Agree, ik heb geen enkele medelijden met figuren die laks met hun financiële situatie omgaan en zich kwetsbaar maken terwijl dat nergens voor nodig is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Werkelijk geen enkel idee. Maakt me ook geen fluit uit, want dat is het probleem van die lui. Zolang ik dat gedoe maar niet heb. Ja, dat is egoistisch, maar ook dát boeit me niet
Nou, dat kan nog wel ingewikkeld zijn, maar dan zoek je daar iemand voor. Als dat niet lukt, dan moet je overwegen om t maar niet doen, je praat niet over een paar tientjes die je leent.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Agree, ik heb geen enkele medelijden met figuren die laks met hun financiële situatie omgaan en zich kwetsbaar maken terwijl dat nergens voor nodig is.
Hoe fucking moeilijk is het om risico's in kaart te brengen en te kijken hoe je deze het best kan afdekken.
Iedereen kan een basis analyse maken en daarop acteren. Vaak is men gewoon te lui, te passief of steekt men liever het hoofd in het zand.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat kan nog wel ingewikkeld zijn, maar dan zoek je daar iemand voor. Als dat niet lukt, dan moet je overwegen om t maar niet doen, je praat niet over een paar tientjes die je leent.
Dat gaat veelal vanzelf als je voor een ander werkt in loondienst of via een uitzendbureau... Dat heb je toch weleens gedaan? Misschien kan je dat laten uitbetalen en daarvan de boete betalen en wat dukaten kopenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Welk pensioen? Ik doe niet aan pensioenopbouw.... verzekeraars zijn nl. net zulke kleptocraten als banksters.
Koopt geen financiele producten!!!
Gewoon AOW is voldoende en voor de rest spaar je in goud, is moeilijk te traceren voor schuldeisers![]()
Dat ben ik met je eens. Sterker nog, als de conclusie is dat je:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Iedereen kan een basis analyse maken en daarop acteren.
Je hoort weleens verhalen van figuren die niet eens weten wat voor hypotheek ze hebben
van de rente op de schulden toch??quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:05 schreef CoolGuy het volgende:
Xeno, als je niet werkt, en je regelmatig rood staat, van welk geld wil je dan in hemelsnaam goud kopen.
Als je rood staat moet je daar rente over betalen, die rente KRIJG je niet, maar dat snap je wel lijkt me?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van de rente op de schulden toch??
Misschien moet ik dat maar eens even checken dan, extra dukaten kan nooit kwaad met de komende systeemcrashquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat gaat veelal vanzelf als je voor een ander werkt in loondienst of via een uitzendbureau... Dat heb je toch weleens gedaan? Misschien kan je dat laten uitbetalen en daarvan de boete betalen en wat dukaten kopen
Jij staat toch ook rood op je huis en krijgt daar geld voor? Kan je beter dukaten voor kopenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je rood staat moet je daar rente over betalen, die rente KRIJG je niet, maar dat snap je wel lijkt me?
maar jij hebt geen huis en krijgt daar geen geld voor. Jij staat rood op je rekening (zeg je) en moet daar rente over betalen. Je zit gewoon te trollen man, je snapt ook heus wel dat de bank je geen geld GEEFT omdat jij rood staatquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij staat toch ook rood op je huis en krijgt daar geld voor? Kan je beter dukaten voor kopen![]()
Ik stond ook maar iets van 15 euro rood hoor. Niet echt shocking toch?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
maar jij hebt geen huis en krijgt daar geen geld voor. Jij staat rood op je rekening (zeg je) en moet daar rente over betalen. Je zit gewoon te trollen man, je snapt ook heus wel dat de bank je geen geld GEEFT omdat jij rood staat
Dus nogmaals de vraag, van welk geld koop jij goud als jij meerdere rekeningen hebt waar je zo af en toe rood op staat omdatje 'creatief' moet zijn om rond te komen (wederom, zeg je zelf) ?
15 euro is niet shocking nee.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik stond ook maar iets van 15 euro rood hoor. Niet echt shocking toch?
De bank geeft geen geld, dat doet de fiscus. Die vind dat als je rood staat voor een huis je wel een extratje verdient hebt![]()
Zwijgen is goud hequote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:49 schreef CoolGuy het volgende:
De stilte is veelzeggend.
Ik ga van het weekend dus wel goud kopen, witgoud dan wel.
True. tenzij je zwijgt omdat je wel weet dat je er geen antwoord op hebt dat ergens op slaat. Dan is 't meer een zwaktebodquote:
Ik zat even te kletsen met een vriendinquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True. tenzij je zwijgt omdat je wel weet dat je er geen antwoord op hebt dat ergens op slaat. Dan is 't meer een zwaktebod
oh je reageerde wel, my bad. Ik was nu ook laat, ik moest mn bitje vullen met whitening gel (ja, echtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zat even te kletsen met een vriendin![]()
Goud koop je gewoon in china, koop je van die baartjes die verguld zijn of Wolfraam bevatten![]()
Het echte spul is namelijk heul erg duur![]()
In geval TSHTF maakt dat niet uit, de meeste schaapjes letten nu ook al niet goed op
En als die nou niet komt?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat maar eens even checken dan, extra dukaten kan nooit kwaad met de komende systeemcrash
Dan ruil ik ze om voor fiat indien ik het nodig heb.quote:
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zijn dat ie baalt dat ie dat huis niet heeft verkocht voor dat bedrag en dus (veel) meer winst had kunnen maken dan ie nu gedaan heeft? Wat is toch die obsessie van mensen met speculeren
oh maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Helemaal niet zelfs. Het zijn juist de huurders die vooral niet willen kopen (zeggen ze). Ze zijn verkocht om wat voor reden dan ook...mkay.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:32 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!
Ik kocht mijn eerste huis in 1990.
Mijn tweede huis kocht ik in 1994.
Beide zijn simpelweg verkocht om wat voor reden dan ook.
Nu woon ik in een zeer ruim bijna nieuw huurhuis.
Niks mis mee.
Wat ik wil zeggen is:
Een " eigen " huis en de gedachte dat je een " eigen " woning met hebben is onzin!!!
En daarbij komt ( wat ik altijd zeg als er weer een komt zwammen over zijn " eigen " huis ):
VAN WIE HEB JIJ HET DAN GELEEND???????????
Een " eigen " huis is onzin.
Een bijna heilige gedachte hier in dit verhufterde kikkerlandje.
Zolang je nog een hypo hebt lopen bij de bankenmaffia is er NIKS van jou!
Als je jong bent ( wat jij denk ik bent, let wel ik denk dat ) heb je een zak vol idealen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
oh maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Helemaal niet zelfs. Het zijn juist de huurders die vooral niet willen kopen (zeggen ze). Ze zijn verkocht om wat voor reden dan ook...mkay.
Zolang ik netjes aflos (en dat doe ik), mn hypotheek betaal dus, is er niks aan 't handje. Als je daar nog een hoop spaargeld achter zet en nog een hoop ander geld, en dan kom ik tot de conclusie dat ik in een meer dan gezonde situatie zit.
Je lijkt nogal gefrustreerd (let wel, LIJKT, ik weet niet of t zo is), en je gebruikt ontzettend veel leestekens. Ik denk dat je dat doet om je punt kracht bij te zetten, maar dat lukt dus niet. Doe nou maar gewoon rustig, ik lig er niet wakker van of jij in een koophuis woont of in een huurhuis. In beide gevallen, more power to you. Ik stel voor dat jij je over anderen ook niet zo druk maakt
Daar ben ik ook bang voor, en dat blijkt ook uit historische grafieken in Nederland: dalen duurt minstens net zo lang als stijgen! Zo blijft een snelle correctie uit, en duurt het heel lang voor we uit de crisis zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:02 schreef thedarkpoet het volgende:
Huizenprijzen gaan nog jarenlang zakken zakken zakken ( moet nog de helft vanaf )
Banken willen wel doorgaan met het tot oneindige proporties opblazen van de zeepbel maar daar krijgen ze de financiering niet voor rond. Het geld is simpelweg op.... Bummerquote:'Banken willen geen geld meer uitlenen'
door Bernard Vogelsang
AMSTERDAM - HYPOTHEKEN De banken zijn doorgeslagen in hun hypotheekverstrekking. Zij zijn zo streng geworden dat het soms lijkt alsof zij geen geld meer willen uitlenen.
Dat stelt de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond legde onlangs 23 hypotheekaanbieders het geval voor van een werkloos geworden huiseigenaar. Hij heeft moeite met het betalen van zijn hypotheeklasten en wil daarom verhuizen naar een goedkopere woning, die wel betaalbaar voor hem is.
Van de 23 geraadpleegde hypotheekverstrekkers weigeren 13 mee te werken aan deze oplossing, die overigens ook in het belang van de bank zelf is. Tot de weigeraars behoren Delta Lloyd, ING en Rabobank-dochter Obvion. De overige tien financiële dienstverleners, waaronder ABN Amro, Aegon, Rabobank en SNS Bank, geven aan alleen 'bij uitzondering' er over te willen nadenken.
Vreemde redenering
De meeste banken geven als reden voor hun strenge opstelling dat het nieuwe inkomen van de werkloze man te laag is om aan de hypotheeknormen van de Autoriteit Financiële Markten te voldoen. Maar volgens directeur Bart Combée van de Consumentenbond is dat 'een vreemde redenering'.
"Het risico voor de bank daalt als de man erin slaagt om zijn dure woning voor een goedkopere te verruilen. Zijn lasten gaan omlaag, dus stijgt de kans dat hij de hypotheek netjes kan blijven betalen", benadrukt Combée. "De alternatieven, namelijk dat hij in zijn te dure huis moet blijven wonen of hij dat huis gedwongen moet verkopen, zijn in niemands belang."
Het onderzoek staat in de Geldgids van de Consumentenbond die vandaag verschijnt.
bron: Telegraaf
Kijk eens rond op Funda, kijk eens in de kranten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, en dat blijkt ook uit historische grafieken in Nederland: dalen duurt minstens net zo lang als stijgen! Zo blijft een snelle correctie uit, en duurt het heel lang voor we uit de crisis zijn.
Dan heb ik liever dat het systeem in 1 keer inklapt, degenen die gegokt en verloren hebben de klappen krijgen, en we daarna de boel weer op kunnen bouwen.
En weer heb je het bij het rechte eind kerel!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken willen wel doorgaan met het tot oneindige proporties opblazen van de zeepbel maar daar krijgen ze de financiering niet voor rond. Het geld is simpelweg op.... Bummer
Onze eigen locale Freudquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:07 schreef michaelHD9 het volgende:
En weer ontopic, bij het lezen van dit artikel moest ik heel erg aan de welhaast compulsieve bijdragen van een aantal contribuanten aan dit topic denkenVoor de mensen met een vereenvoudigd mensbeeld: onder zowel de haussers als de baissers
http://www.humo.be/humo-a(...)lsmaar-gekker-worden
Maak er dan woningen van die zijn zo verhuurdquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:28 schreef thedarkpoet het volgende:
http://www.poortvanveghel.nl/html/nogtehuur.aspx
Hier nog zo een illusie, een sprookje bedacht door de vastgoed-maffia.
" wees er snel bij, ze gaan als warme broodjes, daag ons uit!!!! ""
Staat er al een paar jaar en:
2 complete torens staan totaal leeg + daarbij nog een groot aantal andere ruimtes.
Geen hond die het wil en kan betalen.
En dit is slechts een van de vele voorbeelden.
De vastgoed-bubble..............tik tok tik tok tik tok.......kaboem
Neuh, ik leef niet in schijnzekerheid, knul. Je hebt geen idee van mijn financiele situatie. Ik wel. Daarom kan ik die uitspraak doen. Het maakt mij niet uit wat jij gelooft of niet, dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is wat voor mij realiteit is. Die realiteit ken jij niet, maar ik wel, dus nogmaals, maak jij je vooral niet druk over mij, want dat is helemaal nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:02 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Als je jong bent ( wat jij denk ik bent, let wel ik denk dat ) heb je een zak vol idealen.
Naarmate je ouder begint te worden kom je er achter dat die zak veel en veel te zwaar is.
Veel idealen blijken dan illusies.
Een " eigen " huis hebben word er hier vanaf jonge leeftijd in gedrild.
Heb je een eigen huis en een baan met wat zekerheid ( die bestaan helaas niet meer ) en ben je getrouwd of in een relatie is er weinig aan de hand met een koophuis en hypo.
Heb je echter na 2000 een huis gekocht op 2 inkomens en de baan gaat verloren of er komt een relatiebreuk tja.........
In een meer gezonde situatie zeg je?
Nee......je leeft in schijn zekerheid kerel.
Een tegenslag en je kaartenhuis stort in elkaar en je blijft met mega-schulden zitten.
Kijk eens rond overal in Nederland, steden en dorpen.
Kijk eens naar de TE KOOP en TE HUUR borden!!!!
Als paddestoelen komen ze tevoorschijn.
Het is over en sluiten maat.
Moest zo ongelooflijk lachen gisteren.
Langs de snelweg weer eens een compleet nieuw kantorenpand neergezet.
2 torens.
Daarvoor 2 levensgrote borden met daarop:
TE HUUR kantooruimte vanaf 1350m2.........WEES ER SNEL BIJ, ZE GAAN ALS WARME BROODJES.
DAAG ONS UIT.
Met daarbij een 06 nummer.
Dan kan mijn dag niet meer kapot
Zoveel humor kan een mens niet verdragen.
Geen hond die nog belt en daar wil huren, geen hond!!
De vastgoed bubble........ooooooooh daar zit ook nog zoveel pijn.
Conclusie:
Het is over en uit.
Huizenprijzen gaan nog jarenlang zakken zakken zakken ( moet nog de helft vanaf )
En dit is nog maar een ding wat er speelt.
De ontslagrecht versoepeling, inkorting ww etc etc etc
Het grote aftellen is begonnen
Een aantal posts terug stond die woning uit 1990 van je nog te koop...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:32 schreef thedarkpoet het volgende:
Je begrijpt er werkelijk geen kut van!
Ik kocht mijn eerste huis in 1990.
Mijn tweede huis kocht ik in 1994.
Beide zijn simpelweg verkocht om wat voor reden dan ook.
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een aantal posts terug stond die woning uit 1990 van je nog te koop...
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maak er dan woningen van die zijn zo verhuurd
Ik begrijp nu dat je eerst 2 koophuizen hebt gehad, en dat die 'om welke reden dan ook' zijn verkocht, en dat je nu in een sociale huurwoning zit?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:41 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Probeer maar eens een betaalbare huurwoning te vinden.
Jezelf op een lijst bij de woningbouw zetten heeft ( in ieder geval bij ons ) totaal geen zin.
Wachtlijst sociale huurwoning is hier nu 8 jaar!!!!!!
Tja dan moet je particulier en dan weet je het wel wat voor prijzen die uitbuiters vragen.
Een enorm tekort aan betaalbare huurwoningen.
En dan heb je dus die asociale parasiterende uitzuigers die huizen en kamers verhuren met alle uitwassen vandien.
Tegen de muur met die graaiers, allemaal.
Voorbeeldje: een kamer hier van 18m2 met een wasbakje voor de " schappelijke " prijs van 385 euro per maand.
Crimineel niet meer en niet minder = opruimen die handel
Dat interpreteerde ik als zijnde de huidige eigenaar probeert het nu te verkopen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Oooooooooooh hahahahahahaaha om te beginnen mij " knul " noemenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, ik leef niet in schijnzekerheid, knul. Je hebt geen idee van mijn financiele situatie. Ik wel. Daarom kan ik die uitspraak doen. Het maakt mij niet uit wat jij gelooft of niet, dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is wat voor mij realiteit is. Die realiteit ken jij niet, maar ik wel, dus nogmaals, maak jij je vooral niet druk over mij, want dat is helemaal nergens voor nodig.
Het is leuk dat er veel illusies bestaan, maar mijn bankrekeningen zijn geen illusies, en mijn erfenis ook niet. Ergo, geen probleem. Het maakt niet uit wat je nu gaat posten, en wat je allemaal gaat roepen, dat doet er niet toe, wat er toe doet is wat IS, en dat wat IS maakt dat ik geen probleem heb.
Een zeer bevoorrechte positie, dat is zonder meer zo. En dat 99,9% van de mensen niet in die positie zit, dat is ook zo. Maar dat boeitmij dan weer niet
Voor sociale huur moet je jaren wachten (meeste huisbezitters staan niet ingeschreven) en particulier is meestal minstens zo duur.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Rare redenering van de consumentenbond (zoals wel vaker). Als die man werkloos is moet-ie z'n dure koophuis niet inruilen voor een goedkoper koophuis, maar voor een huurhuis. Dan is de bank van het risico af, en hijzelf ook.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?
Lees eens terug wijsneus:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Datzelfde ook voor jou koele kerel: begrijpend lezen en opletten......niet roeptoeteren zonder dat je een post goed gelezen hebt!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig he. Zou het een kloon zijn...?
Weer mis.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik begrijp nu dat je eerst 2 koophuizen hebt gehad, en dat die 'om welke reden dan ook' zijn verkocht, en dat je nu in een sociale huurwoning zit?
Jij kan begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat interpreteerde ik als zijnde de huidige eigenaar probeert het nu te verkopen.
Gekregen geld? Sure, dat geld krijg ik ooit ja. Maar zelf niks bereikt, ach, je blijft maar ongefundeerde uitspraken doen, maar ik betaal gewoon zelf over mn eigen salaris, 52% belasting hoor. Ik denk dat ik het op eigen kracht niet zo heel slecht doequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:51 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Oooooooooooh hahahahahahaaha om te beginnen mij " knul " noemen
Dat is erg lang geleden.
Maar dit terzijde:
Mensen zoals jij zijn het aller aller aller ergste.
Ik weet dat jij daar niks aan kan doen maar gaan lopen patsen met een erfenis!!!!
Erger gaat niet.
Vreselijke soort.
Gekregen geld dus......ja dan kan iedereen het wel.
Nee CoolGuy zo koel ben jij niet.
Alles maar dan ook echt alles zelf verdienen en verdient hebben daar heb ik 100x meer respect voor.
Zoals gezegd jij kan daar niks aan doen maar loop dan niet te patsen hoe goed je het wel voor elkaar hebt dankzij een erfenis.
Geluk en bevoorrecht en dat misgun ik je totaal niet.
Jaloezie is namelijk iets wat mij compleet vreemd is.
Wat anderen hebben rochelt me niks.
Het gaat idd over je eigen realiteit.
Maar nogmaals dat roeptoeteren en patsen met gekregen geld siert een mens niet.
Daarbij komt: nog ff en al die pleuris zijn geen drol meer waard, kan je je aars mee afvegen.
Het gaat er niet om wat je hebt, maar wie je bent.
Helaas is dat compleet verloren gegaan.
Mensen zijn vergeten waar het leven echt om draait hence de 40% stijging van het aantal burn-outs, de complete en totale hufterigheid op de weg, in winkels etc etc etc.
Nederland is een land van hufters geworden ( uitzonderingen daargelaten )
We hebben het vaak over Duitsers.......kunnen wij een voorbeeld aan nemen en een diepe buiging voor maken.
Veel en veel meer hoffelijkheid en fatsoen en common sense.
Jij was toch die kerel met die VW avatar????
Oh nog wat.........money doesn't make the world go round...........that's where you totally utterly and completely miss the point
Lees Erich Fromm's een kwestie van hebben of zijn eens door......
Mischien steek je er iets van op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |