Mooi voor je dat je een goede en fijn rijdende Ibiza TDI hebt. Die oude TDI-tjes staan ook nog wel bekend als onverwoestbaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik rijd ook VAG (een Seat Ibiza TDI uit 2002 met circa 257.000 km op de tellert) maar nog geen technische ellende gehad. Heb 't idee dat vanaf grofweg 2005 de kwaliteit van o.a Volkswagen naar beneden is gegaan, met de 1.4TSI en 2.0TDI als dieptepunten.
Het is , mits geen import, wel te zien aan je kenteken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is ie een flink stuk ouder dan ik dacht. Mijn man had hem tweedehands gekocht voor dat ik hem leerde kennen. Nu bedenk ik me dat deze auto al ouder was toen we elkaar in 98 leerden kennen. Pfff, wat vliegt de tijd.
Er zijn overigens ook Golfjes 2 te vinden met de kentekenserie vanaf 1991. De Golf 2 is namelijk tot en met 1992 geleverd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het is , mits geen import, wel te zien aan je kenteken.
XX-XX-11 is van 1991 of later
XX-11-XX van voor 1991 en als je zegt met welke letter je kenteken begint kan ik je ongeveer wel zeggen hoe oud je auto is.
De reden dat er niet zoveel Golfs 2 meer rijden is volgens mij omdat de meesten redelijk afgetrapt zijn door allerlei petjes.
Is geen NL wagen, ben met een Duitser getrouwtquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
XX-11-XX van voor 1991 en als je zegt met welke letter je kenteken begint kan ik je ongeveer wel zeggen hoe oud je auto is.
De reden dat er niet zoveel Golfs 2 meer rijden is volgens mij omdat de meesten redelijk afgetrapt zijn door allerlei petjes.
Dan kan alleen je man je helpen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geen NL wagen, ben met een Duitser getrouwt
Een paar keer een nieuwe bak en motorblok? Dat is toch niet normaal.quote:Op zondag 11 november 2012 14:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ik heb een caddy sdi, paar keer nieuwe versnellingsbak gehad, paar keer pompverstuivers, motorblok een keer vervangen... laatste tijd gaat het wel goed en dan moet ik hem over een paar maanden inleveren... :p
voor volkswagen begrippen heeft ie wel geluk gehad tochquote:Op zondag 11 november 2012 14:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een paar keer een nieuwe bak en motorblok? Dat is toch niet normaal.
Dat het tweede blok nog steeds draait is inderdaad een kwestie van geluk. Als ik hem was dan zou ik direct een staatslot kopenquote:Op zondag 11 november 2012 15:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor volkswagen begrippen heeft ie wel geluk gehad toch
Zolang ze dan ook in Japan zijn geassembleerd en niet in Turkije.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG
dat is geloof ik bijna niets meer.quote:Op zondag 11 november 2012 15:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zolang ze dan ook in Japan zijn assembleert en niet in Turkije.
Daar ligt ook een probleem.quote:Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is geloof ik bijna niets meer.
bron: http://blog.toyota.nl/updates/auto-gekocht-dan-komt-ie-gewoon/quote:De meeste auto’s die we in Nederland verkopen, dat is meer dan 75% van het verkoopvolume, worden gebouwd in Europa. In Frankrijk maken we de Yaris, in Tsjechië de Aygo, in Engeland de Auris en Avensis en in Turkije de Verso. De fabrieken in Japan die onderdelen maken voor de Europese fabrieken, gaan maandag 21 maart weer draaien*. Onderdelen om je auto te repareren, worden vanaf morgen (donderdag 17 maart) weer geproduceerd.
Maar ook als je een ‘Japanse’ auto (iQ, Urban Cruiser, Verso-S, Prius, RAV4, Land Cruiser of Lexus) hebt gekocht – of wilt gaan kopen – is er vooralsnog niets aan de hand. Niet alleen hebben we nog voldoende auto’s op voorraad, maar ook is nog een flink aantal boten vol auto’s (en onderdelen) naar Europa onderweg.
Lol. de petjes figuren. Een typische Golf kwaal.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik er eentje die dan ook daadwerkelijk in Japan is gemaaktquote:Op zondag 11 november 2012 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bron: http://blog.toyota.nl/updates/auto-gekocht-dan-komt-ie-gewoon/
nooit geweten![]()
Dat is niet direct het probleem. Het probleem lag gewoon bij de VVTI blokken die een constructiefout bezaten. Want van 2000 tot 2003 kampte ook de Corolla E11 en E12 met slechte motoren, en deze Corolla's werden volgens mij ook nog gewoon in Japan gebouwd toch?quote:Op zondag 11 november 2012 15:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zolang ze dan ook in Japan zijn geassembleerd en niet in Turkije.
http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-squote:De DSG bak (13.000 km)
Vol blijdschap de auto opgehaald. En helemaal los gegaan op de optielijst.. Want als je het doet, moet je het goed doen. Maar waar iedereen erg te spreken is over de automaat, word ik er gek van.Hij schakeld op rare momenten en ook duidelijk voelbaar . Hij houd dan een beetje in om vervolgens weer ( te snel ) op te pakken.Het schokt in ieder geval op een vervelende manier.
Het laten tunen bij de dealer zou een optie zijn, dus weer 1000 euro lichter. Maar nee hoor.
Iedereen die ik spreek is juist enthiousast, ook volgens de garage .Ben ik nou echt de enige? Ik ben de auto nu al zat. Iemand ervaringen?
Overigens wel grappig als je om de inruilwaarde van een nieuwe auto vraagt 7 maanden na de aankoop, zou dan de hartapparatuur bij de hand houden.
Eind Februari gaan ze er nog een keer naar kijken.Ik hoop dan heel positief deze revieuw te kunnen aanvullen.
contact (13.040 km)
Gisteren maar eens in de pen geklommen naar de importeur. Keurig terug gebeld en ze gaan zich ermee bemoeien zeggen ze. Ook hier al wat tips gehad, dus ik heb weer hoop. Verder was ik nog vergeten te melden dat je goed proef moet rijden met de adaptive cruise control.Het systeem vraagt nogal wat gewenning als je van rijstroken wisselt, of je voorganger. Soms grijpt hij dan laat in of te vroeg. Dat heeft weer tot gevolg dat de mensen achter je zich afvragen waarom je zo raar op de rem trapt, en je vervolgens heel liefdevol aankijken als ze je voorbij komen..
contact 2 (13.989 km)
De auto is een dagje op bezoek geweest bij de dealer. Allemaal netjes geregeld, leenauto meegekregen en s'avonds de auto weer opgehaald. Er is bij de auto iets software matigs gebeurt , waarbij de bak weer opnieuw ging leren. In eerste instantie leek dit te werken, maar het werd steeds weer erger. Dit weekend leek het zelfs of de auto even stilviel, weer oppakte en toen weer stilviel.
Vandaag maar weer naar de dealer gereden, ze gaan weer overleggen. Mijn grootste zorg blijft , wat te doen als ze dit niet oplossen.
Het blijft wel vreemd om naar een auto te kijken waar je helemaal gek op bent, om dan vervolgens als je er in stapt de boel wel met een hamer te willen bewerken(alsof dat helpt).
Het olieverbruik was een ding, maar door de software iets aan te passen is dat verholpen , al rij ik met moeite 1 op 6 wat me ook verbaasd.
Word vervolgt.
kunnen auto's leren?? (14.853 km)
Na het laatse contact met de dealer nu een afspraak met de importeur erbij. Ik heb na mijn eerdere irritaties besloten om de manueel te gaan schakelen. Het viel me namelijk op dat de auto dan veel beter beviel. Laatste keer dat ik echter volautomatisch reed , leek het alsof de auto dat schakelgedrag wat meer had overgenomen. Het blijft lastig omdat het zo objectief is, maar ik zou bijna denken dat auto's echt kunnen leren tegenwoordig. Het is nog niet perfect , maar het gaat de goede kant op.
Genieten van het lekker weer (17.853 km)
Zo, daar is de zon. Terasjes vol, en lekker paraderen met het kapje open. Alleen niet voor mij. Gisteren begon de wagen opeens te trillen en ik kreeg een foutmelding van de wagen. Hij had ook geen vermogen meer. Om 17.50 kwam ik bij dealer Ames binnen gehobbeld, en die waren gelukkig zo vriendelijk om snel naar de wagen te kijken. Het waren niet de bobines of zoiets, dus de wagen moet blijven met een heerlijk warm pinksterweekend voor de boeg. En de importeur van Audi maar volhouden dat de wagen in orde is! Inderdaad, de klant is gek hoor heren! Word vervolgd....
oliecrisis (25.069 km)
Bij kilometerstand 22000 kreeg ik keurig de melding dat de olie moest worden bijgevuld. Uiteraard heb ik dat gedaan. Alleen wat schetste mijn verbazing, die meliding kreeg ik bij kilometerstand 24.000 weer. Toch maar even naar de dealer, die zeer behulpzaam een verbruiksmeting heeft gestart. Dat betekend aftappen en vullen met een afgemeten hoeveelheid . En daarna na 1000 kilometer terug voor hetzelfde proces om te kijken wat er aan olie verdwenen was. Daarbij werd keurig gemeten dat de auto elke 1000 kilometer 0.8 liter olie nodig heeft. Dat valt buiten de norm, dus mag de wagen binnenkort weer naar de dealer om de cilinderkoppen etc te laten vervangen. Daar zullen ze bij de Audi ook niet blij mee zijn, want aan onderdelen alleen al zag ik voor bijna 3000 euro op de lijst staan.
Kleine punt van aandacht is wel , dat je altijd een mindere wagen als vervanging krijgt. Waarom maken ze dat nou niet iets leuker, zodat je irritatiegrens wat weg genomen word. Zeker als je wagen al zo vaak bij de dealer heeft gestaan.
Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt...quote:Op woensdag 14 november 2012 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
En de dramatische reviews blijven elkaar in rap tempo opvolgen:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-s
Daar sta je dan met je premium Audi, een gare DSG bak en nieuwe cilinderkoppen bij 24.000 km.
Ja joh, net als in dit topic gebeurdquote:Op woensdag 14 november 2012 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt...
Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt...
Ik ben het er mee eens dat de 1.2 en 1.4 TSI veel problemen hebben. Maar het 2.0 TFSI blokt valt daar helemaal buiten. Dat draait eigenlijk zonder moeite en problemen al mee sinds 2005 2004.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja joh, net als in dit topic gebeurd
Afbeulen dan. Maar het 2.0 TFSI blokt heeft weinig tot geen problemen. Dat zijn echt hoge uitzonderingen, en dan meestal verwijtbaar aan de rijder.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch?
Of bedoel je afbeult? Dat zou kunnen inderdaad.
Maar dat jij geen problemen hebt met je Volkswagen, Audi, Skoda of Seat wilt niet zeggen dat het dan een betrouwbaar product is hé. Dat bewijzen de talloze voorbeelden op internet wel.
Datzelfde geldt van voor Toyota, en die roepen alweer miljoenen auto's terug. Dan kun je wel beginnen nu over after care maar feit blijft dat dat merk nu al voor de zoveelste keer grote groepen auto's terug roept.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch?
Of bedoel je afbeult? Dat zou kunnen inderdaad.
Maar dat jij geen problemen hebt met je Volkswagen, Audi, Skoda of Seat wilt niet zeggen dat het dan een betrouwbaar product is hé. Dat bewijzen de talloze voorbeelden op internet wel.
zij roepen hun auto's tenminste terug voor herstel/reparatie/aanpassing (en dan zelfs voor auto's die al ruim uit de garantie zijn!)quote:Op woensdag 14 november 2012 14:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Datzelfde geldt van voor Toyota, en die roepen alweer miljoenen auto's terug. Dan kun je wel beginnen nu over after care maar feit blijft dat dat merk nu al voor de zoveelste keer grote groepen auto's terug roept.
Als je die motoren hebt heb je issues ja. Maar die problemen heb ik niet gehad, aangezien ik TDI motoren heb gehad, en met de DSG heb ik in beie wagens nooit problemen gehad.
Nou, stiekem denk ik dat veel mensen gewoon bij voorbaat al iets tegen VAG hebben, gewoon, omdat VAG. Het zijn ook meestal die mensen die dat heel hard van de daken willen schreeuwen, want mensen die echt iets tegen bv Nissan hebben, die hoor je daar niet over.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij roepen hun auto's tenminste terug voor herstel/reparatie/aanpassing (en dan zelfs voor auto's die al ruim uit de garantie zijn!)
Pon laat je zo te merken gewoon stikken...
reden voor ons geweest op geen VW Up! te kopen
misschien, maar ik ben zelf niet perse biased voor een merkquote:Op woensdag 14 november 2012 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, stiekem denk ik dat veel mensen gewoon bij voorbaat al iets tegen VAG hebben, gewoon, omdat VAG. Het zijn ook meestal die mensen die dat heel hard van de daken willen schreeuwen, want mensen die echt iets tegen bv Nissan hebben, die hoor je daar niet over.
Maar Duitse auto's (en dan in het bijzonder VAG producten), dat schijnt toch een heet hangijzer te zijn altijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |