Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Als je 880 euro met gemak kunt betalen kun je die 300 (grofweg) euro extra ook met gemak betalen, en als je dat niet kunt heb je een te duur huis gekocht voor je salaris.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met fiscaal voordeel hè... de werkelijke kosten zijn hoger.
Je hebt gelijk. Maar, dit topic loopt al iet van 200 delen ofzo, en die hele HRA is een van de stokpaardjes van de Zuurders, ondanks dat wat jij zegt waar is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Het zijn aftrekposten op een bedrag wat je anders aan belasting moet betalen. (loonheffing bijv.)
Dus het is in principe je eigen geld dat je terug krijgt, of ben ik te kort door de bocht..
Sure... als dat zo is dan zouden ze ook met gemak allemaal kunnen aflossenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je 880 euro met gemak kunt betalen kun je die 300 (grofweg) euro extra ook met gemak betalen, en als je dat niet kunt heb je een te duur huis gekocht voor je salaris.
Ja exact, maar dat kunnen ze niet dus hadden ze nooit moeten kopen he.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Sure... als dat zo is dan zouden ze ook met gemak allemaal kunnen aflossen
Grote delen van werkzaam NL zitten in het piramidespel.... als je een probleem maar groot genoeg maakt wil niemand op zoek gaan naar een oplossingquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:50 schreef HD9 het volgende:
De woningmarkt zit vast en hoe komt dat ::
Omdat Banken bonusgeil en overleveraged, geschrokken en gedwongen overgestapt zijn op riscomijdend gedrag en door de overheid aan het deleveragen zijn
Wat willen nu de banken/??
Hypotheken verstrekken aan mensen met een vast dienstverband met als het kan NHG garantie en een bedrag eigen geld minimaal gelijk aan de aankoopkosten.
Daarnaast gaat de overheid starters dwingen om af te lossen middels annuiteit hypotheek vanaf 1/1/2013
De bouw zit vast en honderdduizenden werknemers zitten thuis, niets te doen uitkeringen op te strijken, metselaars, bouwers , architecten, hoveniers, interieur en exterieur mensen
Ambetnaren doen niets, in de hoop dat met de huizenbubble, ook hun eigen huisje weer in waarde gaat stijgen, en gemeentes zitten met 100 miljoenen aan verlies op van speculanten gekochte gronden
Om nu de trein weer in beweging te krijgen, moet er GEBOUWD gaan worden, en als het geen koopwoningen zijn dan maar huurwoningen, maar we moeten weer aan het werk, en snel een beetje
Welk geld? De meeste gemeenten moeten zelf behoorlijk de broeksriem aantrekken en corporaties hebben wel vermogen (immers een heleboel huizen) maar nauwelijks geld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:50 schreef HD9 het volgende:
het geld is er, bij corporaties en gemeentes,
Nou ja, niemand -1 minimaal dan hequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Grote delen van werkzaam NL zitten in het piramidespel.... als je een probleem maar groot genoeg maakt wil niemand op zoek gaan naar een oplossing![]()
Vandaar dat onze economie ook naar de klote gaat want niemand wil/kan zijn schulden afbetalen.
Werken heeft geen zin zolang je werkt voor de bankstersquote:
nee, de wil is er (nog) nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Welk geld? De meeste gemeenten moeten zelf behoorlijk de broeksriem aantrekken en corporaties hebben wel vermogen (immers een heleboel huizen) maar nauwelijks geld.
Je bedoeld je wil gewoon niet, lekker afschuiven die handel. Eens even zien, jij leeft van een uitkering (zeg je) en ik betaal 52% belasting...mwah...als ik wat ik overhoudt leg naast wat jij overhoudt dan vermoed ik zomaar dat werken heel erg zinnig isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Werken heeft geen zin zolang je werkt voor de banksters
Ik meende gelezen te hebben dat CC wacht tot het hele systeem instort ofzo, principe kwestie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bedoeld je wil gewoon niet, lekker afschuiven die handel. Eens even zien, jij leeft van een uitkering (zeg je) en ik betaal 52% belasting...mwah...als ik wat ik overhoudt leg naast wat jij overhoudt dan vermoed ik zomaar dat werken heel erg zinnig is
ja zogenaamd een principekwestie ja. Daar verschuil je je achter als je gewoon te lui bent om te werken. Immers, als ie uberhaupt fatsoenlijk had gewerkt (op school al), dan had ie nu hoe dan ook al niet in die situatie gezeten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat CC wacht tot het hele systeem instort ofzo, principe kwestie.
Welk systeem? Die Schultenbrau piramide? Goedkoper bouwen = huis bouwen van Schultenbrau trays. Hey, heb ik zojuist het hele probleem opgelost. Is vast nog milieuvriendelijk ook. Zeg jij 'm even dat ie door moet drinken, of anders moet ie het doen met een paar muren minder?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat CC wacht tot het hele systeem instort ofzo, principe kwestie.
quote:di 16 okt 2012, 15:35 | 0 reacties
Dramatische daling woningverkopen
HYPOTHEKEN Het aantal verkochte woningen is in de maand september uitgekomen op 7143, een daling van bijna 31 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Kadaster.
Grootste afname in Utrecht Alle provincies vertoonden een daling. In de provincie Utrecht nam het aantal geregistreerde woningen het meest af, met 39,5 procent. De daling was het geringst in Overijssel, met een min van 15,8 procent.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)oningverkopen__.html
[..]
speciaal voor jou er wat streepjes onder gezet, als dat niet indrukwekkend is.quote:Over de eerste drie kwartalen registreerde het Kadaster 8 procent minder woningen.
Ik denk dat er dan wel wettelijke regels over de isolatiewaarde van schultenbrau traytjes ingevoerd wordt waardoor die een flink stuk duurder worden. Mischien wel aftrekbaar als je er een huis van bouwt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Welk systeem? Die Schultenbrau piramide? Goedkoper bouwen = huis bouwen van Schultenbrau trays. Hey, heb ik zojuist het hele probleem opgelost. Is vast nog milieuvriendelijk ook. Zeg jij 'm even dat ie door moet drinken, of anders moet ie het doen met een paar muren minder?
Nee, dat mag niet, subsidies zijn een no no hequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan wel wettelijke regels over de isolatiewaarde van schultenbrau traytjes ingevoerd wordt waardoor die een flink stuk duurder worden. Mischien wel aftrekbaar als je er een huis van bouwt.
quote:di 16 okt 2012, 18:40
Vertrouwen huizenbouwer VS op hoogtepunt
NEW YORK (AFN) - Het vertrouwen onder Amerikaanse huizenbouwers is in september voor de zesde achtereenvolgende keer gestegen en staat nu op het hoogste niveau in zes jaar. Dat meldde dindsdag de National Association of Home Builders (NAHB).
Niet echt:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
In de USA is er weer vertrouwen in de bouw
quote:De index die de organisatie gebruikt ging naar een stand van 41, van 40 in augustus. De was in lijn met de verwachtingen van economen. Overigens betekent een stand van onder de 50 dat de meerderheid van de huizenbouwers de situatie op de huizenmarkt als slecht betitelt.
Crisis voorbij!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
In de USA is er weer vertrouwen in de bouw
http://www.telegraaf.nl/d(...)op_hoogtepunt__.html
[..]
hier nietquote:
Daar ook nietquote:
Psssst... Vergeefse moeite... MM leest nimmer verder dan de titel van een artikel. Bevalt de titel, dan niet verder lezen maar linkje posten...quote:
quote:wo 17 okt 2012, 07:34 | 0 reacties
'Beperk hypotheekrenteaftrek'
DEN HAAG - HYPOTHEKEN De hypotheekrenteaftrek moet worden beperkt om de huizenmarkt in beweging te krijgen.
Dat bepleit de Commissie inkomstenbelasting in een woensdag uitgebracht rapport over de herziening van het belastingstelsel.
De beperking van de aftrek geldt voor zowel oude als nieuwe hypotheken.
De commissie, onder leiding van financieel topman van NIBC Kees van Dijkhuizen, kreeg in februari van het demissionair kabinet de opdracht het belastingstelsel te onderzoeken.
Lagere inkomstenbelasting
Een ander voorstel van de commissie is de verlaging van de inkomstenbelasting. Dat zou meer banen opleveren. De commissie wil de 4 huidige belastingtarieven in de inkomstenbelasting vervangen door 2 tarieven van 37 procent en 49 procent. In dit stelsel betaalt 93 procent van de belastingplichtigen het lagere tarief van 37 procent, aldus de commissie.
Ook ziet de commissie ruimte voor een verhoging van de btw en stelt zij voor het pensioensparen te beperken.
Het mooie van BTW is dat er altijd ruimte tot verhoging is. Bij inkomstenbelasting stopt dat bij 100%. Maar je kunt in theorie prima 150% BTW heffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:
Ook ziet de commissie ruimte voor een verhoging van de btw en stelt zij voor het pensioensparen te beperken
De trend om BTW te verhogen en IB te verlagen is niet nieuw.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het mooie van BTW is dat er altijd ruimte tot verhoging is. Bij inkomstenbelasting stopt dat bij 100%. Maar je kunt in theorie prima 150% BTW heffen.
En dan gaan we de grens over/zwart handelen om de hoge BTW te omzeilenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
De trend om BTW te verhogen en IB te verlagen is niet nieuw.
Voorkomt zwart werk
In de toekomst betalen we helemaal geen IB meer , dus ook geen HRA
Wat hier op fok en op deze interessante blog (niet klikken voor degenen die hem al kennenquote:'Beperk hypotheekrenteaftrek en verlaag inkomstenbelasting'
HYPOTHEKEN De Commissie inkomstenbelasting en toeslagen ziet mogelijkheden om de tarieven voor de inkomstenbelasting te verlagen, meer werk te creëren en de huizenmarkt weer op gang te brengen. Volgens de belastingcommissie kan dat door de opbrengsten van lastenverzwarende maatregelen (door het schrappen van aftrekposten) die zij voorstelt direct weer voor 100 procent terug te geven in de vorm van tariefverlaging.
“De commissie doet voorstellen om de tarieven voor de inkomstenbelasting te verlagen, wat volgens het Centraal Planbureau op termijn omgerekend ruim 140.000 voltijdbanen oplevert. Volgens haar berekeningen zijn de koopkrachteffecten beperkt. Bijna 12 van de krap 13 miljoen belastingplichtigen zullen volgens het plan te maken krijgen met één tarief van maximaal 37 procent voor de inkomstenbelasting.
'Rol bij vorming kabinet'
De voorstellen dragen bij aan een oplossing voor de oplopende vergrijzingkosten en de vastzittende woningmarkt. Uiteraard is er binnen dit pakket ruimte om accenten te verleggen. De commissie hoopt dat haar voorstellen een rol zullen spelen bij de vorming van een nieuw kabinet.”, aldus commissievoorzitter Kees van Dijkhuizen.
Twee tarieven inkomstenbelasting
De commissie wil de vier huidige belastingtarieven in de inkomstenbelasting vervangen door 2 tarieven van 37 procent en 49 procent. Het aantal belastingplichtigen dat onder de laagste belastingschijf valt, verdubbeld van krap 6 miljoen naar bijna 12 miljoen mensen, dat wil zeggen 93 procent van alle belastingplichtigen. Mensen krijgen een grotere positieve financiële prikkel om meer te gaan werken. De commissie wil het rondpompen van geld verminderen.
'Hypotheekrenteaftrek voor iedereen beperken'
Ook stelt de belastingcommissie maatregelen voor om de huizenmarkt weer op gang te brengen. Zij stelt voor de hypotheekrenteaftrek te beperken. Bestaande en nieuwe gevallen worden fiscaal gelijk behandeld. Verder beveelt de commissie aan aflossing niet fiscaal te verplichten, maar om de renteaftrek geleidelijk gedurende de looptijd via een (forfaitair) annuïtair schema te verminderen. De renteaftrek vindt vervolgens plaats tegen het tarief van de nieuwe eerste schijf.
Afschaffen overdrachtsbelasting
Ter bevordering van de doorstroming op de woningmarkt schaft de commissie de overdrachtsbelasting voor woningen volledig af. Ook voor de zogenaamde restschuldproblematiek draagt zij een oplossing aan. Rente daarop wordt fiscaal aftrekbaar. Ten aanzien van de huursector is het advies deze geleidelijk meer marktconform te maken en de opbrengst in te zetten voor lastenverlichting.
Bijdrage rijke ouderen
De vergrijzing brengt steeds verder oplopende kosten met zich, met name voor de gezondheidszorg en de aow. Daarnaast worden nieuwe groepen ouderen steeds welvarender. Zo is zowel de inkomens- als de vermogenssituatie van de huidige groep 65-70 jarigen inmiddels gemiddeld beter dan van alle inkomens beneden de 50 jaar. Daarom wordt van ouderen met een hoger inkomen langs geleidelijke weg eenzelfde belastingbijdrage gevraagd als van jongere generaties.
Commissie Van Dijkhuizen
De onafhankelijke Commissie Van Dijkhuizen is ingesteld op verzoek van de Tweede Kamer naar aanleiding van de motie Dijkgraaf. De opdracht luidde onder andere om de mogelijkheden te verkennen een wezenlijke maar uiteindelijk budgetneutrale verlaging van de tarieven voor de inkomstenbelasting te realiseren.
Vanwege de tussentijdse verkiezingen komt de commissie met een interimrapport. Het eindrapport wordt komend voorjaar verwacht.
Demissionair staatssecretaris Frans Weekers van Financiën heeft het interimrapport in ontvangst genomen en naar de Tweede Kamer verzonden.
bron: Telegraaf
Het grote nadeel ervan is dat het keiharde inflatie is! 1,68% meer BTW en je spaargeld is terplekke 1,68% minder waard. Tenminste, als je het in Nederland uitgeeft! Hogere BTW leidt dan ook tot steeds meer aankopen elders in de EU. Als ik op een paar schoenen al 63,50 bespaar ga ik er echt niet meer voor naar een winkel in Nederlandquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
De trend om BTW te verhogen en IB te verlagen is niet nieuw.
Voorkomt zwart werk
In de toekomst betalen we helemaal geen IB meer , dus ook geen HRA
Welk land neem je dan??quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dan gaan we de grens over/zwart handelen om de hoge BTW te omzeilen
Wat een halve voorstellen. De HRA half aanpakken, de inkomstenbelasting voor sommige mensen een klein beetje verlagen en voor anderen een klein beetje verhogen en daarnaast de BTW wéér een stuk hoger (van 21% naar 23%).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat hier op fok en op deze interessante blog (niet klikken voor degenen die hem al kennen) al jaren word bepleit door sommige verstandige mensen word nu misschien wel de realiteit. De geleerde heren hebben kennelijk mee gelezen
![]()
Wel jammer dat ze weer een kunstgreep gaan uithalen met forfataire of annuitaire zaken om de aftrek te beperken. Schaf hem gewoon per direct helemaal af
Duitsland 19%. Luxemburg 15%... Als we de BTW verder gaan verhogen (zoals al in bovenstaand plan staat) en die landen gaan niet mee in de trend, dan kan een grootschalige zwarthandel wel interessant worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
Welk land neem je dan??
Cyprus?? Daar is het 17%
http://www.cijfernieuws.nl/nieuws/btw-tarieven-in-europa/
Ik koop wel eens DVD's en boeken via Engelse webshops, scheelt regelmatig meer dan 50%quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
Welk land neem je dan??
Cyprus?? Daar is het 17%
http://www.cijfernieuws.nl/nieuws/btw-tarieven-in-europa/
De rijken die nu bovengemiddeld profiteren van de HRA moeten natuurlijk wel gecompenseerd worden hè.... anders gaan ze er nooit mee akkoord. Maar het begin is er.... nl. het besef dat je niet enkel de spelregels voor nieuwe gevallen moet aanpakken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat een halve voorstellen. De HRA half aanpakken, de inkomstenbelasting voor sommige mensen een klein beetje verlagen en voor anderen een klein beetje verhogen en daarnaast de BTW wéér een stuk hoger (van 21% naar 23%).
Bouw gewoon de HRA volledig af en verreken dat helemaal in een lagere IB ipv het te gebruiken als extra inkomsten voor de rijksoverheid.
Nou zeg toequote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarnaast is de fiscalisering van het inkomen van ouderen ook weer bespreekbaar, goeie zet want die mensen roven nu ook de pensioenkassen leeg en leggen de rekening voor hun onbetaalbare zorg en uitkeringen neer bij de jongeren.
De compensatie is enorm klein, sowieso is het allemaal erg beperkt, dat is mijn punt. Nu is het idee om een klein beetje in de HRA te snijden en hier wat belastingen een klein beetje te verlagen en daar weer de belastingen een klein beetje te verhogen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De rijken die nu bovengemiddeld profiteren van de HRA moeten natuurlijk wel gecompenseerd worden hè.... anders gaan ze er nooit mee akkoord. Maar het begin is er.... nl. het besef dat je niet enkel de spelregels voor nieuwe gevallen moet aanpakken.
Weet je wanneer je hier allemaal niet wakker van ligt Xeno? Als je geld zat hebt, dan lig je hier niet wakker van. Wat dacht je er van om zelfs eens je broek op gaan houden in plaats van je handje? Dan ben je ook niet meer zo bezig over geld dat andere bestemmingen heeft dan jouw bankrekening.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De rijken die nu bovengemiddeld profiteren van de HRA moeten natuurlijk wel gecompenseerd worden hè.... anders gaan ze er nooit mee akkoord. Maar het begin is er.... nl. het besef dat je niet enkel de spelregels voor nieuwe gevallen moet aanpakken.
Daarnaast is de fiscalisering van het inkomen van ouderen ook weer bespreekbaar, goeie zet want die mensen roven nu ook de pensioenkassen leeg en leggen de rekening voor hun onbetaalbare zorg en uitkeringen neer bij de jongeren.
Ah, we gaan op die tour. Oke, ik zal happen. Nou, ik ben in die topics waar ik lol aan beleef om ze te lezen (lol in de breedste zin van het woord uiteraard). Ik ben ooit in dit topic binnen gekomenomdat ik daar op gewezen werd, en toen midden in een discussie viel waar ik ook wel een mening over had, en die dus ventileerde in dit topic.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:49 schreef Istrilyin het volgende:
Als je rijk bent en blij met je woning... wat doe je dan op forums als deze? Weet je ik geloof het gewoon niet, de verhalen van zogenaamd blije huizenbezitters hier. Ik ben helemaal tevreden met m'n televisie... ga ik dag in dag uit op een forum erover discussieren? Dacht het niet.
Er zijn maar een paar groepen mensen die er echt belang bij hebben dingen te bespreken op een forum.
- Starters die willen weten wanneer het instapmoment komt.
- Eigenaren die willen weten hoe groot de schade gaat worden.
- Makelaars etc.
Voor hen die 680 euro huur het vorige topic veel vinden: voor een woning van zo'n 260k is dat het niet. Aan rente ben je het al ongeveer kwijt... Maar ik gun jullie de reactievreugde!
Dan kijken ze toch gewoon even op green-acres dot comquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
Nou zeg toe
Die arme oudjes hebben keihard gewerkt he, en dit land mede opgebouwd.
Die verdienen een goed pensioen
En een huisje in Frankrijk,
Hear.... hear....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:49 schreef Istrilyin het volgende:
Als je rijk bent en blij met je woning... wat doe je dan op forums als deze? Weet je ik geloof het gewoon niet, de verhalen van zogenaamd blije huizenbezitters hier. Ik ben helemaal tevreden met m'n televisie... ga ik dag in dag uit op een forum erover discussieren? Dacht het niet.
ja jij hebt het liefst dat dat waar is, want daar slaap jij vannacht rustiger van is 't niet?quote:
GoT is dan ook voor mensen met een autistische storing CGquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Wat betreft je voorbeeld van een tv, nou, kijk eens op tweakers,
Ik slaap gerust ook overdag, terwijl jij hard aan het werk bent voor mijn centjesquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja jij hebt het liefst dat dat waar is, want daar slaap jij vannacht rustiger van is 't niet?
Nou nou, dat is nogal een uitspraak over ik weet niet hoeveel lui (al zullen die er best tussen zitten, maar das op Fok niet andersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
GoT is dan ook voor mensen met een autistische storing CG![]()
Jij zit hier gewoon omdat jij graag bevestiging zoekt voor jouw decadente levensstijl
Op fok is dat gehalte veel lager, zodra je op GoT die lui wat realiteitsbesef probeert bij te brengen krijg je een permbanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
Nou nou, dat is nogal een uitspraak over ik weet niet hoeveel lui (al zullen die er best tussen zitten, maar das op Fok niet anders)
Ik vind jou levensstijl niet zo decadent hoor.... mijn levensstijl waarbij ik parasiteer op de rest van de samenleving.... dat is pas decadent.quote:Bevestigig voor mijn decadente levensstijl ja? Nou, mijn levensstijl is mijn levensstijl. Of die decadent is weet ik niet, want dat is nogal relatief.
Nou, ik betaal belasting, en dat daarvan een paar cent naar jouw uitkering gaan lig ik niet wakker van, het is je gegund hoor. Wat ik veel interessanter vind is het geld dat naar MIJN rekening wordt overgemaakt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik slaap gerust ook overdag, terwijl jij hard aan het werk bent voor mijn centjes
Nu de verliezen van vele miljarden op bouwgrond de gemeenten geen doekoes meer gaan opleveren gaan ze ieder jaar de woonbelastingen fors verhogen om dit te compenseren.quote:Helft gemeenten verhoogt OZB ruim 5 procent
BELASTINGEN Het tarief voor de onroerendezaakbelasting (ozb) is dit jaar in 227 gemeenten gestegen met meer dan 5 procent gestegen. Slechts drie gemeenten hanteerden een lager tarief. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekend.
In de grote steden is de stijging van het ozb-tarief volgens de onderzoekers relatief laag. In Amsterdam en Rotterdam steeg het ongeveer 2,5 procent en in Utrecht 1,6 procent. Den Haag is een uitzondering met een tariefsdaling van 4,3 procent. De andere twee gemeenten waar het tarief is verlaagd zijn Anna Paulowna en Lopik.
Grootste stijging: Lingewaard
De grootste stijging van de onroerendezaakbelasting is in Lingewaard, met meer dan 60 procent. Volgens CBS-econoom Peter Hein van Mulligen is iemand met een woning van 300.000 euro daardoor 188 euro extra per jaar kwijt. Maar in doorsnee voelen huiseigenaren het nauwelijks in de portemonnee. „Gemiddeld gaat het om nog geen 20 euro”, zegt Van Mulligen.
In Limburg en Groningen liggen de tarieven beduidend hoger dan in Utrecht of Noord-Brabant. Dat heeft te maken met de waarde van de woningen.
„Een gemeente met veel dure woningen kan volstaan met een laag tarief om toch een behoorlijke opbrengst te krijgen. Maar door een daling van de woningprijzen moet een gemeente de tarieven extra verhogen om de inkomsten uit de ozb op peil te houden”, aldus het CBS.
Hoogste tarief: Appingedam
Appingedam kent het hoogste tarief. Daar betaalt een huizenbezitter bijna 5 keer zo veel als op Texel voor een woning met dezelfde woz-waarde.
Eerder dit jaar werd al bekend dat gemeenten dit jaar meer onroerendezaakbelasting innen dan was afgesproken. De rijksoverheid en de gemeenten hadden afgesproken dat de landelijke opbrengst van de OZB niet meer dan 3,75 procent zou stijgen. Dat is 5,68 procent geworden. Daardoor is de maximale stijging voor volgend jaar verlaagd van 3 tot 2,67 procent.
Ik weet niet, jij kwam net met de benaming decadent, maar je dacht nu wacht even, daar kan ik gevat over doen? : Is dat decadent ja? En dan een handvol grijpstuivers krijgen? Jouw uitkering begint met een 1? Nou, noem dat maar decadent ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op fok is dat gehalte veel lager, zodra je op GoT die lui wat realiteitsbesef probeert bij te brengen krijg je een permban
[..]
Ik vind jou levensstijl niet zo decadent hoor.... mijn levensstijl waarbij ik parasiteer op de rest van de samenleving.... dat is pas decadent.
Maar goed ik heb geen keuze, banksters doen het ook. Ik doe het alleen in het klein en word daarvoor bekritiseerd, banksters doen het in het groot en worden daarvoor de hemel in geprezen en royaal beloont
Ik las dat men bouwgrond goedkoper wil maken, om de bouw te stimuleren, de gemeentes kunen dan de grond ook wel weer kwijtquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu de verliezen van vele miljarden op bouwgrond de gemeenten geen doekoes meer gaan opleveren gaan ze ieder jaar de woonbelastingen fors verhogen om dit te compenseren.
Wat doen die oh zo blije huurders hier danquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:49 schreef Istrilyin het volgende:
Oeh, dat was kennelijk tegen het zere been.quote:Voor hen die 680 euro huur het vorige topic veel vinden: voor een woning van zo'n 260k is dat het niet. Aan rente ben je het al ongeveer kwijt... Maar ik gun jullie de reactievreugde!
Als Utrecht er ter compensatie dan 1,6% aan WOZ-waarde afhaalt...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu de verliezen van vele miljarden op bouwgrond de gemeenten geen doekoes meer gaan opleveren gaan ze ieder jaar de woonbelastingen fors verhogen om dit te compenseren.
Doe er gewoon ieder jaar 10% tot 20% bij.... lijkt mij een prima oplossing
Nou nou...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Doe er gewoon ieder jaar 10% tot 20% bij.... lijkt mij een prima oplossing
Laat ze die maar fijn 5% verhogen. Ga je van 218,- naar 229,-. (Mits de WOZ waarde niet 10% zakt, want in dat geval wordt het inclusief verhoging 206,- per jaarquote:Het ozb tarief van de gemeente Breda in 2012 is 0,0870 %.
Wanneer u een huis heeft met een WOZ-waarde van 250.000 euro betaalt u dus 218,- euro.
Dit vind ik dan weer 'vreemd'. De stijging is 1,93 procentpunt hoger dan was afgesproken en als compensatie mag het volgend jaar slechts 0,33 procentpunt minder stijgen dan eerst werd afgesproken? (waar ze zich ongetwijfeld weer niet aan gaan houden)quote:De rijksoverheid en de gemeenten hadden afgesproken dat de landelijke opbrengst van de OZB niet meer dan 3,75 procent zou stijgen. Dat is 5,68 procent geworden. Daardoor is de maximale stijging voor volgend jaar verlaagd van 3 tot 2,67 procent.
LOL, dat ik dat nog mag meemaken: Xeno die het met een bankier eens is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat hier op fok en op deze interessante blog (niet klikken voor degenen die hem al kennen) al jaren word bepleit door sommige verstandige mensen word nu misschien wel de realiteit. De geleerde heren hebben kennelijk mee gelezen
![]()
Goede post, ware woorden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:49 schreef Istrilyin het volgende:
Er zijn maar een paar groepen mensen die er echt belang bij hebben dingen te bespreken op een forum.
- Starters die willen weten wanneer het instapmoment komt.
- Eigenaren die willen weten hoe groot de schade gaat worden.
- Makelaars etc.
Voor hen die 680 euro huur het vorige topic veel vinden: voor een woning van zo'n 260k is dat het niet. Aan rente ben je het al ongeveer kwijt... Maar ik gun jullie de reactievreugde!
Mja, triest hequote:
Zoiets moet het haast wel zijn. Als je zo blij huurt (die vrijheid, je weet toch...) heb je volgens hen hier immers niks te zoeken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, triest hemaar ja, het moet moet moet waar zijn he, dat moet, anders kunnen ze 's nachts niet slapen.
Dat zijn niet mijn tranen, maar tranen uit medelijden. Die kunnen pas opdrogen als de bron opdroogt.quote:
Zolang die tranen uit jouw ogen komen neem ik aan dat het de jouwe zijn, dat je weent voor een ander doet daar niks aan afquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn tranen, maar tranen uit medelijden. Die kunnen pas opdrogen als de bron opdroogt.
(Nou, dan kan ik hier lang wachten...)
Je moet eens stoppen met aannemen.. Dat doen er hier al veel teveel.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Zolang die tranen uit jouw ogen komen neem ik aan dat het de jouwe zijn, dat je weent voor een ander doet daar niks aan af![]()
Zonder aannemers geen doorstromers en zakken de huizenprijzen nog verder, dan heb jij niks meer te eten op latere leeftijd en dat gun ik je nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je moet eens stoppen met aannemen.. Dat doen er hier al veel teveel.
Dat is weer een aanname. Al is mijn huis morgen nog maar 1,- waard, daar eet ik niet minder om. Sterker nog: aangezien de OZB dan daalt, kan ik zelfs meer brood kopen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Zonder aannemers geen doorstromers en zakken de huizenprijzen nog verder, dan heb jij niks meer te eten op latere leeftijd en dat gun ik je niet
Dat heb je fout gelezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is weer een aanname. Al is mijn huis morgen nog maar 1,- waard, daar eet ik niet minder om. Sterker nog: aangezien de OZB dan daalt, kan ik zelfs meer brood kopen.
Het zit je hoog he jongen:')quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat heb je fout gelezen.
Met latere leeftijd doelt men veelal niet op morgen, maar dat is evident.
Sorry, ik maakte me er qua typen iets te makkelijk vanaf: Met 'morgen' bedoelde ik 'vanaf morgen tot in de eeuwigheid'quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat heb je fout gelezen.
Met latere leeftijd doelt men veelal niet op morgen, maar dat is evident.
Nu heb je je fout recht kunnen zetten, dat is netjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sorry, ik maakte me er qua typen iets te makkelijk vanaf: Met 'morgen' bedoelde ik 'vanaf morgen tot in de eeuwigheid'
En nu?
Dat was geen fout van mij, het was wel handiger geweest als ik gelijk rekening had gehouden met mensen met een klein snappertje...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu heb je je fout recht kunnen zetten, dat is netjes.
Je hebt er geen flikker van begrepen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
Als de HRA afgebouwd gaat worden, dan gaan de IB tarieven dus omlaag , heb ik dat goed begrepen
Nee het was een fout van je, dat toegeven is geen afgang.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat was geen fout van mij, het was wel handiger geweest als ik gelijk rekening had gehouden met mensen met een klein snappertje...
Als je een bijdrage nodig hebt in de verzendkosten hoor ik het wel he.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Met je sorry neem ik genoegen, die lijst ik in en gaat middels DHL naar Dhr Hukker voor zijn dossier.
Die kosten kan ik wel hebben, stort maar een centje voor de dierenambulance als je tijd hebt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je een bijdrage nodig hebt in de verzendkosten hoor ik het wel he.
Tot 20.000 en dan gaat het top tarief van 42% naar 37% dus dat gaat niet veel veranderenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je hebt er geen flikker van begrepen.
De onderste 2 belastingtarieven stijgen, de bovenste 2 dalen iets.
OW, en de BTW gaat omhoog...![]()
Enneh MM, het tarief voor gepensioneerden gaat dan van 20% naar 37%...
Volgens het advies van die commissie onder leiding van een bankier wel. In ruil daarvoor mogen de laagste inkomens extra belasting betalen, evenals de gepensioneerden, gaat de BTW naar 23%, en vervalt de zelfstandigenaftrek.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
maar de HRA wordt toch afgebouwd ??
och nee hoor, de IB gaat omlaag he, das een van de kernpunten, Die HRA subsidie is toch onhoudbaar in de tijdenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als de VVD daarmee akkoord gaat, hebben ze de volgende verkiezing nog 2 zetels over schat ik zo.
Globaal genomen zijn er 4 tarieven: 15%, 33%, 42% en 52%quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
Tot 20.000 en dan gaat het top tarief van 42% naar 37% dus dat gaat niet veel veranderen
maar de grenzen gaan ook verschuiven,quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Globaal genomen zijn er 4 tarieven: 15%, 33%, 42% en 52%
15%, 33% en 42% gaan naar 37%, 52% gaat naar 49%
Wat gaan die worden dan? Oftewel... Welke kant op?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
maar de grenzen gaan ook verschuiven,
Als je een beetje opgelet had, komt die bankier nu juist met een voorstel die de lage inkomens zwaarder belast via de IB en de hogere inkomens korting geeft. Zou dat toevallig een verkapte compensatie kunnen zijn voor het afbouwen van de HRA?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ:
Ik ben het wel vaker eens met banksters, laat ze die slaafjes maar lekker helemaal uitwringen... tot de laatste druppel bloed![]()
Dat is een goed voorbeeld voor toekomstige generaties van hoe het dus NIET moet
En zijn we allemaal blije huurders. (Blije kopers bestaan niet, dat is een hoax.)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:01 schreef Terrorizer het volgende:
Hier op Fok zitten we allemaal in 52%, no problem.
Nee, dat zeggen Istrilyin en Wammeswaggelquote:
Huh? Hoe moedig je werken aan door de zelfstandigenaftrek af te schaffen? En de BTW (dus ook op arbeidsloon) nog verder te verhogen? Ik voorzie een karrevracht wagonladingen ZZP'ers die straks niet meer kunnen rondkomen, en dus maar zwart gaan werken. (En terecht)quote:Overigens goed voorstel. Werken wordt weer aangemoedigd. Meer spaargeld voor huis.
Volgens mij pakken ze niks aan. In ruil voor een beperking van de HRA, laten ze de laagste inkomens (en zelfs de gepensioneerden) meer belasting betalen, en wordt het verschil voor de midden en hogere inkomens gecompenseerd door een lager IB tarief.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
wel goed dat ze nu de HRA eens aanpakken
wel hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij pakken ze niks aan.
Zohee. Je bent nogal op dreef met je argumentatie vanavond.quote:
Door de BTW op arbeidsloon en materialen te verhogen en de ZZP'ers te dwingen hun uurtarief omhoog te gooien om de afschaffing van de zelfstandigenaftrek te compenseren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ik weet alleen nog niet hoe ze nu de bouw willen gaan aanjagen, alle grond vol zetten met huurwoningen ??
o ik dacht dat ze die grond kwijt moeten voor een koopje, ze willen al die vele 10.000 den werkloze bouwvakkers aan het werk hebben en bouwmarkten en interieurwinkelsquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Door de BTW op arbeidsloon en materialen te verhogen en de ZZP'ers te dwingen hun uurtarief omhoog te gooien om de afschaffing van de zelfstandigenaftrek te compenseren.
Dan wordt bouwen namelijk goedkoper.
Wat snap je hier niet aan
Oh dus ik ga minder betalen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Globaal genomen zijn er 4 tarieven: 15%, 33%, 42% en 52%
15%, 33% en 42% gaan naar 37%, 52% gaat naar 49%
Oftewel: de mensen met de laagste inkomens gaan keihard inleveren om het afschaffen van de HRA voor de midden en hoge inkomens te compenseren.
Tja, jij dacht ook dat afschaffen van de HRA zou leiden tot een verlaging van de IB. Terwijl nu blijkt dat met een beetje pech, zelfs een beperking van de HRA gemiddeld gezien al leidt tot een verhoging van de IB.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
o ik dacht dat ze die grond kwijt moeten voor een koopje
Ja.quote:
Let wel, 93 procent gaat dus onder het laagste (37%) regime vallen. Voor veel mensen is dit dus hoger dan ze gewend waren. (Zeker als je meerekent dat de laagste schijven dus wegvallen en je daar dus ook 37% over betaald.)quote:De commissie stelt voor om twee belastingtarieven in te voeren van 37 en 49 procent. Van alle belastingplichtigen moet 93 procent voortaan onder het laagste tarief vallen.
Blijkbaar gaan we van 52% naar 49%. Goed, geen HRA meer maar dat kan ik hebben, en als ik mn huis heb afbetaald dan heb ik geen die lasten niet meer EN 3% minder belasting...ik zeg bring it onquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ:
Ik ben het wel vaker eens met banksters, laat ze die slaafjes maar lekker helemaal uitwringen... tot de laatste druppel bloed![]()
Dat is een goed voorbeeld voor toekomstige generaties van hoe het dus NIET moet
Huh? Er wordt slechts gesproken over een beperking van de HRA, niet over afschaffing.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
Goed, geen HRA meer maar dat kan ik hebben,
quote:De hypotheekrenteaftrek moet worden beperkt voor zowel bestaande als nieuwe gevallen. Hierin gaat de commissie verder dan de huidige plannen, die alleen voor nieuwe gevallen gelden. De commissie wil de aflossing van de hypotheek echter niet fiscaal verplichten. Dit moet echter wel aantrekkelijker worden, door de aftrek in de loop van dertig jaar steeds verder te verminderen.
Met die nick zou ik ook niet anders verwachten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mn schaapjes inderdaad, hoog en droog.
Iets met pinguïns enzo...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Met die nick zou ik ook niet anders verwachten.
Die nick slaat op iets heel anders en heeft er niks mee van doen. mn salris en spaargeld en de rest wel. Is realiteit, deal with itquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Met die nick zou ik ook niet anders verwachten.
Owh, nog gunstiger dusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Er wordt slechts gesproken over een beperking van de HRA, niet over afschaffing.
[..]
Deal with it... jij zegt het en ik neem het voor waarheid aan, daar is geen opdracht voor nodig.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die nick slaat op iets heel anders en heeft er niks mee van doen. mn salris en spaargeld en de rest wel. Is realiteit, deal with it
De nick komt omdat iemand me ooit zo genoemd heeft, om een hele specifieke reden, dus je slaat de plank mis. geeft verder nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Deal with it... jij zegt het en ik neem het voor waarheid aan, daar is geen opdracht voor nodig.
CoolGuy zou toch op het hele package moeten slaan toch? Fonzie had nooit dergelijke problemen om maar een eckte baas te noemen.
Coolio!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De nick komt omdat iemand me ooit zo genoemd heeft, om een hele specifieke reden, dus je slaat de plank mis. geeft verder niet
Beiden rappers (nou ja...) he, ik niet, zeg ik netquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:19 schreef Terrorizer het volgende:
Vanilla Ice dan?
Of onze eigen Brainpower.
En is bankroet en een veroordeelde crimineel.quote:
Bankroet ben ik ook niet, veroordeeld ook niet, ook niet crimineelquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En is bankroet en een veroordeelde crimineel.
Dat jij niet zwart bent neem ik trouwens ook voor waarheid aan.
hou jij aftrekfeesten ja? Bah bahquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
ja het grote aftrekfeest is wel voorbij
/quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
hou jij aftrekfeesten ja? Bah bah
Yup, nu komt de tijd van directe subsidie van de midden en hogere inkomens. Maakt mij niet uit, het volk krijgt wat ie verdient.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
ja het grote aftrekfeest is wel voorbij
maar, even serieus, dus we willen nu 52% teug brengen naar 49% en dan de HRA 'beperken' ? Ik zie dat als een voordeel. Sure, ik krijg minder HRA, maar betaal ook minder belasting, en als mn huis afbetaald is heb ik die kosten ook niet meer. Nou, das toch gunstig? (maar niet voor een groot deel van de mensen)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, nu komt de tijd van directe subsidie van de midden en hogere inkomens. Maakt mij niet uit, het volk krijgt wat ie verdient.
nou das leuk danquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, nu komt de tijd van directe subsidie van de midden en hogere inkomens.
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik ben ook voorstander, daar niet van. De HRA loopt sowieso ooit af.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:33 schreef CoolGuy het volgende:
maar, even serieus, dus we willen nu 52% teug brengen naar 49% en dan de HRA 'beperken' ? Ik zie dat als een voordeel. Sure, ik krijg minder HRA, maar betaal ook minder belasting, en als mn huis afbetaald is heb ik die kosten ook niet meer. Nou, das toch gunstig? (maar niet voor een groot deel van de mensen)
voorlopig gaan we allemaal minder betalen en dan zien we wel , das nog 7 jaar hoor met de nieuwe cijfersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik ben ook voorstander, daar niet van. De HRA loopt sowieso ooit af.
Ik kan er echter met mijn pet niet bij dat bv een MM, die 5 jaar voor zijn pensioen zit nu kennelijk blij is dat hij veel meer belasting moet gaan betalen.
Maar, -correct me if I'm wrong-, de mensen die nu 42% betalen, die gaan dan naar 49% EN minder HRA? Dat is zuur zegquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik ben ook voorstander, daar niet van. De HRA loopt sowieso ooit af.
Ik kan er echter met mijn pet niet bij dat bv een MM, die 5 jaar voor zijn pensioen zit nu kennelijk blij is dat hij veel meer belasting moet gaan betalen.
Nee, 93% van de belastingbetalers gaat naar 37%. Dus ook de mensen van 42%quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:41 schreef CoolGuy het volgende:
Maar, -correct me if I'm wrong-, de mensen die nu 42% betalen, die gaan dan naar 49% EN minder HRA? Dat is zuur zeg
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
voorlopig gaan we allemaal minder betalen en dan zien we wel
ow oke, dan is 't al wel beter geregeld iddquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, 93% van de belastingbetalers gaat naar 37%. Dus ook de mensen van 42%
Commissie wil belastingstelsel op de schop nemen
Voor de gemiddelde woningeigenaar wel. En een verdwaalde huurder die wat moeite heeft met begrijpend lezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:50 schreef CoolGuy het volgende:
ow oke, dan is 't al wel beter geregeld idd
ja maar voor de meesten gaat het niet zo zeer om goed lezen, maar meer om denegrerend te kunnen doen over de regering, bankiers, en huizenkopers. Waarover, en of het wel terecht is, dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde woningeigenaar wel. En een verdwaalde huurder die wat moeite heeft met begrijpend lezen.
Dit gaat toch in 2015 pas in, als het doorgaat? Dus dan is iedereen al sinds 2013 gewend aan 37% als laagste tarief.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Let wel, 93 procent gaat dus onder het laagste (37%) regime vallen. Voor veel mensen is dit dus hoger dan ze gewend waren. (Zeker als je meerekent dat de laagste schijven dus wegvallen en je daar dus ook 37% over betaald.)
Ik werkelijk geen flauw idee wat je hiermee wilt zeggen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:27 schreef poemojn het volgende:
Dit gaat toch in 2015 pas in, als het doorgaat? Dus dan is iedereen al sinds 2013 gewend aan 37% als laagste tarief.
OW, dat zat al in de koker blijkbaar. dus na 2015 gaan alleen de gepensioneerden nog extra veel inleveren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:34 schreef poemojn het volgende:
Zoiets jaDie 37% is dan al de bestaande situatie, die gewoon gehandhaafd blijft.
/edit
Omdat in 2013 toch het laagste tarief al 37% wordt. http://www.rendement.nl/p(...)-bij-37-procent.html
en de hypotheekbezittersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, dat zat al in de koker blijkbaar. dus na 2015 gaan alleen de gepensioneerden nog extra veel inleveren.
Yep. Minder dan de rest, maar die ook.quote:
gepensioneerde hypotheekbezittersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Minder dan de rest, maar die ook.
Wat is redelijk als als huur? 8% van de WOZ? 10%?quote:De huurkant van de woningmarkt wil de commissie aanpakken door huren niet langer vast te stellen op basis van een puntensysteem. In plaats daarvan moet de huur een maximaal percentage worden van de woz-waarde van het huis. Het effect hiervan is dat meer huurders de koopmarkt opstromen.
O grapjasquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Trouwens...
Speciaal voor MM en mensen die blij zijn voor 680,- een 260K woning huren:
[..]
Wat is redelijk als als huur? 8% van de WOZ? 10%?
Laten we even uitgaan van 8%. Kom ik bij 260K op een jaarlijkse huur van 20.800,- oftewel 1733,- per maand.
OK, dan, minder realistisch (de verhuurder moet ook zijn hypotheek aflossen he), met 5%: kom ik bij 260K op een jaarlijkse huur van 13.000,-, oftewel 1083,- per maand.
Ehmmm... Dat is niet mijn idee hoor, dat is van die commissie die het volgens jou zo goed voor heeft met je...quote:
Fixed.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
misschien dat ik dan wel weer wil moet werken.
Tuurlijk wil je dat niet. Dan is er wel weer iets anders wat jou niet zint waardoor jij 'helaas' niet kunt (lees: wil) werken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Arbeidskorting gaat ook omhoog, dus de meeste mensen worden op die manier gecompenseerd.
Toch?
Voor mij maakt dat dus niet uit want ik werk niet, misschien dat ik dan wel weer wil werken.
ik denk dat de markt de huren zal bepalen en velen zitten heel erg klem en gaan niet een huis huren, dus veel leegstand, dan zal de bouw niet aantrekkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... Dat is niet mijn idee hoor, dat is van die commissie die het volgens jou zo goed voor heeft met je...
Welk percentage denk jij dan aan?
Wat jij denkt doet niet terzake, men wil kennelijk de max huur op een bepaald percentage van de WOZ waarde vastleggen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat de markt de huren zal bepalen en velen zitten heel erg klem en gaan niet een huis huren, dus veel leegstand, dan zal de bouw niet aantrekken
Men wil de grondprijzen verlagen en de bouw aanjagen, dus komen er goedkopere woningen, dus geen hogere huur, maar lagere huur
Geen paniek, jij kunt niet nog snel even kopen. Ik maak me ook niet druk om een prijsverhoging van een Ferrari, daar heb ik me allang bij neergelegd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ooh... nou.... dan moet ik nog snel even kopen. Anders mis ik de boot en ga ik niet het schip in.
dat is precies wat jij wil maar niet kunt, dus dit is een puur hypothetische situatie neem ik aan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ooh... nou.... dan moet ik nog snel even kopen. Anders mis ik de boot en ga ik niet het schip in.
ow ja, dat voorbeeld ja. Volgens die redenering moet een ferrari ook maar goedkoper worden, want jan en alleman moet er maar eentje kunnen hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen paniek, jij kunt niet nog snel even kopen. Ik maak me ook niet druk om een prijsverhoging van een Ferrari, daar heb ik me allang bij neergelegd.
Ik lig er altijd wakker van als ik niet kan slapen. Maar dat maar accepteren helpt helemaal niet, lig ik nog steeds wakkerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:21 schreef CoolGuy het volgende:
Moet je maar accepteren, anders ga je het zwaar krijgen, als je wakker ligt van alle dingen die je NIET kunt.
De recessie glijd steeds verder het ravijn in, de huizenmarkt glijd natuurlijk gewoon mee. Want er komen steeds meer mensen in de betalingsproblemenquote:Werkloosheid loopt verder op
AMSTERDAM - De werkloosheid in Nederland is verder opgelopen. Er zijn nu 519.000 mensen die geen baan hebben. Dit is 6,6 procent van de beroepsbevolking.
Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van september van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Half augustus bleek voor het eerst sinds 1996 dat meer dan een half miljoen Nederlanders werkloos is. In de afgelopen drie maanden nam het aantal werklozen met gemiddeld 8.000 per maand toe.
Uit cijfers van UWV blijkt dat het aantal WW-uitkeringen in september uitkwam op 304.000, vrijwel evenveel als in augustus.
Vergeleken met een jaar geleden nam het aantal WW-uitkeringen toe met 21 procent.
Een van de eigenschappen van recessie is dat het tijdelijk is en gezien we al even aan het rommelen zijn zal het geen 10 jaar meer duren. Het is redelijk aannemelijk dat we ergens rond het diepste punt zitten en weer gaan herstellen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De recessie glijd steeds verder het ravijn in, de huizenmarkt glijd natuurlijk gewoon mee. Want er komen steeds meer mensen in de betalingsproblemenen er zijn steeds minder mensen die in aanmerking komen voor een giflening
Dream on... de recessie is namelijk nog niet eens begonnen imo.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:05 schreef jpjedi het volgende:
Een van de eigenschappen van recessie is dat het tijdelijk is en gezien we al even aan het rommelen zijn zal het geen 10 jaar meer duren. Het is redelijk aannemelijk dat we ergens rond het diepste punt zitten en weer gaan herstellen.
Woningnoodquote:De huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen aangezien er amper nieuwbouw projecten zijn en er dus oplopende woningnood is. Door dat we 'crisis moe' worden denk ik niet dat de beperking van de hypotheekrente de huizenmarkt veel gaat beïnvloeden. Dat komt echt niet meer als een verrassing en we kunnen beter nu door die zure appel heen bijten dan bij een herstelde markt. Sowieso krijgen we dan ook weer andere compensaties als lage overdracht en lagere belastingschalen.
Ik ben helemaal niet negatief, never waste a good crisisquote:Oftewel niet zo negatief! Een serieuze component van een crisis is het sentiment dat leeft.
Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen. Overigens, als ze alle subsidies en uitkeringen stop zetten, dan ga jij dus OF werken, OF je gaat in een doos wonen. What will it be?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eindelijk vallen alle lutsers en nutteloze mannetjes en vrouwtjes door de mand, hopelijk gaan ze niet in een hoekje zitten grienen maar gaan ze eindelijk eens wat zinvols doen met hun leven
men mag specueren wat ze willen, dat kan alleen maar over dingen die ze niet weten. Maar dat is waar of niet waar, heel eenvoudig en daar stoor ik me verder niet aan. Voor de rest vertel ik alleen maar wat Xeno zélf in de loop van de topics duidelijk heeft gemaakt, maar vooruit, ik zal 'm weg halen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:
@cg. Het speculeren over jou stel je ook niet op prijs die rant hier tov xeno is mijns inziens van hetzelfde kaliber.
Kijk, da's nog eens handige info, kan die niet in de OP?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Jij bent duidelijk nieuwoke, ComplexConjugate = Xenobinol (oftewel, Xeno). Xeno heeft ooit een woekerpolisje afgesloten want hij wilde graag veel centjes hebben, maar dat liep anders waardoor het helemaal mis ging.
Xeno vindt dat de schud van de banksters, immers, die hebben een pistool tegen zijn hoofd gezet zodathij zijn handtekening zou zetten zonder eerst de documentatie te lezen, want documentatie lezen, ja, dat doet toch niemanden als je t wel doet snap je 't toch niet, en dat is uiteraard een uitstekende basis om vooral toch te tekenen
![]()
Verder had Xeno niet zoveel zin in school, dus daar is hij al snel mee gestopt. Resultaat daarvan is dat je qua salaris natuurlijk een lachertje bent. Hij geeft aan nu niet te werken maar een uitkering te trekken (of dat waar is weten we niet), en hij lacht heel graag om de huizenkopers, maar stiekem wil hij niets liever dan zelf een huis kopen.
Aangezien Xeno geen goedbetaalde baan heeft blijkbaar kan hij geen huis kopen (misschien wel een heel klein appartementje, maar zelfs al is het een penthouse..eej..appartementen zijn kut, nee, het moet een huis, en het iefst een villa, voor een appel en een ei). Dat is niet de schuld van Xeno, immers, hij heeft geen opleiding gedaan etc etc waardoor je later in het leven vooral een hele hoop niet kunt.
Maar in plaats van daar wat aan te doen wil Xeno graag passief achter zijn computer zitten, en op een forum afgeven op alles wat hij niet is, te weten een bankier, een huizenbezitter, iemand met een fatsoenlijk salaris, iemand met mogelijkheden.
Om dus toch een huis te kunnen kopen is hij afhankelijk van het droppen van de huizenprijzen (dat dat gevolgen heeft voor wat je aan hypotheek kunt krijgen negeert ie vakkundig) en en passant lacht ie graag hard om de mensen die daardoor hun huis veel te duur betaald hebben in hun ogen. Immers, een huis kopen doe je niet om daar lekker in te wonen, nee, dat doe je om ermee te speculeren en winst er op te maken, dat is je doel van een huis kopen. Dit laatste doen alle huurders hier trouwens graag.
Nou ja, das Xeno in een notendopdat doet ie zo al een jaar of 5 schijnbaar
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:03 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Kijk, da's nog eens handige info, kan die niet in de OP?
Oke, hoewel het niet meer is dan wat Xeno zelf verteld heeft heeft Basp1 wel een punt, daarom haalde ik m weg. Dat jij m terug haalt kan ik niets aan doen, maar het gaat alleen maar olie op t vuur zijn, vandaar dat ik t weer weg haalde na een terechte opmerking van Basp1.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:03 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Kijk, da's nog eens handige info, kan die niet in de OP?
Wat heeft speculeren op de beurs te maken met het ondernemerschapquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:33 schreef jpjedi het volgende:
Dat bedoel ik nu, 'hoe praat ik de maatschappij de crisis in"Is er iets mis gegaan in je leven? Vanwaar dat harde statement over aandeelhouders? Is onze hele welvaart niet op gebaseerd op vrij ondernemerschap? Zonder rendement houd je communisme over en volgens mij is het trackrecord van die staatsvorm nu ook niet zo geweldig.
Groeiende bevolking? Alsof dat een garantie is voor een stijgende welvaartquote:En ja er is woningnood, groeiende bevolking, veranderende behoefte en veroudering dragen er aan bij dat er druk op de markt ontstaat. Lijkt me toch een redelijke rekensom?
Blijf vooral je hoofd in het zand houden, voelt een stuk comfortabeler.quote:"Prijzen die 10 jaar blijven dalen", "Crisis is pas net begonnen", "woningnood bestaat niet" zijn toch aardige losse flodders imo.![]()
Misschien is er dan nog hoop voor je, we leven gelukkig wel in interessante tijdenquote:Laatste alinea ben ik het met je eens
Ik denk dat ik aardig kan leven van heel weinig geld, dat heeft de WSNP mij wel geleerdquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen. Overigens, als ze alle subsidies en uitkeringen stop zetten, dan ga jij dus OF werken, OF je gaat in een doos wonen. What will it be?
Mijn edit-knop is kaduuk, misschien dat een meelezend AEX modje dat kan doenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, hoewel het niet meer is dan wat Xeno zelf verteld heeft heeft Basp1 wel een punt, daarom haalde ik m weg. Dat jij m terug haalt kan ik niets aan doen, maar het gaat alleen maar olie op t vuur zijn, vandaar dat ik t weer weg haalde na een terechte opmerking van Basp1.
Wellicht dat jij dat ook kunt doen?
Nou, dat je er creatief van wordt kan ik me wel voorstellen jaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat ik aardig kan leven van heel weinig geld, dat heeft de WSNP mij wel geleerd
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Mijn edit-knop is kaduuk, misschien dat een meelezend AEX modje dat kan doen
Je had het niet weg hoeven te halen. Maar xeno is idd niet altijd consistent in zijn beweringen en dat is idd wel eens vervelend en komt zijn/ haar geloofwaardigheid niet echt ten goede.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
men mag specueren wat ze willen, dat kan alleen maar over dingen die ze niet weten. Maar dat is waar of niet waar, heel eenvoudig en daar stoor ik me verder niet aan. Voor de rest vertel ik alleen maar wat Xeno zélf in de loop van de topics duidelijk heeft gemaakt, maar vooruit, ik zal 'm weg halen.
edit: done.
Niet nodig hoor, ik vond het eigenlijk wel een goede samenvattingquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Mijn edit-knop is kaduuk, misschien dat een meelezend AEX modje dat kan doen
Als je denkt dat de maatschappij de crisis in gepraat werd heb je gelijk, maar dit is niet post 2008 gebeurd maar pre- 2008 en niet met negatieve berichtgeving maar met positieve.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:33 schreef jpjedi het volgende:
Dat bedoel ik nu, 'hoe praat ik de maatschappij de crisis in"
jij bedoelt het trackrecord van dictatuur onder het mom van communisme?quote:Is onze hele welvaart niet op gebaseerd op vrij ondernemerschap? Zonder rendement houd je communisme over en volgens mij is het trackrecord van die staatsvorm nu ook niet zo geweldig.
veroudering draagt niet bij aan woningnood.quote:En ja er is woningnood, groeiende bevolking, veranderende behoefte en veroudering dragen er aan bij dat er druk op de markt ontstaat. Lijkt me toch een redelijke rekensom?
denk je dat ie die zelf bedenkt?quote:"Prijzen die 10 jaar blijven dalen", "Crisis is pas net begonnen", "woningnood bestaat niet" zijn toch aardige losse flodders imo.
Is dat stokpaardje weer hoor. Vertel nou eens, hoe moet ik daar 'bang' van zijn als ik gewoon in mijn huis woon en mn hypotheek netjes betaal (en aflos)? Dat meer waard worden, daar hoop je alleen maar op als je wil speculeren, niet als je simpelweg wil wonen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:31 schreef Artimunor het volgende:
[..]
denk je dat ie die zelf bedenkt?
ik hoor Xeno, als hij niet verwikkeld is in inter-forumnezische-actie best vaak dingen echo-en die beweerd worden door bekende financieel analisten die werken of leiding geven bij grote financiele instellingen.
dat je daar misschien bang voor bent, of dat je graag wil dat je huis toch in een paar jaar verdubbelt moet je niet tussen jezelf en jou observatie van de werkelijkheid laten staan, dat doen al veel te veel mensen...
Wat heb jij gesnoven???quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Een van de eigenschappen van recessie is dat het tijdelijk is en gezien we al even aan het rommelen zijn zal het geen 10 jaar meer duren. Het is redelijk aannemelijk dat we ergens rond het diepste punt zitten en weer gaan herstellen.
De huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen aangezien er amper nieuwbouw projecten zijn en er dus oplopende woningnood is. Door dat we 'crisis moe' worden denk ik niet dat de beperking van de hypotheekrente de huizenmarkt veel gaat beïnvloeden. Dat komt echt niet meer als een verrassing en we kunnen beter nu door die zure appel heen bijten dan bij een herstelde markt. Sowieso krijgen we dan ook weer andere compensaties als lage overdracht en lagere belastingschalen.
Oftewel niet zo negatief! Een serieuze component van een crisis is het sentiment dat leeft.
Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dream on... de recessie is namelijk nog niet eens begonnen imo.
Het stimuleringsbeleid dat overheden hebben gevoerd heeft vrijwel niets opgeleverd behalve nog hogere staatsschulden.
Momenteel gaat het afbraakbeleid in het bedrijfsleven gewoon door, de aandeelhouder moet immers rendement blijven maken.
[..]
WoningnoodZie jij mensen in een doos onder de brug leven? Ik niet!
De woningnood bestaat niet, die is gewoon ingebeeld. De zogenaamde schaarste is vooral de wens van mensen om een eigen huis te bezitten dat binnen hun droomplaatje past. Grondspeculanten, geholpen door de overheden hebben daar jarenlang goed misbruik van kunnen maken.
Nu de banksters het feestje niet langer kunnen financieren is de koek voorlopig op en zullen de prijzen nog minstens 10 jaar lang blijven dalen
[..]
Ik ben helemaal niet negatief, never waste a good crisis![]()
Eindelijk vallen alle lutsers en nutteloze mannetjes en vrouwtjes door de mand, hopelijk gaan ze niet in een hoekje zitten grienen maar gaan ze eindelijk eens wat zinvols doen met hun leven
Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:18 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!
Dit is nog maar het begin............wacht maar eens af......na de USA Elections.
Tick tock tick tock tick tock
Het systeem is kapot en beyond repair.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.
Zodra de kritische massa van non believers is gevormd kan het heel hard gaan. Als er maar een paar mensen in de keten stoppen met het accepteren van fiat als betaling voor grondstoffen dan zakt het hele kaartenhuis in. Sadam en Khadaffi moesten niet voor niets het veld ruimen, hoe durfden zij de petro dollar ter discussie te stellen.
De enige uitweg is een globale kwijtschelding van schulden maar die zal ook gepaard gaan met het verlies van onze riante en bevoorrechte positie in het wereldtoneel. Een ongekend verlies van welvaart zal ons deel zijn en het zal zeer grote maatschappelijke consequenties hebben. Interessant zal het in ieder geval wel worden
Zal een heel simpel voorbeeldje pakken om een van de huidige luchtbellen te beschrijven:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven???
Geef mij daar ook wat van.
Sprookjespoeder????
Het diepste punt bereikt?????
Whoehahahhahahahahahahahahaahahaha het gaat nu pas echt beginnen!!!!
En de huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen???????????????????????
Droom lekker verder kerel.
Huizen moet nog minimaal 50% vanaf.
Oh ja en de vastgoed bubble knal moet nog komen.
Open your third eye
Welcome to the real world
Samenvattend: Alles geht den bach runter und wir gehen mit
Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:45 schreef michaelHD9 het volgende:
Drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, mensen.
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat.
Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:21 schreef CoolGuy het volgende:
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je?
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculerenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.
Hebben ze jou dan nooit geleerd dat je alleen moet beleggen met geld dat je kan missenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren
Je hebt weer niet goed opgelet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor veel mensen is hun belegging tevens hun woning en zouden ze daar hun woonlasten mee kunnen verrekenen. (huurschuld noemt BVZ dat).
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNPquote:Goede baan is vaak niet genoeg meer
Veel mensen met middeninkomens komen in grote financiële problemen. Het aantal hoogopgeleiden met een baan of eigen huis dat een beroep doet op schuldsanering, of zelfs failliet gaat, neemt snel toe.
Voor het eerst had vorig jaar meer dan de helft van het aantal schuldenaren een betaalde baan, schrijft Het Parool. Een historische omwenteling, aldus de Nederlandse Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK): „die trend heeft zich in 2012 doorgezet. We hebben nog geen harde cijfers voer het afgelopen jaar maar iedereen in de branche heeft het erover.”
Uit onderzoek van de NVVK blijkt dat mensen met middeninkomens door verlies van werk en/of hypotheekschulden in problemen komen. Twee tot drie van de tien mensen in de schuldhulpverlening hebben een eigen huis.
Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ: schuld is direct opeisbaar, huur voor in de toekomst niet
Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleemgevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.quote:Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP
Ho... ho... ik betaal lekker niks hè... dat laat ik de slaafjes doen die hard moeten werken voor hun schulden bij de bankstersquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.
Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch? Onder die huurders zitten heel veel mensen met een slecht betaalde baan en/of een uitkering.quote:Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleem gevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.
Nee, dan ga je naar het volgende huurhuis. Waarvan de huur zeer waarschijnlijk hoger ligt dan wat je nu huurt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
En als het me niet meer zint dan ga ik lekker weg.... de vrijheid om te gaan en staan waar ik maar wil![]()
Dat is nu de kracht van huren
Om te beginnen ik alvast niet.quote:Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch?
Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ: schuld is direct opeisbaar, huur voor in de toekomst niet
[..]
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP
Welk pensioen? Ik doe niet aan pensioenopbouw.... verzekeraars zijn nl. net zulke kleptocraten als banksters.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij de WSNP raak je toch ook je opgebouwde pensioen kwijt?
Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de handquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.
Maar als je geen spaargeld hebt ben je hoe dan ook niet goed bezig natuurlijk.
Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de hand
Als je een tophypotheek hebt.... tja... dan is het zuur.
Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.
Werkelijk geen enkel idee. Maakt me ook geen fluit uit, want dat is het probleem van die lui. Zolang ik dat gedoe maar niet heb. Ja, dat is egoistisch, maar ook dát boeit me nietquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?
Agree, ik heb geen enkele medelijden met figuren die laks met hun financiële situatie omgaan en zich kwetsbaar maken terwijl dat nergens voor nodig is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Werkelijk geen enkel idee. Maakt me ook geen fluit uit, want dat is het probleem van die lui. Zolang ik dat gedoe maar niet heb. Ja, dat is egoistisch, maar ook dát boeit me niet
Nou, dat kan nog wel ingewikkeld zijn, maar dan zoek je daar iemand voor. Als dat niet lukt, dan moet je overwegen om t maar niet doen, je praat niet over een paar tientjes die je leent.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Agree, ik heb geen enkele medelijden met figuren die laks met hun financiële situatie omgaan en zich kwetsbaar maken terwijl dat nergens voor nodig is.
Hoe fucking moeilijk is het om risico's in kaart te brengen en te kijken hoe je deze het best kan afdekken.
Iedereen kan een basis analyse maken en daarop acteren. Vaak is men gewoon te lui, te passief of steekt men liever het hoofd in het zand.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat kan nog wel ingewikkeld zijn, maar dan zoek je daar iemand voor. Als dat niet lukt, dan moet je overwegen om t maar niet doen, je praat niet over een paar tientjes die je leent.
Dat gaat veelal vanzelf als je voor een ander werkt in loondienst of via een uitzendbureau... Dat heb je toch weleens gedaan? Misschien kan je dat laten uitbetalen en daarvan de boete betalen en wat dukaten kopenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Welk pensioen? Ik doe niet aan pensioenopbouw.... verzekeraars zijn nl. net zulke kleptocraten als banksters.
Koopt geen financiele producten!!!
Gewoon AOW is voldoende en voor de rest spaar je in goud, is moeilijk te traceren voor schuldeisers![]()
Dat ben ik met je eens. Sterker nog, als de conclusie is dat je:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Iedereen kan een basis analyse maken en daarop acteren.
Je hoort weleens verhalen van figuren die niet eens weten wat voor hypotheek ze hebben
van de rente op de schulden toch??quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:05 schreef CoolGuy het volgende:
Xeno, als je niet werkt, en je regelmatig rood staat, van welk geld wil je dan in hemelsnaam goud kopen.
Als je rood staat moet je daar rente over betalen, die rente KRIJG je niet, maar dat snap je wel lijkt me?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van de rente op de schulden toch??
Misschien moet ik dat maar eens even checken dan, extra dukaten kan nooit kwaad met de komende systeemcrashquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat gaat veelal vanzelf als je voor een ander werkt in loondienst of via een uitzendbureau... Dat heb je toch weleens gedaan? Misschien kan je dat laten uitbetalen en daarvan de boete betalen en wat dukaten kopen
Jij staat toch ook rood op je huis en krijgt daar geld voor? Kan je beter dukaten voor kopenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je rood staat moet je daar rente over betalen, die rente KRIJG je niet, maar dat snap je wel lijkt me?
maar jij hebt geen huis en krijgt daar geen geld voor. Jij staat rood op je rekening (zeg je) en moet daar rente over betalen. Je zit gewoon te trollen man, je snapt ook heus wel dat de bank je geen geld GEEFT omdat jij rood staatquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij staat toch ook rood op je huis en krijgt daar geld voor? Kan je beter dukaten voor kopen![]()
Ik stond ook maar iets van 15 euro rood hoor. Niet echt shocking toch?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
maar jij hebt geen huis en krijgt daar geen geld voor. Jij staat rood op je rekening (zeg je) en moet daar rente over betalen. Je zit gewoon te trollen man, je snapt ook heus wel dat de bank je geen geld GEEFT omdat jij rood staat
Dus nogmaals de vraag, van welk geld koop jij goud als jij meerdere rekeningen hebt waar je zo af en toe rood op staat omdatje 'creatief' moet zijn om rond te komen (wederom, zeg je zelf) ?
15 euro is niet shocking nee.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik stond ook maar iets van 15 euro rood hoor. Niet echt shocking toch?
De bank geeft geen geld, dat doet de fiscus. Die vind dat als je rood staat voor een huis je wel een extratje verdient hebt![]()
Zwijgen is goud hequote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:49 schreef CoolGuy het volgende:
De stilte is veelzeggend.
Ik ga van het weekend dus wel goud kopen, witgoud dan wel.
True. tenzij je zwijgt omdat je wel weet dat je er geen antwoord op hebt dat ergens op slaat. Dan is 't meer een zwaktebodquote:
Ik zat even te kletsen met een vriendinquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True. tenzij je zwijgt omdat je wel weet dat je er geen antwoord op hebt dat ergens op slaat. Dan is 't meer een zwaktebod
oh je reageerde wel, my bad. Ik was nu ook laat, ik moest mn bitje vullen met whitening gel (ja, echtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zat even te kletsen met een vriendin![]()
Goud koop je gewoon in china, koop je van die baartjes die verguld zijn of Wolfraam bevatten![]()
Het echte spul is namelijk heul erg duur![]()
In geval TSHTF maakt dat niet uit, de meeste schaapjes letten nu ook al niet goed op
En als die nou niet komt?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat maar eens even checken dan, extra dukaten kan nooit kwaad met de komende systeemcrash
Dan ruil ik ze om voor fiat indien ik het nodig heb.quote:
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren
oh maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Helemaal niet zelfs. Het zijn juist de huurders die vooral niet willen kopen (zeggen ze). Ze zijn verkocht om wat voor reden dan ook...mkay.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:32 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!
Ik kocht mijn eerste huis in 1990.
Mijn tweede huis kocht ik in 1994.
Beide zijn simpelweg verkocht om wat voor reden dan ook.
Nu woon ik in een zeer ruim bijna nieuw huurhuis.
Niks mis mee.
Wat ik wil zeggen is:
Een " eigen " huis en de gedachte dat je een " eigen " woning met hebben is onzin!!!
En daarbij komt ( wat ik altijd zeg als er weer een komt zwammen over zijn " eigen " huis ):
VAN WIE HEB JIJ HET DAN GELEEND???????????
Een " eigen " huis is onzin.
Een bijna heilige gedachte hier in dit verhufterde kikkerlandje.
Zolang je nog een hypo hebt lopen bij de bankenmaffia is er NIKS van jou!
Als je jong bent ( wat jij denk ik bent, let wel ik denk dat ) heb je een zak vol idealen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
oh maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Helemaal niet zelfs. Het zijn juist de huurders die vooral niet willen kopen (zeggen ze). Ze zijn verkocht om wat voor reden dan ook...mkay.
Zolang ik netjes aflos (en dat doe ik), mn hypotheek betaal dus, is er niks aan 't handje. Als je daar nog een hoop spaargeld achter zet en nog een hoop ander geld, en dan kom ik tot de conclusie dat ik in een meer dan gezonde situatie zit.
Je lijkt nogal gefrustreerd (let wel, LIJKT, ik weet niet of t zo is), en je gebruikt ontzettend veel leestekens. Ik denk dat je dat doet om je punt kracht bij te zetten, maar dat lukt dus niet. Doe nou maar gewoon rustig, ik lig er niet wakker van of jij in een koophuis woont of in een huurhuis. In beide gevallen, more power to you. Ik stel voor dat jij je over anderen ook niet zo druk maakt
Daar ben ik ook bang voor, en dat blijkt ook uit historische grafieken in Nederland: dalen duurt minstens net zo lang als stijgen! Zo blijft een snelle correctie uit, en duurt het heel lang voor we uit de crisis zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:02 schreef thedarkpoet het volgende:
Huizenprijzen gaan nog jarenlang zakken zakken zakken ( moet nog de helft vanaf )
Banken willen wel doorgaan met het tot oneindige proporties opblazen van de zeepbel maar daar krijgen ze de financiering niet voor rond. Het geld is simpelweg op.... Bummerquote:'Banken willen geen geld meer uitlenen'
door Bernard Vogelsang
AMSTERDAM - HYPOTHEKEN De banken zijn doorgeslagen in hun hypotheekverstrekking. Zij zijn zo streng geworden dat het soms lijkt alsof zij geen geld meer willen uitlenen.
Dat stelt de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond legde onlangs 23 hypotheekaanbieders het geval voor van een werkloos geworden huiseigenaar. Hij heeft moeite met het betalen van zijn hypotheeklasten en wil daarom verhuizen naar een goedkopere woning, die wel betaalbaar voor hem is.
Van de 23 geraadpleegde hypotheekverstrekkers weigeren 13 mee te werken aan deze oplossing, die overigens ook in het belang van de bank zelf is. Tot de weigeraars behoren Delta Lloyd, ING en Rabobank-dochter Obvion. De overige tien financiële dienstverleners, waaronder ABN Amro, Aegon, Rabobank en SNS Bank, geven aan alleen 'bij uitzondering' er over te willen nadenken.
Vreemde redenering
De meeste banken geven als reden voor hun strenge opstelling dat het nieuwe inkomen van de werkloze man te laag is om aan de hypotheeknormen van de Autoriteit Financiële Markten te voldoen. Maar volgens directeur Bart Combée van de Consumentenbond is dat 'een vreemde redenering'.
"Het risico voor de bank daalt als de man erin slaagt om zijn dure woning voor een goedkopere te verruilen. Zijn lasten gaan omlaag, dus stijgt de kans dat hij de hypotheek netjes kan blijven betalen", benadrukt Combée. "De alternatieven, namelijk dat hij in zijn te dure huis moet blijven wonen of hij dat huis gedwongen moet verkopen, zijn in niemands belang."
Het onderzoek staat in de Geldgids van de Consumentenbond die vandaag verschijnt.
Kijk eens rond op Funda, kijk eens in de kranten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, en dat blijkt ook uit historische grafieken in Nederland: dalen duurt minstens net zo lang als stijgen! Zo blijft een snelle correctie uit, en duurt het heel lang voor we uit de crisis zijn.
Dan heb ik liever dat het systeem in 1 keer inklapt, degenen die gegokt en verloren hebben de klappen krijgen, en we daarna de boel weer op kunnen bouwen.
En weer heb je het bij het rechte eind kerel!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken willen wel doorgaan met het tot oneindige proporties opblazen van de zeepbel maar daar krijgen ze de financiering niet voor rond. Het geld is simpelweg op.... Bummer
Onze eigen locale Freudquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:07 schreef michaelHD9 het volgende:
En weer ontopic, bij het lezen van dit artikel moest ik heel erg aan de welhaast compulsieve bijdragen van een aantal contribuanten aan dit topic denkenVoor de mensen met een vereenvoudigd mensbeeld: onder zowel de haussers als de baissers
http://www.humo.be/humo-a(...)lsmaar-gekker-worden
Maak er dan woningen van die zijn zo verhuurdquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:28 schreef thedarkpoet het volgende:
http://www.poortvanveghel.nl/html/nogtehuur.aspx
Hier nog zo een illusie, een sprookje bedacht door de vastgoed-maffia.
" wees er snel bij, ze gaan als warme broodjes, daag ons uit!!!! ""
Staat er al een paar jaar en:
2 complete torens staan totaal leeg + daarbij nog een groot aantal andere ruimtes.
Geen hond die het wil en kan betalen.
En dit is slechts een van de vele voorbeelden.
De vastgoed-bubble..............tik tok tik tok tik tok.......kaboem
Neuh, ik leef niet in schijnzekerheid, knul. Je hebt geen idee van mijn financiele situatie. Ik wel. Daarom kan ik die uitspraak doen. Het maakt mij niet uit wat jij gelooft of niet, dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is wat voor mij realiteit is. Die realiteit ken jij niet, maar ik wel, dus nogmaals, maak jij je vooral niet druk over mij, want dat is helemaal nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:02 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Als je jong bent ( wat jij denk ik bent, let wel ik denk dat ) heb je een zak vol idealen.
Naarmate je ouder begint te worden kom je er achter dat die zak veel en veel te zwaar is.
Veel idealen blijken dan illusies.
Een " eigen " huis hebben word er hier vanaf jonge leeftijd in gedrild.
Heb je een eigen huis en een baan met wat zekerheid ( die bestaan helaas niet meer ) en ben je getrouwd of in een relatie is er weinig aan de hand met een koophuis en hypo.
Heb je echter na 2000 een huis gekocht op 2 inkomens en de baan gaat verloren of er komt een relatiebreuk tja.........
In een meer gezonde situatie zeg je?
Nee......je leeft in schijn zekerheid kerel.
Een tegenslag en je kaartenhuis stort in elkaar en je blijft met mega-schulden zitten.
Kijk eens rond overal in Nederland, steden en dorpen.
Kijk eens naar de TE KOOP en TE HUUR borden!!!!
Als paddestoelen komen ze tevoorschijn.
Het is over en sluiten maat.
Moest zo ongelooflijk lachen gisteren.
Langs de snelweg weer eens een compleet nieuw kantorenpand neergezet.
2 torens.
Daarvoor 2 levensgrote borden met daarop:
TE HUUR kantooruimte vanaf 1350m2.........WEES ER SNEL BIJ, ZE GAAN ALS WARME BROODJES.
DAAG ONS UIT.
Met daarbij een 06 nummer.
Dan kan mijn dag niet meer kapot
Zoveel humor kan een mens niet verdragen.
Geen hond die nog belt en daar wil huren, geen hond!!
De vastgoed bubble........ooooooooh daar zit ook nog zoveel pijn.
Conclusie:
Het is over en uit.
Huizenprijzen gaan nog jarenlang zakken zakken zakken ( moet nog de helft vanaf )
En dit is nog maar een ding wat er speelt.
De ontslagrecht versoepeling, inkorting ww etc etc etc
Het grote aftellen is begonnen
Een aantal posts terug stond die woning uit 1990 van je nog te koop...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:32 schreef thedarkpoet het volgende:
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!
Ik kocht mijn eerste huis in 1990.
Mijn tweede huis kocht ik in 1994.
Beide zijn simpelweg verkocht om wat voor reden dan ook.
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een aantal posts terug stond die woning uit 1990 van je nog te koop...
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maak er dan woningen van die zijn zo verhuurd
Ik begrijp nu dat je eerst 2 koophuizen hebt gehad, en dat die 'om welke reden dan ook' zijn verkocht, en dat je nu in een sociale huurwoning zit?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:41 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Probeer maar eens een betaalbare huurwoning te vinden.
Jezelf op een lijst bij de woningbouw zetten heeft ( in ieder geval bij ons ) totaal geen zin.
Wachtlijst sociale huurwoning is hier nu 8 jaar!!!!!!
Tja dan moet je particulier en dan weet je het wel wat voor prijzen die uitbuiters vragen.
Een enorm tekort aan betaalbare huurwoningen.
En dan heb je dus die asociale parasiterende uitzuigers die huizen en kamers verhuren met alle uitwassen vandien.
Tegen de muur met die graaiers, allemaal.
Voorbeeldje: een kamer hier van 18m2 met een wasbakje voor de " schappelijke " prijs van 385 euro per maand.
Crimineel niet meer en niet minder = opruimen die handel
Dat interpreteerde ik als zijnde de huidige eigenaar probeert het nu te verkopen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Oooooooooooh hahahahahahaaha om te beginnen mij " knul " noemenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, ik leef niet in schijnzekerheid, knul. Je hebt geen idee van mijn financiele situatie. Ik wel. Daarom kan ik die uitspraak doen. Het maakt mij niet uit wat jij gelooft of niet, dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is wat voor mij realiteit is. Die realiteit ken jij niet, maar ik wel, dus nogmaals, maak jij je vooral niet druk over mij, want dat is helemaal nergens voor nodig.
Het is leuk dat er veel illusies bestaan, maar mijn bankrekeningen zijn geen illusies, en mijn erfenis ook niet. Ergo, geen probleem. Het maakt niet uit wat je nu gaat posten, en wat je allemaal gaat roepen, dat doet er niet toe, wat er toe doet is wat IS, en dat wat IS maakt dat ik geen probleem heb.
Een zeer bevoorrechte positie, dat is zonder meer zo. En dat 99,9% van de mensen niet in die positie zit, dat is ook zo. Maar dat boeitmij dan weer niet
Voor sociale huur moet je jaren wachten (meeste huisbezitters staan niet ingeschreven) en particulier is meestal minstens zo duur.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Rare redenering van de consumentenbond (zoals wel vaker). Als die man werkloos is moet-ie z'n dure koophuis niet inruilen voor een goedkoper koophuis, maar voor een huurhuis. Dan is de bank van het risico af, en hijzelf ook.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?
Lees eens terug wijsneus:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Datzelfde ook voor jou koele kerel: begrijpend lezen en opletten......niet roeptoeteren zonder dat je een post goed gelezen hebt!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?
Weer mis.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik begrijp nu dat je eerst 2 koophuizen hebt gehad, en dat die 'om welke reden dan ook' zijn verkocht, en dat je nu in een sociale huurwoning zit?
Jij kan begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat interpreteerde ik als zijnde de huidige eigenaar probeert het nu te verkopen.
Gekregen geld? Sure, dat geld krijg ik ooit ja. Maar zelf niks bereikt, ach, je blijft maar ongefundeerde uitspraken doen, maar ik betaal gewoon zelf over mn eigen salaris, 52% belasting hoor. Ik denk dat ik het op eigen kracht niet zo heel slecht doequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:51 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Oooooooooooh hahahahahahaaha om te beginnen mij " knul " noemen
Dat is erg lang geleden.
Maar dit terzijde:
Mensen zoals jij zijn het aller aller aller ergste.
Ik weet dat jij daar niks aan kan doen maar gaan lopen patsen met een erfenis!!!!
Erger gaat niet.
Vreselijke soort.
Gekregen geld dus......ja dan kan iedereen het wel.
Nee CoolGuy zo koel ben jij niet.
Alles maar dan ook echt alles zelf verdienen en verdient hebben daar heb ik 100x meer respect voor.
Zoals gezegd jij kan daar niks aan doen maar loop dan niet te patsen hoe goed je het wel voor elkaar hebt dankzij een erfenis.
Geluk en bevoorrecht en dat misgun ik je totaal niet.
Jaloezie is namelijk iets wat mij compleet vreemd is.
Wat anderen hebben rochelt me niks.
Het gaat idd over je eigen realiteit.
Maar nogmaals dat roeptoeteren en patsen met gekregen geld siert een mens niet.
Daarbij komt: nog ff en al die pleuris zijn geen drol meer waard, kan je je aars mee afvegen.
Het gaat er niet om wat je hebt, maar wie je bent.
Helaas is dat compleet verloren gegaan.
Mensen zijn vergeten waar het leven echt om draait hence de 40% stijging van het aantal burn-outs, de complete en totale hufterigheid op de weg, in winkels etc etc etc.
Nederland is een land van hufters geworden ( uitzonderingen daargelaten )
We hebben het vaak over Duitsers.......kunnen wij een voorbeeld aan nemen en een diepe buiging voor maken.
Veel en veel meer hoffelijkheid en fatsoen en common sense.
Jij was toch die kerel met die VW avatar????
Oh nog wat.........money doesn't make the world go round...........that's where you totally utterly and completely miss the point
Lees Erich Fromm's een kwestie van hebben of zijn eens door......
Mischien steek je er iets van op
Nee, Xeno, daar ging het niet om, het gaat om de manier van posten/ranten die mij vaag aan iemand doet denken, vandaar dat ik dat dacht. Heeft met extase helemaal niks te makenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja natuurlijk CG.... iedereen die niet in extase raakt van een eigen woning is een kloon
Ah, maar in dat geval is je uitspraak dat ik zo cool heelmaal niet ben ook maar gelul in de ruimte, want waar de nick vandaan komt heb ik al eens een keer uitgelegd, en vrij recent nog aangegeven dat ie ergens anders op slaat dan wat gedaht wordt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:55 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Datzelfde ook voor jou koele kerel: begrijpend lezen en opletten......niet roeptoeteren zonder dat je een post goed gelezen hebt!
Dat is juist een verkeerde perceptie vriendje CGquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
Och, ik denk dat de wereld wel degelijk om geld draait.
Verfris mijn geheugen eens? Ik heb zoveel mensen zien ranten dus ik houd het niet allemaal meer bij.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, Xeno, daar ging het niet om, het gaat om de manier van posten/ranten die mij vaag aan iemand doet denken, vandaar dat ik dat dacht. Heeft met extase helemaal niks te maken
Speculeren op een erfenis.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gekregen geld? Sure, dat geld krijg ik ooit ja. Maar zelf niks bereikt, ach, je blijft maar ongefundeerde uitspraken doen, maar ik betaal gewoon zelf over mn eigen salaris, 52% belasting hoor. Ik denk dat ik het op eigen kracht niet zo heel slecht doe![]()
Nou, tel daar de andere zaken bij op, en dat maakt dat ik een uitspraak kan doen over mijn eigen situatie. Dan kun jij een hele rant afsteken, maar dat doet er niet toe. Ik kan prima mn eigen boontjes doppen, dat andere geld is alleen de icing on the cake.
Zoals ik in het begin al zei, maak je nou niet zo druk over mij, want dat heeft 1. geen zin en 2. je kent de feiten en dus mijn realiteit niet.
Och, ik denk dat de wereld wel degelijk om geld draait. Dit hele topic draait om geld, ik zie je alleen maar smijten met bedragen voor kamertjes en weet ik veel wat allemaal. Maar, nogmaals, echt, maak je niet druk over mij, want je windt je enorm op. Is nergens voor nodig, want ik slaap er toch niet slechter van, hoogstens jij, en dat zou zonde zijn toch?
We leven niet vroeger. We leven nu. En nu is de realiteit, dat je zonder geld niks kunt. Kun je leuk vinden, kun je niet leuk vinden, 't is toch zo. Vroeger deed je aan ruilhandel, nou, als je niks te ruilen hebt, heb je een probleem. Nu is het ruilmiddel geld. Als je geen geld hebt heb je een probleem, want alles kost geld.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is juist een verkeerde perceptie vriendje CG![]()
The best things in life are free. Vroeger konden mensen prima rondkomen zonder geld, het is juist dat onze hele maatschappij zo ingericht is dat geld noodzakelijk geworden is. Daarmee is geld het middel van slavernij geworden. Ik neem aan dat jij dat ook wel inziet, echter jij bent blij dat jij in een bevoorrechte positie verkeerd. Dat past dan wel weer bij je narcistische aard![]()
Maar goed... het leven draait niet om geld, dat is simpelweg wat de meeste mensen ervan gemaakt hebben.
Je moet wat meer je eigen adviezen over goed lezen etc ter harte nemen. Ik zeg altijd. Of je nou koopt of huurt. More power to you. Als je tevreden bent met hoe je woont, dan is het toch helemaal goed? Ik kijk op niemand neer, ik ben het alleen niet eens met sommige redeneringen hier.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:04 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Speculeren op een erfenis.
Icing on the cake.
Man man man wat ben jij een knobhead, niet te filmen.
En maar afgeven en minderwaardig doen tegen mensen die het wellicht minder hebben of een huurwoning bewonen.
Echt het arrogante druipt er vanaf bij je.
Jezelf maar veren in je reet blijven steken.
En hoe jij 52% belasting betaalt ( hence koele kerel heeft natuurlijk ook een topbaan ergens )
Mijn ontbijt komt omhoog.
Ik zie een omhooggevallen kereltje in maatpak voor me die het allemaal wel eens uit zal leggen en die tegen alles en iedereen loopt te patsen.
Ik zie bij koele kerel een trieste figuur die ( en hier komt de ober-knaller ) die werkelijk denkt dat hij bij zijn baas cq werkgever ONMISBAAR is!!!!!!!!!!!!
Hhaahahahahahahahahahahahhahaha voor jou 100 anderen vriend.
Maak je geen illusies.
Je bent een slaaf.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
We leven niet vroeger. We leven nu. En nu is de realiteit, dat je zonder geld niks kunt. Kun je leuk vinden, kun je niet leuk vinden, 't is toch zo. Vroeger deed je aan ruilhandel, nou, als je niks te ruilen hebt, heb je een probleem. Nu is het ruilmiddel geld. Als je geen geld hebt heb je een probleem, want alles kost geld.
Jij kunt niet leven van zonlicht alleen. Je zult toch moeten eten, je zult toch moeten wonen. Dat kost geld. Zo simpel is 't gewoon
Ehmmm... Spaarlamp... Er zijn legio mensen die een huis te koop hebben staan en er ondertussen niet meer wonen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:54 schreef thedarkpoet het volgende:
Lees eens terug wijsneus:
Tussen haakjes schreef ik daar ( ik woon er niet meer )
Jeugd...quote:Tja jeugd en begrijpend lezen.......moeilijk he??
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Je bent een slaaf.
Nu werken, 52% belasting betalen, een paar leuke dingen doen in je weinige prive-tijd, uiteraard wat patsen en dan: dan val je om en ga six feet under of de vlam erin.
Geld is een middel maestro GEEN DOEL!!!!
Ga eens een dag minder werken in de week en neem genoegen met wat minder salaris.
Lucht enorm op.
Ik verdien mijn geld met bijna niks doen vriend.....en nee ik wind me niet op, echt niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je moet wat meer je eigen adviezen over goed lezen etc ter harte nemen. Ik zeg altijd. Of je nou koopt of huurt. More power to you. Als je tevreden bent met hoe je woont, dan is het toch helemaal goed? Ik kijk op niemand neer, ik ben het alleen niet eens met sommige redeneringen hier.
Ik kan ook wel een karakterschets over jou maken, maar dat vind ik zo interessant niet. Wat je voor je ziet interesseert ook niet. Wederom, het gaat om realiteit.
Ik vind je overigens wel vermakelijk. En maar opwinden achter die PC, en maar gefrustreerde posts typen. Maar echt, ik heb daar geen last vanSteek die energie toch in wat anders joh
Spiegeltje spiegeltje aan de wand....quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:14 schreef thedarkpoet het volgende:
We're a virus with shoes & the experiment failed!!!
Kijk, als jij maar 8 uur per week werkt, dan zeg ik; more power to you. Dan heb jij dat goed voor elkaar , dus das tof. Ik heb toch het idee dat je je opwindt, of in ieder geval, je posts wijzen daarop. Dat is zonde.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:14 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Ik verdien mijn geld met bijna niks doen vriend.....en nee ik wind me niet op, echt niet.
Ik werk denk ik maximaal een uurtje of 8 per week en word daarvoor meer dan redelijk beloond.
Stress factor 0.000000
Als ik maar 1 persoon kan bereiken die er hetzelfde over denkt heb ik genoeg gewonnen.
Maar ik ben ook realist genoeg om te weten dat we en het systeem niet meer te redden zijn!!!
Ik blijf echter wel een omwenteling van gedachtes en ideeen proberen te bewerkstelligen.
Kijk eens rond.
Morgen bv, ga eens kijken in een supermarkt, een warenhuis, een winkelstraat.......bepakt en bezakt maaaaaaaaar DIE CHAGRIJNIGE KOPPEN ERBOVEN!!!!!!!!!
Daar zit het probleem!!!!!!!!!
Mensen zijn vergeten te leven en te genieten van kleine gratis zaken.
Jagen jagen jagen, ik ik ik ik............
Het spel is echter in de eindfase aangekomen.
Zoals een zeer wijs en grappig man ooit zei:
Hey ben het met je eens.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk, als jij maar 8 uur per week werkt, dan zeg ik; more power to you. Dan heb jij dat goed voor elkaar , dus das tof. Ik heb toch het idee dat je je opwindt, of in ieder geval, je posts wijzen daarop. Dat is zonde.
Het is simpel; ik ben gelukkig. Dus, ik ben blij. Ik maak me niet zo druk ergens om. Dat is mooi toch?
Als geld je niet boeit moet je inderdaad huren. Ik voel er echter niks voor om me de tering te werken voor een huisbaas, dus heb een veel goedkopere oplossing gezocht. (En gevondenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:22 schreef thedarkpoet het volgende:
Ik heb alleen geld niet als drijfveer en motivator.
Er stond ooit in de 90er jaren een artikel in de Kijk waarin een groep wetenschappers beweerde dat de mensheid minder dan 1% kan had om uiteindelijk te overleven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:14 schreef thedarkpoet het volgende:
Ja, grapjas, dus je hebt gewoon een 38 urige werkweek, das 2 uur minder dan ik. Waarom zeg je dan tegen mij dat ik eens een dag minder moet werken, je werkt zelf maar 2 uur minder dan ik. Of ja, je bent blijkbaar 38 aanwezig, waarvan je er 8 wat doet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:22 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Hey ben het met je eens.
En neuh ik werk officieel gewoon 38 uur per week........maar daarvan 8 uur dat ik werkelijk iets moet doen.
Nee ik maak me ook niet druk.
Ik heb alleen geld niet als drijfveer en motivator.
omdat je je zo op zit te winden denk ik dat je het wel kan gebruiken,quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, grapjas, dus je hebt gewoon een 38 urige werkweek, das 2 uur minder dan ik. Waarom zeg je dan tegen mij dat ik eens een dag minder moet werken, je werkt zelf maar 2 uur minder dan ik. Of ja, je bent blijkbaar 38 aanwezig, waarvan je er 8 wat doet.
Als ik dan toch op mn werk moet verschijnen, dan doe ik ook wat, anders gaat de tijd zo langzaam als ik maar naar buiten zit te kijjken
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Artimunor het volgende:
[..]
omdat je je zo op zit te winden denk ik dat je het wel kan gebruiken,
en dat we dan CG vrije forums hebben zou voor iedereen fijn zijn
win win
ja doe idd 8 uur per week echt iets ( if that ) wellicht nog wel minderquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, grapjas, dus je hebt gewoon een 38 urige werkweek, das 2 uur minder dan ik. Waarom zeg je dan tegen mij dat ik eens een dag minder moet werken, je werkt zelf maar 2 uur minder dan ik. Of ja, je bent blijkbaar 38 aanwezig, waarvan je er 8 wat doet.
Als ik dan toch op mn werk moet verschijnen, dan doe ik ook wat, anders gaat de tijd zo langzaam als ik maar naar buiten zit te kijjken
Dat is enkele miljarden jaren... Ik zie weinig kans dat de mensheid er over 100.000 jaar nog is! Tenslotte is (afhankelijk van wie de schatting doet) ruim 99% van alle soorten allang uitgestorven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:33 schreef Artimunor het volgende:
Er stond ooit in de 90er jaren een artikel in de Kijk waarin een groep wetenschappers beweerde dat de mensheid minder dan 1% kan had om uiteindelijk te overleven.
En dat was bekeken met als afgebakend gebied het moment dat onze zon op is.
dit is een aannamequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[quote]op zit te winden ook echt. Kun jij denken, maar ik wind me nietop. Gewoon, niet
![]()
dit is zeker een aannamequote:maakt niet of jij denkt van wel.
wederom een aannamequote:Lijkt me vervelend als je zo gefrustreerd wordt van iemand zn posts dat je dan dat soort uitspraken gaat doen.
toch ook echt weer een aanname, je zou je eigen post is terug moeten lezen...quote:Gelukkig heb ik dat niet
Mijn hemel, wat een oninspirerende kutbaan moet jij hebben. Dat spijt me oprecht voor jequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:22 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Hey ben het met je eens.
En neuh ik werk officieel gewoon 38 uur per week........maar daarvan 8 uur dat ik werkelijk iets moet doen.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een oninspirerende kutbaan moet jij hebben. Dat spijt me oprecht voor je
Ja, ik vind ook dat CC een eigen topic moeten openen zonder al die troep in dit topic!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Mee eens. CG heeft een enorme ego, en heeft blijkbaar bevestiging daarvan nodig door continu op een forum te roepen hoe geweldig hij wel niet is. Dat begint al met z'n nickname...
Ik zou zeggen, CG, open er een topic over, dan kan het hier gewoon over huisjes gaan.
Als hij maar 8 uur per week daadwerkelijk iets doet, komt het dan neer op bijna voltijd vakantie hebben. Ik weet het niet hoor, lijkt me nog steeds kut. Natuurlijk vind ik vakantie lekker, maar na een paar weken wil ik gewoon weer lekker wat *doen*.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
Zit wat in, tenzij je in die tijd lekker dingen voor jezelf kan doen. Dan is het niet zo heel erg verkeerd.
Helemaal niet kerel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een oninspirerende kutbaan moet jij hebben. Dat spijt me oprecht voor je
Nou vriend luister dat is het hem nou net:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
Zit wat in, tenzij je in die tijd lekker dingen voor jezelf kan doen. Dan is het niet zo heel erg verkeerd.
Zoals ik al zei: Dat je daarmee tevreden kunt zijn is ook een talentquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:33 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Helemaal niet kerel.
Zeer interessant kan ik je melden.
Ik hoef alleen zeer weinig arbeid te verrichten.
Ik doe daarom dan ook zo weinig mogelijk.
Heerlijk toch of?
Kom uitgerust thuis elke avond.
Beetje ouwehoeren op het werk, wat internet, 13 minuutjes rijden en er nog redelijk voor betaald worden.
Ik vind het heerlijk kan ik je zeggen.
Dat 60+ uur in de week werken en je de ballen uit de broek lopen voor een werkgever die je afdankt als hij geen euro meer aan je kan verdienen heb ik wel gezien.
Nee niet meer over The Dark Poet zijn kloten!
Wat ik moet doen doe ik echter zeer goed ( althans hoor ik van mijn leidinggevende ) en verder doe ik geen stap meer teveel.
Al doende leert men zegt men wel eens.
Daarom vind ik die gasten die denken onmisbaar te zijn op de zaak ook altijd zo intens treurig.
En als de ontslagrechtversoepeling doorgaat zijn we allemaal vogelvrij.
Een onbepaalde tijd contract stelt dan ook geen reet meer voor.
Leve de werkgevers!!!!!!
Ze keihard terug naaien hetzelfde zoals ze jou naaien.
Simpel.
Nog zoiets:
Had eens een baas waar het ook altijd en structureel overwerken was.
Een grote puinhoop dus.
" ja ja maar dan verdien je ook meer met je overuren " zei hij
Mijn antwoord:
" ik heb geld genoeg om rond te komen dus geen interesse, daarbij komt jij kan mijn vrije tijd niet betalen die is daarvoor veel te kostbaar ""
Mijn dagindeling is als volgt:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Aangezien de frustaties hier al de pan uit knallen, lijkt het me niet handig om mijn dagindeling erbij te zetten.
Dank je.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Dat je daarmee tevreden kunt zijn is ook een talent
Man naar mijn hart!!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn dagindeling is als volgt:
- wakker worden
- ontbijtje maken
- computer aan om te kijken of er al leven is op fok
- beetje rellen op fok
- beetje rondneuzen op wehkamp om te zien wat ik allemaal niet kan kopen op afbetaling
- beetje rellen op fok
- lunchen
- kijken op funda welke leuke huisjes er nu weer in de ramsj gaan
- beetje rellen op fok
- eitje bakken
- chatten met mijn vriendjes
- nog even een glaasje whisky drinken
- slapen![]()
Dat is het zo'n beetje... saai.. maar dat heb je nu eenmaal als je in de WSNP zit, dan heb je geen ambities meer want alles wat je verdient mag je inleveren bij de banksters
Oh de Emte nu 2 flessen Glenn Talloch voor 20 pleuros.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
- wakker worden
- ontbijtje maken
- beetje rellen op fok
- beetje rondneuzen op wehkamp om te zien wat ik allemaal niet kan kopen op afbetaling
- beetje rellen op fok
- lunchen
- beetje rellen op fok
- eitje bakken
- slapen![]()
Dat is het zo'n beetje... saai.. maar dat heb je nu eenmaal als je in de WSNP zit, dan heb je geen ambities meer want alles wat je verdient mag je inleveren bij de banksters
Nee nee geen kloon.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:02 schreef Whuzz het volgende:
Iets zegt me dat ik naar een conversatie van Xeno&Kloon zit te kijken...
Vanavond is het bieravondquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:54 schreef thedarkpoet het volgende:
Vanavond ff kijken......zit al sinds Dinsdagavond aan de wee drams
Schultenbrau kerel.......kom op man.......jij kan toch hopelijk ook wel fatsoenlijk bier kopen??quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vanavond is het bieravond
Schultenbrau jonge![]()
Als je hem goed koud zet is het prima pils hoorquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:07 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Schultenbrau kerel.......kom op man.......jij kan toch hopelijk ook wel fatsoenlijk bier kopen??
Anders kan je er altijd bij mij een paar komen drinken.
Nadeel van veel whisky op voorraad bij mij is altijd = dan gaat het ook razendsnel opquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je hem goed koud zet is het prima pils hoor![]()
Maar lauw drink ik hem ook gewoon op hoor![]()
Met een bijstandsuitkering kan je niet al te selectief zijn. Whisky heb ik nog genoeg in voorraad, in betere tijden flink in belegd
Dus eerst doe ik allemaal aannames, en vervolgens doe je zelf de aanname dat er iets achter moet zittenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:27 schreef Artimunor het volgende:
[..]
dit is een aanname
[..]
dit is zeker een aanname
[..]
wederom een aanname
[..]
toch ook echt weer een aanname, je zou je eigen post is terug moeten lezen...
je doet zo hard je best om je niet druk te maken dat er toch echt iets achter moet zitten.
om toekomstige psychische problemen te voorkomen zou ik als ik jou was is een psycholoog opzoeken.
heel hard posten hier helpt maar op de korte termijn
Nee, dat begint niet met mn nickname, want, voor de miljoenste keer ongeveer, mn nick slaat op een heel specifiek iets, waardoor iemand me ooit zo genoemd heeft. Niet op wat jij heel graag wil denken dat ie slaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Mee eens. CG heeft een enorme ego, en heeft blijkbaar bevestiging daarvan nodig door continu op een forum te roepen hoe geweldig hij wel niet is. Dat begint al met z'n nickname...
Ik zou zeggen, CG, open er een topic over, dan kan het hier gewoon over huisjes gaan.
Waarom zou je ze daar op moeten wijzen? Goed, je kunt zeggen 'denk er nog eens goed over na voor je je krabbel zet' maar verder hoef je niemand het handje vast te houden toch?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Lieve mensjes... CG is ondanks zijn beperkte blik een aanwinst voor deze reeks. Wie moet er anders de schaapjes wijzen op hun ondoordachte manier van handelen? Ik kan het immers niet alleen af.
Aan zijn karakterfouten moet hij natuurlijk wel blijven werken maar dat geld zo goed als zeker voor ieder mens
hahaha, ik kan deze post wel waarderen, dat 'beetje rellen op fok' ook echtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
- wakker worden
- ontbijtje maken
- beetje rellen op fok
- beetje rellen op fok
- lunchen
- beetje rellen op fok
- eitje bakken
- slapen![]()
Protect the sheeple from the wolvesquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je ze daar op moeten wijzen? Goed, je kunt zeggen 'denk er nog eens goed over na voor je je krabbel zet' maar verder hoef je niemand het handje vast te houden toch?
Omdat die mensen niet snapten wat ze tekenden en dat een uitstekende basis vonden om vooral hun krabbel te zettenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb een issue met criminele banksters die miljoenen mensen tot slaaf gemaakt hebben en daar gewoon mee weg kunnen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |