Je hebt flink wat gemist.quote:Op zondag 4 november 2012 12:33 schreef Steven184 het volgende:
Jezus, ik ben vier weken weg en bij terugkomst is de halve wielerstad afgefikt. Armstrong is er blijkbaar aan na verklaringen van oud-ploeggenoten. En had hij het nog wel zo goed gezien tijdens zijn carriere, door gewoon iedereen proberen te vernietigen die ook maar iets van een beschuldiging over doping naar zijn kant uitte. Vraag maar aan Simeoni en die ene Fransman met een collumn destijds in L'Equipe of iets dergelijks. Wel fijn dat Mr. X nu zevenmaal een Tour heeft gewonnen, al zijn renners als Zulle, Ullrich en Beloki niet bepaald schoner te noemen.(Alhoewel Ullrich na 1999 schijnbaar nooit met een hematocrietwaarde van hoger dan 42 schijnt te hebben gereden en Moreau zelfs niet hoger dan 38. Als dat waar is dan hadden die met wat meer hulp naar de maan kunnen fietsen).
Maar ze deden het leuk met het A-team en het C-team, alhoewel Lance blijkbaar toch bang werd als hij sommige waardes van teamgenoten onder ogen kreeg. Voor de rol van de UCI is dit 'netwerk' is dan weer verdomd weinig bewijs, alhoewel het gewoon nooit slim is om geld van renners aan te nemen. En die Lance zorgde er toch maar mooi voor dat Hamilton onder extra controle werd geplaatst toen hij wel heel hard naar boven reed in juni.
Bruyneel laat zich op twitter ook wel weer kennen. Benieuwd of hij zijn mond weet te houden, zoals Lance tot nu toe wel lukt. Hij gaat zich schijnbaar wel verdedigen, verloren moeite lijkt me.
Voor OPQS die laten zien hoe het wielrennen werkt. Leipheimer prijzen om zijn coöperatieve houding richting het USADA. Alsof hij een keus had onder ede en met alle andere verklaringen. Maar Leipheimer was wel een beetje duur en een beetje oud. Dus mooi excuus om hem te dumpen en Cav binnen te halen. Hulde.
En Sky, waar men een verklaring moest tekenen dat men nooit in aanraking met doping was gekomen. Want wie had nou helemaal kunnen verwachten dat Julich in 1998 gedoped in de Tour rondreed, ik viel van me stoel toen ik het hoorde. Blijkbaar hecht hij meer waarde aan zijn medaille op de Olympische Spelen, want die heeft hij opeens clean gehaald. En Yates gaat niet weg vanwege doping, jaja. Maar wel een positieve test op zijn naam uit '89. En De Jongh heeft ook nooit iets gezien en maar een korte periode gebruikt. Blijkbaar gebruikt hij zijn ogen net zoals twitter, hoog gebruik maar het resultaat is crap. Een bekentenis waar we natuurlijk weer geen flikker aan hebben. Gelukkig greep Rupert Murdoch in en mag Knaven zich nog wel een schone winnaar noemen van Parijs-Roubaix.
En Michael Rogers, dan zal zeker ook nooit iets verkeerds hebben gebruikt. Onzin-maatregel.
Gelukkig maar dat Ekimov nooit iets heeft gezien gedurende zijn tijd bij Lance en gewoon lekker bij Katusha aan de slag mag blijven. Helaas willen ze Vino nu gaan pakken om die onzin met Kolobnev.
En jawel, Rabobank en Spidertech stoppen ermee. Vooral Spidertech is jammer voor de Canadezen. De prestaties werden toch langzaam maar zeker beter en ze hadden toch wat leuk talent rondrijden. Die vallen nu eigenlijk wel een beetje in een gat. Volgens Spidertech stoppen ze technisch gezien niet, maar nemen ze een jaartje pauze om in 2014 de WT in te gaan. Dan hadden ze volgens mij toch beter een Argos-traject kunnen volgen, gezien de huidige staat van het Canadese wielrennen.
Niet iedereen bleek de actie van de Rabobank te snappen, gezien bijvoorbeeld de reactie van Millar. Maar als hij elke dag de Nederlandse kranten had gelezen dan had hij waarschijnlijk dezelfde beslissing gemaakt.
Gelukkig zien we dat de UCI tegenwoordig het dopingprobleem een stuk beter aanpakt. Na ongeveer 2,5 jaar gaan ze is kijken naar Barredo die al een tijdje niet meer mocht fietsen van de Rabobank. Het tempo ligt weer hoog. En het vertrouwen neemt toe.
En dan de briljante acties van de wielrenners door zich soms dan wel voor als juist tegen Armstrong te plaatsen. Boonen was nooit ene Armstrong-fan, anderen vinden het onzin dat hij al zijn titels kwijt is. Wel een opvallend breuk tussen de Spaanse-enclave en de Angelsaksische vooralsnog.
Over Spanje(nouja Baskenland in dit geval) gesproken, Euskaltel. Er zitten best wel wat renners die een kans verdienen op WT-niveau tussen de gespuis dat ze hebben aangetrokken, maar jezus. Van een volledige Baskische ploeg naar dit. Dat kan mijn hart niet aan.
![]()
En dan gaat Terpstra niet naar de uitverkiezing van de renner van het jaar, omdat hij het niet eens is met de nominaties. Misschien moeten ze het dan Terpstra volgend jaar maar zelf laten regelen.
Maar het belangrijkste nieuws was toch wel dat Rebellin naar CCC-Polsat gaat.De held.
Ik ga denk ik nooit meer op vakantie tijdens het tussenseizoen.
quote:Op zondag 4 november 2012 12:33 schreef Steven184 het volgende:
Jezus, ik ben vier weken weg en bij terugkomst is de halve wielerstad afgefikt. Armstrong is er blijkbaar aan na verklaringen van oud-ploeggenoten. En had hij het nog wel zo goed gezien tijdens zijn carriere, door gewoon iedereen proberen te vernietigen die ook maar iets van een beschuldiging over doping naar zijn kant uitte. Vraag maar aan Simeoni en die ene Fransman met een collumn destijds in L'Equipe of iets dergelijks. Wel fijn dat Mr. X nu zevenmaal een Tour heeft gewonnen, al zijn renners als Zulle, Ullrich en Beloki niet bepaald schoner te noemen.(Alhoewel Ullrich na 1999 schijnbaar nooit met een hematocrietwaarde van hoger dan 42 schijnt te hebben gereden en Moreau zelfs niet hoger dan 38. Als dat waar is dan hadden die met wat meer hulp naar de maan kunnen fietsen).
Maar ze deden het leuk met het A-team en het C-team, alhoewel Lance blijkbaar toch bang werd als hij sommige waardes van teamgenoten onder ogen kreeg. Voor de rol van de UCI is dit 'netwerk' is dan weer verdomd weinig bewijs, alhoewel het gewoon nooit slim is om geld van renners aan te nemen. En die Lance zorgde er toch maar mooi voor dat Hamilton onder extra controle werd geplaatst toen hij wel heel hard naar boven reed in juni.
Bruyneel laat zich op twitter ook wel weer kennen. Benieuwd of hij zijn mond weet te houden, zoals Lance tot nu toe wel lukt. Hij gaat zich schijnbaar wel verdedigen, verloren moeite lijkt me.
Voor OPQS die laten zien hoe het wielrennen werkt. Leipheimer prijzen om zijn coöperatieve houding richting het USADA. Alsof hij een keus had onder ede en met alle andere verklaringen. Maar Leipheimer was wel een beetje duur en een beetje oud. Dus mooi excuus om hem te dumpen en Cav binnen te halen. Hulde.
En Sky, waar men een verklaring moest tekenen dat men nooit in aanraking met doping was gekomen. Want wie had nou helemaal kunnen verwachten dat Julich in 1998 gedoped in de Tour rondreed, ik viel van me stoel toen ik het hoorde. Blijkbaar hecht hij meer waarde aan zijn medaille op de Olympische Spelen, want die heeft hij opeens clean gehaald. En Yates gaat niet weg vanwege doping, jaja. Maar wel een positieve test op zijn naam uit '89. En De Jongh heeft ook nooit iets gezien en maar een korte periode gebruikt. Blijkbaar gebruikt hij zijn ogen net zoals twitter, hoog gebruik maar het resultaat is crap. Een bekentenis waar we natuurlijk weer geen flikker aan hebben. Gelukkig greep Rupert Murdoch in en mag Knaven zich nog wel een schone winnaar noemen van Parijs-Roubaix.
En Michael Rogers, dan zal zeker ook nooit iets verkeerds hebben gebruikt. Onzin-maatregel.
Gelukkig maar dat Ekimov nooit iets heeft gezien gedurende zijn tijd bij Lance en gewoon lekker bij Katusha aan de slag mag blijven. Helaas willen ze Vino nu gaan pakken om die onzin met Kolobnev.
En jawel, Rabobank en Spidertech stoppen ermee. Vooral Spidertech is jammer voor de Canadezen. De prestaties werden toch langzaam maar zeker beter en ze hadden toch wat leuk talent rondrijden. Die vallen nu eigenlijk wel een beetje in een gat. Volgens Spidertech stoppen ze technisch gezien niet, maar nemen ze een jaartje pauze om in 2014 de WT in te gaan. Dan hadden ze volgens mij toch beter een Argos-traject kunnen volgen, gezien de huidige staat van het Canadese wielrennen.
Niet iedereen bleek de actie van de Rabobank te snappen, gezien bijvoorbeeld de reactie van Millar. Maar als hij elke dag de Nederlandse kranten had gelezen dan had hij waarschijnlijk dezelfde beslissing gemaakt.
Gelukkig zien we dat de UCI tegenwoordig het dopingprobleem een stuk beter aanpakt. Na ongeveer 2,5 jaar gaan ze is kijken naar Barredo die al een tijdje niet meer mocht fietsen van de Rabobank. Het tempo ligt weer hoog. En het vertrouwen neemt toe.
En dan de briljante acties van de wielrenners door zich soms dan wel voor als juist tegen Armstrong te plaatsen. Boonen was nooit ene Armstrong-fan, anderen vinden het onzin dat hij al zijn titels kwijt is. Wel een opvallend breuk tussen de Spaanse-enclave en de Angelsaksische vooralsnog.
Over Spanje(nouja Baskenland in dit geval) gesproken, Euskaltel. Er zitten best wel wat renners die een kans verdienen op WT-niveau tussen de gespuis dat ze hebben aangetrokken, maar jezus. Van een volledige Baskische ploeg naar dit. Dat kan mijn hart niet aan.
![]()
En dan gaat Terpstra niet naar de uitverkiezing van de renner van het jaar, omdat hij het niet eens is met de nominaties. Misschien moeten ze het dan Terpstra volgend jaar maar zelf laten regelen.
Maar het belangrijkste nieuws was toch wel dat Rebellin naar CCC-Polsat gaat.De held.
Ik ga denk ik nooit meer op vakantie tijdens het tussenseizoen.
Volgens Smeets werd Frankie de Gent 3de.quote:Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef Ambrosius het volgende:
Rond 17.00u op Ned. 1 beelden van de Amstel Curacao Race.
Dat is mooi nieuws. Even kijken of ik mijn tweede plek heb weten vast te houden gedurende de laatste koers.quote:Op zondag 4 november 2012 13:03 schreef borisz het volgende:
Steven
Je had trouwens de meeste dagzeges afgelopen pronojaar
Ja even serieus, een koers van een dikke weekquote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Dus de Ronde van Polen begint in... Italië..
Ik vind het wel een mooi precedent. Waaier etappes over de Afsluitdijk in de Dauphine, Eneco tour laten eindigen op de Champs Elysees..... ik vermoed dat ze in Vlaanderen het ook wel commercieel zien zitten om de Ronde een keertje in Bern te houden, zodat Fabian voor een thuispubliek kan rijden.quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Tatra's is erg mooi, en best zwaar. Komen ze elk jaar geloof ik wel. Heb ze 1x in de buurt van Zakopane gezien. Mooie koers.quote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
![]()
Blijf lekker in eigen land, volgens mij is daar genoeg leuks te vinden voor mooie ritten (Tatra gebergte?).
Mooie bergen genoeg inderdaad in Zuidoost-Polen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tatra's is erg mooi, en best zwaar. Komen ze elk jaar geloof ik wel. Heb ze 1x in de buurt van Zakopane gezien. Mooie koers.
Haha dit inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 20:14 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooi precedent. Waaier etappes over de Afsluitdijk in de Dauphine, Eneco tour laten eindigen op de Champs Elysees..... ik vermoed dat ze in Vlaanderen het ook wel commercieel zien zitten om de Ronde een keertje in Bern te houden, zodat Fabian voor een thuispubliek kan rijden.
Las het ook net. Zonde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoor zojuist op het nieuws bij radio 2. Dat Posthuma ermee stopt
Nee, een boeiende renner vond ik het ook niet direct. Maar hij heeft toch wel zo links en rechts wat succesjes geboekt in kleinere rittenkoersen. Toch de Driedaagse De Panne, De Sachsen Rundfahrt, de Ruta del Sol en de Ronde van Luxemburg gewonnen. En ook nog een rit in Parijs-Nice.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:09 schreef vivelafete het volgende:
Zijn carrière is bij Radioshack wel erg snel naar beneden afgegleden. Kan niet zeggen dat ik het ooit een boeiende renner of persoonlijkheid heb gevonden.
Laat ze lekker in Polen blijven!quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Ik denk dat Vaughters een duidelijke reden heeft gegeven voor het mindere presteren van Dekker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn toch meer nederlandse renners die na vertrek bij rabo minder zijn gaan presteren. Eltink, T.Dekker (alhoewel dat wellicht door de schorsing komt)
In 2008 won ie zelfs én de Driedaagse De Panne én de Ronde van Luxemburg. Een jaar later pakte ie de Ruta del Sol en behaalde ie een tweede plaats in De Panne. Daarna ging het spreekwoordelijk bergaf.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Ericr het volgende:
Posthuma ging minder presteren toen de controles scherper werden maar dat zal wel toeval zijn. Net zoals de terugval van andere renners die na het aanscherpen van de controles opeens rondreden als grijze muizen. Posthuma was dan altijd wel een beetje een grijze muis maar wel een muis die ieder jaar een tweederangs wedstrijd wist te winnen.
Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:56 schreef Felagund het volgende:
Posthuma werd toch ook in de Wenenzaak genoemd?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kt-op-in-dopingstuk/ zeggen ze dat bloeddoping wel een rol speelde bij de schorsing in 2009. Is dan EPO gebruik en bloeddoping de reden dat hij 2 jaar kreeg en niet het 'ik verlink niemand' verhaal'?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zoals zovelen van Rabo, maar volgens die Oostenrijkse arts waren Weening en Posthuma in elk geval geen klant bij hem.
Ook Dekker trouwens niet volgens JV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |