heb jij die extra ov vergoeding al aangevraagd?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:24 schreef Tchock het volgende:
Stomme gezever over die bundels altijd, stel je niet zo aan allemaal.
Nee, nog niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb jij die extra ov vergoeding al aangevraagd?
Haha, proberen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Had iemand deze al gezien?
https://play.google.com/s(...)d.arrestengame&hl=en
Eens met dit, die fluorescerende kleurtjes passen beter bij een barca shirtje. Maar Kluwer is wel handig want dat zijn ook de pagina nummers die in werkcolleges worden genoemd bij onsquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:23 schreef Yreal het volgende:
Omdat de oranje kluwer echt heel lelijk is
slechte werkcolleges danquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens met dit, die fluorescerende kleurtjes passen beter bij een barca shirtje. Maar Kluwer is wel handig want dat zijn ook de pagina nummers die in werkcolleges worden genoemd bij ons
...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens met dit, die fluorescerende kleurtjes passen beter bij een barca shirtje. Maar Kluwer is wel handig want dat zijn ook de pagina nummers die in werkcolleges worden genoemd bij ons
Ga je niet meer reizen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
93 euro per maand extra, volgend jaar 98
Nouja als ik naast iemand zegt en iemand zegt dit en dit artikel; dan zeg ik: welke paginaquote:
maar dan mag je toch niet meer gratis treinen?quote:
Watquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
maar dan mag je toch niet meer gratis treinen?
jawel hoor, vandaar : Extraquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
maar dan mag je toch niet meer gratis treinen?
hoe kan dat? is dat niet ipv je studentenreisproduct maar extra? Waarom mag je dat en kan ik dat ook?!quote:
Daar kom je voor in aanmerking als je je school niet kunt bereiken doordat je eerder weg zou moeten dan je eerste verbinding, of later terug zou zijn dan je laatste verbinding, of meer dan anderhalf uur doet over het bereiken van je school met het ov. Kies maar uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hoe kan dat? is dat niet ipv je studentenreisproduct maar extra? Waarom mag je dat en kan ik dat ook?!
Meer dan anderhalfuur!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar kom je voor in aanmerking als je je school niet kunt bereiken doordat je eerder weg zou moeten dan je eerste verbinding, of later terug zou zijn dan je laatste verbinding, of meer dan anderhalf uur doet over het bereiken van je school met het ov. Kies maar uit.
Dat is enkeltje hè. Dus minstens drie uur heen en weer en dan nog voor een bepaald aantal dagen per maand.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Meer dan anderhalfuur!![]()
Maar dat kan ik pas aanvragen als straks mijn kamer kwijt ben en nog geen nieuwe heb gevonden... en dat zou onwenselijk zijn omdat ik dan elke dag op en neer moet
Ja het is voor mij ook voor heen en terug iets meer dan 4 uur reizenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is enkeltje hè. Dus minstens drie uur heen en weer en dan nog voor een bepaald aantal dagen per maand.
Kudt. Ik kreeg een kamer aangeboden en toen een hoop gezeur en toen was 'ie er niet meer. Verder een ander plan dat niet door gaat, veel contacten die niets laten horen en een hoop reacties via verschillende media de ruimte ingestuurd waar ze, gezien het gebrek aan reacties, nog steeds rondzwerven. Eén reactie passeerde laatst trouwens de Voyager 1, dat was nogal een happening.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef eriksd het volgende:
Hoe is het met de kamerzoektocht Tchock.
Je kunt altijd nog kaartjes schrijven op het advertentiebord van de Albert Heijn!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kudt. Ik kreeg een kamer aangeboden en toen een hoop gezeur en toen was 'ie er niet meer. Verder een ander plan dat niet door gaat, veel contacten die niets laten horen en een hoop reacties via verschillende media de ruimte ingestuurd waar ze, gezien het gebrek aan reacties, nog steeds rondzwerven. Eén reactie passeerde laatst trouwens de Voyager 1, dat was nogal een happening.
Ik waardeer je sarcasmequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kudt. Ik kreeg een kamer aangeboden en toen een hoop gezeur en toen was 'ie er niet meer. Verder een ander plan dat niet door gaat, veel contacten die niets laten horen en een hoop reacties via verschillende media de ruimte ingestuurd waar ze, gezien het gebrek aan reacties, nog steeds rondzwerven. Eén reactie passeerde laatst trouwens de Voyager 1, dat was nogal een happening.
Er staat inderdaad vaak 'alleen vrouwen' bij advertenties. Discriminatie!!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik waardeer je sarcasmeMoest er nog aan denken laatst alleen was die kamer voor een chick, bij een chick, en heb ik daar nu weer een rare situatie mee dus daar was je per definitie niet mee opgeschoten. Sowieso lijken alle kamers wel voor de dames te zijn.
Ja, raar is dat. Terwijl mijn ervaring niet is dat dames gemiddeld viezer of schoner zijn dan heren. Huisgenootje van mijn vriendin heeft laatst nog haar halve kamer vernield en toen met een gestolen sleutel een feestje gegeven terwijl ze er niet meer mocht komenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik waardeer je sarcasmeMoest er nog aan denken laatst alleen was die kamer voor een chick, bij een chick, en heb ik daar nu weer een rare situatie mee dus daar was je per definitie niet mee opgeschoten. Sowieso lijken alle kamers wel voor de dames te zijn.
Ja mannen kunnen heel netjes zijn!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, raar is dat. Terwijl mijn ervaring niet is dat dames gemiddeld viezer of schoner zijn dan heren. Huisgenootje van mijn vriendin heeft laatst nog haar halve kamer vernield en toen met een gestolen sleutel een feestje gegeven terwijl ze er niet meer mocht komen
Ik zeg dus net dat ik niet vind dat er veel verschil in zit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja mannen kunnen heel netjes zijn!
Bij mij gaat wel elke week het brandalarm af..
En er ligt best veel stof enzo want ik stofzuig alleen op vrijdag
Als het kon zat ik er alquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:45 schreef eriksd het volgende:
Mja, ga anders lekker in zo'n containerwoning.
wel verschil, mannen zijn juist netter zoals jij ook zegt!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg dus net dat ik niet vind dat er veel verschil in zit.
Is het nog steeds zo erg?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het kon zat ik er alHeb je enig idee wat de wachttijden zijn?
De weinige die niet via studentenwoningweb verhuurd worden hebben belachelijke wachttijden, en die die dat wel worden kom ik niet voor in aanmerkingquote:
Volgens mij zit de hele huurmarkt sowieso te vol, in ieder geval voor studenten. Was laatst ook weer 'nieuws' dat er komende jaren nog meer tekort zou komen, met name omdat het aantal studenten toeneemt.quote:
30.000 appartementen te kort hoorde ik!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Volgens mij zit de hele huurmarkt sowieso te vol, in ieder geval voor studenten. Was laatst ook weer 'nieuws' dat er komende jaren nog meer tekort zou komen, met name omdat het aantal studenten toeneemt.
Hier in Groningen is het in ieder geval lastig om een fatsoenlijke kamer te vinden, de meesten worden via-via gevuld. Al wordt er hier wel veel nieuws gebouwd in oude kantoren en ongebruikte gebieden vol gestampt met containerwoningen.
Kan niet wachten om over iets minder dan een jaar een betaalbaar appartement te gaan zoeken hier.
http://www.nu.nl/binnenla(...)enkamers-weinig.htmlquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
30.000 appartementen te kort hoorde ik!
Ik denk dat het sociale leenstelsel niet een erg grote daling gaat vormen maar er zou zeker een daling plaats vinden, vooral in de lagere klasse. Dat van utrecht zal wel geen invloed hebben, dat is namelijk niet bindend he! Maar ik had ook een gesprek om te kijken of ik wel geschikt was dit jaar, vanwege een slechte uitkomst van een vragenlijst en omdat er teveel afvallers waren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:22 schreef Giku het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)enkamers-weinig.html
Inderdaad.
Al is het de komende jaren interessant hoeveel extra studenten er nog bij gaan komen. Met het sociale leenstelsel op komt en Universiteit van Utrecht nu ook denkt aan entree-voorwaarden zie ik het aantal studenten wel eens stagneren, vraag is of dat goed of slecht is natuurlijk.
Ik hoop dat ik het huis uit kan voor de mensheid een basis in een baan rond Saturnus brengt. Om maar even in het ruimtethema te blijven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik denk dat het sociale leenstelsel niet een erg grote daling gaat vormen maar er zou zeker een daling plaats vinden, vooral in de lagere klasse. Dat van utrecht zal wel geen invloed hebben, dat is namelijk niet bindend he! Maar ik had ook een gesprek om te kijken of ik wel geschikt was dit jaar, vanwege een slechte uitkomst van een vragenlijst en omdat er teveel afvallers waren.
Universiteiten krijgen wel geld per leerling dus dat gaat nog wel lastig worden als de aantallen dalen. Ik hoop dat de aantallen dalen maar kwaliteit stijgt
Als dit nog vier jaar doorgaat spring ik van een brug.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:48 schreef eriksd het volgende:
Nouja, na je 23ste krijg je meer huursubsidie geloof ik, dus dan moet het in ieder geval lukken
Zul je net zien dat je een kamer krijgt nadat je van de brug bent gesprongenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dit nog vier jaar doorgaat spring ik van een brug.
Och, voor 350/450 euro per maand heb je al een mooie kamer in het centrum. Via studentenwoningweb heb je al een goede kamer in het centrum voor tussen de 280 en 380. Maar dan heb je een paar jaar inschrijftijd nodig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:08 schreef Pascaltjuh het volgende:
Het is inderdaad niet te doen om een kamer te regelen in A'dam, tenzij je een vermogen hebt. Dan maar blijven treinen, zit weinig anders op....
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, voor 350/450 euro per maand heb je al een mooie kamer in het centrum. Via studentenwoningweb heb je al een goede kamer in het centrum voor tussen de 280 en 380. Maar dan heb je een paar jaar inschrijftijd nodig.
Als je het niet erg vindt om in Noord, Zeeburg, Zuidoost of Nieuw-west te wonen heb je ook op korte termijn een betaalbare kamer.
Ik wil net zeggen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijk
Tjah, het meeste gaat natuurlijk via het informele circuit. Maar ik heb altijd met redelijk gemak kamers kunnen vinden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijk
Ik ben daar al meer dan een jaar mee bezigquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het meeste gaat natuurlijk via het informele circuit. Maar ik heb altijd met redelijk gemak kamers kunnen vinden.
Ik kan je adviseren om je niet blind te staren op de internetwoningen die je bijv. via kamernet vindt. Als jij die kamer ziet dan hebben 400 andere hem ook gezien en vaak worden maar een beperkt aantal kamers op internet gezet, alleen als het niet lukt om via het eigen netwerk de kamer op te vullen.
Wat wel werkt is om een periode volle bak te te mailen, feestboeken (*haha*) met dat je een kamer zoekt en actief te jagen als je hoort dat mensen gaan verhuizen. Zoek het niet bij je beste vrienden, meer bij je vagere kennissen. Als je in de kroeg hoort dat iemand een half jaartje weg gaat.. vraag dan meteen wat hij/zij met die kamer doet. Zoals ik al zei: het meeste (particuliere kamers) in Amsterdam wordt aangeboden via het informele circuit.
Een jaar is wel erg lang.. Wat is je budget?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben daar al meer dan een jaar mee bezigHet lukt gewoon niet. Ik lijk alleen maar pech te hebben. Kamernet levert inderdaad niets op, studentenwoningweb is al helemaal bedroevend. En wat contacten betreft... De mensen die ik goed ken die wel een kamer voor me vasthouden vinden zelf ook niets, en de vage kennissen hebben die vraag al tien keer gehad. Het is gewoon kut
Rond de 450 is mijn max. 500 zou met bloed, zweet en tranen nog te doen zijn, maar ik moet alles lenen en bijverdienen dus dat is nogal een aderlatingquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een jaar is wel erg lang.. Wat is je budget?
Man, met dat budget kan je binnen een week op het Surinameplein of in de indische buurt wonen in een prima huis. In Nieuw-West (naast de Sloterplas of iets verder in Geuzenveld) kan je daar vandaag al een kamer voor krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rond de 450 is mijn max. 500 zou met bloed, zweet en tranen nog te doen zijn, maar ik moet alles lenen en bijverdienen dus dat is nogal een aderlating
Vertel me hoequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Man, met dat budget kan je binnen een week op het Surinameplein of in de indische buurt wonen in een prima huis. In Nieuw-West (naast de Sloterplas of iets verder in Geuzenveld) kan je daar vandaag al een kamer voor krijgen.
Als er een website was, had ik je daar nu heen gestuurd, maar zoals ik zei. Dit gaat allemaal onderhands via het informele circuit (ook via facebook en de mail). Maar met dat budget zit je goed.Veel studenten hebben niet meer dan 300/350 te besteden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vertel me hoeDe Indische buurt lijkt me super vet, een goede vriend van mij woont daar ook. Zou perfect zijn.
Dit. En dan gewoon verhuren voor de erfpacht+g/w/l plus één euro.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:01 schreef eriksd het volgende:
Als ik miljonair was zou ik voor een aantal mensen een huis kopen.
Ken het, veels te vermoeiend om een kamer in Amsterdam te vinden. Woon nu nog prima in Utrecht maar zou het niet erg vinden om naar Amsterdam te verhuizen nu ik mijn OV vanaf 1 januari kwijt benquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloopquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:13 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ken het, veels te vermoeiend om een kamer in Amsterdam te vinden. Woon nu nog prima in Utrecht maar zou het niet erg vinden om naar Amsterdam te verhuizen nu ik mijn OV vanaf 1 januari kwijt benProbeer via via wel wat te pitchen maar meeste van mijn studiegenoten hebben inmiddels een kamer. Maar blijf mn oren open houden en hopen dat er nog wat leuks langs komt.
Ach zodra je je kamer hebt, kan je die tijd ruimschoots inhalenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloop
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek isquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef Bananenman het volgende:
Ontopic: studeren gaat vrij moeizaam. Helaas moet het wel voornamelijk dit weekend en begin volgende week gebeuren, want dat eind volgende week + volgend weekend ADE is helpt ook niet echt
Overijssel!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloop
Vandaag weer genoten van vertragingen en uitgevallen treinen en NS-bussenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overijssel!
Maar sowieso is het fijner als je in de stad woont waar je studeert
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overijssel!
Maar sowieso is het fijner als je in de stad woont waar je studeert
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?
Echt een ramp inderdaad. Is elk jaar zo, weet nog hoe brak ik vorig jaar zat te studeren. Toen wonderbaarlijk genoeg wel al m'n tentamens gehaald maar helaas wel met wat minder mooie cijfers dan gehoopt. Sta dit jaar weer voor hetzelfde dilemma.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek is
Ik heb nog geen last gehad, op weg naar het ouderlijke huis om te genieten van de 'herfstvakantie' en lekkere ijskoude grolschjes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vandaag weer genoten van vertragingen en uitgevallen treinen en NS-bussen
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?
Ik heb de keuze gemaakt om dit jaar niet te gaan. Successierecht en strafproces in 1 week, alle tijd die ik heb kan ik maar beter gebruiken om te studerenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:34 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Echt een ramp inderdaad. Is elk jaar zo, weet nog hoe brak ik vorig jaar zat te studeren. Toen wonderbaarlijk genoeg wel al m'n tentamens gehaald maar helaas wel met wat minder mooie cijfers dan gehoopt. Sta dit jaar weer voor hetzelfde dilemma.
Als ik m'n gemoedstoestand tijdens het ADE moet repliceren tijdens het tentamen kon het weleens heel gezellig worden in de tentamenzaal.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:40 schreef Tchock het volgende:
Nouja, ADE-gangers, jullie weten het: als je aangeschoten leert kun je beter ook aangeschoten je tentamen maken.
Vertel, wat is hier de logica achter?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:40 schreef Tchock het volgende:
Nouja, ADE-gangers, jullie weten het: als je aangeschoten leert kun je beter ook aangeschoten je tentamen maken.
Het is wetenschappelijk bewezen dat je het meest herinnert als je tijdens het maken van je toets in dezelfde staat bent als wanneer je de informatie leerde. Dronken leren, brak maken is faal, dronken leren, dronken maken is... Nouja, waarschijnlijk nog steeds faal. Maar statistisch gezien wel minder erge faalquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vertel, wat is hier de logica achter?
dus slaperig leren is slaperig toets maken, blij leren is blij toets maken en poepend leren is poepend toets maken? Ik leer namelijk vaak op de wc maar ik zie ze nog geen wc in de tentamenhal neerzetten voor mijquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat je het meest herinnert als je tijdens het maken van je toets in dezelfde staat bent als wanneer je de informatie leerde. Dronken leren, brak maken is faal, dronken leren, dronken maken is... Nouja, waarschijnlijk nog steeds faal. Maar statistisch gezien wel minder erge faal
Is deze nou onjuist omdat er staat ''omringende'', terwijl er ook naar oud recht uit ons eigen land gekeken wordt?quote:Bij de rechtshistorische interpretatiemethode wordt onderzocht hoe de uit te leggen bepaling in vroegere rechtsstelsels van omringende landen was geregeld
Ik zou zeggen ja want hij sluit je eigen land uit waar het dan juist om gaat, maar ik wacht wel tot iemand die wijs genoeg is hier op antwoord.. ondertussen: 1-0quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:27 schreef Paxcon het volgende:
Een vraag uit een oefentoets:
[..]
Is deze nou onjuist omdat er staat ''omringende'', terwijl er ook naar oud recht uit ons eigen land gekeken wordt?
Jammer joh, helaasquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag een brief van DUO ontvangen dat mijn OV per 1 januari stopt![]()
Het waren mooie tijden
Sowieso klagen of huilen over je studie rechten!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek is
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Sowieso klagen of huilen over je studie rechten!alsof je leert voor kernfysicus.
Overhaast generaliseren, altijd genieten. Lekker mensen in hokjes duwen.. wellicht had je beter psychologie kunnen kiezen ipv rechten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.
Ik heb een graad behaald binnen de sociologie. Mensen in hokjes stoppen is letterlijk hetgeen waar ik voor ben opgeleid.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overhaast generaliseren, altijd genieten. Lekker mensen in hokjes duwen.. wellicht had je beter psychologie kunnen kiezen ipv rechten.
Ik raak hem ook kwijt per 1 januari. Ik ga de komende maanden nog eens goed reizen, want straks kan het niet meer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag een brief van DUO ontvangen dat mijn OV per 1 januari stopt![]()
Het waren mooie tijden
Scherpquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb een graad behaald binnen de sociologie. Mensen in hokjes stoppen is letterlijk hetgeen waar ik voor ben opgeleid.
Niets mis met een degelijke sociale wetenschap. Stukje bestuurlijke en maatschappelijke duiding komt altijd wel van pas, zeker binnen het recht.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]![]()
Ik mocht jou wel maar nu kan ik het niet meer
Psychologie/ sociologie en verwante 'wetenschappen'
Ik heb ervaring met psychologie en het is gewoon in hokjes drukken en zoeken naar dingen om stempels op mensen te plakken. Het is gewoon natte vingerwerk.. daarom heb ik er niets mee. Maar wie weet ben jij de uitzondering die de regel bevestigd; iemand die wel wetenschappelijk gegronde stempels drukt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niets mis met een degelijke sociale wetenschap. Stukje bestuurlijke en maatschappelijke duiding komt altijd wel van pas, zeker binnen het recht.
Veel rechtswetenschappelijk onderzoek is trouwens sociologisch of bestuurskundig van aard. De grap is dat de juridische vakken die zich met die zaken bezighouden binnen de bachelor (en de masters) wel verreweg het minst populair zijn
Oh God, over dat onderwerp had ik gister nog een ellenlange discussie vanwege de nieuwe DSM. Dat roept niet alleen weerstand en controverse op bij een aantal psychologen/verpleegkundigen maar ook bij sociologen vanwege de sociale impact die het heeft als je iemand op basis van een testje bestempeld als autist, borderliner of adhd'r. Het ene moment is iemand druk of heel erg stil, het andere moment heeft hij een afwijking en moet er op gereageerd worden. Mensen wantrouwen dat heel erg als er geen fysieke of neurologische grond aan te wijzen is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met psychologie en het is gewoon in hokjes drukken en zoeken naar dingen om stempels op mensen te plakken. Het is gewoon natte vingerwerk.. daarom heb ik er niets mee. Maar wie weet ben jij de uitzondering die de regel bevestigd; iemand die wel wetenschappelijk gegronde stempels drukt.
Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom er tegenwoordig om het minste of geringste (en dan bedoel ik niet alleen hier op fok) iedereen stoornissen worden benoemd zoals autisme en adhd etc. Misschien is het de kracht van het internet dat iedereen wat denkt te weten maar wellicht komt het ook wel door toenemend aantal diagnoses. Waarvan ik denk dat een groot aantal fout zijn.
Nee ok, ik heb ook een afkeer voor in het bijzonder psychologie, juist vanwege het stempels drukken en vooral op de manier dat het gaat. En zeker wat er gebeurd bij twijfel gevallen en hoe verschrikkelijk onprofessioneel die mensen zijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh God, over dat onderwerp had ik gister nog een ellenlange discussie vanwege de nieuwe DSM. Dat roept niet alleen weerstand en controverse op bij een aantal psychologen/verpleegkundigen maar ook bij sociologen vanwege de sociale impact die het heeft als je iemand op basis van een testje bestempeld als autist, borderliner of adhd'r. Het ene moment is iemand druk of heel erg stil, het andere moment heeft hij een afwijking en moet er op gereageerd worden. Mensen wantrouwen dat heel erg als er geen fysieke of neurologische grond aan te wijzen is.
Ik zelf vind het wel prima. Het is mensenwerk, er kunnen dan ook fouten worden gemaakt in de diagnosisring maar voor veel mensen biedt het uiteindelijk ook een uitgangspunt om verder te komen of rekening mee te kunnen houden.
Moet ik wel zeggen dat een gedragswetenschap zoals psychologie zich met iets heel anders bezig houdt dan sociale (maatschappij) wetenschappen zoals sociologie en politicologie. Bij de laatste twee houd je meer bezig met bijv. machtsrelaties en structuren en sociale normen dan met een specifiek individu.
De controverse zit hem inderdaad met name in het grijze gebied. Tot op een zekere hoogte is dat ook een keus van mensen zelf of je dan wel of niet je laat onderzoeken. Mensen hebben gewoon de drang om zich bijzonder te voelen en al hun karaktereigenschappen die afwijken van hetgeen wat normaal zou moeten zijn te herleiden tot een voor andere mensen begrijpbare oorzaak.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee ok, ik heb ook een afkeer voor in het bijzonder psychologie, juist vanwege het stempels drukken en vooral op de manier dat het gaat. En zeker wat er gebeurd bij twijfel gevallen en hoe verschrikkelijk onprofessioneel die mensen zijn.
Ik wil ook kijken wat de mogelijkheden zijn tot actie om hier verandering in te brengen.
Wat jij zegt klopt ook; voor mensen met serieuze problemen brengt het duidelijkheid en behandelingen kunnen dan een uitkomst zijn. Het gaat mij meer om twijfel gevallen en grove fouten die gemaakt worden
Probleem zit hem in de kinderen van 1 t/m 16quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
De controverse zit hem inderdaad met name in het grijze gebied. Tot op een zekere hoogte is dat ook een keus van mensen zelf of je dan wel of niet je laat onderzoeken. Mensen hebben gewoon de drang om zich bijzonder te voelen en al hun karaktereigenschappen die afwijken van hetgeen wat normaal zou moeten zijn te herleiden tot een voor andere mensen begrijpbare oorzaak.
Natuurlijk kan je er over twijfelen of het verstandig is om elk druk kind van acht te labelen met ADHD om hem vervolgens te druggen met Ritalin zodat hij wel braaf in de klas blijft zitten i.p.v op zoek te gaan naar andere oorzaken van eventueel druk gedrag (te weinig aandacht thuis? te weinig beweging in zijn vrije tijd? Te veel geprikkeld door computer/tv?) maar dat moeten ouders zelf ook maar uitvogelen. De psychologie kan daar ongetwijfeld ook een helpende hand in bieden.
Maar goed, ik ben te weinig bekend met de handelswijze daar om er echt wat zinnig over te zeggen. Ik zelf vind het altijd wel handig als mensen een stempel krijgen, maar dat is puur omdat je dan een variabele erbij hebt om in een tabelletje te zetten. Dat kan soms een heleboel grotere gedragspatronen verklaren.
Heb je zelf ervaring met een verkeerde diagnose? Ik heb wel gemerkt dat er aardig wat emotie bij komt kijken als mensen lange tijd ten aan de medicatie hebben gezeten. Maar ik vraag mij ook af of ouders dat dan zouden toestaan. Zo gezond en goedkoop is ritalin en dergelijke (waaronder anti-depresiva) ook weer niet. Ik zou het alleen aanwenden als het de enige mogelijkheid is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Probleem zit hem in de kinderen van 1 t/m 16
1) je bent in ontwikkeling
2) het is geen vrije keus
3) je zit er je leven aan vast
En daar worden nou net de grootste fouten in gemaakt. Heb hier thuis in de kast nog wel een hele map met onderzoeken liggen, ik wil daar zoeken naar nalatigheid, grote fouten en hier ook indien mogelijk een zaak van maken/ zorgen dat die mensen nooit meer mensen mogen bestempelen.
Wellicht lijkt het je interessant om ook eens naar dat geval te kijken laterquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je zelf ervaring met een verkeerde diagnose? Ik heb wel gemerkt dat er aardig wat emotie bij komt kijken als mensen lange tijd ten aan de medicatie hebben gezeten. Maar ik vraag mij ook af of ouders dat dan zouden toestaan. Zo gezond en goedkoop is ritalin en dergelijke (waaronder anti-depresiva) ook weer niet. Ik zou het alleen aanwenden als het de enige mogelijkheid is.
Vanuit een gezondheidsrechtelijk perspectief is het trouwens wel heel interessant om te onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om specialisten aansprakelijk of verantwoordelijk te stellen als het ms gaat. Dat moet dan wel via het tuchtrecht, wat er kort op neer komt dat je met vakinhoudelijke argumenten moet kunnen aantonen dat iemand moedwillig of vanwege onvermogen zich buiten de normen heeft gewaagd die binnen het medisch vakgebied gehanteerd worden. Binnen de psychologie lijkt mij dat praktisch onmogelijk om aan te tonen gezien de relatieve lage aantal indicatoren die gebruikt worden bij een diagnose (een zelftest van 10 vragen) en de hoge mate van interpretatie ruimte die de specialist heeft. Je moet dan praktisch met een proefschrift in de psychologie komen om aan te kunnen tonen dat iemand onrechtmatig gehandeld heeft. Maar an sich is dat wel heel erg interessant.
Ik kan wel op geld uitgaan maar ze smijten daar toch niet mee in Nederland.. maar mocht er een mogelijkheid zijn; studeren is al duur genoeg en ik ben dol op reizen dus het is altijd welkom!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:33 schreef Ryon het volgende:
Als je niet op geld uit bent kan je er altijd een melding van maken bij de IGZ. Zeker als het gaat om fouten die gemaakt worden bij kinderen met al dan niet vermeende psychische problemen is men wel happig om er naar te kijken. Mocht er op basis van een melding aanleiding zijn tot verder onderzoek dan kan dat ook vergaande gevolgen hebben voor degene in kwestie als blijkt dat er structureel slordig te werk gegaan wordt.
Bedankt! Ik ben nu nog druk met eigen dingen (studie, werk etc) maar zodra ik tijd heb, wil ik er wel werk van maken. Dat soort mensen zouden hun werk nooit meer mogen doen maar vooral dit soort gevallen in de toekomst voorkomen is echt belangrijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:39 schreef Ryon het volgende:
Dan zou ik sowieso even een melding maken bij IGZ:
http://www.igz.nl/onderwe(...)ht/melden/index.aspx
Aangeven dat er volgens jou iets fout zit en dat de deskundigen daar er maar eens goed naar moeten kijken. Het is hun werk om allerlei instellingen en organisaties in de gaten te houden en meestal wordt er gehandeld op basis van klachten en meldingen van ontevreden patiënten.
Als patiënten namelijk wel tevreden zijn laten zij dat over het algemeen niet weten aan de IGZ. Dus geen bericht is goed bericht.
Welke andere stakeholders zijn er naast aandeelhouders (in een vennootschap) volgens jou? En rekening waarmee? Je vraag is veel te vaag.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:05 schreef dortmund09 het volgende:
Een vraagje. Ik was bezig met een Amerikaans artikel te lezen over Corporate Social Responsibility. Het artikel vermeldde dat er geen wetsartikel is dat bepaald dat er naast de aandeelhouders ook rekening moet worden gehouden met andere stakeholders.
Ik meen mij echter te herinneren van een vak van een paar jaar geleden (ik weet niet meer welk vak), dat er in het Nederlandse (fiscale(?)) recht wel een wetsartikel is dat bepaald dat met alle stakeholders rekening dient te worden gehouden. Kan iemand zich wel herinneren om welk artikel ik precies doel?
denk dat hij groepen bedoeld als werknemers, afnemers, ect ectquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welke andere stakeholders zijn er naast aandeelhouders (in een vennootschap) volgens jou? En rekening waarmee? Je vraag is veel te vaag.
Idd. En dan met name crediteuren en werknemers.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
denk dat hij groepen bedoeld als werknemers, afnemers, ect ect
Okayquote:Op zondag 14 oktober 2012 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom gezzelig mee posten in rechten topic dan
En ik denk meer dat hij het heeft over verantwoord/maatschappelijk ondernemen... kortom: te vaag dusquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
denk dat hij groepen bedoeld als werknemers, afnemers, ect ect
Als je nou bedenkt hoe een wet in formele zin tot stand komt. Dan kan je kan je vrij makkelijk de redenering opzetten waarom een rechter die niet mag toetsen aan de grondwet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:52 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik snap de toetsingsverbod (art. 120 GW) niet echt. Waarom zou je een wet in materiele zin wel mogen toetsen aan de grondwet en de wet in formele zin niet mogen toetsen? Ook begrijp ik niet waarom je een grondwet niet mag toetsen aan een verdrag, maar een verdrag niet mag toetsen aan de grondwet.
Als ik het goed begrijp, door de trias politica. Een rechter mag niet de rol van wetgever op zich nemen. als hij een formele wet ( gemaakt door de wetgevende macht ) aan de grondwet gaat toetsen, dan is de rechter bezig met wetgeving en dat wil je niet binnen de trias politica. Een wet in materiele zin is niet door de formele wetgever gemaakt, dus als de rechter zo een wet toetst schendt hij het principe van de trias politica ( gescheiden machten ) niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:52 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik snap de toetsingsverbod (art. 120 GW) niet echt. Waarom zou je een wet in materiele zin wel mogen toetsen aan de grondwet en de wet in formele zin niet mogen toetsen? Ook begrijp ik niet waarom je een grondwet niet mag toetsen aan een verdrag, maar een verdrag niet mag toetsen aan de grondwet.
Een wet in formele zin komt tot stand door de regering en Staten-Generaal (art. 81 GW).quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je nou bedenkt hoe een wet in formele zin tot stand komt. Dan kan je kan je vrij makkelijk de redenering opzetten waarom een rechter die niet mag toetsen aan de grondwet.
Ah oke. Maar wat wordt er dan bedoeld met het toetsen van een verdrag aan de grondwet en andersom? Want een rechter mag wel een verdrag toetsen aan de grondwet?quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:55 schreef Morera het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, door de trias politica. Een rechter mag niet de rol van wetgever op zich nemen. als hij een formele wet ( gemaakt door de wetgevende macht ) aan de grondwet gaat toetsen, dan is de rechter bezig met wetgeving en dat wil je niet binnen de trias politica. Een wet in materiele zin is niet door de formele wetgever gemaakt, dus als de rechter zo een wet toetst schendt hij het principe van de trias politica ( gescheiden machten ) niet.
Dus dan ga je als rechter voor wetgevertje spelen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Een wet in formele zin komt tot stand door de regering en Staten-Generaal (art. 81 GW).
In 120 Gw staat gewoon dat de rechter niet de grondwettigheid van verdragen toetst.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ah oke. Maar wat wordt er dan bedoeld met het toetsen van een verdrag aan de grondwet en andersom? Want een rechter mag wel een verdrag toetsen aan de grondwet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kan ik doen om A te helpen? Iemand een idee bij welk artikel ik kan beginnen?
edit: Ik vroeg natuurlijk niet of privaatrecht een wet was, het stond er een beetje ongelukkig
[ Bericht 6% gewijzigd door Morera op 14-10-2012 13:22:49 ]
Lieeefquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:03 schreef Morera het volgende:
In welke wet moet ik zoeken? Privaatrecht?Verbintenissen?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:03 schreef Morera het volgende:
Wil iemand mij een duwtje in de goeie richting geven? Ik probeer iets voor een familielid op te lossen.
De situatie:De privaatrechtwet natuurlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kan ik doen om A te helpen? In welke wet moet ik zoeken? Privaatrecht?Verbintenissen?
Als iemand me een duwtje in de goeie richting wil geven dan kom ik er verder wel uit denk ikOp donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Jawel hoor watch mequote:Op zondag 14 oktober 2012 13:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
LieeefMaar even serieus, als je deze vraag stelt ga je er niet uit komen ben ik bang
Okay, jij zegt het. Begin eens bij art. 6:74.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:05 schreef Morera het volgende:
[..]
Jawel hoor watch me![]()
Heb laatst al een eerste succesje voor iemand behaald. Onterechte aanmaning etc.
Maar bij deze moet ik even een beginnetje hebben, dan ga ik zelf wel verder met zoeken en me er in verdiepen.
Dankjequote:Op zondag 14 oktober 2012 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Okay, jij zegt het. Begin eens bij art. 6:74.
Dat is wel een geinig begin jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Okay, jij zegt het. Begin eens bij art. 6:74.
Houd ook even goed het verschil tussen een wet in materiele en formele zin in de gaten! Daar gaan veel mensen in het begin de mist mee in.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:52 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Inderdaad. En vergeet ook vooral niet dat die twee begrippen elkaar absoluut niet uitsluiten. Sterker nog: een wet in formele zin (wet afkomstig van regering + staten generaal) is meestal ook een wet in materiële zin (dus een algemeen verbindend voorschrift). Een uitzondering hierop is bijvoorbeeld de goedkeuring van de Rijksbegroting. Zo'n aannemingswet bevat immers geen ieder verbindende voorschriften. Als het woord 'wet' in de Gw gebruikt wordt gaat het altijd om een wet in formele zin. 'Wetten' van andere organen met de bevoegdheid om avv's op te stellen (regering, gemeenteraad, etc.) zijn dus (meestal) wel wetten in materiële zin, maar nooit wetten in formele zin, want ze zijn immers niet afkomstig van de formele wetgever.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Houd ook even goed het verschil tussen een wet in materiele en formele zin in de gaten! Daar gaan veel mensen in het begin de mist mee in.
Neuh, ik zie Gw staan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij ben je wat woorden vergeten in deze post.
Volgens mij is de gemeentewet GW. En de grondwet Gw.quote:
Thanks! Laatste vraag: waarom mag de rechter niet de grondwet toetsen aan verdragen, maar wel de verdragen toetsen aan de grondwet?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad. En vergeet ook vooral niet dat die twee begrippen elkaar absoluut niet uitsluiten. Sterker nog: een wet in formele zin (wet afkomstig van regering + staten generaal) is meestal ook een wet in materiële zin (dus een algemeen verbindend voorschrift). Een uitzondering hierop is bijvoorbeeld de goedkeuring van de Rijksbegroting. Zo'n aannemingswet bevat immers geen ieder verbindende voorschriften. Als het woord 'wet' in de Gw gebruikt wordt gaat het altijd om een wet in formele zin. 'Wetten' van andere organen met de bevoegdheid om avv's op te stellen (regering, gemeenteraad, etc.) zijn dus (meestal) wel wetten in materiële zin, maar nooit wetten in formele zin, want ze zijn immers niet afkomstig van de formele wetgever.
Kort gezegd:
Het begrip wet in formele zin ziet op de totstandkoming van de wet en de term wet in materiële zin ziet op de inhoud.
Euh de rechter mag verdragen niet aan de grondwet toetsen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:31 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Thanks! Laatste vraag: waarom mag de rechter niet de grondwet toetsen aan verdragen, maar wel de verdragen toetsen aan de grondwet?
Volgens mij juist andersom.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:31 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Thanks! Laatste vraag: waarom mag de rechter niet de grondwet toetsen aan verdragen, maar wel de verdragen toetsen aan de grondwet?
Wowquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:07 schreef Morera het volgende:
Ach ik heb mijn vraag een beetje simpel gesteld, dacht dat jullie wel begrepen wat ik bedoelde
Ik ga maar even beginnen met vlees stoven. In de keuken, daar waar een vrouw hoort.![]()
Inderdaad, andersomquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Euh de rechter mag verdragen niet aan de grondwet toetsen?
Dat moet je aan Ryon vragenquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:37 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Inderdaad, andersom![]()
Waarom mag het ?
Omdat in art. 120 staat dat de grondwettelijkheid van verdragen niet getoetst mag worden (dus niet een verdrag aan de grondwet toetsen) maar andersom staat artikel 120 niet in de weg. Er is wel door mensen gezegd dat de grondwet aan een verdrag toetsen de feitelijke macht van de grondwet sterk beperkt, wat natuurlijk ook zo is, maar toch is het niet veranderd in de wet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:37 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Inderdaad, andersom![]()
Waarom mag het ?
Hoe gingen je tentamens deze week Erik?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Helder!
De rechter mag in WIFZ niet toetsen aan de grondwet, maar de grondwet wel toetsen aan de WIFZ. Dat laatste is nog onduidelijk voor me. Waarom zou de rechter de grondwet toetsen aan de WIFZ? Waarom heeft hij deze bevoegdheid?
Euh.. De rechter mag zelfs de grondwet toetsen aan de APV van Zoetermeer. Het heeft alleen geen nut, aangezien de grondwet hoger recht is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Helder!
De rechter mag in WIFZ niet toetsen aan de grondwet, maar de grondwet wel toetsen aan de WIFZ. Dat laatste is nog onduidelijk voor me. Waarom zou de rechter de grondwet toetsen aan de WIFZ? Waarom heeft hij deze bevoegdheid?
Privaatrecht nagekeken, gelukkig gehaaldquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:13 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Hoe gingen je tentamens deze week Erik?
Privaatrecht al nagekeken?
Chapeau.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:27 schreef Ryon het volgende:
Nou ja, dat is de academische basis. Je zal merken dat die 20 verschillende opvattingen regelmatig in het recht terugkomen en tot grote verschillen kunnen leiden. Een heldere opvatting is niet moeilijk om te begrijpen en kan om die reden als een open deur beschouwd worden ('duh, logisch dat het zo is') maar dat betekent alleen dat de schrijver zijn argument goed verwoord heeft. Niet dat zijn opvatting tot de meest praktische resultaten leiden.
Ja strafrecht ging goed, privaatrecht ook al nagekeken en ruim voldoende, por twijfel ik over, denk tussen 5 en de 6. Taaltoets heb ik denk ik niet gehaaldquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:48 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Privaatrecht nagekeken, gelukkig gehaald. Strafrecht ging goed, maar denk dat ik POR moet herkansen. Hoe ging het bij jou?
Dat bestrijd ik niet. De open deuren in deze hebben meer betrekking op de theoretische uitleg van de auteur, niet zozeer op de opinies van de filosofenquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:27 schreef Ryon het volgende:
Nou ja, dat is de academische basis. Je zal merken dat die 20 verschillende opvattingen regelmatig in het recht terugkomen en tot grote verschillen kunnen leiden. Een heldere opvatting is niet moeilijk om te begrijpen en kan om die reden als een open deur beschouwd worden ('duh, logisch dat het zo is') maar dat betekent alleen dat de schrijver zijn argument goed verwoord heeft. Niet dat zijn opvatting tot de meest praktische resultaten leiden.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:01 schreef H-D het volgende:
Dat jullie nu al tentamens gehad hebben eigenlijk ...
Inderdaad, het wordt nooit meer zoals het was.quote:
De delen 3 en 6 van de Asser zijn niet toereikend?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:25 schreef Keyos het volgende:
Ben overigens nu met "Rechtshandeling en overeenkomst" bezig van Hijma, wat een grafboek is dat zeg. Ben me in wat stof aan het verdiepen, elk boek dat ik heb heeft er informatie over, maar deze het meest. Echter weet hij het zo op te schrijven dat het er veel informatie staat maar dit zwaar onlogisch is opgeschreven.
Ik heb ook al heel vaak verhitte discussies/ruzie met die user gehad toen ik nog weleens postte buiten dit topic en PTA. Volgens mij liggen we elkaar niet zoquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:28 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen die zeggen 'de grondwet is een papieren tijger'
Waarom zou je dat zo zeggen, dat klinkt toch verschrikkelijk
Dat is vooral van belang bij de volgorde van schuldeisers. Dat recht van hypotheek kan je tegen elke andere schuldeiser inroepen die zich wil verhalen op het huis.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo is het hypotheekrecht een absoluut recht? Het kenmerk van een absoluut recht is toch dat het tegenover iedereen geldt, zoals bijvoorbeeld het eigendomsrecht. Het recht van hypotheek geldt toch maar ten opzichte van één partij?
Ooh zoquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is vooral van belang bij de volgorde van schuldeisers. Dat recht van hypotheek kan je tegen elke andere schuldeiser inroepen die zich wil verhalen op het huis.
Als je nou eens bedenkt dat het geven van een hpotheekrecht in een openbaar register wordt vastgelegd, wat denk je dan dat de werking ervan is?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo is het hypotheekrecht een absoluut recht? Het kenmerk van een absoluut recht is toch dat het tegenover iedereen geldt, zoals bijvoorbeeld het eigendomsrecht? Het recht van hypotheek geldt toch maar ten opzichte van één partij (namelijk hypotheekgever t.o.v. hypotheeknemer)?
En dus ook tegen een andere eigenaar als de lening niet is betaaldquote:
Die heb ik beide niet. Ik haal me informatie nu wel uit die van Nieuwenhuis, niet bepaald een zeer diepgaand boek, maar het leest een stuk prettiger. Moet wat informatie inwinnen over vertegenwoordiging , volmacht etc.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:35 schreef H-D het volgende:
[..]
De delen 3 en 6 van de Asser zijn niet toereikend?
Er is een speciale Asser over vertegenwoordiging bewerkt door S. Kortmann dacht ik, en ze zijn ook digitaal beschikbaar via Kluwer Navigator.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:45 schreef Keyos het volgende:
[..]
Die heb ik beide niet. Ik haal me informatie nu wel uit die van Nieuwenhuis, niet bepaald een zeer diepgaand boek, maar het leest een stuk prettiger. Moet wat informatie inwinnen over vertegenwoordiging , volmacht etc.
Paar colleges terug zei iemand dus ook in hoorcollege: 'dus meneer, de grondwet is in feite een papieren tijger' *insert balletje-stem*quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb ook al heel vaak verhitte discussies/ruzie met die user gehad toen ik nog weleens postte buiten dit topic en PTA. Volgens mij liggen we elkaar niet zo
Ik vond dat boek wel meevallen, heb wel ergere boeken moeten lezenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:25 schreef Keyos het volgende:
Ben overigens nu met "Rechtshandeling en overeenkomst" bezig van Hijma, wat een grafboek is dat zeg. Ben me in wat stof aan het verdiepen, elk boek dat ik heb heeft er informatie over, maar deze het meest. Echter weet hij het zo op te schrijven dat het er veel informatie staat maar dit zwaar onlogisch is opgeschreven.
hypotheekrechten zijn net als eigendomsrechten overdraagbaar en bezwaarbaar en daarom absoluut. Verder kan je hem tegen iedereen inroepen, wie het goed ook bezit. Ook gaat hij met de vordering waaraan hypotheek zit verbonden mee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo is het hypotheekrecht een absoluut recht? Het kenmerk van een absoluut recht is toch dat het tegenover iedereen geldt, zoals bijvoorbeeld het eigendomsrecht? Het recht van hypotheek geldt toch maar ten opzichte van één partij (namelijk hypotheekgever t.o.v. hypotheeknemer)?
42 euroquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
Hallo hallo; ik wil graag wat dingen bestellen in de VS.. snap alleen weinig van douane.nl
gaat om:
4 x wollen muts twv 25 USD
1x wollen muts twv 21 USD
2x shirt van 14 USD
Verzendkosten a 17 UDS
Totaal: 164 USD
Moet ik nog invoerkosten betalen zo ja; hoeveel en wat?
Serieus?quote:
Als in, wat hebben we afgesproken? Das gewoon domquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:08 schreef Morera het volgende:
Zou iemand mij willen uitleggen hoe je bepalingen uit overeenkomsten moet interpreteren, als de bepalingen niet duidelijk zijn voor beide partijen?
Ahja. En voor vruchtgebruik geldt dezelde redering: als je het goed verkoopt gaat het vruchtgebruik ook over naar die persoon: dat geldt voor ieder persoon?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
hypotheekrechten zijn net als eigendomsrechten overdraagbaar en bezwaarbaar en daarom absoluut. Verder kan je hem tegen iedereen inroepen, wie het goed ook bezit. Ook gaat hij met de vordering waaraan hypotheek zit verbonden mee.
Ik vind het ook een dom leerdoel, maar helaas moet het gewoon.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als in, wat hebben we afgesproken? Das gewoon dom
http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
Hallo hallo; ik wil graag wat dingen bestellen in de VS.. snap alleen weinig van douane.nl
gaat om:
4 x wollen muts twv 25 USD
1x wollen muts twv 21 USD
2x shirt van 14 USD
Verzendkosten a 17 UDS
Totaal: 164 USD
Moet ik nog invoerkosten betalen zo ja; hoeveel en wat?
Thanks; Totale bijkomende kosten¤ 34,43quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/
Ik weet overigens niet of die site serieus te nemen is.
Haviltex! Jaja, enige wat ik nog weetquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:08 schreef Morera het volgende:
Zou iemand mij willen uitleggen hoe je bepalingen uit overeenkomsten moet interpreteren, als de bepalingen niet duidelijk zijn voor beide partijen?
Haviltex?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:08 schreef Morera het volgende:
Oja natuurlijk !quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haviltex! Jaja, enige wat ik nog weet
Bijhouden is de truc inderdaad. Het stapelt snel op.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:23 schreef Pascaltjuh het volgende:
Zit al gewoon dagen lang non-stop te blokken. Merk nu toch wel dat ik wat te gemakkelijk met dit schooljaar begonnen ben. Domme ik
Je moet het meer zien dat de vruchtgebruiker zijn rechten behoudt en kan uitoefenen ongeacht wie de hoofdgerechtigde tot het goed is. En vruchtgebruik heeft natuurlijk inderdaad net als alle absolute rechten droit de suite.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ahja. En voor vruchtgebruik geldt dezelde redering: als je het goed verkoopt gaat het vruchtgebruik ook over naar die persoon: dat geldt voor ieder persoon?
Ja inderdaad, viel me ook op. Alleen overdag hard studeren dan weer nietquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:23 schreef Paxcon het volgende:
Meestal wordt het hier laat op de avond ineens druk. Overdag is natuurlijk iedereen hard aan de studie.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:23 schreef Paxcon het volgende:
Meestal wordt het hier laat op de avond ineens druk. Overdag is natuurlijk iedereen hard aan de studie.
Haviltex gaat over de uitleg van contractuele bepalingen niet over de uitleg van arresten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:24 schreef Paxcon het volgende:
Maar Haviltex gaat toch niet per se om onduidelijkheden in het arrest? Bij onduidelijkheden moet je toch denken aan die dingen die niet erin staan of niet duidelijk vermeld zijn.
Bij de Haviltex-criteria gaat het er toch om dat er moet worden gekeken naar wat men kan verwachten, in plaats van strikt gramaticaal te interpreteren?
arrest moet natuurlijk overeenkomst zijnquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Haviltex gaat over de uitleg van contractuele bepalingen niet over de uitleg van arresten.
En een arrest is geen overeenkomst the last time I checked.
Als ik jullie toch niet had...quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Je moet het meer zien dat de vruchtgebruiker zijn rechten behoudt en kan uitoefenen ongeacht wie de hoofdgerechtigde tot het goed is. En vruchtgebruik heeft natuurlijk inderdaad net als alle absolute rechten droit de suite.
Ja, deze wijze raad moet ik maar voor eens en altijd in praktijk gaan brengen, want hier wordt ik niet vrolijk van. Moet ook zeggen dat ik niet goed ben in het scheiden van hoofd- en bijzaken waardoor ik bijna alles in mijn kop probeer te stampen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bijhouden is de truc inderdaad. Het stapelt snel op.
Haviltex zegt idd dat bij onduidelijkheid over bepalingen in een overeenkomst het niet genoeg is alleen maar de taalkundige betekenis te kijken maar naar de zin die pp. gezien de omstandigheden daar redelijkerwijs aan mochten toekennen en wat ze te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. De maatschappelijke positie van pp. kan daarbij bijvoorbeeld van belang zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
arrest moet natuurlijk overeenkomst zijn_!
Gezever, al is het geen technische natuurkundequote:Op maandag 15 oktober 2012 00:29 schreef Paxcon het volgende:
Is rechten trouwens ook echt makkelijker dan menig WO-studie of is dat gerucht enkel afkomstig van jaloerse niet-rechtenstudenten ofzo?
Dat wordt vanzelf beter. In het begin ben je bang dingen te missen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:30 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, deze wijze raad moet ik maar voor eens en altijd in praktijk gaan brengen, want hier wordt ik niet vrolijk van. Moet ook zeggen dat ik niet goed ben in het scheiden van hoofd- en bijzaken waardoor ik bijna alles in mijn kop probeer te stampen.
Sowieso mensen die stampenquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:30 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, deze wijze raad moet ik maar voor eens en altijd in praktijk gaan brengen, want hier wordt ik niet vrolijk van. Moet ook zeggen dat ik niet goed ben in het scheiden van hoofd- en bijzaken waardoor ik bijna alles in mijn kop probeer te stampen.
Muah, lijkt me niet de moeilijkste studie maar het is ook geen psychologiequote:Op maandag 15 oktober 2012 00:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gezever, al is het geen technische natuurkunde
Ik heb een oud-klasgenote en een vriendin (niet m'n vriendin) die psychologie doen, en als ik dat zo hoor lijkt het alsof zij het veel drukker hebben. Of ze overdrijven schromelijk. Of ik doe zelf te weinig en onderken de studiedruk niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sowieso mensen die stampen
Niet lullig bedoeld maar ik denk altijd maar dat die mensen op de havo thuis horen, lekker hersenloos stampen en niet de basis leren waardoor je zelf de rest kunt invullen met een beetje inzicht.
[..]
Muah, lijkt me niet de moeilijkste studie maar het is ook geen psychologie
want psychologie
Dit had je zelf ook wel bedacht denk ikquote:
Ja vast wel. En ik heb nog een hoor- en werkcollege komende week over dit onderwerp (goederenrecht, als onderdeel van arw), dus dan zal alles wel op z'n plaats vallen. Nu alleen vluchtig doorgelezen en die opgaven een beetje afgeraffeld omdat ik het gevoel had snel te moeten gaan beginnen met de stof voor komende (tussen)tentamens door te nemen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Dit had je zelf ook wel bedacht denk ikje moet gewoon nog even logisch juridisch leren redeneren denk ik
Je moet er inderdaad even inkomen denk ik. En begin bij het begin. Dus kijk eerst met watvoor recht je te maken hebt. Kijk waar in het wetboek het recht geplaatst is en analyseer wat dat voor gevolgen en/of betekenis heeft. Wat zijn de kenmerken van het recht? Wat is de aard van het recht?quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja vast wel. En ik heb nog een hoor- en werkcollege komende week over dit onderwerp (goederenrecht, onderdeel van arw), dus dan zal alles wel op z'n plaats vallen. Nu alleen vluchtig doorgelezen en die opgaven een beetje afgeraffeld omdat ik het gevoel had snel te moeten gaan beginnen met de stof voor komende (tussen)tentamens door te nemen.
Omgekeerde psychologie dat; ze willen dat je denkt dat ze het druk hebben zodat je medelijden krijgtquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb een oud-klasgenote en een vriendin (niet m'n vriendin) die psychologie doen, en als ik dat zo hoor lijkt het alsof zij het veel drukker hebben. Of ze overdrijven schromelijk. Of ik doe zelf te weinig en onderken de studiedruk niet.
Studies in de hoek literatuur, taal, economie, bedrijfskunde of cultuur zijn echt niet moeilijker ofzoquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sowieso mensen die stampen
Niet lullig bedoeld maar ik denk altijd maar dat die mensen op de havo thuis horen, lekker hersenloos stampen en niet de basis leren waardoor je zelf de rest kunt invullen met een beetje inzicht.
[..]
Muah, lijkt me niet de moeilijkste studie maar het is ook geen psychologie
want psychologie
Nee. Sowieso slaat moeilijkheid nergens op..quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Studies in de hoek literatuur, taal, economie, bedrijfskunde of cultuur zijn echt niet moeilijker ofzo
kunstgeschiedenis schijnt vet moeilijk te zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee. Sowieso slaat moeilijkheid nergens op..
Heb je dyslexie en geen aanleg voor taal; dan is rechten waarschijnlijk moeilijk voor je. Ben je een nerd a la sheldon cooper? dan ligt natuurkunde/wiskunde je wel (als in makkelijk) maar zul je falen op sociologie.
Maar over algemeen kun je wel zeggen dat er een paar makkelijke studies zijn (ik denk dan aan kunstdingen/ cultuur etc) normale studies: rechten/ economisch, talen en moeilijk: wiskunde, sk/na etc.
Vraag me alleen af waar geneeskunde onder te plaatsen is
Ik vind het voor fiscaal niet opgaan. Verder zie ik je zeggen dat je psychologiestudenten harder aan het werk ziet. Jij zit echter op zondagnacht nog na te denken over juridische vraagstukken etc. Hard studeren zit hem niet alleen in het aantal uur dat je met je neus in de boeken zit maar gewoon "filosofeert" en nadenkt. Het is ontwikkeling, niet een soort urenklok.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:29 schreef Paxcon het volgende:
Is rechten trouwens ook echt makkelijker dan menig WO-studie of is dat gerucht enkel afkomstig van jaloerse niet-rechtenstudenten ofzo?
Mooi gezegd. Je merkt ook dat naarmate je meer hebt gelezen, je meer na gaat denken. Veel van mijn tentamenvoorbereiding is ook "inkleuren" van de bestudeerde stof.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het voor fiscaal niet opgaan. Verder zie ik je zeggen dat je psychologiestudenten harder aan het werk ziet. Jij zit echter op zondagnacht nog na te denken over juridische vraagstukken etc. Hard studeren zit hem niet alleen in het aantal uur dat je met je neus in de boeken zit maar gewoon "filosofeert" en nadenkt. Het is ontwikkeling, niet een soort urenklok.
Bran van loonquote:Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef Ryon het volgende:
Wat rechten niet heeft en alle andere gamma studies wel zijn de zogenaamde methodologie en onderzoeksvakken zoals kwantitatieve en kwalitatieve methodes. Dit zijn, zeker in het eerste jaar, ook wel de filtervakken. Tijdvreters en een groot deel van de studenten faalt ze. Economische, politieke en sociale theorie is vaak dankzij samenvattingen nog wel door te komen, maar de onderzoeksvakken moeten gewoon gedaan worden en is een heleboel geklooi.
Daarnaast heeft rechten, met name in de bachelor, gewoon een relatief lage studiedruk. Als je het extensief volgt is het mogelijk om zelfs hele delen van het jaar 'vrij' te zijn (hoe verstandig dat is, is een tweede). Als je elke week een onderzoeksverslag in moet leveren of 10 uur practicum hebt per week word je wel bezig gehouden
Wat betreft de bèta studies: er zijn mensen die geloven dat hoe meer wiskunde in een studie zit, hoe moeilijker deze is. Want wiskunde is moeilijk en de rest niet. Vanuit dat perspectief is rechten 'makkelijk' aangezien er nul wiskunde in voorkomt.
quote:Dat is iets te simpel gedacht. De juridische puzzels die langskomen als je de beginselen onder de knie hebt vragen niet alleen een heleboel kennis en praktijkervaring, maar ook een hoge mate van abstract inzicht. Om dat redelijk rap tot een goed einde te kunnen brengen heb je een hoge mate van concentratie en van denkvermogen nodig. Dat is ook wel het moment dat veel mensen tegen een grens aanlopen, hoewel dat pas relatief laat in de studie naar voren komt.
Hele middag?quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef deman13 het volgende:
Zo, lekker middagje privaatrecht studeren.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef deman13 het volgende:
Zo, lekker hele dag arbeidsovereenkomstenrecht en arbeid&sportrecht studeren
Juridische studies hebben inderdaad eigenlijk geen methodologie. Vandaar ook dat sommige mensen een WO studie rechten -niet geheel onterecht- zien als een niet-wetenschappelijk veredelde beroepsopleiding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen academische studie zou zijn en het zegt op zich ook nog niets over het niveau.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef Ryon het volgende:
Wat rechten niet heeft en alle andere gamma studies wel zijn de zogenaamde methodologie en onderzoeksvakken zoals kwantitatieve en kwalitatieve methodes. Dit zijn, zeker in het eerste jaar, ook wel de filtervakken. Tijdvreters en een groot deel van de studenten faalt ze. Economische, politieke en sociale theorie is vaak dankzij samenvattingen nog wel door te komen, maar de onderzoeksvakken moeten gewoon gedaan worden en is een heleboel geklooi.
Daarnaast heeft rechten, met name in de bachelor, gewoon een relatief lage studiedruk. Als je het extensief volgt is het mogelijk om zelfs hele delen van het jaar 'vrij' te zijn (hoe verstandig dat is, is een tweede). Als je elke week een onderzoeksverslag in moet leveren of 10 uur practicum hebt per week word je wel bezig gehouden
Wat betreft de bèta studies: er zijn mensen die geloven dat hoe meer wiskunde in een studie zit, hoe moeilijker deze is. Want wiskunde is moeilijk en de rest niet. Vanuit dat perspectief is rechten 'makkelijk' aangezien er nul wiskunde in voorkomt.
Dat is iets te simpel gedacht. De juridische puzzels die langskomen als je de beginselen onder de knie hebt vragen niet alleen een heleboel kennis en praktijkervaring, maar ook een hoge mate van abstract inzicht. Om dat redelijk rap tot een goed einde te kunnen brengen heb je een hoge mate van concentratie en van denkvermogen nodig. Dat is ook wel het moment dat veel mensen tegen een grens aanlopen, hoewel dat pas relatief laat in de studie naar voren komt.
Vanaf dit jaar de uva welquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Juridische studies hebben inderdaad eigenlijk geen methodologie. Vandaar ook dat sommige mensen een WO studie rechten -niet geheel onterecht- zien als een niet-wetenschappelijk veredelde beroepsopleiding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen academische studie zou zijn en het zegt op zich ook nog niets over het niveau.
Wel als je een eindbaas puur sang als docent hebtquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:37 schreef KOG het volgende:
Vijf weken contractenrecht gehad en nu lekker overschakelen naar de onrechtmatige daad. Je moet maar houden van art. 6:162 BW c.a.
Docenten die bazen zijn, hoe chill is dat. College wordt in eens leuk en interessant om naar te luisteren, maakt zo'n groot verschil he?!quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als je een eindbaas puur sang als docent hebtDu perron
nog 2 weken dan mag ik weer
![]()
Purquote:Op maandag 15 oktober 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als je een eindbaas puur sang als docent hebtDu perron
nog 2 weken dan mag ik weer
![]()
Volgens mij zijn er best wel universiteiten waar een vak als rechtsmethodologie gedoceerd wordt .quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Juridische studies hebben inderdaad eigenlijk geen methodologie. Vandaar ook dat sommige mensen een WO studie rechten -niet geheel onterecht- zien als een niet-wetenschappelijk veredelde beroepsopleiding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen academische studie zou zijn en het zegt op zich ook nog niets over het niveau.
Eh, iets voor zessen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ga even bij een studieadviseur langs voor dat extra geld. Hoelaat ben je er?
oh nee dan laat ik je achteraf wel even weten wat die zegt, kan jij dat formuliertje ook effe invullenquote:
Ja graagquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh nee dan laat ik je achteraf wel even weten wat die zegt, kan jij dat formuliertje ook effe invullen
die moet je downloaden bij de duo, en dan moet er een uva stempeltje op waarmee ze akkoord verklaren voor dat roosterquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja graagMocht je formuleren mee krijgen, wil je dan eentje extra meenemen?
Ja, ik weet nog niet helemaal hoe ik dat met dat rooster moet doen. Alle colleges er op? En moet ik dan over twee weken weer een nieuwe gaan opsturen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
die moet je downloaden bij de duo, en dan moet er een uva stempeltje op waarmee ze akkoord verklaren voor dat rooster
dat eerste wisten ze aan de balie niet, daarom moet ik naar de adviseur, en dat 2de, jaquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog niet helemaal hoe ik dat met dat rooster moet doen. Alle colleges er op? En moet ik dan over twee weken weer een nieuwe gaan opsturen?
Geheid dat dat fout gaatquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat eerste wisten ze aan de balie niet, daarom moet ik naar de adviseur, en dat 2de, ja
2 maanden terugwerkende kracht, dus als hij er deze week niet uit gaat laten we geld liggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geheid dat dat fout gaatZe kunnen dat eerste in twee weken helemaal niet verwerken joh.
Oh, nice. In dat geval wacht ik jouw bevindingen af en haal ik vrijdag die stempelquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
2 maanden terugwerkende kracht, dus als hij er deze week niet uit gaat laten we geld liggen
meid van de onderwijsbalie helemaal geiriteerd doen. Ja , klote duo, die kunnen ook wel verzinnen dat wij geen zin hebben om roosters in te vullen en gewoon overal een stempel op drukkenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, nice. In dat geval wacht ik jouw bevindingen af en haal ik vrijdag die stempel
Hahahquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
meid van de onderwijsbalie helemaal geiriteerd doen. Ja , klote duo, die kunnen ook wel verzinnen dat wij geen zin hebben om roosters in te vullen en gewoon overal een stempel op drukken
Ik zou vooral zeggen dat je Tchock bent. Ben benieuwd hoe ze dan reageren eigenlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahMaar die stempel kun je dus gewoon aan de balie halen?
Hallo ik ben Tchock dit dat hier stempelen?
Toen ik Yreal ontmoette zei ik volgens mij wel Hai. Ik ben Tchock. Zeg maar -insert naam-quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik zou vooral zeggen dat je Tchock bent. Ben benieuwd hoe ze dan reageren eigenlijk.
Als je meer dan anderhalf uur reist met het ov naar je universiteit geldt dat als onbereikbaar en kun je in aanmerking komen voor bijna 100 euro per maand bonusch.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:37 schreef Speedy_T het volgende:
Wat is dat extra geld en precies en waar kun je dat krijgen?
Haha baas.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik Yreal ontmoette zei ik volgens mij wel Hai. Ik ben Tchock. Zeg maar -insert naam-
Ik soms.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Wie is er allemaal nog meer dol op grolsch?
Ik drink alleen baco en jagermeister. Oh en soms wodka-appelsap. Je kunt wel zeggen dat ik niet van de stoere troep ben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Tukkersquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
quote:
Wodka appelsap?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik drink alleen baco en jagermeister. Oh en soms wodka-appelsap. Je kunt wel zeggen dat ik niet van de stoere troep ben.
Niet haten op tukkers!quote:
quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik drink alleen baco en jagermeister. Oh en soms wodka-appelsap. Je kunt wel zeggen dat ik niet van de stoere troep ben.
Als het ook ander bier mag zijn, primaquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Niet haten op tukkers!
Misschien kunnen we wel met wat mensen grolsch drinken als in 'wo rechten' meetje ofzo?
Vodka-appelsapquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijstenwinkel, xenos, hema, ikea.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:51 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een lijst voor een afbeelding van 74 x 58, waar kan ik zoiets vinden?
quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik Yreal ontmoette zei ik volgens mij wel Hai. Ik ben Tchock. Zeg maar -insert naam-
tja, hoe had het anders gemoetenquote:
Hij had je van tevoren z'n naam kunnen vertellen om maar iets te noemenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
tja, hoe had het anders gemoeten
Scherp.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij had je van tevoren z'n naam kunnen vertellen om maar iets te noemen
een laffe borrelaar ben jequote:Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef eriksd het volgende:
Kom maar met die haat mensen, kom maar.
Cognac is lekker inderdaad. Welke heb je nu?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef Tchock het volgende:
Bier, whisky. Cognac als het beschikbaar is.
Dat is wel echt heel ergquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
weetje dat ik echt geen idee meer heb hoe je eruit ziet of hoe je heet?
Goede indruk heeft ie dan achtergelatenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Courvoisier VSOP staat hier nu in de kast, maar in tegenstelling tot mijn whisky is de cognac van m'n paquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Cognac is lekker inderdaad. Welke heb je nu?
quote:
ik ben uberhaupt geen ster met namen en gezichten, maar ik heb hem 1x de hand geschud en toe ben ik weer verder gereden en daarna negeerde hij mijquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Goede indruk heeft ie dan achtergelaten
Ik weet je naam volgens mij nog - wat bij mij echt een wonder is - maar ik zou je zonder motor niet herkennen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet expresquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
ik ben uberhaupt geen ster met namen en gezichten, maar ik heb hem 1x de hand geschud en toe ben ik weer verder gereden en daarna negeerde hij mij
Welke whisky heb je dan?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Courvoisier VSOP staat hier nu in de kast, maar in tegenstelling tot mijn whisky is de cognac van m'n pa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |