Las het ook net. Zonde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoor zojuist op het nieuws bij radio 2. Dat Posthuma ermee stopt
Nee, een boeiende renner vond ik het ook niet direct. Maar hij heeft toch wel zo links en rechts wat succesjes geboekt in kleinere rittenkoersen. Toch de Driedaagse De Panne, De Sachsen Rundfahrt, de Ruta del Sol en de Ronde van Luxemburg gewonnen. En ook nog een rit in Parijs-Nice.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:09 schreef vivelafete het volgende:
Zijn carrière is bij Radioshack wel erg snel naar beneden afgegleden. Kan niet zeggen dat ik het ooit een boeiende renner of persoonlijkheid heb gevonden.
Laat ze lekker in Polen blijven!quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Dus de Ronde van Polen begint in... Italië..
Ik denk dat Vaughters een duidelijke reden heeft gegeven voor het mindere presteren van Dekker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn toch meer nederlandse renners die na vertrek bij rabo minder zijn gaan presteren. Eltink, T.Dekker (alhoewel dat wellicht door de schorsing komt)
In 2008 won ie zelfs én de Driedaagse De Panne én de Ronde van Luxemburg. Een jaar later pakte ie de Ruta del Sol en behaalde ie een tweede plaats in De Panne. Daarna ging het spreekwoordelijk bergaf.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Ericr het volgende:
Posthuma ging minder presteren toen de controles scherper werden maar dat zal wel toeval zijn. Net zoals de terugval van andere renners die na het aanscherpen van de controles opeens rondreden als grijze muizen. Posthuma was dan altijd wel een beetje een grijze muis maar wel een muis die ieder jaar een tweederangs wedstrijd wist te winnen.
Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:56 schreef Felagund het volgende:
Posthuma werd toch ook in de Wenenzaak genoemd?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kt-op-in-dopingstuk/ zeggen ze dat bloeddoping wel een rol speelde bij de schorsing in 2009. Is dan EPO gebruik en bloeddoping de reden dat hij 2 jaar kreeg en niet het 'ik verlink niemand' verhaal'?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.
Ook Dekker trouwens niet volgens JV.
JV heeft toch ook gewoon gezegd dat TD bloeddoping heeft gebruikt. Enkel niet in Wenen, ondanks de hardnekkige geruchten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kt-op-in-dopingstuk/ zeggen ze dat bloeddoping wel een rol speelde bij de schorsing in 2009. Is dan EPO gebruik en bloeddoping de reden dat hij 2 jaar kreeg en niet het 'ik verlink niemand' verhaal'?
quote:Verspelen Astana en Katusha hun licentie?
Als het klopt dat Alexandre Vinokourov 150.000 euro betaalde aan medevluchter Kolobnev voor zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik 2010, riskeren hun ploegen te degraderen. 'Als ze schuldig zijn, zullen we de WorldTour-licenties van Astana en Katusha herbekijken', aldus UCI-voorzitter McQuaid.
De Internationale Wielerunie UCI liet weten een onderzoek te zullen openen naar de zege van Alexandre Vinokourov van 2010 in Luik-Bastenaken-Luik. Maandag meldden wij al dat het parket van Luik een onderzoek is gestart op aangeven van collega's in Padua. Die beweren sluitend bewijs te hebben dat de toekomstige ploegleider van Astana zijn overwinning voor 150.000 euro kocht van medevluchter Kolobnev en stuurden dat door. Het gaat om mails en bankafschriften.
‘We hebben niet het hele dossier van Padua ontvangen, maar wel het deel dat de zege van Vinokourov in Luik behandelt’, aldus de UCI-woordvoerder Enrico Carpani. ‘We hadden dat dossier in december 2011 al eens grondig bestudeerd, naar aanleiding van de onthullingen in het Zwitserse blad L'Illustré . Toen hadden we echter te weinig bewijzen. Nu, met de informatie die de magistratuur van Padua ons bezorgd heeft, gaan we een onderzoek instellen. De heren Vinokourov en Kolobnev zullen zo snel mogelijk uitgenodigd worden om zich te komen verantwoorden op de hoofdzetel van de UCI.’
UCI-voorzitter Pat McQuaid, onder vuur omdat hem laksheid in de dopingzaak rond Armstrong wordt verweten, doet er aan het persagentschap Reuters een schep bovenop. ‘Als Vinokourov en Kolobnev schuldig blijken te zijn, dan zal onze licentiecommissie de World Tour-licenties van Astana en Katusha opnieuw evalueren.’
Zwaar dreigement
Toen de feiten zich voordeden, reed Vinokourov voor Astana, waar hij volgend seizoen ploegleider zou worden. De Rus Kolobnev rijdt nog steeds voor Katusha. Het herbekijken van de WorldTour-licenties is een zwaar dreigement, want zo'n licentie geeft ploegen automatisch startrecht in de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Er zijn vier criteria die de UCI bekijkt om een ploeg toe te laten tot de WorldTour: sportief, financieel administratief en ethisch. Dat laatste criterium zou dus een probleem kunnen worden. Overigens viel Lotto-Belisol op basis van de WorldTour-punten net twee plaatsen buiten de top vijftien, die zonder verder onderzoek voldoet aan het sportieve criterium. En in de bewuste Luik-Bastenaken-Luik werd Philippe Gilbert vierde na Vinokourov, Kolobnev en de later geschorste Valverde.
Astana en Katusha hebben nog niet officieel gereageerd. De aanstelling van Vinokourov als sportieve baas van Astana is sowieso omstreden. Hij werd tijdens zijn actieve carrière twee jaar geschorst voor bloeddoping.
Das niet zo best.quote:Bradley Wiggins breekt ribben
Toegevoegd: woensdag 7 nov 2012, 23:53
Bradley Wiggins heeft bij een botsing met een vrachtwagen een paar gebroken ribben opgelopen. De 32-jarige Engelse Tourwinnaar was aan het trainen op zijn fiets toen hij werd aangereden.
Niemand moet uitstapjes maken. Alleen bij hoge uitzonderingen naar een buurland (en alleen omdat daar een leuke col ligt)quote:Op donderdag 8 november 2012 15:51 schreef rubbereend het volgende:
omg de Ronde van Polenmisschien moet er eens iemand hard ingrijpen bij de UCI. Kleine rondjes blijven gewoon in eigen land. Slechts de drie grote mogen uitstapjes maken.
Het verband tussen de zaak Armstrong en dit plan ontgaat mij volkomen eigenlijk ...quote:Bakala onthult plannen voor "nieuw wielrennen"
za 10/11/2012 - 11:41 Zdenek Bakala, de eigenaar van het Belgische Omega Pharma-Quick Step, heeft een groot vernieuwingsplan voor het wielrennen. "De teams moeten meer macht krijgen", zegt hij op een persconferentie in Brussel.
"We hebben meer dan 9 maanden aan dit project gewerkt. De zaak-Armstrong bewijst ons gelijk. Het moet anders, zeker de aanpak tegen doping. Nu is dat nog puur amateurisme", zegt Bakala.
"De strijd tegen doping moet niet meer door de UCI gevoerd worden. Dat is werk voor een onfhankelijke instantie. De procedures moeten sneller verlopen. De zaak-Contador was lachwekend."
Ook de sportieve organisatie van de UCI bevalt Zdenek Bakala niet. "We moeten naar een soort Champions League", zegt de Tsjech op een persconferentie.
"Het huidige systeem is veel te ingewikkeld. We zijn in november en er zijn nog heel wat teams die nog niet weten of ze volgend seizoen in de WorldTour mogen koersen. Heel wat teams halen in paniek nog wat renners binnen om wat puntente sprokkelen. Dat kan niet."
"We willen naar een gesloten systeem met de beste 18 ploegen en de mooiste koersen. De UCI, de teams en de sponsoren moeten samenwerken. Het moet snel gaan. Over 6 maanden moet er een aanzet zijn, over 3 jaar moet het af zijn. We hebben al met de UCI gesproken."
"Teams zouden meer met tv-opbrengsten moeten kunnen doen"
Bakala wil ook nieuwe inkomsten aanboren. "Op dit moment investeren alleen mensen met een passie voor de koers in de wielersport", vindt Bakala.
"Wielrennen is een mooie en eenvoudige sport om op tv te volgen. De teams zouden meer met de tv-opbrengsten moeten kunnen doen, zoals in de Formule 1."
Het wordt een wereldliga. Op die manier zullen nieuwe geldschieters naar het wielrennen komen. Dit is de vernieuwing die iedereen wil."
"Misschien hebben de organisatoren het moeilijk met de plannen. Maar zonder renners zijn er geen wedstrijden. Wij willen met iedereen praten."
Sterker nog: je maakt de belangen voor de teams groter, dus meer doping.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het verband tussen de zaak Armstrong en dit plan ontgaat mij volkomen eigenlijk ...
hahahah die Lance! Eigelijk heeft hij nog gelijk ook ! Hij weet waarschijnlijk dat de nummer 2,3,4 en 5 ook aan de doping zaten tijdens zijn 7 Tour zeges. Dus in zijn beleving zijn die 7 truien in de woonkamer gewoon terecht van hem. Kijk en hij heeft er ook nog iets goed meegedaan door geld op te halen voor het kankerfonds.quote:
En welke TV inkomsten bedoeld.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het verband tussen de zaak Armstrong en dit plan ontgaat mij volkomen eigenlijk ...
Gelukkig heeft Omega Pharma een volledig schoon blazoen, die gaan het wielrennen vooruit helpen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op dit moment ja. Van Lefevre en Bruyneel bv was het al langer geweten dat ze dromen van een wieler-circuit 'genre champions league' op betaal-tv zenders en waar de toeschouwers langs de kant van de weg ticketinkomsten moeten betalen ...quote:Op zondag 11 november 2012 08:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
En welke TV inkomsten bedoeld
Wielrennen heeft amper inkomsten van TV gelden.
LBL??? Denk al met Parijs-Nice.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:29 schreef franklop het volgende:
A SChleck begint al in TDU, straks issie opgebrand voor Luik-Bastenaken-Luik
tegen die tijd wordt dat gewoon uitgesteld vanwege ..... ehm ja wat dan ook.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:29 schreef franklop het volgende:
A SChleck begint al in TDU, straks issie opgebrand voor Luik-Bastenaken-Luik
quote:Ook in 2013 drie keer Haaghoek in Omloop Het Nieuwsblad
De Omloop Het Nieuwsblad gaat volgend jaar opnieuw over de Berendries, die voor de 25ste keer wordt beklommen in de openingskoers van het Vlaamse wielervoorjaar. De renners moeten opnieuw drie keer over de kasseien van de Haaghoek.
quote:Rodriguez neemt het op voor Posthuma
MADRID -
De Spaanse wielrenner Joaquim Rodriguez vindt het belachelijk dat Joost Posthuma zijn carrière heeft moeten beëindigen omdat hij geen ploeg meer kon vinden. Posthuma, dit jaar veelal in een dienende rol actief voor RadioShack, scoorde geen punten en was daardoor niet aantrekkelijk voor veel ploegen.
„De enige reden dat hij geen ploeg vond is omdat hij geen punten heeft”, zei Rodriguez, die het seizoen als nummer 1 van de wereld beëindigde, woensdag tegen Cyclingsnews. „Ze zouden het aantal punten dat een renner krijgt en het aantal renners dat punten krijgt moeten verviervoudigen. Als een renner iets wint, zouden zijn ploeggenoten ook automatisch punten moeten krijgen.”
Volgens de Spanjaard is de balans nu zoek. „De nummer 1 eindigt het seizoen nu met 600 punten. Dat zouden er 15.000 moeten zijn. Een knecht eindigt dan ook nog met punten en heeft zo zijn team ook iets te bieden.”
quote:Gilbert en Nys willen ook dopingstraffen voor teams
De atletencommissie van de Internationale Wielerunie UCI heeft op een jaarlijkse bijeenkomst in het Zwitserse Aigle gepleit om ook ploegen en hun personeelsleden te straffen als een renner wordt betrapt op doping. In de atletencommissie zetelen onder meer de vrouwelijke en mannelijke wereldkampioenen op de weg Marianne Vos en Philippe Gilbert en Belgisch kampioen veldrijden Sven Nys.
Drie dagen lang debatteerden ze over hun sport en uiteraard was de toekomst na de zaak Armstrong een van de hete hangijzers. De renners geloven dat het verkleinen van de salariskloof tussen de kopmannen en knechten de verleiding tot dopinggebruik kan reduceren. De atletencommissie stelde het instellen van een minimumsalaris voor in combinatie met een salarisplafond per team.
Volgens de UCI ijverden de renners ervoor om het prijzengeld voor vrouwen en mannen gelijk te schakelen, dat ploegen zouden investeren in vrouwenteams en dat organisatoren van mannenraces een equivalent voor vrouwen zouden voorzien.
Eens.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de dames even veel willen verdienen, mogen ze er wel eens voor zorgen dat hun snelheden en vooral hun afstanden niet moeten onderdoen voor de junioren bij de heren.
Inderdaad. Dat is nou typisch een geval van 'positieve' discriminatie (ook een rare term trouwens, alsof dat iets positiefs is).quote:Op donderdag 15 november 2012 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens.
Vind ik bij tennis ook altijd zo vaag. Prijzengeld wel gelijk, maar op de grote toernooien spelen de heren om 5 sets, de dames om 3. Die zijn vaak binnen een uur klaar, terwijl de heren veel langer op de baan staan. Da's nou niet echt gelijkwaardige beloning.
Daar moet je toch Belg voor zijn om zoiets te bepleiten. Kan Landbouwkrediet, in casu Nys, gelijk een streep onder het seizoen zetten nu?quote:Op donderdag 15 november 2012 16:20 schreef wimderon het volgende:
Gilbert en Nys willen ook dopingstraffen voor teams ..................
Het is geen idee van Gilbert/Nys, het is een idee van die hele commissie en daar zit dus ook Nederlandse bij..quote:Op donderdag 15 november 2012 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar moet je toch Belg voor zijn om zoiets te bepleiten. Kan Landbouwkrediet, in casu Nys, gelijk een streep onder het seizoen zetten nu?
Ik vrees dat Vosje 200k best trekt maar dat het voor een deel van het deelnemersveld gênant gaat wordenquote:Op donderdag 15 november 2012 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens.
Vind ik bij tennis ook altijd zo vaag. Prijzengeld wel gelijk, maar op de grote toernooien spelen de heren om 5 sets, de dames om 3. Die zijn vaak binnen een uur klaar, terwijl de heren veel langer op de baan staan. Da's nou niet echt gelijkwaardige beloning.
dat ben ik ook met je eensquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:36 schreef Wombcat het volgende:
Dan verdienen ze niet het gelijke beloningsniveau.
twitter:RGUpdate twitterde op zaterdag 17-11-2012 om 14:40:54Beste dikke meneer op uw brommer. Uw aanname is fout, ik gebruik geen doping. Excuses v.d. tik op uw helm, mijn betoog was immers duidelijk. reageer retweet
quote:Opnieuw bonificatieseconden in Giro 2013
Tijdens de volgende editie van de wielerronde van Italië zullen er opnieuw bonificatieseconden te verdienen zijn aan de aankomst. Dat maakten de organisatoren van de Giro bekend. Per etappe komt er ook een tweede tussensprint.
In de 96ste editie van de Italiaanse rittenwedstrijd, die op 4 mei in Napels op gang geschoten wordt, liggen er aan elke aankomst voor de ritwinnaar twintig bonusseconden te wachten. De tweede krijgt twaalf seconden, de derde acht. Tijdens de tijdritten worden geen bonificatieseconden uitgedeeld.
Nieuw is dat er ook een tweede tussensprint komt, waar eveneens extra seconden te verdienen zijn. De voorbije jaren was er steeds slechts één tussensprint. De top drie bij die spurts krijgt respectievelijk vijf, drie en twee seconden bonus.
Op 26 mei 2013, na de slotrit met aankomst in Brescia, is de winnaar van de Giro 2013 bekend. Hij wordt de opvolger van de Canadees Ryder Hesjedal, de laureaat van 2012.
twitter:Amstelgoldrace twitterde op woensdag 21-11-2012 om 09:40:34Volgens AD: Giant niet langer in de race voor het hoofdsponsorschap als opvolger van Rabobank. #wielrennen reageer retweet
quote:Devolder rijdt geen Vlaams openingsweekend
Vorig jaar reed Stijn Devolder bij Vacansoleil-DCM de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne wel, maar bij zijn nieuwe ploeg RadioShack-Nissan-Trek kiest hij voor een ander programma. Devolder kan naar de Ronde van Qatar en Oman en zal vervolgens als opstap naar de klassiekers de Driedaagse West-Vlaanderen en Tirreno-Adriatico rijden.
‘Dat ik eindelijk de mogelijkheid krijg om in Qatar en Oman te rijden, stemt me tevreden. De jongste jaren moest ik me behelpen in het ijskoude Frankrijk.'
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef wimderon het volgende:
Dat ik eindelijk de mogelijkheid krijg om in Qatar en Oman te rijden, stemt me tevreden. De jongste jaren moest ik me behelpen in het ijskoude Frankrijk.'
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 22-11-2012 om 19:57:37Zoek de overeenkomsten. http://t.co/yGeroQFC reageer retweet
Daarvoor is Bruyneel een jaartje te vroeg gepakt , vrees ik voor hemquote:Op donderdag 22 november 2012 19:56 schreef Steven184 het volgende:
Stijn gaat zich voorbereiden op zijn Tourwinst.
Water en brood, meer heeft onze Stijn niet nodig.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daarvoor is Bruyneel een jaartje te vroeg gepakt , vrees ik voor hem
maar een goed startsalaris is wel nodig wil je het vrouwenwielrennen op niveau krijgen. Een collega van mij reed bij AA Drink Leontien en moest daarnaast bijna full-time werken. Dan kan je ook geen fatsoenlijke conditie opdoen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:36 schreef Wombcat het volgende:
Dan verdienen ze niet het gelijke beloningsniveau.
quote:Jakob Fuglsang kopman voor Astana in Tour
Jakob Fuglsang, die in niet te beste verstandhouding opstapt bij RadioShack, krijgt bij Astana de garantie dat hij zich volgende zomer kopman mag noemen in de komende Ronde van Frankrijk.
Vincenzo Nibali (op komst van het Italiaanse Liquigas) legt zich immers volledig toe op de ronde van zijn eigen land, waar hij vorig seizoen ontbrak.
Allebei krijgen ze een gereputeerde luitenant mee. Voor Fuglsang moet dat Gasparotto worden, voor Nibali de Sloveen Brajkovic/
bron: www.sportwereld.be
das perfectquote:Op woensdag 28 november 2012 18:03 schreef baggerbaas het volgende:
Goed nieuws voor de mensen die op zaterdag werken:
MSR en Lombardia vanaf 2013 op een zondag.
mooi! wielrennen kijken hoort voor mij echt op een zondagquote:Op woensdag 28 november 2012 18:03 schreef baggerbaas het volgende:
Goed nieuws voor de mensen die op zaterdag werken:
MSR en Lombardia vanaf 2013 op een zondag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |