Och, voor 350/450 euro per maand heb je al een mooie kamer in het centrum. Via studentenwoningweb heb je al een goede kamer in het centrum voor tussen de 280 en 380. Maar dan heb je een paar jaar inschrijftijd nodig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:08 schreef Pascaltjuh het volgende:
Het is inderdaad niet te doen om een kamer te regelen in A'dam, tenzij je een vermogen hebt. Dan maar blijven treinen, zit weinig anders op....
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, voor 350/450 euro per maand heb je al een mooie kamer in het centrum. Via studentenwoningweb heb je al een goede kamer in het centrum voor tussen de 280 en 380. Maar dan heb je een paar jaar inschrijftijd nodig.
Als je het niet erg vindt om in Noord, Zeeburg, Zuidoost of Nieuw-west te wonen heb je ook op korte termijn een betaalbare kamer.
Ik wil net zeggen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijk
Tjah, het meeste gaat natuurlijk via het informele circuit. Maar ik heb altijd met redelijk gemak kamers kunnen vinden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel ervaring jij er mee hebt, maar ik vind het niet zo makkelijk
Ik ben daar al meer dan een jaar mee bezigquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het meeste gaat natuurlijk via het informele circuit. Maar ik heb altijd met redelijk gemak kamers kunnen vinden.
Ik kan je adviseren om je niet blind te staren op de internetwoningen die je bijv. via kamernet vindt. Als jij die kamer ziet dan hebben 400 andere hem ook gezien en vaak worden maar een beperkt aantal kamers op internet gezet, alleen als het niet lukt om via het eigen netwerk de kamer op te vullen.
Wat wel werkt is om een periode volle bak te te mailen, feestboeken (*haha*) met dat je een kamer zoekt en actief te jagen als je hoort dat mensen gaan verhuizen. Zoek het niet bij je beste vrienden, meer bij je vagere kennissen. Als je in de kroeg hoort dat iemand een half jaartje weg gaat.. vraag dan meteen wat hij/zij met die kamer doet. Zoals ik al zei: het meeste (particuliere kamers) in Amsterdam wordt aangeboden via het informele circuit.
Een jaar is wel erg lang.. Wat is je budget?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben daar al meer dan een jaar mee bezigHet lukt gewoon niet. Ik lijk alleen maar pech te hebben. Kamernet levert inderdaad niets op, studentenwoningweb is al helemaal bedroevend. En wat contacten betreft... De mensen die ik goed ken die wel een kamer voor me vasthouden vinden zelf ook niets, en de vage kennissen hebben die vraag al tien keer gehad. Het is gewoon kut
Rond de 450 is mijn max. 500 zou met bloed, zweet en tranen nog te doen zijn, maar ik moet alles lenen en bijverdienen dus dat is nogal een aderlatingquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een jaar is wel erg lang.. Wat is je budget?
Man, met dat budget kan je binnen een week op het Surinameplein of in de indische buurt wonen in een prima huis. In Nieuw-West (naast de Sloterplas of iets verder in Geuzenveld) kan je daar vandaag al een kamer voor krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rond de 450 is mijn max. 500 zou met bloed, zweet en tranen nog te doen zijn, maar ik moet alles lenen en bijverdienen dus dat is nogal een aderlating
Vertel me hoequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Man, met dat budget kan je binnen een week op het Surinameplein of in de indische buurt wonen in een prima huis. In Nieuw-West (naast de Sloterplas of iets verder in Geuzenveld) kan je daar vandaag al een kamer voor krijgen.
Als er een website was, had ik je daar nu heen gestuurd, maar zoals ik zei. Dit gaat allemaal onderhands via het informele circuit (ook via facebook en de mail). Maar met dat budget zit je goed.Veel studenten hebben niet meer dan 300/350 te besteden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vertel me hoeDe Indische buurt lijkt me super vet, een goede vriend van mij woont daar ook. Zou perfect zijn.
Dit. En dan gewoon verhuren voor de erfpacht+g/w/l plus één euro.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:01 schreef eriksd het volgende:
Als ik miljonair was zou ik voor een aantal mensen een huis kopen.
Ken het, veels te vermoeiend om een kamer in Amsterdam te vinden. Woon nu nog prima in Utrecht maar zou het niet erg vinden om naar Amsterdam te verhuizen nu ik mijn OV vanaf 1 januari kwijt benquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kudt. Ik kreeg een kamer aangeboden en toen een hoop gezeur en toen was 'ie er niet meer. Verder een ander plan dat niet door gaat, veel contacten die niets laten horen en een hoop reacties via verschillende media de ruimte ingestuurd waar ze, gezien het gebrek aan reacties, nog steeds rondzwerven. Eén reactie passeerde laatst trouwens de Voyager 1, dat was nogal een happening.
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloopquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:13 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ken het, veels te vermoeiend om een kamer in Amsterdam te vinden. Woon nu nog prima in Utrecht maar zou het niet erg vinden om naar Amsterdam te verhuizen nu ik mijn OV vanaf 1 januari kwijt benProbeer via via wel wat te pitchen maar meeste van mijn studiegenoten hebben inmiddels een kamer. Maar blijf mn oren open houden en hopen dat er nog wat leuks langs komt.
Ach zodra je je kamer hebt, kan je die tijd ruimschoots inhalenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloop
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek isquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:26 schreef Bananenman het volgende:
Ontopic: studeren gaat vrij moeizaam. Helaas moet het wel voornamelijk dit weekend en begin volgende week gebeuren, want dat eind volgende week + volgend weekend ADE is helpt ook niet echt
Overijssel!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis in Overijssel en ik heb het gevoel alsof ik de beste tijd van mijn leven misloop
Vandaag weer genoten van vertragingen en uitgevallen treinen en NS-bussenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overijssel!
Maar sowieso is het fijner als je in de stad woont waar je studeert
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overijssel!
Maar sowieso is het fijner als je in de stad woont waar je studeert
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?
Echt een ramp inderdaad. Is elk jaar zo, weet nog hoe brak ik vorig jaar zat te studeren. Toen wonderbaarlijk genoeg wel al m'n tentamens gehaald maar helaas wel met wat minder mooie cijfers dan gehoopt. Sta dit jaar weer voor hetzelfde dilemma.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek is
Ik heb nog geen last gehad, op weg naar het ouderlijke huis om te genieten van de 'herfstvakantie' en lekkere ijskoude grolschjes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vandaag weer genoten van vertragingen en uitgevallen treinen en NS-bussen
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overijssel, valt dat nog binnen het Schengen-gebied?
Ik heb de keuze gemaakt om dit jaar niet te gaan. Successierecht en strafproces in 1 week, alle tijd die ik heb kan ik maar beter gebruiken om te studerenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:34 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Echt een ramp inderdaad. Is elk jaar zo, weet nog hoe brak ik vorig jaar zat te studeren. Toen wonderbaarlijk genoeg wel al m'n tentamens gehaald maar helaas wel met wat minder mooie cijfers dan gehoopt. Sta dit jaar weer voor hetzelfde dilemma.
Als ik m'n gemoedstoestand tijdens het ADE moet repliceren tijdens het tentamen kon het weleens heel gezellig worden in de tentamenzaal.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:40 schreef Tchock het volgende:
Nouja, ADE-gangers, jullie weten het: als je aangeschoten leert kun je beter ook aangeschoten je tentamen maken.
Vertel, wat is hier de logica achter?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:40 schreef Tchock het volgende:
Nouja, ADE-gangers, jullie weten het: als je aangeschoten leert kun je beter ook aangeschoten je tentamen maken.
Het is wetenschappelijk bewezen dat je het meest herinnert als je tijdens het maken van je toets in dezelfde staat bent als wanneer je de informatie leerde. Dronken leren, brak maken is faal, dronken leren, dronken maken is... Nouja, waarschijnlijk nog steeds faal. Maar statistisch gezien wel minder erge faalquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vertel, wat is hier de logica achter?
dus slaperig leren is slaperig toets maken, blij leren is blij toets maken en poepend leren is poepend toets maken? Ik leer namelijk vaak op de wc maar ik zie ze nog geen wc in de tentamenhal neerzetten voor mijquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat je het meest herinnert als je tijdens het maken van je toets in dezelfde staat bent als wanneer je de informatie leerde. Dronken leren, brak maken is faal, dronken leren, dronken maken is... Nouja, waarschijnlijk nog steeds faal. Maar statistisch gezien wel minder erge faal
Is deze nou onjuist omdat er staat ''omringende'', terwijl er ook naar oud recht uit ons eigen land gekeken wordt?quote:Bij de rechtshistorische interpretatiemethode wordt onderzocht hoe de uit te leggen bepaling in vroegere rechtsstelsels van omringende landen was geregeld
Ik zou zeggen ja want hij sluit je eigen land uit waar het dan juist om gaat, maar ik wacht wel tot iemand die wijs genoeg is hier op antwoord.. ondertussen: 1-0quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:27 schreef Paxcon het volgende:
Een vraag uit een oefentoets:
[..]
Is deze nou onjuist omdat er staat ''omringende'', terwijl er ook naar oud recht uit ons eigen land gekeken wordt?
Jammer joh, helaasquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag een brief van DUO ontvangen dat mijn OV per 1 januari stopt![]()
Het waren mooie tijden
Sowieso klagen of huilen over je studie rechten!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Huilen dat de ADE net voor de tentamenweek is
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Sowieso klagen of huilen over je studie rechten!alsof je leert voor kernfysicus.
Overhaast generaliseren, altijd genieten. Lekker mensen in hokjes duwen.. wellicht had je beter psychologie kunnen kiezen ipv rechten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.
Ik heb een graad behaald binnen de sociologie. Mensen in hokjes stoppen is letterlijk hetgeen waar ik voor ben opgeleid.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overhaast generaliseren, altijd genieten. Lekker mensen in hokjes duwen.. wellicht had je beter psychologie kunnen kiezen ipv rechten.
Ik raak hem ook kwijt per 1 januari. Ik ga de komende maanden nog eens goed reizen, want straks kan het niet meer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag een brief van DUO ontvangen dat mijn OV per 1 januari stopt![]()
Het waren mooie tijden
Scherpquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je voor kernfysicus zou leren dan zou je sowieso niet naar het ADE gaan. Vanwege drukte, hard geluid, gezelligheid, veel mensen, vrouwen en prikkels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |