abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118314103
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik ben trots om Turk te zijn.
Ja, Dat mag.
Maar waarom zou dat je verhinderen om in Nederland te integreren?

Ik ben Brabander van geboorte, Gelderlander van woonplaats. Ik ben van boerenafkomst en heb gymnasium beta gedaan.
Dus geen Amsterdammer uit de Jordaan die een emmer bier per dag drinkt en levensliederen zingt.
Of nog zo wat voorbeelden.
Maar waarom zou dat me verhinderen me Nederlander te voelen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:36:21 #102
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118314178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, Dat mag.
Maar waarom zou dat je verhinderen om in Nederland te integreren?

Ik ben Brabander van geboorte, Gelderlander van woonplaats. Ik ben van boerenafkomst en heb gymnasium beta gedaan.
Dus geen Amsterdammer uit de Jordaan die een emmer bier per dag drinkt en levensliederen zingt.
Of nog zo wat voorbeelden.
Maar waarom zou dat me verhinderen me Nederlander te voelen?
Als je in een land MOET integreren slaat het gevoel heel snel om. Ook mag je niks van je eigen identiteit behouden in Nederland want anders moet je maar opdonderen, heb je hier niks te zoeken en ben je een uitkering trekken die geen bijdrage heeft aan de maatschappij. Nee, een maatschappij die onder andere zo denkt hoef ik geen onderdeel van te zijn. Ik zie er dan ook 0,0 in om een deel van mij identiteit weg te doen zodat ik me in de kijker kan spelen van de gemiddelde Nederland.
pi_118314258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zijn wij het gelukkig eens. Ik vind het overigens schokkend dat wij voor zulke verantwoordelijke posities als integratie en arbeidsparticipatie van minderheden telkens weer zulke figuren als Mustapha aan blijven stellen.
Wanneer leren we dat nou eens in Nederland?

Oh, en Jellereppe die zelf Marokkaan is geloof ik, gaat het nieuws omtrent deze toekomstige rechtszaak in de gaten houden en op Fok! posten. Mooi, en nu ga ik eindelijk slapen :Z
Ik weet niet waarom het gelukkig is dat we het eens zijn. Al is overeenstemming wel een prettiger gevoel dan twist.
Ik weet niet wat je bedoelt met zulke figuren als Mustapha. Kennelijk heeft hij wel goed werk gedaan.
En wat we nou eens moeten leren, snap ik ook niet goed.
Maar we zullen zien hoe het afloopt, dat dan weer wel.
Welterusten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118314423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je in een land MOET integreren slaat het gevoel heel snel om. Ook mag je niks van je eigen identiteit behouden in Nederland want anders moet je maar opdonderen, heb je hier niks te zoeken en ben je een uitkering trekken die geen bijdrage heeft aan de maatschappij. Nee, een maatschappij die onder andere zo denkt hoef ik geen onderdeel van te zijn. Ik zie er dan ook 0,0 in om een deel van mij identiteit weg te doen zodat ik me in de kijker kan spelen van de gemiddelde Nederland.
Nounounou.
Natuurlijk moet je integreren in een land waar je woont en waar je van plan bent te blijven wonen. Al was het maar voor je eigen gemak.
Voor de goede orde: ik ben vrijwilliger geweest bij Vluchtelingenwerk en heb daar vrienden aan overgehouden. En het blijkt voor henzelf erg lastig als ze zich de taal en de gebruiken niet eigen (kunnen) maken.
Maar daarbij blijft je eigen achtergrond natuurlijk gewoon bestaan. Gelukkig wel.
Als je een uitkeringstrekker bent, draag je zogenaamd niks bij aan de maatschappij. Dat beeld is niet juist, maar dat is volkomen onafhankelijk van het land van herkomst. Ik ken minstens evenveel autochtone uitkeringstrekkers als allochtone. En of iemand iets bijdraagt aan de maatschappij hangt daar niet vanaf.
Maar goed: als je van je Turkse identiteit niks weg wilt doen, zou ik in Turkije gaan wonen. Daar is het zelfs strafbaar als je aan de Turkse identiteit morrelt, als ik goed ben ingelicht.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:50:24 #105
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118314443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nounounou.
Natuurlijk moet je integreren in een land waar je woont en waar je van plan bent te blijven wonen. Al was het maar voor je eigen gemak.
Voor de goede orde: ik ben vrijwilliger geweest bij Vluchtelingenwerk en heb daar vrienden aan overgehouden. En het blijkt voor henzelf erg lastig als ze zich de taal en de gebruiken niet eigen (kunnen) maken.
Maar daarbij blijft je eigen achtergrond natuurlijk gewoon bestaan. Gelukkig wel.
Als je een uitkeringstrekker bent, draag je zogenaamd niks bij aan de maatschappij. Dat beeld is niet juist, maar dat is volkomen onafhankelijk van het land van herkomst. Ik ken minstens evenveel autochtone uitkeringstrekkers als allochtone. En of iemand iets bijdraagt aan de maatschappij hangt daar niet vanaf.
Maar goed: als je van je Turkse identiteit niks weg wilt doen, zou ik in Turkije gaan wonen. Daar is het zelfs strafbaar als je aan de Turkse identiteit morrelt, als ik goed ben ingelicht.
Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning. :)
pi_118314478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning. :)
Hoezo proefperiode?
Twijfel je soms nog of zo?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:53:34 #107
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118314503
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo proefperiode?
Twijfel je soms nog of zo?
Ik ga een half jaar tot twee jaar naar Turkije om te kijken of ik de goede stad en goed werk voor mezelf kan vinden. Maar dat is pas eind 2013/begin 2014.

Kijken of het lukt een beetje bestaan op te bouwen.

Extra Turkse lessen hadden voor mij wel geholpen ;) (Alhoewel de lessen Turks die ik na school kreeg een hoop hebben geholpen)
pi_118314665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik ga een half jaar tot twee jaar naar Turkije om te kijken of ik de goede stad en goed werk voor mezelf kan vinden. Maar dat is pas eind 2013/begin 2014.

Extra Turkse lessen hadden voor mij wel geholpen ;) (Alhoewel de lessen Turks die ik na school kreeg een hoop hebben geholpen)
Ah, ik was al aan het reageren toen je wijziging doorkwam.
Kijk, daar geeft de Nederlandse staat natuurlijk geen geld aan uit: het opleiden van mensen die naar het buitenland zullen gaan om daar tegen ons te concurreren.
Dat mensen die hier komen om te wonen ook hun eigen identiteit, en dus ook hun eigen taal, willen koesteren, is prima. Er is ook niks tegen het faciliteren van het suiker- of offerfeest. Of het les krijgen in de eigen taal.
Maar om mensen te stimuleren en te helpen met hun emigratie is niet van deze tijd. Dat deden we in de jaren vijftig.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:27:03 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118315071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk, daar geeft de Nederlandse staat natuurlijk geen geld aan uit: het opleiden van mensen die naar het buitenland zullen gaan om daar tegen ons te concurreren.
Dat mensen die hier komen om te wonen ook hun eigen identiteit, en dus ook hun eigen taal, willen koesteren, is prima. Er is ook niks tegen het faciliteren van het suiker- of offerfeest. Of het les krijgen in de eigen taal.
Maar om mensen te stimuleren en te helpen met hun emigratie is niet van deze tijd. Dat deden we in de jaren vijftig.
Precies dit alles ^O^
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_118315261
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
voorzitter Mustapha Ayranci

Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.

''Ik betaal belasting en dus heb ik er recht op dat mijn kinderen ook in het Turks les kunnen krijgen.
Het maakt zich ernstige zorgen, omdat Europese regels worden geschonden. Als de overheid hier niet voor zorgt dan zal de stichting naar de rechter stappen om de overheid dit af te dwingen.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Hij ziet er niet echt uit als een Turk, lijkt eerder Indonesisch of iets dergelijks.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:33:34 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118315729
je moedertaal een recht is _O-

godverdomme :D _O-
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:44:41 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118316329
Ja, die Turkse kinderen gaan echt een toekomst hebben hier met ouders die thuis turks spreken en turks basisonderwijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:20:04 #113
3542 Gia
User under construction
pi_118316912
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daarom kan het in het begin ook gewoon als 2e taal gegeven worden en dan kan er later gekeken worden wat de verdere opties zijn. Je hoeft niet alles in 1 keer te beslissen
Nogmaals, het gaat hier niet om Turks leren, maar om basisonderwijs in 't Turks, voor Turkssprekenden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:26:20 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118317000
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Turken zullen nooit integreren in Nederland. Slaat ook nergens op dat integratie een eis is.

[..]

_O_
Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_118317543
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:02 schreef Red_85 het volgende:
_O-

Maar het is Amsterdam he. Groenlinks heeft daar nog enige houdvast. Ga er niet raar van op kijken mocht dit over 2 jaar werkelijkheid zijn op een aantal scholen.
Dit, en dat lijkt me een bijzonder slechte ontwikkeling voor de integratie.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:06:25 #116
215628 woid
let's get Friendly
pi_118317609
volgende stap: Turks verplicht op de werkvloer.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:13:53 #117
350968 kedge
cicatrix manet
pi_118317715
De meesten spreken en schrijven niet eens fatsoenlijk Nederlands en daar gaan al miljoenen kansloos naartoe. Laat staan nog een taal erbij waardoor ze de taal die ze moeten spreken waarschijnlijk nog slechter beheersen.

En wat kost een LOI of soortgelijke taalstudie... een keer 700 euro....
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_118318028
Wat een mongool die vent. Met z'n 'ik betaal belasting' _O-

Verder:

quote:
De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is.
Dus ook 2e en 3e generatie hier geboren zijn zo Turks dat dat hun moedertaal is?

Wilders kom er maar in 8-)
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:32:10 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118318081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: wie betaald dat?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118318236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mooi initiatief. In Amsterdam en omstreken zal er hier en daar wel vraag naar zijn. Eerst gewoon beginnen met Turks als vreemde taal te geven en daarna maar kijken hoe het loopt.

Er zullen genoeg Turkse ouders zijn die naar de toekomst kijken en misschien wel hopen op een terugkeer. Als de kinderen dan goed Turks spreken kan dat een hoop schelen.
Ja prima, niets houd ze tegen op eigen kosten hun kinderen naar Turkse les te sturen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118318285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

'Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid', zei hij, die niemand van in het buitenland woonachtige Turken mag verlangen. Om de verbondenheid met het vaderland te versterken zullen Turken in de toekomst ook vanuit het buitenland aan parlementsverkiezingen en referendums in Turkije mogen deelnemen.
http://ejbron.wordpress.c(...)ecep-tayyip-erdogan/

:') :') :')
pi_118318608
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Murdera het volgende:
HAHAHA de tering zeg. _O-
Trollen IRL
pi_118318750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat ze hier nog doen? Wonen. Dat recht hebben ze en zolang ze dat recht hebben heb jij er 0,0 over te zeggen.
Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:04:06 #124
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_118318772
whahaha _O-

hijs grappig
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:32 #125
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_118318977
jezus man dat turkse nationalisme wordt alleen maar erger. daar moeten we eens wat aan doen, anders hebben we later een (nog) fasistischer land
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:13:23 #126
38496 Perrin
pi_118319021
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:03 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Dat ze hier wonen, is evident. En het is net zo'n zinnig antwoord als "ademhalen". Ik heb niet gesteld dat ze het recht niet hebben om hier te wonen. De vraag die ik je probeerde te stellen is waarom ze uitgerekend HIER wonen en niet in Turkije. En wat het nut daarvan is, wanneer ze niet wensen te integreren.
Ik hoop dat het niet alleen om het geld is, want voor een beetje geld je laten wegrukken uit dat prachtige moederland is natuurlijk niet erg lovenswaardig.
pi_118319064
quote:

[..]

Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
pi_118319092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom het gelukkig is dat we het eens zijn. Al is overeenstemming wel een prettiger gevoel dan twist.
Ik weet niet wat je bedoelt met zulke figuren als Mustapha. Kennelijk heeft hij wel goed werk gedaan.
En wat we nou eens moeten leren, snap ik ook niet goed.
Maar we zullen zien hoe het afloopt, dat dan weer wel.
Welterusten.
Daarmee bedoel ik mensen die we in Nederland belangrijke functies hebben gegeven om de integratie te bevorderen, terwijl het door hun gedrag, verleden en overtuigingen alleen maar negatief of zelfs averechts uit kan pakken.

Er is in Nederland een hele lijst aan hoogleraren, wetenschappers, wethouders, raadsleden en voorzitters van allerlei stichtingen en instellingen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar die dankzij hun gedrag alleen maar afbreuk deden aan de integratie van minderheden in Nederland.

Voorbeelden van zulk gedrag zijn het weigeren van het schudden van vrouwenhanden of ze zelfs maar een blik waardig gunnen. Het oproepen tot haat of zelfs fysiek geweld tegen homo's. Het invoeren van segregatie door middel van aparte ruimtes, loketten, activiteiten en andere zaken voor vrouwen. Of simpelweg mensen die ingehuurd zijn om de integratie te bevorderen, maar zelf geen enkel woord Nederlands spreken.

Toch blijven we ons in Nederland verbazen als het duidelijk wordt dat mensen zoals Mustapha Ayranci over de schreef gaan. Ze worden door de beleidsmakers hier vaak op handen gedragen en op allerlei manieren beloond terwijl er overduidelijk ernstige twijfels horen te zijn over hun achtergrond en overtuigingen. Diezelfde beleidsmakers blijven ze desondanks net zolang steunen tot hun posities wettelijk onhoudbaar zijn geworden.

Een illustratief voorbeeld in deze is bijvoorbeeld Tariq Ramadan.
Tariq Ramadan werd door toenmalig wethouder Participatie Orhan Kaya aangenomen om als bruggenbouwer tussen moslims en niet-moslims te fungeren. Hij kreeg hier 6 ton per jaar voor om 1 dag in de week als hoogleraar Integratiestudies aan de Erasmus Universiteit te werken.
Dit terwijl hij het jaar daarvoor nog toegang tot Amerika was ontzegt, omdat hij terrorisme had gefinancierd. Ook hoogleraar Jan Berting van de Erasmus Universiteit was tegen de komst van Ramadan, omdat hij op de hoogte was van de geschiedenis van hem. Tariq Ramadan was toentertijd al een internationaal omstreden persoon.

Het duurde dan ook niet lang voordat er ophef over hem ontstond. Ramadan noemde homoseksualiteit een aandoening en een stoornis. De VVD wou vervolgens van zijn contract van 6 ton per jaar voor 1 dag per week werk af. Meerdere kamerleden van de SP en Groenlinks begonnen direct met een tegenoffensief. De Gaykrant en de VVD die opriepen om zijn aftreden werd door hun zwaar bekritiseerd. Ramadan kon makkelijk aanblijven. De twee wethouders van de VVD werden wel gedwongen om af te treden.

Binnen een jaar werd de ophef rondom Ramadan nog veel groter. Zonder medeweten van de gemeente Rotterdam ging Ramadan het discussieprogramma Islam and Life presenteren. In dit programma dat gefinancierd werd door het Iraanse regime, verheerlijkte hij datzelfde streng gelovige Iraanse regime. Oproepen tot een wereldwijde islam en het opdringen van het geloof waren nog het minst erge waar hij naar opriep, maar dat waren de reden voor de gemeente om hem te ontslaan.
Ramadan wou vervolgens tot het einde van zijn contract in 2011 uitbetaald worden, maar kreeg dat niet. Hij spande een rechtszaak tegen Rotterdam aan, maar verloor deze.

We zouden in Nederland moeten leren van de fouten die gemaakt zijn met mensen als Ramadan en
Mustapha Ayranci, zodat we de volgende keer niet weer zulke fouten blijven maken. Alleen als je kijkt hoe de beleidsmakers met zulke mensen omgaan heb ik daar een hard hoofd in en dat zal ten koste gaan van de integratie van minderheden in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118320452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118320507
Turken die willen dat er Turkse les moet worden gegeven _O-
Werd op de hoogte van dit topic gebracht. Vrij kansloos eigenlijk.

Oh en Aldo-MC als je mij een racist vind, zeg dat dan gewoon hier waar ik het kan lezen.
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:35 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat een racist die TS.
pi_118324288
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.

* Eagle_99 voelt zich bedreigd en kruipt zijn bunker in
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_118324453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik kreeg destijds gewoon Turkse les op de basischool(OBS). (1 of 2 uur per week). Begin jaren 2000 is het afgeschaft. Van mij mag het best terug.

Heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor. Sterker nog als er ouders zijn die hun kinderen extra lessen Turks geven dan moedig ik dat zelfs aan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:30:06 #133
38496 Perrin
pi_118325862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:48 schreef Eagle_99 het volgende:

Turkse les is wel wat anders dan basisonderwijs in het Turks..
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:31:22 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_118325908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is op zich prima. In Turkije.
Niet hier in Nederland.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:40:29 #135
38496 Perrin
pi_118326277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is op zich prima. In Turkije.
Niet hier in Nederland.
Als soort van extra keuzevak op scholen met relatief veel kinderen met een Turkse achtergrond zou ik het wel steunen. Maar het idee dat je in Nederland op openbare scholen in het Turks les krijgt (dus rekenen, taal, geschiedenis, etc) is natuurlijk van de pot gerukt.
pi_118326662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.
pi_118326805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:49 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier gaat om Turkse les en geen basisonderwijs(ik zou het wel fout kunnen hebben maar het klinkt onlogisch). Turkse lessen zoals het vroeger was lijkt me mooi, maar alle lessen in het Turks volgen is onmogelijk hier in Nederland. Denk ook niet dat ze dat willen.
Helaas, ik wou dat het zo was. Extra Turkse les zou ik alleen maar positief vinden.
Lees de OP maar, ik ben benieuwd naar je reactie dan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:57:38 #138
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118326954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb het recht hier onderwijs te volgen en ik heb net zo goed het recht om na m'n opleiding te verhuizen en te gaan werken in Turkije. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen met betrekking met mijn keuzes.

Overigens de manier waarop men de integratie in Nederland wilt laten verlopen toont aan dat het niet oké is om je eigen identiteit te behouden als Turk zijnde. De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:58:50 #139
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327001
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat hier niet om Turks leren, maar om basisonderwijs in 't Turks, voor Turkssprekenden.
Wat ik lees gaat het puur om lessen in de Turkse taal.

quote:
Er moet weer Turkse les gegeven worden op de basisschool. Dat vindt de Turkse Arbeidersvereniging.
Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.

Volgens een Europees Verdrag hebben kinderen recht op les in hun moedertaal. Ook de Verenigde Naties dringen hier op aan. Als het niet wordt toegestaan stapt de Arbeidersvereniging naar de rechter.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
pi_118327060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Turkse premier Erdogan waarschuwt de Turkse bevolking in Europa niet voor niks voor de gevaren van de "integratie".
Gevaren nog wel? Wat een extreme hypocriet van ubernationalist Erdogan! :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:00:29 #141
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.
Ik heb de keuze niet gemaakt om hier te komen wonen. Ik ben hier geboren en dat was het dan wel. De eerste generatie die hier naartoe kwam wilde ook wel terug maar is blijven haken door verschillende problemen. De generatie daarna was de twijfel generatie en nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:28 #142
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: wie betaald dat?
Wie betaalt wat?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:58 #143
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327128
quote:
Oh nu heb je me hoor. Een blog van een random persoon met random artikelen en random conclusies. poeh poeh
pi_118327134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]
nu lijkt er een generatie op te komen die de weg terug naar huis lijkt te vinden.
Hoe eerder hoe beter! Doei man! :W

PS: http://www.journalistintu(...)nder-de-turken_2805/

8-)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:03:07 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327174
quote:

[..]

Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:04:06 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327224
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar troost je, CYH wordt in Turkije niet voor volle Turk aangezien en dan gaat hij daar weer over Nederland opscheppen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Toch blijf jij altijd die "Nederlander" in Turkije, met beetje raar accentje en anders dan Turken die in Turken hebben gewoond en hun hele leven zijn opgegroeid. Hoop dat dat niet teveel pijn gaat doen.
Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen: Liever een Nederlander in Turkije dan een Turk in Nederland. :)
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:05:08 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_118327267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat men niet wilt integreren. Men voelt zich meer Turks dan Nederlands en dat is ook normaal als je ziet hoe men denkt, praat en stemt.
Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:06:26 #148
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waarom dan toch hier blijven? Als men niet wil integreren is er toch niks aan voor deze mensen?
Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:08:06 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_118327381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Er lijkt dan ook een trend te ontstaan waarin hoogopgeleide Turken vertrekken naar Turkije. De lager/niet opgeleiden hebben geen (grote) kansen in Turkije die blijven dan vaak hier.
En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:22 #150
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118327440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En waar hebben deze Turken die hoge opleiding genoten?
Onder andere in Nederland.

quote:
En is er zo weinig werk voor arbeiders in Turkije?
Voor ongeschoold arbeid zijn er genoeg mensen in Turkije die dat kunnen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:58 #151
38496 Perrin
pi_118327473
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt mij iig een erg ongelukkig bestaan, zo ver verwijderd van het land waar je hart ligt.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:11:06 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_118327525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lijkt mij iig een erg ongelukkig bestaan, zo ver verwijderd van het land waar je hart ligt.
Mij ook. Als ik zou emigreren naar bijv Canada en ik zou me daar doodongelukkig voelen zou ik zo snel mogelijk teruggaan naar Nederland.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:19:58 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118327891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mij ook. Als ik zou emigreren naar bijv Canada en ik zou me daar doodongelukkig voelen zou ik zo snel mogelijk teruggaan naar Nederland.
Maar als je naast gratis aanzienlijk meer geld dan in je thuisland, een gratis huis en ook nog eens gratis school in het Nederlands krijgt, dan zal dat best aantrekkelijk zijn voor sommigen.
censuur :O
pi_118328235
quote:
Op het vwo komt er een tweede moderne vreemde taal als hele taal in het
gemeenschappelijk deel te staan. De leerling kiest daarbij uit het aanbod van de
school, dat kan bestaan uit Duits, Frans, Italiaans, Russisch, Spaans, Arabisch en
Turks. In principe heeft dus elke atheneumleerling naast Engels een tweede moderne
(vreemde) taal in het pakket.
Bij het gymnasium wordt de tweede moderne vreemde taal vervangen door Latijnse of
Griekse taal en literatuur.
http://www.slo.nl/downloa(...)0Arabish__Turks.pdf/
Ik denk dat vooral het woordje "moet" in deze discussie belangrijk is. Het is nl al jaren zo dat leerlingen naast Nederlands en Engels zelf mogen kiezen welke vreemde taal ze ernaast mogen nemen.

Het is dus niet de vraag of het wel of niet moet komen toch? Want het is er al, maar meer het verhaal "moeten" want de leerlingen kunnen gewoon zelf kiezen voor het vak bij bepaalde scholen. kan me niet herinneren dat leerlingen op die school voor het vak "vreemde talen"extra moesten betalen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_118328243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
pi_118328287
Je zou toch denken dat de beste man de kinderen van de groep die hij vertegenwoordigt de best mogelijke kansen in het leven wil bieden, en met les in het Turks zal hem dat niet bijzonder snel gaan lukken.
pi_118328852
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je geeft nog steeds niet werkelijk antwoord op de vraag. Als mensen zich meer Turks voelen, wat doen ze dan hier in Nederland? Als ik mezelf Zweed zou voelen, ging ik wel in Zweden wonen....
Één woord: uitkering
pi_118329115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Helaas, ik wou dat het zo was. Extra Turkse les zou ik alleen maar positief vinden.
Lees de OP maar, ik ben benieuwd naar je reactie dan.
Uhm nee, zie:

Voor 2004 was het normaal dat kinderen les kregen in hun moedertaal, maar dat werd afgeschaft. Ten onrechte, concludeert de Turkse Arbeidersvereniging Amsterdam na acht jaar onderzoek.

Voor 2004 kregen mensen geen basisonderwijs in het Turks(ik weet het uit mezelf, en stel je voor wat voor chaos zou ontstaan als er toen wel basisonderwijs werd gegeven), maar gewoon een aantal uren Turkse les per week. Geen enkel Turk zou willen dat zijn kind 8 jaar lang alleen in het Turks les gaat volgen in Nederland, dat is ook niet mogelijk. Het is duidelijk dat het hier gaat om een paar uurtjes Turkse les net zoals het vroeger in mijn tijd was.
pi_118329215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:46 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Één woord: uitkering
Helaas waar.
Praktijkvoorbeeld uit de Zweedse taalcursus die immigranten krijgen.
Als je in Zweden gaat wonen ga je een taalcursus volgen. Voltooi je het eerste niveau dan krijg je omgerekend zo'n 600 euro van de staat (ja serieus).
Het niveau van die taalcursus is gigantisch. Mensen die een andere Germaanse taal spreken of al een beetje Zweeds kunnen gaan naar de gewone lessen.
Mensen die (in hun eigen taal!) volledig analfabeet zijn krijgen eerst les in het alfabet, Aáá..Béé.. Céé enz.
De eerste groep vindt op den duur wel een baan. Die tweede groep?.. die belanden per direct in de uitkering, leren de taal niet fatsoenlijk en zijn volledig kansloos op de arbeidsmarkt (dat zijn ze al zodra ze binnen worden gelaten natuurlijk) en worden aan alle kanten geholpen en in de watten gelegd.
Free Money money money...
pi_118329261
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wat is dit voor een beredenering? :') Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier? :')
Wij Turken zullen niet gaan assimileren, dat mag duidelijk zijn.
pi_118329573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wat is dit voor een beredenering? :') Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier? :')
Natuurlijk wel! Het blijft natuurlijk wel de vraag wat je hier dan doet? Dan is het voor jezelf toch veel prettiger om in een land te wonen waar iedereen dezelfde taal spreekt, waar jouw godsdienst niet als inferieur wordt beschouwd, etc., etc.? Wat heb je hier dan te zoeken? Dat vraag ik me net als degene die je gequote heb ook af.

En wij Turken? :') Jullie Turken schreeuwen als het jullie Turken uitkomt het hardst dat je niet alle Turken over één kam mag scheren.
pi_118329599
Ik wil nu als Marokkaan ook Arabisch les krijgen...... Nee zo werkt het niet in Nederland.

Turken zijn veelte nationalistisch en daarom doen zij dit soort dingen, het is tijd dat Turken gaan leren dat men in Nederland leeft en zich een beetje moet aanpassen.
pi_118329639
quote:
De vraag was niet of je wel of niet welkom bent, het was gewoon oprechte interesse: waarom ga je in Nederland wonen, leven en werken als je je op en top Turk voelt? Waarom ga je dan geen toekomst bouwen in Turkije? Wat is de beweegreden om toch hier te blijven?

Ik snap dat namelijk oprecht niet. Waarom wil je wonen in een land waarvan je je geen burger voelt?
pi_118329711
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

De vraag was niet of je wel of niet welkom bent, het was gewoon oprechte interesse: waarom ga je in Nederland wonen, leven en werken als je je op en top Turk voelt? Waarom ga je dan geen toekomst bouwen in Turkije? Wat is de beweegreden om toch hier te blijven?

Ik snap dat namelijk oprecht niet. Waarom wil je wonen in een land waarvan je je geen burger voelt?
Is toch simpel? In Nederland verdien je meer en makkelijker geld......
pi_118329729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil nu als Marokkaan ook Arabisch les krijgen...... Nee zo werkt het niet in Nederland.

Turken zijn veelte nationalistisch en daarom doen zij dit soort dingen, het is tijd dat Turken gaan leren dat men in Nederland leeft en zich een beetje moet aanpassen.
En dat zeg jij, met je homofobe praat? :D

Als je één ding over Turken kunt zeggen, is het wel dat ze zich nog altijd beter gedragen én beter aangepast zijn dan Marokkanen. De problemen die we in dit land hebben met Marokkanen zijn duidelijk groter dan die met Turken.
pi_118329745
quote:

[..]

"Zij Turken" trekken nou eenmaal liever de kaart dat ze door de Nederlandse bevolking niet geaccepteerd worden. Dat zit zo ingeslepen en wordt alweer 4 generaties van vader op zoon doorgegeven. Tot en met de jaren bleek het trekken van deze kaart ook uiterst slim en doeltreffend. Neem het hem niet kwalijk :')
pi_118329802
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:11 schreef Boldface het volgende:

[..]

En dat zeg jij, met je homofobe praat? :D

Als je één ding over Turken kunt zeggen, is het wel dat ze zich nog altijd beter gedragen én beter aangepast zijn dan Marokkanen. De problemen die we in dit land hebben met Marokkanen zijn duidelijk groter dan die met Turken.
Ik weet niet wat je bedoeld met homofobe... Ik bedoel we hebben het hier nooit over de Homo wezen gehad.

Turken in Nederland zijn minder aangepast dan Marokkanen, Turken praten onder elkaar altijd Turks.
pi_118329826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Het blijft natuurlijk wel de vraag wat je hier dan doet? Dan is het voor jezelf toch veel prettiger om in een land te wonen waar iedereen dezelfde taal spreekt, waar jouw godsdienst niet als inferieur wordt beschouwd, etc., etc.? Wat heb je hier dan te zoeken? Dat vraag ik me net als degene die je gequote heb ook af.

En wij Turken? :') Jullie Turken schreeuwen als het jullie Turken uitkomt het hardst dat je niet alle Turken over één kam mag scheren.
quote:

[..]

Het is niet zo makkelijk als gezegd om een opgebouwde leven hier achter te laten en naar Turkije te emigreren. Er zijn genoeg mensen(die ik persoonlijk ken), die weg willen maar niet kunnen omdat ze daar van 0 moeten beginnen. Als je in je eentje bent is dat misschien wel mogelijk en makkelijk maar met je familie kan je zoiets niet zo gauw wagen.
Jongere Turken, vooral hoogopgeleide, emigreren één voor één naar Turkije(ten nadeel van Nederland), maar de oudere generatie zal hier moeite mee hebben. In Turkije stel je niets voor zonder papieren.

Uitzonderingen buiten gelaten, Turken zullen niet assimileren, dat is wat ik zie, heeft niets met over één kam scheren te maken.
pi_118329834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:11 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Is toch simpel? In Nederland verdien je meer en makkelijker geld......
Ja dat zal vast de enige reden zijn ja. Voor een paar centen meer in een land gaan wonen waar een moraal heerst wat in alles afwijkt van de jouwe. Doe eens niet zo naïef man.
pi_118329842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef De_Ilias het volgende:

Dat kreeg je voor 2004 ook ;)
pi_118329921
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:13 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoeld met homofobe... Ik bedoel we hebben het hier nooit over de Homo wezen gehad.

Turken in Nederland zijn minder aangepast dan Marokkanen, Turken praten onder elkaar altijd Turks.
Dat heeft eerder met 'jullie' te maken dan de Turken. Marokkanen kunnen elkaar onderling meestal niet verstaan(Arabisch-Amazich, of wat het ook was) terwijl zelfs Koerden in NL goed Turks kunnen praten.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:17:55 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_118329960
quote:

[..]

Waarom niet? En waarom ben je hier dan al je dat perse niet wilt?
pi_118329998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
pi_118330028
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Om Nederland te gebruiken. Assimileren hoeft ook niet trouwens. Dat doen de Chinezen ook niet. Chinezen vragen ook niet om Chinese les op een Nederlandse school. DAT is het verschil.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:20:11 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_118330042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
Dat hoeft toch ook helemaal niet? :?
pi_118330045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan?
pi_118330053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:13 schreef De_Ilias het volgende:

Dat eerste is aantoonbare onzin, maar daar gaat dit topic niet over.

Dat Turken onder elkaar Turks praten, wil niet zeggen dat ze daarom minder aangepast zijn dan Marokkanen. Minder aangepast dan Marokkanen is namelijk onmogelijk.
pi_118330109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook helemaal niet? :?
Assimileren is niet hetzelfde als integreren. Je kan integreren zonder je eigen afkomst op te geven.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:22:48 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_118330115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Assimileren is niet hetzelfde als integreren. Je kan integreren zonder je eigen afkomst op te geven.
Nou, wat is het probleem dan?
pi_118330178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

_O- jij bent zelf degene die het woord assimileren er in flikkert. Niemand die om assimilatie vraagt verder.
pi_118330180
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, wat is het probleem dan?
Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.
pi_118330205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:14 schreef Eagle_99 het volgende:
Het is niet zo makkelijk als gezegd om een opgebouwde leven hier achter te laten en naar Turkije te emigreren. Er zijn genoeg mensen(die ik persoonlijk ken), die weg willen maar niet kunnen omdat ze daar van 0 moeten beginnen. Als je in je eentje bent is dat misschien wel mogelijk en makkelijk maar met je familie kan je zoiets niet zo gauw wagen.
Jongere Turken, vooral hoogopgeleide, emigreren één voor één naar Turkije(ten nadeel van Nederland), maar de oudere generatie zal hier moeite mee hebben. In Turkije stel je niets voor zonder papieren.
Ze spreken de taal, ze hebben er doorgaans wel familie; genoeg aanknopingspunten. Bovendien is Turkije een land dat economisch gezien erg goed scoort: er is veel groei, dus er liggen ook veel kansen. Ook is er onderwijs in het Turks voorhanden. En zoals al gezegd: ook op religieus vlak is er veel meer begrip.

Aangezien jonge Turken massaal emigreren snap ik nog minder waarom Nederland in die groep zou investeren door het bekostigen van taalonderwijs, waar we nul komma nul de vruchten van plukken. De investeringen in onderwijs zijn een investering in onze samenleving en economie. Investeren in Turkse les is investeren in mensen die Nederland verlaten. Laat ze dat zelf maar bekostigen. Als ik morgen Fins wil leren, gaat de overheid dat ook niet voor mij betalen.
pi_118330256
Beter investeren ze meer geld in beter taalonderwijs voor het Nederlands in plaats van al die prettaaltjes op basisscholen te gaan onderwijzen.
Eerst dat gemekker over dat Engels op de basisschool zou moeten worden onderwezen en nu dit weer.
Nu betalen ouders blijkbaar zelf voor extra taalles en dat is zoals het hoort. Als je iets extra's erbij wil hebben dan betaal je er maar zelf voor. Heb je het geld niet, pech gehad.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:26:37 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_118330278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik zie geen probleem zolang van ons niet gevraagd wordt dat wij assimileren. Integratie moet, daar valt niet over te discussiëren.
Nou, dan zijn we het dus eens dat basisonderwijs op elke school in Nederland in het Nederlands moet?
pi_118330280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:24 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

_O- jij bent zelf degene die het woord assimileren er in flikkert. Niemand die om assimilatie vraagt verder.
Er wordt van ons, onder mom van integratie, gevraagd om te assimileren(niet door de staat trouwens). Als ik me Turks voel mag ik volgens vele oprotten uit Nederland, terwijl niemand dat mij kan verplichten.
pi_118330325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we het dus eens dat basisonderwijs op elke school in Nederland in het Nederlands moet?
Ik heb dan ook niet het tegenovergestelde gezegd. Ik zei alleen dat Turkse lessen welkom zijn, geen basisonderwijs in het Turks.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:28:13 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_118330337
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Er wordt van ons, onder mom van integratie, gevraagd om te assimileren(niet door de staat trouwens). Als ik me Turks voel mag ik volgens vele oprotten uit Nederland, terwijl niemand dat mij kan verplichten.
Onzin, dat maak jij er van.
Het topic gaat over iemand die wil dat er Turks onderwijs op Nederlandse scholen gegeven gaat worden.
pi_118330357
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wie vraagt dat dan? Dat wordt toch ook niet aan Chinezen gevraagd?
pi_118330414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het topic gaat over iemand die wil dat er Turks onderwijs op Nederlandse scholen gegeven gaat worden.
Ja hij sleept er iets met de haren bij wat er helemaal niet toe doet en waar het helemaal niet over gaat. Wat ook niet waar is naar mijn mening en daar blijft ie maar op doorgaan. Fucking kansloos. Op zo'n manier is discussieren sowieso kansloos.
pi_118330446
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:25 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ze spreken de taal, ze hebben er doorgaans wel familie; genoeg aanknopingspunten. Bovendien is Turkije een land dat economisch gezien erg goed scoort: er is veel groei, dus er liggen ook veel kansen. Ook is er onderwijs in het Turks voorhanden. En zoals al gezegd: ook op religieus vlak is er veel meer begrip.

Aangezien jonge Turken massaal emigreren snap ik nog minder waarom Nederland in die groep zou investeren door het bekostigen van taalonderwijs, waar we nul komma nul de vruchten van plukken. De investeringen in onderwijs zijn een investering in onze samenleving en economie. Investeren in Turkse les is investeren in mensen die Nederland verlaten. Laat ze dat zelf maar bekostigen. Als ik morgen Fins wil leren, gaat de overheid dat ook niet voor mij betalen.
Zoals ik al zei, het is veel moeilijker voor de oudere generaties. Die zullen dan ook waarschijnlijk onderin een vliegtuig naar Turkije keren.
Over religieus vlak ben ik het persoonlijk niet mee eens, ik ben een vrij seculiere moslim, iets wat de laatste tijd niet echt gewaardeerd wordt in Turkije. Maar het merendeel zal het vast niet erg vinden.

Ik denk dat we ons moeten afvragen waarom jonge Turken massal (willen) emigreren.
pi_118330510
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).
pi_118330517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:31 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is veel moeilijker voor de oudere generaties. Die zullen dan ook waarschijnlijk onderin een vliegtuig naar Turkije keren.
Over religieus vlak ben ik het persoonlijk niet mee eens, ik ben een vrij seculiere moslim, iets wat de laatste tijd niet echt gewaardeerd wordt in Turkije. Maar het merendeel zal het vast niet erg vinden.

Ik denk dat we ons moeten afvragen waarom jonge Turken massal (willen) emigreren.
Vanwege de crisis en Turkije ligt om de hoek waar ze familie hebben. Verder staan Turken niet alleen met een emigratiewens.
pi_118330553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Sorry voor het oftopic gaan, maar daar komt het op neer. Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen(die trouwens irl niets durven zeggen maar ok).
_O- jij maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk met de onzin die je hier probeert te verkopen.
pi_118330581
quote:

[..]

Denk dat dat menseigen is.
Als je zegt:"ik hoor niet bij jullie" moet je niet vreemd opkijken als je wordt uitgekotst. Dat geldt voor elke groep, van de voetbalclub tot aan de maatschappij in het algemeen.
pi_118330582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef karton2 het volgende:

[..]

Vanwege de crisis en Turkije ligt om de hoek waar ze familie hebben. Verder staan Turken niet alleen met een emigratiewens.
Ik denk dat er meerdere redenen zijn, maar dat was het onderwerp niet, dus hou ik op..
pi_118330601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:34 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

_O- jij maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk met de onzin die je hier probeert te verkopen.
Jij niet :')
pi_118330660
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als je zegt:"ik hoor niet bij jullie" moet je niet vreemd opkijken als je wordt uitgekotst. Dat geldt voor elke groep, van de voetbalclub tot aan de maatschappij in het algemeen.
Ik mag zeggen wat ik ben/voel zolang ik me aan de regels/normen en waarden van het land waar ik woon hou. Het is belachelijk dat er zoveel probleem hierom gemaakt wordt.
pi_118330681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik vraag me liever (eerst) af waarom derde-generatie-allochtonen zich toch nog steeds Turk voelen, in plaats van Nederlander. Daar zal de Nederlandse benadering deels schuldig aan zijn, maar het ligt ook wel bij de groep zelf.
pi_118330693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:35 schreef karton2 het volgende:

[..]

Daarnaast heeft het iets "ondankbaars" wanneer Nederland wel goed genoeg is om voor de halve familie uitkeringen en subsidies neer te tellen, maar dat geheel terzijde.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:38:51 #200
38496 Perrin
pi_118330697
quote:

[..]

Als je al zegt dat je je Turks voelt wordt je aangevallen door allerlei mensen
Mwah, er zijn misschien een paar mafkezen die zo zijn, maar volgens mij zijn die echt in de minderheid. Trots zijn op je afkomst en je cultuur is een mooie eigenschap (als het niet doorslaat naar een soort militant nationalisme).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')