Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:58 schreef MdMa98 het volgende:
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw![]()
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
Ik vind dat zo'n dooddoener. Alsof dat het aantal problemen goedpraat. Bovendien vindt je nergens zoveel problemen als bij Volkswagen de laatste jaren, Google er voor de grap maar eens op.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.
Ook dit vind ik vergezocht. Je zegt het op zich goed, Volkswagen maakt een goede indruk op kopers. Maar door de groeiende vraag consessies doen vind ik echt een zwaktebod, het Hyundai-concern groeit verhoudingsgewijs vele malen harder dan het Volkswagenconcern en heeft ook niet te kampen met dergelijke immense en onacceptabele productiefouten.quote:Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Volkswagen maakt absoluut fijn rijdende auto's die er strak en zakelijk uitzien, met mooie dashboards, maar heeft zich een ijzersterke betrouwbare reputatie aangemeten, en dat is schijnbaar zo hardnekkig dat zelfs als er overtuigende bewijzen worden aangevoerd van kwaliteitsproblemen de afgelopen 15 jaar dat men dan nog niet wordt geloofd.quote:Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?quote:Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?
[..]
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
Uhm ja? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef MdMa98 het volgende:
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
Ja maar juist de Prius-terugroep-acties waren een storm in een glas water, vanwege dat gaspedaal dat bleef hangen en wat uiteindelijk overdreven bleek te zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
ach priussen zijn ook teruggeroepen etc etc...
Priussen zijn inderdaad teruggeroepen. Waarom was dat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Dat inderdaad. Ik heb een japanner uit '98 en die roest ook niet noemenswaardig. Belangrijker nog: hij doet het altijd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
Toyota neemt haar klanten zo serieus dat het zelfs 6 jaar oude auto's terugroept. Dat is buitengewoon volwassenen laat tevens zien dat een fabrikant aan haar klanten denkt en problemen onderkent.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.
enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET
Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook
raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!
Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten
Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.
maw, je leest te specifiek
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef tomaat52 het volgende:
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bouwen zich een ongeluk. Van diepladers tot diepladerschepen tot auto's tot scheerapparaten.
Zelfs Samsung bouwt meer auto's dan er Golfjes gebouwd worden
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.
Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Verkeersinformatie aanstaan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
En jij dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:34 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
En jij dan?
Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:36 schreef Marco001 het volgende:
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
Okay, dan even een andere link. bovendien, like i said, jij had het alleen over dat ze niet aan terugroepacties doen bij VW.. Wel dus..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:37 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.
Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden![]()
Maarja kwaliteit en VAG.
Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.
Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .
We gaan het allemaal meemaken...
Ik vindt gewoon dat VW hiermee moet vergoeden. Hun hebben hun motoren niet in orde. Garantie mag je van een product ook verwachten nadat dat deze is verstreken. En een motoren moet langer mee kunnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.
Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867
In de top 50 nog meer!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef Marco001 het volgende:
Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:56 schreef Biogarde het volgende:
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is
Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland
Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.
Die Plus had ik gezien. Vind ik een mooie auto eigenlijk welquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7
Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he.
En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
als ze naar afrika gaan wel. als ze hier blijven heeft toyota veel mogelijkheden tot inwisselen, "statiegeld", bijna volledige recycling en andere milieuvriendelijke alternatieven.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
grondstoffen waar accu's van gemaakt worden zijn nogal kostbaar. Zelfs voor een simpele loodaccu is recycling al zeer rendabel.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:20 schreef Clupea het volgende:
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid.
dat zegt hij niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design?
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.quote:
het is ook erg. ts heeft gelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.
Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highlinequote:eerste 30 duizend kilometer (29.000 km)
Inmiddels heb ik er bijna de eerste 30 duizend kilometer opzitten met de Passat. Ik heb de auto sinds eind februari 2010 in mijn bezit en naast de highline uitvoering heb ik de volgende zaken laten toevoegen: executive plus pakket, winterpakket 2 (incl. achterbankverwarming), rolgordijnen achterportieren, trekhaak, touchadapter en de lakkleur latte machiato (bruin). Verder is de auto uitgerust met de DSG bak omdat dit een voorwaarde voor mij was om niet meer te hoeven schakelen en hij moet een caravan van maximaal 1350 kg kunnen trekken.
De keuze is met name op deze auto gevallen vanwege de DSG en de 20% bijtelling, indien dit niet het geval was zou ik wellicht voor een andere auto gekozen hebben.(Mondeo, C-Klasse).
Verder moest het een Highline zijn want de comfortline stoelen konden mij niet bekoren, had deze auto dan absoluut niet gekozen
Het lastige was dat ik met mijn vorige auto redelijk verwend was, ruim, comfortabel, automaat veel opties. Dan is het even slikken met een auto welke de helft kost. Maar het was wel een bewuste keuze want voor dit lease bedrag kan ik geen vergelijkbare auto rijden.
Ervaringen met de auto tot nu toe. Het verbruik is tot nu toe gemiddeld 6 liter per 100 km, wat ik zeer netjes vindt. Ik teken hierbij wel aan dat ik veel file rijd en netjes aan de 100/120 km houdt. In de mei vacantie naar Barcelona geweest met fietsdrager met 3 fietsen en volle kofferbak verbruik 7,5 liter per 100 km.
Ben nu net terug van vacantie met de caravan totaal in 3 weken 4600 km gereden gemiddeld verbruik 13,7 liter per 100 km. Hierbij teken ik wel aan dat het een Hobby 495 van 2,30 m breed is van 1350 kg met op de auto een imperiaal met 2 fietsen. De trekeigenschappen van deze auto met deze motor zijn zeer goed te noemen, lijkt wel een diesel. Op de route soleil 100 km/h bij 1800 rpm in 7e versnelling. En bij Luik zonder problemen in 4e versnelling met 100km/h naar boven, ongeloofelijk voor deze motor. Rij eigenschappen met caravan zijn goed te noemen, wel zakt hij iets door aan de achterkant maar dit is alleen opties.
Plus en min aan de auto:
+ rijdt goed, in deze uitvoering goed compleet
+ ziet er goed uit, grote kofferbak
+ fijne automaat
+ motor trekt goed, ook met caravan
- kleine ongemakken zoals 2 maal kapotte benzinemeter en een uitblaasopening in dashbord
- Door blue motion schakelt de bak op de snelweg erg lui, als je gas geeft blijft deze lang in 7e versnelling hangen en gaat dan terug naar 5 of 4. Remedie is om dan met de flipper op stuur zelf terug te schakelen
- Remt bergafwaards niet af op de Cruise Control, ook niet in de sportstand of indien handmatig de versnelling gekozen is
- Navigatie kiest vaak niet de meest slimme route, stuurt je dwars door dorpjes. Vind Tom Tom 10 keer beter
- Electrische verstelling van de leuning van de bestuurdersstoel is een lachertje, waarom alleen de leuning en niet de rest van de stoel, voegt niets toe behalve gewicht
- Vaak start de auto pas na 2 keer de contactsleutel naar binnen geduwd te hebben, eerst gebeurt er niets en bij 2e poging start de auto
Al met al valt de auto zeker niet tegen, maar helaas hiervoor een auto gereden van een ander kaliber en je blijft toch vergelijken, ik denk dat ik hier na een half jaar maar mee stop en gewoon verder ga met deze auto, is tenslotte geen straf
dsg bak defect binnen 30000km (30.000 km)
Ja, het begon vorige week met een zoemend geluid tijdens het rijden en enkele dagen later nog wat meer mechanische geluiden erbij. Tevens sloeg de auto bij het afremmen af, tijd om naar de dealer te gaan voor een diagnose. Zaterdag jl bij de dealer geweest of ik tot maandag door kon rijden aangezien dan de beurt gepland stond. De monteur wilde een proefrit maken maar viel na 10 meter stil op het parkeerterrein, diagnose bak overleden. Dat is snel binnen een half jaar en 30000 km. Gelukkig stond zaterdag de vervangauto voor de geplande beurt van maadag gereed. Het was wel even wennen ze hadden nl een audi A8 4.2 tdi quattro klaargezet voor deze dag. Nu rijd ik inmiddels 4 dagen in deze auto, en heb de stille hoop dat mijn Passat voorlopig nog even defect blijft. Vandaag telefoontje gehad dat de DSG bakken bij PON op nalevering staan, hoe zo kwaliteit? Het ''Das Auto'' gevoel heeft bij mij een behoorlijke deuk opgelopen. Als de Passat terugkomt geef ik een laatste update over de mogelijke oorzaak. Tot die tijd blijf ik hopelijk sturen in deze geweldige bolide, wow 325 PK, 650 nm koppel en top van ruim boven de 250kmh.
Bijna afgelopen (127.000 km)
Tja het zit er nu bijna op met de Passat, echte vrienden zijn we niet geworden. Laat ik maar met het positieve beginnen nu er ruim 100000 km meer op de teller staat. Rijdt best lekker, stoelen van Highline zijn goed, goed overzicht op de weg.
Helaas ook best wat ergernissent te melden zo is de navigatie gestolen dit resulteerde in een gat in de deur en een gat in het dashboard waar eerst de rns510 zat. Oplossing is de lelijke afdekking, ben het nog steeds niet mee eens dat VW dit als oplossing ziet. Een velg vervangen omdat alle blanke lak eraf viel, van de winter sloot de passagiersdeur niet meer, vorige week auto in de noodloop turbo kapot en bij optrekken schokte de auto behoorlijk, koppeling van de DSG ook maar vervangen.
Al met al geen probleemloze auto met behoorlijk veel ongeplande garage bezoeken. Half november wordt mijn nieuwe auto geleverd een Peugeot 508 hybrid4, ik durf het risico wel aan want de betrouwbaarheid van VW krijgt voor mij een dikke onvoldoende.
Natuurlijk zal ik ook critisch zijn tov Peugeot maar betwijfel of het zo dramatisch zal zijn
Je zal die ellende maar hebben.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline
ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zal die ellende maar hebben.
Binnen 130.000km de auto volledig afgeschrevenquote:Op donderdag 8 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |