Ik vindt gewoon dat VW hiermee moet vergoeden. Hun hebben hun motoren niet in orde. Garantie mag je van een product ook verwachten nadat dat deze is verstreken. En een motoren moet langer mee kunnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.
Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867
			
			
			
			
			
			
			
			In de top 50 nog meer!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:52 schreef Marco001 het volgende:
Oh, leuk lijstje:
http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20
			
			
			
			
			
			
			
			83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:56 schreef Biogarde het volgende:
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is
Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland
Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG.
			
			
			
			Die Plus had ik gezien. Vind ik een mooie auto eigenlijk welquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7
Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet.
Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he.
En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen.
			
			
			
			
			
			
			
			Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is.
			
			
			
			als ze naar afrika gaan wel. als ze hier blijven heeft toyota veel mogelijkheden tot inwisselen, "statiegeld", bijna volledige recycling en andere milieuvriendelijke alternatieven.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
			
			
			
			grondstoffen waar accu's van gemaakt worden zijn nogal kostbaar. Zelfs voor een simpele loodaccu is recycling al zeer rendabel.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem.
			
			
			
			Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:20 schreef Clupea het volgende:
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid.
			
			
			
			dat zegt hij niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design?
			
			
			
			
			
			
			
			Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.quote:
			
			
			
			het is ook erg. ts heeft gelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost.
Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig.
			
			
			
			http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highlinequote:eerste 30 duizend kilometer (29.000 km)
Inmiddels heb ik er bijna de eerste 30 duizend kilometer opzitten met de Passat. Ik heb de auto sinds eind februari 2010 in mijn bezit en naast de highline uitvoering heb ik de volgende zaken laten toevoegen: executive plus pakket, winterpakket 2 (incl. achterbankverwarming), rolgordijnen achterportieren, trekhaak, touchadapter en de lakkleur latte machiato (bruin). Verder is de auto uitgerust met de DSG bak omdat dit een voorwaarde voor mij was om niet meer te hoeven schakelen en hij moet een caravan van maximaal 1350 kg kunnen trekken.
De keuze is met name op deze auto gevallen vanwege de DSG en de 20% bijtelling, indien dit niet het geval was zou ik wellicht voor een andere auto gekozen hebben.(Mondeo, C-Klasse).
Verder moest het een Highline zijn want de comfortline stoelen konden mij niet bekoren, had deze auto dan absoluut niet gekozen
Het lastige was dat ik met mijn vorige auto redelijk verwend was, ruim, comfortabel, automaat veel opties. Dan is het even slikken met een auto welke de helft kost. Maar het was wel een bewuste keuze want voor dit lease bedrag kan ik geen vergelijkbare auto rijden.
Ervaringen met de auto tot nu toe. Het verbruik is tot nu toe gemiddeld 6 liter per 100 km, wat ik zeer netjes vindt. Ik teken hierbij wel aan dat ik veel file rijd en netjes aan de 100/120 km houdt. In de mei vacantie naar Barcelona geweest met fietsdrager met 3 fietsen en volle kofferbak verbruik 7,5 liter per 100 km.
Ben nu net terug van vacantie met de caravan totaal in 3 weken 4600 km gereden gemiddeld verbruik 13,7 liter per 100 km. Hierbij teken ik wel aan dat het een Hobby 495 van 2,30 m breed is van 1350 kg met op de auto een imperiaal met 2 fietsen. De trekeigenschappen van deze auto met deze motor zijn zeer goed te noemen, lijkt wel een diesel. Op de route soleil 100 km/h bij 1800 rpm in 7e versnelling. En bij Luik zonder problemen in 4e versnelling met 100km/h naar boven, ongeloofelijk voor deze motor. Rij eigenschappen met caravan zijn goed te noemen, wel zakt hij iets door aan de achterkant maar dit is alleen opties.
Plus en min aan de auto:
+ rijdt goed, in deze uitvoering goed compleet
+ ziet er goed uit, grote kofferbak
+ fijne automaat
+ motor trekt goed, ook met caravan
- kleine ongemakken zoals 2 maal kapotte benzinemeter en een uitblaasopening in dashbord
- Door blue motion schakelt de bak op de snelweg erg lui, als je gas geeft blijft deze lang in 7e versnelling hangen en gaat dan terug naar 5 of 4. Remedie is om dan met de flipper op stuur zelf terug te schakelen
- Remt bergafwaards niet af op de Cruise Control, ook niet in de sportstand of indien handmatig de versnelling gekozen is
- Navigatie kiest vaak niet de meest slimme route, stuurt je dwars door dorpjes. Vind Tom Tom 10 keer beter
- Electrische verstelling van de leuning van de bestuurdersstoel is een lachertje, waarom alleen de leuning en niet de rest van de stoel, voegt niets toe behalve gewicht
- Vaak start de auto pas na 2 keer de contactsleutel naar binnen geduwd te hebben, eerst gebeurt er niets en bij 2e poging start de auto
Al met al valt de auto zeker niet tegen, maar helaas hiervoor een auto gereden van een ander kaliber en je blijft toch vergelijken, ik denk dat ik hier na een half jaar maar mee stop en gewoon verder ga met deze auto, is tenslotte geen straf
dsg bak defect binnen 30000km (30.000 km)
Ja, het begon vorige week met een zoemend geluid tijdens het rijden en enkele dagen later nog wat meer mechanische geluiden erbij. Tevens sloeg de auto bij het afremmen af, tijd om naar de dealer te gaan voor een diagnose. Zaterdag jl bij de dealer geweest of ik tot maandag door kon rijden aangezien dan de beurt gepland stond. De monteur wilde een proefrit maken maar viel na 10 meter stil op het parkeerterrein, diagnose bak overleden. Dat is snel binnen een half jaar en 30000 km. Gelukkig stond zaterdag de vervangauto voor de geplande beurt van maadag gereed. Het was wel even wennen ze hadden nl een audi A8 4.2 tdi quattro klaargezet voor deze dag. Nu rijd ik inmiddels 4 dagen in deze auto, en heb de stille hoop dat mijn Passat voorlopig nog even defect blijft. Vandaag telefoontje gehad dat de DSG bakken bij PON op nalevering staan, hoe zo kwaliteit? Het ''Das Auto'' gevoel heeft bij mij een behoorlijke deuk opgelopen. Als de Passat terugkomt geef ik een laatste update over de mogelijke oorzaak. Tot die tijd blijf ik hopelijk sturen in deze geweldige bolide, wow 325 PK, 650 nm koppel en top van ruim boven de 250kmh.
Bijna afgelopen (127.000 km)
Tja het zit er nu bijna op met de Passat, echte vrienden zijn we niet geworden. Laat ik maar met het positieve beginnen nu er ruim 100000 km meer op de teller staat. Rijdt best lekker, stoelen van Highline zijn goed, goed overzicht op de weg.
Helaas ook best wat ergernissent te melden zo is de navigatie gestolen dit resulteerde in een gat in de deur en een gat in het dashboard waar eerst de rns510 zat. Oplossing is de lelijke afdekking, ben het nog steeds niet mee eens dat VW dit als oplossing ziet. Een velg vervangen omdat alle blanke lak eraf viel, van de winter sloot de passagiersdeur niet meer, vorige week auto in de noodloop turbo kapot en bij optrekken schokte de auto behoorlijk, koppeling van de DSG ook maar vervangen.
Al met al geen probleemloze auto met behoorlijk veel ongeplande garage bezoeken. Half november wordt mijn nieuwe auto geleverd een Peugeot 508 hybrid4, ik durf het risico wel aan want de betrouwbaarheid van VW krijgt voor mij een dikke onvoldoende.
Natuurlijk zal ik ook critisch zijn tov Peugeot maar betwijfel of het zo dramatisch zal zijn
			
			
			
			Je zal die ellende maar hebben.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline
			
			
			
			ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zal die ellende maar hebben.
			
			
			
			Binnen 130.000km de auto volledig afgeschrevenquote:Op donderdag 8 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |