abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118124644
Volkswagen is al jarenlang het best verkochte merk in Nederland, en één van de best verkochte merken in Europa.

Volkswagen heeft met auto's als de Volkswagen Kever en de Volkswagen Golf I en Volkswagen Golf II een oerbetrouwbaar en degelijke reputatie opgedaan. Een reputatie die nog altijd rond Volkswagen hangt.

Nog steeds worden Volkswagens massaal gekocht vanwege de degelijkheid, de kwaliteitsbeleving, de vermeende waardevastheid die hiermee samenhangt, en het robuuste karakter van deze auto's, en toegegeven, ze maken ook prima rijdende no-nonsens auto's waar weinig op valt aan te merken.

Maar de laatste pakweg 15 jaar is het mij opgevallen dat de enorme kwaliteitsproblemen en productiefouten elkaar in rap tempo opvolgen bij het Volkswagen concern. Dusdanig dat ik mij ben gaan afvragen wat er met Volkswagen aan de hand is?

Zo zijn er de bekende problemen met [url=http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=30388&start=40]vallende ramen[/url] vanaf eind jaren 90 bij met name de Volkswagen Golf IV en Seat Ibiza.

Zo kwam Volkswagen eind jaren 90 begin 2000 met een ultrazuinige Volkswagen Lupo op de markt, waarmee ze de engine of the year award wonnen, maar welke vele problemen kenden met bevroren motoren. Een ernstig probleem dat zich overigens ook bij de Volkswagen Polo kan voordoen.

Daarnaast hadden de Lupo's ook veelvuldig problemen met de automatische versnellingsbak met kostbare reparaties tot gevolg.

Veel Volkswagen Passats van 2000 tot pakweg 2005 hadden last van complexe electronicastoringen.

En de laatste jaren hebben vele Volkswagens met TSI motor weer te kampen met productiefouten, waardoor turbo- en injectorproblemen ontstaan en problemen met de distributieketting. In tegenstelling tot wat altijd wordt beweerd worden de problemen met de TSI motoren niet alleen veroorzaakt door een slechte distributieketting maar ook door te veel vuilafzetting in de cilinders.

Verder zijn er nog de bekende problemen met de DSG-bak van Volkswagen.

Let wel, dan heb ik nog niet eens alle bekende problemen opgenoemd, en het zijn allemaal problemen die niet op zichzelf staan maar te maken hebben met productiefouten of slechte kwaliteit.

Ook komen talloze Volkswagens allerbelabbertst uit de duurtesten van diverse autobladen, en uit diverse tevredenheids- en betrouwbaarheidsonderzoeken.

Rest mij de vraag, wat is er met Volkswagen aan de hand? Het merk was eens het toonbeeld van betrouwbaarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 18-10-2012 14:25:50 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118125206
Er wordt tegenwoordig minder goed getest maar dat is bij andere merken ook het geval.
Hier staat niets.
pi_118125320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:14 schreef Prospos het volgende:
Er wordt tegenwoordig minder goed getest maar dat is bij andere merken ook het geval.
Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.

Opel heeft problemen gekend, maar die zijn opgelost.
Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken.
Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn.

Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118125329
Misschien is dat het gevolg van het feit dat er een enorme vraag is ontstaan naar de populaire volkswagens...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:20:32 #5
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_118125441
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:23:31 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118125572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.

Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken.
Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn.

Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren.
En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw.

Een hoop merken gaan momenteel aardig op hun bek door de klant te laten testen.
Niet alleen in de auto-industrie overigens.
pi_118125759
Ik denk dat je zo'n lijstje met mankementen over een periode van 10-15 jaar (of zelfs nog langer) probleemloos voor élk automerk kunt maken.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:29:30 #8
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118125808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:30:41 #9
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_118125857
Een auto is een verzameling onderdelen die allemaal voor een bodemprijs zijn ingekocht bij de goedkoopste leverancier. En dat kom je soms tegen in de kwaliteit van het eindproduct.

Berucht is het "Lopez-effect" waar ene meneer Lopez leveranciers een korting "oplegde" van een procentje of 15 als ze het volgende jaar nog VW als klant wilden hebben. Veel leveranciers hebben de lagere prijs wel gerealiseerd, maar ten koste van de kwaliteit. De auto's uit die tijd hebben jarenlang een spoor door de TUV-statistieken getrokken als (ver) bovengemiddeld storingsgevoelig.

Blijkbaar heeft VW weinig van die tijd geleerd.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_118126027
quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:28 schreef Boldface het volgende:
Ik denk dat je zo'n lijstje met mankementen over een periode van 10-15 jaar (of zelfs nog langer) probleemloos voor élk automerk kunt maken.
Zo'n lange lijst met structurele productiefouten en kwaliteitsproblemen over 15 jaar kom je denk ik niet tegen bij andere fabrikanten.

Zoals ik al aangaf hebben alle merken zo hun missers - de bekendsten zijn Opel, Renault, Toyota, Peugeot - maar niet zo structureel en op zo'n grote schaal (ook verhoudingsgewijs) als bij Volkswagen volgens mij.
pi_118126085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:30 schreef D-FENS het volgende:
Een auto is een verzameling onderdelen die allemaal voor een bodemprijs zijn ingekocht bij de goedkoopste leverancier. En dat kom je soms tegen in de kwaliteit van het eindproduct.

Berucht is het "Lopez-effect" waar ene meneer Lopez leveranciers een korting "oplegde" van een procentje of 15 als ze het volgende jaar nog VW als klant wilden hebben. Veel leveranciers hebben de lagere prijs wel gerealiseerd, maar ten koste van de kwaliteit. De auto's uit die tijd hebben jarenlang een spoor door de TUV-statistieken getrokken als (ver) bovengemiddeld storingsgevoelig.

Blijkbaar heeft VW weinig van die tijd geleerd.
Maar de periode Lopez had betrekking op de kwaliteitsproblemen bij Opel in de jaren 90 toch? Een periode waar door Volkswagen overigens nogal smalend tov Opel over werd gedaan. :')
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 14:49:40 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118126580
Ik weet niet welke problemen er zijn met de DSG bak van VW, maar ik heb zelf een VW Golf VI en een nieuwe Jetta gehad, beiden met DSG. Die Golf heb ik 160k km mee gereden waarbij in al die tijd 1x een lampje van de kentekenplaatverlichting stuk is gegaan, en 1x een van de komlampen. That's it.

Die Jetta heb ik 60k mee gereden, en daar heb ik nooit iets aan gehad. Het kan zijn dat ik geluk heb gehad natuurlijk :)
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 14:50:47 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_118126630
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetje :') te doen over Volkswagen? maar ik kan het mis hebben uiteraard :)
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2012 @ 14:51:16 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118126660
Ander probleem bij VW is de hoge diefstalgevoeligheid.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:54:13 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118126777
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.
ja, daarom moet je ook niet zo'n dom figuur zijn die 3 dagen van te voren al met z'n slaapzak voor de winkel ligt voor een nieuw type telefoon.
Of de eerste zijn die een bepaald model auto koopt.
Eerst ff een paar maanden laten uit kristaliseren.
pi_118126808
Zijn er bij andere merken minder problemen dan? Ik heb niet het idee dat Volkswagen er echt uit springt met productieproblemen.

Ik heb 1 keer een VW gehad, een polo uit 1997, zeer veel plezier van gehad.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 14:56:15 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_118126851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ander probleem bij VW is de hoge diefstalgevoeligheid.
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat is :P

dat is overigens wel iets inderdaad. Kijk, de systemen van Audi en BMW worden niet zoveel gejat, ik denk omdat de controls daarvan in de middenconsole tussen de stoelen zitten ongeveer.

Bij VW zat alles in dat apparaat zelf. Nu zag ik laatst fotoś van de Golf VII waar uiteraard ook zo'n ding in zit, en hoewel ie iets geupdate was zaten nog steeds alle controls op het apparaat zelf. Dát zou ik nou anders gedaan hebben.

Sure, je had/hebt die metalen plaat die je ervoor kunt zetten, maar toen ik daar naar vroeg bij de leasemaatschappij zeiden zij dat het geen nut had, omdat ze dat er ook vanaf krijgen, maar op een later tijdstip, dus zagen ze gewon je hele dashboard naar de klote, wat resulteert in veel hogere reparatiekosten voor de leasemaatschappij.
pi_118126891
Mercedes heeft ook een lange tijd echt problemen gehad om bepaalde modellen foutloos af te leveren op een punt jaren geleden was er bijna met elk model wel iets mis gelukkig heeft Mercedes er wel van geleerd en dat was ze geraden ook!
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118127245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetje :') te doen over Volkswagen? maar ik kan het mis hebben uiteraard :)
Dan heb je het mis. Ik ben gewoon autoliefhebber en niet zozeer Volkswagenhater. Maar ik ben oprecht verbaasd over de in mijn beleving buiten proportionele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen in verhouding tot andere merken. Zeker aangezien Volkswagen kwalitatief zo goed bekend staat.
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2012 @ 15:06:49 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118127273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat is :P

dat is overigens wel iets inderdaad. Kijk, de systemen van Audi en BMW worden niet zoveel gejat, ik denk omdat de controls daarvan in de middenconsole tussen de stoelen zitten ongeveer.

Bij VW zat alles in dat apparaat zelf. Nu zag ik laatst fotoś van de Golf VII waar uiteraard ook zo'n ding in zit, en hoewel ie iets geupdate was zaten nog steeds alle controls op het apparaat zelf. Dát zou ik nou anders gedaan hebben.

Sure, je had/hebt die metalen plaat die je ervoor kunt zetten, maar toen ik daar naar vroeg bij de leasemaatschappij zeiden zij dat het geen nut had, omdat ze dat er ook vanaf krijgen, maar op een later tijdstip, dus zagen ze gewon je hele dashboard naar de klote, wat resulteert in veel hogere reparatiekosten voor de leasemaatschappij.
Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf... :{
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:28:11 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118128226
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.

En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.

Testkonijnen O+
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:33:24 #22
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118128462
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.

En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.

Testkonijnen O+
Zolang de importeur het maar goed oppakt is het niet zo'n heel groot probleem. Maar vaak gebeurt dat eerst niet. Ze hebben nooit van het probleem gehoord, je bent altijd de eerste. En het valt niet onder garantie.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118128528
Het grote probleem zit hem in het volume.

Doordat VW veel auto's verkoopt, zijn er ook meer VW's op de weg met problemen.

Statistisch gezien wordt het een heel ander verhaal. Misschien heeft maar 0,5% van alle VW's problemen terwijl dat bij een willekeurig ander merk zomaar 2% kan zijn. Alleen zul je van die laatste niets horen omdat er te weinig daarvan rondrijden.
pi_118129274
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het grote probleem zit hem in het volume.

Doordat VW veel auto's verkoopt, zijn er ook meer VW's op de weg met problemen.

Statistisch gezien wordt het een heel ander verhaal. Misschien heeft maar 0,5% van alle VW's problemen terwijl dat bij een willekeurig ander merk zomaar 2% kan zijn. Alleen zul je van die laatste niets horen omdat er te weinig daarvan rondrijden.
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.

In de Autobild is ook het volgende te vinden (vertaald): "De Achilleshiel lijkt de distributieketting te zijn. Van alle Autobild-lezers die hier problemen mee krijgen, rijdt 39 procent in een Volkswagen. Dat is 75 procent meer dan op basis van het marktaandeel te verwachten zou zijn. En dat ondanks dat er bij de populaire TDI-motorvarianten niet eens gebruik gemaakt wordt van een ketting."

Overigens vergeten ze dan dat niet alleen de distributieketting problemen veroorzaakt bij de TSI motoren.
pi_118129559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.

In de Autobild is ook het volgende te vinden (vertaald): "De Achilleshiel lijkt de distributieketting te zijn. Van alle Autobild-lezers die hier problemen mee krijgen, rijdt 39 procent in een Volkswagen. Dat is 75 procent meer dan op basis van het marktaandeel te verwachten zou zijn. En dat ondanks dat er bij de populaire TDI-motorvarianten niet eens gebruik gemaakt wordt van een ketting."

Overigens vergeten ze dan dat niet alleen de distributieketting problemen veroorzaakt bij de TSI motoren.
Dus?

Momenteel hebben volkswagens van dat euvel meer last dan andere merken. Maar er kunnen duizenden euvels aan een auto zijn. Het gaat hier niet puur om het ene euvel wat nu bij VW vaker voorkomt dan bij andere. Maar om ALLE euvels die voorkomen.

Als je wilt nagaan of een merk meer problemen heeft dan een ander merk, dan moet je de absolute verkoopaantalen met problemen afzetten tegen het procentueel getal. Helaas zul je dit nergens te weten komen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:49:00 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118134380
Denk dat grote aantallen idd. meespelen.

Ander punt is misschien wel de politiek van VW mbt. goedkope en premium-afdelingen/merken.
Seat
Skoda
VW
Audi

Als je naar de kostprijs van bv. een motorblok kijkt, moet dat al uit kunnen in een Seat; als je een blok alleen voor Audi zou ontwikkelen, kan je die hogere kostprijs gemakkelijk terugverdienen omdat Audi "Premium" is, en je een veel hogere prijs kan vragen voor een auto met vergelijkbare motor.
Lowest common denominator :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:35:43 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118155276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw.

doet vw ook met golfjes uit 1974 ;)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:38:49 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118155379
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf... :{
ze jatten nog steeds koplampen, wieldoppen, velgen van kevers...
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:14:10 #29
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118159778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

jaaaah die ene die d'r nog over is ;) :+
het was een aardige marketingstunt. Wat was het ook alweer, het scharnier van het handschoenenkastje? :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:40:44 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118159781
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

jaaaah die ene die d'r nog over is ;) :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

het was een aardige marketingstunt. Wat was het ook alweer, het scharnier van het handschoenenkastje? :')
pi_118160594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:49 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat grote aantallen idd. meespelen.

Ander punt is misschien wel de politiek van VW mbt. goedkope en premium-afdelingen/merken.
Seat
Skoda
VW
Audi

Als je naar de kostprijs van bv. een motorblok kijkt, moet dat al uit kunnen in een Seat; als je een blok alleen voor Audi zou ontwikkelen, kan je die hogere kostprijs gemakkelijk terugverdienen omdat Audi "Premium" is, en je een veel hogere prijs kan vragen voor een auto met vergelijkbare motor.
Lowest common denominator :)
Dit inderdaad. + het moet allemaal steeds goedkoper van de klant, dus dan krijg je dat het bedrijf op dingen gaat bezuinigen en b.v. plastic raamhouders monteert in plaats van metalen die langer meegaan. (al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad met de ramen in m'n Ibiza 6l. Alleen de bobine's: elke 20.000 km lijkt er wel een nieuwe in te moeten... |:( ) Gelukkig kosten die dingen maar 30,- ofzo maar toch.
besides, niet alleen VW heeft problemen (gehad), Renault vanaf rond 2000? Mercedes tussen '95 en 2002(ofzoiets) roestten enorm, Toyota met haar diverse terugroepactie's enzovoorts.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118166044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Je kunt natuurlijk zelf ook even op google zoeken:

http://www.google.nl/#hl=(...)en+met+dsg&gs_l=hp.3..0l4.1824.11446.0.11923.29.17.6.5.6.0.212.1893.7j9j1.17.0...0.0...1c.1.Z_V1FuMPEgw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=7b93d552a78d84b8&bpcl=35466521&biw=1828&bih=1031
pi_118168520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:12 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk zelf ook even op google zoeken:

http://www.google.nl/#hl=(...)en+met+dsg&gs_l=hp.3..0l4.1824.11446.0.11923.29.17.6.5.6.0.212.1893.7j9j1.17.0...0.0...1c.1.Z_V1FuMPEgw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=7b93d552a78d84b8&bpcl=35466521&biw=1828&bih=1031
Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing.

Wat overigens niet mijn doel is, waarbij het mij wel opvalt (ook op andere sites) dat kritiek op Volkswagen wel al zeer snel wordt weggezet als Volkswagen-bashing, terwijl de problemen niet te ontkennen zijn, wat je verder ook moge vinden van auto's van het Volkswagenconcern.

Ook denk ik niet dat de problemen exemplarisch zijn, een Volkswagen-monteur van een plaatselijke dealer vertelde mij enkele weken geleden dat hij persoonlijk al tientallen distributiekettingen heeft vervangen bij TSI modellen. Als één persoon bij één vestiging al spreekt over tientallen gevallen dan kun je wel ongeveer doorrekenen op welke schaal deze problemen voorkomen, maar dan heb je het dus echt niet over 0,5% maar minimaal over 2 tot 5% van alle Volkswagens met TSI motor, maar waarschijnlijk eerder zo'n 10% van alle Volkswagens met TSI motor. Wat op zichzelf misschien niet veel is, maar wel vele malen hoger dan het gemiddeld aantal probleemgevallen bij de concurrentie volgens mij, en is zeker opmerkelijk voor een kwalitatief goed bekend staand merk als Volkswagen.

Al is dat verder natuurlijk statistiek van lik me vestje :P maar het aantal klachten op internet, en de slechte resultaten in diverse kwaliteitsonderzoeken bevestigen wel dit beeld.

Daar ben ik dus oprecht verbaasd over, en hoop wel dat Volkswagen deze problemen snel en definitief aanpakt, dan zou ik in de toekomst wellicht ook een Volkswagen durven kopen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Tomatenboer op 19-10-2012 13:28:06 ]
pi_118168744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. + het moet allemaal steeds goedkoper van de klant, dus dan krijg je dat het bedrijf op dingen gaat bezuinigen en b.v. plastic raamhouders monteert in plaats van metalen die langer meegaan. (al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad met de ramen in m'n Ibiza 6l. Alleen de bobine's: elke 20.000 km lijkt er wel een nieuwe in te moeten... |:( ) Gelukkig kosten die dingen maar 30,- ofzo maar toch.
besides, niet alleen VW heeft problemen (gehad), Renault vanaf rond 2000? Mercedes tussen '95 en 2002(ofzoiets) roestten enorm, Toyota met haar diverse terugroepactie's enzovoorts.
Klopt, zoals ik al zei hebben meer merken kwaliteitsproblemen gehad. Opel in de jaren 90, Renault vanaf 2000, maar is met een kwaliteitsinhaalslag bezig vanaf pakweg 2005 a 2006, Mercedes-Benz heeft een tijd te kampen gehad met kwaliteitsproblemen, en ook Toyota. Dan heb ik het niet over de diverse terugroepacties, want veelal bleek dat vooral een storm in een glas water (hangende gaspedalen bijv), maar Toyota heeft van 2000 tot 2003 ook ernstige productiemissers gehad met de introductie van de VVTI motoren, en ook de Aygo, leverbaar vanaf 2005 kan last krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring is dat al deze genoemde merken de problemen binnen enkele jaren hebben aangepakt waarna de kinderziekten en de productiefouten eruit zijn.

Volkswagen blijft maar doormodderen lijkt het wel, en importeur PON is ook niet bepaald ruimhartig in garantieverlening en in het verlenen van coulance als je de verhalen op internet mag geloven. Dat siert de organisatie niet, zeker niet omdat ze nog wel altijd schermen met de betrouwbare reputatie.
pi_118169275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing.

Wat overigens niet mijn doel is, waarbij het mij wel opvalt (ook op andere sites) dat kritiek op Volkswagen wel al zeer snel wordt weggezet als Volkswagen-bashing, terwijl de problemen niet te ontkennen zijn, wat je verder ook moge vinden van auto's van het Volkswagenconcern.

Ook denk ik niet dat de problemen exemplarisch zijn, een Volkswagen-monteur van een plaatselijke dealer vertelde mij enkele weken geleden dat hij persoonlijk al tientallen distributiekettingen heeft vervangen bij TSI modellen. Als één persoon bij één vestiging al spreekt over tientallen gevallen dan kun je wel ongeveer doorrekenen op welke schaal deze problemen voorkomen, maar dan heb je het dus echt niet over 0,5% maar minimaal over 2 tot 5% van alle Volkswagens met TSI motor, maar waarschijnlijk eerder zo'n 10% van alle Volkswagens met TSI motor. Wat op zichzelf misschien niet veel is, maar wel vele malen hoger dan het gemiddeld aantal probleemgevallen bij de concurrentie volgens mij, en is zeker opmerkelijk voor een kwalitatief goed bekend staand merk als Volkswagen.

Al is dat verder natuurlijk statistiek van lik me vestje :P maar het aantal klachten op internet, en de slechte resultaten in diverse kwaliteitsonderzoeken bevestigen wel dit beeld.

Daar ben ik dus oprecht verbaasd over, en hoop wel dat Volkswagen deze problemen snel en definitief aanpakt, dan zou ik in de toekomst wellicht ook een Volkswagen durven kopen. :)
Niet alle VW's hebben die ketting... Alleen die met TSI motor. Het gaat om het gehele concern. Althans, bij mijn weten maakt volkswagen meerdere motoren.

Dat misschien 10% van de TSI motoren dat probleem hebben, kan nog steeds inhouden dat maar 0,5% van alle VW's problemen hebben.

Je haalt duidelijk 2 dingen door elkaar nu. :)

Volgens je eigen OP gaat het namelijk over het hele concern, niet alleen de TSI wagens van VW. Terwijl je nu inderdaad probeert aan te geven dat het allemaal extreem slecht is omdat alleen die TSI motoren problemen hebben. ;)

En nogmaals 0,5% van VW is in absolute getallen nog steeds meer dan 50% van (bijvoorbeeld) BMW. Waarschijnlijk dat een probleem van VW dus sneller aan het licht komt dan bij dat van BMW. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 19-10-2012 13:44:34 ]
pi_118169566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niet alle VW's hebben die ketting... Alleen die met TSI motor. Het gaat om het gehele concern. Althans, bij mijn weten maakt volkswagen meerdere motoren.

Dat misschien 10% van de TSI motoren dat probleem hebben, kan nog steeds inhouden dat maar 0,5% van alle VW's problemen hebben.

Je haalt duidelijk 2 dingen door elkaar nu. :)

Volgens je eigen OP gaat het namelijk over het hele concern, niet alleen de TSI wagens van VW. Terwijl je nu inderdaad probeert aan te geven dat het allemaal extreem slecht is omdat alleen die TSI motoren problemen hebben. ;)
Nee in deze post had ik het alleen over de TSI motor, en Volkswagen verkoopt ook nog andere motoren, zoals TDI's etc (welke overigens ook turbo en injectorproblemen kennen).

Maar de TSI problemen zijn de meest actuele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar zoals mijn OP laat zien kampt Volkswagen al zo'n jaar of 10 tot 15 met kwaliteitsproblemen agv productiefouten.
pi_118169691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee in deze post had ik het alleen over de TSI motor, en Volkswagen verkoopt ook nog andere motoren, zoals TDI's etc (welke overigens ook turbo en injectorproblemen kennen).

Maar de TSI problemen zijn de meest actuele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar zoals mijn OP laat zien kampt Volkswagen al zo'n jaar of 10 tot 15 met kwaliteitsproblemen agv productiefouten.
Ja, en dat hoor je alleen omdat er zoveel rond rijden.

Als van een ander merk er zoveel rond rijden, dan hoor je ook dat er heel veel problemen zijn.

Neem nu Microsoft vs Apple besturingssysteem:
Alleen maar shit hoor je over Microsoft omdat daar 95% mee werkt, en problemen dus vaker gemerkt worden. Bij Apple is er evenveel shit, alleen hoor je dat niet omdat maar 4% daar mee werkt.
Het zijn de absolute getallen waardoor dit komt. Maar naar de relatieve getallen kijkt niemand. Die relatieve getallen bepalen namelijk de betrouwbaarheid, niet de absolute getallen.
pi_118169820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom.

Eigenlijk hebben we nu het minste gezeik met de Renault-bedrijfswagens.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118170258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom.

Precies, toen ik nog taxi reed deden de Ford busjes altijd keihard roesten, ook al waren ze net nieuw en ook nog eens extra tegen roest behandeld door de dealer.

BIj de Sprinters begon de achterdeur altijd te roesten.
Gek genoeg doen de Fiat en Iveco busjes die men heeft voor verhuur en noodgevallen het heel goed.
pi_118180602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:

Het kan natuurlijk zijn dat er heel veel Volkswagens rondrijden dus misschien dat de problemen in verhouding tot andere merken nog meevallen.
Het enig wat ik vreemd vind is dat VAG niet snel aan terugroepacties doet maar liever in het geniep de problemen oplost.
pi_118182099
Mijn collega's die VAG rijden ( en dan met name TSI) klagen steen en been over de extra bezoekjes buiten het normale onderhoud.

Alles is de revu al gepasseerd aan storingen:

- Hoog olieverbruik.
- Turbo's kapot
- Distributieketting die rammelen
- Inhouden en schokken van de auto
- Slippende DSG koppeling
- Gasklephuizen die stuk gaan
- Complete motorrevisies.

Ja zou zo betrouwbare VW TSI als particulier hebben, daar sta je dan met maar 2 jaar garantie en een waardeloze service van PON. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een complete motorrevisie moesten betalen om dat de motor na 2.5 jaar en 30.000km in de soep was gelopen.

Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG.
pi_118182515
Ik ben met 70k aan m'n derde EGR klep bezig, en van alle collega's met dezelfde auto is er niemand meer met de originele er nog in.

Dat wordt lekker als hij zometeen uit de garantie is. :{
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:59:28 #44
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118183756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb juist met de Renaults het meeste gezeik gehad. De Sprinter die ik had (bouwjaar 2000) heeft mij probleemloos 330.000km vervoerd. De Renaults waren wel comfortabeler en stiller trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118183966
Vroeger... toen VW nog goeie auto's bouwde en je nog gezien kon worden in een Audi
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:20:06 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_118184812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn collega's die VAG rijden ( en dan met name TSI) klagen steen en been over de extra bezoekjes buiten het normale onderhoud.

Alles is de revu al gepasseerd aan storingen:

- Hoog olieverbruik.
- Turbo's kapot
- Distributieketting die rammelen
- Inhouden en schokken van de auto
- Slippende DSG koppeling
- Gasklephuizen die stuk gaan
- Complete motorrevisies.

Ja zou zo betrouwbare VW TSI als particulier hebben, daar sta je dan met maar 2 jaar garantie en een waardeloze service van PON. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een complete motorrevisie moesten betalen om dat de motor na 2.5 jaar en 30.000km in de soep was gelopen.

Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG.

Mwah, als ik moet kiezen tussen een BMW en een Honda, dan wist ik 't wel, en dan werd 't geen Honda.
pi_118198428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mwah, als ik moet kiezen tussen een BMW en een Honda, dan wist ik 't wel, en dan werd 't geen Honda.
Intelligente opmerking. BMW is dan ook geen VAG...

Overigens ga ik dan alsnog voor de Honda. Voor het geld van een 3-serie krijg je een hele mooie Civic, en voor het geld van een 5 serie een prachtige Accord.

[ontopic]

Afgaande op alle berichtgeving die ik meepik heb ik zeer sterk het idee dat bij VAG er niet alleen een porbleem is met de kwaliteit van de producten, maar vooral ook hoe er met klachten wordt omgegaan. Dat is niet een geluid wat ik hoor sinds de problemen met de TSI blokken, maar iets wat ik al veel vaker heb gehoord.

Waar Toyota haar auto's al terug roept omdat er een vrijwel nihile kans is dat het schakelaartje van de elektrische ramen smelt, probeert Volkswagen structurele problemen met het hart van de auto onder tafel te schuiven en de kosten daarvan bij de klant neer te leggen.

Bij Toyota wordt je voor elk probleem met jouw model en type, hoe klein het ook is, netjes door de dealer benaderd met het verzoek om even langs te komen en krijg je direct een gratis leenauto aangeboden als de reparatie te lang duurt om er even op te wachten onder het genot van een kopje koffie. VW durft je uit 'coulance' nog een fors deel van de rekening te sturen nadat onafhankelijke partijen al hebben geconstateerd dat het een probleem relatief veelvuldig voorkomt.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:27:31 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_118199720
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Intelligente opmerking. BMW is dan ook geen VAG...

Overigens ga ik dan alsnog voor de Honda. Voor het geld van een 3-serie krijg je een hele mooie Civic, en voor het geld van een 5 serie een prachtige Accord.

[ontopic]

Afgaande op alle berichtgeving die ik meepik heb ik zeer sterk het idee dat bij VAG er niet alleen een porbleem is met de kwaliteit van de producten, maar vooral ook hoe er met klachten wordt omgegaan. Dat is niet een geluid wat ik hoor sinds de problemen met de TSI blokken, maar iets wat ik al veel vaker heb gehoord.

Waar Toyota haar auto's al terug roept omdat er een vrijwel nihile kans is dat het schakelaartje van de elektrische ramen smelt, probeert Volkswagen structurele problemen met het hart van de auto onder tafel te schuiven en de kosten daarvan bij de klant neer te leggen.

Bij Toyota wordt je voor elk probleem met jouw model en type, hoe klein het ook is, netjes door de dealer benaderd met het verzoek om even langs te komen en krijg je direct een gratis leenauto aangeboden als de reparatie te lang duurt om er even op te wachten onder het genot van een kopje koffie. VW durft je uit 'coulance' nog een fors deel van de rekening te sturen nadat onafhankelijke partijen al hebben geconstateerd dat het een probleem relatief veelvuldig voorkomt.
ow nou als ik moest kiezen tussen Audi en Honda wist ik 't ook wel. Voor het geld van een mooie civic krijg ik ook een 3 serie etc, je kunt 't ook andersom zeggen.

Maar goed, ik rij dan ook Duits, altijd al gedaan, bevalt goed, daarom blijf ik t doen :)
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:12:15 #49
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_118205667
Och, mijn twintig jaar oude VW doet het nog prima hoor.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_118205917
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben met 70k aan m'n derde EGR klep bezig, en van alle collega's met dezelfde auto is er niemand meer met de originele er nog in.

Dat wordt lekker als hij zometeen uit de garantie is. :{
Wat dacht je bij het inruilen?
pi_118205951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:15 schreef Ivo1985 het volgende:

Voor het geld van een 3-serie heb je een prachtige Accord.
pi_118206149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Wat dacht je bij het inruilen?
Precies, zie je de VW dealer dan al met droge ogen staan beweren dat hij er natuurlijk geen goede prijs voor kan geven omdat het nu eenmaal niet zo'n beste auto is? :')
pi_118206195
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:34 schreef CafeRoker het volgende:

Precies, zie je de VW dealer dan al met droge ogen staan beweren dat hij er natuurlijk geen goede prijs voor kan geven omdat het nu eenmaal niet zo'n beste auto is? :')
"Maar als u die nieuwe Golf koopt dan weet ik zeker dat die wel waardevast is hoor meneertje".

Koffie?
pi_118206373
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:36 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

"Maar als u die nieuwe Golf koopt dan weet ik zeker dat die wel waardevast is hoor meneertje".

Koffie?
"Meneer, VW heeft in een dipje gezeten maar ik garandeer u dat ze weer helemaal terug zijn!"
pi_118206472
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:44 schreef CafeRoker het volgende:

"Meneer, VW heeft in een dipje gezeten maar ik garandeer u dat ze weer helemaal terug zijn!"
:)
pi_118211575
Die kleine (1.2 en 1.4) motoren schijnen toch helemaal een drama te zijn?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118212127
Van de week de nieuwe autoweek gelezen. Het ging weer over de TSI motoren van VW die in de meeste VAG auto's zitten. Sinds 2007 zijn deze problemen bekend met de distributie ketting nu wordt de nieuwe TSI eindelijk voorzien van een distributie riem die ook een levenslang mee moet gaan. Ik ben benieuwd of dat goed gaat.
PON de nederlandse importeur van de VAG groep zegt doodleuk dat je geen zorgen moet maken om de ketting. En de dealers geven hun klanten geen informatie over de probleem. Wat ik wel raar vindt.
Als je nieuwsgierig bent gewoon de nieuwe autoweek kopen.

Mij collega heeft een VW golf 1.4 TSI erin. Hij had een probleem met de motor temperatuur. Nieuwe ketting erin deze moest worden vervangen. Nadat hij hem weer mocht ophalen volgende probleem.
Hoge olie en koelvloeistof verbruik. De dealer zegt doodleuk van de olieverbruik weten we het maar van de koelvloeistof niet. Ik weet gewoon dat het om de koppakking gaat of zijn koel kanalen in de motor zijn lek. Ik denk dat VW hier niet zo veel wilt sleutelen omdat het een lease bak is en binnenkort eruit gaat.

Ik ken nog een paar gevallen van problemen met VW. En die zeggen voor mij geen VAG meer.

DSG bakken zijn ook heel gevoelig voor storing. Als je google in gaat type DSG. Er bestaat zelf een DSG dokter.

Ik ben zelf blij dat ik geen VAG product hebt. Hierdoor gaat VW wel te onder.
Helaas zijn er nog vele die voor uiterlijk gaan en niet voor kwaliteit. Wat ik ook niet begrijpt VW maakt nog steeds lelijke wagen kijk maar naar de golf tussen de 5 en de nieuwe 7 zit geen verschil.

VAG moet een voorbeeld nemen aan Japanse auto die al jaren in de top 10 staan van betrouwbaar.
pi_118212458
Maar wat gaat er dan mis met die kettingen? Ik bedoel, die techniek is 40-50 jaar oud dus dat is inmiddels wel bekend.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12:06 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_118213590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Van de week de nieuwe autoweek gelezen. Het ging weer over de TSI motoren van VW die in de meeste VAG auto's zitten. Sinds 2007 zijn deze problemen bekend met de distributie ketting nu wordt de nieuwe TSI eindelijk voorzien van een distributie riem die ook een levenslang mee moet gaan. Ik ben benieuwd of dat goed gaat.
PON de nederlandse importeur van de VAG groep zegt doodleuk dat je geen zorgen moet maken om de ketting. En de dealers geven hun klanten geen informatie over de probleem. Wat ik wel raar vindt.
Als je nieuwsgierig bent gewoon de nieuwe autoweek kopen.

Mij collega heeft een VW golf 1.4 TSI erin. Hij had een probleem met de motor temperatuur. Nieuwe ketting erin deze moest worden vervangen. Nadat hij hem weer mocht ophalen volgende probleem.
Hoge olie en koelvloeistof verbruik. De dealer zegt doodleuk van de olieverbruik weten we het maar van de koelvloeistof niet. Ik weet gewoon dat het om de koppakking gaat of zijn koel kanalen in de motor zijn lek. Ik denk dat VW hier niet zo veel wilt sleutelen omdat het een lease bak is en binnenkort eruit gaat.

Ik ken nog een paar gevallen van problemen met VW. En die zeggen voor mij geen VAG meer.

DSG bakken zijn ook heel gevoelig voor storing. Als je google in gaat type DSG. Er bestaat zelf een DSG dokter.

Ik ben zelf blij dat ik geen VAG product hebt. Hierdoor gaat VW wel te onder.
Helaas zijn er nog vele die voor uiterlijk gaan en niet voor kwaliteit. Wat ik ook niet begrijpt VW maakt nog steeds lelijke wagen kijk maar naar de golf tussen de 5 en de nieuwe 7 zit geen verschil.

VAG moet een voorbeeld nemen aan Japanse auto die al jaren in de top 10 staan van betrouwbaar.
Ik heb zelf 2 VW's met DSG gehad, samen met tal van collega's. Allemaal geen issue. Maar dat de problemen bestaan, is een feit.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12:51 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_118213605
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar wat gaat er dan mis met die kettingen? Ik bedoel, die techniek is 40-50 jaar oud dus dat is inmiddels wel bekend.
Er is een autoweek geweest waarin er een groot artikel heeft gestaan over de TSI motoren, de 1.2 en de 1.4, en wat er nou precies aan de hand is met de kettingen van die motoren.

Is wel al een jaar geleden schat ik, dus die heb ik niet meer, anders had ik 'm wel gescand :)
pi_118215113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:25 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Voor het geld van een 3-serie heb je een prachtige Accord.
Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:13:55 #62
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118215469
de vw kever is zoveel getest. 3 miljoen km is er meegereden voordat hij op de markt kwam. tegenwoordig is het enkele tonnen. ook zit er tegenwoordig veel poespas wat kapot gaat. alles elektrisch. knopje voor elk ding. en hogere toeren. maar ook de wetgeving ligt een klein beetje in de weg
daaadadadada
pi_118215604
op t autoweekforum zijn meerdere boeiende threads over die TSI motoren te vinden, maar de samenvatting is dat de ketting in een paar tiental K zover oprekt dat alles begint te klapperen.

na 20k tot 50k klinkt een benzine als een diesel. later kun je dat blok scrappen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:31:44 #64
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118215895
natuurlijk produceert vw miljoenen auto's. zo nu en dan een zieke auto en zet iedereen het op internet. als je een schaal zou maken van 1 zieke op 100(noem maar wat) en aan de hand van dat oordelen of het beter of slechter is dan een ander merk. ieder merk z'n kwaaltje
daaadadadada
pi_118216494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Ja, maar goed dat je blind bent dan want het ziet er niet uit zo'n aziaat.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118216690
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:31 schreef hardcore-gabberr het volgende:
natuurlijk produceert vw miljoenen auto's. zo nu en dan een zieke auto en zet iedereen het op internet. als je een schaal zou maken van 1 zieke op 100(noem maar wat) en aan de hand van dat oordelen of het beter of slechter is dan een ander merk. ieder merk z'n kwaaltje
Het gaat om structurele problemen, niet om akkefietjes.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:27:44 #67
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118217930
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:49 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, maar goed dat je blind bent dan want het ziet er niet uit zo'n aziaat.
Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen.

Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda.

Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V.

op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel :P
pi_118218043
Ik dacht dat een ketting geen vervanging nodig had? En dat een distririem juist storingsgevoeliger zou zijn?
pi_118218227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik dacht dat een ketting geen vervanging nodig had? En dat een distririem juist storingsgevoeliger zou zijn?
Dat dacht VW ook :')
pi_118218336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat dacht VW ook :')
Maar? Wat doet VW dan fout? Andere merken hebben ook kettingen maar VW geeft op?
pi_118218429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:35 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Maar? Wat doet VW dan fout? Andere merken hebben ook kettingen maar VW geeft op?
Ik weet het niet, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Je zou zeggen dat het uitgekauwde technologie is.
pi_118218580
^ crappy metaal, ketting rekt op
pi_118218616
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:40 schreef powerflux het volgende:
^ crappy metaal, ketting rekt op
dat, of hebben ze hem te ver geoptimaliseerd en is het te licht uitgevoerd?
pi_118218662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat, of hebben ze hem te ver geoptimaliseerd en is het te licht uitgevoerd?
^crappy ketting, metaal rekt op
pi_118218957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:42 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

^crappy ketting, metaal rekt op
Ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Zo'n ketting kan over het algemeen vervangen worden zonder dat het echt veel moeite is. Kwestie van de oude aan de nieuwe vastmaken en doorvoeren. Een terugroepactie daarop zou vw veel slechte reclame besparen. En daarbij, iemand zei hierboven dat ze weer een riem erop geklust hadden voor de nieuwe modellen. Als het zo simpel was als een wat zwaardere ketting te monteren zouden ze niet zoveel moeite gedaan hebben en gewoon een degelijke ketting eropgezet hebben.
pi_118220550
Ze hebben het probleem inmiddels toch toegegeven of niet.
pi_118221119
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:27 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen.

Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda.

Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V.

op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel :P
Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet ;)
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:41:43 #78
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118221174
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 21:40 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet ;)
Als ik mocht kiezen voor een Passat of een 6, dan wist ik het wel :p. Maar ik heb verder ook niet zoveel met Duitse auto's. Wij hebben altijd al Mazda en Fiat gereden.
pi_118221940
Ah vandaar, ja ik zei al het is een kwestie van smaak ;)
Heel veel mensen vinden vag maar saai, ik vind t juist geweldig, sportief en zakelijk waardoor ik het al snel als luxe producten beschouw. Luxe :D
pi_118223930
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
pi_118225195
de THP motoren schenen ook dergelijke problemen te hebben.
Ik raad echt aan op het autoweekforum rond te lezen. Tientallen pagina's aan ervaring, verhalen over PON en onderzoeken van o.a. duitse bladen en radar.

erg boeiend.
pi_118226811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:46 schreef Fritessaus het volgende:
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
Ligt ook heel erg aan t model, golf en octavia bijvoorbeelf zijn gewoon erg strak en netjes bijvoorbeeld.
Een ibiza is wel saai ja of zo'n afgrijselijke fabia..
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:03:10 #83
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118227029
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort.. :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_118227175
De "saaiheid" van VW is net de kracht. Iedereen herkent ze meteen. Alle andere merken moeten steeds met compleet nieuwe designs komen omdat de modellen oud worden, anders verkopen ze helemaal niks. :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:21:34 #85
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118227906
quote:
uiterlijk of rijden?
daaadadadada
pi_118234363
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:21 schreef hardcore-gabberr het volgende:

[..]

uiterlijk of rijden?
Both ofc
pi_118234560
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren?
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 10:51:51 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_118235134
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:07 schreef Pap89 het volgende:
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren?
Ja, 1.2 en 1.4 vooral.
pi_118235191
quote:
Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.
pi_118239131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:

:Y
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 14:19:17 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_118239856
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.
Dat is meestal qua lease zo ja. Dan is een Duits merk in de lease vaak goedkoper dan een vergelijkbaar koreaans/japans 'alternatief', terwijl die Duitser qua fiscale waarde wel hoger ligt.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 14:52:01 #92
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118241071
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:

Testkonijnen O+
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af :')
pi_118242409
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af :')
Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 15:53:40 #94
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118243342
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:30 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.
I know. Uitlezen en wissen kan ik zelf ook (ja, ik heb toegang tot zo'n apparaat), ik kom niet voor niets bij je :(
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:54:13 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118243372
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen. :|W Ja, daar los je een storing mee op, ja. :')
pi_118246718
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:54 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen. :|W Ja, daar los je een storing mee op, ja. :')
Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.
pi_118318039
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.

Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.

Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:37:18 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118318181
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.
Ik ben van mening dat er nog maar weinig echte monteurs bestaan, die echt weten hoe een auto hoort te werken en die bij het horen van een gek geluidje al vrij snel weten waar het vandaan komt.

Gelukkig heb ik hier een garage gevonden die dat nog wel kunnen. Zodra het dus ingewikkeld begint te worden breng ik mijn auto erheen een krijg hem weer perfect terug. Want onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:47:56 #99
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118318415
Ik weet niet hoor, maar bij mij stond VW niet echt als betrouwbaar bekend. Degelijk misschien wel als in saai en niets uitstralend. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit een probleem heb gehad met twee Polo's die ik in totaal zo'n 200.000km heb gereden, behalve dan het kleine probleempje dat er eentje gejat is :+

Maar ben toch blij dat ik nu weer terug ben bij de Japanse auto's.
Don't let my username fool you...
pi_118318637
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw :')
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:07:10 #101
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118318865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:58 schreef MdMa98 het volgende:
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw :')
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
pi_118319895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.
Ik vind dat zo'n dooddoener. Alsof dat het aantal problemen goedpraat. Bovendien vindt je nergens zoveel problemen als bij Volkswagen de laatste jaren, Google er voor de grap maar eens op.

Dan mag de wet van de aantallen wel opgaan, maar merken als Toyota, Ford en Hyundai verkopen wereldwijd vrijwel net zo goed en daar hoor je een stuk minder over. Of als we in Europa blijven, merken als Opel, Ford en Renault verkopen ook erg goed en daar hoor je verhoudingsgewijs ook niet zoveel over (wel in het verleden inderdaad).

quote:
Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Ook dit vind ik vergezocht. Je zegt het op zich goed, Volkswagen maakt een goede indruk op kopers. Maar door de groeiende vraag consessies doen vind ik echt een zwaktebod, het Hyundai-concern groeit verhoudingsgewijs vele malen harder dan het Volkswagenconcern en heeft ook niet te kampen met dergelijke immense en onacceptabele productiefouten.

quote:
Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
Volkswagen maakt absoluut fijn rijdende auto's die er strak en zakelijk uitzien, met mooie dashboards, maar heeft zich een ijzersterke betrouwbare reputatie aangemeten, en dat is schijnbaar zo hardnekkig dat zelfs als er overtuigende bewijzen worden aangevoerd van kwaliteitsproblemen de afgelopen 15 jaar dat men dan nog niet wordt geloofd.

Maar ik denk dat Volkswagen het vroeg of laat zal gaan merken in het teruglopen van de verkoop, en dan zullen ze net zo bekend komen te staan als dat Opel of Renault een tijdlang bekend heeft gestaan.

Tenzij Volkswagen ingrijpt, zich ruimhartig toont met coulance en open is over de problemen die zich hebben voorgedaan. Dat is echter niet waarschijnlijk (vanwege de hoeveelheid, en omdat vrijwel geen enkel merk alle problemen naar buiten laat komen).
pi_118323693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?

quote:
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
pi_118326022
Nee in de Up! nog niet, maar totaal in 3x volkswagen zelfs meer gereden, tel daarbij nog 2x japans en 1x een opel bij op dan mag ik vast wel spreken van enige ervaring ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?

[..]

Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
pi_118326127
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
pi_118326528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef MdMa98 het volgende:
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
Uhm ja? Wat wil je daarmee zeggen?

Daar krijgt Volkswagen toch terecht de credits voor of niet? Qua afwerking, materiaalgebruik en ergonomie van het interieur staat Volkswagen wel aan de top.

Dat is ook een kwaliteit, maar zegt verder helaas niets over de betrouwbaarheid van de producten.
pi_118326582
ach priussen zijn ook teruggeroepen etc etc...
pi_118326746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Ja maar juist de Prius-terugroep-acties waren een storm in een glas water, vanwege dat gaspedaal dat bleef hangen en wat uiteindelijk overdreven bleek te zijn.

Haal dan een goed voorbeeld aan. :P

Ook Toyota heeft kwaliteitsproblemen gekend, zoals ik al aanhaalde bijvoorbeeld begin 2000 tot 2003 met de introductie van de VVTI motoren die overmatig olie gingen verbruiken, en tegenwoordig met de Toyota Aygo die last kan krijgen van kantelende zuigers.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dergelijke productiemissers niet op zo'n grote schaal voorkomen en in dusdanig lange periode als dat bij Volkswagen aan de hand is.
pi_118326749
quote:
Priussen zijn inderdaad teruggeroepen. Waarom was dat?

VW steekt liever haar kop in het zand bij een duidelijk structureel probleem en laat haar klanten met een ernstig gebrek zitten. VW roept liever niets terug.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:53:46 #110
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118385516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
Dat inderdaad. Ik heb een japanner uit '98 en die roest ook niet noemenswaardig. Belangrijker nog: hij doet het altijd. ^O^
pi_118385919
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.

enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET

Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook

raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!

Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten

Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.

maw, je leest te specifiek
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:08:41 #112
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_118386122
quote:
Toyota neemt haar klanten zo serieus dat het zelfs 6 jaar oude auto's terugroept. Dat is buitengewoon volwassenen laat tevens zien dat een fabrikant aan haar klanten denkt en problemen onderkent.

Ik ken verhalen van TSI eigenaren waarbij kort na de garantie periode de motor in de soep draaide.
Ze konden in eerste instantie gewoon de volle mep betalen. Toen de rechtsbijstand erop werd gezet was er ineens meer mogelijk.

Voor service en coulance hoef je niet veel te verwachten van Pon / VAG
pi_118386172
@rev

dan ken je Jeep niet

een maat van mij werkt bij jeep, de modelen vanaf 97(!) hebben een terugroepactie op een paar draagarmen _O_ _O-
pi_118387906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.

enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET

Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook

raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!

Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten

Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.

maw, je leest te specifiek
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.

Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:57:15 #115
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118405734
quote:
12s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef tomaat52 het volgende:
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort.. :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{

Die bouwen zich een ongeluk. Van diepladers tot diepladerschepen tot auto's tot scheerapparaten.

Zelfs Samsung bouwt meer auto's dan er Golfjes gebouwd worden :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:58:49 #116
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118405768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.

Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan :')
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:06 #117
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118406192
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:58 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan :')
Verkeersinformatie aanstaan? :+ Dan gaat die van mij ook wat luider :P
pi_118409888
quote:
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
pi_118410177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Overigens, beetje jammer dat Peugeot exact zelfde problemen hebben met hun THP motoren, maar daar word geen woord over gerept.
pi_118410230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:

Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
En jij dan?

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
pi_118410310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:34 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

En jij dan?

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
pi_118410339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:36 schreef Marco001 het volgende:

Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
pi_118410474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:37 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
Okay, dan even een andere link. bovendien, like i said, jij had het alleen over dat ze niet aan terugroepacties doen bij VW.. Wel dus..
Maar om terug te komen op de ketting:
"opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest."
http://www.autoweek.nl/au(...)i-motoren-herkenbaar
pi_118413341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.

Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden 8)7

Maarja kwaliteit en VAG.

Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.

Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .

We gaan het allemaal meemaken...
pi_118414286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.

Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden 8)7

Maarja kwaliteit en VAG.

Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.

Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .

We gaan het allemaal meemaken...

Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.

Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867

[ Bericht 4% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 13:22:50 ]
pi_118442702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.

Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867
Ik vindt gewoon dat VW hiermee moet vergoeden. Hun hebben hun motoren niet in orde. Garantie mag je van een product ook verwachten nadat dat deze is verstreken. En een motoren moet langer mee kunnen.
Dit is niet alleen bij de TSI voor de TSI waren er ook problemen. Ik weet nog dat vliegwiel in tweeën delen bestond waardoor deze uit mekaar konden breken. Of dat bij de Polo de versnellingsbak kapot ging omdat er gebruikt werd gemaakt van een potnagel in plaats van een gewone moer en Audi had zelf problemen in 2002 dat de nokkenas lagers bij ongeveer 60.000 kilometer helemaal weg waren.

VW heeft het al jaren niet goed voor mekaar. Daar komt het nog bij dat je in Duitsland beter wordt geholpen als je een probleem hebt met VW. Meestal vergoeden ze ook de kosten buiten de garantie. Helaas doet PON hier moeilijk over.

Door deze reden heb ik geen VAG product genomen.
pi_118443463
tja, bij de lokale taxicentrale rijden ze al sinds 2000 qua luxe-auto's alleen nog maar in Superb's. Op een akifietje met PON over doodgaande TDI's na nooit echt noemenswaardige problemen gehad, terwijl ze echt werden afgeragd door sommigen. (planken met koude motor, the works..)
Elke fabrikant heeft wel problemen. Zo heeft/had Peugeot dezelfde problemen als VAG met de distributieketting, maar ja, auto's moeten zo goedkoop mogelijk zijn (niet alleen voor hun, maar ook voor de consument) en dan kan het gebeuren dat je sterk inferieure kwaliteit koopt.
Ik noem Mercedes rond 2000 met hun extreem roestende plaatwerk, Toyota met hun carteronluchtingproblemen(die makkelijk kunnen worden opgelust door er een simpel verwarminsunitje op te plaatsen...)
De 206 van mijn vader wil maar niet fatsoenlijk stationair lopen en valt regelmatig uit bij koude motor. Peugeot Nederland zegt daar niks aan te kunnen doen. (of i.i.g. doet er niks aan).

Pon is dan wel strikt met garantie, maar als je dat niet zint, schrijf je toch VW rechtstreeks aan? Of doe je het als velen in de grensregio: Je auto in Duitsland laten onderhouden, vaak nog stukken goedkoper ook voor regulier onderhoud.

Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20

Ik lijk zo wellicht een VAG-fanboy, en hoewel ik zelf een Seat heb en zowel die Seat als de Skoda-taxi's mij erg goed bevallen ben ik dus geen fanboy. Sterker nog, Als ik de keuze zou hebben tussen een Golf GTI en Corsa Nurburgring, nam ik de Corsa.
Ik vind het alleen niet echt fair dat iedereen altijd vrijwel alleen op VAG afgeeft, terwijl er ook meer dan voldoende andere fabrikanten zijn met problemen..
Wellicht wat leuk leesvoer over Peugeot en BMW..
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=112760

[ Bericht 16% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 23:59:19 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:54:55 #128
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118447315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef Marco001 het volgende:

Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20

In de top 50 nog meer! :')

Laten we het houden op een top 10, want anders kun je alles recht lullen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:56:24 #129
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118447342
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is :')

Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland :')

Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.

[ Bericht 18% gewijzigd door Biogarde op 26-10-2012 02:01:48 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:06:48 #130
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118447468
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:56 schreef Biogarde het volgende:
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is :')

Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland :')

Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7

Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he ;) .

En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:04:43 #131
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118450896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 02:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7

Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he ;) .

En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
Die Plus had ik gezien. Vind ik een mooie auto eigenlijk wel :o

Maar er rijden zoveel Golfjes dat een gewone Golf erbij moet staan. De Jan de Vries Opel Astra staat er wel tussen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:33:17 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118491021
Wij hebben nog steeds een golf 2
Schoonpa rijdt daarin, rijdt nog steeds prima, hij onderhoudt hem niet, dus hij heeft nu wat roestplekjes.
Dat hoef je van een huidge gold niet te verwachten denk ik.
Hij heeft al die jaren buiten gestaan.
Verder denk ik dat alle merken hun problemen hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118491098
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
pi_118491620
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
pi_118491917
Mijn Seat Ibiza sport van 2001 is 11 jaar probleemloos meegegaan, alleen een vallende boom heeft ie nooit helemaal goed doorstaan :{, nu ingeruild voor een Skoda Fabia greenline, heel anders rijden maar ik reed toch al op de nieuwe manier ( zuinig)
dus na 170.000 Km met de Seat geen motorproblemen gehad, geen koppeling vervangen, alleen banden, remmen en een keer distributie riem vervangen.
Ik ben benieuwd hoe die Fabia het zal blijven doen, tot nu toe rijdt ie prima en doet wat ie moet doen maar tijd zal het leren.
Ervaringen met slechte VAG auto's tot nu toe niet meegemaakt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:01:49 #136
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118499137
in afrika maken ze nog de golf 1. dus wie wil?
daaadadadada
  zondag 28 oktober 2012 @ 09:55:15 #138
45206 Pietverdriet
pi_118526332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
pi_118530710
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als ze naar afrika gaan wel. als ze hier blijven heeft toyota veel mogelijkheden tot inwisselen, "statiegeld", bijna volledige recycling en andere milieuvriendelijke alternatieven.

Dan is het wel de verantwoordelijkheid van de sloper om daar ook gebruik van te maken!

voorbeeld
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080111014034AAnmf2j
pi_118533078
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

grondstoffen waar accu's van gemaakt worden zijn nogal kostbaar. Zelfs voor een simpele loodaccu is recycling al zeer rendabel.
pi_118535029
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:20 schreef Clupea het volgende:
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid.
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design? :|W
pi_118537513
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design? :|W
dat zegt hij niet.
pi_118537895
http://www.weeklygripe.co.uk/a327.asp
_O- vooral de reacties. het gaat echt mis bij vw. hulde aan ts die dat al zag _O_
pi_118541577
quote:
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.

Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
pi_118544076
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.

Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
het is ook erg. ts heeft gelijk.
pi_118987834
quote:
eerste 30 duizend kilometer (29.000 km)

Inmiddels heb ik er bijna de eerste 30 duizend kilometer opzitten met de Passat. Ik heb de auto sinds eind februari 2010 in mijn bezit en naast de highline uitvoering heb ik de volgende zaken laten toevoegen: executive plus pakket, winterpakket 2 (incl. achterbankverwarming), rolgordijnen achterportieren, trekhaak, touchadapter en de lakkleur latte machiato (bruin). Verder is de auto uitgerust met de DSG bak omdat dit een voorwaarde voor mij was om niet meer te hoeven schakelen en hij moet een caravan van maximaal 1350 kg kunnen trekken.

De keuze is met name op deze auto gevallen vanwege de DSG en de 20% bijtelling, indien dit niet het geval was zou ik wellicht voor een andere auto gekozen hebben.(Mondeo, C-Klasse).
Verder moest het een Highline zijn want de comfortline stoelen konden mij niet bekoren, had deze auto dan absoluut niet gekozen
Het lastige was dat ik met mijn vorige auto redelijk verwend was, ruim, comfortabel, automaat veel opties. Dan is het even slikken met een auto welke de helft kost. Maar het was wel een bewuste keuze want voor dit lease bedrag kan ik geen vergelijkbare auto rijden.

Ervaringen met de auto tot nu toe. Het verbruik is tot nu toe gemiddeld 6 liter per 100 km, wat ik zeer netjes vindt. Ik teken hierbij wel aan dat ik veel file rijd en netjes aan de 100/120 km houdt. In de mei vacantie naar Barcelona geweest met fietsdrager met 3 fietsen en volle kofferbak verbruik 7,5 liter per 100 km.

Ben nu net terug van vacantie met de caravan totaal in 3 weken 4600 km gereden gemiddeld verbruik 13,7 liter per 100 km. Hierbij teken ik wel aan dat het een Hobby 495 van 2,30 m breed is van 1350 kg met op de auto een imperiaal met 2 fietsen. De trekeigenschappen van deze auto met deze motor zijn zeer goed te noemen, lijkt wel een diesel. Op de route soleil 100 km/h bij 1800 rpm in 7e versnelling. En bij Luik zonder problemen in 4e versnelling met 100km/h naar boven, ongeloofelijk voor deze motor. Rij eigenschappen met caravan zijn goed te noemen, wel zakt hij iets door aan de achterkant maar dit is alleen opties.

Plus en min aan de auto:
+ rijdt goed, in deze uitvoering goed compleet
+ ziet er goed uit, grote kofferbak
+ fijne automaat
+ motor trekt goed, ook met caravan

- kleine ongemakken zoals 2 maal kapotte benzinemeter en een uitblaasopening in dashbord
- Door blue motion schakelt de bak op de snelweg erg lui, als je gas geeft blijft deze lang in 7e versnelling hangen en gaat dan terug naar 5 of 4. Remedie is om dan met de flipper op stuur zelf terug te schakelen
- Remt bergafwaards niet af op de Cruise Control, ook niet in de sportstand of indien handmatig de versnelling gekozen is
- Navigatie kiest vaak niet de meest slimme route, stuurt je dwars door dorpjes. Vind Tom Tom 10 keer beter
- Electrische verstelling van de leuning van de bestuurdersstoel is een lachertje, waarom alleen de leuning en niet de rest van de stoel, voegt niets toe behalve gewicht
- Vaak start de auto pas na 2 keer de contactsleutel naar binnen geduwd te hebben, eerst gebeurt er niets en bij 2e poging start de auto

Al met al valt de auto zeker niet tegen, maar helaas hiervoor een auto gereden van een ander kaliber en je blijft toch vergelijken, ik denk dat ik hier na een half jaar maar mee stop en gewoon verder ga met deze auto, is tenslotte geen straf
dsg bak defect binnen 30000km (30.000 km)

Ja, het begon vorige week met een zoemend geluid tijdens het rijden en enkele dagen later nog wat meer mechanische geluiden erbij. Tevens sloeg de auto bij het afremmen af, tijd om naar de dealer te gaan voor een diagnose. Zaterdag jl bij de dealer geweest of ik tot maandag door kon rijden aangezien dan de beurt gepland stond. De monteur wilde een proefrit maken maar viel na 10 meter stil op het parkeerterrein, diagnose bak overleden. Dat is snel binnen een half jaar en 30000 km. Gelukkig stond zaterdag de vervangauto voor de geplande beurt van maadag gereed. Het was wel even wennen ze hadden nl een audi A8 4.2 tdi quattro klaargezet voor deze dag. Nu rijd ik inmiddels 4 dagen in deze auto, en heb de stille hoop dat mijn Passat voorlopig nog even defect blijft. Vandaag telefoontje gehad dat de DSG bakken bij PON op nalevering staan, hoe zo kwaliteit? Het ''Das Auto'' gevoel heeft bij mij een behoorlijke deuk opgelopen. Als de Passat terugkomt geef ik een laatste update over de mogelijke oorzaak. Tot die tijd blijf ik hopelijk sturen in deze geweldige bolide, wow 325 PK, 650 nm koppel en top van ruim boven de 250kmh.
Bijna afgelopen (127.000 km)

Tja het zit er nu bijna op met de Passat, echte vrienden zijn we niet geworden. Laat ik maar met het positieve beginnen nu er ruim 100000 km meer op de teller staat. Rijdt best lekker, stoelen van Highline zijn goed, goed overzicht op de weg.
Helaas ook best wat ergernissent te melden zo is de navigatie gestolen dit resulteerde in een gat in de deur en een gat in het dashboard waar eerst de rns510 zat. Oplossing is de lelijke afdekking, ben het nog steeds niet mee eens dat VW dit als oplossing ziet. Een velg vervangen omdat alle blanke lak eraf viel, van de winter sloot de passagiersdeur niet meer, vorige week auto in de noodloop turbo kapot en bij optrekken schokte de auto behoorlijk, koppeling van de DSG ook maar vervangen.
Al met al geen probleemloze auto met behoorlijk veel ongeplande garage bezoeken. Half november wordt mijn nieuwe auto geleverd een Peugeot 508 hybrid4, ik durf het risico wel aan want de betrouwbaarheid van VW krijgt voor mij een dikke onvoldoende.
Natuurlijk zal ik ook critisch zijn tov Peugeot maar betwijfel of het zo dramatisch zal zijn
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline

:')
  donderdag 8 november 2012 @ 19:00:29 #147
45206 Pietverdriet
pi_118988175
quote:
Je zal die ellende maar hebben.
pi_118988215
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zal die ellende maar hebben.
ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw.
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:06:18 #149
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118988627
nja leasebak maar het is een hoop narigheid lijkt me zo. zwaar irritant.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:12:53 #151
45206 Pietverdriet
pi_118988815
Naast onze passat, audi en multivan hebben we een Laguna en een 407 gehad, behalve een kapotte turboklep bij de peugeot ( na een maand na aflevering) hebben we met de Fransen geen problemen gehad.
Passat: kabelboom vervangen, navigatie vervangem
Audi: water in de achterlichten, defect LED daglicht voor
VW Multivan (let wel, das kreng heeft de prijs van een S-Klasse) had zakkers in de lak, de schuifdeuren wilden niet sluiten en verschillende motorproblemen.

Echt een ramp was onze opel, hoewel comfortabel en ruim rammelde er altijd wat en viel de motor op de gekste momenten uit. Op de snelweg, op een bochtige bergweg, en dan zat je zonder rem en stuurbekrachtiging.

Dus, Duitse Degelijkheid, mmmmwa, nou, nee.
Vriend van me kocht jaren geleden een tweedehands fiat panda. Reed er meer dan een ton mee zonder hem te onderhouden en liet de keuring verlopen. Wilde hem verkopen dus liet hem keuren.
Alleen de ruitenwissers moesten nieuw.
Hij verkocht hem voor 500 gulden minder dan hij betaald had.
Onze golf II serie rijdt nog steeds schoonpapa in, zonder issues, behalve dat hij hem mishandeld
pi_118988983
ja duitse degelijkheid is al een tijdje weg geloof ik, zeker bij VAG.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:23:02 #153
45206 Pietverdriet
pi_118989338
Ik vraag me serieus af wat ik zou kopen als het mijn eigen geld is. Subaru?
pi_118989501
deze is ook erg :X onder het motto

Hoe verlies je een klant voor levenslang :D

quote:
Alweer zo'n zuinigheidsmonster erbij op de weg

Op 2 november jl. was het zo ver; na een wachttijd van ruim vijf maanden werd mijn Polo BlueMotion afgeleverd.

De pret begon al bij de aflevering. Ik weet niet of het gebruikelijk is bij VW (deze Polo is mijn eerste Volkswagen), maar de sleuteloverdracht en tenaamstelling gingen gepaard met een ware onthulling van de auto vanonder een groot laken. Op zich ben ik een beetje te nuchter voor zulks theatraal sentiment, maar ik moet Heron in Purmerend nageven dat het de klantbeleving wel naar een hoger niveau brengt. Alles was ook tot in de puntjes verzorgd met een volle tank, luxe kentekenplaten etc.

Na het afwerken van alle formaliteiten kon ik dan eindelijk de showroom uitrijden, en omdat ik een vrije dag van het werk had genomen kon ik gelijk een flink stuk met mijn nieuwe aanwinst gaan toeren.

Leuk om te zien was dat, ondanks dat de Polo naar mijn mening geen sexy auto is, ik toch links en rechts nagekeken werd. Mijn exemplaar ziet er dan ook in het wit met zijn drie deuren, getinte achterruiten en grotere (niet-BlueMotion) 16" MAK-velgen net iets flitsender uit dan de gemiddelde nieuwe Polo op de weg.

Wat ervaringen betreft kan ik na een dag natuurlijk nog niet zo heel veel zeggen, behalve dat ik kan bevestigen wat vele anderen ook al hebben aangegeven. Onderin het toerenbereik gebeurt er qua vermogen niet zo veel, koppelen bij ca. 1700 rpm tijdens het wegrijden uit stilstand is dus het devies. Dan kun je prima met het overige verkeer meekomen. Waar ik wel even aan moet wennen is het wat rauwe en bokkige karakter van de motor. Diesels zijn sowieso meestal al iets trillingsgevoeliger dan benzinevarianten en met een driecylinder wordt dit natuurlijk nog eens versterkt. Daar komt bij dat mijn eerste diesel is, en ik dus eigenlijk enkel zwaardere benzinemotoren als referentiekader heb. Maar ik geloof ook dat het een kwestie van wennen is, en het is logisch dat je bij zo'n zuinigheidswonder als de Polo BlueMotion iets aan comfort moet inleveren. Daar kan ik prima mee leven.

Waar ik minder goed mee kan leven zijn de vele kraakjes in het interieur van mijn Polo. Volkswagen heeft een reputatie hoog te houden wanneer het gaat om afwerking en kwaliteitsbeleving. En ik weet niet of het aan mijn specifieke exemplaar ligt, maar op minstens drie plaatsen in het interieur zijn, vooral in het toerenbereik van 1200-1800 rpm waar de motorresonantie het sterktst is, irritante aanhoudende snerpjes en kraakjes te horen, bijvoorbeeld in de binnenbekleding van het portier aan de bestuurderskant en aan de rechterkant van het dashboard waar dit aansluit op de voorruit.

Ik schaam me er eigenlijk voor om met zoiets futiels als een krakend dashboard terug te gaan naar de dealer, maar als het niet vanzelf weggaat, denk ik dat ik het toch doe. Het haalt mijn kwaliteitsbeleving van het verder smetteloos afgewerkte interieur best naar beneden.

Verder is de Polo gewoon erg fijne auto. De zitpositie is uitstekend (lekker hoog ook, zeker voor zo'n kleine wagen) en het zicht romdom is goed met de grote zij- en achterruiten en een kleine dode hoek.

De komende weken zal ik mijn ervaringen verder aanvullen, zeker ook met verbruikscijfers, wat bij dit soort auto's toch één van de belangrijkste redenen is waarom men een review leest.

Wordt dus zeker vervolgd!
Eerste update: de kraakjes weg! (1.000 km)

Vandaag, na verschillende reacties mijn review (bedankt daarvoor overigens), meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en teruggegaan naar de dealer om naar het krakende interieur te laten kijken.

De chef van de werkplaats ging met me mee, maar we hoefden niet eens te gaan rijden want gewoon in z'n vrij wat gas geven was al genoeg om het kraken op te wekken.

Gelukkig wist de monteur precies waar hij het euvel moest zoeken: de motorkap ging open en na wat wrikken waren alle bijgeluiden verdwenen. Een filterbehuizing bleek onder een wat hoge spanning aan een leiding te zijn bevestigd, waardoor het geheel resoneerde tegen het brandschot achter het dashboard.

Prima opgelost, het is nu een stuk stiller in mijn Polo!
Wat een drama!! (10.270 km)

Inmiddels zijn we ruim 10.000 kilometer verder met de Polo, geen problemen gehad tot pakweg twee weken geleden.

Op 28 maart jl. reed ik naar huis vanaf mijn werk. Een paar kilometer voor het bereiken van mijn huis begon de auto ineens heel onregelmatig en luidruchtig te lopen. Thuisgekomen zette ik de auto stil, maar het vebreken en weer aanzetten van het contact wilde de auto niet meer starten. Ik belde de VW mobiliteitsservice, deze was snel ter plekke maar kon het probleem niet verhelpen. De monteur vermoedde een defect aan de brandstofpomp maar kon de computer van de auto niet uitlezen, daarom de auto de volgende dag naar de dealer gesleept.

Twee dagen later een telefoontje met een dramatische mededeling: ik zou benzine in plaats van diesel hebben getankt. Resultaat: metaaldeeltjes in het brandstofsysteem met enorme schade tot gevolg. Omdat het "mijn eigen fout" was werd deze schade niet door de garantie gedekt, kosten reparatie: bijna 5000 euro!
Ik was met stomheid geslagen. Ik houd via Autoweek.nl mijn verbruik bij en kon aan de gegevens van de tankbeurten zien dat ik echt alleen maar diesel had getankt.

Nu wil het toeval dat ik op mijn werk de beschikking heb over een laboratorium. Ik heb daarom de dealer gevraagd of ik wat brandstof voor een analyse mocht meenemen. Dit was gelukkig geen probleem. De analyse (gaschromatografische bepaling, voor wie dat iets zegt) wees uit dat er geen druppel benzine door de diesel zat, dus de volgende dag ging ik terug naar de dealer om ze met mijn resultaten te confronteren. Daar was men op z'n zachtst gezegd nogal verbaasd over mijn bevindingen, maar na overleg met importeur Pon was de conclusie toch dat de schade enkel veroorzaakt kon zijn door het tanken van de verkeerde brandstof, ik had dus pech en moest gewoon betalen.

Ik wilde het hier niet bij laten zitten en heb mijn rechtsbijstandsverzekering op de zaak gezet. Na een hoop discussie heeft mijn advocaat een onafhankelijke brandstofanalyse weten af te dwingen. Hier werd in eerste instantie erg moeilijk over gedaan omdat de dealer en importeur vonden dat ik de kosten van de expertise zou moeten betalen wanneer de analyse zou uitwijzen dat er inderdaad benzine in de tank zat, ondanks dat bij een bijna nieuwe auto de bewijslast volledig bij de verkopende partij ligt.

Na een aantal telefoontjes van mijn advocaat (leve DAS!!) is de onafhankelijke analyse er toch gekomen. En wat bleek, de tank bevatte diesel. Wat een verrassing... De importeur gaat nu voorlopig akkoord met het repareren van de auto, maar wel onder de voorwaarde dat men de schade alsnog op mij zal verhalen wanneer een onderzoek van de kapotte onderdelen door de importeur zou uitwijzen dat er toch een aan mij verwijtbare reden is dat de auto is stukgegaan. Met deze voorwaarde ben ik niet akkoord gegaan, dus ligt de zaak nu opnieuw bij de advocaat en inmiddels heb ik al ruim twee weken geen auto...

Ik ben verbijsterd door de hele gang van zaken! Van een bedrijf als Volkswagen dat kwaliteit en klantvriendelijkheid volgens eigen zeggen zo hoog in het vaandel heeft staan had ik deze mate van arrogantie en onwil absoluut niet verwacht! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al twee weken slapeloze nachten van het hele voorval heb en ben inmiddels zo ver dat ik bij mezelf denk "Als het zo moet, dan nooit van mijn leven meer een Volkswagen!"
Laatste update (11.000 km)

Ik kwam vandaag even op mijn persoonlijke pagina op Autoweek.nl, en besefte dat ik nooit de afwikkeling van het hele schadeverhaal heb vermeld. Ondanks dat het alweer even geleden is hierbij toch een laatste aanvulling, voor wie er nog op zit te wachten.

Pon is uiteindelijk onder druk van mijn zaakbehandelaar bij DAS akkoord gegaan met de reparatie van de auto onder garantie. Een week later kon ik de auto weer bij Heron ophalen. Men was daar op zich correct in de afwikkeling, maar ik heb verder op weinig sympathie hoeven rekenen. Ondanks dat de reparatie onder garantie was uitgevoerd kreeg ik toch een rekening gepresenteerd voor huur van de vervangende auto, die volgens Heron in mijn geval niet onder de mobiliteitsgarantie viel. En daarnaast moest ik ruim 90 (!) liter brandstof aftikken ondanks dat de tank maar een capaciteit van 40 liter had. Blijkbaar had men die hoeveelheid nodig om het brandstofsysteem te ontdoen van de laatste restjes metaalschilfers.

De auto reed weer zoals ik gewend was, met de aantekening dat er een penetrante dieselgeur in het interieur was blijven hangen, omdat men (hoe bedenk je het) gedurende de hele periode dat de auto ter reparatie in de garage had gestaan de zitting van de achterbank naar voren geklapt had gelaten en de extra dop van de brandstoftank die daar zit open had laten staan.

Ik was echter door het hele voorval totaal het vertouwen in de auto, de dealer en de importeur kwijt en heb de Polo zo snel mogelijk verkocht.

Ik ben gaan shoppen voor een ander wegenbelastingvrij model, en ben na een hoop wikken en wegen uiteindelijk uitgekomen bij een Alfa Romeo MiTo. Aangezien ik zo veel ellende had gehad met een auto die een naam heeft hoog te houden als het gaat om kwaliteit en degelijkheid, dacht ik het noodlot maar te tarten en in te zetten op een exemplaar dat volgens tegenstanders van het merk "al roest in de folder."

Tot nu toe kan ik echter niet anders zeggen dan dat de MiTo op alle fronten een fantastische auto is, die in ieder geval meer beleving biedt dat de Polo ooit heeft gedaan.
bron: http://www.autoweek.nl/au(...)uemotion-comfortline
  donderdag 8 november 2012 @ 19:33:27 #155
45206 Pietverdriet
pi_118989834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Na restaurants, hotels etc gaat de autoindustrie de kracht van internet voelen. Twintig van dit soort verhalen op een bekende site en je hebt echt een probleem. Vroeger vertelde je het buren en collegas, tegenwoordig tienduizenden
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:33:37 #156
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118995175
Ah, het topic is weer omhoog geschopt. Het onderwerp blijft voorlopig ook nog wel actueel. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw.
Tja, het erge is dat je een heel topic vol kan posten met vergelijkbare gebruikersreviews van eigenaars van een Volkswagen-product op de Autoweeksite.

Het zijn er verhoudingsgewijs echt erg veel. Volkswagen kampt echt met vergelijkbare kwaliteitsproblemen als Renault met de Laguna had 10 jaar terug. Alleen waar Renault lijkt te hebben geleerd van hun fouten en een inhaalslag zijn gaan maken op het gebied van kwaliteit blijft het bij het Volkswagen-concern nu al meer dan 10 jaar huilen met de pet op. :')

Ik vond nog interessant stuk over een bedrijf dat rond kan komen - sterker nog uitbreid in tijden van crisis - van DSG reparaties alléén.

Een paar quotes uit het artikel:

quote:
"................Komt bij dat er klachten zijn waar de dealer geen antwoord op heeft, op of op mag geven. De klacht wordt dan afgedaan als: PRODUCTEIGENSCHAP".
quote:
"...............Er zijn dealers die uit voorzorg de nieuw af te leveren auto's door ons laten modificeren of klanten naar ons doorsturen"............
quote:
"..........We hadden al genoeg te doen met de DSG6 en het overige werk. De komst van de DQ200 (7-traps) betekende mede dat we in Aalten uit ons jasje groeiden en op zoek moesten gaan naar een nieuwe Locatie".
Het hele verhaal stond in het automotive-vakblad AMT, en is te vinden op de site van de DSG dokter

Erg interessant stukje, geeft goed inzicht in het ingenieuze stukje techniek dat Volkswagen bedacht heeft, maar ook in de oorzaken van de talloze DSG problemen.

Dat spreekt niet bepaald voor de kwaliteit van Volkswagen, een reputatie waar Volkswagen het toch van moet hebben. Dus dat er zoveel verhalen de rondte doen op internet, daar zullen ze bij Volkswagen niet blij mee zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 08-11-2012 21:16:19 ]
pi_118995458
beter nemen ze dat bedrijf over en fixen ze hun product. of gooien ze het product uit hun auto's.
pi_118998990
Net wel de duurste onderhoudsbeurt ooit gehad met de Astra. de 15.000 km beurt.
Kosten: ¤0,- :D

De 1.4 74KW zoals ook in mijn auto.. Ding klinkt stationair als een diesel. (Krijg zelfs weleens te horen dat men nog nooit een diesel met een gastankdop hebben gezien..
pi_118999934
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nu had Pon toch al niet bepaald een goede naam als het om klantvriendelijkheid gaat..

Die 90 liter had ik trouwens echt onder geen enkele voorwaarde afgerekend. Schofterig als het inderdaad zo was als daar staat.
  donderdag 8 november 2012 @ 22:55:33 #161
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_119000664
Dat verhaal is wel echt schandalig hoor, wat de neuk. :')

"U heeft wetenschappelijk bewezen dat er geen benzine zich in uw brandstofsysteem bevindt, maar omdat de auto die en die problemen vertoont moet er volgens ons tóch benzine in zitten. Veel plezier met de rekening!"
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_119001073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:55 schreef Kriegel het volgende:
Dat verhaal is wel echt schandalig hoor, wat de neuk. :')

"U heeft wetenschappelijk bewezen dat er geen benzine zich in uw brandstofsysteem bevindt, maar omdat de auto die en die problemen vertoont moet er volgens ons tóch benzine in zitten. Veel plezier met de rekening!"
Tja, Pon en garantie hé......

Op het Tros Radar forum staan ook een hoop reacties mbt technische problemen met Volkswagen en de reactie van de dealer en Pon hierop.

Twee voorbeelden:

quote:
Kriene Perdon schreef:Wij hebben een Golf VI met 160 PK TSI motor

Afgelopen weekend zette ik de auto stil voor 10 minuten.
Toen ik de auto weer wilde starten sloeg de motor niet meer aan, ik ben toen afgesleept naar de dealer waar ik de auto heb gekocht.

Na onderzoek is gebleken dat er een klep in de motor is afgebroken,en door het blok is gegaan. Er moet nu een nieuwe motor in .

De importeur PON geeft niet thuis voor enige garantie omdat de auto 3 jaar oud is, we hebben de auto altijd keurig optijd bij een VW dealer zijn beurten gegeven.
Zijn er meer mensen die dit is overkomen.

Kriene Perdon
quote:
Helaas ook hier problemen met de 1.4 twincharger. Al vanaf eerste levering problemen met tuning (origineel via VW), vermogen viel soms weg. Ook onregelmatig lopen bij koude start, motor voelt dan aan alsof er soms misfires optreden, alsof ie een slag mist. Kleine schokjes voelbaar. Eenmaal op temperatuur loopt het blok netjes glad. Tank overigens altijd RON98 brandstof, dus daar ligt het iig niet aan.

Probleem met het terugvallen van het vermogen is nu al anderhalf jaar niet opgelost, ondanks pogingen met nieuwe software etc.

Twee weken terug ineens véél minder vermogen, maar dit leek zich willekeurig voor te doen. Soms vol vermogen, dan ineens minder. Auto staat nu voor ongeveer vijfde keer bij de dealer.

Daarnaast problemen met de DSG, gelukkig is nu duidelijk dat de koppeling vervangen moet worden, hoop dat de problemen met de bak dan achter de rug zijn. Nieuwe koppeling bij 50.000 km, goh..

Verder vanaf dag 1 trilling die er niet uit te krijgen is door balanceren (bij drie firma's laten doen, ook aan de auto), niet dramatisch maar wel hinderlijk.

Dan nog koplampverstelling die uit zichzelf blijft stellen (interessante kwestie, de auto heeft nl helemaal geen xenon, dus is alleen handmatig bij te stellen).

Eerlijk is eerlijk, het is een erg fijne auto, maar het idee dat volkswagens zeer betrouwbaar zijn is echt zwaar achterhaald.
Met name schandalig dat iemand met een Golf VI van 3 jaar oud waarvan de klep afbreekt (!!) wordt afgewimpeld en geen garantie of coulance wordt aangeboden. Het tweede voorbeeld is vervolgens echt voor alle bekende kwaaltjes tegelijk aan de beurt. :')

Maar goed, internet staat er vol van.

Zijn conclusie onderschrijf ik daarom volledig.
  donderdag 8 november 2012 @ 23:07:53 #163
45206 Pietverdriet
pi_119001244
In de tijd van twitter, facebook en websites waar iedereen ervaringen deelt is dit onverstandig, pon...
pi_119001460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
In de tijd van twitter, facebook en websites waar iedereen ervaringen deelt is dit onverstandig, pon...
Er gaan verhalen de rondte dat Pon de standaard fabrieksgarantie bij de fabriek afkoopt en zodoende de auto's met een aardige korting kan inkopen.

Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom Pon zo moeilijk doet over het nakomen van afspraken met betrekking tot garantie of het verlenen van coulance.

Dat lijkt me echter niet de meest verstandige manier als de auto's van de geimporteerde merken beneden gemiddeld betrouwbaar blijken te zijn.

Benieuwd hoelang ze dit volhouden.
pi_119001789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tja, Pon en garantie hé......

Op het Tros Radar forum staan ook een hoop reacties mbt technische problemen met Volkswagen en de reactie van de dealer en Pon hierop.

Twee voorbeelden:

[..]

[..]

Met name schandalig dat iemand met een Golf VI van 3 jaar oud waarvan de klep afbreekt (!!) wordt afgewimpeld en geen garantie of coulance wordt aangeboden. Het tweede voorbeeld is vervolgens echt voor alle bekende kwaaltjes tegelijk aan de beurt. :')

Maar goed, internet staat er vol van.

Zijn conclusie onderschrijf ik daarom volledig.
Wat betreft dat laatste ben ik bij het googlen naar die ketting ook echt veel verhalen tegengekomen van jonge auto's die net uit de garantie waren en waar echt vreselijk moeilijk over enige coulance gedaan werd. Ik heb met m'n huidige VAG leaseauto ook veel meer problemen met de fransoos die eraan vooraf ging. Hij rijdt fijn maar ik zou zo'n risico nooit prive op de oprit zetten. Wat dat betreft gaan ze richting de oude italianen, met de kanttekening dat er niet telkens wat kapot is, maar als het kapot is dan is het ook echt kapot.

Ik ben benieuwd of die gedownsizede VAG's de eerste generatie auto's gaan worden waarvan de motoren de rest van de de auto niet meer overleven.
pi_119023979
Hier nog zo'n pareltje van een gebruikerservaring van een Volkswagen Touran eigenaar, gedurende 7 jaar een opeenvolging van kleine en grote mankementen:

quote:
ERVARINGEN (75.000 km)
Na lang wikken en wegen de keuze laten vallen op de VW Touran. Na twee jaar en 27000 km rijplezier nog geen moment spijt van deze keuze. Wat een heerlijke auto! Ruim, degelijk en relatief zuinig (gem. 7,8 l/100km). Kortom, als familieauto zeer geschikt. Dit komt vooral tot uiting bij lange vakantiereizen. De kinderen hebben achterin de ruimte en het uitzicht is perfect. Dit komt mede omdat de zittingen hoger zijn geplaatst dan bij een normale station wagen. Wat duidelijk opvalt is het comfort van de stoelen van de Trendline uitvoering, ze zijn stevig, geven veel steun en hebben een lendeverstelling. Ik heb hierdoor geen last meer van rugklachten tijdens lange ritten.

Het was wel even wennen aan de 6 versnellingen, met name in het stadsverkeer moet er veel worden geschakeld. De volgende keer staat de automaat op het verlanglijstje. Wat wel storend blijft is de positie van de middenarmsteun, deze is te laag geplaatst en niet verstelbaar.
Een ander nadeel is het feit dat met de bandenmaat 205/55 R16 geen sneeuwkettingen mogen worden gebruikt. Ik heb echter goede ervaring met het gebruik van ’autosocks’.

Het vermogen van de 1.6 FSI motor is voor onze toepassingen ruim voldoende, zeker voor het gebruik in Nederland. De uitrusting is bijzonder compleet. Het dashboard is overzichtelijk en de airco/verwarming werkt uitstekend. De audioinstallatie geeft een goed geluid. Ik overweeg wel om twee extra luidsprekers te laten plaatsen in de achterdeuren voor een betere verdeling van het geluid in de auto.
PROBLEMEN (81.000 km)
20.000 km: de coating van de hoofdlichtschakelaar liet los, algvorming in de zijspiegelverlichting.

30.000 km: na het verlaten en afsluiten van de auto gaan na ongeveer 10 seconden alle ramen spontaan omlaag. Het euvel bleek bekend bij de dealer, defect in het Steuergerat (computer). Onder garantie vervangen.

40.000 km: vlak voor het eindigen van de garantieperiode, was in toenemende mate een klikkend geluid hoorbaar bij het gasgeven en het terugnemen van het gas, met name in de eerste en tweede versnelling. Het bleek een kapotte motorsteun (rechts voor) te zijn. Onder garantie door de dealer vervangen.

47.000 km: vier banden vervangen, de nieuwe Michelin Energy banden zijn stiller dan de standaard Continental banden.

48.000 km: lampje ’motorstoring uitlaatgassysteem’ gaat aan. Het regelapparaat uitlaatgascontrole met de NOx sensor blijkt defect (onderdeel kost EURO 352,00 ex BTW). Door de dealer met coulanceregeling van 50% vervangen, uiteinedelijk kosten EURO 250.
Wellicht is het aan te bevelen om voorzichtig te zijn met de aanschaf van een tweedehands Touran uit het eerste bouwjaar 2003 vanwege de kinderziekten.

55.000 km: versnellingspookdop afgebroken, gelijmd met tweecomponenten lijm.
Grote beurt (incl. APK en vervangen van remvloeistof) EURO 437,-.

70.000 km: rechter portierhandle blokkeert bij het openen van de deur, deur gaat niet meer open, er blijkt een borgplaatje los. Het kost de dealer veel tijd om het slot door een klein gat te herstellen.

75.000 km: kortsluiting in verwarmingsspiraal van de rechter buitenspiegel waardoor barst in spiegel. Spiegel vervangen, 65 EURO. De rubberachtige lak van deurhandgrepen binnen laat los.

81.000 km: alle binnenhandgrepen vervangen (de coating heeft losgelaten), materiaal ca. 100 EURO. De deurpanelen moeten hiervoor worden verwijderd, een lastige en tijdrovende klus.
Achteraf is het beter om dit door een garage te laten doen.

85.000 km: een longlife beurt + vervangen remblokken achter kosten EURO 489.
Tijdens de vakantie is het mechanisme van de raambediening rechtsvoor kapot gegaan. Raam is omlaag in de deur gevallen. met de grootste moeite heb ik het raam met duct-tape tussen de rubbersponning omhoog kunnen krijgen en vastgeplakt met tape. Thuis door de dealer laten repareren, kosten EURO 275.

98.000 km: een half jaar later is tijdens de wintersport vakantie nu het raam aan de bestuurderskant omlaag gevallen. Kon het raam nog net vastpakken voordat het in de deur verdween en heb het met duct-tape vastgeplakt. De kabel van het raammechanisme blijkt na verloop van tijd van de kunststof wieltjes te lopen. Dit lijkt op een ontwerpfout.
Advies aan Touran bezitters: leg een rol duct-tape in de auto!

110.000 km: de Touran is nu 7,5 jaar oud. Lampje motorstoring uitlaatgassysteem. Storing: aansturing koelluchtventilator, kortsluiting met massa. Beide koelluchtventilatoren moeten worden vervangen, kosten euro 475,-. Weer een onderdeel dat gedurende de levensduur van een auto niet kapot mag gaan.

112.000 Nu is een paar keer het lampje storing stuurbekrachtiging aangegaan. Na uitzetten en opnieuw starten van de motor verdwijnt de storing. Bij uitlezen: "storing regelapparaat voor stuurkolomelektronica" geen verbinding.
Na een reset gelukkig geen storingsmelding meer.

116.000 Weer nieuwe problemen: soms ratelen bij het starten van de motor (kettingspanner?). Vervelender is een jankend geluid alleen bij het gasgeven in de zesde versnelling. Ik heb al een "dope" laten toevoegen aan de versnellingsbakolie maar dat heeft niet geholpen.

120.000 Toen ook nog voor de tweede keer het lampje NOx sensor begon te branden heb ik deze auto medio 2012 verkocht. Rest waarde 2500 euro. Ondanks alle mankementen toch een fijne auto geweest. Mijn nieuwe auto is een VW Passat variant. Een Passat is in ieder geval iets beter doorontwikkeld dan een Touran uit 2003.
En wat koopt meneer............ gewoon weer een Volkswagen. :')
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 17:58:50 #167
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119024245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier nog zo'n pareltje van een gebruikerservaring van een Volkswagen Touran eigenaar, gedurende 7 jaar een opeenvolging van kleine en grote mankementen:

[..]

Sommigen mensen leren het ook nooit :')
Ik zal maar niet zeggen dat hij eens moet googlen op "aandrijving oliepomp vw passat" :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:11:32 #168
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_119024562
Met de nieuwe A5 1.8TFSI schijnen ook problemen te zijn.
Een reactie op Autoweek

quote:
Nieuws over de A5 1.8 TFSI; ik dacht nu komt het. Zal ook Autoweek lucht hebben gekregen van het grote probleem van VAG? Helaas. Aan de redactie de tip om jullie te verdiepen in de problemen met de Multitronic-bak die gemeld worden door meerde dealers in Nederland. Stotterend in de lage toeren. De oorzaak is onbekend, ook uit Duitsland nog geen oplossing en de auto's worden vrolijk doorgebouwd en duur verkocht.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:37:12 #169
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_119025328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sodeju, mijn auto is inmiddels 13 jaar oud en vertoont bij lange na nog niet zoveel mankementen.Maar goed, dat is dan ook Japanse kwaliteit.

En dan ook nog zeggen "Ondanks alle mankementen toch een fijne auto geweest" :') Voor het geld dat is uitgegeven aan problemen kon je een tweede auto rijden...
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:39:37 #170
45206 Pietverdriet
pi_119025432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Sodeju, mijn auto is inmiddels 13 jaar oud en vertoont bij lange na nog niet zoveel mankementen.Maar goed, dat is dan ook Japanse kwaliteit.

En dan ook nog zeggen "Ondanks alle mankementen toch een fijne auto geweest" :') Voor het geld dat is uitgegeven aan problemen kon je een tweede auto rijden...
Onze oude golf 2 heeft ook nooit problemen, en die is meen ik 14 jaar oud.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:41:01 #171
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_119025493
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen stond VAG nog voor kwaliteit inderdaad, tegenwoordig staat VAG voor een premium knuffelbaar interieur maar is de kwaliteit onder de motorkap gewoon zeer slecht.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:42:09 #172
45206 Pietverdriet
pi_119025537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toen stond VAG nog voor kwaliteit inderdaad, tegenwoordig staat VAG voor een premium knuffelbaar interieur maar is de kwaliteit onder de motorkap gewoon zeer slecht.
Ik heb de indruk dat het bij de golf de even nummers veel beter zijn dan de oneven. Maar voor de rest heb je denk ik gelijk, golf 2 is denk ik de degelijkste golf
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:44:30 #173
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119025628
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan niet. De Golf 2 is tot 1991 gemaakt. :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:47:19 #174
45206 Pietverdriet
pi_119025731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:44 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat kan niet. De Golf 2 is tot 1991 gemaakt. :)
Dan is ie een flink stuk ouder dan ik dacht. Mijn man had hem tweedehands gekocht voor dat ik hem leerde kennen. Nu bedenk ik me dat deze auto al ouder was toen we elkaar in 98 leerden kennen. Pfff, wat vliegt de tijd.
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:47:07 #175
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119028298
Ik rijd ook VAG (een Seat Ibiza TDI uit 2002 met circa 257.000 km op de tellert) maar nog geen technische ellende gehad. Heb 't idee dat vanaf grofweg 2005 de kwaliteit van o.a Volkswagen naar beneden is gegaan, met de 1.4TSI en 2.0TDI als dieptepunten. :+
pi_119028808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik rijd ook VAG (een Seat Ibiza TDI uit 2002 met circa 257.000 km op de tellert) maar nog geen technische ellende gehad. Heb 't idee dat vanaf grofweg 2005 de kwaliteit van o.a Volkswagen naar beneden is gegaan, met de 1.4TSI en 2.0TDI als dieptepunten. :+
Mooi voor je dat je een goede en fijn rijdende Ibiza TDI hebt. Die oude TDI-tjes staan ook nog wel bekend als onverwoestbaar. :)

Maar de structurele problemen begonnen echt al (ver) voor 2005, de omlaag vallende ramen bij de Golf IV bijvoorbeeld (vanaf 1998), de problemen met de Volkswagen Lupo 3L en bevriezende motoren met name bij Volkswagen Polo's, stammen echt van voor 2005.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:17:23 #177
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119029853
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan is ie een flink stuk ouder dan ik dacht. Mijn man had hem tweedehands gekocht voor dat ik hem leerde kennen. Nu bedenk ik me dat deze auto al ouder was toen we elkaar in 98 leerden kennen. Pfff, wat vliegt de tijd.
Het is , mits geen import, wel te zien aan je kenteken.

XX-XX-11 is van 1991 of later
XX-11-XX van voor 1991 en als je zegt met welke letter je kenteken begint kan ik je ongeveer wel zeggen hoe oud je auto is.

De reden dat er niet zoveel Golfs 2 meer rijden is volgens mij omdat de meesten redelijk afgetrapt zijn door allerlei petjes.
pi_119030259
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:17 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

XX-11-XX van voor 1991 en als je zegt met welke letter je kenteken begint kan ik je ongeveer wel zeggen hoe oud je auto is.

De reden dat er niet zoveel Golfs 2 meer rijden is volgens mij omdat de meesten redelijk afgetrapt zijn door allerlei petjes.
Er zijn overigens ook Golfjes 2 te vinden met de kentekenserie vanaf 1991. De Golf 2 is namelijk tot en met 1992 geleverd. :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:27:58 #179
45206 Pietverdriet
pi_119030449
quote:

[..]

Is geen NL wagen, ben met een Duitser getrouwt
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:38:46 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119031003
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is geen NL wagen, ben met een Duitser getrouwt
Dan kan alleen je man je helpen. :Y
pi_119083906
Ik heb een caddy sdi, paar keer nieuwe versnellingsbak gehad, paar keer pompverstuivers, motorblok een keer vervangen... laatste tijd gaat het wel goed en dan moet ik hem over een paar maanden inleveren... :p
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:45:04 #182
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119084633
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ik heb een caddy sdi, paar keer nieuwe versnellingsbak gehad, paar keer pompverstuivers, motorblok een keer vervangen... laatste tijd gaat het wel goed en dan moet ik hem over een paar maanden inleveren... :p
Een paar keer een nieuwe bak en motorblok? Dat is toch niet normaal.
pi_119085393
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:45 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Een paar keer een nieuwe bak en motorblok? Dat is toch niet normaal.
voor volkswagen begrippen heeft ie wel geluk gehad toch :7
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:01:54 #184
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119085438
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

voor volkswagen begrippen heeft ie wel geluk gehad toch :7
Dat het tweede blok nog steeds draait is inderdaad een kwestie van geluk. Als ik hem was dan zou ik direct een staatslot kopen :@
  zondag 11 november 2012 @ 15:18:50 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119086170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG
Zolang ze dan ook in Japan zijn geassembleerd en niet in Turkije.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119086197
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 15:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zolang ze dan ook in Japan zijn assembleert en niet in Turkije.
dat is geloof ik bijna niets meer.
  zondag 11 november 2012 @ 15:21:20 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119086260
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is geloof ik bijna niets meer.
Daar ligt ook een probleem.
De Celica die was geassembleerd in Turkije liet ook veel te wensen over. Je moest al na een jaar een nieuw blok laten monteren. En er waren meer zaken niet in orde.
pi_119086397
quote:
De meeste auto’s die we in Nederland verkopen, dat is meer dan 75% van het verkoopvolume, worden gebouwd in Europa. In Frankrijk maken we de Yaris, in Tsjechië de Aygo, in Engeland de Auris en Avensis en in Turkije de Verso. De fabrieken in Japan die onderdelen maken voor de Europese fabrieken, gaan maandag 21 maart weer draaien*. Onderdelen om je auto te repareren, worden vanaf morgen (donderdag 17 maart) weer geproduceerd.

Maar ook als je een ‘Japanse’ auto (iQ, Urban Cruiser, Verso-S, Prius, RAV4, Land Cruiser of Lexus) hebt gekocht – of wilt gaan kopen – is er vooralsnog niets aan de hand. Niet alleen hebben we nog voldoende auto’s op voorraad, maar ook is nog een flink aantal boten vol auto’s (en onderdelen) naar Europa onderweg.
bron: http://blog.toyota.nl/updates/auto-gekocht-dan-komt-ie-gewoon/

nooit geweten :D :@
  zondag 11 november 2012 @ 16:12:14 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119088476
quote:

[..]

Lol. de petjes figuren. Een typische Golf kwaal.
  zondag 11 november 2012 @ 17:06:57 #190
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_119090776
quote:
Gelukkig heb ik er eentje die dan ook daadwerkelijk in Japan is gemaakt :)
pi_119123690
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 15:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zolang ze dan ook in Japan zijn geassembleerd en niet in Turkije.
Dat is niet direct het probleem. Het probleem lag gewoon bij de VVTI blokken die een constructiefout bezaten. Want van 2000 tot 2003 kampte ook de Corolla E11 en E12 met slechte motoren, en deze Corolla's werden volgens mij ook nog gewoon in Japan gebouwd toch?

Overigens weet ik zeker dat ik een in Japan geproduceerde Toyota heb. Ik bezit een Corolla G6 uit 1999. Niet de knapste met die ronde koplampen, maar onverwoestbaar. :)
pi_119199800
En de dramatische reviews blijven elkaar in rap tempo opvolgen:

quote:
De DSG bak (13.000 km)
Vol blijdschap de auto opgehaald. En helemaal los gegaan op de optielijst.. Want als je het doet, moet je het goed doen. Maar waar iedereen erg te spreken is over de automaat, word ik er gek van.Hij schakeld op rare momenten en ook duidelijk voelbaar . Hij houd dan een beetje in om vervolgens weer ( te snel ) op te pakken.Het schokt in ieder geval op een vervelende manier.

Het laten tunen bij de dealer zou een optie zijn, dus weer 1000 euro lichter. Maar nee hoor.

Iedereen die ik spreek is juist enthiousast, ook volgens de garage .Ben ik nou echt de enige? Ik ben de auto nu al zat. Iemand ervaringen?

Overigens wel grappig als je om de inruilwaarde van een nieuwe auto vraagt 7 maanden na de aankoop, zou dan de hartapparatuur bij de hand houden.

Eind Februari gaan ze er nog een keer naar kijken.Ik hoop dan heel positief deze revieuw te kunnen aanvullen.
contact (13.040 km)
Gisteren maar eens in de pen geklommen naar de importeur. Keurig terug gebeld en ze gaan zich ermee bemoeien zeggen ze. Ook hier al wat tips gehad, dus ik heb weer hoop. Verder was ik nog vergeten te melden dat je goed proef moet rijden met de adaptive cruise control.Het systeem vraagt nogal wat gewenning als je van rijstroken wisselt, of je voorganger. Soms grijpt hij dan laat in of te vroeg. Dat heeft weer tot gevolg dat de mensen achter je zich afvragen waarom je zo raar op de rem trapt, en je vervolgens heel liefdevol aankijken als ze je voorbij komen..
contact 2 (13.989 km)
De auto is een dagje op bezoek geweest bij de dealer. Allemaal netjes geregeld, leenauto meegekregen en s'avonds de auto weer opgehaald. Er is bij de auto iets software matigs gebeurt , waarbij de bak weer opnieuw ging leren. In eerste instantie leek dit te werken, maar het werd steeds weer erger. Dit weekend leek het zelfs of de auto even stilviel, weer oppakte en toen weer stilviel.

Vandaag maar weer naar de dealer gereden, ze gaan weer overleggen. Mijn grootste zorg blijft , wat te doen als ze dit niet oplossen.

Het blijft wel vreemd om naar een auto te kijken waar je helemaal gek op bent, om dan vervolgens als je er in stapt de boel wel met een hamer te willen bewerken(alsof dat helpt).

Het olieverbruik was een ding, maar door de software iets aan te passen is dat verholpen , al rij ik met moeite 1 op 6 wat me ook verbaasd.

Word vervolgt.
kunnen auto's leren?? (14.853 km)
Na het laatse contact met de dealer nu een afspraak met de importeur erbij. Ik heb na mijn eerdere irritaties besloten om de manueel te gaan schakelen. Het viel me namelijk op dat de auto dan veel beter beviel. Laatste keer dat ik echter volautomatisch reed , leek het alsof de auto dat schakelgedrag wat meer had overgenomen. Het blijft lastig omdat het zo objectief is, maar ik zou bijna denken dat auto's echt kunnen leren tegenwoordig. Het is nog niet perfect , maar het gaat de goede kant op.
Genieten van het lekker weer (17.853 km)
Zo, daar is de zon. Terasjes vol, en lekker paraderen met het kapje open. Alleen niet voor mij. Gisteren begon de wagen opeens te trillen en ik kreeg een foutmelding van de wagen. Hij had ook geen vermogen meer. Om 17.50 kwam ik bij dealer Ames binnen gehobbeld, en die waren gelukkig zo vriendelijk om snel naar de wagen te kijken. Het waren niet de bobines of zoiets, dus de wagen moet blijven met een heerlijk warm pinksterweekend voor de boeg. En de importeur van Audi maar volhouden dat de wagen in orde is! Inderdaad, de klant is gek hoor heren! Word vervolgd....
oliecrisis (25.069 km)
Bij kilometerstand 22000 kreeg ik keurig de melding dat de olie moest worden bijgevuld. Uiteraard heb ik dat gedaan. Alleen wat schetste mijn verbazing, die meliding kreeg ik bij kilometerstand 24.000 weer. Toch maar even naar de dealer, die zeer behulpzaam een verbruiksmeting heeft gestart. Dat betekend aftappen en vullen met een afgemeten hoeveelheid . En daarna na 1000 kilometer terug voor hetzelfde proces om te kijken wat er aan olie verdwenen was. Daarbij werd keurig gemeten dat de auto elke 1000 kilometer 0.8 liter olie nodig heeft. Dat valt buiten de norm, dus mag de wagen binnenkort weer naar de dealer om de cilinderkoppen etc te laten vervangen. Daar zullen ze bij de Audi ook niet blij mee zijn, want aan onderdelen alleen al zag ik voor bijna 3000 euro op de lijst staan.

Kleine punt van aandacht is wel , dat je altijd een mindere wagen als vervanging krijgt. Waarom maken ze dat nou niet iets leuker, zodat je irritatiegrens wat weg genomen word. Zeker als je wagen al zo vaak bij de dealer heeft gestaan.
http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-s

Daar sta je dan met je premium Audi, een gare DSG bak en nieuwe cilinderkoppen bij 24.000 km. :')
pi_119199980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
En de dramatische reviews blijven elkaar in rap tempo opvolgen:

[..]

http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-s

Daar sta je dan met je premium Audi, een gare DSG bak en nieuwe cilinderkoppen bij 24.000 km. :')
Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt...
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 14:15:16 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_119200095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt...
Ja joh, net als in dit topic gebeurd ;)
pi_119200179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch?

Of bedoel je afbeult? Dat zou kunnen inderdaad. :)

Maar dat jij geen problemen hebt met je Volkswagen, Audi, Skoda of Seat wilt niet zeggen dat het dan een betrouwbaar product is hé. Dat bewijzen de talloze voorbeelden op internet wel.
pi_119200228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja joh, net als in dit topic gebeurd ;)
Ik ben het er mee eens dat de 1.2 en 1.4 TSI veel problemen hebben. Maar het 2.0 TFSI blokt valt daar helemaal buiten. Dat draait eigenlijk zonder moeite en problemen al mee sinds 2005 2004.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch?

Maar dat jij geen problemen hebt met je Volkswagen, Audi, Skoda of Seat wilt niet zeggen dat het dan een betrouwbaar product is hé. Dat bewijzen de talloze voorbeelden op internet wel.
Afbeulen dan. Maar het 2.0 TFSI blokt heeft weinig tot geen problemen. Dat zijn echt hoge uitzonderingen, en dan meestal verwijtbaar aan de rijder.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 14:22:07 #197
16180 crew  CoolGuy
pi_119200304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Datzelfde geldt van voor Toyota, en die roepen alweer miljoenen auto's terug. Dan kun je wel beginnen nu over after care maar feit blijft dat dat merk nu al voor de zoveelste keer grote groepen auto's terug roept.

Als je die motoren hebt heb je issues ja. Maar die problemen heb ik niet gehad, aangezien ik TDI motoren heb gehad, en met de DSG heb ik in beie wagens nooit problemen gehad.
pi_119200783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Datzelfde geldt van voor Toyota, en die roepen alweer miljoenen auto's terug. Dan kun je wel beginnen nu over after care maar feit blijft dat dat merk nu al voor de zoveelste keer grote groepen auto's terug roept.

Als je die motoren hebt heb je issues ja. Maar die problemen heb ik niet gehad, aangezien ik TDI motoren heb gehad, en met de DSG heb ik in beie wagens nooit problemen gehad.
zij roepen hun auto's tenminste terug voor herstel/reparatie/aanpassing (en dan zelfs voor auto's die al ruim uit de garantie zijn!)

Pon laat je zo te merken gewoon stikken...

reden voor ons geweest op geen VW Up! te kopen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 14:41:13 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_119200877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zij roepen hun auto's tenminste terug voor herstel/reparatie/aanpassing (en dan zelfs voor auto's die al ruim uit de garantie zijn!)

Pon laat je zo te merken gewoon stikken...

reden voor ons geweest op geen VW Up! te kopen
Nou, stiekem denk ik dat veel mensen gewoon bij voorbaat al iets tegen VAG hebben, gewoon, omdat VAG. Het zijn ook meestal die mensen die dat heel hard van de daken willen schreeuwen, want mensen die echt iets tegen bv Nissan hebben, die hoor je daar niet over.

Maar Duitse auto's (en dan in het bijzonder VAG producten), dat schijnt toch een heet hangijzer te zijn altijd.
pi_119200978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, stiekem denk ik dat veel mensen gewoon bij voorbaat al iets tegen VAG hebben, gewoon, omdat VAG. Het zijn ook meestal die mensen die dat heel hard van de daken willen schreeuwen, want mensen die echt iets tegen bv Nissan hebben, die hoor je daar niet over.

Maar Duitse auto's (en dan in het bijzonder VAG producten), dat schijnt toch een heet hangijzer te zijn altijd.
misschien, maar ik ben zelf niet perse biased voor een merk
heb zelf een aantal jaar probleemloos in een Seat Ibiza tdi gereden en we hebben nu een VW T3 bus

en ik heb een nu een probleem Mitsubishi (bij 40k nieuwe zuigers, zuigerveren en injectoren bijv.)

elk merk heeft zo zijn issues, maar het belangrijkste is hoe ze met de garantiegevallen omgaan. Pon lijkt daar minder goed mee om te gaan dan de andere importeurs.
pi_119201093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:44 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

misschien, maar ik ben zelf niet perse biased voor een merk
heb zelf een aantal jaar probleemloos in een Seat Ibiza tdi gereden en we hebben nu een VW T3 bus

en ik heb een nu een probleem Mitsubishi (bij 40k nieuwe zuigers, zuigerveren en injectoren bijv.)

elk merk heeft zo zijn issues, maar het belangrijkste is hoe ze met de garantiegevallen omgaan. Pon lijkt daar minder goed mee om te gaan dan de andere importeurs.
Dan is dat meer de schuld van PON, dan van VW natuurlijk. Misschien wordt in andere landen wel gewoon alles netjes gedaan, maar daar heb ik helaas geen zicht op. :)
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 14:56:52 #202
16180 crew  CoolGuy
pi_119201374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan is dat meer de schuld van PON, dan van VW natuurlijk. Misschien wordt in andere landen wel gewoon alles netjes gedaan, maar daar heb ik helaas geen zicht op. :)
True. Maar dat is natuurlijk niet zo, en het moet toch aan VW liggen ;) you'll see.
pi_119201886
voor veel mensen is Pon = VW
pi_119202090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:13 schreef Leipo666 het volgende:
voor veel mensen is Pon = VW
PON heeft zich geprofileert als monopolie op het gebeid van VW-import, daardoor kunnen ze gewoon lekker arrogant zijn naar hun klanten (de dealers) en de klanten (de autokopers) daarvan.

Het probleem dat het zo kut gaat met VW in Nederland is dus voor een heel groot deel aan PON te verwijten omdat deze niet aan coulance doet, daar waar VW zelf zegt het wel te doen. Helaas moet elke scheet die onder garantie zou vallen van VW eerst langs PON, en daar blijft het dus hangen.
pi_119203919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toyota heeft volgens mij met minder (structurele) problemen te kampen dan Volkswagen.

Volkswagen heeft gewoon te kampen met kwaliteitsproblemen, maar dat mag niet gezegd worden ofzo.

Ik heb verder niets tegen Volkswagen-producten, ik heb geen sterke merkvoorkeur (ben niet merkvast bijvoorbeeld) en sluit niet uit dat ik ooit een Volkswagen-product zal rijden. Maar dan moeten ze wel - net als Renault - een kwaliteits-inhaalslag gaan maken, want ik vind de problemen bij Volkswagen de laatste 10 jaar tenenkrommend. :')

Het klopt dat verder alle merken zo hun issues hebben, Toyota heeft ook ernstige productiefouten gekend bij de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld, en vele kleinere productiefouten gezien het aantal terugroepacties, maar bij geen van de merken lijkt het zo structureel als bij Volkswagen, en ja ik heb redelijk zicht in de automotive-sector.

Gezien de reputatie van Volkswagen is dat een topic waard, en dat lijkt me positief, aangezien Volkswagen niet voor niets de reputatie van betrouwbaarheid en degelijkheid heeft opgebouwd. :)

Maar als ze niet oppassen gaan ze Opel achterna, die in de jaren 90 ook hun reputatie hebben verspeeld waardoor tegenwoordig veel mensen geen Opel meer durven te kopen (naast het "spruitjes" imago dat rond Opel is gaan hangen natuurlijk).
  maandag 14 januari 2013 @ 18:43:13 #206
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121557125
Ook in Brazilië komt men erachter dat VW al heel lang niet meer voor betrouwbaarheid staat en enkel nog goed is voor een premium knuffelbaar dashboard.

quote:
Tik voor VW in Brazilie: terugroepactie

13 januari 2013 | 22:45 | Tekst: Bron: Nu.nl Print Mail

Daar zal meneer Winterkorn (foto) niet zo blij mee zijn: een Braziliaanse rechtbank heeft autofabrikant Volkswagen bevolen auto's terug te roepen naar de garage in verband met voortijdige slijtage van de motor.

Mogelijk moet Volkswagen daardoor 400.000 wagens in het land terugroepen. Het betreft auto's van de bouwjaren 2009 en 2010 met 1-litermotoren.

Volgens de rechtbank kan voortijdige slijtage leiden tot excessief lawaai en extra kosten voor vervanging van olie. Volkswagen moet van de rechter in elke Braziliaanse deelstaat in de grootste kranten advertenties plaatsen en daarin autobezitters oproepen naar de garage te komen. Eventuele reparaties moeten gratis gebeuren. Als Volkswagen hier niet aan voldoet, kunnen boetes worden opgelegd. De Duitse autofabrikant mag nog in beroep gaan tegen de beslissing van de rechtbank.

Volkswagen is het op een na grootste merk in Brazilië. Het bedrijf heeft daar een marktaandeel van 21,4 procent. Vorig jaar verkocht Volkswagen in Brazilië meer dan 773.000 voertuigen.
pi_121560167
Renault is het nieuwe VW
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:45:09 #208
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121560412
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
Ook in Brazilië komt men erachter dat VW al heel lang niet meer voor betrouwbaarheid staat en enkel nog goed is voor een premium knuffelbaar dashboard.

[..]

Met een 1 liter motor verdien je het ook :X
  maandag 14 januari 2013 @ 20:08:38 #209
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121561927
quote:

[..]

daar hebben ze hele andere auto's dan hier ;)

zo hebben ze daar de vw gol (jah zonder F) en tot 12-2012 werd de vw kombi nog gemaakt een bus met een 1.4 motor zelfde als daar in een gol of golf ligt (die bus hier in europa al sinds 1978 niet meer gemaakt en verkocht)
pi_131376711
Ja hoor, een kennis heeft een nieuwe Golf VII ding heeft 2 weken bij de dealer gestaan door een onverklaarbare lekkage. Uiteindelijk bleek dit een productiefout te zijn die vaker voor schijnt te komen.

Meer mensen die hier last van hebben?
pi_131378272
Uit de Autobild van 2 weken terug

pi_131378581
groter plaatje?
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:57:14 #213
45206 Pietverdriet
pi_131378813
pi_131736414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:47 schreef powerflux het volgende:
groter plaatje?
Als je hem saved en heropend in paint/preview = Windows dan kan je alles vergroten. ;)
pi_131749940
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als je hem saved en heropend in paint/preview = Windows dan kan je alles vergroten. ;)
Aweseome MSPAINT CSI-skills. Maar dan zonder de magisch verschenen informatie.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:10:53 #216
45206 Pietverdriet
pi_131750133
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:04 schreef powerflux het volgende:

[..]

Aweseome MSPAINT CSI-skills. Maar dan zonder de magisch verschenen informatie.
Klik de link eens die ik poste
pi_131754897
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klik de link eens die ik poste
Heb ik gelijk gedaan toen je die postte. De reactie van Iwanius is nutteloos, behalve vanuit humor.
pi_131929362
Soms moet je een topic wat smaak geven tussen alle serieusheid.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 10:23:57 ]
pi_131933509
quote:

[..]

Ik heb de dashboards van VW altijd goedkoop uitziend gevonden, plastic rommel. Of heb ik in de verkeerde Volkswagens gezeten?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 13:06:38 ]
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:58:46 #220
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_131944322
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb de dashboards van VW altijd goedkoop uitziend gevonden, plastic rommel. Of heb ik in de verkeerde Volkswagens gezeten?
Ik vind de Golf 6 en 7 toch echt perfect in elkaar steken als het op het interieur aankomt. Alles klopt en voelt zeer degelijk aan.

Eigenlijk het tegenovergestelde van een Prius. Alleen zit de kwaliteit bij VW in het interieur en bij Toyota onder de motorkap.

Qua productbeleving wint VAG het gewoon qua initiële productbeleving. De productbeleving bij Toyota komt jaren later als de garage rekeningen uit blijven.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:36:45 #221
45206 Pietverdriet
pi_131945780
Mooi stukje
http://www.n-tv.de/wirtsc(...)article11499471.html
Volkswagen wil in haar fabriek in Tennessee de medewerkers meer medezeggenschap geven. De politiek bemoeit zich ermee, en is daar tegen. De politiek wil dat VW daar vanaf ziet.
Waar de neuk bemoeien ze zich mee!
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:39:16 #222
45206 Pietverdriet
pi_131945884
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:58 schreef Revolution-NL het volgende:

Eigenlijk het tegenovergestelde van een Prius. Alleen zit de kwaliteit bij VW in het interieur en bij Toyota onder de motorkap..
Mijn eerste indruk van de prius was een mooie complete auto, met iphone integratie en alles er op en er aan. Toen starte ik en reed weg, keiharde stuiterbak, zeer veel lawaai in de auto toen de ottomotor begon en remde voor geen meter, wat een kutwagen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:46:02 #223
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_131946112
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn eerste indruk van de prius was een mooie complete auto, met iphone integratie en alles er op en er aan. Toen starte ik en reed weg, keiharde stuiterbak, zeer veel lawaai in de auto toen de ottomotor begon en remde voor geen meter, wat een kutwagen.
De afwerking van een Prius is minder, alleen het gevoel als je de deur open en dicht doet. Het materiaal gebruik, het voelt allemaal niet degelijk, het geeft bij lange na niet het degelijke gevoel van een VW. Schijn bedriegt de VAG auto's staan bij ons regelmatig bij de garage terwijl de aurissen en priussen hooguit een kapot lampje hebben

Als je eenmaal gewend ben aan hybride rijden dan is het serieus leuk. Pulse and glide, zoveel mogelijk remmen met regeneratie dus zonder de remblokken te gebruiken. De Prius heeft echt veel tools aan boord om hybride rijden leuk te maken. Je moet alleen wel de techniek (willen) snappen.

Het is inderdaad geen auto om comfortabel hard mee te rijden, daar is hij ook niet voor gemaakt. Als je dat wil moet je gewoon een turbo downsizer nemen en hoge brandstofkosten voor lief nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 07-10-2013 19:52:05 ]
pi_133257052
Speciaal voor DS4 die altijd heeft ontkend dat er structurele problemen zouden zijn met - onder andere - de DSG versnellingsbak bij Volkswagen:

quote:
Volkswagen roept wereldwijd 2,6 miljoen auto’s terug

Volkswagen roept wereldwijd 2,6 miljoen auto’s terug. Dat heeft het bedrijf vanmiddag bekendgemaakt. Het gaat om de grootste terugroepactie ooit. In Nederland gaat het om 44.900 auto’s.

Drie Volkswagen-modellen worden in een gecombineerde actie teruggeroepen. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse tak van Volkswagen gaat het wereldwijd om 1,5 miljoen DSG-modellen, 800.000 van het type Tiguan en 293.000 Amarok-uitvoeringen. In Nederland gaat het respectievelijk om 9.500 Tiguan-, 35.000 DSG- en 400 Amarok-modellen

Alleen Amarok in Nederland spoedreparatie

Het Tiguan-model, een compacte SUV, wordt teruggeroepen omdat in warme en vochtige landen, waar de temperatuur snel kan veranderen, een kans bestaat dat de koplampen niet goed functioneren. Dat probleem speelt in Nederland minder, maar als service worden ook hier de modellen gerepareerd, aldus de woordvoerder. Deze benadrukte dat dit gebeurt tijdens het volgende bezoek aan de garage. Het gaat dus niet om een spoedreparatie.

Bij de Amarok-auto’s, en pick-up, betreft het een spoedreparatie vanwege een mogelijke lekkage van in de brandstofleiding, volgens de Volkswagenwoordvoerder worden Amarok-bezitters wel actief benaderd om langs te komen in de garage. De auto’s met een DSG-versnellingsbak worden bij de eerste volgende garagebeurt gerepareerd. Het mankement in de versnellingsbak doet zich net als bij de Tiguan vooral voor in warme en vochtige landen.

In onder meer China en de Verenigde Staten worden de modellen wel actief teruggeroepen

Bron: NRC
Volgens DS4 zei het niet zoveel dat een compleet bedrijf zich alleen had gespecialiseerd in reparatie van DSG versnellingsbakken (De DSG dokter), en tegen economische krimp in een enorme groei doormaakt,

Ook zei dit artikel over de kwetsbaarheid van DSG versnellingsbakken in een vakblad van de automotive branche hem niet zoveel: Auto en motortechniek.

I rest my case. :)
pi_133262166
Ik vond het destijds al overduidelijk. Spookverhalen zijn tot daar aan toe maar dat soort bedrijven en reviews zijn overduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')