Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:14 schreef Prospos het volgende:
Er wordt tegenwoordig minder goed getest maar dat is bij andere merken ook het geval.
En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.
Opel heeft problemen gekend, maar die zijn opgelost.
Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken.
Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn.
Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren.
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een hoop merken gaan momenteel aardig op hun bek door de klant te laten testen.
Niet alleen in de auto-industrie overigens.
Zo'n lange lijst met structurele productiefouten en kwaliteitsproblemen over 15 jaar kom je denk ik niet tegen bij andere fabrikanten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:28 schreef Boldface het volgende:
Ik denk dat je zo'n lijstje met mankementen over een periode van 10-15 jaar (of zelfs nog langer) probleemloos voor élk automerk kunt maken.
Maar de periode Lopez had betrekking op de kwaliteitsproblemen bij Opel in de jaren 90 toch? Een periode waar door Volkswagen overigens nogal smalend tov Opel over werd gedaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:30 schreef D-FENS het volgende:
Een auto is een verzameling onderdelen die allemaal voor een bodemprijs zijn ingekocht bij de goedkoopste leverancier. En dat kom je soms tegen in de kwaliteit van het eindproduct.
Berucht is het "Lopez-effect" waar ene meneer Lopez leveranciers een korting "oplegde" van een procentje of 15 als ze het volgende jaar nog VW als klant wilden hebben. Veel leveranciers hebben de lagere prijs wel gerealiseerd, maar ten koste van de kwaliteit. De auto's uit die tijd hebben jarenlang een spoor door de TUV-statistieken getrokken als (ver) bovengemiddeld storingsgevoelig.
Blijkbaar heeft VW weinig van die tijd geleerd.
ja, daarom moet je ook niet zo'n dom figuur zijn die 3 dagen van te voren al met z'n slaapzak voor de winkel ligt voor een nieuw type telefoon.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat isquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ander probleem bij VW is de hoge diefstalgevoeligheid.
Dan heb je het mis. Ik ben gewoon autoliefhebber en niet zozeer Volkswagenhater. Maar ik ben oprecht verbaasd over de in mijn beleving buiten proportionele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen in verhouding tot andere merken. Zeker aangezien Volkswagen kwalitatief zo goed bekend staat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetjete doen over Volkswagen? maar ik kan het mis hebben uiteraard
Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat is![]()
dat is overigens wel iets inderdaad. Kijk, de systemen van Audi en BMW worden niet zoveel gejat, ik denk omdat de controls daarvan in de middenconsole tussen de stoelen zitten ongeveer.
Bij VW zat alles in dat apparaat zelf. Nu zag ik laatst fotoś van de Golf VII waar uiteraard ook zo'n ding in zit, en hoewel ie iets geupdate was zaten nog steeds alle controls op het apparaat zelf. Dát zou ik nou anders gedaan hebben.
Sure, je had/hebt die metalen plaat die je ervoor kunt zetten, maar toen ik daar naar vroeg bij de leasemaatschappij zeiden zij dat het geen nut had, omdat ze dat er ook vanaf krijgen, maar op een later tijdstip, dus zagen ze gewon je hele dashboard naar de klote, wat resulteert in veel hogere reparatiekosten voor de leasemaatschappij.
Zolang de importeur het maar goed oppakt is het niet zo'n heel groot probleem. Maar vaak gebeurt dat eerst niet. Ze hebben nooit van het probleem gehoord, je bent altijd de eerste. En het valt niet onder garantie.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.
En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.
Testkonijnen
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het grote probleem zit hem in het volume.
Doordat VW veel auto's verkoopt, zijn er ook meer VW's op de weg met problemen.
Statistisch gezien wordt het een heel ander verhaal. Misschien heeft maar 0,5% van alle VW's problemen terwijl dat bij een willekeurig ander merk zomaar 2% kan zijn. Alleen zul je van die laatste niets horen omdat er te weinig daarvan rondrijden.
Dus?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.
In de Autobild is ook het volgende te vinden (vertaald): "De Achilleshiel lijkt de distributieketting te zijn. Van alle Autobild-lezers die hier problemen mee krijgen, rijdt 39 procent in een Volkswagen. Dat is 75 procent meer dan op basis van het marktaandeel te verwachten zou zijn. En dat ondanks dat er bij de populaire TDI-motorvarianten niet eens gebruik gemaakt wordt van een ketting."
Overigens vergeten ze dan dat niet alleen de distributieketting problemen veroorzaakt bij de TSI motoren.
doet vw ook met golfjes uit 1974quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw.
Een hoop merken gaan momenteel aardig op hun bek door de klant te laten testen.
Niet alleen in de auto-industrie overigens.
ze jatten nog steeds koplampen, wieldoppen, velgen van kevers...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf...
het was een aardige marketingstunt. Wat was het ook alweer, het scharnier van het handschoenenkastje?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
jaaaah die ene die d'r nog over is![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
jaaaah die ene die d'r nog over is![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
het was een aardige marketingstunt. Wat was het ook alweer, het scharnier van het handschoenenkastje?
Dit inderdaad. + het moet allemaal steeds goedkoper van de klant, dus dan krijg je dat het bedrijf op dingen gaat bezuinigen en b.v. plastic raamhouders monteert in plaats van metalen die langer meegaan. (al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad met de ramen in m'n Ibiza 6l. Alleen de bobine's: elke 20.000 km lijkt er wel een nieuwe in te moeten...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:49 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat grote aantallen idd. meespelen.
Ander punt is misschien wel de politiek van VW mbt. goedkope en premium-afdelingen/merken.
Seat
Skoda
VW
Audi
Als je naar de kostprijs van bv. een motorblok kijkt, moet dat al uit kunnen in een Seat; als je een blok alleen voor Audi zou ontwikkelen, kan je die hogere kostprijs gemakkelijk terugverdienen omdat Audi "Premium" is, en je een veel hogere prijs kan vragen voor een auto met vergelijkbare motor.
Lowest common denominator
Je kunt natuurlijk zelf ook even op google zoeken:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetjete doen over Volkswagen? maar ik kan het mis hebben uiteraard
Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:12 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk zelf ook even op google zoeken:
http://www.google.nl/#hl=(...)en+met+dsg&gs_l=hp.3..0l4.1824.11446.0.11923.29.17.6.5.6.0.212.1893.7j9j1.17.0...0.0...1c.1.Z_V1FuMPEgw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=7b93d552a78d84b8&bpcl=35466521&biw=1828&bih=1031
Klopt, zoals ik al zei hebben meer merken kwaliteitsproblemen gehad. Opel in de jaren 90, Renault vanaf 2000, maar is met een kwaliteitsinhaalslag bezig vanaf pakweg 2005 a 2006, Mercedes-Benz heeft een tijd te kampen gehad met kwaliteitsproblemen, en ook Toyota. Dan heb ik het niet over de diverse terugroepacties, want veelal bleek dat vooral een storm in een glas water (hangende gaspedalen bijv), maar Toyota heeft van 2000 tot 2003 ook ernstige productiemissers gehad met de introductie van de VVTI motoren, en ook de Aygo, leverbaar vanaf 2005 kan last krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring is dat al deze genoemde merken de problemen binnen enkele jaren hebben aangepakt waarna de kinderziekten en de productiefouten eruit zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. + het moet allemaal steeds goedkoper van de klant, dus dan krijg je dat het bedrijf op dingen gaat bezuinigen en b.v. plastic raamhouders monteert in plaats van metalen die langer meegaan. (al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad met de ramen in m'n Ibiza 6l. Alleen de bobine's: elke 20.000 km lijkt er wel een nieuwe in te moeten...) Gelukkig kosten die dingen maar 30,- ofzo maar toch.
besides, niet alleen VW heeft problemen (gehad), Renault vanaf rond 2000? Mercedes tussen '95 en 2002(ofzoiets) roestten enorm, Toyota met haar diverse terugroepactie's enzovoorts.
Niet alle VW's hebben die ketting... Alleen die met TSI motor. Het gaat om het gehele concern. Althans, bij mijn weten maakt volkswagen meerdere motoren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing.
Wat overigens niet mijn doel is, waarbij het mij wel opvalt (ook op andere sites) dat kritiek op Volkswagen wel al zeer snel wordt weggezet als Volkswagen-bashing, terwijl de problemen niet te ontkennen zijn, wat je verder ook moge vinden van auto's van het Volkswagenconcern.
Ook denk ik niet dat de problemen exemplarisch zijn, een Volkswagen-monteur van een plaatselijke dealer vertelde mij enkele weken geleden dat hij persoonlijk al tientallen distributiekettingen heeft vervangen bij TSI modellen. Als één persoon bij één vestiging al spreekt over tientallen gevallen dan kun je wel ongeveer doorrekenen op welke schaal deze problemen voorkomen, maar dan heb je het dus echt niet over 0,5% maar minimaal over 2 tot 5% van alle Volkswagens met TSI motor, maar waarschijnlijk eerder zo'n 10% van alle Volkswagens met TSI motor. Wat op zichzelf misschien niet veel is, maar wel vele malen hoger dan het gemiddeld aantal probleemgevallen bij de concurrentie volgens mij, en is zeker opmerkelijk voor een kwalitatief goed bekend staand merk als Volkswagen.
Al is dat verder natuurlijk statistiek van lik me vestjemaar het aantal klachten op internet, en de slechte resultaten in diverse kwaliteitsonderzoeken bevestigen wel dit beeld.
Daar ben ik dus oprecht verbaasd over, en hoop wel dat Volkswagen deze problemen snel en definitief aanpakt, dan zou ik in de toekomst wellicht ook een Volkswagen durven kopen.
Nee in deze post had ik het alleen over de TSI motor, en Volkswagen verkoopt ook nog andere motoren, zoals TDI's etc (welke overigens ook turbo en injectorproblemen kennen).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet alle VW's hebben die ketting... Alleen die met TSI motor. Het gaat om het gehele concern. Althans, bij mijn weten maakt volkswagen meerdere motoren.
Dat misschien 10% van de TSI motoren dat probleem hebben, kan nog steeds inhouden dat maar 0,5% van alle VW's problemen hebben.
Je haalt duidelijk 2 dingen door elkaar nu.
Volgens je eigen OP gaat het namelijk over het hele concern, niet alleen de TSI wagens van VW. Terwijl je nu inderdaad probeert aan te geven dat het allemaal extreem slecht is omdat alleen die TSI motoren problemen hebben.
Ja, en dat hoor je alleen omdat er zoveel rond rijden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee in deze post had ik het alleen over de TSI motor, en Volkswagen verkoopt ook nog andere motoren, zoals TDI's etc (welke overigens ook turbo en injectorproblemen kennen).
Maar de TSI problemen zijn de meest actuele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar zoals mijn OP laat zien kampt Volkswagen al zo'n jaar of 10 tot 15 met kwaliteitsproblemen agv productiefouten.
Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.
Opel heeft problemen gekend, maar die zijn opgelost.
Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken.
Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn.
Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren.
Precies, toen ik nog taxi reed deden de Ford busjes altijd keihard roesten, ook al waren ze net nieuw en ook nog eens extra tegen roest behandeld door de dealer.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom.
Eigenlijk hebben we nu het minste gezeik met de Renault-bedrijfswagens.
Het kan natuurlijk zijn dat er heel veel Volkswagens rondrijden dus misschien dat de problemen in verhouding tot andere merken nog meevallen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing.
Wat overigens niet mijn doel is, waarbij het mij wel opvalt (ook op andere sites) dat kritiek op Volkswagen wel al zeer snel wordt weggezet als Volkswagen-bashing, terwijl de problemen niet te ontkennen zijn, wat je verder ook moge vinden van auto's van het Volkswagenconcern.
Ook denk ik niet dat de problemen exemplarisch zijn, een Volkswagen-monteur van een plaatselijke dealer vertelde mij enkele weken geleden dat hij persoonlijk al tientallen distributiekettingen heeft vervangen bij TSI modellen. Als één persoon bij één vestiging al spreekt over tientallen gevallen dan kun je wel ongeveer doorrekenen op welke schaal deze problemen voorkomen, maar dan heb je het dus echt niet over 0,5% maar minimaal over 2 tot 5% van alle Volkswagens met TSI motor, maar waarschijnlijk eerder zo'n 10% van alle Volkswagens met TSI motor. Wat op zichzelf misschien niet veel is, maar wel vele malen hoger dan het gemiddeld aantal probleemgevallen bij de concurrentie volgens mij, en is zeker opmerkelijk voor een kwalitatief goed bekend staand merk als Volkswagen.
Al is dat verder natuurlijk statistiek van lik me vestjemaar het aantal klachten op internet, en de slechte resultaten in diverse kwaliteitsonderzoeken bevestigen wel dit beeld.
Daar ben ik dus oprecht verbaasd over, en hoop wel dat Volkswagen deze problemen snel en definitief aanpakt, dan zou ik in de toekomst wellicht ook een Volkswagen durven kopen.
Ik heb juist met de Renaults het meeste gezeik gehad. De Sprinter die ik had (bouwjaar 2000) heeft mij probleemloos 330.000km vervoerd. De Renaults waren wel comfortabeler en stiller trouwens.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom.
Eigenlijk hebben we nu het minste gezeik met de Renault-bedrijfswagens.
Mwah, als ik moet kiezen tussen een BMW en een Honda, dan wist ik 't wel, en dan werd 't geen Honda.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn collega's die VAG rijden ( en dan met name TSI) klagen steen en been over de extra bezoekjes buiten het normale onderhoud.
Alles is de revu al gepasseerd aan storingen:
- Hoog olieverbruik.
- Turbo's kapot
- Distributieketting die rammelen
- Inhouden en schokken van de auto
- Slippende DSG koppeling
- Gasklephuizen die stuk gaan
- Complete motorrevisies.
Ja zou zo betrouwbare VW TSI als particulier hebben, daar sta je dan met maar 2 jaar garantie en een waardeloze service van PON. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een complete motorrevisie moesten betalen om dat de motor na 2.5 jaar en 30.000km in de soep was gelopen.
Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG.
Intelligente opmerking. BMW is dan ook geen VAG...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, als ik moet kiezen tussen een BMW en een Honda, dan wist ik 't wel, en dan werd 't geen Honda.
ow nou als ik moest kiezen tussen Audi en Honda wist ik 't ook wel. Voor het geld van een mooie civic krijg ik ook een 3 serie etc, je kunt 't ook andersom zeggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Intelligente opmerking. BMW is dan ook geen VAG...
Overigens ga ik dan alsnog voor de Honda. Voor het geld van een 3-serie krijg je een hele mooie Civic, en voor het geld van een 5 serie een prachtige Accord.
[ontopic]
Afgaande op alle berichtgeving die ik meepik heb ik zeer sterk het idee dat bij VAG er niet alleen een porbleem is met de kwaliteit van de producten, maar vooral ook hoe er met klachten wordt omgegaan. Dat is niet een geluid wat ik hoor sinds de problemen met de TSI blokken, maar iets wat ik al veel vaker heb gehoord.
Waar Toyota haar auto's al terug roept omdat er een vrijwel nihile kans is dat het schakelaartje van de elektrische ramen smelt, probeert Volkswagen structurele problemen met het hart van de auto onder tafel te schuiven en de kosten daarvan bij de klant neer te leggen.
Bij Toyota wordt je voor elk probleem met jouw model en type, hoe klein het ook is, netjes door de dealer benaderd met het verzoek om even langs te komen en krijg je direct een gratis leenauto aangeboden als de reparatie te lang duurt om er even op te wachten onder het genot van een kopje koffie. VW durft je uit 'coulance' nog een fors deel van de rekening te sturen nadat onafhankelijke partijen al hebben geconstateerd dat het een probleem relatief veelvuldig voorkomt.
Wat dacht je bij het inruilen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:28 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben met 70k aan m'n derde EGR klep bezig, en van alle collega's met dezelfde auto is er niemand meer met de originele er nog in.
Dat wordt lekker als hij zometeen uit de garantie is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |