abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118442702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.

Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867
Ik vindt gewoon dat VW hiermee moet vergoeden. Hun hebben hun motoren niet in orde. Garantie mag je van een product ook verwachten nadat dat deze is verstreken. En een motoren moet langer mee kunnen.
Dit is niet alleen bij de TSI voor de TSI waren er ook problemen. Ik weet nog dat vliegwiel in tweeën delen bestond waardoor deze uit mekaar konden breken. Of dat bij de Polo de versnellingsbak kapot ging omdat er gebruikt werd gemaakt van een potnagel in plaats van een gewone moer en Audi had zelf problemen in 2002 dat de nokkenas lagers bij ongeveer 60.000 kilometer helemaal weg waren.

VW heeft het al jaren niet goed voor mekaar. Daar komt het nog bij dat je in Duitsland beter wordt geholpen als je een probleem hebt met VW. Meestal vergoeden ze ook de kosten buiten de garantie. Helaas doet PON hier moeilijk over.

Door deze reden heb ik geen VAG product genomen.
pi_118443463
tja, bij de lokale taxicentrale rijden ze al sinds 2000 qua luxe-auto's alleen nog maar in Superb's. Op een akifietje met PON over doodgaande TDI's na nooit echt noemenswaardige problemen gehad, terwijl ze echt werden afgeragd door sommigen. (planken met koude motor, the works..)
Elke fabrikant heeft wel problemen. Zo heeft/had Peugeot dezelfde problemen als VAG met de distributieketting, maar ja, auto's moeten zo goedkoop mogelijk zijn (niet alleen voor hun, maar ook voor de consument) en dan kan het gebeuren dat je sterk inferieure kwaliteit koopt.
Ik noem Mercedes rond 2000 met hun extreem roestende plaatwerk, Toyota met hun carteronluchtingproblemen(die makkelijk kunnen worden opgelust door er een simpel verwarminsunitje op te plaatsen...)
De 206 van mijn vader wil maar niet fatsoenlijk stationair lopen en valt regelmatig uit bij koude motor. Peugeot Nederland zegt daar niks aan te kunnen doen. (of i.i.g. doet er niks aan).

Pon is dan wel strikt met garantie, maar als je dat niet zint, schrijf je toch VW rechtstreeks aan? Of doe je het als velen in de grensregio: Je auto in Duitsland laten onderhouden, vaak nog stukken goedkoper ook voor regulier onderhoud.

Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20

Ik lijk zo wellicht een VAG-fanboy, en hoewel ik zelf een Seat heb en zowel die Seat als de Skoda-taxi's mij erg goed bevallen ben ik dus geen fanboy. Sterker nog, Als ik de keuze zou hebben tussen een Golf GTI en Corsa Nurburgring, nam ik de Corsa.
Ik vind het alleen niet echt fair dat iedereen altijd vrijwel alleen op VAG afgeeft, terwijl er ook meer dan voldoende andere fabrikanten zijn met problemen..
Wellicht wat leuk leesvoer over Peugeot en BMW..
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=112760

[ Bericht 16% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 23:59:19 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:54:55 #128
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118447315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef Marco001 het volgende:


Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20


In de top 50 nog meer! :')

Laten we het houden op een top 10, want anders kun je alles recht lullen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:56:24 #129
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118447342
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is :')

Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland :')

Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.

[ Bericht 18% gewijzigd door Biogarde op 26-10-2012 02:01:48 ]
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:06:48 #130
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118447468
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:56 schreef Biogarde het volgende:
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is :')

Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland :')

Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7

Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he ;) .

En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:04:43 #131
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118450896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 02:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7

Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he ;) .

En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
Die Plus had ik gezien. Vind ik een mooie auto eigenlijk wel :o

Maar er rijden zoveel Golfjes dat een gewone Golf erbij moet staan. De Jan de Vries Opel Astra staat er wel tussen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:33:17 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118491021
Wij hebben nog steeds een golf 2
Schoonpa rijdt daarin, rijdt nog steeds prima, hij onderhoudt hem niet, dus hij heeft nu wat roestplekjes.
Dat hoef je van een huidge gold niet te verwachten denk ik.
Hij heeft al die jaren buiten gestaan.
Verder denk ik dat alle merken hun problemen hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118491098
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118491620
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
pi_118491917
Mijn Seat Ibiza sport van 2001 is 11 jaar probleemloos meegegaan, alleen een vallende boom heeft ie nooit helemaal goed doorstaan :{, nu ingeruild voor een Skoda Fabia greenline, heel anders rijden maar ik reed toch al op de nieuwe manier ( zuinig)
dus na 170.000 Km met de Seat geen motorproblemen gehad, geen koppeling vervangen, alleen banden, remmen en een keer distributie riem vervangen.
Ik ben benieuwd hoe die Fabia het zal blijven doen, tot nu toe rijdt ie prima en doet wat ie moet doen maar tijd zal het leren.
Ervaringen met slechte VAG auto's tot nu toe niet meegemaakt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:01:49 #136
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_118499137
in afrika maken ze nog de golf 1. dus wie wil?
daaadadadada
  zondag 28 oktober 2012 @ 09:55:15 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118526332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118530710
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
als ze naar afrika gaan wel. als ze hier blijven heeft toyota veel mogelijkheden tot inwisselen, "statiegeld", bijna volledige recycling en andere milieuvriendelijke alternatieven.

Dan is het wel de verantwoordelijkheid van de sloper om daar ook gebruik van te maken!

voorbeeld
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080111014034AAnmf2j
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118533078
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
grondstoffen waar accu's van gemaakt worden zijn nogal kostbaar. Zelfs voor een simpele loodaccu is recycling al zeer rendabel.
pi_118535029
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:20 schreef Clupea het volgende:
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid.
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design? :|W
pi_118537513
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design? :|W
dat zegt hij niet.
pi_118537895
http://www.weeklygripe.co.uk/a327.asp
_O- vooral de reacties. het gaat echt mis bij vw. hulde aan ts die dat al zag _O_
pi_118541577
quote:
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.

Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
pi_118544076
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.

Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
het is ook erg. ts heeft gelijk.
pi_118987834
quote:
eerste 30 duizend kilometer (29.000 km)

Inmiddels heb ik er bijna de eerste 30 duizend kilometer opzitten met de Passat. Ik heb de auto sinds eind februari 2010 in mijn bezit en naast de highline uitvoering heb ik de volgende zaken laten toevoegen: executive plus pakket, winterpakket 2 (incl. achterbankverwarming), rolgordijnen achterportieren, trekhaak, touchadapter en de lakkleur latte machiato (bruin). Verder is de auto uitgerust met de DSG bak omdat dit een voorwaarde voor mij was om niet meer te hoeven schakelen en hij moet een caravan van maximaal 1350 kg kunnen trekken.

De keuze is met name op deze auto gevallen vanwege de DSG en de 20% bijtelling, indien dit niet het geval was zou ik wellicht voor een andere auto gekozen hebben.(Mondeo, C-Klasse).
Verder moest het een Highline zijn want de comfortline stoelen konden mij niet bekoren, had deze auto dan absoluut niet gekozen
Het lastige was dat ik met mijn vorige auto redelijk verwend was, ruim, comfortabel, automaat veel opties. Dan is het even slikken met een auto welke de helft kost. Maar het was wel een bewuste keuze want voor dit lease bedrag kan ik geen vergelijkbare auto rijden.

Ervaringen met de auto tot nu toe. Het verbruik is tot nu toe gemiddeld 6 liter per 100 km, wat ik zeer netjes vindt. Ik teken hierbij wel aan dat ik veel file rijd en netjes aan de 100/120 km houdt. In de mei vacantie naar Barcelona geweest met fietsdrager met 3 fietsen en volle kofferbak verbruik 7,5 liter per 100 km.

Ben nu net terug van vacantie met de caravan totaal in 3 weken 4600 km gereden gemiddeld verbruik 13,7 liter per 100 km. Hierbij teken ik wel aan dat het een Hobby 495 van 2,30 m breed is van 1350 kg met op de auto een imperiaal met 2 fietsen. De trekeigenschappen van deze auto met deze motor zijn zeer goed te noemen, lijkt wel een diesel. Op de route soleil 100 km/h bij 1800 rpm in 7e versnelling. En bij Luik zonder problemen in 4e versnelling met 100km/h naar boven, ongeloofelijk voor deze motor. Rij eigenschappen met caravan zijn goed te noemen, wel zakt hij iets door aan de achterkant maar dit is alleen opties.

Plus en min aan de auto:
+ rijdt goed, in deze uitvoering goed compleet
+ ziet er goed uit, grote kofferbak
+ fijne automaat
+ motor trekt goed, ook met caravan

- kleine ongemakken zoals 2 maal kapotte benzinemeter en een uitblaasopening in dashbord
- Door blue motion schakelt de bak op de snelweg erg lui, als je gas geeft blijft deze lang in 7e versnelling hangen en gaat dan terug naar 5 of 4. Remedie is om dan met de flipper op stuur zelf terug te schakelen
- Remt bergafwaards niet af op de Cruise Control, ook niet in de sportstand of indien handmatig de versnelling gekozen is
- Navigatie kiest vaak niet de meest slimme route, stuurt je dwars door dorpjes. Vind Tom Tom 10 keer beter
- Electrische verstelling van de leuning van de bestuurdersstoel is een lachertje, waarom alleen de leuning en niet de rest van de stoel, voegt niets toe behalve gewicht
- Vaak start de auto pas na 2 keer de contactsleutel naar binnen geduwd te hebben, eerst gebeurt er niets en bij 2e poging start de auto

Al met al valt de auto zeker niet tegen, maar helaas hiervoor een auto gereden van een ander kaliber en je blijft toch vergelijken, ik denk dat ik hier na een half jaar maar mee stop en gewoon verder ga met deze auto, is tenslotte geen straf
dsg bak defect binnen 30000km (30.000 km)

Ja, het begon vorige week met een zoemend geluid tijdens het rijden en enkele dagen later nog wat meer mechanische geluiden erbij. Tevens sloeg de auto bij het afremmen af, tijd om naar de dealer te gaan voor een diagnose. Zaterdag jl bij de dealer geweest of ik tot maandag door kon rijden aangezien dan de beurt gepland stond. De monteur wilde een proefrit maken maar viel na 10 meter stil op het parkeerterrein, diagnose bak overleden. Dat is snel binnen een half jaar en 30000 km. Gelukkig stond zaterdag de vervangauto voor de geplande beurt van maadag gereed. Het was wel even wennen ze hadden nl een audi A8 4.2 tdi quattro klaargezet voor deze dag. Nu rijd ik inmiddels 4 dagen in deze auto, en heb de stille hoop dat mijn Passat voorlopig nog even defect blijft. Vandaag telefoontje gehad dat de DSG bakken bij PON op nalevering staan, hoe zo kwaliteit? Het ''Das Auto'' gevoel heeft bij mij een behoorlijke deuk opgelopen. Als de Passat terugkomt geef ik een laatste update over de mogelijke oorzaak. Tot die tijd blijf ik hopelijk sturen in deze geweldige bolide, wow 325 PK, 650 nm koppel en top van ruim boven de 250kmh.
Bijna afgelopen (127.000 km)

Tja het zit er nu bijna op met de Passat, echte vrienden zijn we niet geworden. Laat ik maar met het positieve beginnen nu er ruim 100000 km meer op de teller staat. Rijdt best lekker, stoelen van Highline zijn goed, goed overzicht op de weg.
Helaas ook best wat ergernissent te melden zo is de navigatie gestolen dit resulteerde in een gat in de deur en een gat in het dashboard waar eerst de rns510 zat. Oplossing is de lelijke afdekking, ben het nog steeds niet mee eens dat VW dit als oplossing ziet. Een velg vervangen omdat alle blanke lak eraf viel, van de winter sloot de passagiersdeur niet meer, vorige week auto in de noodloop turbo kapot en bij optrekken schokte de auto behoorlijk, koppeling van de DSG ook maar vervangen.
Al met al geen probleemloze auto met behoorlijk veel ongeplande garage bezoeken. Half november wordt mijn nieuwe auto geleverd een Peugeot 508 hybrid4, ik durf het risico wel aan want de betrouwbaarheid van VW krijgt voor mij een dikke onvoldoende.
Natuurlijk zal ik ook critisch zijn tov Peugeot maar betwijfel of het zo dramatisch zal zijn
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline

:')
  donderdag 8 november 2012 @ 19:00:29 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118988175
quote:
Je zal die ellende maar hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118988215
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zal die ellende maar hebben.
ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw.
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:06:18 #149
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118988627
nja leasebak maar het is een hoop narigheid lijkt me zo. zwaar irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')