Nou nee, zo gaan we in Nederland niet met culturen om. Voor zaken als geloofsbeleving is gewoon ruimte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan assimileren hangt meteen het idee dat je je eigen cultuur moet opgeven en 100% Nederlands moet worden. Wat natuurlijk een belachelijke en onmogelijke eis is.
Ik snap het wel, maar aan de andere kant zou je je daar beter geen fuck van kunnen aantrekken. Als je je aan alle dommigheid ergert ben je non stop boos/gekwetst.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mensen die zo denken zijn 1 van de redenen dat ik me geen Nederland voel en ik me niet welkom voel. Als ik niet stinkend m'n best zou doen om het zo ver mogelijk te schoppen zou ik een vuile uitkering trekkende kut Turk zijn.
Stik er dan ook maar in.
Het klopt wat Perrin zegt:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Boldface het volgende:
[..]
OK, prima. Maar dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet zou assimileren? Ik bedoel: je bent al gauw 95 procent van de tijd (op een enkele reis na) in Nederland. Waarom zou je je dan als Turk manifesteren? Daarmee bedoel ik niet dat je je afkomst moet verdoezelen of doen alsof je daar geen familie hebt, maar gewoon... als je altijd hier bent en hier ook wilt blijven, dan ben je eigenlijk toch Nederlander?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Assimileren = 100% nederlands worden (wat dat ook is?)
Integreren = je best doen om mee te draaien (de taal spreken, ergens lid zijn van een vereniging enzo)
Assimileren is jezelf totaal absorberen in een andere afkomst. Dus ook je geloof, je eigen cultuur, taal enz. Dit vind ik niet iets goeds. Het zou misschien niet een groot probleem leveren als ik bv. geen moslim was maar een christen. Zie Nederlanders in Amerika of Australië, zij zijn geassimileerd omdat ze ongeveer uit hetzelfde omgeving komen. Bulgaren zijn van oorsprong een Turkse volk, zij zijn geslaviceerd(sorry weet niet hoe ik dit moet formuleren) omdat ze ook christen werden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap het verschil, maar waarom is assimileren zo'n vies woord? Als je realistisch bent en naar de lange termijn kijkt, zullen jouw kinderen, daar de kinderen van en daar weer de kinderen van zich gaandeweg steeds minder Turk en steeds meer Nederlander voelen.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan assimileren hangt meteen het idee dat je je eigen cultuur moet opgeven en 100% Nederlands moet worden. Wat natuurlijk een belachelijke en onmogelijke eis is.
Dat is integratie, en geen assimilatie. Integratie is niets mis mee, het moet zelfs wil je hier leven, maar assimilatie is niet nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:00 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nou nee, zo gaan we in Nederland niet met culturen om. Voor zaken als geloofsbeleving is gewoon ruimte.
Kwa nini? Ni lugha nzuri! Na maarufu sana pia.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:16 schreef Faux. het volgende:
Haha. Alsof de overheid verplicht is om iedereen maar les te geven in zijn moedertaal. Anders kunnen we anders zelfs lessen in het Swahili gaan volgen
Dit dusquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwa nini? Ni lugha nzuri! Na maarufu sana pia.
Ik zeg doenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwa nini? Ni lugha nzuri! Na maarufu sana pia.
Hebben moslims een taal dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef 3-voud het volgende:
Verplichte lessen in moedertaal? Tering, dat wordt circa 40 lessen erbij in Nederland. Organisatorische wanhoop.
Of is het enkel (weer) een uitzondering voor de moslims?
Maar dat is er toch al?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:57 schreef LelijKnap het volgende:
Maar ff ot... wat wil deze kerel nou ? Een soort van Turkije binnen Nederland ?
Haha je leest wat je wil lezen. Het bekende slachtofferrolletje is weer eens ingenomenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mensen die zo denken zijn 1 van de redenen dat ik me geen Nederland voel en ik me niet welkom voel. Als ik niet stinkend m'n best zou doen om het zo ver mogelijk te schoppen zou ik een vuile uitkering trekkende kut Turk zijn.
Stik er dan ook maar in.
161 nationaliteiten in Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef 3-voud het volgende:
Verplichte lessen in moedertaal? Tering, dat wordt circa 40 lessen erbij in Nederland. Organisatorische wanhoop.
Of is het enkel (weer) een uitzondering voor de moslims?
Om te leren hoe je Mustafa spelt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van les geven in het Turks?
Ook dat is her en der al gerealiseerd. En zeg er niks van, je zou ze nog kunnen kwetsen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar dat is er toch al?
Mijn eerdere theorie dat Turken de nieuwe Joden gaan worden als zijnde zwaar gesegregeerde gemeenschap met eigen eilandjes overal lijkt niet eens zo heel vergezocht te zijn.
Doet me denken aan een heel andere bevolkingsgroep. Maar dat is een lange lijn van eigen topics.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Wie is nou ook weer dat lid van GS dat opgestapt is? Een VVD-er. Van Rey of zo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik mensen die we in Nederland belangrijke functies hebben gegeven om de integratie te bevorderen, terwijl het door hun gedrag, verleden en overtuigingen alleen maar negatief of zelfs averechts uit kan pakken.
Er is in Nederland een hele lijst aan hoogleraren, wetenschappers, wethouders, raadsleden en voorzitters van allerlei stichtingen en instellingen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar die dankzij hun gedrag alleen maar afbreuk deden aan de integratie van minderheden in Nederland.
Voorbeelden van zulk gedrag zijn het weigeren van het schudden van vrouwenhanden of ze zelfs maar een blik waardig gunnen. Het oproepen tot haat of zelfs fysiek geweld tegen homo's. Het invoeren van segregatie door middel van aparte ruimtes, loketten, activiteiten en andere zaken voor vrouwen. Of simpelweg mensen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar zelf geen enkel woord Nederlands spreken.
Toch blijven we ons in Nederland verbazen als het duidelijk wordt dat mensen zoals Mustapha Ayranci over de schreef gaan. Ze worden door de beleidsmakers hier vaak op handen gedragen en op allerlei manieren beloond terwijl er overduidelijk ernstige twijfels horen te zijn over hun achtergrond en overtuigingen. Diezelfde beleidsmakers blijven ze desondanks net zolang steunen tot hun posities wettelijk onhoudbaar zijn geworden.
Een illustratief voorbeeld in deze is bijvoorbeeld Tariq Ramadan.
Tariq Ramadan werd door toenmalig wethouder Participatie Orhan Kaya aangenomen om als bruggenbouwer tussen moslims en niet-moslims te fungeren. Hij kreeg hier 6 ton per jaar voor om 1 dag in de week als hoogleraar Integratiestudies aan de Erasmus Universiteit te werken.
Dit terwijl hij het jaar daarvoor nog toegang tot Amerika was ontzegt, omdat hij terrorisme had gefinancierd. Ook hoogleraar Jan Berting van de Erasmus Universiteit was tegen de komst van Ramadan, omdat hij op de hoogte was van de geschiedenis van hem. Tariq Ramadan was toentertijd al een internationaal omstreden persoon.
Het duurde dan ook niet lang voordat er ophef over hem ontstond. Ramadan noemde homoseksualiteit een aandoening en een stoornis. De VVD wou vervolgens van zijn contract van 6 ton per jaar voor 1 dag per week werk af. Meerdere kamerleden van de SP en Groenlinks begonnen direct met een tegenoffensief. De Gaykrant en de VVD die opriepen om zijn aftreden werd door hun zwaar bekritiseerd. Ramadan kon makkelijk aanblijven. De twee wethouders van de VVD werden wel gedwongen om af te treden.
Binnen een jaar werd de ophef rondom Ramadan nog veel groter. Zonder medeweten van de gemeente Rotterdam ging Ramadan het discussieprogramma Islam and Life presenteren. In dit programma dat gefinancierd werd door het Iraanse regime, verheerlijkte hij datzelfde streng gelovige Iraanse regime. Oproepen tot een wereldwijde islam en het opdringen van het geloof waren nog het minst erge waar hij naar opriep, maar dat waren de reden voor de gemeente om hem te ontslaan.
Ramadan wou vervolgens tot het einde van zijn contract in 2011 uitbetaald worden, maar kreeg dat niet. Hij spande een rechtszaak tegen Rotterdam aan, maar verloor deze.
We zouden in Nederland moeten leren van de fouten die gemaakt zijn met mensen als Ramadan en
Mustapha Ayranci, zodat we de volgende keer niet weer zulke fouten blijven maken. Alleen als je kijkt hoe de beleidsmakers met zulke mensen omgaan heb ik daar een hard hoofd in en dat zal ten koste gaan van de integratie van minderheden in Nederland.
Culturele eilandjes, een salad bowl samenleving moeten we niet willen met zijn allenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook dat is her en der al gerealiseerd. En zeg er niks van, je zou ze nog kunnen kwetsen.
Dat is waar. Maar ik hoef daar niet aan mee te betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb het recht hier onderwijs te volgen en ik heb net zo goed het recht om na m'n opleiding te verhuizen en te gaan werken in Turkije. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen met betrekking met mijn keuzes.
Hoe wil men dan in Nederland de integratie laten verlopen??quote:Overigens de manier waarop men de integratie in Nederland wilt laten verlopen toont aan dat het niet oké is om je eigen identiteit te behouden als Turk zijnde. De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
Alsof de Turkse gastarbeiders dat allemaal gekregen hebben! Ze hebben gewoon gewerkt voor hun rechten hoor. En ze doen het overigens helemaal niet zo slecht, als ik de onderzoeken een beetje goed begrepen heb.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als je naast gratis aanzienlijk meer geld dan in je thuisland, een gratis huis en ook nog eens gratis school in het Nederlands krijgt, dan zal dat best aantrekkelijk zijn voor sommigen.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Jouw reactie was:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
Waarna mensen over je heen vielen om de laatste zin.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een beredenering?Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier?
![]()
Wij Turken zullen niet gaan assimileren, dat mag duidelijk zijn.
Hoewel je het hier weer over assimileren hebt. Een deel van de mensen die over je heen vielen, maakten duidelijk dat niemand dat eist.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |