Ik heb de keuze niet gemaakt om hier te komen wonen. Ik ben hier geboren en dat was het dan wel. De eerste generatie die hier naartoe kwam wilde ook wel terug maar is blijven haken door verschillende problemen. De generatie daarna was de twijfel generatie en nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Oh nu heb je me hoor. Een blog van een random persoon met random artikelen en random conclusies. poeh poehquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://ejbron.wordpress.c(...)ecep-tayyip-erdogan/![]()
![]()
Hoe eerder hoe beter! Doei man!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen: Liever een Nederlander in Turkije dan een Turk in Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
Onder andere in Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
Voor ongeschoold arbeid zijn er genoeg mensen in Turkije die dat kunnen.quote:En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
Lijkt mij iig een erg ongelukkig bestaan, zo ver verwijderd van het land waar je hart ligt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
Mij ook. Als ik zou emigreren naar bijv Canada en ik zou me daar doodongelukkig voelen zou ik zo snel mogelijk teruggaan naar Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt mij iig een erg ongelukkig bestaan, zo ver verwijderd van het land waar je hart ligt.
Maar als je naast gratis aanzienlijk meer geld dan in je thuisland, een gratis huis en ook nog eens gratis school in het Nederlands krijgt, dan zal dat best aantrekkelijk zijn voor sommigen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook. Als ik zou emigreren naar bijv Canada en ik zou me daar doodongelukkig voelen zou ik zo snel mogelijk teruggaan naar Nederland.
http://www.slo.nl/downloa(...)0Arabish__Turks.pdf/quote:Op het vwo komt er een tweede moderne vreemde taal als hele taal in het
gemeenschappelijk deel te staan. De leerling kiest daarbij uit het aanbod van de
school, dat kan bestaan uit Duits, Frans, Italiaans, Russisch, Spaans, Arabisch en
Turks. In principe heeft dus elke atheneumleerling naast Engels een tweede moderne
(vreemde) taal in het pakket.
Bij het gymnasium wordt de tweede moderne vreemde taal vervangen door Latijnse of
Griekse taal en literatuur.
Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Één woord: uitkeringquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
Uhm nee, zie:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helaas, ik wou dat het zo was. Extra Turkse les zou ik alleen maar positief vinden.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Lees de OP maar, ik ben benieuwd naar je reactie dan.
Helaas waar.quote:
Wat is dit voor een beredenering?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |