abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118330757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mwah, er zijn misschien een paar mafkezen die zo zijn, maar volgens mij zijn die echt in de minderheid. Trots zijn op je afkomst en je cultuur is een mooie eigenschap (als het niet doorslaat naar een soort militant nationalisme).
Oh ja hoor, eens, maar heel veel Turken, onze vriend Eagle_99 incluis, schieten nou eenmaal graag in de slachtofferrol als het hen goed uitkomt.
pi_118330781
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vraag me liever (eerst) af waarom derde-generatie-allochtonen zich toch nog steeds Turk voelen, in plaats van Nederlander. Daar zal de Nederlandse benadering deels schuldig aan zijn, maar het ligt ook wel bij de groep zelf.
Ik denk niet dat dat een probleem moet zijn. Ik ben een Nederlandse Turk, en heb daar geen problemen mee, waarom zou ik? Dit bedoel ik met assimileren. Van ons wordt verwacht dat we ons volledig Nederlands gaan voelen maar dat zal niet mogelijk zijn, denk ik.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:41:24 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_118330814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mwah, er zijn misschien een paar mafkezen die zo zijn, maar volgens mij zijn die echt in de minderheid. Trots zijn op je afkomst en je cultuur is een mooie eigenschap (als het niet doorslaat naar een soort militant nationalisme).
Dat wilde ik net zeggen eigenlijk. Als je als Nederlander zegt dat je trots bent op je land wordt je door sommigen voor nationalistisch uitgemaakt.
Iedereen mag trots zijn op het 'eigen' land, maar Nederlanders blijkbaar niet. Vreemde kronkel vind ik dat.

Maar goed, on topic.
Geen Turks basisonderwijs. Gewoon Nederlands en als er behoefte is aan andere taallessen: zelf betalen.
pi_118330848
:') Groenlinks en PvdA al hun steun geuit neem ik aan ?
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:42:59 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_118330867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:40 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat een probleem moet zijn. Ik ben een Nederlandse Turk, en heb daar geen problemen mee, waarom zou ik? Dit bedoel ik met assimileren. Van ons wordt verwacht dat we ons volledig Nederlands gaan voelen maar dat zal niet mogelijk zijn, denk ik.
Dat wordt helemaal niet van je verwacht, hoe kom je daar toch bij?
Er wordt van je verwacht dat je integreert en je steentje bijdraagt aan de samenleving waar je toe behoort. That's it.
Je kunt je geloof belijden zoals je zelf wilt, we zijn een vrij land.
pi_118330878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:37 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik mag zeggen wat ik ben/voel zolang ik me aan de regels/normen en waarden van het land waar ik woon hou. Het is belachelijk dat er zoveel probleem hierom gemaakt wordt.
Mij interesseert het niet hoe iemand zich voelt. Als jij je meer Turk dan NLer voelt ondanks dat je hier geboren bent is dat jouw keuze.
Verder is het vreemd dat zoveel generaties later er blijkbaar nog steeds Turken in Nederland worden geboren ipv Nederlanders. Kunnen ze niet integreren het niet of wíllen ze het niet?
pi_118330885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen eigenlijk. Als je als Nederlander zegt dat je trots bent op je land wordt je door sommigen voor nationalistisch uitgemaakt.
Iedereen mag trots zijn op het 'eigen' land, maar Nederlanders blijkbaar niet. Vreemde kronkel vind ik dat.

Maar goed, on topic.
Geen Turks basisonderwijs. Gewoon Nederlands en als er behoefte is aan andere taallessen: zelf betalen.
Iedereen mag en kan trots zijn op zichzelf, niets mis mee ^O^

Nogmaals, het gaat hier niet om basisonderwijs, maar om een aantal uren Turkse les(dus gewoon Turkse taal, en geen lessen in het Turks).
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:43:47 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118330891
quote:

[..]

Assimileren is ook zo vaag, alsof alle 'roomblanke' Nederlanders allemaal hetzelfde zijn. Kwa cultuur is er veel verschil tussen bijv de Randstad en een dorpje in Limburg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_118330895
quote:

[..]

Komt ie weer hoor ons roeptoeterende Ottomaanse repeteergeweer die met zijn verongelijkte vingertjes in zijn oren keihard lalalalalala roept. Trollende Turk :') Je maakt de stereotypen zo opzichtig waar dat je volgens mij gewoon de roomblanke Sybert uit Appelscha bent. Rode koontjes incluis.
pi_118330926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).
Ja en als je zegt trots te zijn op je NL-er zijn dan wordt je maar al te vaak, en helemaal door Turken zoals jij, uitgemaakt voor racistisch/fascistisch.
Terwijl de Turken 1 vd meest extreem nationalistische volkeren ter wereld zijn. Over meten met 2 maten gesproken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:44:39 #211
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118330935
Is er eigenlijk interesse voor?
Ik kan me voorstellen dat iedereen die Turks wil leren dat zo mee kan krijgen van familie?
Daar zijn geen speciale lessen voor nodig toch?
pi_118330944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Assimileren is ook zo vaag, alsof alle 'roomblanke' Nederlanders allemaal hetzelfde zijn. Kwa cultuur is er veel verschil tussen bijv de Randstad en een dorpje in Limburg.
Laat je nou niet meeslepen in zijn getroll. De enige die met "assimileren" is aan komen zetten hier is hijzelf.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:45:23 #213
38496 Perrin
pi_118330961
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:44 schreef Flow3r het volgende:
Is er eigenlijk interesse voor?
Ik kan me voorstellen dat iedereen die Turks wil leren dat zo mee kan krijgen van familie?
Daar zijn geen speciale lessen voor nodig toch?
Ja dan kan je Nederlands ook wel afschaffen :P Een beetje de taal spreken is toch wel verschillend van begrijpend lezen of een nette brief kunnen schrijven.
pi_118330966
Maar goed, hoe ziet die kerel dit voor zich in praktische zin ? :')
Voor elke nationaliteit een eigen klas ? Of een zooitje tolken er bij ? Wel vreemd dat hij het Turks zo benadrukt als mede-oprichter van 't discriminatie-meldpunt, waarom houd hij het niet algemener: komt hij niet voor elke taal op ?
Tevens gaat dit hele proces waarschijnlijk om het woordje 'moedertaal' hangen. Wat is de juiste definitie daarvan ?
Verder natuurlijk absurd dat hij denkt mensen, en voornamelijk kinderen, hier een gunst mee te bewijzen. Of hij moet het idee hebben dat Nederland sterft en niets wordt dan een verzameling van culturen zonder een eenduidige cultuur of hij stort die kinderen bewust of onbewust in een heel diep dal waar geen mogelijkheid is mee te komen in de maatschappij ... Heel verstandig deze kerel :/

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 15:48:06 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:47:00 #215
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118331020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dan kan je Nederlands ook wel afschaffen :P Een beetje de taal spreken is toch wel verschillend van begrijpend lezen of een nette brief kunnen schrijven.
Ja, klopt, daar heb je ook gelijk in, ik dacht even niet verder dan mijn neus lang is :+
pi_118331076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja en als je zegt trots te zijn op je NL-er zijn dan wordt je maar al te vaak, en helemaal door Turken zoals jij, uitgemaakt voor racistisch/fascistisch.
Terwijl de Turken 1 vd meest extreem nationalistische volkeren ter wereld zijn. Over meten met 2 maten gesproken.
Dat is ook het probleem van Nederland. Het is niet toegestaan om maar een beetje trots te zijn op je land en wat je land voor de wereld heeft gedaan, want dat is allemaal vies fout en racisme.
Als er geen echt leidende cultuur is (of mag zijn!) hoe kunnen immigranten zich dan goed aanpassen.. gaat gewoon niet.
Maar goed.. in een oranje overall met wortels op je hoofd het volkslied meeblèren mag dan ineens weer wel want dat is gezellig.. tja.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:48:45 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_118331091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:43 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Iedereen mag en kan trots zijn op zichzelf, niets mis mee ^O^

Nogmaals, het gaat hier [b]niet om basisonderwijs, maar om een aantal uren Turkse les(dus gewoon Turkse taal, en geen lessen in het Turks).[/b]
Lees dan deze quote nog eens: 'Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven'
pi_118331152
Het is wel weer duidelijk dat Nederlanders hier in topic iets te lang naar de Blonde Leider hebben geluisterd te afgelopen jaren. Schuimbekkend en stijfstaand van boosheid en frustratie gaat men hier met harken en fakkels in de hand een Turkse medelander achterna om hem te lynchen omdat hij het "in zijn botte hoofd haalt" voor de mogelijkheid op extra Turkse taallessen te zijn en zichzelf als zowel Turks als Nederlands ziet. Kap eens ff met die heksenjacht boys, of neem jullie pilletjes in zodat het het bloed wat rustiger door de aderen stroomt en minder adrenaline door het lichaam wordt gepompt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118331177
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:42 schreef LelijKnap het volgende:
:') Groenlinks en PvdA al hun steun geuit neem ik aan ?
groenlinks heeft wel andere dingen aan hun hoofd
en die vent is zelf van de PVDA
pi_118331180
* Eagle_99 had toch gelijk met het kruipen in zijn bunkertje :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal niet van je verwacht, hoe kom je daar toch bij?
Er wordt van je verwacht dat je integreert en je steentje bijdraagt aan de samenleving waar je toe behoort. That's it.
Je kunt je geloof belijden zoals je zelf wilt, we zijn een vrij land.
Volgens mij lees jij niet wat er tegen mij gezegd wordt. Als ik zeg dat ik me Turks voel wordt ik(zoals hierboven gezien) aangevallen om waarom ik me geen Nederlander voel.

Ik denk dat niemand kan zeggen dat Turken geen steentje bijdragen aan de samenleving. Daar heeft niemand het recht op.

Maargoed, ik kan het allemaal niet meer bijhouden als ik van alle flanken wordt 'aangesproken' :')
pi_118331257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef Aloulou het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat Nederlanders hier in topic iets te lang naar de Blonde Leider hebben geluisterd te afgelopen jaren. Schuimbekkend en stijfstaand van boosheid en frustratie gaat men hier met harken en fakkels in de hand een Turkse medelander achterna om hem te lynchen omdat hij het "in zijn botte hoofd haalt" voor de mogelijkheid op extra Turkse taallessen te zijn en zichzelf als zowel Turks als Nederlands ziet. Kap eens ff met die heksenjacht boys, of neem jullie pilletjes in zodat het het bloed wat rustiger door de aderen stroomt en minder adrenaline door het lichaam wordt gepompt.
Leer lezen en open dan pas uwer muil. Zij nemen hun pilletjes wel, maar wordt jij eerst maar even wakker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 15:53:01 ]
pi_118331265
edit dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 15:52:55 ]
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:53:01 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_118331285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef Aloulou het volgende:
Ook voor jou de quote: 'Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven'
pi_118331299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees dan deze quote nog eens: 'Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven'
Dat is vast een foute interpretering van de journalist, want het is gewoon niet mogelijk om basisonderwijs in het Turks te geven. Het gaat hier om Turkse taal lessen, net zoals het vroeger was(OALT)
pi_118331317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef Eagle_99 het volgende:
* Eagle_99 had toch gelijk met het kruipen in zijn bunkertje :o

[..]

Volgens mij lees jij niet wat er tegen mij gezegd wordt. Als ik zeg dat ik me Turks voel wordt ik(zoals hierboven gezien) aangevallen om waarom ik me geen Nederlander voel.

Ik denk dat niemand kan zeggen dat Turken geen steentje bijdragen aan de samenleving. Daar heeft niemand het recht op.

Maargoed, ik kan het allemaal niet meer bijhouden als ik van alle flanken wordt 'aangesproken' :')
Heerlijk toch dat integeren. Lekker samen met de Nederlanders staan schreeuwen op een forumpje.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:54:16 #226
38496 Perrin
pi_118331330
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

Heerlijk toch dat integeren. Lekker samen met de Nederlanders staan schreeuwen op een forumpje.
*;
pi_118331345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:53 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Dat is vast een foute interpretering van de journalist, want het is gewoon niet mogelijk om basisonderwijs in het Turks te geven. Het gaat hier om Turkse taal lessen, net zoals het vroeger was(OALT)
De naïviteit over de naïviteit en simpelheid van onze medelanders (en (ex)Pvda-ers_ :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 15:55:02 ]
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:54:51 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_118331350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:53 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

De journalist moet sowieso een paar taallesjes hebben met zijn vind :P
pi_118331395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De journalist moet sowieso een paar taallesjes hebben met zijn vind :P
Taallesjes ? :') hebben ? Een les hebben ? :')
pi_118331468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:52 schreef LelijKnap het volgende:
Leer lezen en open dan pas uwer muil. Zij nemen hun pilletjes wel, maar wordt jij eerst maar even wakker.
Gevoelige snaar geraakt homeboy? :*
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118331476
Maar ff ot... wat wil deze kerel nou ? Een soort van Turkije binnen Nederland ?
pi_118331561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Gevoelige snaar geraakt homeboy? :*
Interpreteren is ook niet jouw sterkste kant, hè :P
pi_118331614
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:16 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Dat heeft eerder met 'jullie' te maken dan de Turken. Marokkanen kunnen elkaar onderling meestal niet verstaan(Arabisch-Amazich, of wat het ook was) terwijl zelfs Koerden in NL goed Turks kunnen praten.
Marokkanen van 3e generatie spreken amper Marokkaans, ze zijn totaal verkaasd en spreken alleen nog maar Nederlands... Dus waar heb je het eigenlijk over?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:00:58 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118331615
Ik snap nog steeds niet waarom het gratis zou moeten zijn en door de overheid zou moeten worden geregeld.

Voedsel en onderdak zijn ook vastgelegde mensenrechten, maar dat betekent niet dat de overheid het gratis en voor niets moet verstrekken....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:01:41 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118331640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:00 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Marokkanen van 3e generatie spreken amper Marokkaans, ze zijn totaal verkaasd en spreken alleen nog maar Nederlands... Dus waar heb je het eigenlijk over?
Wat is de moedertaal van een derde generatie immigrant?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118331710
quote:

[..]

Zijn jullie mooi "geïntegreerd" toch, mooi zo ^O^

:')
pi_118331734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is de moedertaal van een derde generatie immigrant?
Moedertaal is gewoon letterlijk de taal van de moeder (en vader). Als een koter tweetalig wordt opgevoed (door een Turk en Marokkaan) dan heeft hij twee moedertalen. Of is de moedertaal de taal die gesproken wordt in het land van jouw nationaliteit ? Of in die van jouw moeder/vader hun nationaliteit ? o.O Maar wat als je volledig Turkse ouders hebt die geen Turks spreken o.O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 16:04:11 ]
pi_118331744
quote:

[..]

Dat zou best goed kunnen dat ze geen Marokkaans spreken omdat die taal niet bestaat (net zoals er geen taal bestaat die 'Belgisch' heet).
pi_118331802
Turken zijn een volk die teveel trots en eer hebben, het draait bij hun zover door dat zij zelfs hun geloof niet meer belangrijk vinden. Bij een Turk is zijn Nationaliteit op nummer 1 en zijn geloof op nummer 2 of 3, bij een Marokkaan niet... Bij een Marokkaan staat zijn geloof op nummer 1 en daarna komt pas zijn Nationaliteit. Een Turk zal nooit aanpassen in Nederland, dat omdat hun sinds hun geboorte al worden geïndoctrineerd dat Mustafa Ataturk de big hero is en dat Turkije ooit een grote wereldmacht wordt.
pi_118331883
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Zijn jullie mooi "geïntegreerd" toch, mooi zo ^O^

Dat zal best, maar wij verloochenen onze geloof niet. Integendeel tot een groot deel van onze Turkse broeders.
pi_118331904
Even ter verduidelijking

'Turkse les moet weer op basisschool'

Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool. Dat vindt de Turkse Arbeidersvereniging.

Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.

Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal. Ook de Verenigde Naties dringen hier op aan. Als het niet wordt toegestaan stapt de Arbeidersvereniging naar de rechter.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.

http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool

Het was niet zo dat je voor 2004 basisonderwijs in het Turks kreeg, maar gewoon Turkse les(grammatica, spelling enz). Dat is wat deze vereniging terug wil. En niet basisonderwijs.
pi_118331937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:05 schreef De_Ilias het volgende:
Turken zijn een volk die teveel trots en eer hebben, het draait bij hun zover door dat zij zelfs hun geloof niet meer belangrijk vinden. Bij een Turk is zijn Nationaliteit op nummer 1 en zijn geloof op nummer 2 of 3, bij een Marokkaan niet... Bij een Marokkaan staat zijn geloof op nummer 1 en daarna komt pas zijn Nationaliteit. Een Turk zal nooit aanpassen in Nederland, dat omdat hun sinds hun geboorte al worden geïndoctrineerd dat Mustafa Ataturk de big hero is en dat Turkije ooit een grote wereldmacht wordt.
Ik merk juist dat Turken makkelijker meedraaien hier, juist omdat die religie hun minder in de weg staat als bij Marokkanen dat het geval is... Turken (de minder gelovige iig) identificeren zichzelf ook veelal eerder als Europees en staan eerder open voor een andere cultuur, want ook de Turkse cultuur is alles behalve eenduidig (tegenwoordig) met die seculiere indeling aldaar... Verder zijn ze ook erg bezig met triviale zaken als uiterlijk en eer... zijn eigenlijk verkapte italianen.
pi_118332056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Even ter verduidelijking

Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool. Dat vindt de Turkse Arbeidersvereniging.

Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.

Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal. Ook de Verenigde Naties dringen hier op aan. Als het niet wordt toegestaan stapt de Arbeidersvereniging naar de rechter.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.

Het was niet zo dat je voor 2004 basisonderwijs in het Turks kreeg, maar gewoon Turkse les(grammatica, spelling enz). Dat is wat deze vereniging terug wil. En niet basisonderwijs.
Er staan twee zaken in:

Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool.

Dit lijkt te stellen dat er een vak 'Turks' moet komen, inderdaad.

Maar er staat ook:

Voor 2004 was het normaal [/b]dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft.
en
Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal.

Deze laatste twee citaten lijken er op te duiden dat ze alles ('les') in het Turks kregen.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:11:21 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_118332064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Even ter verduidelijking

Ik geef de gemeente groot gelijk.
Dit is dus het tegenovergestelde van integreren, het is niet voor niets (pas) in 2004 afgeschaft.
pi_118332083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat zal best, maar wij verloochenen onze geloof niet. Integendeel tot een groot deel van onze Turkse broeders.
Je bent offtopic ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118332156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er staan twee zaken in:

Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool.

Dit lijkt te stellen dat er een vak 'Turks' moet komen, inderdaad.

Maar er staat ook:

Voor 2004 was het normaal [/b]dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft.
en
Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal.

Deze laatste twee citaten lijken er op te duiden dat ze alles ('les') in het Turks kregen.
Het is fout geformuleerd, want voor 2004 had je geen volledig Turkse lessen.
pi_118332214
Turken integreren inderdaad beter, zijn gieriger dan de gemiddelde nl'er.. :')

En in 2012 geloof op nummer 1 in je leven, wat een treurig hoopje mens ben je dan.
pi_118332233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik geef de gemeente groot gelijk.
Dit is dus het tegenovergestelde van integreren, het is niet voor niets (pas) in 2004 afgeschaft.
Heeft de afschaffing dan een boost gegeven aan de integratie van allochtonen? Vraag ik me af.
pi_118332272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:13 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Het is fout geformuleerd, want voor 2004 had je geen volledig Turkse lessen.
Waar staat dat dan ? Daar moet je even een andere bron voor aanwenden, want ook die eerste zin kan foutief zijn. Verder denk ik wel dat jij gelijk hebt, maar ik weet het nog steeds niet zeker.
pi_118332331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:14 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Heeft de afschaffing dan een boost gegeven aan de integratie van allochtonen? Vraag ik me af.
Het lijkt me in ieder geval sterk dat het 't tegenovergestelde tot gevolg heeft gehad.
pi_118332367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar staat dat dan ? Daar moet je even een andere bron voor aanwenden, want ook die eerste zin kan foutief zijn. Verder denk ik wel dat jij gelijk hebt, maar ik weet het nog steeds niet zeker.
onderwijs allochtone levende talen (OALT)

Vroeger OET (onderwijs in eigen taal). Wettelijke regeling van 1998 voor lessen (buiten schooltijd) in de moedertaal aan kinderen van allochtonen op basisschoolleeftijd. De lessen worden gegeven door oalt-leerkrachten. Omdat er geen wetenschappelijke consensus is over het positieve effect van oalt werd het op 1 augustus 2004 afgeschaft.

http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/238/
pi_118332451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:16 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

onderwijs allochtone levende talen (OALT)

Vroeger OET (onderwijs in eigen taal). Wettelijke regeling van 1998 voor lessen (buiten schooltijd) in de moedertaal aan kinderen van allochtonen op basisschoolleeftijd. De lessen worden gegeven door oalt-leerkrachten. Omdat er geen wetenschappelijke consensus is over het positieve effect van oalt werd het op 1 augustus 2004 afgeschaft.

http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/238/
Ah, maar het zijn dus wel diezelfde lessen (dus alle algemene lessen) in het Turks ? Er staat namelijk 'voor lessen IN de moedertaal'. Gingen ze dan nog wel naar de reguliere (Nederlandse) lessen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 16:18:59 ]
pi_118332489
:{
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_118332555
quote:

[..]

Waarom niet? Als je toch nooit meer naar Turkije teruggaat, waarom zou je je dan nog Turk voelen? Jouw kinderen en kleinkinderen zullen nog veel minder op hebben met Turkije...
pi_118332643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, maar het zijn dus wel diezelfde lessen (dus alle algemene lessen) in het Turks ? Er staat namelijk 'voor lessen IN de moedertaal'. Gingen ze dan nog wel naar de reguliere (Nederlandse) lessen ?
Ik denk niet dat het überhaupt mogelijk was geen Nederlandse lessen te volgen. Ik herinner me niet veel maar wij kregen volgens mij gewoon grammatica en misschien wat basis onderwerpen(uit één boek) in die 1 of 2 uur per week.

Ik heb tot 2002 Turkse les(1 of 2 uur per week) op school gehad en heb mijn "uitstekende"(vergeleken met mede allochtonen) Turks ook te danken aan deze lessen(waarvan ik me niet veel meer herinner eigenlijk).
pi_118332819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:23 schreef Eagle_99 het volgende:

Ik heb tot 2002 Turkse les(1 of 2 uur per week) op school gehad en heb mijn "uitstekende"(vergeleken met mede allochtonen) Turks ook te danken aan deze lessen(waarvan ik me niet veel meer herinner eigenlijk).
Leuk en aardig, maar dat is natuurlijk geen zaak van de Nederlandse staat. Het staat je vrij dat in eigen tijd en op eigen kosten te doen, maar that's it.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118332841
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Waarom niet? Als je toch nooit meer naar Turkije teruggaat, waarom zou je je dan nog Turk voelen? Jouw kinderen en kleinkinderen zullen nog veel minder op hebben met Turkije...
Waarom zouden we nooit naar Turkije moeten? We hebben nog steeds familie daar, mijn grootouders, een groot aantal neefjes en nichtjes wonen daar. Waarom zou ik alle contact moeten breken met hen door mijn taal, afkomst enz. te vergeten? Er zullen vast Turken zijn die niets meer voor Turkije zullen voelen maar zij zullen een minderheid blijven. Ik denk dat de meeste Turken toch wel in hun achterhoofd een plan hebben om terug te keren(na hun pensioen bijv.). Ik ken ook genoeg pensioengerechtigden die 6 maanden in Turkije en 6 maanden in Nederland verblijven.

Als iemand niets met Turkije of Turken te maken wilt hebben is dat zijn eigen keus, net zoals het tegenovergestelde. Dit moet gewoon niet een probleem zijn om hier te leven.
pi_118332903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar dat is natuurlijk geen zaak van de Nederlandse staat. Het staat je vrij dat in eigen tijd en op eigen kosten te doen, maar that's it.
Ik weet niet wat internationale verdragen hierover zeggen maar dat is wat de aanklagers mogen uitzoeken. Het gaat mij erom dat het van mij mag.
pi_118333061
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat internationale verdragen hierover zeggen
Dus ik mag in Turkije gaan wonen en dan eisen dat de Turkse staat mij NLe les gaat geven?
pi_118333203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus ik mag in Turkije gaan wonen en dan eisen dat de Turkse staat mij NLe les gaat geven?
Als Turkije onder een verdrag dat dat verplicht zijn handtekening heeft gezet mag je dat eisen ja.

Maar jij als Nederlander zal waarschijnlijk naar een Internationale College gaan waar je sowieso geen Turks maar Engels les volgt.
pi_118333283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:28 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Waarom zouden we nooit naar Turkije moeten? We hebben nog steeds familie daar, mijn grootouders, een groot aantal neefjes en nichtjes wonen daar. Waarom zou ik alle contact moeten breken met hen door mijn taal, afkomst enz. te vergeten? Er zullen vast Turken zijn die niets meer voor Turkije zullen voelen maar zij zullen een minderheid blijven. Ik denk dat de meeste Turken toch wel in hun achterhoofd een plan hebben om terug te keren(na hun pensioen bijv.). Ik ken ook genoeg pensioengerechtigden die 6 maanden in Turkije en 6 maanden in Nederland verblijven.

Als iemand niets met Turkije of Turken te maken wilt hebben is dat zijn eigen keus, net zoals het tegenovergestelde. Dit moet gewoon niet een probleem zijn om hier te leven.
Ik bedoelde niet dat je voor familiebezoek afreist, ik bedoelde permanent teruggaan. En ik zei ook niet dat je geen contact meer mocht hebben met familieleden, maar ik vroeg waarom je je nog Turk zou voelen. Voel je je eigenlijk ook Nederlander, of helemaal niet?
pi_118333370
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet dat je voor familiebezoek afreist, ik bedoelde permanent teruggaan. En ik zei ook niet dat je geen contact meer mocht hebben met familieleden, maar ik vroeg waarom je je nog Turk zou voelen. Voel je je eigenlijk ook Nederlander, of helemaal niet?
Een Turk die zich Nederlander voelt? Dat is een grap, Turken zijn erg racistisch en blijven liever onder elkaar.
pi_118333382
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik voel me (ook) een Nederlander ja, waarom niet? Ik heb althans een dubbele nationaliteit.
pi_118333400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Een Turk die zich Nederlander voelt? Dat is een grap, Turken zijn erg racistisch en blijven liever onder elkaar.
pi_118333531
quote:
Marokkanen zijn net zo erg man, als neger hoef je niet te proberen met een dochter te huwen. Ook niet als je een Senegalese Moslim bent hoor. En de dame wordt zwaar uitgelachen en mag hopen dat haar kinderen niet te donker eruit komen en met iets te grote lippen.
pi_118333646
quote:

[..]

Iets zegt mij dat jij vanaf nu beter uit dit topic kunt wegblijven. Ik zou je alleen nog willen adviseren om met enige spoed een spiegel te kopen.
pi_118333737
Marokkanen zijn ook racistisch dat ontken ik niet, Marokkanen houden inderdaad niet van donkere mensen. Ik vind Marokkanen ook een erg volkje, daar niet van...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:48:33 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118333742
quote:

[..]

gewoon nationalistisch hoor :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118333814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:48 schreef De_Ilias het volgende:
Marokkanen zijn ook racistisch dat ontken ik niet, Marokkanen houden inderdaad niet van donkere mensen. Ik vind Marokkanen ook een erg volkje, daar niet van...
Nou nou, dus nu heb je al een hekel aan Marokkanen, Turken En Egyptenaren. Nou nou zeg.
pi_118333815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik voel me (ook) een Nederlander ja, waarom niet? Ik heb althans een dubbele nationaliteit.
OK, prima. Maar dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet zou assimileren? Ik bedoel: je bent al gauw 95 procent van de tijd (op een enkele reis na) in Nederland. Waarom zou je je dan als Turk manifesteren? Daarmee bedoel ik niet dat je je afkomst moet verdoezelen of doen alsof je daar geen familie hebt, maar gewoon... als je altijd hier bent en hier ook wilt blijven, dan ben je eigenlijk toch Nederlander?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:53:13 #271
38496 Perrin
pi_118333924
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

OK, prima. Maar dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet zou assimileren? Ik bedoel: je bent al gauw 95 procent van de tijd (op een enkele reis na) in Nederland. Waarom zou je je dan als Turk manifesteren? Daarmee bedoel ik niet dat je je afkomst moet verdoezelen of doen alsof je daar geen familie hebt, maar gewoon... als je altijd hier bent en hier ook wilt blijven, dan ben je eigenlijk toch Nederlander?
Assimileren = 100% nederlands worden (wat dat ook is?)
Integreren = je best doen om mee te draaien (de taal spreken, ergens lid zijn van een vereniging enzo)
pi_118333980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Integreren = je best doen om mee te draaien (de taal spreken, ergens lid zijn van een vereniging enzo)
Ik snap het verschil, maar waarom is assimileren zo'n vies woord? Als je realistisch bent en naar de lange termijn kijkt, zullen jouw kinderen, daar de kinderen van en daar weer de kinderen van zich gaandeweg steeds minder Turk en steeds meer Nederlander voelen.
pi_118334056
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik snap het verschil, maar waarom is assimileren zo'n vies woord? Als je realistisch bent en naar de lange termijn kijkt, zullen jouw kinderen, daar de kinderen van en daar weer de kinderen van zich gaandeweg steeds minder Turk en steeds meer Nederlander voelen.
Als je naar de lange termijn kijkt dan zul je zien dat geheel Nederland steeds minder Hollands wordt, dus ik denk het niet.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:58:09 #274
38496 Perrin
pi_118334077
quote:

[..]

Aan assimileren hangt meteen het idee dat je je eigen cultuur moet opgeven en 100% Nederlands moet worden. Wat natuurlijk een belachelijke en onmogelijke eis is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:59:37 #275
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118334124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Daarnaast heeft het iets "ondankbaars" wanneer Nederland wel goed genoeg is om voor de halve familie uitkeringen en subsidies neer te tellen, maar dat geheel terzijde.
Mensen die zo denken zijn 1 van de redenen dat ik me geen Nederland voel en ik me niet welkom voel. Als ik niet stinkend m'n best zou doen om het zo ver mogelijk te schoppen zou ik een vuile uitkering trekkende kut Turk zijn.

Stik er dan ook maar in.
pi_118334150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan assimileren hangt meteen het idee dat je je eigen cultuur moet opgeven en 100% Nederlands moet worden. Wat natuurlijk een belachelijke en onmogelijke eis is.
Nou nee, zo gaan we in Nederland niet met culturen om. Voor zaken als geloofsbeleving is gewoon ruimte.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:02:53 #277
38496 Perrin
pi_118334212
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensen die zo denken zijn 1 van de redenen dat ik me geen Nederland voel en ik me niet welkom voel. Als ik niet stinkend m'n best zou doen om het zo ver mogelijk te schoppen zou ik een vuile uitkering trekkende kut Turk zijn.

Stik er dan ook maar in.
Ik snap het wel, maar aan de andere kant zou je je daar beter geen fuck van kunnen aantrekken. Als je je aan alle dommigheid ergert ben je non stop boos/gekwetst.
pi_118334259
Ik ben Moslim geboren en getogen in Holland met Noord-Afrikaans bloed door m'n aderen, en voel me erg Hollands. Niet omdat ik het wil maar omdat het gevoel er nou eenmaal inzit, en ik ben er ook trots op.
pi_118334272
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het klopt wat Perrin zegt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

quote:

[..]

Assimileren is jezelf totaal absorberen in een andere afkomst. Dus ook je geloof, je eigen cultuur, taal enz. Dit vind ik niet iets goeds. Het zou misschien niet een groot probleem leveren als ik bv. geen moslim was maar een christen. Zie Nederlanders in Amerika of Australië, zij zijn geassimileerd omdat ze ongeveer uit hetzelfde omgeving komen. Bulgaren zijn van oorsprong een Turkse volk, zij zijn geslaviceerd(sorry weet niet hoe ik dit moet formuleren) omdat ze ook christen werden.

Dus geloof speelt een zeer belangrijke rol in het tegengaan van assimilatie. Als de Nederlanders die naar Amerika emigreerden totaal andere mensen waren dan de mengelpot van Amerika zouden ze net als de Latino's ook niet volledig geassimileerd zijn.
Zelfs Grieken in Amerika zijn niet geassimileerd, waarschijnlijk mede dankzij hun geloof(orthodox)
Ben het verder hiermee eens:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

pi_118334318
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nou nee, zo gaan we in Nederland niet met culturen om. Voor zaken als geloofsbeleving is gewoon ruimte.
Dat is integratie, en geen assimilatie. Integratie is niets mis mee, het moet zelfs wil je hier leven, maar assimilatie is niet nodig.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:16:02 #281
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_118334594
Haha. Alsof de overheid verplicht is om iedereen maar les te geven in zijn moedertaal. Anders kunnen we anders zelfs lessen in het Swahili gaan volgen :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:18:39 #282
38496 Perrin
pi_118334701
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:16 schreef Faux. het volgende:
Haha. Alsof de overheid verplicht is om iedereen maar les te geven in zijn moedertaal. Anders kunnen we anders zelfs lessen in het Swahili gaan volgen :')
Kwa nini? Ni lugha nzuri! Na maarufu sana pia.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:19:15 #283
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_118334727
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit dus :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:21:45 #284
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118334804
Verplichte lessen in moedertaal? Tering, dat wordt circa 40 lessen erbij in Nederland. Organisatorische wanhoop.
Of is het enkel (weer) een uitzondering voor de moslims?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118334840
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik zeg doen B-)
pi_118335242
Klapeensinjehandjes die dit een goed idee vindt.

:') :') :')____!@!#$@!
pi_118335353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef 3-voud het volgende:
Verplichte lessen in moedertaal? Tering, dat wordt circa 40 lessen erbij in Nederland. Organisatorische wanhoop.
Hebben moslims een taal dan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:47:13 #288
365082 IPA35
Patriarch
pi_118335667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef LelijKnap het volgende:
Maar ff ot... wat wil deze kerel nou ? Een soort van Turkije binnen Nederland ?
Maar dat is er toch al?

Mijn eerdere theorie dat Turken de nieuwe Joden gaan worden als zijnde zwaar gesegregeerde gemeenschap met eigen eilandjes overal lijkt niet eens zo heel vergezocht te zijn :Y .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118337589
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stik er dan ook maar in.
Haha je leest wat je wil lezen. Het bekende slachtofferrolletje is weer eens ingenomen :')
pi_118337749
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef 3-voud het volgende:
161 nationaliteiten in Amsterdam.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:27:26 #291
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_118346770
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van les geven in het Turks?
Om te leren hoe je Mustafa spelt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:22:29 #292
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118355549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar dat is er toch al?

Mijn eerdere theorie dat Turken de nieuwe Joden gaan worden als zijnde zwaar gesegregeerde gemeenschap met eigen eilandjes overal lijkt niet eens zo heel vergezocht te zijn :Y .
Ook dat is her en der al gerealiseerd. En zeg er niks van, je zou ze nog kunnen kwetsen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118357284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Doet me denken aan een heel andere bevolkingsgroep. Maar dat is een lange lijn van eigen topics.

Ha, ik zie al dat ik niet de enige ben die daar aan dacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 24-10-2012 00:43:23 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118357642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik mensen die we in Nederland belangrijke functies hebben gegeven om de integratie te bevorderen, terwijl het door hun gedrag, verleden en overtuigingen alleen maar negatief of zelfs averechts uit kan pakken.

Er is in Nederland een hele lijst aan hoogleraren, wetenschappers, wethouders, raadsleden en voorzitters van allerlei stichtingen en instellingen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar die dankzij hun gedrag alleen maar afbreuk deden aan de integratie van minderheden in Nederland.

Voorbeelden van zulk gedrag zijn het weigeren van het schudden van vrouwenhanden of ze zelfs maar een blik waardig gunnen. Het oproepen tot haat of zelfs fysiek geweld tegen homo's. Het invoeren van segregatie door middel van aparte ruimtes, loketten, activiteiten en andere zaken voor vrouwen. Of simpelweg mensen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar zelf geen enkel woord Nederlands spreken.

Toch blijven we ons in Nederland verbazen als het duidelijk wordt dat mensen zoals Mustapha Ayranci over de schreef gaan. Ze worden door de beleidsmakers hier vaak op handen gedragen en op allerlei manieren beloond terwijl er overduidelijk ernstige twijfels horen te zijn over hun achtergrond en overtuigingen. Diezelfde beleidsmakers blijven ze desondanks net zolang steunen tot hun posities wettelijk onhoudbaar zijn geworden.

Een illustratief voorbeeld in deze is bijvoorbeeld Tariq Ramadan.
Tariq Ramadan werd door toenmalig wethouder Participatie Orhan Kaya aangenomen om als bruggenbouwer tussen moslims en niet-moslims te fungeren. Hij kreeg hier 6 ton per jaar voor om 1 dag in de week als hoogleraar Integratiestudies aan de Erasmus Universiteit te werken.
Dit terwijl hij het jaar daarvoor nog toegang tot Amerika was ontzegt, omdat hij terrorisme had gefinancierd. Ook hoogleraar Jan Berting van de Erasmus Universiteit was tegen de komst van Ramadan, omdat hij op de hoogte was van de geschiedenis van hem. Tariq Ramadan was toentertijd al een internationaal omstreden persoon.

Het duurde dan ook niet lang voordat er ophef over hem ontstond. Ramadan noemde homoseksualiteit een aandoening en een stoornis. De VVD wou vervolgens van zijn contract van 6 ton per jaar voor 1 dag per week werk af. Meerdere kamerleden van de SP en Groenlinks begonnen direct met een tegenoffensief. De Gaykrant en de VVD die opriepen om zijn aftreden werd door hun zwaar bekritiseerd. Ramadan kon makkelijk aanblijven. De twee wethouders van de VVD werden wel gedwongen om af te treden.

Binnen een jaar werd de ophef rondom Ramadan nog veel groter. Zonder medeweten van de gemeente Rotterdam ging Ramadan het discussieprogramma Islam and Life presenteren. In dit programma dat gefinancierd werd door het Iraanse regime, verheerlijkte hij datzelfde streng gelovige Iraanse regime. Oproepen tot een wereldwijde islam en het opdringen van het geloof waren nog het minst erge waar hij naar opriep, maar dat waren de reden voor de gemeente om hem te ontslaan.
Ramadan wou vervolgens tot het einde van zijn contract in 2011 uitbetaald worden, maar kreeg dat niet. Hij spande een rechtszaak tegen Rotterdam aan, maar verloor deze.

We zouden in Nederland moeten leren van de fouten die gemaakt zijn met mensen als Ramadan en
Mustapha Ayranci, zodat we de volgende keer niet weer zulke fouten blijven maken. Alleen als je kijkt hoe de beleidsmakers met zulke mensen omgaan heb ik daar een hard hoofd in en dat zal ten koste gaan van de integratie van minderheden in Nederland.
Wie is nou ook weer dat lid van GS dat opgestapt is? Een VVD-er. Van Rey of zo.
Ik wil maar zeggen: het verschijnsel treedt overal op en is onafhankelijk van allochtoniteit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:59:45 #295
365082 IPA35
Patriarch
pi_118357729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ook dat is her en der al gerealiseerd. En zeg er niks van, je zou ze nog kunnen kwetsen.
Culturele eilandjes, een salad bowl samenleving moeten we niet willen met zijn allen :N.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118357852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb het recht hier onderwijs te volgen en ik heb net zo goed het recht om na m'n opleiding te verhuizen en te gaan werken in Turkije. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen met betrekking met mijn keuzes.
Dat is waar. Maar ik hoef daar niet aan mee te betalen.
quote:
Overigens de manier waarop men de integratie in Nederland wilt laten verlopen toont aan dat het niet oké is om je eigen identiteit te behouden als Turk zijnde. De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
Hoe wil men dan in Nederland de integratie laten verlopen??
En zijn de motieven van Erdogan wel zuiver op de graat??
pi_118357902
Die Erdogan moet zich niet met onze interne aangelegenheden bemoeien. Laat hij zich lekker bezig houden met het supporteren van Syrische jihadstrijders of zo.
pi_118357995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als je naast gratis aanzienlijk meer geld dan in je thuisland, een gratis huis en ook nog eens gratis school in het Nederlands krijgt, dan zal dat best aantrekkelijk zijn voor sommigen.
Alsof de Turkse gastarbeiders dat allemaal gekregen hebben! Ze hebben gewoon gewerkt voor hun rechten hoor. En ze doen het overigens helemaal niet zo slecht, als ik de onderzoeken een beetje goed begrepen heb.
pi_118359039
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
Jouw reactie was:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wat is dit voor een beredenering? :') Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier? :')
Wij Turken zullen niet gaan assimileren, dat mag duidelijk zijn.
Waarna mensen over je heen vielen om de laatste zin.
De discussie ging over integreren, en jij maakte er assimileren van.
Pas veel later maakte iemand dat verschil weer duidelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
Hoewel je het hier weer over assimileren hebt. Een deel van de mensen die over je heen vielen, maakten duidelijk dat niemand dat eist.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.
pi_118359211
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef Barbapapamama het volgende:
:') Ik zie dit wel gebeuren
Onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')