abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118332367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar staat dat dan ? Daar moet je even een andere bron voor aanwenden, want ook die eerste zin kan foutief zijn. Verder denk ik wel dat jij gelijk hebt, maar ik weet het nog steeds niet zeker.
onderwijs allochtone levende talen (OALT)

Vroeger OET (onderwijs in eigen taal). Wettelijke regeling van 1998 voor lessen (buiten schooltijd) in de moedertaal aan kinderen van allochtonen op basisschoolleeftijd. De lessen worden gegeven door oalt-leerkrachten. Omdat er geen wetenschappelijke consensus is over het positieve effect van oalt werd het op 1 augustus 2004 afgeschaft.

http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/238/
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_118332451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:16 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

onderwijs allochtone levende talen (OALT)

Vroeger OET (onderwijs in eigen taal). Wettelijke regeling van 1998 voor lessen (buiten schooltijd) in de moedertaal aan kinderen van allochtonen op basisschoolleeftijd. De lessen worden gegeven door oalt-leerkrachten. Omdat er geen wetenschappelijke consensus is over het positieve effect van oalt werd het op 1 augustus 2004 afgeschaft.

http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/238/
Ah, maar het zijn dus wel diezelfde lessen (dus alle algemene lessen) in het Turks ? Er staat namelijk 'voor lessen IN de moedertaal'. Gingen ze dan nog wel naar de reguliere (Nederlandse) lessen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 16:18:59 ]
pi_118332489
:{
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_118332555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:40 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat een probleem moet zijn. Ik ben een Nederlandse Turk, en heb daar geen problemen mee, waarom zou ik? Dit bedoel ik met assimileren. Van ons wordt verwacht dat we ons volledig Nederlands gaan voelen maar dat zal niet mogelijk zijn, denk ik.
Waarom niet? Als je toch nooit meer naar Turkije teruggaat, waarom zou je je dan nog Turk voelen? Jouw kinderen en kleinkinderen zullen nog veel minder op hebben met Turkije...
pi_118332643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, maar het zijn dus wel diezelfde lessen (dus alle algemene lessen) in het Turks ? Er staat namelijk 'voor lessen IN de moedertaal'. Gingen ze dan nog wel naar de reguliere (Nederlandse) lessen ?
Ik denk niet dat het überhaupt mogelijk was geen Nederlandse lessen te volgen. Ik herinner me niet veel maar wij kregen volgens mij gewoon grammatica en misschien wat basis onderwerpen(uit één boek) in die 1 of 2 uur per week.

Ik heb tot 2002 Turkse les(1 of 2 uur per week) op school gehad en heb mijn "uitstekende"(vergeleken met mede allochtonen) Turks ook te danken aan deze lessen(waarvan ik me niet veel meer herinner eigenlijk).
pi_118332819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:23 schreef Eagle_99 het volgende:

Ik heb tot 2002 Turkse les(1 of 2 uur per week) op school gehad en heb mijn "uitstekende"(vergeleken met mede allochtonen) Turks ook te danken aan deze lessen(waarvan ik me niet veel meer herinner eigenlijk).
Leuk en aardig, maar dat is natuurlijk geen zaak van de Nederlandse staat. Het staat je vrij dat in eigen tijd en op eigen kosten te doen, maar that's it.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118332841
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Waarom niet? Als je toch nooit meer naar Turkije teruggaat, waarom zou je je dan nog Turk voelen? Jouw kinderen en kleinkinderen zullen nog veel minder op hebben met Turkije...
Waarom zouden we nooit naar Turkije moeten? We hebben nog steeds familie daar, mijn grootouders, een groot aantal neefjes en nichtjes wonen daar. Waarom zou ik alle contact moeten breken met hen door mijn taal, afkomst enz. te vergeten? Er zullen vast Turken zijn die niets meer voor Turkije zullen voelen maar zij zullen een minderheid blijven. Ik denk dat de meeste Turken toch wel in hun achterhoofd een plan hebben om terug te keren(na hun pensioen bijv.). Ik ken ook genoeg pensioengerechtigden die 6 maanden in Turkije en 6 maanden in Nederland verblijven.

Als iemand niets met Turkije of Turken te maken wilt hebben is dat zijn eigen keus, net zoals het tegenovergestelde. Dit moet gewoon niet een probleem zijn om hier te leven.
pi_118332903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar dat is natuurlijk geen zaak van de Nederlandse staat. Het staat je vrij dat in eigen tijd en op eigen kosten te doen, maar that's it.
Ik weet niet wat internationale verdragen hierover zeggen maar dat is wat de aanklagers mogen uitzoeken. Het gaat mij erom dat het van mij mag.
pi_118333061
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat internationale verdragen hierover zeggen
Dus ik mag in Turkije gaan wonen en dan eisen dat de Turkse staat mij NLe les gaat geven?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118333203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus ik mag in Turkije gaan wonen en dan eisen dat de Turkse staat mij NLe les gaat geven?
Als Turkije onder een verdrag dat dat verplicht zijn handtekening heeft gezet mag je dat eisen ja.

Maar jij als Nederlander zal waarschijnlijk naar een Internationale College gaan waar je sowieso geen Turks maar Engels les volgt.
pi_118333283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:28 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Waarom zouden we nooit naar Turkije moeten? We hebben nog steeds familie daar, mijn grootouders, een groot aantal neefjes en nichtjes wonen daar. Waarom zou ik alle contact moeten breken met hen door mijn taal, afkomst enz. te vergeten? Er zullen vast Turken zijn die niets meer voor Turkije zullen voelen maar zij zullen een minderheid blijven. Ik denk dat de meeste Turken toch wel in hun achterhoofd een plan hebben om terug te keren(na hun pensioen bijv.). Ik ken ook genoeg pensioengerechtigden die 6 maanden in Turkije en 6 maanden in Nederland verblijven.

Als iemand niets met Turkije of Turken te maken wilt hebben is dat zijn eigen keus, net zoals het tegenovergestelde. Dit moet gewoon niet een probleem zijn om hier te leven.
Ik bedoelde niet dat je voor familiebezoek afreist, ik bedoelde permanent teruggaan. En ik zei ook niet dat je geen contact meer mocht hebben met familieleden, maar ik vroeg waarom je je nog Turk zou voelen. Voel je je eigenlijk ook Nederlander, of helemaal niet?
pi_118333370
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet dat je voor familiebezoek afreist, ik bedoelde permanent teruggaan. En ik zei ook niet dat je geen contact meer mocht hebben met familieleden, maar ik vroeg waarom je je nog Turk zou voelen. Voel je je eigenlijk ook Nederlander, of helemaal niet?
Een Turk die zich Nederlander voelt? Dat is een grap, Turken zijn erg racistisch en blijven liever onder elkaar.
pi_118333382
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik voel me (ook) een Nederlander ja, waarom niet? Ik heb althans een dubbele nationaliteit.
pi_118333400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Een Turk die zich Nederlander voelt? Dat is een grap, Turken zijn erg racistisch en blijven liever onder elkaar.
:')
pi_118333531
quote:
Marokkanen zijn net zo erg man, als neger hoef je niet te proberen met een dochter te huwen. Ook niet als je een Senegalese Moslim bent hoor. En de dame wordt zwaar uitgelachen en mag hopen dat haar kinderen niet te donker eruit komen en met iets te grote lippen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118333646
quote:

[..]

Iets zegt mij dat jij vanaf nu beter uit dit topic kunt wegblijven. Ik zou je alleen nog willen adviseren om met enige spoed een spiegel te kopen.
pi_118333737
Marokkanen zijn ook racistisch dat ontken ik niet, Marokkanen houden inderdaad niet van donkere mensen. Ik vind Marokkanen ook een erg volkje, daar niet van...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:48:33 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118333742
quote:

[..]

gewoon nationalistisch hoor :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118333814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:48 schreef De_Ilias het volgende:
Marokkanen zijn ook racistisch dat ontken ik niet, Marokkanen houden inderdaad niet van donkere mensen. Ik vind Marokkanen ook een erg volkje, daar niet van...
Nou nou, dus nu heb je al een hekel aan Marokkanen, Turken En Egyptenaren. Nou nou zeg.
pi_118333815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik voel me (ook) een Nederlander ja, waarom niet? Ik heb althans een dubbele nationaliteit.
OK, prima. Maar dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet zou assimileren? Ik bedoel: je bent al gauw 95 procent van de tijd (op een enkele reis na) in Nederland. Waarom zou je je dan als Turk manifesteren? Daarmee bedoel ik niet dat je je afkomst moet verdoezelen of doen alsof je daar geen familie hebt, maar gewoon... als je altijd hier bent en hier ook wilt blijven, dan ben je eigenlijk toch Nederlander?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:53:13 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118333924
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

OK, prima. Maar dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom je niet zou assimileren? Ik bedoel: je bent al gauw 95 procent van de tijd (op een enkele reis na) in Nederland. Waarom zou je je dan als Turk manifesteren? Daarmee bedoel ik niet dat je je afkomst moet verdoezelen of doen alsof je daar geen familie hebt, maar gewoon... als je altijd hier bent en hier ook wilt blijven, dan ben je eigenlijk toch Nederlander?
Assimileren = 100% nederlands worden (wat dat ook is?)
Integreren = je best doen om mee te draaien (de taal spreken, ergens lid zijn van een vereniging enzo)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_118333980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Assimileren = 100% nederlands worden (wat dat ook is?)
Integreren = je best doen om mee te draaien (de taal spreken, ergens lid zijn van een vereniging enzo)
Ik snap het verschil, maar waarom is assimileren zo'n vies woord? Als je realistisch bent en naar de lange termijn kijkt, zullen jouw kinderen, daar de kinderen van en daar weer de kinderen van zich gaandeweg steeds minder Turk en steeds meer Nederlander voelen.
pi_118334056
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik snap het verschil, maar waarom is assimileren zo'n vies woord? Als je realistisch bent en naar de lange termijn kijkt, zullen jouw kinderen, daar de kinderen van en daar weer de kinderen van zich gaandeweg steeds minder Turk en steeds meer Nederlander voelen.
Als je naar de lange termijn kijkt dan zul je zien dat geheel Nederland steeds minder Hollands wordt, dus ik denk het niet.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:58:09 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_118334077
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Aan assimileren hangt meteen het idee dat je je eigen cultuur moet opgeven en 100% Nederlands moet worden. Wat natuurlijk een belachelijke en onmogelijke eis is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:59:37 #275
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_118334124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:38 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Daarnaast heeft het iets "ondankbaars" wanneer Nederland wel goed genoeg is om voor de halve familie uitkeringen en subsidies neer te tellen, maar dat geheel terzijde.
Mensen die zo denken zijn 1 van de redenen dat ik me geen Nederland voel en ik me niet welkom voel. Als ik niet stinkend m'n best zou doen om het zo ver mogelijk te schoppen zou ik een vuile uitkering trekkende kut Turk zijn.

Stik er dan ook maar in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')