abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118122177
Ik vrees serieus dat als de melkkoetjes niet meer voldoende melk leveren ze gewoon naar het slachthuis worden gebracht -O-

Niet allemaal tegelijk natuurlijk maar gewoon in een dusdanig tempo dat de wolven voldoende hun honger weten te stillen :|W

Arme melkkoetjes :'( *

* formerly known as 'schaapjes'
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 13:04:57 #177
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118122398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:31 schreef Artimunor het volgende:

[..]

denk je dat ie die zelf bedenkt?
ik hoor Xeno, als hij niet verwikkeld is in inter-forumnezische-actie best vaak dingen echo-en die beweerd worden door bekende financieel analisten die werken of leiding geven bij grote financiele instellingen.

dat je daar misschien bang voor bent, of dat je graag wil dat je huis toch in een paar jaar verdubbelt moet je niet tussen jezelf en jou observatie van de werkelijkheid laten staan, dat doen al veel te veel mensen...
Is dat stokpaardje weer hoor. Vertel nou eens, hoe moet ik daar 'bang' van zijn als ik gewoon in mijn huis woon en mn hypotheek netjes betaal (en aflos)? Dat meer waard worden, daar hoop je alleen maar op als je wil speculeren, niet als je simpelweg wil wonen.

Dus vertel eens: als de werkelijkheid is dat je je hypotheek etc netjes betaald en je wil gewoon lekker wonen, wat is er dan een ramp? waar moet je dan bang voor zijn? Want je kunt 't wel roepen, maar wat is daar dan je/jullie onderbouwing voor?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118122826
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Een van de eigenschappen van recessie is dat het tijdelijk is en gezien we al even aan het rommelen zijn zal het geen 10 jaar meer duren. Het is redelijk aannemelijk dat we ergens rond het diepste punt zitten en weer gaan herstellen.

De huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen aangezien er amper nieuwbouw projecten zijn en er dus oplopende woningnood is. Door dat we 'crisis moe' worden denk ik niet dat de beperking van de hypotheekrente de huizenmarkt veel gaat beïnvloeden. Dat komt echt niet meer als een verrassing en we kunnen beter nu door die zure appel heen bijten dan bij een herstelde markt. Sowieso krijgen we dan ook weer andere compensaties als lage overdracht en lagere belastingschalen.

Oftewel niet zo negatief! Een serieuze component van een crisis is het sentiment dat leeft.
Wat heb jij gesnoven???
Geef mij daar ook wat van.
Sprookjespoeder????

Het diepste punt bereikt?????
Whoehahahhahahahahahahahahaahahaha het gaat nu pas echt beginnen!!!!

En de huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen???????????????????????
Droom lekker verder kerel.
Huizen moet nog minimaal 50% vanaf.
Oh ja en de vastgoed bubble knal moet nog komen.

Open your third eye

Welcome to the real world

Samenvattend: Alles geht den bach runter und wir gehen mit
pi_118122888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dream on... de recessie is namelijk nog niet eens begonnen imo.
Het stimuleringsbeleid dat overheden hebben gevoerd heeft vrijwel niets opgeleverd behalve nog hogere staatsschulden.

Momenteel gaat het afbraakbeleid in het bedrijfsleven gewoon door, de aandeelhouder moet immers rendement blijven maken.

[..]

Woningnood :? Zie jij mensen in een doos onder de brug leven? Ik niet!
De woningnood bestaat niet, die is gewoon ingebeeld. De zogenaamde schaarste is vooral de wens van mensen om een eigen huis te bezitten dat binnen hun droomplaatje past. Grondspeculanten, geholpen door de overheden hebben daar jarenlang goed misbruik van kunnen maken.
Nu de banksters het feestje niet langer kunnen financieren is de koek voorlopig op en zullen de prijzen nog minstens 10 jaar lang blijven dalen *O*

[..]

Ik ben helemaal niet negatief, never waste a good crisis ^O^

Eindelijk vallen alle lutsers en nutteloze mannetjes en vrouwtjes door de mand, hopelijk gaan ze niet in een hoekje zitten grienen maar gaan ze eindelijk eens wat zinvols doen met hun leven :Y
Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!
Dit is nog maar het begin............wacht maar eens af......na de USA Elections.
Tick tock tick tock tick tock
pi_118123297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:18 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!
Dit is nog maar het begin............wacht maar eens af......na de USA Elections.
Tick tock tick tock tick tock
Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.

Zodra de kritische massa van non believers is gevormd kan het heel hard gaan. Als er maar een paar mensen in de keten stoppen met het accepteren van fiat als betaling voor grondstoffen dan zakt het hele kaartenhuis in. Sadam en Khadaffi moesten niet voor niets het veld ruimen, hoe durfden zij de petro dollar ter discussie te stellen.

De enige uitweg is een globale kwijtschelding van schulden maar die zal ook gepaard gaan met het verlies van onze riante en bevoorrechte positie in het wereldtoneel. Een ongekend verlies van welvaart zal ons deel zijn en het zal zeer grote maatschappelijke consequenties hebben. Interessant zal het in ieder geval wel worden :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118123534
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.

Zodra de kritische massa van non believers is gevormd kan het heel hard gaan. Als er maar een paar mensen in de keten stoppen met het accepteren van fiat als betaling voor grondstoffen dan zakt het hele kaartenhuis in. Sadam en Khadaffi moesten niet voor niets het veld ruimen, hoe durfden zij de petro dollar ter discussie te stellen.

De enige uitweg is een globale kwijtschelding van schulden maar die zal ook gepaard gaan met het verlies van onze riante en bevoorrechte positie in het wereldtoneel. Een ongekend verlies van welvaart zal ons deel zijn en het zal zeer grote maatschappelijke consequenties hebben. Interessant zal het in ieder geval wel worden :)
Het systeem is kapot en beyond repair.
Het is heel erg simpel en eenvoudig:

Een systeem kan niet EEUWIG groeien.
Meer meer meer meer meer meer = onmogelijk.

Amused To Death = Lord Roger Waters

Bekijk de aap op de hoes even voor zijn tv zittend.
Comfortably numb, afgestompt en murw gebeukt.

Het is over....
pi_118123949
Drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, mensen.
pi_118124651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Wat heb jij gesnoven???
Geef mij daar ook wat van.
Sprookjespoeder????

Het diepste punt bereikt?????
Whoehahahhahahahahahahahahaahahaha het gaat nu pas echt beginnen!!!!

En de huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen???????????????????????
Droom lekker verder kerel.
Huizen moet nog minimaal 50% vanaf.
Oh ja en de vastgoed bubble knal moet nog komen.

Open your third eye

Welcome to the real world

Samenvattend: Alles geht den bach runter und wir gehen mit
Zal een heel simpel voorbeeldje pakken om een van de huidige luchtbellen te beschrijven:

In Januari 1990 kocht ik mijn 1e huis voor 103.000 gulden.
Datzelfde huis staat nu te koop ( ik woon er niet meer ) voor.......229.000 euris!!!!!!!!!
Dat is meer dan 500.000 oude florijnen.....een stijging van meer dan 500%
Mijn loon is geen 500% gestegen hoor.

The party is over now the party is over now
pi_118124853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:45 schreef michaelHD9 het volgende:
Drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, mensen.
Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 14:21:32 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_118125488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat. :+
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je? :+
pi_118126013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:21 schreef CoolGuy het volgende:
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je? :+
Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 14:44:01 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_118126332
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren :')
pi_118129464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren :')
Hebben ze jou dan nooit geleerd dat je alleen moet beleggen met geld dat je kan missen :D

Voor veel mensen is hun belegging tevens hun woning en zouden ze daar hun woonlasten mee kunnen verrekenen. (huurschuld noemt BVZ dat). Echter dan moeten die beleggers niet gaan mekkeren als blijkt dat ze vast komen te zitten aan hun belegging.

De klacht dat 'het huizentreintje' stil staat komt dan eigenlijk ook alleen maar van de mannetjes en vrouwtjes die hun doekoes verdienen met de verkoop van kaartjes voor het treintje. Maar wie zegt dat mensen in een rijdende huizentrein moeten wonen? Wat is er mis met een wagon die gewoon stilstaat :?
pi_118132005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor veel mensen is hun belegging tevens hun woning en zouden ze daar hun woonlasten mee kunnen verrekenen. (huurschuld noemt BVZ dat).
Je hebt weer niet goed opgelet.

Stel dat je 680,- per maand aan huur betaald, en je huur stijgt jaarlijks met 2%, dan moet je in 30 jaar totaal ruim 331.000,- betalen. In 40 jaar 493K en in 50 jaar 757K

Dat noem ik een huurschuld. :Y
pi_118132092
@BVZ: schuld is direct opeisbaar, huur voor in de toekomst niet :)

quote:
Goede baan is vaak niet genoeg meer

Veel mensen met middeninkomens komen in grote financiële problemen. Het aantal hoogopgeleiden met een baan of eigen huis dat een beroep doet op schuldsanering, of zelfs failliet gaat, neemt snel toe.

Voor het eerst had vorig jaar meer dan de helft van het aantal schuldenaren een betaalde baan, schrijft Het Parool. Een historische omwenteling, aldus de Nederlandse Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK): „die trend heeft zich in 2012 doorgezet. We hebben nog geen harde cijfers voer het afgelopen jaar maar iedereen in de branche heeft het erover.”
Uit onderzoek van de NVVK blijkt dat mensen met middeninkomens door verlies van werk en/of hypotheekschulden in problemen komen. Twee tot drie van de tien mensen in de schuldhulpverlening hebben een eigen huis.

bron: Telegraaf
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP :Y
pi_118132269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.

quote:
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP :Y
Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleemgevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.
pi_118132663
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.

Ho... ho... ik betaal lekker niks hè... dat laat ik de slaafjes doen die hard moeten werken voor hun schulden bij de banksters :{w

Mijn huur betaal ik per maand vooruit, dus mijn huurschuld is eigenlijk een huurkrediet :7

En als het me niet meer zint dan ga ik lekker weg.... de vrijheid om te gaan en staan waar ik maar wil _O_

Dat is nu de kracht van huren *O*

quote:
Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleem gevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.
Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch? Onder die huurders zitten heel veel mensen met een slecht betaalde baan en/of een uitkering.

Onder de kopers zitten denk ik relatief veel jonge mensen want de oudjes hebben meestal significant lagere hypotheekschulden en dus lage lasten.

Ik hoor maar heel weinig mensen met een minimaal inkomen klagen over de woonlasten.... maar kopers met een tophypohteek raken meteen in paniek bij het horen van de aanvraag voor de ontslagvergunning :Y

'Maar hoe betaal ik dan mijn hypotheek :'( '

Ga gewoon de WSNP in.... even door de zure appel heen bijten maar daarna ben je weer zo vrij als een vogeltje ^O^
pi_118132748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
En als het me niet meer zint dan ga ik lekker weg.... de vrijheid om te gaan en staan waar ik maar wil _O_

Dat is nu de kracht van huren *O*
Nee, dan ga je naar het volgende huurhuis. Waarvan de huur zeer waarschijnlijk hoger ligt dan wat je nu huurt.

quote:
Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch?
Om te beginnen ik alvast niet. :D
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 17:20:37 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_118133211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.

Maar als je geen spaargeld hebt ben je hoe dan ook niet goed bezig natuurlijk.
pi_118135471
Bij de WSNP raak je toch ook je opgebouwde pensioen kwijt?
pi_118137696
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij de WSNP raak je toch ook je opgebouwde pensioen kwijt?
Welk pensioen? Ik doe niet aan pensioenopbouw.... verzekeraars zijn nl. net zulke kleptocraten als banksters.

Koopt geen financiele producten!!!

Gewoon AOW is voldoende en voor de rest spaar je in goud, is moeilijk te traceren voor schuldeisers 8-)
pi_118137933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.

Maar als je geen spaargeld hebt ben je hoe dan ook niet goed bezig natuurlijk.
Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de hand :)

Als je een tophypotheek hebt.... tja... dan is het zuur.
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 19:46:11 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_118139542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de hand :)

Als je een tophypotheek hebt.... tja... dan is het zuur.
Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.
pi_118139617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.
Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 19:49:27 #200
16180 crew  CoolGuy
pi_118139733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?
Werkelijk geen enkel idee. Maakt me ook geen fluit uit, want dat is het probleem van die lui. Zolang ik dat gedoe maar niet heb. Ja, dat is egoistisch, maar ook dát boeit me niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')