Natuurlijk wel! Het blijft natuurlijk wel de vraag wat je hier dan doet? Dan is het voor jezelf toch veel prettiger om in een land te wonen waar iedereen dezelfde taal spreekt, waar jouw godsdienst niet als inferieur wordt beschouwd, etc., etc.? Wat heb je hier dan te zoeken? Dat vraag ik me net als degene die je gequote heb ook af.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een beredenering?Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier?
![]()
Wij Turken zullen niet gaan assimileren, dat mag duidelijk zijn.
De vraag was niet of je wel of niet welkom bent, het was gewoon oprechte interesse: waarom ga je in Nederland wonen, leven en werken als je je op en top Turk voelt? Waarom ga je dan geen toekomst bouwen in Turkije? Wat is de beweegreden om toch hier te blijven?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:
Wat is dit voor een beredenering?Als ik me Turks voel maar gewoon hier werk en mijn belasting betaal, ben ik dan opeens niet welkom hier?
![]()
Is toch simpel? In Nederland verdien je meer en makkelijker geld......quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
De vraag was niet of je wel of niet welkom bent, het was gewoon oprechte interesse: waarom ga je in Nederland wonen, leven en werken als je je op en top Turk voelt? Waarom ga je dan geen toekomst bouwen in Turkije? Wat is de beweegreden om toch hier te blijven?
Ik snap dat namelijk oprecht niet. Waarom wil je wonen in een land waarvan je je geen burger voelt?
En dat zeg jij, met je homofobe praat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil nu als Marokkaan ook Arabisch les krijgen...... Nee zo werkt het niet in Nederland.
Turken zijn veelte nationalistisch en daarom doen zij dit soort dingen, het is tijd dat Turken gaan leren dat men in Nederland leeft en zich een beetje moet aanpassen.
"Zij Turken" trekken nou eenmaal liever de kaart dat ze door de Nederlandse bevolking niet geaccepteerd worden. Dat zit zo ingeslepen en wordt alweer 4 generaties van vader op zoon doorgegeven. Tot en met de jaren bleek het trekken van deze kaart ook uiterst slim en doeltreffend. Neem het hem niet kwalijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
De vraag was niet of je wel of niet welkom bent, het was gewoon oprechte interesse: waarom ga je in Nederland wonen, leven en werken als je je op en top Turk voelt? Waarom ga je dan geen toekomst bouwen in Turkije? Wat is de beweegreden om toch hier te blijven?
Ik snap dat namelijk oprecht niet. Waarom wil je wonen in een land waarvan je je geen burger voelt?
Ik weet niet wat je bedoeld met homofobe... Ik bedoel we hebben het hier nooit over de Homo wezen gehad.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:11 schreef Boldface het volgende:
[..]
En dat zeg jij, met je homofobe praat?
Als je één ding over Turken kunt zeggen, is het wel dat ze zich nog altijd beter gedragen én beter aangepast zijn dan Marokkanen. De problemen die we in dit land hebben met Marokkanen zijn duidelijk groter dan die met Turken.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Het blijft natuurlijk wel de vraag wat je hier dan doet? Dan is het voor jezelf toch veel prettiger om in een land te wonen waar iedereen dezelfde taal spreekt, waar jouw godsdienst niet als inferieur wordt beschouwd, etc., etc.? Wat heb je hier dan te zoeken? Dat vraag ik me net als degene die je gequote heb ook af.
En wij Turken?Jullie Turken schreeuwen als het jullie Turken uitkomt het hardst dat je niet alle Turken over één kam mag scheren.
Het is niet zo makkelijk als gezegd om een opgebouwde leven hier achter te laten en naar Turkije te emigreren. Er zijn genoeg mensen(die ik persoonlijk ken), die weg willen maar niet kunnen omdat ze daar van 0 moeten beginnen. Als je in je eentje bent is dat misschien wel mogelijk en makkelijk maar met je familie kan je zoiets niet zo gauw wagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja dat zal vast de enige reden zijn ja. Voor een paar centen meer in een land gaan wonen waar een moraal heerst wat in alles afwijkt van de jouwe. Doe eens niet zo naïef man.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:11 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Is toch simpel? In Nederland verdien je meer en makkelijker geld......
Dat kreeg je voor 2004 ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:06 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil nu als Marokkaan ook Arabisch les krijgen...... Nee zo werkt het niet in Nederland.
Turken zijn veelte nationalistisch en daarom doen zij dit soort dingen, het is tijd dat Turken gaan leren dat men in Nederland leeft en zich een beetje moet aanpassen.
Dat heeft eerder met 'jullie' te maken dan de Turken. Marokkanen kunnen elkaar onderling meestal niet verstaan(Arabisch-Amazich, of wat het ook was) terwijl zelfs Koerden in NL goed Turks kunnen praten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:13 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met homofobe... Ik bedoel we hebben het hier nooit over de Homo wezen gehad.
Turken in Nederland zijn minder aangepast dan Marokkanen, Turken praten onder elkaar altijd Turks.
Waarom niet? En waarom ben je hier dan al je dat perse niet wilt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
![]()
Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet? En waarom ben je hier dan al je dat perse niet wilt?
Om Nederland te gebruiken. Assimileren hoeft ook niet trouwens. Dat doen de Chinezen ook niet. Chinezen vragen ook niet om Chinese les op een Nederlandse school. DAT is het verschil.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet? En waarom ben je hier dan al je dat perse niet wilt?
Dat hoeft toch ook helemaal niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
Wat doe je hier dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:18 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn taal, afkomst, geloof en al moeten kwijtraken om hier te kunnen leven?
Dat eerste is aantoonbare onzin, maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:13 schreef De_Ilias het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld met homofobe... Ik bedoel we hebben het hier nooit over de Homo wezen gehad.
Turken in Nederland zijn minder aangepast dan Marokkanen, Turken praten onder elkaar altijd Turks.
Assimileren is niet hetzelfde als integreren. Je kan integreren zonder je eigen afkomst op te geven.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook helemaal niet?
Nou, wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Assimileren is niet hetzelfde als integreren. Je kan integreren zonder je eigen afkomst op te geven.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Assimileren is niet hetzelfde als integreren. Je kan integreren zonder je eigen afkomst op te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |