abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:13:23 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118319021
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
Ik hoop dat het niet alleen om het geld is, want voor een beetje geld je laten wegrukken uit dat prachtige moederland is natuurlijk niet erg lovenswaardig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_118319064
quote:

[..]

Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.

Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118319092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom het gelukkig is dat we het eens zijn. Al is overeenstemming wel een prettiger gevoel dan twist.
Ik weet niet wat je bedoelt met zulke figuren als Mustapha. Kennelijk heeft hij wel goed werk gedaan.
En wat we nou eens moeten leren, snap ik ook niet goed.
Maar we zullen zien hoe het afloopt, dat dan weer wel.
Welterusten.
Daarmee bedoel ik mensen die we in Nederland belangrijke functies hebben gegeven om de integratie te bevorderen, terwijl het door hun gedrag, verleden en overtuigingen alleen maar negatief of zelfs averechts uit kan pakken.

Er is in Nederland een hele lijst aan hoogleraren, wetenschappers, wethouders, raadsleden en voorzitters van allerlei stichtingen en instellingen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar die dankzij hun gedrag alleen maar afbreuk deden aan de integratie van minderheden in Nederland.

Voorbeelden van zulk gedrag zijn het weigeren van het schudden van vrouwenhanden of ze zelfs maar een blik waardig gunnen. Het oproepen tot haat of zelfs fysiek geweld tegen homo's. Het invoeren van segregatie door middel van aparte ruimtes, loketten, activiteiten en andere zaken voor vrouwen. Of simpelweg mensen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar zelf geen enkel woord Nederlands spreken.

Toch blijven we ons in Nederland verbazen als het duidelijk wordt dat mensen zoals Mustapha Ayranci over de schreef gaan. Ze worden door de beleidsmakers hier vaak op handen gedragen en op allerlei manieren beloond terwijl er overduidelijk ernstige twijfels horen te zijn over hun achtergrond en overtuigingen. Diezelfde beleidsmakers blijven ze desondanks net zolang steunen tot hun posities wettelijk onhoudbaar zijn geworden.

Een illustratief voorbeeld in deze is bijvoorbeeld Tariq Ramadan.
Tariq Ramadan werd door toenmalig wethouder Participatie Orhan Kaya aangenomen om als bruggenbouwer tussen moslims en niet-moslims te fungeren. Hij kreeg hier 6 ton per jaar voor om 1 dag in de week als hoogleraar Integratiestudies aan de Erasmus Universiteit te werken.
Dit terwijl hij het jaar daarvoor nog toegang tot Amerika was ontzegt, omdat hij terrorisme had gefinancierd. Ook hoogleraar Jan Berting van de Erasmus Universiteit was tegen de komst van Ramadan, omdat hij op de hoogte was van de geschiedenis van hem. Tariq Ramadan was toentertijd al een internationaal omstreden persoon.

Het duurde dan ook niet lang voordat er ophef over hem ontstond. Ramadan noemde homoseksualiteit een aandoening en een stoornis. De VVD wou vervolgens van zijn contract van 6 ton per jaar voor 1 dag per week werk af. Meerdere kamerleden van de SP en Groenlinks begonnen direct met een tegenoffensief. De Gaykrant en de VVD die opriepen om zijn aftreden werd door hun zwaar bekritiseerd. Ramadan kon makkelijk aanblijven. De twee wethouders van de VVD werden wel gedwongen om af te treden.

Binnen een jaar werd de ophef rondom Ramadan nog veel groter. Zonder medeweten van de gemeente Rotterdam ging Ramadan het discussieprogramma Islam and Life presenteren. In dit programma dat gefinancierd werd door het Iraanse regime, verheerlijkte hij datzelfde streng gelovige Iraanse regime. Oproepen tot een wereldwijde islam en het opdringen van het geloof waren nog het minst erge waar hij naar opriep, maar dat waren de reden voor de gemeente om hem te ontslaan.
Ramadan wou vervolgens tot het einde van zijn contract in 2011 uitbetaald worden, maar kreeg dat niet. Hij spande een rechtszaak tegen Rotterdam aan, maar verloor deze.

We zouden in Nederland moeten leren van de fouten die gemaakt zijn met mensen als Ramadan en
Mustapha Ayranci, zodat we de volgende keer niet weer zulke fouten blijven maken. Alleen als je kijkt hoe de beleidsmakers met zulke mensen omgaan heb ik daar een hard hoofd in en dat zal ten koste gaan van de integratie van minderheden in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118320452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning. :)
Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118320507
Turken die willen dat er Turkse les moet worden gegeven _O-
Werd op de hoogte van dit topic gebracht. Vrij kansloos eigenlijk.

Oh en Aldo-MC als je mij een racist vind, zeg dat dan gewoon hier waar ik het kan lezen.
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:35 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat een racist die TS.
pi_118324288
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.

* Eagle_99 voelt zich bedreigd en kruipt zijn bunker in
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_118324453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.

Heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor. Sterker nog als er ouders zijn die hun kinderen extra lessen Turks geven dan moedig ik dat zelfs aan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:30:06 #133
38496 Perrin
pi_118325862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:

Turkse les is wel wat anders dan basisonderwijs in het Turks..
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:31:22 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_118325908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is op zich prima. In Turkije.
Niet hier in Nederland.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:40:29 #135
38496 Perrin
pi_118326277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is op zich prima. In Turkije.
Niet hier in Nederland.
Als soort van extra keuzevak op scholen met relatief veel kinderen met een Turkse achtergrond zou ik het wel steunen. Maar het idee dat je in Nederland op openbare scholen in het Turks les krijgt (dus rekenen, taal, geschiedenis, etc) is natuurlijk van de pot gerukt.
pi_118326662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_118326805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:49 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.
Helaas, ik wou dat het zo was. Extra Turkse les zou ik alleen maar positief vinden.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Lees de OP maar, ik ben benieuwd naar je reactie dan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:57:38 #138
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118326954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, ik was al aan het reageren toen je wijziging doorkwam.
Kijk, daar geeft de Nederlandse staat natuurlijk geen geld aan uit: het opleiden van mensen die naar het buitenland zullen gaan om daar tegen ons te concurreren.
Dat mensen die hier komen om te wonen ook hun eigen identiteit, en dus ook hun eigen taal, willen koesteren, is prima. Er is ook niks tegen het faciliteren van het suiker- of offerfeest. Of het les krijgen in de eigen taal.
Maar om mensen te stimuleren en te helpen met hun emigratie is niet van deze tijd. Dat deden we in de jaren vijftig.
Wat een onzin. Ik heb het recht hier onderwijs te volgen en ik heb net zo goed het recht om na m'n opleiding te verhuizen en te gaan werken in Turkije. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen met betrekking met mijn keuzes.

Overigens de manier waarop men de integratie in Nederland wilt laten verlopen toont aan dat het niet oké is om je eigen identiteit te behouden als Turk zijnde. De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:58:50 #139
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327001
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat hier niet om Turks leren, maar om basisonderwijs in 't Turks, voor Turkssprekenden.
Wat ik lees gaat het puur om lessen in de Turkse taal.

quote:
Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool. Dat vindt de Turkse Arbeidersvereniging.
Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.

Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal. Ook de Verenigde Naties dringen hier op aan. Als het niet wordt toegestaan stapt de Arbeidersvereniging naar de rechter.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
pi_118327060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
Gevaren nog wel? Wat een extreme hypocriet van ubernationalist Erdogan! :D
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:00:29 #141
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Ik heb de keuze niet gemaakt om hier te komen wonen. Ik ben hier geboren en dat was het dan wel. De eerste generatie die hier naartoe kwam wilde ook wel terug maar is blijven haken door verschillende problemen. De generatie daarna was de twijfel generatie en nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:28 #142
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: wie betaald dat?
Wie betaalt wat?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:58 #143
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327128
quote:
Oh nu heb je me hoor. Een blog van een random persoon met random artikelen en random conclusies. poeh poeh
pi_118327134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]
nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
Hoe eerder hoe beter! Doei man! :W

PS: http://www.journalistintu(...)nder-de-turken_2805/

8-)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:03:07 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327174
quote:

[..]

Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:04:06 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327224
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen: Liever een Nederlander in Turkije dan een Turk in Nederland. :)
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:05:08 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_118327267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:06:26 #148
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:08:06 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_118327381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:22 #150
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
Onder andere in Nederland.

quote:
En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
Voor ongeschoold arbeid zijn er genoeg mensen in Turkije die dat kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')