Had misschien vooral Van Petegem garen bij gesponnen. Van Bon zat trouwens ook in de voorste gelederen die dag. Lotto had tot dat vlagincident toch wel een numeriek overtal.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook 2 keer dikke pech in de finale van Parijs-Roubaix, 1 keer met die vlag in zijn wiel en 1 keer onderuit gekegeld door Flecha.
Vooral die vlag was zuur, toen was Hoste het gewoon uit elkaar aan het rammen en had de koers er heel anders uitgezien.
quote:De Amerikaanse voormalige Tourwinnaar Greg LeMond is kandidaat om voorzitter te worden van de Internationale Wielerunie (UCI). Dat verklaarde hij maandag in een interview.
'Ik ben gevraagd en ik heb aanvaard', zei LeMond in de Franse krant Le Monde. Hij voegde hieraan toe dat hij zichzelf enkel ziet als overgangsvoorzitter. LeMond noemde Dick Pound, de voormalige voorzitter van het Wereldantidopingagentschap, als een mogelijke kandidaat voor de toekomst.
De UCI, waar Pat McQuaid momenteel voorzitter is, ligt onder vuur in het kader van de dopingzaak rond Lance Armstrong, die zijn zeven Tourzeges moest afgeven. Er werd een onafhankelijke commissie in het leven geroepen om de aantijgingen omtrent haar rol in deze zaak te behandelen. LeMond gelooft echter dat er een volledige ommezwaai nodig is om de geloofwaardigheid van de sport en de UCI te herstellen.
Greg LeMond was een van de sprekers op een conferentie van de 'Change Cycling Now'-beweging. Die beweging streeft naar een betere antidopingcontrole en verandering aan het roer van de UCI, waar McQuaid in 2013 nog een ambtstermijn beoogt.
LeMond, Tourwinnaar in 1986, 1989 en 1990, was gedurende vele jaren erg kritisch voor Armstrong. 'Het is nu of nooit om iets te veranderen na de aardbeving van de zaak-Armstrong... We moeten nu handelen als we het geloof van het publiek en de sponsors in de wielersport willen herstellen,' zei hij in Le Monde.
Een beetje een non-argument. Maar waarom is dat verkeerd in de journalistiek, zoals Koos impliceert? Gebeurt zo vaak bij de krant.quote:
quote:Leverancier van steak Contador voorzitter Spaanse bond
José Luis Lopez Cerrón wordt de volgende vier jaar voorzitter van de Spaanse wielerbond. De ex-prof is voor het grote publiek een nobele onbekende. Het was nochtans Lopez Cerrón die in de Tour van 2010 in Pau met het ondertussen fameuze clenbuterol-biefstuk kwam aandraven voor Alberto Contador. Met 63 stemmen tegen 52 stemmen voor de succesrijke ex-coach Paco Antequera leverde de stemming een verrassende winnaar op. Lopez Cerron is ook organisator van de Vuelta a Castilla y León.
bron: www.sportwereld.be
quote:Tchmil wil Ronde van Europa organiseren
Andreď Tchmil is tot nu toe de enige kandidaat om in maart de Pool Wojciech Walkiewicz op te volgen als voorzitter van de Europese wielerbond (UEC). De genaturaliseerde Belg droomt ervan om de Ronde van Europa te organiseren.
Daarmee wil hij de sport ook buiten de niet-traditionele landen in West-Europa promoten. Tchmil denkt dat de antidopingcultuur moet beginnen bij de jongeren van 15, 16 jaar. ‘Hoe kan je mensen die de gewoonte hebben om pillen te nemen veranderen op hun vijfentwintigste?'
Vind ik wel verrassend eigenlijk, dat laatste.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:53 schreef Steven184 het volgende:
Team Type 1 heet voortaan Novo Nordisk.
Matteo Carrara hangt zijn fiets aan de wilgen.
Bwah, zijn vormcurve was zo ongeveer recht evenredig met de pakkans op EPO en verwante toestanden , dus dat verbaasd mij niet echt ...quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind ik wel verrassend eigenlijk, dat laatste.
Oh, de pakkans is verhoogd?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, zijn vormcurve was zo ongeveer recht evenredig met de pakkans op EPO en verwante toestanden , dus dat verbaasd mij niet echt ...
Bramquote:Op zondag 9 december 2012 11:30 schreef Evertjan het volgende:
White Label is al bezig met teambuilding
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef Drebbelman het volgende:
'Oké, bij de derde etappe schuiven we naar voren over de linkerflank, en vallen we aan als de tegenstander aan het eten is. Als de situatie veilig is, zetten we de Tank in.'
Mollema: 'ahja, ik snap het, dan ga ik wel tussen de linies in zitten'
Gesink: 'wanneer kreeg je die purple heart ook weer?'
Boom: 'mag ik door de modder kruipen?'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |