Denk niet dat het lonend is. Net even gekeken, de MediaMarkt heeft ze idd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:12 schreef belle1608 het volgende:
@Inlog, ik kan op school nog wel informeren, daar moeten ze ze als het goed is nog hebben!
Een exact ronde maken is ook verdomde lastig. Ik zou een vierkantje maken, tig keer makkelijker.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:18 schreef Ehhe het volgende:
Ik heb net geprobeerd een rondje te haken maar het lukt nietMorgen nog maar tig keer proberen, het zal me lukken potverdikkes!
Ireth, ik zou zoiets best wel willen proberen maar ik heb echt weinig ervaring op de naaimachine en het zal mij vast niet lukken voor die tijd. Heb je op marktplaats al wat gevonden?
Nouja het hoeft niet exact, maar ik wil het kunnenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:19 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Een exact ronde maken is ook verdomde lastig. Ik zou een vierkantje maken, tig keer makkelijker.
http://www.kabeltje.com/hq-notebook-voedingskabel-vde-p-6306.htmlquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef Pulver het volgende:
[..]
Denk niet dat het lonend is. Net even gekeken, de MediaMarkt heeft ze idd.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/VIVANCO-%2845484%29-CC-E-18-NPOWER-KABEL-220V-T.B,10259,350530,264921.html
Wel achterlijk duur, wat een debielen!
hahaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef Pulver het volgende:
[..]
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/VIVANCO-%2845484%29-CC-E-18-NPOWER-KABEL-220V-T.B,10259,350530,264921.html
Ik kijk morgen wel even bij de kringloop in Delft. Die heeft altijd een zooi kabels en een hele hoop andere zooi liggen die ze in de eerstkomende 20 jaar niet zullen verkopen denk ik. Zou me niets verbazen als ze er daar eentje tussen hebben liggen want het is zo'n zootje dat niemand daarin gaat pluizen of ie er tussen ligt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef Pulver het volgende:
[..]
maar dan zit je weer met de verzendkosten. Dat is de klotezooi als je iets kleins nodig hebt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:21 schreef Merlijn het volgende:
[..]
http://www.kabeltje.com/hq-notebook-voedingskabel-vde-p-6306.html
Het is niet helemaal merk specifiek, maar we geven gewoon de schuld aan Applequote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:22 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik kijk morgen wel even bij de kringloop in Delft. Die heeft altijd een zooi kabels en een hele hoop andere zooi liggen die ze in de eerstkomende 20 jaar niet zullen verkopen denk ik. Zou me niets verbazen als ze er daar eentje tussen hebben liggen want het is zo'n zootje dat niemand daarin gaat pluizen of ie er tussen ligt.
Als ik daar niets vind, kan ik altijd nog naar de mediamarkt gaan of idd naar de Handyman.
Ik kende deze niet. Zijn zeker weer merkspecieke stekkertjes om het extra leuk te maken.
Ga je NOG een gothic jurkje maken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zo eerste naaiprojectje van vandaag is klaar.. Nu op naar versie 2 met mooiere stofjes :p
Oeeh wat heb je gemaakt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zo eerste naaiprojectje van vandaag is klaar.. Nu op naar versie 2 met mooiere stofjes :p
Haha wat een leuk woord, kwijllapjequote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
haha nee heel spectaculair, een kwijllapje :p een vriendin haar zoon heeft er zondag 1 op zn verjaardag gekregen. Ik was er maandag en kreeg gelijk flanel mee (voor de onderkant, dat had ik niet) zodat ik ze ook kon maken. Zij had vanochtend een foto op facebook van diegene die zij vandaag gemaakt had. Dus ik kon niet achterblijven natuurlijk. Alleen de knoopjes zitten er niet in want ik kan mijn drukknoopjes niet vinden en ik heb ook niet zo'n apparaat. Als de 2e versie af is post ik wel foto's :p
Je kan ze ook middels een hotlinkje neerzetten. Doet Playboy ook, alleen dan zijn de foto's zogenaamd gejat..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:08 schreef Pulver het volgende:
Als ik de foto's van mijn naaiprojectjes zou neerzetten, heb ik gelijk hier een ban voor het leven
Sorry, het was eigenlijk mijn bedoeling om linkjes naar de interessante artikelen neer te zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:11 schreef Inlognaam het volgende:
Doet Playboy ook, alleen dan zijn de foto's zogenaamd gejat..
In het vlaams is het zeverlapje :pquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:06 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Haha wat een leuk woord, kwijllapjeBen benieuwd!
Ik kreeg vroeguh gewoon een slabbetje voorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:31 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
In het vlaams is het zeverlapje :p
[ afbeelding ]
Om al het kwijl op te vangen. De jongeman in kwestie waar deze voor bedoeld zijn krijgt momenteel tandjes dus die kwijlt erover. Dit houd de bovenkleding droog :p
Nou! Mijn pakketje lag achter mijn in de woonkamer, volgens T&T lag ie nog in het sorteercentrumquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Pulver het volgende:
Ik mag trouwens wel eens vaak mopperen op dat alles vroeger beter was en dat de muziek beter was en dat de jeugd van tegenwoordig stom is en dat...en dat....en dat....
Maar wat tegenwoordig wel mooi werkt is dat Track & Trace.
Ongeloveloos gaaf is dat eigenlijk.
Jaaa een slabbetje is ook leuk, voor tijdens het eten enzo :p dit ziet er ook nog stoer uit ofzo...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeguh gewoon een slabbetje voor
Mijn pakketje is ook nog in het sorteercentrum. Maar dat is ook niet zo onlogisch, want heb vandaag pas besteld.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nou! Mijn pakketje lag achter mijn in de woonkamer, volgens T&T lag ie nog in het sorteercentrum
Ik wist idd wel wat een kwijllapje is, maar ik vind het woord gewoon zo leukquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:31 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
In het vlaams is het zeverlapje :p
[ afbeelding ]
Om al het kwijl op te vangen. De jongeman in kwestie waar deze voor bedoeld zijn krijgt momenteel tandjes dus die kwijlt erover. Dit houd de bovenkleding droog :p
Ghehe ik denk dat ik dit projectje ook gekregen heb omdat ze binnenkort een midweek weggaan. Dan heeft ze wat extra zeverlapjes want een wasmachine zullen ze daar wel niet hebben :pquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:39 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik wist idd wel wat een kwijllapje is, maar ik vind het woord gewoon zo leuk. En jouw lapje ziet er ook leuk uit! Sommige kinderen kwijlen echt heul veul idd
, daar moet je eigenlijk gewoon een bakje onder de mond hangen haha
Regenjas geen optie?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ghehe ik denk dat ik dit projectje ook gekregen heb omdat ze binnenkort een midweek weggaan. Dan heeft ze wat extra zeverlapjes want een wasmachine zullen ze daar wel niet hebben :p
Of gewoon de mond dichttapen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Regenjas geen optie?
Veeg je zo schoon.
Zou wel makkelijker zijn want je ziet m al aankomen zeker... Die verkopen wij in de winkel :p alleen geen flauw idee of het de goede maat is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Regenjas geen optie?
Veeg je zo schoon.
Te klein of te groot: achterstevoren aantrekken, heb je direct een kwijlbakje.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:50 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Zou wel makkelijker zijn want je ziet m al aankomen zeker... Die verkopen wij in de winkel :p alleen geen flauw idee of het de goede maat is.
Nou ik ga nog 1 kwijllapje maken en dan naar bed :p
20 jaar terug ofzoquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:56 schreef Pulver het volgende:
Weer even kats er tussendoor (ik heb niet zoveel met kwijllapjes)
Dit bedoel ik nou met de goede oude tijd, op de achtergrond staat Toppop 3 aan.
En dan hoor je maar één seconde een intro en weet je gelijk, YEAH!!!
* Pulver zit te swingen en te jumpen in z'n stoel...
Haha ach Pulver, met een X aantal jaar kan jij misschien ook wel weer een kwijllapje gebruiken :pquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:56 schreef Pulver het volgende:
Weer even kats er tussendoor (ik heb niet zoveel met kwijllapjes)
Dit bedoel ik nou met de goede oude tijd, op de achtergrond staat Toppop 3 aan.
En dan hoor je maar één seconde een intro en weet je gelijk, YEAH!!!
* Pulver zit te swingen en te jumpen in z'n stoel...
Als me moeder een echt gebraden kippetje maakt (met maggi 3 en spekjes enzo) dan heb ik nu al aan één kwijllapje niet genoeg hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Haha ach Pulver, met een X aantal jaar kan jij misschien ook wel weer een kwijllapje gebruiken :p
Haha maar ik word ook blij als ik Pump up the jam hoor
Een van de redenen om nooit aan kinderen te beginnen. Of van die klote traphekjes, ze draaien altijd de verkeerde kant op, of je breekt je nek als je snel moet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:50 schreef Ehhe het volgende:
Bweegh en die lapjes meuren ook altijd zo als ze ondergekwijld zijn
Een beetje sportieve vent springt daar natuurlijk gewoon overheen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een van de redenen om nooit aan kinderen te beginnen. Of van die klote traphekjes, ze draaien altijd de verkeerde kant op, of je breekt je nek als je snel moet.
k heb nog 2 ouwe klamboes... lila en blauw...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:08 schreef YskaFredriksson het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, laat maar. Dan was ik wel hordeloper geworden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:28 schreef Pulver het volgende:
[..]
Een beetje sportieve vent springt daar natuurlijk gewoon overheen.
Over het traphekje bedoel ik. Over kinderen kan je ook wel heen springen, mar dat staat zo raar.
Vroeger was alles beterquote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:18 schreef Pulver het volgende:
[..]
Als me moeder een echt gebraden kippetje maakt (met maggi 3 en spekjes enzo) dan heb ik nu al aan één kwijllapje niet genoeg hoor
had je meegekregen, mama helpt je met die rok!!!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Die hekjes wen je snel genoeg aanquote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een van de redenen om nooit aan kinderen te beginnen. Of van die klote traphekjes, ze draaien altijd de verkeerde kant op, of je breekt je nek als je snel moet.
Daarom geen kinderen hier.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:35 schreef Ehhe het volgende:
[..]
De geur van veul kwijl niet. Vooral lekker ook als kinderen een favoriete knuffel hebben...
Jup had het meegekregen, super fijn!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:34 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
had je meegekregen, mama helpt je met die rok!!!
Dat is een hint....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Ireth het volgende:
Volgens mij is het tijd voor mij om naar bed te gaan...
* Ireth zit in het donker.. manlief heeft het licht uitgedaan
noh das ook niet aardig!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Ireth het volgende:
Het leuke is dat ik 99% er heel erg goed van herkenquote:
Zeker ook van de betere bouwjaren?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Het leuke is dat ik 99% er heel erg goed van herken
Naast de deur zit een klein knopje.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Ireth het volgende:
Ach, ik kom uit 1987 en ook ik herken een flink aantal puntenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Het leuke is dat ik 99% er heel erg goed van herken
Eigenlijk horen de jaren 80 er ook nog bij.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ach, ik kom uit 1987 en ook ik herken een flink aantal punten
Schelen wij 10 jaar. ik ben van 17-10-'77quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Lul de behanger!! Je was gisteren gewoon jarig!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:46 schreef cvboer het volgende:
[..]
Schelen wij 10 jaar. ik ben van 17-10-'77
Dank jequote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:48 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Lul de behanger!! Je was gisteren gewoon jarig!
Gefeliciteerd cvboer! Dat je nog lang mag leven! Hieperdepiep hoera!
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:46 schreef cvboer het volgende:
[..]
Uit 1968, dus reken maar uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:43 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zeker ook van de betere bouwjaren?
Okee, maar ik verwed me ... (die mag ik niet meer verwedden van vannelle) eronder dat het toch een stuk minder zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Dank je.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:49 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
nog gefeliciteerd gatenvuller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan weet je nog meer punten dan mij.quote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:52 schreef Pulver het volgende:
Oh, hieperdepiep!!!!
[ afbeelding ]
Feli, ouwe cvboer!
U ook bedankt.quote:
Daarom ook, een flink aantal.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:49 schreef Pulver het volgende:
[..]
Uit 1968, dus reken maar uit.
[..]
Okee, maar ik verwed me ... (die mag ik niet meer verwedden van vannelle) eronder dat het toch een stuk minder zijn.
Huh, dient zo'n ding zelfs al als afstandsbediening tegenwoordig?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:01 schreef cvboer het volgende:
De tv kan ik mij nog wel herinneren, opstaan om een andere zender te kiezen. Mijn huidige tv bedien ik met de iPhone
Dank je. Myremote, heet de app.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:04 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Huh, dient zo'n ding zelfs al als afstandsbediening tegenwoordig?
En gefeliciteerd nog natuurlijk.
Bassie en Adriaan blijven tof. Maar ik herken nog wel veel meer dingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:57 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Daarom ook, een flink aantal.
Op zaterdag keken wij ook al in de ochtend tv, Bassie en Adriaan. En daarna hopsakidee naar scouting om 9u
Traphekjes weet ik niet, giftige stoffen zonder beschermdoppen weet ik niet.
Wij hadden wel een meisje dat altijd 1 a 2 jaar achterliep gewoon bij ons in de klas zitten en ze gebruikte dan gewoon boeken van een ander leerjaar.
Ik heb ook zelf zeepkisten gebouwd, fietste op mijn 7e ook alleen naar school langs een drukke weg.
Als ik gepest werd kreeg ik juist op mijn lazer want ik had zelf vast ook iets gedaan (NEE! was gewoon een ongelofelijk kutkind die dat deed) vanuit huis fietste ik ook gewoon naar vriendinnetjes om te gaan spelen en als het dan niet kon op naar een ander.
Ik weet het van 50% ongeveer wel zeker en natuurlijk zijn er dingen veranderd. Sommigen positief, sommigen negatief.
Die staat niet in het lijstje, maar vroeger waren me zus of ik de afstandbedieningquote:
De herkenning, geweldig. Dingen slopen om de werking te achterhalen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:08 schreef Pulver het volgende:
[..]
Bassie en Adriaan blijven tof. Maar ik herken nog wel veel meer dingen.
Vooral die schroefveren waar je met je klauwen tussen kon komen![]()
Maar als ik nou kijk naar me neefjes, vind ik het soms echt een paar druiloren.
Het enige wat ze kunnen is computer spelletjes spelen.
Op hun leeftijd was ik bezig met technisch lego en sloopte ik me wekker uit elkaar 'om te kijken hoe hij werkte'.
Alleen een simpel bandje plakken kunnen ze niet.
Zie je wel dat we meer overeenkomsten hebbenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:12 schreef cvboer het volgende:
[..]
De herkenning, geweldig. Dingen slopen om de werking te achterhalen.
Hee! Alsnog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:46 schreef cvboer het volgende:
[..]
om het uur wakker...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:28 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Veel gedroomd of weinig geslapen of iets anders?
Bahquote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:31 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
om het uur wakker...
en nu naar het werk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Idd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:08 schreef Pulver het volgende:
[..]
Op hun leeftijd was ik bezig met technisch lego en sloopte ik me wekker uit elkaar 'om te kijken hoe hij werkte'.
En toch heeft het echt wel zijn voordelen denk ik. Als ik mijn dochter complete boeken zie lezen op de ipad en ik denk even terug aan de loodzware boekentassen in de brugklas....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:08 schreef Pulver het volgende:
[..]
Denk het wel, als het je interesse heeft zul je er eerder mee beginnen en sneller dingen leren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:03 schreef YskaFredriksson het volgende:
Dus verschillen dut soort dingen niet gewoon per persoon?
Ik denk ook wel dat het deels aan je ouders en woonomstandigheden ligt. Ik ben opgegroeit met hamer en boormachine want mijn vader klustte veel in ons huis. Dat moest ook wel want dat huis was 200 jaar oud en geen muur was recht. Je kon niet even naar de bouwmarkt om een standaard raam te halen want dat pastte niet. Alles moest "speciaal"gemaakt of aangepast worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk het wel, als het je interesse heeft zul je er eerder mee beginnen en sneller dingen leren.
Als je er niks om geeft wordt het niks denk ik.
onder welke steen leef jij?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:49 schreef vannelle het volgende:
* vannelle kijkt naar buiten
Het regent heul niet!
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:46 schreef DJMO het volgende:
waarom regent het?ik wil naar buiten met de kinderen :
Daarom regent het dus.quote:Waar de zon schijnt, is het warm. Waar het warm genoeg is, verdampt water. Bijvoorbeeld uit vijvers, beken, natte weiden... Die waterdamp vormt wolken. De wind blaast die wolken naar koudere plaatsen. Waar het koud genoeg is, vormt de waterdamp druppels.
Een wolk met kleine druppeltjes is wit. Een wolk met grote druppels is zwart. Als de druppels groot zijn, kan de wind ze niet meer in de lucht houden. Ze vallen omlaag. Dat noemen we regen. Een zwarte wolk noemen we een regenwolk.
Alleen uit een regenwolk valt regen. Als de wind de regenwolk weg blaast, stopt de regen.
Hier ook niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:49 schreef vannelle het volgende:
* vannelle kijkt naar buiten
Het regent heul niet!
Dat vinden die kinderen vast niet erg...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:46 schreef DJMO het volgende:
waarom regent het?ik wil naar buiten met de kinderen :
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:10 schreef DJMO het volgende:
en het is jammer dat deze zo onscherp is ..
[ afbeelding ]
Die nieuwerwetsche poffertjespannen zijn vaak van die slappe (holle) dingen. Ik heb er ook nog geen, maar als er nog eentje komt, dan wel zo'n ouderwetse gietijzerenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:40 schreef DJMO het volgende:
lol, voor de grap bij bol.com zoeken op poffertjespan .. kom je hierop uit: http://www.bol.com/nl/p/popcorn-pan-met-print/9200000005036886/
http://www.bol.com/nl/p/i(...)at/9200000002834878/quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:02 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die nieuwerwetsche poffertjespannen zijn vaak van die slappe (holle) dingen. Ik heb er ook nog geen, maar als er nog eentje komt, dan wel zo'n ouderwetse gietijzeren![]()
[ afbeelding ]
waarvan ???quote:
Laat slapen en vroeg opstaanquote:
I know.. Ik kan gewoon nooit vroeg slapen, ben een nachtmensquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:21 schreef DJMO het volgende:
kan ik geen medelijden mee hebben, dat doe je toch echt zelf
wat mo zegtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:20 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Laat slapen en vroeg opstaan
Jup. Dat zijn de enige echte waar je mooie poffertjes in kunt bakkenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/i(...)at/9200000002834878/
Het is nog altijd FHF, moeten we je vanavond dan maar op tijd naar bed sturen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
I know.. Ik kan gewoon nooit vroeg slapen, ben een nachtmens
als jij hem bestelt haal ik de poffertjesmixquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jup. Dat zijn de enige echte waar je mooie poffertjes in kunt bakken![]()
Neem je hem dan zaterdag mee?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
als jij hem bestelt haal ik de poffertjesmixbak ik morgen poffertjes
Ben bang dat dat geen zin heeftquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:24 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is nog altijd FHF, moeten we je vanavond dan maar op tijd naar bed sturen?
We zeggen het maar één keer vriendelijk en wie niet luisteren wil moet maar...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:28 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ben bang dat dat geen zin heeft
Done, wordt bij jou bezorgdquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
als jij hem bestelt haal ik de poffertjesmixbak ik morgen poffertjes
Dan zeg ik op fhf dat ik ga slapen, maar dan ga ik gewoon zitten 9Gaggen of een spelletje spelenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:32 schreef Rucky het volgende:
[..]
We zeggen het maar één keer vriendelijk en wie niet luisteren wil moet maar...
Whahaha lekkere gek dát je bentquote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:37 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Dan zeg ik op fhf dat ik ga slapen, maar dan ga ik gewoon zitten 9Gaggen of een spelletje spelen
Haha geert kan er in groeien :pquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:06 schreef DJMO het volgende:
ik maak blijkbaar slechte grapjes![]()
yska!!!
[ afbeelding ]
Mijn ouders hebben zo'n ding hangen, klotending om mee te bakken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jup. Dat zijn de enige echte waar je mooie poffertjes in kunt bakken![]()
Je geeft zelf het antwoord al. Gietijzeren pannen moet je alleen met heet water afspoelen en met een prop keukenpapier voorzien van een laagje oliequote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:41 schreef frederik het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben zo'n ding hangen, klotending om mee te bakken.
Dat kan ook liggen aan hoe mijn ouders er mee omgaan (combinatie van puur gietijzer, en sopjes waar gietijzer totaal niet tegen kan)
Ik heb een gietijzeren wok en gebruik gewoon sop om 'm schoon te maken. Dat mag dus niet?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:14 schreef Papabear het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Gietijzeren pannen moet je alleen met heet water afspoelen en met een prop keukenpapier voorzien van een laagje olie
Hopen dat het droog blijft dan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:50 schreef Ireth het volgende:
We zingen de dakpannen momenteel van ons dak af![]()
Hoop ik ook ja, ik moet naar Delft. Als ik zo naar buiten kijk, dan zal het wel weer zo zijn dat het gaat regenen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hopen dat het droog blijft dan.
Niet "mogen" is een groot woord, maar van zeep gaan ze juist aanbakken. Gietijzeren pannen kun je het beste na aankoop een aantal keren inbranden met olie (pan flink heet laten worden en dan pas insmeren met olie (geen extra vergine olijfolie i.v.m. hoge temp).quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb een gietijzeren wok en gebruik gewoon sop om 'm schoon te maken. Dat mag dus niet?
Toch eens veranderen dan maar.
quote:Na elk gebruik vet de pan in met een klein beetje olie. Na verloop van tijd creëert dit een dunne laag het zogenoemde "patina." Deze patina laag zal uw gietijzeren pan beschermen en creëert een anti-aanbak laag.
Dus ik hoef hem niet meer te regelen?quote:
Het is hier nog droog.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:54 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hoop ik ook ja, ik moet naar Delft. Als ik zo naar buiten kijk, dan zal het wel weer zo zijn dat het gaat regenen.
vannelle, het is alweer drie jaar geleden dat je pa is overleden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:32 schreef vannelle het volgende:
Niet erg, niet zielig of wat dan ook maar wil wel even melden dat het vandaag 3 jaar geleden is dat mijn pa overleed.
Zet je altijd weer met beide benen op de grond he? Ik moet altijd denken aan mijn eerste vriendin....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:32 schreef vannelle het volgende:
Niet erg, niet zielig of wat dan ook maar wil wel even melden dat het vandaag 3 jaar geleden is dat mijn pa overleed.
Tijd vliegt!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:35 schreef Rucky het volgende:
[..]
vannelle, het is alweer drie jaar geleden dat je pa is overleden.
Ik sta weer heel stevig in de klei momenteel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:35 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Zet je altijd weer met beide benen op de grond he? Ik moet altijd denken aan mijn eerste vriendin....
ergens op 80% staat ze middenin beeld.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Op welke tijd?
Word een beetje onrustig van al die hobbelende mensen...
't zijn vijf korte filmpjes .. 'k zal de finishfoto er even bij zoekenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:45 schreef Merlijn het volgende:
[..]
ergens op 80% staat ze middenin beeld.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:03 schreef YskaFredriksson het volgende:
Maar ik kan wel klussen! Ik heb er niet altijd zin in maar ik krijg gewoon een decoupeerzaag op mijn verjaardag.
Dus verschillen dut soort dingen niet gewoon per persoon?
"maar" 15 stuks....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/i(...)at/9200000002834878/
eerste keer inbranden met zout...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:14 schreef Papabear het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Gietijzeren pannen moet je alleen met heet water afspoelen en met een prop keukenpapier voorzien van een laagje olie
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:32 schreef vannelle het volgende:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:22 schreef Merlijn het volgende:
* Merlijn even een remy momentje heeft...
Dochter had geen zin om naar mij te komen vandaag. Dus maar in mijn uppie eten...
dat is minder..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:22 schreef Merlijn het volgende:
Dochter had geen zin om naar mij te komen vandaag. Dus maar in mijn uppie eten...
Star trek 3? Lig ik achter?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:32 schreef DJMO het volgende:
*vanavond star trek 3 gaat kijken ... en er waarschijnlijk bij in slaap gaat vallen.. ogen hebben nu al lucifers nodig om open te blijven
hmpff er zijn maar tien films van hoorquote:
Hmmz. Ik ken alleen de series en die laatste remake....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
hmpff er zijn maar tien films van hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Trekquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:34 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Hmmz. Ik ken alleen de series en die laatste remake....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Trekthnx. Moet ik een keer naar kijken. Voor vanavond moet ik nog SonsOfAnarchy, 2x Warehouse 13 en Empire Boardwalk bijkijken....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
download je via usenet toevallig? dn kan ik de ftd-nrs wel even voor je opzoeknquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:39 schreef Merlijn het volgende:
[..]
thnx. Moet ik een keer naar kijken. Voor vanavond moet ik nog SonsOfAnarchy, 2x Warehouse 13 en Empire Boardwalk bijkijken....
Nee helaas geen account meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
download je via usenet toevallig? dn kan ik de ftd-nrs wel even voor je opzoeknheb ze zelf afgelopen twee dagen allemaal binnen gehengeld.
Vervelend......quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:22 schreef Merlijn het volgende:
bij eweka kun je ook een maar voor 24 uur afnemen he?quote:
Ja, en met hetzelfde gemak trek ik hem via andere wegen binnen....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
bij eweka kun je ook een maar voor 24 uur afnemen he?
ja nou ja, omdat je helaas zeiquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:53 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ja, en met hetzelfde gemak trek ik hem via andere wegen binnen....
Hou die tong bij jequote:
sorry papaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Hou die tong bij je![]()
Een usenet account is altijd fijner.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
sorry papa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:01 schreef Merlijn het volgende:
[..]das kindermishandeling ..*stampvoetend en huilend wegrent*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
Bel de kindertelefoon.... Moet ik alvast voor je bellen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
das kindermishandeling ..*stampvoetend en huilend wegrent*
*stomme papa roept en naar haar kamer rentquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Bel de kindertelefoon.... Moet ik alvast voor je bellen?
* zucht *quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
*stomme papa roept en naar haar kamer rent
Vergeet niet de deur achter haar op slot te draaien!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:05 schreef Merlijn het volgende:
[..]
* zucht *
probeer je een keer behulpzaam te zijn...
* DJMO aan je mouw trekt en vraagt of je een verhaaltje wil voorlezenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:05 schreef Merlijn het volgende:
[..]
* zucht *
probeer je een keer behulpzaam te zijn...
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vergeet niet de deur achter haar op slot te draaien!
* Merlijn e-reader geeft.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO aan je mouw trekt en vraagt of je een verhaaltje wil voorlezen![]()
*puppy oogjes opzet en heel lief sorry zegt*quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:09 schreef Merlijn het volgende:
[..]
* Merlijn e-reader geeft.
Met zo'n attitude ga ik *zeker* niet voorlezen...
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:08 schreef DJMO het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:10 schreef vannelle het volgende:
[..]* DJMO naar papa merlijn rent en bang wijst .. papa... die kale meneer wil me pijn doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
Kijk, DAT is nou karma.... Als je nou eens lief tegen pappa en die kale meneer doet....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
* DJMO naar papa merlijn rent en bang wijst .. papa... die kale meneer wil me pijn doen
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Kijk, DAT is nou karma.... Als je nou eens lief tegen pappa en die kale meneer doet....
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
*puppy oogjes opzet en heel lief sorry zegt*
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Kijk, DAT is nou karma.... Als je nou eens lief tegen pappa en die kale meneer doet....
Wat voor irritatie? Gooi het maar in de groep.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:10 schreef cvboer het volgende:
Goeiemiddag iedereen![]()
Na enige irritatie ben ik weer thuis.
Dit,quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat voor irritatie? Gooi het maar in de groep.
Geldt daar op dat moment een inhaalverbod voor vrachtwagens?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dit,
Inhalende vrachtwagen, irritatie 1 op de snelweg
[ afbeelding ]
Nee, helaas niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geldt daar op dat moment een inhaalverbod voor vrachtwagens?
Lang duurde het niet, maar daar gaat het ook niet om. Je komt eraan met 130/135 en dan besluit zo'n josti om zijn collega in te halen met 3 á 4 km verschil. Scheelt hem weer 5 minuten, kan die een extra kop koffie nemen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan is het idd alleen maar irritant.
Maar duurde dat inhalen enorm lang dan?
Vertel haar ook gelijk dat ze niet hoeft te proberen om bij mij te komen slimen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef Merlijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef Rucky het volgende:
[..]
Vertel haar ook gelijk dat ze niet hoeft te proberen om bij mij te komen slimen.
Irritant is het pas als je als chauffeur in moet houden voor een collega die 3 á 4 km langzamer rijdt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lang duurde het niet, maar daar gaat het ook niet om. Je komt eraan met 130/135 en dan besluit zo'n josti om zijn collega in te halen met 3 á 4 km verschil. Scheelt hem weer 5 minuten, kan die een extra kop koffie nemen.
U is chauffeur?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Irritant is het pas als je als chauffeur in moet houden voor een collega die 3 á 4 km langzamer rijdt.
Chineesquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef dolfina-chica het volgende:
iemand suggesties voor snel en makkelijk eten?
Je begeeft je nu op heeeeel glad ijs, cvboerquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lang duurde het niet, maar daar gaat het ook niet om. Je komt eraan met 130/135 en dan besluit zo'n josti om zijn collega in te halen met 3 á 4 km verschil. Scheelt hem weer 5 minuten, kan die een extra kop koffie nemen.
Ja?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:32 schreef Pulver het volgende:
[..]
Je begeeft je nu op heeeeel glad ijs, cvboer
quote:
ohw. Heb zo'n flauw vermoeden, maar laat me verassen.quote:
Dat scheeltquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:35 schreef vannelle het volgende:
[..]Normaal wel ja.
Maar hier zijn in PTA en KLB al zat topics over. Ik snap je irritatie wel hoor.
met name op de wegen waar een inhaalverbod geld, en je dus in MOET houden omdat inhalen verboden is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat scheeltmaar als chauffeur is het dus een irritatie als je voorganger 3 á 4 km langzamer is?
Ik vind het een beetje onzinnig om de weg voor jezelf te claimen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
ohw. Heb zo'n flauw vermoeden, maar laat me verassen.
Eerlijk gezegd wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat scheeltmaar als chauffeur is het dus een irritatie als je voorganger 3 á 4 km langzamer is?
Als het rustig op de weg is, mag iemand van mij prima inhalen. Die verloren tijd haal ik toch weer zo in. Maar in de spits vind ik het echt ontzettend irritant.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:39 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onzinnig om de weg voor jezelf te claimen.
Die vrachtwagen chauffeur zal denken:
"Weer zo'n josti die haast heeft om thuis te komen, is ie eerder 5 minuten aan de koffie"
2 zielen, 1 gedachte.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:39 schreef Pulver het volgende:
[..]
"Weer zo'n josti die haast heeft om thuis te komen, is ie eerder 5 minuten aan de koffie"
Als het spits is, mag je blij zijn dat je vooruit komtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:40 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Als het rustig op de weg is, mag iemand van mij prima inhalen. Die verloren tijd haal ik toch weer zo in. Maar in de spits vind ik het echt ontzettend irritant.
zuurkoolquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef dolfina-chica het volgende:
Als er geen vrachtwagens inhalen lukt dat primaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Als het spits is, mag je blij zijn dat je vooruit komt
Wraps of stamppotquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef dolfina-chica het volgende:
Vrachtwagens krijgen van mij ook alle ruimte, zowel bij het invoegen als bij het inparkeren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Pulver het volgende:
Ik heb me nog nooit gestoord aan inhalende vrachtwagens.
Tenminste een mooi racebaantje daarna voor je vrij
Op lange afstanden maakt het inderdaad niks uit. Het moeten afremmen is de irriterende factor in het geheel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:45 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Wraps of stamppot
Ik snap je irritatie niet, cvboer. Wat maken die paar minuutjes nou uit.
Ook dit heeft te maken met hoe mensen wachttijd ervaren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:45 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Wraps of stamppot
Ik snap je irritatie niet, cvboer. Wat maken die paar minuutjes nou uit.
Als je ver genoeg vooruit kijkt, hoef je niet af te remmen. Zet je gewoon je CC wat eerder uitquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:45 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vrachtwagens krijgen van mij ook alle ruimte, zowel bij het invoegen als bij het inparkeren.
Alleen is het inhalen voor mij een irritatie omdat ik moet afremmen van 130 naar 85 in plaats van 130 op de cruise door te kunnen.
Tja, geen idee waarom het zo is. Maar feit is wel dat het zo werkt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:53 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ook dit heeft te maken met hoe mensen wachttijd ervaren.
(jaja, ik lees al jaren de Kijk)
Mensen kunnen prima in de supermarkt 5 minuten overleggen welk pak koffie of thee ze moeten kopen. Als nodig bellen ze zelfs met het thuisfront.
("schat, moet ik nou DIT of DAT merk hebben?")
Maar zodra ze in de rij staan, moet alles ineens heel snel! En hebben ze precies door dat de rij in de kassa naast ze, NET ff sneller gaat. Om vervolgens weer op hun elfendertigsten hun boodschapjes van de band te pakken en in het tasje te stoppen.
Zo zie je dat in het verkeer ook.
Mensen blijven rustig aan het eind van de werkdag nog een kwartier kleppen met een collega, maar maken zich druk wanneer ze 'in een langzame rijstrook' zitten.
Ik moet er altijd erg om lachen
ik verveel me nooit als ik in derij sta bij de kassa ..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:53 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ook dit heeft te maken met hoe mensen wachttijd ervaren.
(jaja, ik lees al jaren de Kijk)
Mensen kunnen prima in de supermarkt 5 minuten overleggen welk pak koffie of thee ze moeten kopen. Als nodig bellen ze zelfs met het thuisfront.
("schat, moet ik nou DIT of DAT merk hebben?")
Maar zodra ze in de rij staan, moet alles ineens heel snel! En hebben ze precies door dat de rij in de kassa naast ze, NET ff sneller gaat. Om vervolgens weer op hun elfendertigsten hun boodschapjes van de band te pakken en in het tasje te stoppen.
Zo zie je dat in het verkeer ook.
Mensen blijven rustig aan het eind van de werkdag nog een kwartier kleppen met een collega, maar maken zich druk wanneer ze 'in een langzame rijstrook' zitten.
Ik moet er altijd erg om lachen
ik d8... ik trakteer mezelf...quote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik verveel me nooit als ik in derij sta bij de kassa ..
nee Jan, ik hoef geen smarties, Jan blijf van die tasjes af, Jan kom hier, Jan laat die mandjes met rust, Nee Jan, ik had al gezegd dat ik geen smarties wil, Geert laat die plastic tassen met rust, Geert blijf van dat telefoonsnoer af"
Ai, das klote.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:57 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik d8... ik trakteer mezelf...
Ik mooie bestelling gemaakt... doe ik maar 2 keer per jaar...
wil ik betalen.. staat er.. geblockeerd...
schiet niet op!!
![]()
![]()
![]()
quote:
nooo da's kutquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:57 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ik d8... ik trakteer mezelf...
Ik mooie bestelling gemaakt... doe ik maar 2 keer per jaar...
wil ik betalen.. staat er.. geblockeerd...
schiet niet op!!
![]()
![]()
![]()
Maar dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tja, geen idee waarom het zo is. Maar feit is wel dat het zo werkt.
Zal wel met het idee te maken hebben dat als mensen naar huis gaan dat willen doen zonder getreuzel.
Nee zeggen de hele tijd ís ook irritantquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:59 schreef cvboer het volgende:
[..]![]()
Vreselijk irriterend lijkt me zoiets. Je waarschuwt ze, en luisteren ho maar. Selectief gehoor lijkt het wel.
dat, het irriteert me mateloos dat ik het moet blijven herhalen. Ik wil dat gewoon in één keer luisteren naar mequote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:01 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Nee zeggen de hele tijd ís ook irritant
Zijn er geen kleine handboeien?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat, het irriteert me mateloos dat ik het moet blijven herhalen. Ik wil dat gewoon in één keer luisteren naar memaar bij de kassa van een supermarkt kan ik gewoon niet anders, want anders ligt de hele band vol met smarties en chocolade eieren
Kan je geen speeltje voor ze meenemen van thuis zodat ze daar ff mee kunnen spelen? Hoef jij niet heel de tijd nee te zeggen en hoeven zij zich niet te vervelen. Of mss een spelletje doen tijdens het wachten, 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' of 'wie het langst overal van af kan blijven'quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat, het irriteert me mateloos dat ik het moet blijven herhalen. Ik wil dat gewoon in één keer luisteren naar memaar bij de kassa van een supermarkt kan ik gewoon niet anders, want anders ligt de hele band vol met smarties en chocolade eieren
Hoiquote:
FAQ - Algemene kleine vragen. Part 2.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef dolfina-chica het volgende:
jongens, ik ben op zoek naar de msn fok emoticon pack..
weet niet meer waar ik hem kan vinden
Die moet ik ook hebben ergens op mijn hd. Moet ik even zoeken?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef dolfina-chica het volgende:
jongens, ik ben op zoek naar de msn fok emoticon pack..
weet niet meer waar ik hem kan vinden
Jan vliegt gewoon alle kanten op, die is écht niet rustig te houden met een spelletje. Die is alleen gelukkig als hij in de speeltuin kan rennen (of zoals vanmiddag in de stadsboerderije of het park). maar spijtig genoeg voor hem, ga ik echt niet elke dag van smorgens vroeg tot laat buiten rennen met hemquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:07 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Kan je geen speeltje voor ze meenemen van thuis zodat ze daar ff mee kunnen spelen? Hoef jij niet heel de tijd nee te zeggen en hoeven zij zich niet te vervelen. Of mss een spelletje doen tijdens het wachten, 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' of 'wie het langst overal van af kan blijven'
Dankjequote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef espri het volgende:
cv boer, nog van harte gefeliciteerd
vannelle, sterkte vandaag
dolfijntje, wat eet je nu?
en verder ben ik het een beetje kwijt sorry
oepsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:10 schreef espri het volgende:
ja ik zat half 8 in de auto, 24 km dus doe je dan binnen een half uurtje.....
ik kwam dus om kwart voor 9 aan
duimboeien...quote:
quote:
Lijkt me niet nodig, gewoon de situatie voor zijn maarja soms is dat ook wel lastigquote:
Thanks!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef espri het volgende:
als Jan nu eens een eigen portemoneetje en boodschappenlijstje krijgt en zelf dingen mag pakken en in zn mandje mag gooien? zelf betal;een en netjes als de andere grote mensen in de rij wqachten voordat hij zijn dingetjes mag doen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan vliegt gewoon alle kanten op, die is écht niet rustig te houden met een spelletje. Die is alleen gelukkig als hij in de speeltuin kan rennen (of zoals vanmiddag in de stadsboerderije of het park). maar spijtig genoeg voor hem, ga ik echt niet elke dag van smorgens vroeg tot laat buiten rennen met hem
daar dus.. thanks!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
FAQ - Algemene kleine vragen. Part 2.
Dat is ook wel een hele goede tip iddquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:13 schreef espri het volgende:
[..]
als Jan nu eens een eigen portemoneetje en boodschappenlijstje krijgt en zelf dingen mag pakken en in zn mandje mag gooien? zelf betal;een en netjes als de andere grote mensen in de rij wqachten voordat hij zijn dingetjes mag doen?
ja druk, ongeluk, weg afgesloten, een vrachtwagen die dacht mij steeds te moeten snijden terwijl ik ook geen kant op kan en meer van die dingen dusquote:
koekjes, want ik heb geen zin meer...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef espri het volgende:
was met knipoog bedoeld.. op handboeien in het klein..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:12 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Lijkt me niet nodig, gewoon de situatie voor zijn maarja soms is dat ook wel lastig
nah, das niet veul he?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:15 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
koekjes, want ik heb geen zin meer...
Of gewoon een hengst voor zijn kop met de mededeling dat ie moet stoppen met zeurenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:13 schreef espri het volgende:
[..]
als Jan nu eens een eigen portemoneetje en boodschappenlijstje krijgt en zelf dingen mag pakken en in zn mandje mag gooien? zelf betal;een en netjes als de andere grote mensen in de rij wqachten voordat hij zijn dingetjes mag doen?
Pedagogisch helemaal verantwoord. Doet me denken aan vroeger, niet luisteren betekend automatisch een gloeiend oortje.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Pulver het volgende:
[..]
Of gewoon een hengst voor zijn kop met de mededeling dat ie moet stoppen met zeuren
Onverantwoord juistquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Pedagogisch helemaal verantwoord. Doet me denken aan vroeger, niet luisteren betekend automatisch een gloeiend oortje.
Slaan is inderdaad niet nodig. Een corrigerende tik moet kunnen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:20 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Onverantwoord juist. Slaan is helemaal niet nodig.
Wil niet zeggen dat het altijd goed is, maar hele generaties zijn er mee opgegroeid.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Pedagogisch helemaal verantwoord. Doet me denken aan vroeger, niet luisteren betekend automatisch een gloeiend oortje.
Daar zijn de meningen over verdeeld en zijn al oeverloze discussies over gaande... Ik vind dat ook niet nodigquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef cvboer het volgende:
[..]
Slaan is inderdaad niet nodig. Een corrigerende tik moet kunnen.
hahahaha ik schoot echt in de lach maar dat zou niet mijn methode zijn en je slaat het er eerder in dan uit hoor...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Pulver het volgende:
[..]
Of gewoon een hengst voor zijn kop met de mededeling dat ie moet stoppen met zeuren
Ik vind het niet nodig om een kind angst in te boezemen. Beter leg je gewoon uit waarom je iets wil/niet wil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Pulver het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het altijd goed is, maar hele generaties zijn er mee opgegroeid.
En het gros leeft nog steeds
groot gelijk!!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef espri het volgende:
[..]
nah, das niet veul he?
ik kwam half 6 thuis en mijn lief schonk me een wijntje in, mocht lekker op de bank zitten en hij heeft gekooktik hou hem maar.
't verschil is dat er vaak een hele rij auto's achter hangt te wachten. En (bijvoorbeeld) 8x 5 minuten is toch weer totaal 40 verloren minuten omdat die chauffeur zo nodig een extra bakkie koffie wil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:39 schreef Pulver het volgende:
[..]
Echt welquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Pulver het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het altijd goed is, maar hele generaties zijn er mee opgegroeid.
En het gros leeft nog steeds
slaan vind ik ook niet nodig, maar als jan z'n broertje slaat of express pijn doet, krijgt hij behalve straf toch ook echt een tik op z'n billen of z'n vingers ...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld en zijn al oeverloze discussies over gaande... Ik vind dat ook niet nodig
Maar je wil toch ook niet dat Jan het doet? Waarom geef je dan zelf het verkeerde voorbeeld?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
slaan vind ik ook niet nodig, maar als jan z'n broertje slaat of express pijn doet, krijgt hij behalve straf toch ook echt een tik op z'n billen of z'n vingers ...
Hierover zijn de meningen verdeelt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:22 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig om een kind angst in te boezemen. Beter leg je gewoon uit waarom je iets wil/niet wil.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld en zijn al oeverloze discussies over gaande... Ik vind dat ook niet nodig
Heeft niks met angst inboezemen te maken. met jonge kinderen ga je geen discussie voeren, 400 keer vertellen dat is niet mag gaat niet werken, wie niet horen wil, moet maar voelen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:22 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig om een kind angst in te boezemen. Beter leg je gewoon uit waarom je iets wil/niet wil.
Papa en mama mogen dat..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:24 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar je wil toch ook niet dat Jan het doet? Waarom geef je dan zelf het verkeerde voorbeeld?
En geef hem ook een creditcard.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef espri het volgende:
[..]
hahahaha ik schoot echt in de lach maar dat zou niet mijn methode zijn en je slaat het er eerder in dan uit hoor...
ik denk dat als een kind dwars doet of niet luistert, dat hij dat doet om grenzente krijgen, tot hier en niet verder en dat ook constant hetzxelfde dan te horen of te krijgen.
vaak is afleiding toch het beste.
kinderen willen graag na apen en dat kan heel goed met boodschappen doen, je geeft hem een heel belangrijke taak natuurlijk met centjes en een lijstje\
ik zag je editquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:24 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar je wil toch ook niet dat Jan het doet? Waarom geef je dan zelf het verkeerde voorbeeld?
even gewoon voor de nieuwsgierigheid he?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:26 schreef Pulver het volgende:
[..]
Hierover zijn de meningen verdeelt.
JA, je kan best wel iets aan een kind uitleggen... NEE, je hoeft ze geen angst in te boezemen.
Maar een discussie ga ik met een kind niet aan. Ze doen gewoon wat een volwassene zegt.
Ik heb zelf geen kinderen, alleen maar neefjes en nichtjes.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:21 schreef espri het volgende:
[..]
hahahaha ik schoot echt in de lach maar dat zou niet mijn methode zijn en je slaat het er eerder in dan uit hoor...
ik denk dat als een kind dwars doet of niet luistert, dat hij dat doet om grenzente krijgen, tot hier en niet verder en dat ook constant hetzxelfde dan te horen of te krijgen.
vaak is afleiding toch het beste.
kinderen willen graag na apen en dat kan heel goed met boodschappen doen, je geeft hem een heel belangrijke taak natuurlijk met centjes en een lijstje\
Hij moet het natuurlijk wel voelen hè, anders heeft het alsnog geen zin..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zag je edit![]()
even voor de duidelijkheid .. zo'n beetje alles is al geprobeerd he .. in de gang zetten, geen televisie meer kijken, op een strafstoel, uitleggen waarom niet, geen toetje, geen fruit, geen beker perzikmelk voor het slapen. op een gegeven moment weet je het gewoon echt niet meer. En ik hoop hem juist te laten inzien dat wat hij bij z'n broertje doet, dus gewoon pijn doet (en dan ben ik nog voorzichtig, itt Jan. )
ja dit bedoel ik dus, spelende wijs kan je ze heel veel leren en verantwoordelijkheid geven en afleiding is de beste strategiequote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen, alleen maar neefjes en nichtjes.
En die heb ik nog nooit geslagen, hun ouders geloof ik ook niet.
Maar die krijgen gewoon heel duidelijk te horen waar de grens is en dat is ook wel belangrijk.
naja, je zal mij niet met een zuigfles van Geert op Jan z'n bolletje zien rammen (iets wat Jan voorheen wel met regelmaat bij Geert deedquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:30 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Hij moet het natuurlijk wel voelen hè, anders heeft het alsnog geen zin..
Zie het maar je vingers branden aan iets wat heet is, dat doe je ook niet weer. Met een corrigerende tik is het hetzelfde, een bepaalde actie levert pijn op, dus doen ze het niet weer.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:30 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Hij moet het natuurlijk wel voelen hè, anders heeft het alsnog geen zin..
Nee, dat snap ik.. ik bedoel alleen maar, als het een of ander slap tikje is zal hij ook wel denken: 'Whahaha, is that all you've got, biaaaatchhh?'quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
naja, je zal mij niet met een zuigfles van Geert op Jan z'n bolletje zien rammen (iets wat Jan voorheen wel met regelmaat bij Geert deed)
Eigenlijk geef je het antwoord al.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef espri het volgende:
[..]
even gewoon voor de nieuwsgierigheid he?
waarom zou een kind alles moeten doen wat een volwassene zegt?
omdat jij groot bent?
omdat jij het zegt?
pure interesse dit
serieus???????????quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:34 schreef Pulver het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je het antwoord al.
Ja, omdat ik inderdaad groter en beter en ouder ben
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:33 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik.. ik bedoel alleen maar, als het een of ander slap tikje is zal hij ook wel denken: 'Whahaha, is that all you've got, biaaaatchhh?'
Dat zinnetje ervoor was nog een reactie op iemand anders, stond nog in mn reactievensterquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zag je edit![]()
even voor de duidelijkheid .. zo'n beetje alles is al geprobeerd he .. in de gang zetten, geen televisie meer kijken, op een strafstoel, uitleggen waarom niet, geen toetje, geen fruit, geen beker perzikmelk voor het slapen. op een gegeven moment weet je het gewoon echt niet meer. En ik hoop hem juist te laten inzien dat wat hij bij z'n broertje doet, dus gewoon pijn doet (en dan ben ik nog voorzichtig, itt Jan. )
Ik ben er ook niet voor om kinderen te slaan maar het ene kind is de andere niet. Ik ben er ook wel eens bij geweest dat DJMO Jan een pak op zijn broek gaf en eigenlijk was ze mij net voor.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:30 schreef espri het volgende:
[..]
ja dit bedoel ik dus, spelende wijs kan je ze heel veel leren en verantwoordelijkheid geven en afleiding is de beste strategie
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:35 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat zinnetje ervoor was nog een reactie op iemand anders, stond nog in mn reactievensterSloeg niet op jou dus.
Ik heb vroeger ook wel eens een mep of schop tegen mn kont gehad en ik vond dat verschrikkelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:27 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Papa en mama mogen dat..
Ben jij er zo een die uitgebreid met een kind gaat zitten redeneren?
Met een corrigerende tik/mep/dreun (speciaal voor Rucky) is niks mis. Die heb ik vroeger ook gehad en ik ben er echt niet slechter van geworden. Wie niet horen wil moet maar voelen..
slaan doe je alleen maar uit onmachtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:37 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet voor om kinderen te slaan maar het ene kind is de andere niet. Ik ben er ook wel eens bij geweest dat DJMO Jan een pak op zijn broek gaf en eigenlijk was ze mij net voor.![]()
En een pak op de broek is natuurlijk wat anders dan lens slaan.
En als je nou lachend reageert en zegt 'wat een gek grapje maak jij joh!', of vraagt waarom hij geen drinken mag volgens Jan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
nou ja .. als ik ze drinken geef ok bijvoorbeeld, dan zegt Jan: Geert mag geen drinken . Waarop ik acuut stop met drinken inschenken voor hem, en verder ga met dat van Geert. Met als antwoord erbij: als geert niets mag, jij ook niet. En dan is het huilen en haastig zeggen: geert mag wel drinken hoor! hij snapt het dus prima .. hij is alleen te hardleers voor woorden
Het hangt natuurlijk wel van het gedag af.quote:
Een schop vind ik dan ook niet kunnen. Een mep wel. Kreeg vroeger wel eens een korte tik op'n hand met een vork bijvoorbeeld, als ik onder het eten met m'n tengels ergens aan zat..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook wel eens een mep of schop tegen mn kont gehad en ik vond dat verschrikkelijk.
Ik ga niet uitgebreid met een kind redeneren, maar ik geef wel aan waarom ik iets wil of niet wil. Als het kind dan niet luistert ga ik iig niet slaan maar zoek ik een andere oplossing.
ik vind dat geen grapjes, en zo zal ik het ook niet benaderen. hij zal nou eenmaal moeten leren dat de wereld niet alleen om hem draait. So be itquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef Ehhe het volgende:
[..]
En als je nou lachend reageert en zegt 'wat een gek grapje maak jij joh!', of vraagt waarom hij geen drinken mag volgens Jan?
Naar welke oplossing zou jij kijken dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook wel eens een mep of schop tegen mn kont gehad en ik vond dat verschrikkelijk.
Ik ga niet uitgebreid met een kind redeneren, maar ik geef wel aan waarom ik iets wil of niet wil. Als het kind dan niet luistert ga ik iig niet slaan maar zoek ik een andere oplossing.
Tussen slaan en een corrigerende tik zit een groot verschil. Kindermishandeling moet ook niet binnen mijn blikveld gebeuren, maar een keertje stevig beetpakken of met de vlakke hand een tik op de billen is verantwoord en moet kunnen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef espri het volgende:
[..]
slaan doe je alleen maar uit onmacht
maar waarom niet uitleggen dat het gevaarlijk is om aan stopcontacten te komen? hoeft niet met slaan of omdat een groter persoon het zegt...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:41 schreef Pulver het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk wel van het gedag af.
