Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.quote:
Ze spreken de taal, ze hebben er doorgaans wel familie; genoeg aanknopingspunten. Bovendien is Turkije een land dat economisch gezien erg goed scoort: er is veel groei, dus er liggen ook veel kansen. Ook is er onderwijs in het Turks voorhanden. En zoals al gezegd: ook op religieus vlak is er veel meer begrip.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:14 schreef Eagle_99 het volgende:
Het is niet zo makkelijk als gezegd om een opgebouwde leven hier achter te laten en naar Turkije te emigreren. Er zijn genoeg mensen(die ik persoonlijk ken), die weg willen maar niet kunnen omdat ze daar van 0 moeten beginnen. Als je in je eentje bent is dat misschien wel mogelijk en makkelijk maar met je familie kan je zoiets niet zo gauw wagen.
Jongere Turken, vooral hoogopgeleide, emigreren één voor één naar Turkije(ten nadeel van Nederland), maar de oudere generatie zal hier moeite mee hebben. In Turkije stel je niets voor zonder papieren.
Nou, dan zijn we het dus eens dat basisonderwijs op elke school in Nederland in het Nederlands moet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.
Er wordt van ons, onder mom van integratie, gevraagd om te assimileren(niet door de staat trouwens). Als ik me Turks voel mag ik volgens vele oprotten uit Nederland, terwijl niemand dat mij kan verplichten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]jij bent zelf degene die het woord assimileren er in flikkert. Niemand die om assimilatie vraagt verder.
Ik heb dan ook niet het tegenovergestelde gezegd. Ik zei alleen dat Turkse lessen welkom zijn, geen basisonderwijs in het Turks.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, dan zijn we het dus eens dat basisonderwijs op elke school in Nederland in het Nederlands moet?
Onzin, dat maak jij er van.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Er wordt van ons, onder mom van integratie, gevraagd om te assimileren(niet door de staat trouwens). Als ik me Turks voel mag ik volgens vele oprotten uit Nederland, terwijl niemand dat mij kan verplichten.
Wie vraagt dat dan? Dat wordt toch ook niet aan Chinezen gevraagd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Er wordt van ons, onder mom van integratie, gevraagd om te assimileren(niet door de staat trouwens). Als ik me Turks voel mag ik volgens vele oprotten uit Nederland, terwijl niemand dat mij kan verplichten.
Ja hij sleept er iets met de haren bij wat er helemaal niet toe doet en waar het helemaal niet over gaat. Wat ook niet waar is naar mijn mening en daar blijft ie maar op doorgaan. Fucking kansloos. Op zo'n manier is discussieren sowieso kansloos.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onzin, dat maak jij er van.
Het topic gaat over iemand die wil dat er Turks onderwijs op Nederlandse scholen gegeven gaat worden.
Zoals ik al zei, het is veel moeilijker voor de oudere generaties. Die zullen dan ook waarschijnlijk onderin een vliegtuig naar Turkije keren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ze spreken de taal, ze hebben er doorgaans wel familie; genoeg aanknopingspunten. Bovendien is Turkije een land dat economisch gezien erg goed scoort: er is veel groei, dus er liggen ook veel kansen. Ook is er onderwijs in het Turks voorhanden. En zoals al gezegd: ook op religieus vlak is er veel meer begrip.
Aangezien jonge Turken massaal emigreren snap ik nog minder waarom Nederland in die groep zou investeren door het bekostigen van taalonderwijs, waar we nul komma nul de vruchten van plukken. De investeringen in onderwijs zijn een investering in onze samenleving en economie. Investeren in Turkse les is investeren in mensen die Nederland verlaten. Laat ze dat zelf maar bekostigen. Als ik morgen Fins wil leren, gaat de overheid dat ook niet voor mij betalen.
Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onzin, dat maak jij er van.
Het topic gaat over iemand die wil dat er Turks onderwijs op Nederlandse scholen gegeven gaat worden.
Vanwege de crisis en Turkije ligt om de hoek waar ze familie hebben. Verder staan Turken niet alleen met een emigratiewens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:31 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is veel moeilijker voor de oudere generaties. Die zullen dan ook waarschijnlijk onderin een vliegtuig naar Turkije keren.
Over religieus vlak ben ik het persoonlijk niet mee eens, ik ben een vrij seculiere moslim, iets wat de laatste tijd niet echt gewaardeerd wordt in Turkije. Maar het merendeel zal het vast niet erg vinden.
Ik denk dat we ons moeten afvragen waarom jonge Turken massal (willen) emigreren.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).
Denk dat dat menseigen is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).
Ik denk dat er meerdere redenen zijn, maar dat was het onderwerp niet, dus hou ik op..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vanwege de crisis en Turkije ligt om de hoek waar ze familie hebben. Verder staan Turken niet alleen met een emigratiewens.
Jij nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:34 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]jij maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk met de onzin die je hier probeert te verkopen.
Ik mag zeggen wat ik ben/voel zolang ik me aan de regels/normen en waarden van het land waar ik woon hou. Het is belachelijk dat er zoveel probleem hierom gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef karton2 het volgende:
[..]
Denk dat dat menseigen is.
Als je zegt:"ik hoor niet bij jullie" moet je niet vreemd opkijken als je wordt uitgekotst. Dat geldt voor elke groep, van de voetbalclub tot aan de maatschappij in het algemeen.
Ik vraag me liever (eerst) af waarom derde-generatie-allochtonen zich toch nog steeds Turk voelen, in plaats van Nederlander. Daar zal de Nederlandse benadering deels schuldig aan zijn, maar het ligt ook wel bij de groep zelf.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik denk dat we ons moeten afvragen waarom jonge Turken massal (willen) emigreren.
Daarnaast heeft het iets "ondankbaars" wanneer Nederland wel goed genoeg is om voor de halve familie uitkeringen en subsidies neer te tellen, maar dat geheel terzijde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef karton2 het volgende:
[..]
Denk dat dat menseigen is.
Als je zegt:"ik hoor niet bij jullie" moet je niet vreemd opkijken als je wordt uitgekotst. Dat geldt voor elke groep, van de voetbalclub tot aan de maatschappij in het algemeen.
Mwah, er zijn misschien een paar mafkezen die zo zijn, maar volgens mij zijn die echt in de minderheid. Trots zijn op je afkomst en je cultuur is een mooie eigenschap (als het niet doorslaat naar een soort militant nationalisme).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |