abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:46:12 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:48:09 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118427219
Dat is toch goed nieuws, een klepper voor de ex Rabo ploeg in de persoon van Sep Vanmarcke.

Hij heeft voor 2 jaar getekend, terwijl de nieuwe sponsor er nog niet is.

http://www.sporza.be/cm/s(...)anmarcke_white_label

pi_118427882
Zou toch wel een genot zijn als 'Rabo' dit jaar fantastische zou presteren :P.
pi_118428495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:

Hij heeft voor 2 jaar getekend, terwijl de nieuwe sponsor er nog niet is.
Ik neem aan dat hij al enige tijd geleden getekend heeft, iig voor de beslissing van de sponsor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:31:12 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118465922
Edit: Ik had het transfertopic nog niet gezien :)

[ Bericht 30% gewijzigd door heywoodu op 26-10-2012 17:41:58 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:16:44 #6
284411 crew  heywoodu
pi_118480668
http://www.velonation.com(...)n-pro-in-Europe.aspx

Dit kan wel eens een leuk "projectje" zijn om te gaan volgen de komende tijd, net als Teklehaimanot :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_118488710
Sinkeldam wint ook de 8e etappe van Hainan. Verslaat Serebryakov in de massasprint :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:35:04 #8
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_118488983
Pinokkio wordt mascotte van WK wielrennen 2013

De organisatoren van het wereldkampioenschap wielrennen 2013 in Firenze hebben gisteren Pinokkio als hun mascotte voorgesteld. Het houten ventje is getooid in een regenboogtrui en een hoedje met hetzelfde motief.

De keuze voor de marionet wiens neus langer wordt als hij liegt, lijkt bizar zo kort nadat de wielerwereld werd opgeschrikt door de dopingzaak van Lance Armstrong, de wereldkampioen van 1993.

De beslissing om voor het geesteskind van de Florentijnse schrijver Carlo Collodi te gaan, was echter al veel eerder genomen. "Bovendien kijkt onze Pinokkio de toekomst met vertrouwen tegemoet", verzekeren de organisatoren op hun website toscana2013.it.

"Hij lacht, heeft een positieve blik en is trots dat zijn Toscane het wereldkampioenschap wielrennen mag ontvangen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ielrennen-2013.dhtml

Dacht eerst dat het een grap was, maar blijkbaar is het echt zo :')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:24:42 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118489578
_O-
pi_118491416
haha, lol

Met een beetje slap lullen kan je er best een goede twist aan geven. Gewoon zeggen dat iedereen die liegt het niet verborgen kan houden ;)
pi_118494212
Northwave is volgend jaar schoenensponsor van White Label.

Knebel en co. zijn dus al hard bezig!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:34:17 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118494444
Misschien is Witte Reus wel een goede optie, of Sensation White.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:54:47 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_118495028
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien is Witte Reus wel een goede optie, of Sensation White.
Of een of ander Mexicaans kartel, die schijnen ook wat met de kleur wit te hebben. Al zal dat ivm de perikelen van de afgelopen tijd niet zo heel handig zijn O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:07:30 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118495395
Het duel voor de laatste WT-licentie zou tussen Argos en Saxo gaan, aangezien Lotto en FDJ eigenlijk nog een doorlopende licentie hebben en er weinig redenen zijn om die af te nemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118519695
http://nos.nl/artikel/434091-de-jongh-weg-bij-sky.html

quote:
Steven de Jongh en Sean Yates zijn opgestapt als ploegleiders van Team Sky.

Dat meldt de Engelse krant The Sunday Telegraph.

Team Sky kondigde onlangs aan dat alle medewerkers een contract moeten tekenen dat zij zich nooit met doping hebben ingelaten. Of dit de oorzaak is van het vertrek van Yates en De Jongh is niet zeker. Wel stapte eerder al ploegleider Bobby Julich om die reden op.

TVM, Rabobank, Quick-Step
De Jongh reed van 1995 tot en met 1999 bij de TVM-ploeg. Vervolgens stond de 38-jarige oud-coureur zes jaar onder contract bij Rabobank, alvorens hij zijn loopbaan afsloot bij Quick-Step (2006-2009).

Vierde werknemer Sky
Het is de vierde werknemer van Sky die de ploeg verlaat als gevolg van het USADA-dossier, dat op 10 oktober werd geopenbaard. De eerste was de Belgische arts Geert Leinders, die op freelance-basis in dienst was van de Britse equipe van Tour-winnaar Bradley Wiggins. Leinders werd door Levi Leipheimer genoemd in een vermeend dopingprogramma bij Rabobank.
pi_118603067
quote:
De Brit Bradley Wiggins werd voor zijn zege in de Tour de France beloond met de prestigieuze Vélo d'Or 2012, voor onze landgenoot Tom Boonen. De award wordt toegekend aan de beste renner van het seizoen volgens het gerenommeerde Franse tijdschrift Velo Mag.

De winnaar van de Tour de France finishte voor Tom Boonen en de Spanjaard Joaquim Rodriguez. Titelverdediger Philippe Gilbert werd dit jaar vierde in het referendum op basis van de stemming van 13 journalisten uit vele landen. De Slovaak Peter Sagan vervolledigde de top vijf.

Bradley Wiggins won dit seizoen Parijs-Nice, de Ronde van Romandië, Criterium du Dauphine en werd de eerste Engelsman ooit die de Tour de France kon winnen. De Sky-renner werd ook Olympisch kampioen tegen de klok in Londen. Wiggins is ook de eerste Brit op deze erelijst van Vélo d'Or, waarop van Belgische zijde naast Gilbert ook Johan Museeuw (1996) en Tom Boonen (2005) prijken.

Net als vorig jaar werd Thomas Voeckler de Franse Vélo d'Or.
pi_118603938
Terechte uitslag, lijkt me.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:03:28 #18
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_118639822
Bij BNN is momenteel het programma: je zal het maar zijn erop.
Vandaag is oa Michael Boogerd aanbod. Hij verteld over zijn dip na zijn carriere. Erg interessant stukje.
Net efkes anges
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:07:35 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_118668406
quote:
Russen nemen Argos Oil over
Toegevoegd: woensdag 31 okt 2012, 15:01

Het Rotterdamse havenbedrijf Argos Oil wordt overgenomen door het Russische Sistema. Het bedrijf is nu nog één van de weinige zelfstandige Nederlandse bedrijven in de Rotterdamse haven.

Volgens Argos Oil is de overname nodig om verder te kunnen groeien en om makkelijker toegang te krijgen tot de Russische oliemarkt. Bij Argos Oil werken wereldwijd 800 mensen. Het bedrijf zegt dat er door de overname geen banen verloren gaan.

Hoeveel de Russen betalen voor het Nederlandse bedrijf, is niet bekend gemaakt.
Zijn er nog leuke Russische sprintaantrekkers?
pi_118704085
quote:
Provincie stopt met Vuelta

Werkelijkheid haalt onderzoek in

Het college van Gedeputeerde Staten heeft besloten om te stoppen met provinciale deelname aan de Vuelta. De ontwikkelingen in de internationale professionele wielerwereld en het financiële perspectief van de provincie zijn hiervoor de aanleiding.

Gedeputeerde Ard van der Tuuk: " We vinden het jammer dat we deze beslissing nu moeten nemen. We hadden als provinciebestuur graag een herhaling van het succes in 2009 gezien. De omstandigheden zijn in korte tijd veranderd."

De internationale professionele wielerwereld is in opspraak. Dit heeft negatieve gevolgen voor de beeldvorming en mogelijk voor de sponsoring. Daarnaast krijgt de provincie Drenthe vanuit het Rijk de komende jaren opnieuw te maken met bezuinigingen.

Er wordt momenteel in opdracht van de provincie gewerkt aan een onderzoek naar de mogelijkheden om opnieuw enkele etappes van de Vuelta naar Drenthe te halen in 2015. Gedeputeerde Staten willen de resultaten van dit onderzoek, die eind dit jaar werden verwacht, echter niet meer afwachten en nu duidelijkheid geven.

Met het besluit om provinciale deelname stop te zetten valt er een gereserveerd bedrag van ¤ 600.000,-- vrij.
Bron: http://www.provincie.dren(...)130/provincie-stopt/
Toch jammer, maar de Provincie Drenthe schijnt er financieel zeer slecht voor te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2012 13:47:59 ]
pi_118713650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Toch jammer, maar de Provincie Drenthe schijnt er financieel zeer slecht voor te staan.
Nu hopen dat een ander provincie het overneemt. Groningen, Friesland.
pi_118715357
Zie ik niet gebeuren.
pi_118716925
Zie provincie Luik zoiets wel organiseren.
Net efkes anges
pi_118725064
quote:

[..]

Zo heel veel is 600.000 euro toch ook weer niet voor een provincie?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_118726544
quote:
'Limburg zou Vuelta binnen kunnen halen'
'Limburg zou een alternatief kunnen zijn voor Drenthe als de Vuelta naar Nederland komt.' Dat zegt Jos Vaessen die de Ronde van Spanje in 2015 naar Nederland wil halen.

De provincie Drenthe trok zich donderdag terug om de Vuelta weer te organiseren. Als reden worden de dopingschandalen en de economische crisis aangehaald. Voordat de organisatie met Limburg praat, moet de provincie eerst interesse tonen in het project van Vaessen. Zover is het nog niet. 'Limburg had zijn handen vol met het WK en de Vuelta was er al in 2009.'

De Spaanse organisatie blijft wel vertrouwen hebben in de plannen van Vaessen: 'Ze hebben gezien hoe de Vuelta in 2009 hier werd onthaald en willen heel graag weer naar Nederland.'
bron:l1.nl
Waarom had ik dit verwacht.
Net efkes anges
  donderdag 1 november 2012 @ 23:53:11 #26
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118729803
quote:

[..]

Bron: http://www.provincie.dren(...)@82130/pincie-stopt/
Tjah , bij de vorige Tourstart in België kwam dat "geldthema" ook boven , een "Grand Depart" organiseren zou naar schatting zowat 3 miljoen Euro kosten. Maar als er zoals in Luik (en de dagen erna in België) meer dan 500.000 mensen naar de proloog komen , die elk in de cafés en winkeltjes, treinstations, ... gemiddeld zo'n 10 ¤ spenderen die dag dan pomp je op die manier wel meteen 5.000.000 ¤ per dag in je economie hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_118730329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Zo heel veel is 600.000 euro toch ook weer niet voor een provincie?
Drenthe is vrij klein en moet al bezuinigen.
pi_118771591
Team Giant-Nationale Nederlanden lijkt mij wel een mooie combinatie al opvolger van Rabo ! Beetje dromen mag toch? ;) Nog een mooie shirt erbij en dan is het perfect en dan kunnen wij wielerliefhebbers weer lekker allemaal achter de ploeg staan. *O*

Denk dat de Telegraaf ook blij zal zijn want ze hebben dan weer iets om af te zeiken :r
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:22:04 #29
pi_118780129
Hij heeft wel ergens n punt natuurlijk :

quote:
Niki Terpstra boycot ’Wielrenner van het jaar’
'Je kunt toch geen renner van het jaar worden als je niets gewonnen hebt?’

Omega Pharma-Quick.Step-renner Niki Terpstra is niet van plan aanwezig te zijn bij de verkiezing van Nederlands wielrenner van het jaar. De Noord-Hollander is een van de genomineerden maar stoort zich al jaren aan de selectieprocedure, zo liet hij vrijdag (lokale tijd) op Curaçao weten. Hij is deelnemer aan de Amstel Curaçao Race.

Terpstra, dit jaar winnaar van Dwars door Vlaanderen en Nederlands kampioen op de weg, is genomineerd samen met Robert Gesink en Bauke Mollema. ’Ik vind het vreemd dat Lieuwe Westra en Lars Boom er niet bij zitten. Zij hebben iets gewonnen dit jaar.’ Boom pakte dit jaar de eindzege in de Eneco Tour, Westra won een rit in Parijs-Nice en de Ronde van Denemarken.

Niet eerste keer

Het is niet de eerste keer dat Terpstra zich niet kan vinden in de keuzes van de Club 48, de vereniging van oud-renners die de verkiezing organiseert. ‘In 2006 pakte Theo Bos twee wereldtitels op de baan en werd hij sportman van het jaar. Hij was genomineerd maar werd het uiteindelijk niet met als reden dat hij een baanrenner was. Vreemd, dan moet je hem niet nomineren.’

Vorig jaar verbaasde Terpstra zich erover dat Sebastian Langeveld niet tot de kanshebbers behoorde. ‘“Hij had de Omloop Het Nieuwsblad gewonnen, een wereldprestatie. Iedereen wil daar goed zijn. Maar het was een soort ‘renner van de Vuelta verkiezing’. Je kunt toch geen renner van het jaar worden als je niets gewonnen hebt?’

Het Wielergala is op 26 november in Den Bosch
pi_118780965
In het Brabants Dagblad stond vandaag een interview met een boze Westra. Die was (terecht) ook al niet blij met het feit dat hij niet genomineerd was.
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:01:47 #31
67640 SaintOfKillers
pi_118781278
Ik vind niet dat je noodzakelijk iets moet winnen om renner van het jaar te worden, de winst van Mollema was vorig jaar terecht. Dit jaar hebben ze wel een punt, al vind ik Denemarken of de Eneco ook niet meteen koersen waarbij je denkt "OMFG, renner van het jaar, dit gaan we ons nog lang herinneren!"

Westra in Parijs-Nice was wel memorabel, dat was een prestatie met uitstraling.

Als bijvoorbeeld een Slagter die rit in de Giro had gewonnen, was 't dan meteen binnen geweest voor hem?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118781553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah , bij de vorige Tourstart in België kwam dat "geldthema" ook boven , een "Grand Depart" organiseren zou naar schatting zowat 3 miljoen Euro kosten. Maar als er zoals in Luik (en de dagen erna in België) meer dan 500.000 mensen naar de proloog komen , die elk in de cafés en winkeltjes, treinstations, ... gemiddeld zo'n 10 ¤ spenderen die dag dan pomp je op die manier wel meteen 5.000.000 ¤ per dag in je economie hé ...
laat de horeca/toerisme uitbaters dan zelf die 600.000 euro ophoesten en niet de belastingbetaler
pi_118781962
Goede actie van Terpstra. Boom heeft echt mooie dingen laten zien dit jaar. 6e en na Boonen de beste in Parijs-Roubaix, Eneco Tour domineren en 5e op het WK!
pi_118782587
Boom wint de Eneco Tour, Gesink de Ronde van Californië. Vind de laatste toch meer uitstraling hebben tegenwoordig, als het Terpstra gaat om gewonnen koersen. Het is gewoon lastig, we hebben niet één overduidelijke topper, en je kunt nu eenmaal niet 100 man nomineren.
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:24:49 #35
14505 OProg
A Life in Music
pi_118784353
quote:
Bewijzen tegen Vinokoerov stapelen zich op
BRUSSEL - De procureur van Padua heeft voldoende bewijzen gevonden om olympisch kampioen Alexandre Vinokoerov te beschuldigen van bedrog.

De Kazachstaan wordt ervan beschuldigd dat hij in 2010 tijdens Luik-Bastenaken-Luik zijn Russische vluchtgezel Aleksandr Kolobnev 150.000 euro heeft betaald om zijn benen stil te houden.
De Italiaanse jurist heeft een dossier, voorzien met mails en bankafschriften, overhandigd aan het parket van Luik. Dat meldt de Italiaanse krant Corriere della Serra zaterdag.

Enkele maanden geleden berichtte het Zwitserse blad L'Illustré al over de deal. Het blad baseerde die beschuldiging op mailverkeer tussen de twee coureurs op de dag na de Belgische klassieker.
Kolobnev schreef daarin dat hij zo'n zege aan niemand zou verkopen, behalve aan Vinokoerov, en gaf ook zijn rekeningnummer mee. Met de hulp van de Zwitserse overheid werden ook de twee betalingen aan een bank in Locarno teruggevonden, die op naam staan van de Rus.
Spelen

Deze zomer werd Vinokoerov ook al op opmerkelijke wijze olympisch kampioen. De Kazachstaan reed met de Colombiaan Rigoberto Uran naar de finish in Londen.
De Zuid-Amerikaan keek op driehonderd meter van de finish opzichtig naar de linkerkant, waarna 'Vino' aan de rechterkant de spurt inzette en eenvoudig het goud opeiste.
Tsjah. Koersen kopen is zo oud als het wielrennen. Hoewel doping dat ook is, maar goed.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:17:21 #36
67640 SaintOfKillers
pi_118786412
Vreemd dat zoiets vaak als een zaak tegen Vino wordt omschreven, alsof Kolobnev er voor de rest niets mee te maken heeft.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:36:52 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_118787153
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vreemd dat zoiets vaak als een zaak tegen Vino wordt omschreven, alsof Kolobnev er voor de rest niets mee te maken heeft.
Zat ik ook net aan te denken. :P
Omgekocht worden is net zo fout als omkopen.

Ik hoop trouwens voor Uran dat hij geen mailbevestiging heeft verzonden na de OS. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118787931
Wat is er eigenlijk fout aan? Ze waren met hun tweeën weg en zouden sowieso één en twee worden. Het is niet zo dat een derde renner geflikt werd.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:55:12 #39
67640 SaintOfKillers
pi_118787972
Ik snap niet dat Kolobnev zoiets verkoopt. Hij heeft zelfs nauwelijks wat gewonnen, het zou een bekroning van zijn carriere zijn geweest en ik denk dat je met LBL winst wel een loonsverhoging kan lospeuteren die de 150.000 euro van Vinokourov overstijgt, zeker als we 't over een contract over meerdere jaren hebben.

Dus tenzij Kolobnev toen de mindere van de 2 was (wat totaal niet bleek uit het koersverloop) en dacht even een zakcentje te verdienen op pure bluf bij iets wat hij toch niet kon winnen, vind ik het onbegrijpelijk.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:01:13 #40
pi_118788247
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iemand willen omkopen is één ding , je laten omkopen is wellicht nog erger inderdaad ...
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:04:08 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118788378
Vino heeft toch geld zat. Enne een Rus doet alles voor geld, dus dat Kolobnev dat aanpakt vind ik niet onaanemelijk.
pi_118788404
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Een dealtje tussen twee renners die het op zeker onderling zouden uitmaken om de overwinning.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:05:54 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118788437
Tjsa fairplay is trending hé? :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 november 2012 @ 22:20:16 #44
284411 crew  heywoodu
pi_118788979
Ook raar trouwens dat een Zwitsers blad schijnbaar over privégegevens van die 2 (of in elk geval 1 van de 2) beschikt. Dat lijkt me een groter probleem dan dat 2 rijders regelen hoe ze een wedstrijd beslissen, wat natuurlijk onsportief is, maar zoals eerder gezegd, er was geen enkele andere rijder bij benadeeld.
pi_118789343
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef heywoodu het volgende:
Ook raar trouwens dat een Zwitsers blad schijnbaar over privégegevens van die 2 (of in elk geval 1 van de 2) beschikt. Dat lijkt me een groter probleem dan dat 2 rijders regelen hoe ze een wedstrijd beslissen, wat natuurlijk onsportief is, maar zoals eerder gezegd, er was geen enkele andere rijder bij benadeeld.
Inderdaad. Als er nu een derde renner meezat in die ontsnapping met Vinokoerov en Kolobnev die door dat pact werd benadeeld, dan zou het terecht zijn dat ze gediskwalificeerd worden. Maar dat was niet het geval. Ze zouden sowieso op 1 en 2 eindigen.

Het is niet in de geest van competitie dat renners een deal sluiten, maar het gebeurt nu eenmaal. That's life. Ik vind het lang niet zo erg als dopinggebruik.
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:56:02 #46
67640 SaintOfKillers
pi_118790552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad. Als er nu een derde renner meezat in die ontsnapping met Vinokoerov en Kolobnev die door dat pact werd benadeeld, dan zou het terecht zijn dat ze gediskwalificeerd worden. Maar dat was niet het geval. Ze zouden sowieso op 1 en 2 eindigen.

Het is niet in de geest van competitie dat renners een deal sluiten, maar het gebeurt nu eenmaal. That's life. Ik vind het lang niet zo erg als dopinggebruik.
Dus een voetbalploeg die een bekerfinale verkoopt aan de tegenstander (want ze zijn sowieso 1 en 2) is ook acceptabel? Tennisser die Wimbledon even verkoopt?
pi_118791863
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dus een voetbalploeg die een bekerfinale verkoopt aan de tegenstander (want ze zijn sowieso 1 en 2) is ook acceptabel? Tennisser die Wimbledon even verkoopt?
Het komt op hetzelfde neer, maar in het wielrennen zijn dit soort praktijken toch iets meer ingeburgerd. Daarom snap ik de ophef niet zo. Alsof in de tijd van Coppi al geen koersen verkocht werden.
pi_118794668
quote:
Terpstra boycot uitverkiezing

Niki Terpstra boycot de uitreiking van de Gerrit Schulte Trofee, een prijs waarvoor hijzelf de belangrijkste gegadigde is.

De coureur van Omega Pharma - Quick-Step is het niet eens met de manier waarop de nominaties voor beste renners van het jaar tot stand komen.

"Het slaat echt nergens op, zoals die Club 48 bepaalt wie er een nominatie krijgen. Daarom ga ik er niet heen. Heb ik totaal geen zin in", aldus Terpstra, die zaterdag op Curaçao het criterium op zijn naam schreef.

Geen Boom, geen Westra
De voornaamste reden van de boycot van Terpstra is het ontbreken van Lars Boom en Lieuwe Westra op de lijst van genomineerden, waarop wel de namen van Robert Gesink en Bauke Mollema prijken.

"Lars Boom wint de Eneco Tour, Lieuwe Westra pakt de belangrijkste rit in Parijs-Nice, wordt Nederlands kampioen tijdrijden en wint de Ronde van Denemarken. En die twee ontbreken. Is onmogelijk", verklaart de winnaar van Dwars door Vlaanderen tegen NuSport.

"Ik blijf mooi weg die avond, al weet ik zeker dat ze van Club 48 niet om mij heen kunnen. Ben benieuwd hoe er zal worden gereageerd."

nos.nl
_O_ Tof dat hij dat doet. Terechte kritiek ook, die hier ook al eerder geleverd werd (door o.a. mij).
pi_118796428
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind 'de winnaar betaalt', want zo zal het wel gegaan zijn, heel anders. Zo heb je altijd wat om voor te rijden. 150.000 of LBL. Dit is zelfs in het amateurwielrennen ingeburgerd.
pi_118796617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:04 schreef Leatherface het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Een dealtje tussen twee renners die het op zeker onderling zouden uitmaken om de overwinning.
Ja? Money rules? Geen probleem? Een spannende tour die gaat tussen twee man, een met een vermogende ploeg/overheid, een zonder. Geen problemen mee dat de eerste de ander een half miljoen betaalt en de overwinning krijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')