Simpel voorbeeld, ik had ooit als kind eens zo'n electrospel.
Moest je met twee kabeltjes twee plaatjes verbinden en dan ging er een lampje branden.
Toen kwam ik op het idee: hmmm, die twee stekkertjes passen ook in die twee ronde gaatjes in de muur. Lampje vloog door de kamer heen en ik zat binnen de kortste keren in de trapkast.
Tegenwoordig noemen ze dat geloof ik het 'strafhoekje"...blerg...
Ik leerde daar wel van, dat je met electriciteit heel erg moet oppassen, want dat was blijkbaar gevaarlijk.
Fluwelen opvoedmethode, ik vind DJMO's methode beter.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef Ehhe het volgende:
[..]
En als je nou lachend reageert en zegt 'wat een gek grapje maak jij joh!', of vraagt waarom hij geen drinken mag volgens Jan?
Tja, dat kan ook idd. Dan blijft het altijd een punt denk ik. Soms helpt het juist om er op een hele andere manier naar te kijken, en met dit voorbeeld lijkt het me geen wereldramp maargoedquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vind dat geen grapjes, en zo zal ik het ook niet benaderen. hij zal nou eenmaal moeten leren dat de wereld niet alleen om hem draait. So be it
Ik geef dan gewoon duidelijk mijn grens aan, dat ik zulk gedrag echt niet wil hebben omdat het andere mensen pijn doet/verdrietig maakt/weet ik het. Dan vraag ik of ze het begrijpen en dan vind ik het wel klaar. Hangt ook af van de leeftijd, als ze bijv 10 zijn en zeggen het niet te begrijpen mogen ze van mij ff op de bank zitten om er over na te denken. En als ze het daarna nog steeds niet willen begrijpen heb ik de langste adem en mogen ze toch nog echt ff terug om te denkenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Naar welke oplossing zou jij kijken dan?
[..]
Tussen slaan en een corrigerende tik zit een groot verschil. Kindermishandeling moet ook niet binnen mijn blikveld gebeuren, maar een keertje stevig beetpakken of met de vlakke hand een tik op de billen is verantwoord en moet kunnen.
Als het dat uitgelegd was waren die draadjes alsnog in het stopcontact terecht gekomen, want nieuwsgierig. Nou is hij gelijk afgestraft, want het deed pijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:44 schreef espri het volgende:
[..]
maar waarom niet uitleggen dat het gevaarlijk is om aan stopcontacten te komen? hoeft niet met slaan of omdat een groter persoon het zegt...
mijn kinderen zijn ook al groot en ook ik heb nooit traphekjes gehad of alles wat er zo mooi stond een paar pagina,s terug en tuurlijk, ze hebben zich ook weleens aan de oven verbrand maar dan leg ik ik ook uit dat ze dus niet in de keuken mogen komen omdat dit soort singen dan kan gebeuren, en niet dat ik zeg, jij mag de keuken niett in omdat ik dat zeg...
Tja, als je altijd die strijd aan wil gaan is het idd beterquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:45 schreef cvboer het volgende:
[..]
Fluwelen opvoedmethode, ik vind DJMO's methode beter.
leg die stevige tik of beetpakken dan eens verantwoord uit als je wilt?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Naar welke oplossing zou jij kijken dan?
[..]
Tussen slaan en een corrigerende tik zit een groot verschil. Kindermishandeling moet ook niet binnen mijn blikveld gebeuren, maar een keertje stevig beetpakken of met de vlakke hand een tik op de billen is verantwoord en moet kunnen.
Ik zou zoiets denk ik gewoon negeren. Omdat je hem anders toch aandacht geeft en zo zijn negatieve gedrag in feite 'beloont..'quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ach zo erg is dat toch niet? Misschien maakt hij wel écht een grapje, weet jij veel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik zou zoiets denk ik gewoon negeren. Omdat je hem anders toch aandacht geeft en zo zijn negatieve gedrag in feite 'beloont..'
Maargoed, dat is in theorie natuurlijk, ik heb nog niet van die kleine etterbakjes geen kinderen...
Omdat kinderen, ondanks dat je ze honderdmiljoenmiljard het kan uitleggen, toch een bepaalde grens op blijven zoeken. Dat is kind eigen, hoort bij het opgroeien en kan je ze ook niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:44 schreef espri het volgende:
[..]
maar waarom niet uitleggen dat het gevaarlijk is om aan stopcontacten te komen? hoeft niet met slaan of omdat een groter persoon het zegt...
mijn kinderen zijn ook al groot en ook ik heb nooit traphekjes gehad of alles wat er zo mooi stond een paar pagina,s terug en tuurlijk, ze hebben zich ook weleens aan de oven verbrand maar dan leg ik ik ook uit dat ze dus niet in de keuken mogen komen omdat dit soort singen dan kan gebeuren, en niet dat ik zeg, jij mag de keuken niett in omdat ik dat zeg...
Als een kind na meerdere keren waarschuwen niet luistert, zou ik het stevig bij de arm beetpaken om mijn woorden kracht bij te zetten. En ja, dat vind ik verantwoord. Ik ga geen complete dialoog met een kind aan in de winkel, de tijd van meerdere keren waarschuwen houd een keer op.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef espri het volgende:
[..]
leg die stevige tik of beetpakken dan eens verantwoord uit als je wilt?
Lief, en nee, dat ga je niet slaan inderdaad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef DJMO het volgende:
btw .. de belhamels in kwestie vanmiddag in 't park:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan nog.. dan juist denk ik dat je er niet op in moet gaan. Ik ken iemand die dus inderdaad altijd met die kinderen ging zitten redeneren. En ze zette zichzelf er vaak echt mee voor schut.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:50 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ach zo erg is dat toch niet? Misschien maakt hij wel écht een grapje, weet jij veel.
Dan zorg je gewoon dat hij niet meer bij de waterkoker kan komen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:51 schreef Pulver het volgende:
[..]
Omdat kinderen, ondanks dat je ze honderdmiljoenmiljard het kan uitleggen, toch een bepaalde grens op blijven zoeken. Dat is kind eigen, hoort bij het opgroeien en kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Maar net zoals je als volwassene je klappen oploopt, kan je dat als kind ook gebeuren.
Laat ik het anders verwoorden. Stel je kind zit constant aan de waterkoker (ik noem maar wat).
Dan kan je elke keer uit gaan leggen dat dat gevaarlijk is. Je kan hem ook een keer een klap voor zijn kop geven, VOORDAT hij of zij onder het hete water zit.
Ik denk dat negeren dan beter werkt...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als een kind na meerdere keren waarschuwen niet luistert, zou ik het stevig bij de arm beetpaken om mijn woorden kracht bij te zetten. En ja, dat vind ik verantwoord. Ik ga geen complete dialoog met een kind aan in de winkel, de tijd van meerdere keren waarschuwen houd een keer op.
Ze moeten maar leren dat bepaalde acties consequenties hebben. Sommige doen tijdelijk pijn, jammer dan.
Ik heb Jan een hand gegeven op zo'n manier dat hij niet kon loskomen en weg kon lopen. Toen hij doorhad dat als hij bij mij in de buurt bleef er geen probleem was ging alles goed. En even later gaf hij vanzelf mij een handje om mee te lopen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef espri het volgende:
[..]
leg die stevige tik of beetpakken dan eens verantwoord uit als je wilt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |