Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:58 schreef MdMa98 het volgende:
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw![]()
Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt..
Ik vind dat zo'n dooddoener. Alsof dat het aantal problemen goedpraat. Bovendien vindt je nergens zoveel problemen als bij Volkswagen de laatste jaren, Google er voor de grap maar eens op.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden.
Ook dit vind ik vergezocht. Je zegt het op zich goed, Volkswagen maakt een goede indruk op kopers. Maar door de groeiende vraag consessies doen vind ik echt een zwaktebod, het Hyundai-concern groeit verhoudingsgewijs vele malen harder dan het Volkswagenconcern en heeft ook niet te kampen met dergelijke immense en onacceptabele productiefouten.quote:Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Volkswagen maakt absoluut fijn rijdende auto's die er strak en zakelijk uitzien, met mooie dashboards, maar heeft zich een ijzersterke betrouwbare reputatie aangemeten, en dat is schijnbaar zo hardnekkig dat zelfs als er overtuigende bewijzen worden aangevoerd van kwaliteitsproblemen de afgelopen 15 jaar dat men dan nog niet wordt geloofd.quote:Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef MdMa98 het volgende:
Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid.
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?quote:Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd?
[..]
Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden?
Uhm ja? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef MdMa98 het volgende:
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken?
Ja maar juist de Prius-terugroep-acties waren een storm in een glas water, vanwege dat gaspedaal dat bleef hangen en wat uiteindelijk overdreven bleek te zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
ach priussen zijn ook teruggeroepen etc etc...
Priussen zijn inderdaad teruggeroepen. Waarom was dat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Dat inderdaad. Ik heb een japanner uit '98 en die roest ook niet noemenswaardig. Belangrijker nog: hij doet het altijd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW.
Toyota neemt haar klanten zo serieus dat het zelfs 6 jaar oude auto's terugroept. Dat is buitengewoon volwassenen laat tevens zien dat een fabrikant aan haar klanten denkt en problemen onderkent.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl.
enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET
Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook
raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota!
Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten
Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk.
maw, je leest te specifiek
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef tomaat52 het volgende:
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bouwen zich een ongeluk. Van diepladers tot diepladerschepen tot auto's tot scheerapparaten.
Zelfs Samsung bouwt meer auto's dan er Golfjes gebouwd worden
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was.
Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...)
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Verkeersinformatie aanstaan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef MdMa98 het volgende:
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Terugroepacties kennen ze niet bij VW.
Dat is nou juist het punt.
En jij dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef Marco001 het volgende:
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen?
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:34 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
En jij dan?
Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig.
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:36 schreef Marco001 het volgende:
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld.
Okay, dan even een andere link. bovendien, like i said, jij had het alleen over dat ze niet aan terugroepacties doen bij VW.. Wel dus..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:37 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het.
Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen.
Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied.
Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden![]()
Maarja kwaliteit en VAG.
Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in.
Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft .
We gaan het allemaal meemaken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |