Is dat stokpaardje weer hoor. Vertel nou eens, hoe moet ik daar 'bang' van zijn als ik gewoon in mijn huis woon en mn hypotheek netjes betaal (en aflos)? Dat meer waard worden, daar hoop je alleen maar op als je wil speculeren, niet als je simpelweg wil wonen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:31 schreef Artimunor het volgende:
[..]
denk je dat ie die zelf bedenkt?
ik hoor Xeno, als hij niet verwikkeld is in inter-forumnezische-actie best vaak dingen echo-en die beweerd worden door bekende financieel analisten die werken of leiding geven bij grote financiele instellingen.
dat je daar misschien bang voor bent, of dat je graag wil dat je huis toch in een paar jaar verdubbelt moet je niet tussen jezelf en jou observatie van de werkelijkheid laten staan, dat doen al veel te veel mensen...
Wat heb jij gesnoven???quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Een van de eigenschappen van recessie is dat het tijdelijk is en gezien we al even aan het rommelen zijn zal het geen 10 jaar meer duren. Het is redelijk aannemelijk dat we ergens rond het diepste punt zitten en weer gaan herstellen.
De huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen aangezien er amper nieuwbouw projecten zijn en er dus oplopende woningnood is. Door dat we 'crisis moe' worden denk ik niet dat de beperking van de hypotheekrente de huizenmarkt veel gaat beïnvloeden. Dat komt echt niet meer als een verrassing en we kunnen beter nu door die zure appel heen bijten dan bij een herstelde markt. Sowieso krijgen we dan ook weer andere compensaties als lage overdracht en lagere belastingschalen.
Oftewel niet zo negatief! Een serieuze component van een crisis is het sentiment dat leeft.
Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dream on... de recessie is namelijk nog niet eens begonnen imo.
Het stimuleringsbeleid dat overheden hebben gevoerd heeft vrijwel niets opgeleverd behalve nog hogere staatsschulden.
Momenteel gaat het afbraakbeleid in het bedrijfsleven gewoon door, de aandeelhouder moet immers rendement blijven maken.
[..]
WoningnoodZie jij mensen in een doos onder de brug leven? Ik niet!
De woningnood bestaat niet, die is gewoon ingebeeld. De zogenaamde schaarste is vooral de wens van mensen om een eigen huis te bezitten dat binnen hun droomplaatje past. Grondspeculanten, geholpen door de overheden hebben daar jarenlang goed misbruik van kunnen maken.
Nu de banksters het feestje niet langer kunnen financieren is de koek voorlopig op en zullen de prijzen nog minstens 10 jaar lang blijven dalen
[..]
Ik ben helemaal niet negatief, never waste a good crisis![]()
Eindelijk vallen alle lutsers en nutteloze mannetjes en vrouwtjes door de mand, hopelijk gaan ze niet in een hoekje zitten grienen maar gaan ze eindelijk eens wat zinvols doen met hun leven
Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:18 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen hier die het volkomen begrijpt!
Dit is nog maar het begin............wacht maar eens af......na de USA Elections.
Tick tock tick tock tick tock
Het systeem is kapot en beyond repair.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goed bekeken is de reden dat het monetaire stelsel nog niet ingestort is te danken aan mensen als jpjedi. Die geloven nog steeds in de koopkracht van het fiat geld dat in ongelimiteerde hoeveelheden misbruikt word om de schaapjes helemaal kaal te scheren.
Zodra de kritische massa van non believers is gevormd kan het heel hard gaan. Als er maar een paar mensen in de keten stoppen met het accepteren van fiat als betaling voor grondstoffen dan zakt het hele kaartenhuis in. Sadam en Khadaffi moesten niet voor niets het veld ruimen, hoe durfden zij de petro dollar ter discussie te stellen.
De enige uitweg is een globale kwijtschelding van schulden maar die zal ook gepaard gaan met het verlies van onze riante en bevoorrechte positie in het wereldtoneel. Een ongekend verlies van welvaart zal ons deel zijn en het zal zeer grote maatschappelijke consequenties hebben. Interessant zal het in ieder geval wel worden
Zal een heel simpel voorbeeldje pakken om een van de huidige luchtbellen te beschrijven:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven???
Geef mij daar ook wat van.
Sprookjespoeder????
Het diepste punt bereikt?????
Whoehahahhahahahahahahahahaahahaha het gaat nu pas echt beginnen!!!!
En de huizenmarkt zal zich vermoedelijk sneller herstellen???????????????????????
Droom lekker verder kerel.
Huizen moet nog minimaal 50% vanaf.
Oh ja en de vastgoed bubble knal moet nog komen.
Open your third eye
Welcome to the real world
Samenvattend: Alles geht den bach runter und wir gehen mit
Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:45 schreef michaelHD9 het volgende:
Drank en drugs maken meer kapot dan je lief is, mensen.
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik het voorzichtig inschat komt je waarschuwing een paar jaartjes te laat.
Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:21 schreef CoolGuy het volgende:
Al, gezien vanuit 2012, 22 jaar, minimaal, bedoel je?
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculerenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maximaal. Rond dat tijdstip was er (kennelijk) nog enige vorm van common sense aanwezig.
Hebben ze jou dan nooit geleerd dat je alleen moet beleggen met geld dat je kan missenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren
Je hebt weer niet goed opgelet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor veel mensen is hun belegging tevens hun woning en zouden ze daar hun woonlasten mee kunnen verrekenen. (huurschuld noemt BVZ dat).
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNPquote:Goede baan is vaak niet genoeg meer
Veel mensen met middeninkomens komen in grote financiële problemen. Het aantal hoogopgeleiden met een baan of eigen huis dat een beroep doet op schuldsanering, of zelfs failliet gaat, neemt snel toe.
Voor het eerst had vorig jaar meer dan de helft van het aantal schuldenaren een betaalde baan, schrijft Het Parool. Een historische omwenteling, aldus de Nederlandse Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK): „die trend heeft zich in 2012 doorgezet. We hebben nog geen harde cijfers voer het afgelopen jaar maar iedereen in de branche heeft het erover.”
Uit onderzoek van de NVVK blijkt dat mensen met middeninkomens door verlies van werk en/of hypotheekschulden in problemen komen. Twee tot drie van de tien mensen in de schuldhulpverlening hebben een eigen huis.
bron: Telegraaf
Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ: schuld is direct opeisbaar, huur voor in de toekomst niet
Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleemgevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.quote:Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP
Ho... ho... ik betaal lekker niks hè... dat laat ik de slaafjes doen die hard moeten werken voor hun schulden bij de bankstersquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt het noemen hoe je het wilt, maar betalen zul je. Geen prettig vooruitzicht als je het mij vraagt.
Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch? Onder die huurders zitten heel veel mensen met een slecht betaalde baan en/of een uitkering.quote:Och huurders/kopers is ongeveer 50/50. Bij de probleem gevallen is het echter 70-80% huurders tegen 20-30% kopers.
Nee, dan ga je naar het volgende huurhuis. Waarvan de huur zeer waarschijnlijk hoger ligt dan wat je nu huurt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
En als het me niet meer zint dan ga ik lekker weg.... de vrijheid om te gaan en staan waar ik maar wil![]()
Dat is nu de kracht van huren
Om te beginnen ik alvast niet.quote:Maar kopers hebben allemaal een goed betaalde baan toch?
Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@BVZ: schuld is direct opeisbaar, huur voor in de toekomst niet
[..]
Het kan de minder slimme/draagkrachtige CG's van deze wereld ook overkomen..... de WSNP
Welk pensioen? Ik doe niet aan pensioenopbouw.... verzekeraars zijn nl. net zulke kleptocraten als banksters.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij de WSNP raak je toch ook je opgebouwde pensioen kwijt?
Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de handquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Als je je huis uit moet wordt je huis verkocht tegen executiewaarde. Als je het gat tussen de executiewaarde en je hypotheek niet kunt betalen heb je een probleem inderdaad. Volledig mee eens. Maar als je aflost wordt je hypotheek eens lager dan de executiewaarde. Is dat nog niet het geval, dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt om dat verschil op te vangen en je resterende schuld af te betalen. Heb je dat niet, ja, dan heb je een probleem ja.
Maar als je geen spaargeld hebt ben je hoe dan ook niet goed bezig natuurlijk.
Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je geen tophypotheek hebt dan heb je over het algemeen NHG. Als jij bij dreigende problemen direct aan de bel trekt en de richtlijnen van de NHG opvolgt is er niks aan de hand
Als je een tophypotheek hebt.... tja... dan is het zuur.
Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen hebben daar zelf voor gekozen, dus ja, eigen schuld dikke bult.
Werkelijk geen enkel idee. Maakt me ook geen fluit uit, want dat is het probleem van die lui. Zolang ik dat gedoe maar niet heb. Ja, dat is egoistisch, maar ook dát boeit me nietquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoeveel % van de hypotheken zou zonder NHG garantie zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |