Ja, Dat mag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ben trots om Turk te zijn.
Als je in een land MOET integreren slaat het gevoel heel snel om. Ook mag je niks van je eigen identiteit behouden in Nederland want anders moet je maar opdonderen, heb je hier niks te zoeken en ben je een uitkering trekken die geen bijdrage heeft aan de maatschappij. Nee, een maatschappij die onder andere zo denkt hoef ik geen onderdeel van te zijn. Ik zie er dan ook 0,0 in om een deel van mij identiteit weg te doen zodat ik me in de kijker kan spelen van de gemiddelde Nederland.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, Dat mag.
Maar waarom zou dat je verhinderen om in Nederland te integreren?
Ik ben Brabander van geboorte, Gelderlander van woonplaats. Ik ben van boerenafkomst en heb gymnasium beta gedaan.
Dus geen Amsterdammer uit de Jordaan die een emmer bier per dag drinkt en levensliederen zingt.
Of nog zo wat voorbeelden.
Maar waarom zou dat me verhinderen me Nederlander te voelen?
Ik weet niet waarom het gelukkig is dat we het eens zijn. Al is overeenstemming wel een prettiger gevoel dan twist.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zijn wij het gelukkig eens. Ik vind het overigens schokkend dat wij voor zulke verantwoordelijke posities als integratie en arbeidsparticipatie van minderheden telkens weer zulke figuren als Mustapha aan blijven stellen.
Wanneer leren we dat nou eens in Nederland?
Oh, en Jellereppe die zelf Marokkaan is geloof ik, gaat het nieuws omtrent deze toekomstige rechtszaak in de gaten houden en op Fok! posten. Mooi, en nu ga ik eindelijk slapen
Nounounou.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je in een land MOET integreren slaat het gevoel heel snel om. Ook mag je niks van je eigen identiteit behouden in Nederland want anders moet je maar opdonderen, heb je hier niks te zoeken en ben je een uitkering trekken die geen bijdrage heeft aan de maatschappij. Nee, een maatschappij die onder andere zo denkt hoef ik geen onderdeel van te zijn. Ik zie er dan ook 0,0 in om een deel van mij identiteit weg te doen zodat ik me in de kijker kan spelen van de gemiddelde Nederland.
Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nounounou.
Natuurlijk moet je integreren in een land waar je woont en waar je van plan bent te blijven wonen. Al was het maar voor je eigen gemak.
Voor de goede orde: ik ben vrijwilliger geweest bij Vluchtelingenwerk en heb daar vrienden aan overgehouden. En het blijkt voor henzelf erg lastig als ze zich de taal en de gebruiken niet eigen (kunnen) maken.
Maar daarbij blijft je eigen achtergrond natuurlijk gewoon bestaan. Gelukkig wel.
Als je een uitkeringstrekker bent, draag je zogenaamd niks bij aan de maatschappij. Dat beeld is niet juist, maar dat is volkomen onafhankelijk van het land van herkomst. Ik ken minstens evenveel autochtone uitkeringstrekkers als allochtone. En of iemand iets bijdraagt aan de maatschappij hangt daar niet vanaf.
Maar goed: als je van je Turkse identiteit niks weg wilt doen, zou ik in Turkije gaan wonen. Daar is het zelfs strafbaar als je aan de Turkse identiteit morrelt, als ik goed ben ingelicht.
Hoezo proefperiode?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voor volgend jaar staat er gelukkig al een proefperiode in Turkije in de planning.
Ik ga een half jaar tot twee jaar naar Turkije om te kijken of ik de goede stad en goed werk voor mezelf kan vinden. Maar dat is pas eind 2013/begin 2014.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo proefperiode?
Twijfel je soms nog of zo?
Ah, ik was al aan het reageren toen je wijziging doorkwam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ga een half jaar tot twee jaar naar Turkije om te kijken of ik de goede stad en goed werk voor mezelf kan vinden. Maar dat is pas eind 2013/begin 2014.
Kijken of het lukt een beetje bestaan op te bouwen.
Extra Turkse lessen hadden voor mij wel geholpen(Alhoewel de lessen Turks die ik na school kreeg een hoop hebben geholpen)
Precies dit allesquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik was al aan het reageren toen je wijziging doorkwam.
Kijk, daar geeft de Nederlandse staat natuurlijk geen geld aan uit: het opleiden van mensen die naar het buitenland zullen gaan om daar tegen ons te concurreren.
Dat mensen die hier komen om te wonen ook hun eigen identiteit, en dus ook hun eigen taal, willen koesteren, is prima. Er is ook niks tegen het faciliteren van het suiker- of offerfeest. Of het les krijgen in de eigen taal.
Maar om mensen te stimuleren en te helpen met hun emigratie is niet van deze tijd. Dat deden we in de jaren vijftig.
Hij ziet er niet echt uit als een Turk, lijkt eerder Indonesisch of iets dergelijks.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
voorzitter Mustapha Ayranci
Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.
''Ik betaal belasting en dus heb ik er recht op dat mijn kinderen ook in het Turks les kunnen krijgen.
Het maakt zich ernstige zorgen, omdat Europese regels worden geschonden. Als de overheid hier niet voor zorgt dan zal de stichting naar de rechter stappen om de overheid dit af te dwingen.
De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Nogmaals, het gaat hier niet om Turks leren, maar om basisonderwijs in 't Turks, voor Turkssprekenden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daarom kan het in het begin ook gewoon als 2e taal gegeven worden en dan kan er later gekeken worden wat de verdere opties zijn. Je hoeft niet alles in 1 keer te beslissen
Maar dan de grote vraag: waarom woon je in een land waar je nooit van plan bent om echt mee te doen. Om voor altijd, tot in de lengte der generaties, binnen je eigen clubje te praten, huwen, etc? Was dan in je geliefde moederland gebleven als je daar geen afstand van kan doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turken zullen nooit integreren in Nederland. Slaat ook nergens op dat integratie een eis is.
[..]
Dit, en dat lijkt me een bijzonder slechte ontwikkeling voor de integratie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:02 schreef Red_85 het volgende:
![]()
Maar het is Amsterdam he. Groenlinks heeft daar nog enige houdvast. Ga er niet raar van op kijken mocht dit over 2 jaar werkelijkheid zijn op een aantal scholen.
Dus ook 2e en 3e generatie hier geboren zijn zo Turks dat dat hun moedertaal is?quote:De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is.
Zeg eens eerlijk: wie betaald dat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ga een half jaar tot twee jaar naar Turkije om te kijken of ik de goede stad en goed werk voor mezelf kan vinden. Maar dat is pas eind 2013/begin 2014.
Kijken of het lukt een beetje bestaan op te bouwen.
Ja prima, niets houd ze tegen op eigen kosten hun kinderen naar Turkse les te sturen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mooi initiatief. In Amsterdam en omstreken zal er hier en daar wel vraag naar zijn. Eerst gewoon beginnen met Turks als vreemde taal te geven en daarna maar kijken hoe het loopt.
Er zullen genoeg Turkse ouders zijn die naar de toekomst kijken en misschien wel hopen op een terugkeer. Als de kinderen dan goed Turks spreken kan dat een hoop schelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |