Ik hoop dat het niet alleen om het geld is, want voor een beetje geld je laten wegrukken uit dat prachtige moederland is natuurlijk niet erg lovenswaardig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
Daarmee bedoel ik mensen die we in Nederland belangrijke functies hebben gegeven om de integratie te bevorderen, terwijl het door hun gedrag, verleden en overtuigingen alleen maar negatief of zelfs averechts uit kan pakken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom het gelukkig is dat we het eens zijn. Al is overeenstemming wel een prettiger gevoel dan twist.
Ik weet niet wat je bedoelt met zulke figuren als Mustapha. Kennelijk heeft hij wel goed werk gedaan.
En wat we nou eens moeten leren, snap ik ook niet goed.
Maar we zullen zien hoe het afloopt, dat dan weer wel.
Welterusten.
Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning.
quote:
Heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor. Sterker nog als er ouders zijn die hun kinderen extra lessen Turks geven dan moedig ik dat zelfs aan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.
* Eagle_99 voelt zich bedreigd en kruipt zijn bunker in
Turkse les is wel wat anders dan basisonderwijs in het Turks..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.
* Eagle_99 voelt zich bedreigd en kruipt zijn bunker in
Dat is op zich prima. In Turkije.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Turkse les is wel wat anders dan basisonderwijs in het Turks..
Als soort van extra keuzevak op scholen met relatief veel kinderen met een Turkse achtergrond zou ik het wel steunen. Maar het idee dat je in Nederland op openbare scholen in het Turks les krijgt (dus rekenen, taal, geschiedenis, etc) is natuurlijk van de pot gerukt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is op zich prima. In Turkije.
Niet hier in Nederland.
Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Turkse les is wel wat anders dan basisonderwijs in het Turks..
Helaas, ik wou dat het zo was. Extra Turkse les zou ik alleen maar positief vinden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:49 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.
Wat een onzin. Ik heb het recht hier onderwijs te volgen en ik heb net zo goed het recht om na m'n opleiding te verhuizen en te gaan werken in Turkije. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen met betrekking met mijn keuzes.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik was al aan het reageren toen je wijziging doorkwam.
Kijk, daar geeft de Nederlandse staat natuurlijk geen geld aan uit: het opleiden van mensen die naar het buitenland zullen gaan om daar tegen ons te concurreren.
Dat mensen die hier komen om te wonen ook hun eigen identiteit, en dus ook hun eigen taal, willen koesteren, is prima. Er is ook niks tegen het faciliteren van het suiker- of offerfeest. Of het les krijgen in de eigen taal.
Maar om mensen te stimuleren en te helpen met hun emigratie is niet van deze tijd. Dat deden we in de jaren vijftig.
Wat ik lees gaat het puur om lessen in de Turkse taal.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat hier niet om Turks leren, maar om basisonderwijs in 't Turks, voor Turkssprekenden.
quote:Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool. Dat vindt de Turkse Arbeidersvereniging.
Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.
Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal. Ook de Verenigde Naties dringen hier op aan. Als het niet wordt toegestaan stapt de Arbeidersvereniging naar de rechter.
De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
Gevaren nog wel? Wat een extreme hypocriet van ubernationalist Erdogan!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
Ik heb de keuze niet gemaakt om hier te komen wonen. Ik ben hier geboren en dat was het dan wel. De eerste generatie die hier naartoe kwam wilde ook wel terug maar is blijven haken door verschillende problemen. De generatie daarna was de twijfel generatie en nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Oh nu heb je me hoor. Een blog van een random persoon met random artikelen en random conclusies. poeh poehquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://ejbron.wordpress.c(...)ecep-tayyip-erdogan/![]()
![]()
Hoe eerder hoe beter! Doei man!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen: Liever een Nederlander in Turkije dan een Turk in Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
Onder andere in Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
Voor ongeschoold arbeid zijn er genoeg mensen in Turkije die dat kunnen.quote:En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |