
pi_119505845
quote:
Devolder rijdt geen Vlaams openingsweekend

Vorig jaar reed Stijn Devolder bij Vacansoleil-DCM de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne wel, maar bij zijn nieuwe ploeg ­RadioShack-Nissan-Trek kiest hij voor een ander programma. Devolder kan naar de Ronde van Qatar en Oman en zal vervolgens als opstap naar de klassiekers de Driedaagse West-Vlaanderen en Tirreno-Adriatico rijden.

‘Dat ik eindelijk de mogelijkheid krijg om in Qatar en Oman te rijden, stemt me tevreden. De jongste jaren moest ik me behelpen in het ijskoude Frankrijk.'
pi_119507777
Alles op de Tour!
  donderdag 22 november 2012 @ 18:26:38 #133
66825 Reya
Fier Wallon
pi_119510110
Het gaat het jaar van Stijn worden, ik voel het.
pi_119510485
Rondjes in de woestijn belangrijker vinden dan het echte Vlaamse werk. _O_
pi_119512853
Daar is het tenminste lekker warm ^O^ en hoef je niet in de regen te fietsen :)
pi_119513224
Zat net per toeval op Wikipedia wat te lezen over Lanaken in België.
Wonen diversen nederlandse renners.
Leuk om aan de hand van telefoonboek en Google Maps hun huizen te bekijken.
Zitten leuke optrekjes bij.
Net efkes anges
pi_119513519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef wimderon het volgende:
Dat ik eindelijk de mogelijkheid krijg om in Qatar en Oman te rijden, stemt me tevreden. De jongste jaren moest ik me behelpen in het ijskoude Frankrijk.'
_O-
pi_119513755

Stijn gaat zich voorbereiden op zijn Tourwinst.
  donderdag 22 november 2012 @ 20:12:24 #139
168304 Mani89
pi_119514415
:')
  donderdag 22 november 2012 @ 21:11:54 #140
pi_119517242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:56 schreef Steven184 het volgende:

Stijn gaat zich voorbereiden op zijn Tourwinst.
Daarvoor is Bruyneel een jaartje te vroeg gepakt , vrees ik voor hem :D
pi_119517356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Daarvoor is Bruyneel een jaartje te vroeg gepakt , vrees ik voor hem :D
Water en brood, meer heeft onze Stijn niet nodig.
pi_119517436
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:36 schreef Wombcat het volgende:
maar een goed startsalaris is wel nodig wil je het vrouwenwielrennen op niveau krijgen. Een collega van mij reed bij AA Drink Leontien en moest daarnaast bijna full-time werken. Dan kan je ook geen fatsoenlijke conditie opdoen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 november 2012 @ 00:43:34 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119662945
quote:
Jakob Fuglsang kopman voor Astana in Tour

Jakob Fuglsang, die in niet te beste verstandhouding opstapt bij RadioShack, krijgt bij Astana de garantie dat hij zich volgende zomer kopman mag noemen in de komende Ronde van Frankrijk.

Vincenzo Nibali (op komst van het Italiaanse Liquigas) legt zich immers volledig toe op de ronde van zijn eigen land, waar hij vorig seizoen ontbrak.

Allebei krijgen ze een gereputeerde luitenant mee. Voor Fuglsang moet dat Gasparotto worden, voor Nibali de Sloveen Brajkovic/

bron: www.sportwereld.be
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119664338
Op Wikipedia wordt Devolder een ronderenner genoemd :')

Zou degene die die pagina gemaakt heeft daarmee de Ronde van Vlaanderen bedoelen? :')
  dinsdag 27 november 2012 @ 07:22:28 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_119664380
Kermiskoersen zijn technisch gezien ook 'rondes' :P
pi_119666780
Niki Terpstra ''boycot' de verkiezing voor wielrenner van het jaar. Maar wint uiteindelijk wel en neemt ook de trofee gewoon aan. Had beter gekund imo.
pi_119718551
Goed nieuws voor de mensen die op zaterdag werken:

MSR en Lombardia vanaf 2013 op een zondag.
pi_119718601
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:03 schreef baggerbaas het volgende:

das perfect
pi_119718604
quote:

mooi! wielrennen kijken hoort voor mij echt op een zondag :)
  woensdag 28 november 2012 @ 18:24:56 #150
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119719321
Jammer,et toch een beetje erbij horen.
MSR op zaterdag.
Net efkes anges
pi_119722675
Das mooi :)
pi_119725159
Bruyneel laat weer van zich horen.

http://bit.ly/V3lUfX
pi_119725377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef marcodej het volgende:

Wat een mongool :')
  woensdag 28 november 2012 @ 21:00:35 #154
14505 OProg
A Life in Music
pi_119726807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef marcodej het volgende:

Ik heb bij hem het idee dat hij als een bezeten halve gare in een donkere kamer zit te twitteren als ik dit zo zie. Met grote ogen en het zweet op het voorhoofd. :{
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 21:14:52 #155
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119727532
quote:

Jammer. Ik kijk klassiekers altijd liever op zaterdag...
  woensdag 28 november 2012 @ 21:21:24 #156
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119727892
Wat is er met de site van Amstel Gold Race gebeurd.
Is nu een subpagina van Amstel zelf.
Alleen veel info over de toerversie, niks over de profwedstrijd :(
Net efkes anges
  woensdag 28 november 2012 @ 21:21:57 #157
14505 OProg
A Life in Music
pi_119727920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Jammer. Ik kijk klassiekers altijd liever op zaterdag...
Ik niet. :P

Lekker nu al met MSR op de bank hangen en kijken. :) Meestal is het nu een haastklus waarbij ik altijd op moet schieten om de laatste paar KM te halen.
pi_119731479
quote:
De Ronde van Californië zal in mei 2013 voor het eerst in zijn (jonge) geschiedenis de Amerikaanse staat van Zuid naar Noord doorkruisen, met start in Escondido en aankomt in Santa Rosa, bekend als de wielerhoofdstad van Amerika en tevens de thuisbasis van Levi Leipheimer.

De organisatoren stelden fier de achtste en hertekende editie voor, met acht etappes over zo'n goede 1.200 kilometer. Dit jaar wordt de beslissing pas op de voorlaatste dag verwacht. Na de tijdrit de dag voordien moet het peloton nu over de Mount Diablo, een klim van zo'n 18 kilometer lang in Contra Costa County, Californië, met een gemiddelde stijgingspercentage van 5.7% maar met pieken tot 15% aan de top.

De Nederlander Robert Gesink (Rabobank) komt er aan de start als titelverdediger maar ondermeer de Amerikaan Tejay van Garderen (BMC) wil voor eigen volk uitpakken.

Programma:

12 mei: Escondido
13 mei: Murrieta - Greater Palm Springs
14 mei: Palmdale - Santa Clarita
15 mei: Santa Clarita - Santa Barbara
16 mei: Santa Barbara - Avila Beach
17 mei: San Jose (tijdrit)
18 mei: Livermore - Mount Diablo
19 mei: San Francisco - Santa Rosa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 november 2012 @ 22:54:13 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119732405
quote:

mooi
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 28 november 2012 @ 23:00:10 #160
39333 Zelva
pi_119732708
quote:
De Nederlander Robert Gesink (Rabobank) komt er aan de start als titelverdediger
Hij rijdt dus definitief geen Giro, of is dit nogal een voorbarige conclusie van meneer de journalist?

Ik denk het laatste.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 november 2012 @ 23:49:30 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119734558
Ben wel benieuwd, vorig jaar was Californië nog belangrijk voor de sponsor, maar die is er niet meer :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119739332
timobruijns twitterde op donderdag 29-11-2012 om 10:00:59 Leo van Vliet en KNWU gaan per per 31 december uitelkaar. #KNWU wil nieuwe richting inslaan met fulltime bondscoach. reageer retweet
pi_119740115
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:11 schreef baggerbaas het volgende:
timobruijns twitterde op donderdag 29-11-2012 om 10:00:59 Leo van Vliet en KNWU gaan per per 31 december uitelkaar. #KNWU wil nieuwe richting inslaan met fulltime bondscoach. reageer retweet
Leo kon het, dus ik ben mijn sollicitatiebrief al aan het schrijven.
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 10:41:41 #164
pi_119740122
Genot. _O_
pi_119740212
Jezus, dat baantje fulltime doen. Dat lijkt mij briljant.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:13:00 #166
14505 OProg
A Life in Music
pi_119741037
quote:
Van Vliet: 'Ik was gemotiveerder dan renners'

Leo van Vliet twijfelde of hij nog langer wilde functioneren als bondscoach van de Nederlandse wielerprofs. 'Ik was niet helemaal happy. Ik had soms het gevoel dat ik meer gemotiveerd was dan de renners', vertelde hij donderdag kort nadat wielerbond KNWU had bekendgemaakt de samenwerking te beëindigen.

Met name de laatste twee WK' s waarin Nederland een ondergeschikte rol speelde hadden Van Vliet gefrustreerd. 'Ik was zo teleurgesteld, ik weet niet wat ik meer had moeten doen.' De KNWU wil verder met een fulltimer, sowieso geen optie voor Van Vliet. 'Ik heb genoeg te doen.'

Van Vliet, financieel onafhankelijk, is onder meer koersdirecteur van de Amstel Gold Race en organisator van de tropische versie Amstel Curaçao Race. 'Ik doe alleen dingen die ik leuk vind.'

Kort na het WK in Valkenburg uitte hij zware kritiek op de meeste van zijn renners die zich niet hadden gemengd in de eerste grote ontsnappingen van de dag. 'Lars Boom werd vijfde, maar als je gaat relativeren kom je tot de conclusie dat we in die wedstrijd niet meededen. In een WK in eigen land, waar ik in ieder geval jaren naar had toegeleefd.'
Wat heeft Van Vliet eigenlijk allemaal gedaan om financieel onafhankelijk te worden. :?
pi_119741200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat heeft Van Vliet eigenlijk allemaal gedaan om financieel onafhankelijk te worden. :?
Verkoop van familiebedrijf
www.vanvlietcontrans.nl
pi_119741942
MTN-Qhubeka, Colombia-Coldeportes en ook Team Type 1 krijgen de PCT-status in 2013.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2012 @ 11:44:58 #169
284411 crew  heywoodu
pi_119742119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:39 schreef Steven184 het volgende:
MTN-Qhubeka, Colombia-Coldeportes en ook Team Type 1 krijgen de PCT-status in 2013.
*O*

Lijkt me een leuk team om komend seizoen in de gaten te houden :Y
pi_119742229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:39 schreef Steven184 het volgende:
Team Type 1 en Colombia-Coldeportes hadden die dit jaar al, maar goed dat het verlengd wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:45 schreef Steven184 het volgende:
Jezus, dat baantje fulltime doen. Dat lijkt mij briljant.
Zal wel een soort dubbelfunctie worden als zijnde ook bondscoach van de beloften aangezien Vierhouten ook weg is. En dan wordt het baantje al wat drukker met al die nationale selecties.
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 12:00:59 #171
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119742570
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Team Type 1 en Colombia-Coldeportes hadden die dit jaar al, maar goed dat het verlengd wordt.

Klopt, maar TT1 is voor mij opvallend gezien de heel erg matige selectie die er nu is.

quote:
[..]

Zal wel een soort dubbelfunctie worden als zijnde ook bondscoach van de beloften aangezien Vierhouten ook weg is. En dan wordt het baantje al wat drukker met al die nationale selecties.
Dat verwacht ik ook hoor, maar dan nog. Gemiddeld meer dan 32 uur ga je volgens mij never nooit niet halen.
pi_119742614
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]

Dat verwacht ik ook hoor, maar dan nog. Gemiddeld meer dan 32 uur ga je volgens mij never nooit niet halen.
misschien ook iets met de jeugd? Beleid bepalen voor verschillende typen renners?
pi_119742637
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:03 schreef franklop het volgende:

[..]

misschien ook iets met de jeugd? Beleid bepalen voor verschillende typen renners?
Dat wordt trouwens wel leuk. Krijg je een keer een goede aanvaring met je bondscoach als je 18 bent, kan je het daarna ook gewoon vergeten :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 november 2012 @ 12:07:11 #175
284411 crew  heywoodu
pi_119742712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat wordt trouwens wel leuk. Krijg je een keer een goede aanvaring met je bondscoach als je 18 bent, kan je het daarna ook gewoon vergeten :P
Als je een professionele bondscoach bent zet je dat opzij :Y
pi_119743120
Volgens mij schreef ik al na het wk dat ditte verwachten was. Kritiek op rabo wordt niet getolereerd
Net efkes anges
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 12:39:24 #177
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119743535
MichielElijzen twitterde op donderdag 29-11-2012 om 12:19:30 Ik zal de matrixborden missen, de handstandjes, de one-liners maar bovenal de uitstekende wedstrijdevaluaties en zelfreflectie van Leo. reageer retweet
Elijzen is in permanente staat van sarcasme.
pi_119743713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens mij schreef ik al na het wk dat ditte verwachten was. Kritiek op rabo wordt niet getolereerd
Nou dat is volgens mij niet waar. Kritiek op Rabo is en was gewoon mogelijk. Probleem met Leo is gewoon dat hij het huidige wielerwereldje slecht kent/volgt voor een bondscoach en daarnaast gewoon nul zelfreflectie heeft. Daarnaast willen ze er dus een fulltime functie van maken en aangezien Leo ook wat andere dingen heeft (AGR o.a.), is dit een logische oplossing.
  donderdag 29 november 2012 @ 12:55:26 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119744022
Eindelijk. Deze man was nog een slechtere bondscoach dan Bert van Marwijk :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_119744315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:55 schreef Szura het volgende:
Denk dat er weinig betere bondscoaches zijn als van Marwijk. maargoed, dat is off-topic.
Net efkes anges
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 13:08:23 #181
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119744437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:04 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Denk dat er weinig betere bondscoaches zijn als van Marwijk. maargoed, dat is off-topic.
Die man wordt ontzettend overschat, hij weet/wist nieuwe spelerskwaliteiten totaal niet te herkennen (Willems en Bouma meenemen naar het EK is een brevet van onvermogen). Ontopic: Ik moet zeggen dat Van Vliet dit jaar wel een goede selectie had bij de OS en het WK. De jaren hiervoor was het wel om te huilen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2012 @ 13:12:24 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119744547
Ben benieuwd welke constructie eruit gaat komen en wie het mag gaan invullen. Ik neem aan dat ze iemand van onbesproken gedrag gaan zoeken.........

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:55 schreef Szura het volgende:
lol verder lijkt me dat meer een discussie voor VBL
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119744766
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:12 schreef rubbereend het volgende:
Ben benieuwd welke constructie eruit gaat komen en wie het mag gaan invullen. Ik neem aan dat ze iemand van onbesproken gedrag gaan zoeken.........

Lijkt mij lastig te vinden, als je tenminste wilt dat het een ex-renner wordt. (en niet Thorwald Veneberg).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2012 @ 13:20:20 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119744798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lijkt mij lastig te vinden, als je tenminste wilt dat het een ex-renner wordt. (en niet Thorwald Veneberg).
lijkt mij ook :D maarja ze kunnen niet met Wintels stoer gaan doen tegen doping en dan een verdacht iemand. Bovendien heeft het AD mooi voorwerk gedaan en kunnen ze precies zien wie er geen doping hebben gebruikt 8-)
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119744799
quote:

[..]

Bram de Groot!
pi_119744860
quote:

[..]

Mijn sollicitatiebrief is al onderweg, dus ik denk dat ik maar alvast het parcours voor volgend jaar ga verkennen.
  donderdag 29 november 2012 @ 13:24:34 #187
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_119744945
Remmert Wielinga natuurlijk
pi_119745022
Een fulltime bondscoach. Wat moet ie het hele jaar doen dan?
pi_119745127
Ik zeg please Egon van Kessel, kom terug.

Maar dat zal wel een illusie zijn ;(
pi_119745146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:29 schreef TheArt het volgende:

^O^
pi_119751018
Steven de Jongh?
Michael Boogerd?

:+

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:29 schreef TheArt het volgende:

Van Kessel is komend seizoen ploegleider bij De Rijke.

Adri van Houwelingen een optie? Is volgens mij iemand die in ieder geval bij de renners goed ligt.

[ Bericht 6% gewijzigd door TargaFlorio op 29-11-2012 16:48:14 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2012 @ 17:36:06 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119752627
quote:
Lars Boom: 'Blij dat er een nieuwe bondscoach komt'

Laatst gewijzigd: donderdag 29 november 2012 - 16:05 | Auteur: Marjolein Kronenberg
EINDHOVEN - Lars Boom is blij dat Leo van Vliet vertrekt als bondscoach van de wielrenners. De Vlijmenaar is klaar met Van Vliet. "Na wat er op het WK gebeurd is, hoef ik niet meer met hem samen te werken."
De KNWU maakte donderdag bekend dat de samenwerking met bondscoach Leo van Vliet na dit jaar niet verlengd wordt. De huidige aanpak is volgens de wielerbond niet effectief genoeg om komende vier jaren door te zetten.

'Ik heb Van Vliet niets meer te melden'
Rond het WK wielrennen in Valkenburg in september uitte Van Vliet flinke kritiek op verschillende renners en vooral op Lars Boom. De bondscoach hekelde zijn mentaliteit. Boom: "Maandag na het WK heb ik hem hier nog over gebeld, maar in dat gesprek zijn we niet nader tot elkaar gekomen. Daar heb ik het maar bij gelaten. Ik heb hem verder ook niets meer te melden eigenlijk."

Van Vliet liet donderdag in het persbericht van de KNWU opnieuw doorschemeren dat hij problemen had met de mentaliteit van sommige renners. "Ik kan terugzien op een mooie periode waarin in me 200 procent heb ingezet, maar ik kan mij niet altijd vinden met de instelling en motivatie van sommige renners."

Reactie oud-bondscoach Egon van Kessel
Oud-bondscoach Egon van Kessel sluit niet uit dat de kritiek die Van Vliet heeft geuit reden is geweest voor het niet verlengen van zijn contract. "Als je kritiek hebt, is dat gevaarlijk. Als je je wil handhaven in het wielrennen moet je niets zeggen."

Van Kessel meent wel dat van Vliet er het maximale uit heeft gehaald. "Je bent bent die ene dag (op het WK) zo afhankelijk van de prestaties van je renners. Van Vliet heeft gedaan wat ie kon doen. Hij had het materiaal ook niet. Wij zijn de laatste jaren niet sterk in ééndaagse koersen."
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119753082
Pff, Boom, altijd ondankbaar, dat geschreeuw van Van Vliet heeft hem mooi maar die korte klassering op het WK opgeleverd! :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2012 @ 17:53:08 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119753118
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:52 schreef DeeBee het volgende:
Pff, Boom, altijd ondankbaar, dat geschreeuw van Van Vliet heeft hem mooi maar die korte klassering op het WK opgeleverd! :)
_O- Ja want Boom ging pas aanzetten toen Van Vliet dat schreeuwde...... aldus Van Vliet :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119753813
Ik snap Boom wel hoor, maar ik vind het lastig te beoordelen of de kritiek van Van Vliet geheel onterecht is. En àls de kritiek enigszins terecht is, vind ik het lastig te beoordelen of dit op deze manier uiten een positieve, neutrale of negatieve uitwerking heeft op de prestaties van Boom.

In een extreem geval zou het dus wel een goede actie kunnen zijn geweest van Leo :P. Wie zal het zeggen.
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 18:56:23 #196
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119755000
Raymond Kerckhoffs baalt, hij is zijn grootste Rabo-basher bron kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Slobeend op 29-11-2012 19:35:45 ]
pi_119760279
ik zeg Rob Harmeling
pi_119763259
Boom :')

Talent op overschot en er nauwelijks iets mee doen. Als de bondscoach daar dan iets over zegt ervoor zorgen dat hij ontslagen wordt. :r
- verwijderd door admin -
pi_119766048
Hardnekkig gerucht de wereld in gebracht door Dagblad van het Noorden: Verhoeven wordt bondscoach en Knebel directeur van de KNWU.
pi_119766515
quote:
Als je kritiek hebt, is dat gevaarlijk. Als je je wil handhaven in het wielrennen moet je niets zeggen."
Heb toch nog steeds idee dat hij hier kritiek op Rabo op bedoeld.
Net efkes anges
pi_119767006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Heb toch nog steeds idee dat hij hier kritiek op Rabo op bedoeld.
Het gaat erom dat meneer geen tegengas wilt krijgen en met alle eer wil gaan lopen als iets lukt. Als je dan achteraf volledig afgezeken wordt door mensen dan denkt hij schijnbaar dat je geen kritiek mag hebben.

Ik heb niet het idee dat het met Rabo zo'n big point is. Waarom zouden ze bij de KNWU anders Veneberg als technisch directeur aanstellen; iemand die op zo'n vervelende wijze weg is gegaan bij Rabo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 01:15:46 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119770342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:00 schreef TheArt het volgende:
Hardnekkig gerucht de wereld in gebracht door Dagblad van het Noorden: Verhoeven wordt bondscoach en Knebel directeur van de KNWU.
:D dat zou best een dikke middelvinger naar Van Vliet zijn :')

Zo'n enorme "rabobankkliek" nemen vind ik niet heel verstandig.
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:39:46 #203
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119774463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef TheArt het volgende:

Ik heb niet het idee dat het met Rabo zo'n big point is. Waarom zouden ze bij de KNWU anders Veneberg als technisch directeur aanstellen; iemand die op zo'n vervelende wijze weg i
Zaak met Veneberg is destijds 'geschikt'
Net efkes anges
pi_119775533
Gaan nu alle lokale blaadjes hun eigen kandidaat pluggen? Het Brabants Dagblad heeft het over een hardnekkig gerucht dat Van Houwelingen de nieuwe bondscoach zou worden.

Overigens vind ik dat Boom zich even gedeisd moet houden. Nu loopt hij op de site van AD Sportwereld weer allerlei dingen te roepen over: slechter dan Van Vliet kan niet. Laat hij zelf maar eens een grote overwinning behalen in plaats van met zo'n relatief klein palmares met zo'n grote mond te spreken. Voorlopig staat hij als wielrenner nog ver achter op Van Vliet..
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_119775763
merijnzeeman twitterde op donderdag 29-11-2012 om 10:54:35 De bondscoach vertrekt. Hij vond het toch nog even nodig om een sneer uit te delen naar zijn renners. reageer retweet
thijszonneveld twitterde op donderdag 29-11-2012 om 13:26:12 Leo van Vliet: als er goed werd gereden lag het aan hem, als het voor geen meter draaide lag het aan de renners. reageer retweet
De Breuk wordt ook genoemd btw.
pi_119775788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gaan nu alle lokale blaadjes hun eigen kandidaat pluggen? Het Brabants Dagblad heeft het over een hardnekkig gerucht dat Van Houwelingen de nieuwe bondscoach zou worden.

Overigens vind ik dat Boom zich even gedeisd moet houden. Nu loopt hij op de site van AD Sportwereld weer allerlei dingen te roepen over: slechter dan Van Vliet kan niet. Laat hij zelf maar eens een grote overwinning behalen in plaats van met zo'n relatief klein palmares met zo'n grote mond te spreken. Voorlopig staat hij als wielrenner nog ver achter op Van Vliet..
Ik begrijp best dat Boom woest was en is. Er zijn zulke grove leugens over hem verteld heeft iedereen in dat Youtube-filmpje kunnen zien en hij is zo afgeschilderd voor heel Nederland dat ik hem prima begrijp.
pi_119776620
Vergeet ook niet dat Leo een enorme flapdrol is. Dit wist Boom, maar hij vergoeilijkte het altijd door publiekelijk alleen de positieve kanten van Leo te benadrukken. Zo kwam het althans op mij over.

Als van Vliet je vervolgens publiekelijk keihard aanvalt, snap ik de rancune die dat oproept volledig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:27 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119776684
quote:

AD tipte van Houwelingen ook als topkandidaat. Verder noemden die Breuk. Maar ook bijvoorbeeld Boogerd.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119777163
/Care dat Nederlandse wielrennen. Tijd voor het belangrijke nieuws:

quote:
Froome kopman Sky in Tour de France
HOOFDDORP - Chris Froome fungeert naar alle waarschijnlijkheid als kopman van Team Sky in de Tour de France van volgend jaar.

Dat zegt teammanager David Brailsford van de Britse World Tour-formatie tegen Sky Sports.
"We zijn net terug van een trainingskamp en moeten nog veel plannen. Maar het lijkt erop dat de Giro d'Italia een mooi doel wordt voor Bradley Wiggins. Froome kan zich dan focussen op de Ronde van Frankrijk."
Eerder dit jaar finishte de 27-jarige Froome achter Wiggins als tweede in de Tour. In twee bergetappes hield Froome zichtbaar in toen zijn kopman moeite had om het tempo te volgen.
De Tour van 2012 was door het grote aantal tijdritkilometers uitermate geschikt voor Wiggins.
Volgend jaar wordt er relatief veel tegen de klok gereden in de Giro, terwijl de Tour veel zware bergritten kent.
De baas wordt dus de eindbaas van Sky _O_ ^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 12:24:55 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119777308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:19 schreef Syntix het volgende:

[..]

Ergens heb ik zo'n vermoeden dat hij door het ijs gaat zakken.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119777406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:19 schreef Syntix het volgende:

[..]

Denken dat Froome nog niet voor de tour betrapt is :') Froome :r
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 12:29:29 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119777423
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

kan niet, Sky is een schone ploeg
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119777428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Froome, wat een held _O_ _O_
pi_119779194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ergens heb ik zo'n vermoeden dat hij door het ijs gaat zakken.
Hij zal er in de Tour wel ineens weer staan, maar als Bertadors ploegje mee mag doen acht ik Froomes kansen klein.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:48:46 #215
67640 SaintOfKillers
pi_119779292
Mits iedereen op topniveau, dan denk ik dat een podium van Contador, Froome en Schleck bijna onvermijdelijk is. Ook Contador op 1 lijkt dan logisch, plek 2 zou spannend kunnen zijn.
pi_119779357
Zou wel mooi zijn, een duel tussen die drie mannen.
pi_119779401
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mits iedereen op topniveau, dan denk ik dat een podium van Contador, Froome en Schleck bijna onvermijdelijk is. Ook Contador op 1 lijkt dan logisch, plek 2 zou spannend kunnen zijn.
Ik vind de piek van Froome lastig in te schatten. En Schleck in topvorm, wanneer gebeurde dat voor het laatst? Tour 2010? In 2011 had 'ie natuurlijk lachend moeten winnen.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 november 2012 @ 14:04:37 #218
73911 ultra_ivo
pi_119779663
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind de piek van Froome lastig in te schatten. En Schleck in topvorm, wanneer gebeurde dat voor het laatst? Tour 2010? In 2011 had 'ie natuurlijk lachend moeten winnen.
Als ie al niet in de voorbereidng van z'n fiets pleurt dondert ie anders in een van de eerste ritten in de berm.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 14:49:58 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119780962
Eerst maar eens zien of Andy wel uit zn wakje komt :')
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 15:16:10 #220
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_119781798
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

AD tipte van Houwelingen ook als topkandidaat. Verder noemden die Breuk. Maar ook bijvoorbeeld Boogerd.
Boogerd zou ik niet doen. Net zo'n opportunist als Van Vliet.
pi_119786016
quote:

't is niet dat Boom daar zelf een stukje geschreven heeft. Een journalist doet dat. Die heeft Boom vragen gesteld. En wat er staat, vind ik niet zo raar vanuit zijn perspectief.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2012 @ 17:50:58 #222
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119786946
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Boogerd zou ik niet doen. Net zo'n opportunist als Van Vliet.
sowieso niet doen inderdaad. De nieuwe functie krijgt veel meer inhoudt, ook qua coaching en training. Dan lijkt me iemand met wat meer ploegleidersbagage wel gewenst. Van Houwelingen lijkt me wel iemand die op de achtergrond met zijn ervaring wel prima zou kunnen werken.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:02:03 #223
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119807444
quote:
Hoste beëindigt carrière

Leif Hoste zet vanwege een versleten tussenwervelschijf na vijftien jaar een punt achter zijn wielercarrière.

De 35-jarige Belg werd drie keer tweede in de Ronde van Vlaanderen en was evenzovele keren Belgisch kampioen tijdrijden op de weg.

"Door dat probleem aan mijn rug kan ik niet meer het niveau halen dat ik wil", vertelde Hoste aan de krant Het Nieuwsblad. "Was ik 23 jaar, dan zou ik het nog eens proberen. Lukte het niet, jammer. Maar ik ben 35."
bron: nos.nl
Net efkes anges
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:22:00 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119810146
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:02 schreef Sjoerd102 het volgende:

bron: nos.nl
Dat is balen, die zag ik graag koersen. De derde keer dat hij 2e werd in de RVV, man ik kon wel janken.
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:50:39 #225
67640 SaintOfKillers
pi_119810753
Ook 2 keer dikke pech in de finale van Parijs-Roubaix, 1 keer met die vlag in zijn wiel en 1 keer onderuit gekegeld door Flecha.

Vooral die vlag was zuur, toen was Hoste het gewoon uit elkaar aan het rammen en had de koers er heel anders uitgezien.
pi_119810948
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook 2 keer dikke pech in de finale van Parijs-Roubaix, 1 keer met die vlag in zijn wiel en 1 keer onderuit gekegeld door Flecha.

Vooral die vlag was zuur, toen was Hoste het gewoon uit elkaar aan het rammen en had de koers er heel anders uitgezien.
Had misschien vooral Van Petegem garen bij gesponnen. Van Bon zat trouwens ook in de voorste gelederen die dag. Lotto had tot dat vlagincident toch wel een numeriek overtal.
pi_119875281
Rabobank/White Label sluit zich aan bij de MPCC, net als Lampre ( :') ), Veranda-Willems, Landbouwkrediet en Team Type 1.
pi_119883868
quote:
De Amerikaanse voormalige Tourwinnaar Greg LeMond is kandidaat om voorzitter te worden van de Internationale Wielerunie (UCI). Dat verklaarde hij maandag in een interview.

'Ik ben gevraagd en ik heb aanvaard', zei LeMond in de Franse krant Le Monde. Hij voegde hieraan toe dat hij zichzelf enkel ziet als overgangsvoorzitter. LeMond noemde Dick Pound, de voormalige voorzitter van het Wereldantidopingagentschap, als een mogelijke kandidaat voor de toekomst.

De UCI, waar Pat McQuaid momenteel voorzitter is, ligt onder vuur in het kader van de dopingzaak rond Lance Armstrong, die zijn zeven Tourzeges moest afgeven. Er werd een onafhankelijke commissie in het leven geroepen om de aantijgingen omtrent haar rol in deze zaak te behandelen. LeMond gelooft echter dat er een volledige ommezwaai nodig is om de geloofwaardigheid van de sport en de UCI te herstellen.

Greg LeMond was een van de sprekers op een conferentie van de 'Change Cycling Now'-beweging. Die beweging streeft naar een betere antidopingcontrole en verandering aan het roer van de UCI, waar McQuaid in 2013 nog een ambtstermijn beoogt.

LeMond, Tourwinnaar in 1986, 1989 en 1990, was gedurende vele jaren erg kritisch voor Armstrong. 'Het is nu of nooit om iets te veranderen na de aardbeving van de zaak-Armstrong... We moeten nu handelen als we het geloof van het publiek en de sponsors in de wielersport willen herstellen,' zei hij in Le Monde.
pi_119890749
Koos _O_ en tegelijk :')

Herbert die door dik en dun Vino verdedigd :')
pi_119895847
Wat ontzettend zwak van Postema, werd op het eind ook even goed op zijn plaats gezet door Herbie.

Op dat Vino-stukje na zei Herbert zinnigere dingen dan Koos.
pi_119900682
"Ik ben bij hem thuis geweest."

Vind ze allebei een beetje simpel in de discussie. Sneertje van Herbie aan het eind was wel leuk.
pi_119901150
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef marcodej het volgende:
"Ik ben bij hem thuis geweest."

Een beetje een non-argument. Maar waarom is dat verkeerd in de journalistiek, zoals Koos impliceert? Gebeurt zo vaak bij de krant.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 december 2012 @ 10:39:49 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119910626
quote:
Leverancier van steak Contador voorzitter Spaanse bond

José Luis Lopez Cerrón wordt de volgende vier jaar voorzitter van de Spaanse wielerbond. De ex-prof is voor het grote publiek een nobele onbekende. Het was nochtans Lopez Cerrón die in de Tour van 2010 in Pau met het ondertussen fameuze clenbuterol-biefstuk kwam aandraven voor Alberto Contador. Met 63 stemmen tegen 52 stemmen voor de succesrijke ex-coach Paco Antequera leverde de stemming een verrassende winnaar op. Lopez Cerron is ook organisator van de Vuelta a Castilla y León.
bron: www.sportwereld.be
DeLuna vindt me dik ;(
pi_119950776
Team Type 1 heet voortaan Novo Nordisk.

Matteo Carrara hangt zijn fiets aan de wilgen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 december 2012 @ 18:58:33 #236
284411 crew  heywoodu
pi_120006096
Villumsen stopt ermee, ik dacht dat ze al wel ouder was dan 27 :o
pi_120044272
quote:
Tchmil wil Ronde van Europa organiseren

Andreï Tchmil is tot nu toe de enige kandidaat om in maart de Pool Wojciech Walkiewicz op te volgen als voorzitter van de Europese wielerbond (UEC). De genaturaliseerde Belg droomt ervan om de Ronde van Europa te organiseren.

Daarmee wil hij de sport ook buiten de niet-traditionele landen in West-Europa promoten. Tchmil denkt dat de antidopingcultuur moet beginnen bij de jongeren van 15, 16 jaar. ‘Hoe kan je mensen die de gewoonte hebben om pillen te nemen veranderen op hun vijfentwintigste?'
pi_120047694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:53 schreef Steven184 het volgende:
Team Type 1 heet voortaan Novo Nordisk.

Matteo Carrara hangt zijn fiets aan de wilgen.
Vind ik wel verrassend eigenlijk, dat laatste.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:09:46 #239
pi_120048974
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind ik wel verrassend eigenlijk, dat laatste.
Bwah, zijn vormcurve was zo ongeveer recht evenredig met de pakkans op EPO en verwante toestanden , dus dat verbaasd mij niet echt ...
pi_120049085
r
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bwah, zijn vormcurve was zo ongeveer recht evenredig met de pakkans op EPO en verwante toestanden , dus dat verbaasd mij niet echt ...
Oh, de pakkans is verhoogd?
pi_120101657
White Label is al bezig met teambuilding

pi_120102192

Korporaal Tankink legt het nog een keer uit.

Het is dat ze geen wapen bij zich hebben maar anders ziet het er gevaarlijk echt uit.
pi_120103012
'Oké, bij de derde etappe schuiven we naar voren over de linkerflank, en vallen we aan als de tegenstander aan het eten is. Als de situatie veilig is, zetten we de Tank in.'

Mollema: 'ahja, ik snap het, dan ga ik wel tussen de linies in zitten'

Gesink: 'wanneer kreeg je die purple heart ook weer?'

Boom: 'mag ik door de modder kruipen?'
In the coolest little capital of the world
  Redactie Sport / Supervogel zondag 9 december 2012 @ 12:37:23 #244
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120103066
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:30 schreef Evertjan het volgende:
White Label is al bezig met teambuilding

[ afbeelding ]
Bram :D.
pi_120103811
pi_120104177
Voorbereiding voor de Ronde van Afghanistan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 december 2012 @ 14:40:14 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120107242
Boom is in zijn hoofd een mooi verdritrondje aan het uitzetten daar.
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 9 december 2012 @ 14:51:32 #248
168304 Mani89
pi_120107676
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef Drebbelman het volgende:
'Oké, bij de derde etappe schuiven we naar voren over de linkerflank, en vallen we aan als de tegenstander aan het eten is. Als de situatie veilig is, zetten we de Tank in.'

Mollema: 'ahja, ik snap het, dan ga ik wel tussen de linies in zitten'

Gesink: 'wanneer kreeg je die purple heart ook weer?'

Boom: 'mag ik door de modder kruipen?'
_O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 december 2012 @ 15:11:46 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120108435
de nieuwe kleurzetting ziet er wel tof uit
DeLuna vindt me dik ;(
pi_120142669
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 15:11 schreef rubbereend het volgende:
de nieuwe kleurzetting ziet er wel tof uit
wel handig als ze willen demarreren voor de etappewinst. de tegenstanders heeft never nooit in de gaten dat ze uit het peloton weg rijden met zo'n camouflage ;) _O-
pi_120143282
donderdag nieuwe naam en shirt onthulling van "white label" ploeg
everyone's a critic...
even you ! !
pi_120143617
Album top 100 2024
pi_120143904
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:37 schreef the_critic het volgende:
donderdag nieuwe naam en shirt onthulling van "white label" ploeg
nieuwe naam = nieuwe hoofdsponsor?
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 12:08:33 #255
pi_120144275
Voorlopige werknaam.
pi_120144610
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:57 schreef thettes het volgende:

[..]

nieuwe naam = nieuwe hoofdsponsor?
Neen, gewoon de naam waar ze voorlopig het nieuwe seizoen mee gaan rijden totdat er een nieuwe hoofdsponsor is, want om nou het seizoen als White Label in te gaan, is ook wat raar.
pi_120145163
Vanmiddag beslissing omtrent laatste WT-tickets.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 december 2012 @ 14:44:24 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120149375
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:36 schreef marcodej het volgende:
Vanmiddag beslissing omtrent laatste WT-tickets.
hup Argos
DeLuna vindt me dik ;(
pi_120155233
miserus twitterde op maandag 10-12-2012 om 17:00:18 So: UCI will announce in 'one hour or something' the 2013 WorldTour teams. Confirmation by spokesman Carpani. reageer retweet
Spannend.....
pi_120155574
White Label traint inmiddels in de nieuwe kleuren:

RGUpdate twitterde op maandag 10-12-2012 om 16:43:29 4hr ride with #whitelabel at Fuerteventura! No pictures from today's ride because that might reveal our new colours and name #wow! #nice! reageer retweet
pi_120155963
FDJ wordt gemeld als de gelukkige en dus niet Argos of Saxo.

Wel nog wachten op bevestiging
pi_120155999
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:21 schreef marcodej het volgende:
White Label traint inmiddels in de nieuwe kleuren:

RGUpdate twitterde op maandag 10-12-2012 om 16:43:29 4hr ride with #whitelabel at Fuerteventura! No pictures from today's ride because that might reveal our new colours and name #wow! #nice! reageer retweet
Rode Kruis Wielerploeg initiatief?
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_120156134
Argos meldt WT-licentie. :)
pi_120156158
iwanspekenbrink twitterde op maandag 10-12-2012 om 17:35:25 #TeamArgos-Shimano built on a new top sports vision @1t4i by dedicated staff, riders & sponsors: rewarded with #WTLicense #ready4future reageer retweet
inrng meldt dat ook FDJ WT-license heeft.
pi_120156168
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:37 schreef marcodej het volgende:
leuk voor ze
pi_120156218
Gaat tussen Saxo en Lotto nu. Zal wel Lotto worden.

Met 3 teams is Nederland het land met de meeste teams op het hoogste niveau.
pi_120156230
Wel weer opvallend dat de UCI er mee wacht tot 17.30
pi_120156255
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:33 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Rode Kruis Wielerploeg initiatief?
Hansaplast
pi_120156263
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:39 schreef marcodej het volgende:

wie had dat een jaar of vijf geleden kunnen denken :)
  maandag 10 december 2012 @ 17:42:30 #270
67640 SaintOfKillers
pi_120156318
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:39 schreef marcodej het volgende:

Argos is vooral in theorie Nederlands, hebben uiteindelijk vooral Euskalteliaanse aankopen gedaan.
pi_120156320
Ik vind het jammer. Vacansoleil was ook veel leuker voordat ze de world tour status hadden.
pi_120156374
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Argos is vooral in theorie Nederlands, hebben uiteindelijk vooral Euskalteliaanse aankopen gedaan.
Dat is waar.
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 17:47:38 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120156583
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In welke zin bedoel je Euskateliaanse aankopen?
pi_120156619
En de laatste is voor Lotto. Saxo valt erbuiten
pi_120156625
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:37 schreef marcodej het volgende:
leuk hoor een nieuwe Duitse ploeg in de WT
pi_120156667
Lotto laatste ticket. Geen licentie voor Saxo.
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 17:53:38 #278
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120156696
Terecht dat Riis geen WT-licentie krijgt.
pi_120156732
Rechtzaak dus naar alle waarschijnlijkheid over het al dan niet meetellen van punten van ex-dopeurs.
  maandag 10 december 2012 @ 17:55:52 #280
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_120156790
Genot
Riis :W
  maandag 10 december 2012 @ 17:56:39 #281
67640 SaintOfKillers
pi_120156819
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In welke zin bedoel je Euskateliaanse aankopen?
Buitenlanders aantrekken terwijl er waarschijnlijk ook wel landgenoten waren met evenveel talent, maar zonder RV punten.

Enige verschil is dat ze bij Argos jonger zijn en die het nog kunnen verkopen als algemene investering in beloftevolle jeugd (en dus verderzetting van wat ze deden met Degenkolb en Kittel), terwijl dat bij Euskaltel al moeilijker is, want die gaan plots tegen hun oude principes in.

Maar in essentie vind ik het vrij gelijkaardig, alleen is bij Argos wat slimmer/sluwer.
pi_120156834
Wending!!! Katusha zou degradatie hebben aangevraagd, dus toch een WT-licentie voor Saxo-Tinkoff???
pi_120156959
Katusha heeft aangevraagd Continental te worden, maar dat is afgewezen, als ik het goed begrijp?
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 18:00:22 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120156984
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef TheArt het volgende:
Wending!!! Katusha zou degradatie hebben aangevraagd, dus toch een WT-licentie voor Saxo-Tinkoff???
Waarom zou Katusha dat willen?
pi_120157009
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:59 schreef marcodej het volgende:
Katusha heeft aangevraagd Continental te worden, maar dat is afgewezen, als ik het goed begrijp?
Nee is aanvaard. Katusha is nu PCT.
  maandag 10 december 2012 @ 18:01:48 #286
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_120157046
Bah, heeft ie alsnog z'n ticket
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 18:02:29 #287
pi_120157074
Kan iemand daar ook maar één goede reden voor bedenken?
pi_120157077
Het is dus nog anders. Katusha is door de UCI uit de WT gekickt :o
pi_120157103
Dit krijgt wel een erg hoog "WTF-gehalte" :D
pi_120157124
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:02 schreef TheArt het volgende:
Het is dus nog anders. Katusha is door de UCI uit de WT gekickt :o
Contintental-status ook nog niet rond. Wordt op een later moment over bepaald.
  maandag 10 december 2012 @ 18:05:16 #291
67640 SaintOfKillers
pi_120157181
Zou wel helemaal hilarisch zijn als de WT-winnaar van het jaar ervoor nergens mag starten.
pi_120157185
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Contintental-status ook nog niet rond. Wordt op een later moment over bepaald.
Dat was het dus idd. WT status door de UCI afgenomen, daarna heeft Katusha een PCT-licentie aangevraagd maar dat is voorlopig afgewezen.
pi_120157207
maar wie is de kopman voor Argos in grote rondes???
pi_120157212
dnlbenson twitterde op maandag 10-12-2012 om 18:04:43 Katusha say they have no idea why they've missed out on the WorldTour reageer retweet
pi_120157231
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:05 schreef Evertjan het volgende:
Ze zullen voor een sprintkopman gaan. Kittel of Degenkolb dus.
pi_120157232
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:05 schreef Evertjan het volgende:
Ze richten zich daar op de sprint neem ik aan? Kittel of Degenkolb dan.
Album top 100 2024
pi_120157268
Is Kolobnev de reden vanwege doping en dat LBL geintje?
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 18:08:06 #298
pi_120157292
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
Is Kolobnev de reden vanwege doping en dat LBL geintje?
Dan zouden er wel wat meer ploegen uitgeschopt moeten worden.
  maandag 10 december 2012 @ 18:08:09 #299
39333 Zelva
pi_120157293
Ik zeg het niet vaak, maar nu:

UCI :')
  maandag 10 december 2012 @ 18:08:38 #300
67640 SaintOfKillers
pi_120157312
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:06 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze richten zich daar op de sprint neem ik aan? Kittel of Degenkolb dan.
Wel vrij riskant, als die dan (weer) na 3 dagen ziek wordt, dan heb je geen enkel alternatief meer, want geen klimmer, geen klassementsman en geen rittenkaper.
pi_120157324
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:08 schreef Zelva het volgende:
Ik zeg het niet vaak, maar nu:

Ik zeg het wel vaak, en ook nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')