abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:37:24 #276
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_118139167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:30 schreef espri het volgende:

[..]

ja dit bedoel ik dus, spelende wijs kan je ze heel veel leren en verantwoordelijkheid geven en afleiding is de beste strategie
Ik ben er ook niet voor om kinderen te slaan maar het ene kind is de andere niet. Ik ben er ook wel eens bij geweest dat DJMO Jan een pak op zijn broek gaf en eigenlijk was ze mij net voor. :X
En een pak op de broek is natuurlijk wat anders dan lens slaan. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 oktober 2012 @ 19:38:03 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_118139204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:35 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat zinnetje ervoor was nog een reactie op iemand anders, stond nog in mn reactievenster :) Sloeg niet op jou dus.
:D

nou ja .. als ik ze drinken geef ok bijvoorbeeld, dan zegt Jan: Geert mag geen drinken . Waarop ik acuut stop met drinken inschenken voor hem, en verder ga met dat van Geert. Met als antwoord erbij: als geert niets mag, jij ook niet :W. En dan is het huilen en haastig zeggen: geert mag wel drinken hoor! hij snapt het dus prima .. hij is alleen te hardleers voor woorden :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:38:16 #278
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118139213
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:27 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Papa en mama mogen dat..

Ben jij er zo een die uitgebreid met een kind gaat zitten redeneren?

Met een corrigerende tik/mep/dreun (speciaal voor Rucky) is niks mis. Die heb ik vroeger ook gehad en ik ben er echt niet slechter van geworden. Wie niet horen wil moet maar voelen..
Ik heb vroeger ook wel eens een mep of schop tegen mn kont gehad en ik vond dat verschrikkelijk.
Ik ga niet uitgebreid met een kind redeneren, maar ik geef wel aan waarom ik iets wil of niet wil. Als het kind dan niet luistert ga ik iig niet slaan maar zoek ik een andere oplossing.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_118139254
Overigens denk ik wel dat het sowieso tegenwoordiger wat lastiger is om kinderen op te voeden en te corrigeren. Dit omdat ook de hele maatschappij is veranderd. Kijk alleen al naar alle spullen die kinderen tegenwoordig hebben, op een steeds jongere leeftijd mobieltjes, steeds duurdere mobieltjes/ipads, computers etc. etc.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:39:19 #280
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_118139262
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:37 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet voor om kinderen te slaan maar het ene kind is de andere niet. Ik ben er ook wel eens bij geweest dat DJMO Jan een pak op zijn broek gaf en eigenlijk was ze mij net voor. :X
En een pak op de broek is natuurlijk wat anders dan lens slaan. :Y
slaan doe je alleen maar uit onmacht
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:39:59 #281
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118139285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

:D

nou ja .. als ik ze drinken geef ok bijvoorbeeld, dan zegt Jan: Geert mag geen drinken . Waarop ik acuut stop met drinken inschenken voor hem, en verder ga met dat van Geert. Met als antwoord erbij: als geert niets mag, jij ook niet :W. En dan is het huilen en haastig zeggen: geert mag wel drinken hoor! hij snapt het dus prima .. hij is alleen te hardleers voor woorden :')
En als je nou lachend reageert en zegt 'wat een gek grapje maak jij joh!', of vraagt waarom hij geen drinken mag volgens Jan?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:41:11 #282
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_118139334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:35 schreef espri het volgende:

[..]

serieus???????????
Het hangt natuurlijk wel van het gedag af.
Simpel voorbeeld, ik had ooit als kind eens zo'n electrospel.
Moest je met twee kabeltjes twee plaatjes verbinden en dan ging er een lampje branden.
Toen kwam ik op het idee: hmmm, die twee stekkertjes passen ook in die twee ronde gaatjes in de muur. Lampje vloog door de kamer heen en ik zat binnen de kortste keren in de trapkast.
Tegenwoordig noemen ze dat geloof ik het 'strafhoekje"...blerg...
Ik leerde daar wel van, dat je met electriciteit heel erg moet oppassen, want dat was blijkbaar gevaarlijk.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_118139360
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook wel eens een mep of schop tegen mn kont gehad en ik vond dat verschrikkelijk.
Ik ga niet uitgebreid met een kind redeneren, maar ik geef wel aan waarom ik iets wil of niet wil. Als het kind dan niet luistert ga ik iig niet slaan maar zoek ik een andere oplossing.
Een schop vind ik dan ook niet kunnen. Een mep wel. Kreeg vroeger wel eens een korte tik op'n hand met een vork bijvoorbeeld, als ik onder het eten met m'n tengels ergens aan zat..

Nou, dan wist ik wel dat het menens was. Maar ik vind dat geen mishandeling ofzo..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 oktober 2012 @ 19:42:00 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_118139369
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef Ehhe het volgende:

[..]

En als je nou lachend reageert en zegt 'wat een gek grapje maak jij joh!', of vraagt waarom hij geen drinken mag volgens Jan?
ik vind dat geen grapjes, en zo zal ik het ook niet benaderen. hij zal nou eenmaal moeten leren dat de wereld niet alleen om hem draait. So be it
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 18 oktober 2012 @ 19:42:07 #285
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118139375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:38 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Naar welke oplossing zou jij kijken dan?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef espri het volgende:

[..]

slaan doe je alleen maar uit onmacht
Tussen slaan en een corrigerende tik zit een groot verschil. Kindermishandeling moet ook niet binnen mijn blikveld gebeuren, maar een keertje stevig beetpakken of met de vlakke hand een tik op de billen is verantwoord en moet kunnen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:44:08 #286
294600 espri
pi_118139454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:41 schreef Pulver het volgende:

[..]

Het hangt natuurlijk wel van het gedag af.
Simpel voorbeeld, ik had ooit als kind eens zo'n electrospel.
Moest je met twee kabeltjes twee plaatjes verbinden en dan ging er een lampje branden.
Toen kwam ik op het idee: hmmm, die twee stekkertjes passen ook in die twee ronde gaatjes in de muur. Lampje vloog door de kamer heen en ik zat binnen de kortste keren in de trapkast.
Tegenwoordig noemen ze dat geloof ik het 'strafhoekje"...blerg...
Ik leerde daar wel van, dat je met electriciteit heel erg moet oppassen, want dat was blijkbaar gevaarlijk.
maar waarom niet uitleggen dat het gevaarlijk is om aan stopcontacten te komen? hoeft niet met slaan of omdat een groter persoon het zegt...
mijn kinderen zijn ook al groot en ook ik heb nooit traphekjes gehad of alles wat er zo mooi stond een paar pagina,s terug en tuurlijk, ze hebben zich ook weleens aan de oven verbrand maar dan leg ik ik ook uit dat ze dus niet in de keuken mogen komen omdat dit soort singen dan kan gebeuren, en niet dat ik zeg, jij mag de keuken niett in omdat ik dat zeg...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:45:01 #287
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118139496
quote:

[..]

Fluwelen opvoedmethode, ik vind DJMO's methode beter.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:46:00 #288
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118139534
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik vind dat geen grapjes, en zo zal ik het ook niet benaderen. hij zal nou eenmaal moeten leren dat de wereld niet alleen om hem draait. So be it
Tja, dat kan ook idd. Dan blijft het altijd een punt denk ik. Soms helpt het juist om er op een hele andere manier naar te kijken, en met dit voorbeeld lijkt het me geen wereldramp maargoed :)
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

[..]

Tussen slaan en een corrigerende tik zit een groot verschil. Kindermishandeling moet ook niet binnen mijn blikveld gebeuren, maar een keertje stevig beetpakken of met de vlakke hand een tik op de billen is verantwoord en moet kunnen.
Ik geef dan gewoon duidelijk mijn grens aan, dat ik zulk gedrag echt niet wil hebben omdat het andere mensen pijn doet/verdrietig maakt/weet ik het. Dan vraag ik of ze het begrijpen en dan vind ik het wel klaar. Hangt ook af van de leeftijd, als ze bijv 10 zijn en zeggen het niet te begrijpen mogen ze van mij ff op de bank zitten om er over na te denken. En als ze het daarna nog steeds niet willen begrijpen heb ik de langste adem en mogen ze toch nog echt ff terug om te denken ;). Maar meestal is het gelijk al duidelijk.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:47:14 #289
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118139601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:44 schreef espri het volgende:

[..]

maar waarom niet uitleggen dat het gevaarlijk is om aan stopcontacten te komen? hoeft niet met slaan of omdat een groter persoon het zegt...
mijn kinderen zijn ook al groot en ook ik heb nooit traphekjes gehad of alles wat er zo mooi stond een paar pagina,s terug en tuurlijk, ze hebben zich ook weleens aan de oven verbrand maar dan leg ik ik ook uit dat ze dus niet in de keuken mogen komen omdat dit soort singen dan kan gebeuren, en niet dat ik zeg, jij mag de keuken niett in omdat ik dat zeg...
Als het dat uitgelegd was waren die draadjes alsnog in het stopcontact terecht gekomen, want nieuwsgierig. Nou is hij gelijk afgestraft, want het deed pijn.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:47:28 #290
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118139616
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

Fluwelen opvoedmethode, ik vind DJMO's methode beter.
Tja, als je altijd die strijd aan wil gaan is het idd beter ^O^
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:47:29 #291
294600 espri
pi_118139619
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

[..]

leg die stevige tik of beetpakken dan eens verantwoord uit als je wilt?
pi_118139766
quote:

[..]

Ik zou zoiets denk ik gewoon negeren. Omdat je hem anders toch aandacht geeft en zo zijn negatieve gedrag in feite 'beloont..'

Maargoed, dat is in theorie natuurlijk, ik heb nog niet van die kleine etterbakjes geen kinderen... O-)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:50:54 #293
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118139822
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Ik zou zoiets denk ik gewoon negeren. Omdat je hem anders toch aandacht geeft en zo zijn negatieve gedrag in feite 'beloont..'

Maargoed, dat is in theorie natuurlijk, ik heb nog niet van die kleine etterbakjes geen kinderen... O-)
Ach zo erg is dat toch niet? Misschien maakt hij wel écht een grapje, weet jij veel.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:51:26 #294
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_118139866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:44 schreef espri het volgende:

[..]

Omdat kinderen, ondanks dat je ze honderdmiljoenmiljard het kan uitleggen, toch een bepaalde grens op blijven zoeken. Dat is kind eigen, hoort bij het opgroeien en kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Maar net zoals je als volwassene je klappen oploopt, kan je dat als kind ook gebeuren.

Laat ik het anders verwoorden. Stel je kind zit constant aan de waterkoker (ik noem maar wat).
Dan kan je elke keer uit gaan leggen dat dat gevaarlijk is. Je kan hem ook een keer een klap voor zijn kop geven, VOORDAT hij of zij onder het hete water zit.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:52:12 #295
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118139915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef espri het volgende:

[..]

leg die stevige tik of beetpakken dan eens verantwoord uit als je wilt?
Als een kind na meerdere keren waarschuwen niet luistert, zou ik het stevig bij de arm beetpaken om mijn woorden kracht bij te zetten. En ja, dat vind ik verantwoord. Ik ga geen complete dialoog met een kind aan in de winkel, de tijd van meerdere keren waarschuwen houd een keer op.
Ze moeten maar leren dat bepaalde acties consequenties hebben. Sommige doen tijdelijk pijn, jammer dan.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:52:24 #296
294600 espri
pi_118139927
leuke he? zoveel mensen, zoveel ideen
ik mag graag horen/lezen hoe anderen er tegenaan kijken of er mee omgaan... zo steek je er altijd wel weer wat van op
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 oktober 2012 @ 19:52:38 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_118139945
btw .. de belhamels in kwestie vanmiddag in 't park:

donderdag 18 oktober 2012 @ 19:54:00 #298
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118140022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef DJMO het volgende:
btw .. de belhamels in kwestie vanmiddag in 't park:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lief, en nee, dat ga je niet slaan inderdaad.
pi_118140038
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:50 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ach zo erg is dat toch niet? Misschien maakt hij wel écht een grapje, weet jij veel.
Dan nog.. dan juist denk ik dat je er niet op in moet gaan. Ik ken iemand die dus inderdaad altijd met die kinderen ging zitten redeneren. En ze zette zichzelf er vaak echt mee voor schut.

Gewoon geen aandacht geven en negeren.. in dit voorbeeld heeft hij gewoon helemaal niks te vertellen over dat drinken. Reageer je erop, dan krijgt hij aandacht en dat is toch een soort beloning..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:54:24 #300
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_118140042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:51 schreef Pulver het volgende:

[..]

Omdat kinderen, ondanks dat je ze honderdmiljoenmiljard het kan uitleggen, toch een bepaalde grens op blijven zoeken. Dat is kind eigen, hoort bij het opgroeien en kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Maar net zoals je als volwassene je klappen oploopt, kan je dat als kind ook gebeuren.

Laat ik het anders verwoorden. Stel je kind zit constant aan de waterkoker (ik noem maar wat).
Dan kan je elke keer uit gaan leggen dat dat gevaarlijk is. Je kan hem ook een keer een klap voor zijn kop geven, VOORDAT hij of zij onder het hete water zit.
Dan zorg je gewoon dat hij niet meer bij de waterkoker kan komen.
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als een kind na meerdere keren waarschuwen niet luistert, zou ik het stevig bij de arm beetpaken om mijn woorden kracht bij te zetten. En ja, dat vind ik verantwoord. Ik ga geen complete dialoog met een kind aan in de winkel, de tijd van meerdere keren waarschuwen houd een keer op.
Ze moeten maar leren dat bepaalde acties consequenties hebben. Sommige doen tijdelijk pijn, jammer dan.
Ik denk dat negeren dan beter werkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')