abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118220550
Ze hebben het probleem inmiddels toch toegegeven of niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118221119
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:27 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen.

Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda.

Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V.

op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel :P
Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:41:43 #78
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118221174
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 21:40 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet ;)
Als ik mocht kiezen voor een Passat of een 6, dan wist ik het wel :p. Maar ik heb verder ook niet zoveel met Duitse auto's. Wij hebben altijd al Mazda en Fiat gereden.
pi_118221940
Ah vandaar, ja ik zei al het is een kwestie van smaak ;)
Heel veel mensen vinden vag maar saai, ik vind t juist geweldig, sportief en zakelijk waardoor ik het al snel als luxe producten beschouw. Luxe :D
pi_118223930
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
pi_118225195
de THP motoren schenen ook dergelijke problemen te hebben.
Ik raad echt aan op het autoweekforum rond te lezen. Tientallen pagina's aan ervaring, verhalen over PON en onderzoeken van o.a. duitse bladen en radar.

erg boeiend.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118226811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:46 schreef Fritessaus het volgende:
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
Ligt ook heel erg aan t model, golf en octavia bijvoorbeelf zijn gewoon erg strak en netjes bijvoorbeeld.
Een ibiza is wel saai ja of zo'n afgrijselijke fabia..
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:03:10 #83
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118227029
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort.. :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_118227175
De "saaiheid" van VW is net de kracht. Iedereen herkent ze meteen. Alle andere merken moeten steeds met compleet nieuwe designs komen omdat de modellen oud worden, anders verkopen ze helemaal niks. :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:21:34 #85
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118227906
quote:
uiterlijk of rijden?
daaadadadada
pi_118234363
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:21 schreef hardcore-gabberr het volgende:

[..]

uiterlijk of rijden?
Both ofc
pi_118234560
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren?
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 10:51:51 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118235134
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:07 schreef Pap89 het volgende:
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren?
Ja, 1.2 en 1.4 vooral.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118235191
quote:
Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.
pi_118239131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:

Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren.
:Y
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 14:19:17 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118239856
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.
Dat is meestal qua lease zo ja. Dan is een Duits merk in de lease vaak goedkoper dan een vergelijkbaar koreaans/japans 'alternatief', terwijl die Duitser qua fiscale waarde wel hoger ligt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 14:52:01 #92
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118241071
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.

En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.

Testkonijnen O+
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af :')
pi_118242409
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af :')
Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 15:53:40 #94
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118243342
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:30 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.
I know. Uitlezen en wissen kan ik zelf ook (ja, ik heb toegang tot zo'n apparaat), ik kom niet voor niets bij je :(
  zondag 21 oktober 2012 @ 15:54:13 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118243372
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen. :|W Ja, daar los je een storing mee op, ja. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118246718
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:54 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen. :|W Ja, daar los je een storing mee op, ja. :')
Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.
pi_118318039
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.

Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.

Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:37:18 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118318181
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.
Ik ben van mening dat er nog maar weinig echte monteurs bestaan, die echt weten hoe een auto hoort te werken en die bij het horen van een gek geluidje al vrij snel weten waar het vandaan komt.

Gelukkig heb ik hier een garage gevonden die dat nog wel kunnen. Zodra het dus ingewikkeld begint te worden breng ik mijn auto erheen een krijg hem weer perfect terug. Want onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:47:56 #99
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118318415
Ik weet niet hoor, maar bij mij stond VW niet echt als betrouwbaar bekend. Degelijk misschien wel als in saai en niets uitstralend. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit een probleem heb gehad met twee Polo's die ik in totaal zo'n 200.000km heb gereden, behalve dan het kleine probleempje dat er eentje gejat is :+

Maar ben toch blij dat ik nu weer terug ben bij de Japanse auto's.
Don't let my username fool you...
pi_118318637
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw :')
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')