Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net nietquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:27 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen.
Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda.
Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V.
op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel
Als ik mocht kiezen voor een Passat of een 6, dan wist ik het wel :p. Maar ik heb verder ook niet zoveel met Duitse auto's. Wij hebben altijd al Mazda en Fiat gereden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet
Ligt ook heel erg aan t model, golf en octavia bijvoorbeelf zijn gewoon erg strak en netjes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:46 schreef Fritessaus het volgende:
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
uiterlijk of rijden?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:46 schreef Fritessaus het volgende:
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens).
Ja, 1.2 en 1.4 vooral.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:07 schreef Pap89 het volgende:
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren?
Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:46 schreef Fritessaus het volgende:
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren.
Dat is meestal qua lease zo ja. Dan is een Duits merk in de lease vaak goedkoper dan een vergelijkbaar koreaans/japans 'alternatief', terwijl die Duitser qua fiscale waarde wel hoger ligt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk.
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten afquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.
En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.
Testkonijnen
Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af
I know. Uitlezen en wissen kan ik zelf ook (ja, ik heb toegang tot zo'n apparaat), ik kom niet voor niets bij jequote:Op zondag 21 oktober 2012 15:30 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen.
Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af
Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen.Ja, daar los je een storing mee op, ja.
Ik ben van mening dat er nog maar weinig echte monteurs bestaan, die echt weten hoe een auto hoort te werken en die bij het horen van een gek geluidje al vrij snel weten waar het vandaan komt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |