quote:We gaan om 18:00 uur de lucht in!
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
Geen idee, alleen wat sluikreclame misschien, maar ik heb het nog niet ontdekt.quote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Sterker nog. Hij gáát dood.
Maar mss niet vandaag.
Red Bull net als de vorige keerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Geen idee, alleen wat sluikreclame misschien, maar ik heb het nog niet ontdekt.
Ah, oke. Bedankt man.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:38 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Red Bull net als de vorige keer
Maak ik wel op uit de OP ja.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:38 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Duurt het nou nog 3u voordat ie jumpt?
Oke, nog genoeg tijd om koffie te halen danquote:
quote:
3 uur stijgenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef GGMM het volgende:
Het duurt nog 3 uur?
Kijk ik dus voor niks.Waarom zou je 3 uur van tevoren kijken
Omdat ie ook nu al dood kan gaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef GGMM het volgende:
Het duurt nog 3 uur?
Wat een mongool ben jij ook. Dit niet weten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef GGMM het volgende:
Het duurt nog 3 uur?
quote:
Alsof ik dit al dagen volgquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat een mongool ben jij ook. Dit niet weten.
Kneus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alsof ik dit al dagen volgDán ben je pas een mongool. Het is iemand die parachute-springt. Het is wat.
Neen, het is net echt: volg maar eens een lancering naar het ISS.quote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:46 schreef Apuleius het volgende:
Dat zie ik zo augustus 2017 worden voordat ie echt gaat.
wou net zeggen, vanuit wetenschappelijk oogpunt vind ik dit zeer boeiendquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jammer dat er zoveel tokkies zijn die dit volgen.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jammer dat er zoveel tokkies zijn die dit volgen.
Gezien hoe vaak de lancering van random spaceshuttles werden uitgesteld?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:48 schreef Apuleius het volgende:
Ze kunnen het beter BullShit gaan noemen.
Ja. Ze zeggen het niet voor niets af, maar het is wel jammer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:49 schreef byah het volgende:
[..]
Gezien hoe vaak de lancering van random spaceshuttles werden uitgesteld?
Het is over voor vandaag.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:49 schreef VMSDKR het volgende:
Gaat 'ie nou zo springen? Of is dit live en is het alweer afgelast.
Afgelast, morgen nieuwe pogingquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:49 schreef VMSDKR het volgende:
Gaat 'ie nou zo springen? Of is dit live en is het alweer afgelast.
Wat als die 10 minuten duurt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
dit jaik kijk het filmpje van 5 minuten wel naderhand.
Groot gelijk. Ik kijk niet meer live, dat wil niet best op dat ouwe horkending hier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
dit jaik kijk het filmpje van 5 minuten wel naderhand.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Toch staat dat er bij mij ipv 'Stop volgen'.
"TVP' in plaats van 'Volg Topic'quote:
Dit heeft niet zoveel met wetenschap te maken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
wou net zeggen, vanuit wetenschappelijk oogpunt vind ik dit zeer boeiend
Welk effect heeft het als het menselijk lichaam door de geluidsbarrière gaat en is dat überhaupt mogelijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 03:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit heeft niet zoveel met wetenschap te maken.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Welk effect heeft het als het menselijk lichaam door de geluidsbarrière gaat en is dat überhaupt mogelijk.
Welke impact heeft een sprong van die hoogte op het lichaam.
Kan het menselijk lichaam op zo een manier de sprong overleven.
Hoort ie zelf iig nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:35 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Vraag me af of het ook een knal geeft als hij door de barrière gaat
Gisteren zeiden ze morgen, dus vandaag (quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Al bekend wanneer de volgende poging is?
Nee, waarschijnlijk morgen pas weer.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gisteren zeiden ze morgen, dus vandaag () .
Zal wel weer dezelfde tijd zijn, 14:30 Nederlandse tijd geloof ik dusof was het nou 15:30
?
Waarom moet de mission balloon 9,8x zo groot zijn qua inhoud om slechts 5.243m hoger te komen?quote:
Misschien omdat de luchtdruk daar hoger is of zo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom moet de mission balloon 9,8x zo groot zijn qua inhoud om slechts 5.243m hoger te komen?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:39 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Misschien omdat de luchtdruk daar hoger is of zo.
Hoe hoger je komt, des te hoger is de luchtdruk toch ?quote:
Lager, niet hogerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:15 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hoe hoger je komt, des te hoger is de luchtdruk toch ?
Vandaar dat hij een speciale drukpak heeft en zit je als je op vakantie gaat op 10KM hoogte in een drukcabine (het vliegtuig zelf).
Ik denk dat doordat er een hogere luchtdruk is, er ook een grotere ballon gebruikt wordt.
Correct me if i'm wrong, because i'm not sure.
Dus in een vacuüm bestaat een oneindig hoge druk?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:15 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hoe hoger je komt, des te hoger is de luchtdruk toch ?
Vandaar dat hij een speciale drukpak heeft en zit je als je op vakantie gaat op 10KM hoogte in een drukcabine (het vliegtuig zelf).
Ik denk dat doordat er een hogere luchtdruk is, er ook een grotere ballon gebruikt wordt.
Correct me if i'm wrong, because i'm not sure.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef starla het volgende:
[..]
Dus in een vacuüm bestaat een oneindig hoge druk?
Je snapt klaarblijkelijk het concept luchtdruk niet.
Wat heeft te maken met de massa van een object?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:03 schreef So_Surreal het volgende:
Maar heeft ook te maken met de massa van het object.
De druk (luchtdruk) die op de ballon (massa, des te hoger de ballon, te groter de ballon) kom te staan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:06 schreef starla het volgende:
[..]
Wat heeft te maken met de massa van een object?
Je hebt ook echt geen idee waar je het over hebt he?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:08 schreef So_Surreal het volgende:
De druk (luchtdruk) die op de ballon (massa, des te hoger de ballon, te groter de ballon) kom te staan.
hoe hoger je komt, hoe lager de luchtdruk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:08 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
De druk (luchtdruk) die op de ballon (massa, des te hoger de ballon, te groter de ballon) kom te staan.
Waarom gebruiken ze volgens jou anders een ballon die een stuk groter is, om die laatste 5KM hoger te komen ?
Het lijkt me handig dat voordat je met allerlei theorieen aan komt zetten, je eerst de definitie van de begrippen die je uitkraamt eens opzoekt. Laten we beginnen met de luchtdruk:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:08 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze volgens jou anders een ballon die een stuk groter is, om die laatste 5KM hoger te komen ?
Oftewel, hoe hoger je zit, hoe lager de luchtdruk.quote:De luchtdruk is de druk die in de aardatmosfeer bestaat ten gevolge van zijn eigen gewicht; op elke hoogte is die druk in evenwicht met het gewicht per oppervlakte-eenheid van het hoger gelegen deel van de atmosfeer.
Nee, ik zeg wat ik denk hoe het zit, dat zei ik net nog.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:11 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt ook echt geen idee waar je het over hebt he?
Niet dat ik er tegen in wil gaan, maar gewoon uitleg wil:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:11 schreef muzas het volgende:
[..]
hoe hoger je komt, hoe lager de luchtdruk.
Omdat je anders uit elkaar klapt. Of als je iets minder hoog zit, de lucht te ijl is om goed te kunnen ademen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:16 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg wat ik denk hoe het zit, dat zei ik net nog.
Ik zei zelfs nog, verbeter me als ik het mis heb, maar dat doe je ook niet
Ik hoor van jou ook geen verklaring.
[..]
Niet dat ik er tegen in wil gaan, maar gewoon uitleg wil:
Maar hoe kan het dat we op de aarde geen last van hebben van de druk, op 10KM hoogte (met een passagiersvliegtuig) in een drukcabine moeten zitten, maar op 36km hoogte de druk lager is ?
Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je met 'lagere druk' meer druk ?
Daar gaan we weer. Voordat je met termen gaat strooien, zoek even de defenitie op en je bent alweer een stuk wijzer:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:16 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
Maar hoe kan het dat we op de aarde geen last van hebben van de druk, op 10KM hoogte (met een passagiersvliegtuig) in een drukcabine moeten zitten, maar op 36km hoogte de druk lager is ?
quote:Drukcabine
Een drukcabine wordt in de lucht- en ruimtevaarttechniek gebruikt om de heersende luchtdruk in een verblijfsruimte te controleren door middel van compressoren die lucht van buiten comprimeren en daarna de cabine invoeren. Dit is noodzakelijk aangezien de luchtdruk in de atmosfeer op grotere hoogte voor mensen te laag is om voldoende zuurstof op te kunnen nemen, met als gevolg hoogteziekte en uiteindelijk hypoxie. Bij wet is zuurstofvoorziening zoals bijvoorbeeld middels een drukcabine verplicht bij vluchten die plaatsvinden boven de 14.000 voet (4,5 km) bij kortdurende vluchten of boven de 10.000 voet (3 km) wanneer de vlucht langer duurt dan 30 minuten.
De druk in de cabine wordt niet op die van zeeniveau gehouden. Het drukverschil zou dan zo groot worden dat er enorme krachten op de cabinewanden ontstaan hetgeen weer veel zwaardere vliegtuigconstructies zou vereisen. Verder zou het ook een grotere belasting opleveren voor de motoren die de compressoren aandrijven. In een modern verkeersvliegtuig komt de cabinedruk op kruishoogte overeen met de druk op een hoogte tussen de 5.500 en de 8.000 voet (ca. 1.600-2.400 meter).
Not sure if serious or trolling. We hebben geen last omdat de gemiddelde druk op zeeniveau per definitie 1 atmosfeer is, een druk wat equivalent is aan 10 meter water. Daar zijn we aan gewend.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:16 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, om nog maar te zwijgen over het feit dat er gewoon minder zuurstof is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:21 schreef Thieske het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Voordat je met termen gaat strooien, zoek even de defenitie op en je bent alweer een stuk wijzer:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:21 schreef starla het volgende:
[..]
Not sure if serious or trolling. We hebben geen last omdat de gemiddelde druk op zeeniveau per definitie 1 atmosfeer is, een druk wat equivalent is aan 10 meter water. Daar zijn we aan gewend.
Als je hoger gaat wordt de druk lager. Als de druk heel laag wordt, wordt ook bijvoorbeeld het kookpunt van bepaalde vloeistoffen lager waardoor bloed kan gaan koken. Bovendien zullen je longen dichtklappen door de lage druk, waardoor je stikt.
Sorry dan heb ik de luchtdruk niet goed begrepen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:21 schreef starla het volgende:
[..]
Not sure if serious or trolling. We hebben geen last omdat de gemiddelde druk op zeeniveau per definitie 1 atmosfeer is, een druk wat equivalent is aan 10 meter water. Daar zijn we aan gewend.
Als je hoger gaat wordt de druk lager. Als de druk heel laag wordt, wordt ook bijvoorbeeld het kookpunt van bepaalde vloeistoffen lager waardoor bloed kan gaan koken. Bovendien zullen je longen dichtklappen door de lage druk, waardoor je stikt.
[..]
Inderdaad, om nog maar te zwijgen over het feit dat er gewoon minder zuurstof is.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:26 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[ afbeelding ]
Op 6 km diepte in de oceaan.
[ afbeelding ]
Naar boven getakeld.
Ik kan het niet simpeler uitleggen, sorry...quote:
Hier had je zelf al kunnen redeneren dat als er minder deeltjes in de lucht zitten.. Wat moet er dan drukken?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:26 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat er minder zuurstof in de lucht zit op grotere hoogte wist ik trouwens wel.
Had er eigenlijk niet bij nagedacht dat dat ook onderdeel is van dit geheel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Hier had je zelf al kunnen redeneren dat als er minder deeltjes in de lucht zitten.. Wat moet er dan drukken?
twitter:RedBullStratos twitterde op woensdag 10-10-2012 om 19:10:40Meteorologist Don Day confirmed a Thursday launch is not possible. The next weather window opens on Sunday October 14th. reageer retweet
Precies! De helium (?) in de ballon wordt er op het aardoppervlak ingepompt en zal uitzetten als de luchtdruk afneemt naarmate de ballon hoger in de atmosfeer komt. Om te voorkomen dat de ballon knapt of scheurt is er dus extra ruimte in de ballon nodig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:26 schreef muzas het volgende:
En daar kan een verklaring voor de grotere ballon in zitten. Door de lage druk klapt een ballon. Dus naar mate de ballon hoger komt, des te 'harder' hij wordt. Tot ie boem zegt. Wellicht gebruiken ze zo'n grote om 'm wat rekruimte te geven?
Bewust op eigen redenatie... Heb er verder 0 verstand van.
Leuke calculator ditquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:10 schreef Karina het volgende:
Na de uitleg bij DWDD ben ik wel benieuwd naar bijvoorbeeld het kokende bloed
Volgens die calculator ligt het kookpunt op 37.000 meter (hoogte van de recordpoging) op -158 graden Celcius?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuke calculator dit
http://www.csgnetwork.com/h2oboilcalc.html
Op een hoogte van zo'n 15.700 meter ligt het kookpunt van water op de normale lichaamstemperatuur van de mens, op zo'n 37,25 graden Celsius. Omdat bloed geen zuiver water is ligt het kookpunt wat hoger. Leuk leesvoer .. http://en.wikipedia.org/wiki/Armstrong_limit
Yup .. en gelukkig maar, want zo'n groot blok ijs uit de ruimte, als dat niet al in de buitenste lagen van de atmosfeer zou beginnen te koken, dat zou hard aankomen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:17 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Volgens die calculator ligt het kookpunt op 37.000 meter (hoogte van de recordpoging) op -158 graden Celcius?lijkt me niet helemaal te kloppen dan?
Ooh, dat is met de druk die daar heerst natuurlijkvandaar zn pak
maar zonder pak kookt water dus op -158 C? Dus dan gaat het van ijs naar damp?
Ja precies dat vertelde hij. Doodeng.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuke calculator dit
http://www.csgnetwork.com/h2oboilcalc.html
Op een hoogte van zo'n 15.700 meter ligt het kookpunt van water op de normale lichaamstemperatuur van de mens, op zo'n 37,25 graden Celsius. Omdat bloed geen zuiver water is ligt het kookpunt wat hoger. Leuk leesvoer .. http://en.wikipedia.org/wiki/Armstrong_limit
Godverdommequote:
Zullen de sponsors niet zo blij mee zijn.quote:
Zou tijd wordenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:28 schreef Zorro het volgende:
Volgende poging gepland op zondag 14 oktober 14:00 uur (onze tijd)
10 uur 's morgens onze tijd (als je de counter op de video mag geloven).quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:28 schreef Zorro het volgende:
Volgende poging gepland op zondag 14 oktober 14:00 uur (onze tijd)
We springen gewoon met z'n allen op 21 december.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:26 schreef tralalala het volgende:
14:00 volgens de counter.
En vervolgens wordt het weer telkens een uur uitgesteld en wordt het ergens in december dat hij eindelijk springt.
Misschien op CNN of zo, maar zie het niet snel gebeuren op de Nederlandse zenders.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:15 schreef Nober het volgende:
[..]
We springen gewoon met z'n allen op 21 december.
http://www.redbullstratos.com/live/
Nog dik anderhalf uur, komt ook live op tv?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:46 schreef Apuleius het volgende:
Dat zie ik zo augustus 2017 worden voordat ie echt gaat.
wat een onzin. Het is toch niet gek dat veiligheid voor alles gaat? Zoals die ballon dinsdag hing, dat was toch duidelijk dat het niet mogelijk zou zijn?quote:
Als ze vandaag de ballon opblazen dan zouden ze wel moeten denk ik. Dit is de laatste ballon namelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:12 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat moet trouwens wat kosten, iedere keer zo'n poging doen zeg.
En dan is het helemaal over?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ze vandaag de ballon opblazen dan zouden ze wel moeten denk ik. Dit is de laatste ballon namelijk.
Joh, zo bedoel ik dat toch nietquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
wat een onzin. Het is toch niet gek dat veiligheid voor alles gaat? Zoals die ballon dinsdag hing, dat was toch duidelijk dat het niet mogelijk zou zijn?
Nee tuurlijk niet. Maar dan moeten ze een nieuwe ballon maken en dat duurt wel een tijdje.quote:
Ze hebben alle tijd gehad om ballonnen te maken, dacht ik zo. Als de uitvoering net zo professioneel gaat, dan kan het nog wat worden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Maar dan moeten ze een nieuwe ballon maken en dat duurt wel een tijdje.
Dan zal het wel weer afgelast worden ofzo. Maar helemaal windstil bestaat toch niet op zulke hoogtes?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:27 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop niet dat het weerbericht op die site klopt.
Teveel wind lijkt me. 17km/u
Om 15:30 gaat 'ie volgens de websitetwitter:RedBullStratos twitterde op zondag 14-10-2012 om 12:55:11#redbull #stratos #balloon layout has started. photo by @joergmitter @limeximages for #redbullstratos http://t.co/EOrrxWl3 reageer retweet
quote:Type: The balloon is filled with helium to create lift. Helium is non-flammable, non-toxic if vented to the atmosphere and a safe, predictable method of ascent.
Material: It is constructed of strips of high-performance polyethylene (plastic) film that is only 0.002 centimeters thick. In total, these strips would cover 40 acres if they were laid flat. Polyester-fibre reinforced load tapes are incorporated to do the weight bearing.
Size, volume and shape: The balloon for Felix’s mission from the edge of space will be nearly 849,500 cubic meters in capacity – 10 times larger than Joe Kittinger’s balloon in 1960.
At launch, it will be tall and thin, stretching 55 stories high. As the balloon ascends, the helium will expand and the balloon will slowly fill out to an almost completely round shape:
• Length of uninflated balloon before launch: 180.57 meters
• Height of balloon at take-off: 167.6 meters.
• The height from the top of the balloon to bottom of the capsule will be: 211.8 meters
• Size of balloon at 36,576 meters: Height 102.05 meters / Diameter: 129.35 meters
Weight: The uninflated balloon weighs 1,682 kilograms.
quote:
Oh zie dat het allemaal ook gewoon op de website staatquote:How long does it take to inflate the balloon?
The overall launch process for this kind of balloon requires approximately 8 hours of preparation immediately before launch, including about 45 to 60 minutes for insertion of the helium.
What happens to the balloon after Felix jumps?
After Felix has landed, Mission Control will trigger the separation of the capsule and balloon, so that the capsule can descend under its parachute. A nylon “destruct line” will release the helium so that the balloon returns to Earth. Then, the team will gather the envelope into a large truck, a process that can take several hours.
Is the same balloon being used repeatedly for tests, as well as the final mission?
No. The test balloons are smaller than the almost 849,500 cubic meter balloon used for the ascent to 36,576 meters. None of these delicate balloons can be re-used. In fact, once Felix’s balloon is even taken out of its box it must be launched promptly or discarded.
Ach ja, het leger kost nog veel meer.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dit kost een boel geld allemaal bij elkaar
Zo kun je alles relativerenquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ach ja, het leger kost nog veel meer.
Jawelquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:00 schreef muzas het volgende:
Zijn er geen sites waar je geld in kan zetten op of 't doorgaat of niet?
Godver, gaan we weerquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:19 schreef byah het volgende:
Waait te hard, uitgesteld tot over 2,5 uur
Je verwacht het niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:19 schreef byah het volgende:
Waait te hard, uitgesteld tot over 2,5 uur, kwart voor 5 dus
Dat alles perfect moet zijn voordat hij springt?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit is het slechtste record ooit. Alles moet perfect zijn voordat hij springt...Waar is de uitdaging?
Wanneer ben je weer terug dan?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:59 schreef Zorro het volgende:
Natuurlijk gaat het door. Ik kon het steeds zien had er mooi de tijd voor. Om 15:30 moet ik echter weg zodat ik het dan niet kan zien. Dus gaat het dan door.
Zet de stream even op pauzequote:
Ik hoop het, ron 18:00 uur weer terug denk ik. Ik ben bang dat ik dan de hele voorbereiding en zo mis. Misschien kan ik wel de sprong zien.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wanneer ben je weer terug dan?
Voordat ie springt duurt nog wel even hoor.
Jawel, we hebben met z'n alle afgesproken hier om net te doen alsof hij niet gesprongen is. Doe je mee?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:03 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hij heeft dus nog steeds niet gesprongen?
Oh leuk, im inquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jawel, we hebben met z'n alle afgesproken hier om net te doen alsof hij niet gesprongen is. Doe je mee?
Hij heeft heus wel een pis zak.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Aha....dan moet hij niet nodig naar de wc willen want hij zit continue in dat hokje al?
Hij springt pas om 8 uur vanavond ofzoquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:16 schreef Zorro het volgende:
Op zijn vroegst 16:45
Kan ik toch het meeste meekrijgen
Ik update je welquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoop at het uitgesteld wordt tot morgenIk ga zo werken
Uiteraardquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Je hebt nog hetzelfde nr toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |