voorlopig gaan we allemaal minder betalen en dan zien we wel , das nog 7 jaar hoor met de nieuwe cijfersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik ben ook voorstander, daar niet van. De HRA loopt sowieso ooit af.
Ik kan er echter met mijn pet niet bij dat bv een MM, die 5 jaar voor zijn pensioen zit nu kennelijk blij is dat hij veel meer belasting moet gaan betalen.
Maar, -correct me if I'm wrong-, de mensen die nu 42% betalen, die gaan dan naar 49% EN minder HRA? Dat is zuur zegquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik ben ook voorstander, daar niet van. De HRA loopt sowieso ooit af.
Ik kan er echter met mijn pet niet bij dat bv een MM, die 5 jaar voor zijn pensioen zit nu kennelijk blij is dat hij veel meer belasting moet gaan betalen.
Nee, 93% van de belastingbetalers gaat naar 37%. Dus ook de mensen van 42%quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:41 schreef CoolGuy het volgende:
Maar, -correct me if I'm wrong-, de mensen die nu 42% betalen, die gaan dan naar 49% EN minder HRA? Dat is zuur zeg
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
voorlopig gaan we allemaal minder betalen en dan zien we wel
ow oke, dan is 't al wel beter geregeld iddquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, 93% van de belastingbetalers gaat naar 37%. Dus ook de mensen van 42%
Commissie wil belastingstelsel op de schop nemen
Voor de gemiddelde woningeigenaar wel. En een verdwaalde huurder die wat moeite heeft met begrijpend lezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:50 schreef CoolGuy het volgende:
ow oke, dan is 't al wel beter geregeld idd
ja maar voor de meesten gaat het niet zo zeer om goed lezen, maar meer om denegrerend te kunnen doen over de regering, bankiers, en huizenkopers. Waarover, en of het wel terecht is, dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde woningeigenaar wel. En een verdwaalde huurder die wat moeite heeft met begrijpend lezen.
Dit gaat toch in 2015 pas in, als het doorgaat? Dus dan is iedereen al sinds 2013 gewend aan 37% als laagste tarief.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Let wel, 93 procent gaat dus onder het laagste (37%) regime vallen. Voor veel mensen is dit dus hoger dan ze gewend waren. (Zeker als je meerekent dat de laagste schijven dus wegvallen en je daar dus ook 37% over betaald.)
Ik werkelijk geen flauw idee wat je hiermee wilt zeggen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:27 schreef poemojn het volgende:
Dit gaat toch in 2015 pas in, als het doorgaat? Dus dan is iedereen al sinds 2013 gewend aan 37% als laagste tarief.
OW, dat zat al in de koker blijkbaar. dus na 2015 gaan alleen de gepensioneerden nog extra veel inleveren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:34 schreef poemojn het volgende:
Zoiets jaDie 37% is dan al de bestaande situatie, die gewoon gehandhaafd blijft.
/edit
Omdat in 2013 toch het laagste tarief al 37% wordt. http://www.rendement.nl/p(...)-bij-37-procent.html
en de hypotheekbezittersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, dat zat al in de koker blijkbaar. dus na 2015 gaan alleen de gepensioneerden nog extra veel inleveren.
Yep. Minder dan de rest, maar die ook.quote:
gepensioneerde hypotheekbezittersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Minder dan de rest, maar die ook.
Wat is redelijk als als huur? 8% van de WOZ? 10%?quote:De huurkant van de woningmarkt wil de commissie aanpakken door huren niet langer vast te stellen op basis van een puntensysteem. In plaats daarvan moet de huur een maximaal percentage worden van de woz-waarde van het huis. Het effect hiervan is dat meer huurders de koopmarkt opstromen.
O grapjasquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Trouwens...
Speciaal voor MM en mensen die blij zijn voor 680,- een 260K woning huren:
[..]
Wat is redelijk als als huur? 8% van de WOZ? 10%?
Laten we even uitgaan van 8%. Kom ik bij 260K op een jaarlijkse huur van 20.800,- oftewel 1733,- per maand.
OK, dan, minder realistisch (de verhuurder moet ook zijn hypotheek aflossen he), met 5%: kom ik bij 260K op een jaarlijkse huur van 13.000,-, oftewel 1083,- per maand.
Ehmmm... Dat is niet mijn idee hoor, dat is van die commissie die het volgens jou zo goed voor heeft met je...quote:
Fixed.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
misschien dat ik dan wel weer wil moet werken.
Tuurlijk wil je dat niet. Dan is er wel weer iets anders wat jou niet zint waardoor jij 'helaas' niet kunt (lees: wil) werken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Arbeidskorting gaat ook omhoog, dus de meeste mensen worden op die manier gecompenseerd.
Toch?
Voor mij maakt dat dus niet uit want ik werk niet, misschien dat ik dan wel weer wil werken.
ik denk dat de markt de huren zal bepalen en velen zitten heel erg klem en gaan niet een huis huren, dus veel leegstand, dan zal de bouw niet aantrekkenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... Dat is niet mijn idee hoor, dat is van die commissie die het volgens jou zo goed voor heeft met je...
Welk percentage denk jij dan aan?
Wat jij denkt doet niet terzake, men wil kennelijk de max huur op een bepaald percentage van de WOZ waarde vastleggen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat de markt de huren zal bepalen en velen zitten heel erg klem en gaan niet een huis huren, dus veel leegstand, dan zal de bouw niet aantrekken
Men wil de grondprijzen verlagen en de bouw aanjagen, dus komen er goedkopere woningen, dus geen hogere huur, maar lagere huur
Geen paniek, jij kunt niet nog snel even kopen. Ik maak me ook niet druk om een prijsverhoging van een Ferrari, daar heb ik me allang bij neergelegd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ooh... nou.... dan moet ik nog snel even kopen. Anders mis ik de boot en ga ik niet het schip in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |