abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:07:10 #101
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118318865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:58 schreef MdMa98 het volgende:
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw :')
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
Don't let my username fool you...
pi_118319895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.
Ik vind dat zo'n dooddoener. Alsof dat het aantal problemen goedpraat. Bovendien vindt je nergens zoveel problemen als bij Volkswagen de laatste jaren, Google er voor de grap maar eens op.

Dan mag de wet van de aantallen wel opgaan, maar merken als Toyota, Ford en Hyundai verkopen wereldwijd vrijwel net zo goed en daar hoor je een stuk minder over. Of als we in Europa blijven, merken als Opel, Ford en Renault verkopen ook erg goed en daar hoor je verhoudingsgewijs ook niet zoveel over (wel in het verleden inderdaad).

quote:
Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Ook dit vind ik vergezocht. Je zegt het op zich goed, Volkswagen maakt een goede indruk op kopers. Maar door de groeiende vraag consessies doen vind ik echt een zwaktebod, het Hyundai-concern groeit verhoudingsgewijs vele malen harder dan het Volkswagenconcern en heeft ook niet te kampen met dergelijke immense en onacceptabele productiefouten.

quote:
Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
Volkswagen maakt absoluut fijn rijdende auto's die er strak en zakelijk uitzien, met mooie dashboards, maar heeft zich een ijzersterke betrouwbare reputatie aangemeten, en dat is schijnbaar zo hardnekkig dat zelfs als er overtuigende bewijzen worden aangevoerd van kwaliteitsproblemen de afgelopen 15 jaar dat men dan nog niet wordt geloofd.

Maar ik denk dat Volkswagen het vroeg of laat zal gaan merken in het teruglopen van de verkoop, en dan zullen ze net zo bekend komen te staan als dat Opel of Renault een tijdlang bekend heeft gestaan.

Tenzij Volkswagen ingrijpt, zich ruimhartig toont met coulance en open is over de problemen die zich hebben voorgedaan. Dat is echter niet waarschijnlijk (vanwege de hoeveelheid, en omdat vrijwel geen enkel merk alle problemen naar buiten laat komen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118323693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?

quote:
Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
pi_118326022
Nee in de Up! nog niet, maar totaal in 3x volkswagen zelfs meer gereden, tel daarbij nog 2x japans en 1x een opel bij op dan mag ik vast wel spreken van enige ervaring ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?

[..]

Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
pi_118326127
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
pi_118326528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef MdMa98 het volgende:
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
Uhm ja? Wat wil je daarmee zeggen?

Daar krijgt Volkswagen toch terecht de credits voor of niet? Qua afwerking, materiaalgebruik en ergonomie van het interieur staat Volkswagen wel aan de top.

Dat is ook een kwaliteit, maar zegt verder helaas niets over de betrouwbaarheid van de producten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118326582
ach priussen zijn ook teruggeroepen etc etc...
pi_118326746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Ja maar juist de Prius-terugroep-acties waren een storm in een glas water, vanwege dat gaspedaal dat bleef hangen en wat uiteindelijk overdreven bleek te zijn.

Haal dan een goed voorbeeld aan. :P

Ook Toyota heeft kwaliteitsproblemen gekend, zoals ik al aanhaalde bijvoorbeeld begin 2000 tot 2003 met de introductie van de VVTI motoren die overmatig olie gingen verbruiken, en tegenwoordig met de Toyota Aygo die last kan krijgen van kantelende zuigers.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dergelijke productiemissers niet op zo'n grote schaal voorkomen en in dusdanig lange periode als dat bij Volkswagen aan de hand is.
pi_118326749
quote:
Priussen zijn inderdaad teruggeroepen. Waarom was dat?

VW steekt liever haar kop in het zand bij een duidelijk structureel probleem en laat haar klanten met een ernstig gebrek zitten. VW roept liever niets terug.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:53:46 #110
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118385516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
Dat inderdaad. Ik heb een japanner uit '98 en die roest ook niet noemenswaardig. Belangrijker nog: hij doet het altijd. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118385919
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.

enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET

Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook

raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!

Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten

Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.

maw, je leest te specifiek
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:08:41 #112
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_118386122
quote:
Toyota neemt haar klanten zo serieus dat het zelfs 6 jaar oude auto's terugroept. Dat is buitengewoon volwassenen laat tevens zien dat een fabrikant aan haar klanten denkt en problemen onderkent.

Ik ken verhalen van TSI eigenaren waarbij kort na de garantie periode de motor in de soep draaide.
Ze konden in eerste instantie gewoon de volle mep betalen. Toen de rechtsbijstand erop werd gezet was er ineens meer mogelijk.

Voor service en coulance hoef je niet veel te verwachten van Pon / VAG
pi_118386172
@rev

dan ken je Jeep niet

een maat van mij werkt bij jeep, de modelen vanaf 97(!) hebben een terugroepactie op een paar draagarmen _O_ _O-
pi_118387906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.

enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET

Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook

raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!

Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten

Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.

maw, je leest te specifiek
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.

Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:57:15 #115
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118405734
quote:
12s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef tomaat52 het volgende:
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort.. :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{

Die bouwen zich een ongeluk. Van diepladers tot diepladerschepen tot auto's tot scheerapparaten.

Zelfs Samsung bouwt meer auto's dan er Golfjes gebouwd worden :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:58:49 #116
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118405768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.

Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:06 #117
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118406192
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:58 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan :')
Verkeersinformatie aanstaan? :+ Dan gaat die van mij ook wat luider :P
pi_118409888
quote:
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
pi_118410177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Overigens, beetje jammer dat Peugeot exact zelfde problemen hebben met hun THP motoren, maar daar word geen woord over gerept.
pi_118410230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:

Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
En jij dan?

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
pi_118410310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:34 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

En jij dan?

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
pi_118410339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:36 schreef Marco001 het volgende:

Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
pi_118410474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:37 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
Okay, dan even een andere link. bovendien, like i said, jij had het alleen over dat ze niet aan terugroepacties doen bij VW.. Wel dus..
Maar om terug te komen op de ketting:
"opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest."
http://www.autoweek.nl/au(...)i-motoren-herkenbaar
pi_118413341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.

Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden 8)7

Maarja kwaliteit en VAG.

Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.

Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .

We gaan het allemaal meemaken...
pi_118414286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.

Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden 8)7

Maarja kwaliteit en VAG.

Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.

Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .

We gaan het allemaal meemaken...

Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?
Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e..
besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!).
Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld.

Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting):
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867

[ Bericht 4% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 13:22:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')