abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118205951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:15 schreef Ivo1985 het volgende:

Overigens ga ik dan alsnog voor de Honda. Voor het geld van een 3-serie krijg je een hele mooie Civic, en voor het geld van een 5 serie een prachtige Accord.

Voor het geld van een 3-serie heb je een prachtige Accord.
pi_118206149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Wat dacht je bij het inruilen?
Precies, zie je de VW dealer dan al met droge ogen staan beweren dat hij er natuurlijk geen goede prijs voor kan geven omdat het nu eenmaal niet zo'n beste auto is? :')
pi_118206195
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:34 schreef CafeRoker het volgende:

Precies, zie je de VW dealer dan al met droge ogen staan beweren dat hij er natuurlijk geen goede prijs voor kan geven omdat het nu eenmaal niet zo'n beste auto is? :')
"Maar als u die nieuwe Golf koopt dan weet ik zeker dat die wel waardevast is hoor meneertje".

Koffie?
pi_118206373
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:36 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

"Maar als u die nieuwe Golf koopt dan weet ik zeker dat die wel waardevast is hoor meneertje".

Koffie?
"Meneer, VW heeft in een dipje gezeten maar ik garandeer u dat ze weer helemaal terug zijn!"
pi_118206472
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:44 schreef CafeRoker het volgende:

"Meneer, VW heeft in een dipje gezeten maar ik garandeer u dat ze weer helemaal terug zijn!"
:)
pi_118211575
Die kleine (1.2 en 1.4) motoren schijnen toch helemaal een drama te zijn?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118212127
Van de week de nieuwe autoweek gelezen. Het ging weer over de TSI motoren van VW die in de meeste VAG auto's zitten. Sinds 2007 zijn deze problemen bekend met de distributie ketting nu wordt de nieuwe TSI eindelijk voorzien van een distributie riem die ook een levenslang mee moet gaan. Ik ben benieuwd of dat goed gaat.
PON de nederlandse importeur van de VAG groep zegt doodleuk dat je geen zorgen moet maken om de ketting. En de dealers geven hun klanten geen informatie over de probleem. Wat ik wel raar vindt.
Als je nieuwsgierig bent gewoon de nieuwe autoweek kopen.

Mij collega heeft een VW golf 1.4 TSI erin. Hij had een probleem met de motor temperatuur. Nieuwe ketting erin deze moest worden vervangen. Nadat hij hem weer mocht ophalen volgende probleem.
Hoge olie en koelvloeistof verbruik. De dealer zegt doodleuk van de olieverbruik weten we het maar van de koelvloeistof niet. Ik weet gewoon dat het om de koppakking gaat of zijn koel kanalen in de motor zijn lek. Ik denk dat VW hier niet zo veel wilt sleutelen omdat het een lease bak is en binnenkort eruit gaat.

Ik ken nog een paar gevallen van problemen met VW. En die zeggen voor mij geen VAG meer.

DSG bakken zijn ook heel gevoelig voor storing. Als je google in gaat type DSG. Er bestaat zelf een DSG dokter.

Ik ben zelf blij dat ik geen VAG product hebt. Hierdoor gaat VW wel te onder.
Helaas zijn er nog vele die voor uiterlijk gaan en niet voor kwaliteit. Wat ik ook niet begrijpt VW maakt nog steeds lelijke wagen kijk maar naar de golf tussen de 5 en de nieuwe 7 zit geen verschil.

VAG moet een voorbeeld nemen aan Japanse auto die al jaren in de top 10 staan van betrouwbaar.
pi_118212458
Maar wat gaat er dan mis met die kettingen? Ik bedoel, die techniek is 40-50 jaar oud dus dat is inmiddels wel bekend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12:06 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118213590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Van de week de nieuwe autoweek gelezen. Het ging weer over de TSI motoren van VW die in de meeste VAG auto's zitten. Sinds 2007 zijn deze problemen bekend met de distributie ketting nu wordt de nieuwe TSI eindelijk voorzien van een distributie riem die ook een levenslang mee moet gaan. Ik ben benieuwd of dat goed gaat.
PON de nederlandse importeur van de VAG groep zegt doodleuk dat je geen zorgen moet maken om de ketting. En de dealers geven hun klanten geen informatie over de probleem. Wat ik wel raar vindt.
Als je nieuwsgierig bent gewoon de nieuwe autoweek kopen.

Mij collega heeft een VW golf 1.4 TSI erin. Hij had een probleem met de motor temperatuur. Nieuwe ketting erin deze moest worden vervangen. Nadat hij hem weer mocht ophalen volgende probleem.
Hoge olie en koelvloeistof verbruik. De dealer zegt doodleuk van de olieverbruik weten we het maar van de koelvloeistof niet. Ik weet gewoon dat het om de koppakking gaat of zijn koel kanalen in de motor zijn lek. Ik denk dat VW hier niet zo veel wilt sleutelen omdat het een lease bak is en binnenkort eruit gaat.

Ik ken nog een paar gevallen van problemen met VW. En die zeggen voor mij geen VAG meer.

DSG bakken zijn ook heel gevoelig voor storing. Als je google in gaat type DSG. Er bestaat zelf een DSG dokter.

Ik ben zelf blij dat ik geen VAG product hebt. Hierdoor gaat VW wel te onder.
Helaas zijn er nog vele die voor uiterlijk gaan en niet voor kwaliteit. Wat ik ook niet begrijpt VW maakt nog steeds lelijke wagen kijk maar naar de golf tussen de 5 en de nieuwe 7 zit geen verschil.

VAG moet een voorbeeld nemen aan Japanse auto die al jaren in de top 10 staan van betrouwbaar.
Ik heb zelf 2 VW's met DSG gehad, samen met tal van collega's. Allemaal geen issue. Maar dat de problemen bestaan, is een feit.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12:51 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118213605
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar wat gaat er dan mis met die kettingen? Ik bedoel, die techniek is 40-50 jaar oud dus dat is inmiddels wel bekend.
Er is een autoweek geweest waarin er een groot artikel heeft gestaan over de TSI motoren, de 1.2 en de 1.4, en wat er nou precies aan de hand is met de kettingen van die motoren.

Is wel al een jaar geleden schat ik, dus die heb ik niet meer, anders had ik 'm wel gescand :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118215113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:25 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Voor het geld van een 3-serie heb je een prachtige Accord.
Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:13:55 #62
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118215469
de vw kever is zoveel getest. 3 miljoen km is er meegereden voordat hij op de markt kwam. tegenwoordig is het enkele tonnen. ook zit er tegenwoordig veel poespas wat kapot gaat. alles elektrisch. knopje voor elk ding. en hogere toeren. maar ook de wetgeving ligt een klein beetje in de weg
daaadadadada
pi_118215604
op t autoweekforum zijn meerdere boeiende threads over die TSI motoren te vinden, maar de samenvatting is dat de ketting in een paar tiental K zover oprekt dat alles begint te klapperen.

na 20k tot 50k klinkt een benzine als een diesel. later kun je dat blok scrappen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:31:44 #64
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118215895
natuurlijk produceert vw miljoenen auto's. zo nu en dan een zieke auto en zet iedereen het op internet. als je een schaal zou maken van 1 zieke op 100(noem maar wat) en aan de hand van dat oordelen of het beter of slechter is dan een ander merk. ieder merk z'n kwaaltje
daaadadadada
pi_118216494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic.
Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren.
Ja, maar goed dat je blind bent dan want het ziet er niet uit zo'n aziaat.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118216690
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:31 schreef hardcore-gabberr het volgende:
natuurlijk produceert vw miljoenen auto's. zo nu en dan een zieke auto en zet iedereen het op internet. als je een schaal zou maken van 1 zieke op 100(noem maar wat) en aan de hand van dat oordelen of het beter of slechter is dan een ander merk. ieder merk z'n kwaaltje
Het gaat om structurele problemen, niet om akkefietjes.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:27:44 #67
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118217930
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:49 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, maar goed dat je blind bent dan want het ziet er niet uit zo'n aziaat.
Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen.

Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda.

Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V.

op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel :P
pi_118218043
Ik dacht dat een ketting geen vervanging nodig had? En dat een distririem juist storingsgevoeliger zou zijn?
pi_118218227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik dacht dat een ketting geen vervanging nodig had? En dat een distririem juist storingsgevoeliger zou zijn?
Dat dacht VW ook :')
pi_118218336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat dacht VW ook :')
Maar? Wat doet VW dan fout? Andere merken hebben ook kettingen maar VW geeft op?
pi_118218429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:35 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Maar? Wat doet VW dan fout? Andere merken hebben ook kettingen maar VW geeft op?
Ik weet het niet, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Je zou zeggen dat het uitgekauwde technologie is.
pi_118218580
^ crappy metaal, ketting rekt op
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118218616
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:40 schreef powerflux het volgende:
^ crappy metaal, ketting rekt op
dat, of hebben ze hem te ver geoptimaliseerd en is het te licht uitgevoerd?
pi_118218662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat, of hebben ze hem te ver geoptimaliseerd en is het te licht uitgevoerd?
^crappy ketting, metaal rekt op
pi_118218957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:42 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

^crappy ketting, metaal rekt op
Ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Zo'n ketting kan over het algemeen vervangen worden zonder dat het echt veel moeite is. Kwestie van de oude aan de nieuwe vastmaken en doorvoeren. Een terugroepactie daarop zou vw veel slechte reclame besparen. En daarbij, iemand zei hierboven dat ze weer een riem erop geklust hadden voor de nieuwe modellen. Als het zo simpel was als een wat zwaardere ketting te monteren zouden ze niet zoveel moeite gedaan hebben en gewoon een degelijke ketting eropgezet hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')