abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:18:27 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722326
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117722380
Je was me nét voor XM :D

Eens met TT! Volgende week weer werken, dan moet ik waarschijnlijk om 6 uur op. Uiterlijk ;(.

Ik voel me langzaam weer wat beter. Wel met een arsenaal aan maagzuurremmers en -binders, maar vooruit. Hopelijk kan ik vandaag ook weer normaal eten, ipv halve porties. De nieuwe broek die ik woensdag gekocht heb, zat ineens veel te los :o. Niet de bedoeling!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:38:51 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117722697
Glitterbeer :D

Aw Phaidra! Hoeveel dagen ga je werken?

Fijn dat je je beter voelt O+ Dan komt het met eten vast ook weer in orde :Y

Ik heb net ontbeten met havermout met amandelmelk, appel, kaneel, rozijnen, gojibesjes en lijnzaad, goed te doen! :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117722702
Mogge!
Slapen O+ heb avonddienst dus kan ook lekke1 blijven liggen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:43:15 #5
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117722804
Slapen O+, hopelijk lukt dat vannacht...

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark met muesli (geroosterde havermout, lijnzaad, amaranth, verschillende noten en wat gedroogd fruit)
T: Soep
L: Kipbrochette met currysaus en heel veel groentjes
T: Pompelmoes, appel
D: 4 boterhammen kipfilet, rauwkost, bakje overschot van groenten
T: kwark met kiwi en muesli
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:53:32 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722999
En de planning:

O: kom kwark met banaan en beetje honing
T: speculaasje
L: 3 bth: 1x dubbele kaas, 1x jam
T: grapefruit
D: spinazielasagne deel 2, met salade
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117723143
Ik heb mn lijstje iets veranderd, ik had rond 5 uur altijd veel trek en ging ik soms snoepen.
Nu:
O: 4 bth smeerkaas kip, melk
B: 25 minuten fietsen
L: 3 bth smeerkaas kip
T (16:00) boterham kip, appel
B 25 minuten fietsen
D (rond 19:30 meestal) denk een chinees/indisch iets met vis
T 500 gram kwark

Ik heb veel tijd tussen lunch en diner. Rond 4,5 uur kreeg ik enorm veel trek en 1 appel hielp niet echt. Kijken of het zo beter gaat.
pi_117723220
ik ben echt enorm duf nu, na zolang geslapen te hebben. Maar, t was inderdaad wel lekker!
pi_117723290
Goedemorgen!

Ik heb echt mega last van mijn keel, iemand nog tips? Mag geen trachitol of strepsils :(

Heb al thee met honing, honingdrop en koud drinken geprobeerd.. maar niks lijkt te helpen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117723320
Slapen O+ dat lukte wel vannacht!

Net Mr.Mo gedag gezegd voor de laatste keer!!!!!!!!!!!! *O* Zó fijn! Volgende week zeg ik 'm ook 's ochtends vroeg gedag, maar aan het eind van de dag is hij dan gewoon weer thuis!

Vandaag geen S, maar wel veel B!

O: 3 plakken volkorenbrood (1 met hummus, 1 met chilli roomkaas, 1 met nutella)
B: naar de uni fietsen (20min)
T: Friesch roggebrood
L: Griekse yoghurt met bosvruchten
B: naar m'n werk fietsen om kleding op te halen (25 min)
B: terug naar de uni fietsen om m'n eerste les te geven (25 min)
T: wat fruit (sinaasappel, appel)
B: terug naar huis fietsen (20min) met zware boodschappentassen omdat ik ook nog boodschappen moet doen
D: risotto met flespompoen en spekjes en kaas
T: ?
Ja doei.
pi_117723398
:D hyves krabbel-plaatje in de OP!

:{ Skoap, zo begon het bij mij ook met een zere keel... Oh, en niks hielp echt, naja, kruidenbittertje met suiker :') Beterschap!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723466
Hihi, ja kruidenbitter, wondermiddel inderdaad.. *huillll* ;)
pi_117723529
Beterskoap!
Ja doei.
pi_117723628
mogguh!

gister maar 5 uur geslapen en vannacht echt weer eens +8 uur. Dan voel je je weer mens :D

Lijstje gister:

O: 2 dikke geroosterde speltboterhammen met boter en jam
L: restje aardappelpurree en karbonade
T: 3 soorten taart, ik had mijn eigen taartbuffet :')
T: rijstwafels met een dikke laag pindakaas
T: 1/2 blikje tonijn met olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117723655
Mo, wat voor lessen ga je geven? Succes iig!
pi_117723807
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Ja doei.
pi_117723827
Zo snel al beginnen?! :o Succes!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723850
Ja, het kwam voor mij ook als 'n flinke verrassing :')
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:32:01 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117723871
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Lijkt me tof, veel plezier!
pi_117723946
MaJo: ik ben ff spuit elf ;)

Toen ik door kreeg dat mijn ziekte mijn lijf ging overheersen, bleek het ook hier erg moeilijk om een nieuw patroon te vinden. Ik kon minder bewegen, maar had nog niet door dat ik daardoor ook minder moest gaan eten en vooral minder carbs. Maar goed ik liep 30 km in de week hard en fitnesste nog twee keer per week. Daarna een tijd weinig tot niets.

De tips die je tot nu toe hebt gekregen zijn ook erg goed voor je. Iedereen heeft zich hier wel eens aangevallen gevoeld, maar meestal komt het omdat je dan kritiek hebt op jezelf, niet door de informatie die anderen geven. Als meningen nogal verschillen, komt het doordat ieder lichaam anders werkt en dus de aanpak ook. Kijk gewoon wat voor je ziekte en je lijf het beste werkt. Een andere tip is nog om te berekenen hoeveel energie je verbruikt nu je ziek bent en minder beweegt en daar je eetpatroon op te baseren. Dit is wel een goede:

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 08-10-2012 10:44:00 ]
pi_117723964
morgen slankies :W
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:38:22 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724018
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Niet meer actief op Fok!
pi_117724054
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:38 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
pi_117724079
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:36 schreef An24 het volgende:
morgen slankies :W
Mogge!
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:41:57 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724117
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
Komt later deze maand of in november in de bios :Y. Of kijk jij geen boekverfilmingen? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_117724172
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Komt later deze maand of in november in de bios :Y. Of kijk jij geen boekverfilmingen? :P
Jawel hoor! Geen problemen mee!
pi_117724211
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mogge!
hey! Hoe is het met de rust in huize Mo's? Alles weer okay?
pi_117724273
Ja. De storm is weer gaan liggen. Wat een drama's!
Maar Mr.Mo is nu als het goed is deze week ECHT ECHT ECHT van de studie af dus dan heeft hij ook niets meer om over te liegen.. hoop ik :')__!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_117724369
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Glitterbeer :D

Aw Phaidra! Hoeveel dagen ga je werken?

Fijn dat je je beter voelt O+ Dan komt het met eten vast ook weer in orde :Y

Ik heb net ontbeten met havermout met amandelmelk, appel, kaneel, rozijnen, gojibesjes en lijnzaad, goed te doen! :Y)
Ik ga de ene week 3 dagen, de andere week 4 dagen werken. Ik hoop maar dat het te doen is. 4 dagen lijkt me nu best veel, maar we zullen zien. Ik begin iig met een 3-daagse week O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:50:05 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724378
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ja. De storm is weer gaan liggen. Wat een drama's!
Maar Mr.Mo is nu als het goed is deze week ECHT ECHT ECHT van de studie af dus dan heeft hij ook niets meer om over te liegen.. hoop ik :')__!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o -O- Boeh. Geen leuke dingen :* Hopelijk snel allemaal klaar dan!
pi_117724515
Nee, verre van, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Heb ook werkelijk waar geen traan gelaten :@ waar ik me eigenlijk nog het slechtste over voel, zelfs niet toen hij zei dat we er maar 'n eind aan moesten maken :') was vooral helemaal perplex, denk ik. Maar vooruit kijken en positief denken en de tegenspoed in "in voor en tegenspoed" maar zien als een uitdaging. 8-)
Ja doei.
pi_117724535
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, verre van, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Heb ook werkelijk waar geen traan gelaten :@ waar ik me eigenlijk nog het slechtste over voel, zelfs niet toen hij zei dat we er maar 'n eind aan moesten maken :') was vooral helemaal perplex, denk ik. Maar vooruit kijken en positief denken en de tegenspoed in "in voor en tegenspoed" maar zien als een uitdaging. 8-)
:{ :*
pi_117724563
volgens mij heb ik wat gemist Mo? Sterkte iig :) En mocht je meer info kwijt willen pm.png

En jij ook succes Phaid! Lijkt me best spannend, maar beginnen met 3 dagen is dan wel weer fijn :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117724566
Mo, hopelijk komt er nu snel een wat rustiger periode voor jullie beiden :*.

Lijstje maar weer eens?

O: 2 boterhammen met appelstroop
T: banaan
L: 2 boterhammen met gerookte kipfilet
T: plakje ontbijtkoek met boter of crackertje, mandarijntje
D: couscous met falafel, tomatensaus en courgette
T: glas warme melk misschien? Iets met zuivel, maar liever niet zure yoghurt oid. Vergeten vla te halen, bummer. Misschien vanmiddag nog even doen voor ik de mini van de opvang haal O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:58:07 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724614
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat ik ook een stukje gemist heb, maar boe :o -O- Nuja er komt veel op jullie beide af denk ik, met de afstand en het reizen en de schoonmama en het afstuderen en whatnot.
pi_117724626
Ik heb ook geen idee waarover het gaat, maar klinkt vrij ernstig?
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:58:41 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724630
3 dagen lijkt me ideaal met een mini, Phaidra! *O* Succes enzo. Gaat je mister eigenlijk ook minder werken? </Aagje> :') :+
pi_117724678
Jemig, ook wat gemist idd.. iig :* voor Mo..
pi_117724710
Skoap, wat rot van de keelpijn! Ik weet verder ook niets meer, behalve bakken thee met honing, veel dropjes als je bloeddruk dat toelaat en misschien ijsklontjes sabbelen? Hielp mij wel goed toen ik keelontsteking had. Anders misschien langs de dokter, wie weet kan je een antibioticakuurtje krijgen en ben je er snel vanaf.

Beterschap! :*

Nog maar 10 dagen tot D-day he? :o Spannend!! Hoe gaat het verder met de buik enzo?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117724759
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
3 dagen lijkt me ideaal met een mini, Phaidra! *O* Succes enzo. Gaat je mister eigenlijk ook minder werken? </Aagje> :') :+
Jep! Hij is op vrijdag vrij als ik mijn 4-daagse week heb. Heeft hij ook een dagje met de mini, zonder dat ik over zijn schouder mee kijk :+. Dan 3 dagen naar de opvang. Vind ik persoonlijk ook het maximum, zeker als ze nog zo klein zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117724803
Verhaaltje dat achter de schermen stond, haal 't ook zo weer weg.

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 08-10-2012 11:12:56 ]
Ja doei.
pi_117724982
Pfoe Mo, sterkte. Lijkt me idd heel moeilijk om je geliefde zo te zien en zo weinig te kunnen doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117725001
Ai ai mo... ik was nog aan het lezen toen je het weghaalde, maar veel sterkte!
pi_117725017
Heftig, kheb je iets wat ik erbij denk in een DM gestuurd :*

Hard tijd voor mijn lijstje ook

O: brinta
B: kind naar school brengen, lopend uiteraard
T: cappuccino, peer
L: 2 rijstwafels met ham en kaas, gekookt ei, karnemelk
T: kwark met een banaan
B: wandelen
T: wortels. komkommer
D: spruitjes met spekjes en cashewnootjes en parmezan
T: yoghurt
pi_117725066
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:01 schreef Phaidra het volgende:
Skoap, wat rot van de keelpijn! Ik weet verder ook niets meer, behalve bakken thee met honing, veel dropjes als je bloeddruk dat toelaat en misschien ijsklontjes sabbelen? Hielp mij wel goed toen ik keelontsteking had. Anders misschien langs de dokter, wie weet kan je een antibioticakuurtje krijgen en ben je er snel vanaf.

Beterschap! :*

Nog maar 10 dagen tot D-day he? :o Spannend!! Hoe gaat het verder met de buik enzo?
zwangerschapsgeneuzel maar ff in spoiler

SPOILER
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:16:11 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117725094
Oh te laat! ;( Maar uiteraard sterkte he, voor jullie allebei! :*
pi_117725100
Had al wat getypt, maar komt erg overeen met wat ik dacht.

Ik hoop voor jullie dat hij over die angst heen kan komen Mo :*

Had zelf ook angst voor m'n afstuderen omdat het m'n einddoel was en ik bang was wat ik daarna nou aan moest met mijzelf.
Best wel lastig om overheen te komen, en mijn relatie is dus wel gestrand in die tijd...
Al heeft dat er aan bijgedragen dat ik er overheen ben gekomen. :@
Maar ik zat dan in een relatie met een kenau die die angst alleen maar voedde.
pi_117725115
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Phaidra het volgende:
Pfoe Mo, sterkte. Lijkt me idd heel moeilijk om je geliefde zo te zien en zo weinig te kunnen doen.
Ja, dat is 't een beetje. Ik weet dat hij het niet 'expres' doet en het er vooral zelf heel moeilijk mee heeft, zich er voor schaamt en daarom het mij ook niet vertelt.. :') maar dat neemt niet weg dat we in een relatie zitten, een langdurige/voor-altijd-vind-ik en dat hij niet de enige is tegen wie hij liegt en of dingen achterhoudt...

Máár, we komen er wel! :)
Ja doei.
pi_117725267
Al dikke winst dat je weet wat er gebeurd is denk ik Mo, een goed huwelijk overleeft dit :)
pi_117725522
Maar genoeg over mijn getrouwde leven en de problemen hierin :') :D Nu weer de leuke dingen:

Eens zien of we binnenkort ergens een (goedkoop) weekendje weg kunnen, al is 't maar één nacht. Naar Wales of Lake District ofzo. Nadat ik zag dat aurum ook lekker paar daagjes weg gaat op den Facebooks dacht ik "ik wil oooook" O+ :D
Ja doei.
pi_117725610
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Maar genoeg over mijn getrouwde leven en de problemen hierin :') :D Nu weer de leuke dingen:

Eens zien of we binnenkort ergens een (goedkoop) weekendje weg kunnen, al is 't maar één nacht. Naar Wales of Lake District ofzo. Nadat ik zag dat aurum ook lekker paar daagjes weg gaat op den Facebooks dacht ik "ik wil oooook" O+ :D
Ik weet niet of het goedkoop genoeg is, maar ze hebben elke dag 3 bestemmingen goedkoop bij transavia, er zijn de laatste tijd heel veel leuke deals bij het travel-deel van groupon (maar dat is wel weer vanaf NL) en travelbird heeft ook regelmatige leuke acties. Al weet ik niet of deze dingen ook vanuit GB tellen :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:32:44 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117725712
Verhaal gemist, maar sterkte Mo!
pi_117725770
Heb het verhaal van mo gemist, dus kan er weinig zinnigs over zeggen.. Alleen kan ik je sterkte en geluk samen wensen. Ik vond afstuderen ook raar idee, daarna ben je 'klaar'. Zo voelde ik me in het begin niet, nu wel. Nog een paar weken en dan is het eindelijk zover. Ik twijfel nog wel beetje wat ik hierna wil gaan doen. Aan de ene kant trekt consultancy me wel, ook omdat ik best wel competitief ben, maar eerst vakinhoudelijk nog meer leren lijkt me interessant/nuttig. En soms heb ik ineens ideeen voor een eigen bedrijf. Dus eigenlijk kan t alle kanten nog op ;)

En iets totaal anders: in mn rechterbeen heb ik een spiertrekking net boven mn knie, word er helemaal gek van. Megairritant..
pi_117725804
Mo ik heb je verhaal ook niet gelezen, maar wil je toch heel veel sterkte wensen :*
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 11:36:44 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117725840
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:35 schreef An24 het volgende:
MaJo: ik ben ff spuit elf ;)

Toen ik door kreeg dat mijn ziekte mijn lijf ging overheersen, bleek het ook hier erg moeilijk om een nieuw patroon te vinden. Ik kon minder bewegen, maar had nog niet door dat ik daardoor ook minder moest gaan eten en vooral minder carbs. Maar goed ik liep 30 km in de week hard en fitnesste nog twee keer per week. Daarna een tijd weinig tot niets.

De tips die je tot nu toe hebt gekregen zijn ook erg goed voor je. Iedereen heeft zich hier wel eens aangevallen gevoeld, maar meestal komt het omdat je dan kritiek hebt op jezelf, niet door de informatie die anderen geven. Als meningen nogal verschillen, komt het doordat ieder lichaam anders werkt en dus de aanpak ook. Kijk gewoon wat voor je ziekte en je lijf het beste werkt. Een andere tip is nog om te berekenen hoeveel energie je verbruikt nu je ziek bent en minder beweegt en daar je eetpatroon op te baseren. Dit is wel een goede:

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte

Succes!
Heel verhaal getypt, blijft de computer hangen en is mijn reactie weg -O- Dus nog maar een keer:

Ik vind het zo lief hoe jullie allemaal met me meedenken O+ Weer een totaal andere reactie dan gisteren, ben momenteel echt een soort emotioneel wrak :@ :')

Bedankt voor de site, ik ga het later even checken ^O^ Wat voor ziekte heb jij? En heb je je leven er nu goed op aan weten te passen? Het klopt dat ik nog erg moet wennen aan alles, naast het anders inrichten van mijn leven moet ik ook naar dingen kijken als mijn eetpatroon en beweging. Ik heb de diagnose in mei gekregen en het is dus nog vrij vers. Maar het is al heel wat dat ik aan het sporten ben :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 11:44:56 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117726102
Skoap heb je wel eens nycileen geprobeerd? Dat werkt bij mij altijd super tegen verkoudheid/keelpijn! Eigenlijk werkt het het beste als je het aan voelt komen, dus misschien ben je al te laat.

Ik heb het verhaal van Mo ook gemist maar wil je wel sterkte wensen :* Ik weet zelf nog wel van mijn afstuderen (2x :D) dat ik daarna in een zwart gat viel. Ik weet dus niet precies waar het over gaat maar ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117726139
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel verhaal getypt, blijft de computer hangen en is mijn reactie weg -O- Dus nog maar een keer:

Ik vind het zo lief hoe jullie allemaal met me meedenken O+ Weer een totaal andere reactie dan gisteren, ben momenteel echt een soort emotioneel wrak :@ :')

Bedankt voor de site, ik ga het later even checken ^O^ Wat voor ziekte heb jij? En heb je je leven er nu goed op aan weten te passen? Het klopt dat ik nog erg moet wennen aan alles, naast het anders inrichten van mijn leven moet ik ook naar dingen kijken als mijn eetpatroon en beweging. Ik heb de diagnose in mei gekregen en het is dus nog vrij vers. Maar het is al heel wat dat ik aan het sporten ben :s)
Ehlers Danlos. Inmiddels heb ik het onder controle, met goed eten en drie keer per week yoga. Maar het is even zoeken. Ik kreeg mijn officiele diagnose in 2006, 2008 en in 2012 :+ (ze zaten telkens mis, maar nu zijn ze er uit)
pi_117726612
Zoals beloofd wat vakantiefoto's.

Natuurlijk wel in een spoiler, omdat niet iedereen het wil zien ;)

SPOILER
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:21:26 #59
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117727236
Sterkte Mo! Jullie geraken er wel door!

Mooie foto's An, zin in vakantie krijg ik ervan!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:26:43 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117727394
Tof An! Strand-achtig en beessies O+

Otterfoto :D Had Freud eigenlijk naast je moeten drijven, konden jullie handjes vast houden net als otters O+
pi_117727434
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof An! Strand-achtig en beessies O+

Otterfoto :D Had Freud eigenlijk naast je moeten drijven, konden jullie handjes vast houden net als otters O+
Freud wilde niet :( ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:31:56 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727538
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:00 schreef An24 het volgende:

SPOILER
Wow ziet er gaaf uit _O_
pi_117727672
Toffe foto's An! Al had ik niet anders verwacht ook 8)7 :P
pi_117727772
Mooi An O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:42:54 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727840
Ik probeer te reageren op de reactie van An op mij maar dat lukt niet :?
pi_117727858
Toffe foto's O+
Ja doei.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:44:02 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727879
Nou ja vreemd, als ik een hele nieuwe reactie type dan lukt het wel :')

Maar goed, het was niet een hele boeiende reactie. Wilde alleen zeggen dat ik nooit van ED had gehoord maar dat het me heftig lijkt en dat het fijn is dat je er nu goed mee kunt leven :)
pi_117728818
Mooie foto's An O+.
pi_117729627
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:44 schreef MaJo het volgende:
Nou ja vreemd, als ik een hele nieuwe reactie type dan lukt het wel :')

Maar goed, het was niet een hele boeiende reactie. Wilde alleen zeggen dat ik nooit van ED had gehoord maar dat het me heftig lijkt en dat het fijn is dat je er nu goed mee kunt leven :)
Dank :*

Haha Vaiz: we hebben niet eens onze camera's meegenomen, gewoon een kleine snapshot cam. Geen zin in het gesjouw en we gingen toch niet op doorreis :+

En dank allen...het was tof O+
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:51:15 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117729956
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:00 schreef An24 het volgende:

SPOILER
Supercool! ^O^
Niet meer actief op Fok!
pi_117730145
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Dank :*

Haha Vaiz: we hebben niet eens onze camera's meegenomen, gewoon een kleine snapshot cam. Geen zin in het gesjouw en we gingen toch niet op doorreis :+

En dank allen...het was tof O+
:D maar ook vooral omdat jullie beide fotograaf zijn natuurlijk...
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:47:45 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117731925
Lijstje:

O: koffie :@
L: 4 boterhammen met worst en een glas karnemelk, 4 losse plakjes kaas :9
T: 2 rijstwafels, frambozen/sinaasappel smoothie, 2 crackers met eiersalade
D: Panga, gebakken aardappeltjes en broccoli met tuinkruidensaus

Na het werk even naar de winkel om wat gezonde spullies in te kopen voor deze week en een berg fruit :s)
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:48:50 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117731960
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven *O*. Woeiiiiiiiiiiii! *O* Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur :').
Niet meer actief op Fok!
pi_117732032
Lijstje:
O: 2,5 bth jam
T: chocoladecroissant :')
L: kop mosterdsoep en een salade met olijfolie, beker karnemelk
T: portie hazelnoten, wat druiven
B: 2x20 minuten fietsen
S: 5 km hardlopen
D: pasta met tomaat en ansjovis en grana padano
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:52:42 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732116
Ik kan hier blijkbaar niet op iemand reageren want dan blijft mijn computer hangen :')

@Viking: wat tof! Ik herken dat wel hoor, ben echt een studeer en cursus verslaafde _O- Heb 2 opleidingen afgerond, eentje niet, doe nu een cursus Frans en wil weer een opleiding naast mijn werk gaan doen: Grafisch Vormgeven :D
pi_117732284
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven *O*. Woeiiiiiiiiiiii! *O* Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur :').
Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.
Had blijkbaar het toen niet duidelijk aan mn ouders verteld, want toen het niet meer op mn rapport stond waren ze verrast en niet positief :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:56:30 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732287
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik kan hier blijkbaar niet op iemand reageren want dan blijft mijn computer hangen :')

@Viking: wat tof! Ik herken dat wel hoor, ben echt een studeer en cursus verslaafde _O- Heb 2 opleidingen afgerond, eentje niet, doe nu een cursus Frans en wil weer een opleiding naast mijn werk gaan doen: Grafisch Vormgeven :D
Ik doe nu al een opleiding, maar die is relevant in het kader van werk en cv building en ik wil gewoon een hobby hebben, iets dat niet direct nuttig is voor m'n loopbaan enzo :P. In theorie is er geen cursus voor nodig en kun je het jezelf leren, maar dat werkt voor mij niet zo goed, heb ik gemerkt. Ik hoop op leuke medecursisten :Y.

Doe jij je cursus Frans ook via de Volksuniversiteit of niet? :)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:58:01 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732331
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.
Had blijkbaar het toen niet duidelijk aan mn ouders verteld, want toen het niet meer op mn rapport stond waren ze verrast en niet positief :')
Ja, ik roep altijd dat ik het gehad had willen hebben op de middelbare school, maar iets niet gehad hebben op de middelbare school, is geen reden om het niet alsnog te leren natuurlijk :). Kan er nu nog een hoop plezier van hebben :).

Bovendien zou ik er op de middelbare school ook niets aan gevonden hebben. Die belangstelling kwam pas in mijn laatste studiejaren ;).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:00:21 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117732412
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor :').
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:00:55 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732428
Is zeker leuk om iets voor jezelf te doen :Y Voor mij is Frans ook niet van belang voor mijn werk maar wel in mijn persoonlijke leven. Mijn schoonvader is Frans en die spreekt geen woord Nederlands of Engels dus ik moet toch wat :') En ik doe de cursus via de LOI :)

Edit: ik kan dus niet meer reageren dus vandaar mijn reactie zonder quote erboven ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:01:50 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732461
Huiswerk O+ Leren voor tentamens O+ Sowieso lezen O+ Ik ben echt serieus studieverslaafd :@ :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:05:12 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732608
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor :').
Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.

Ik wil dit al jaren en heb het gevoel dat er een hele nieuwe wereld voor me opengaat :'). Niet meer 'oh het betekent iets als .... ', maar echt teksten die je in kerken e.d. ziet gewoon kunnen lezen. En mijn Latijnse muziek meteen snappen zonder de vertaling erbij. Whaah O+.

En het kost maar 286 euro voor 24 lessen, dus dat is echt spotgoedkoop. Het komt ook niet ontzettend strak gestructureerd over allemaal, dat vind ik ook wel fijn. In principe gebruiken we een middelbare-schoolboek, maar een ander boek vindt de docent ook prima :). Dus ik neem gewoon de boeken die ik al heb mee, misschien kan ik de andere cursisten warm krijgen voor een van die boeken :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:06:18 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117732654
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:01 schreef MaJo het volgende:
Huiswerk O+ Leren voor tentamens O+ Sowieso lezen O+ Ik ben echt serieus studieverslaafd :@ :')
Leuk wel he :D Al is het 'moeten' aspect wel minder xD Maar goed, ik leer momenteel ook genoeg bij tijdens het werken! *O*
pi_117732715
Mijn ouders hebben een cursus Engels gedaan bij de Volksuniversiteit. Was wel leuk, maar mensen komen al snel niet meer opdagen en lessen werden vaak verzet of vervielen. Hun Engelse spreekvaardigheid (doel van de cursus) werd er niet echt beter van, maar ze vonden het wel leuk om gedaan te hebben.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:10:27 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732798
Ik kan me wel voorstellen dat je het gaaf vindt om die teksten voortaan te kunnen lezen. Ik kan zelf cyrillisch lezen en ook Hebreeuws (ook nog een hele cursus thuis van liggen maar die moet ik weer eens oppakken :@) alleen ken ik maar weinig woorden dus dan kan ik de woorden wel lezen maar dan weet ik niet wat het betekent _O- Wel handig om cyrillisch te kunnen lezen als je in Bulgarije of Servië bent en laat ik naar het laatste land nou volgend jaar weer gaan O+
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 15:12:07 #86
70532 loveli
N
pi_117732874
MaJo, niet kunnen quoten is iets met een ad-blocker.
crap in = crap out
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:13:08 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732918
@Loveli: het gekke is dat ik vanochtend wel kon quoten en nu niet meer. Ik kan wel quoten en dan een reactie erop schrijven, maar als ik die wil verzenden dan blijft ie hangen :?
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 15:17:24 #88
70532 loveli
N
pi_117733075
compu al aan en uit gezet? :')
/noob
crap in = crap out
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:18:30 #89
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117733106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:17 schreef loveli het volgende:
compu al aan en uit gezet? :')
/noob
It-crowd O+
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:19:04 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117733129
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:08 schreef Chicolate het volgende:
Mijn ouders hebben een cursus Engels gedaan bij de Volksuniversiteit. Was wel leuk, maar mensen komen al snel niet meer opdagen en lessen werden vaak verzet of vervielen. Hun Engelse spreekvaardigheid (doel van de cursus) werd er niet echt beter van, maar ze vonden het wel leuk om gedaan te hebben.
Ja, dat is een nadeel van de volksuniversiteit: er zijn helemaal geen regels of richtlijnen en de docent mag het vak gewoon naar eigen inzicht invullen, in samenspraak met de cursisten. Benieuwd hoe dat bij ons zal gaan. Het is een klein groepje. We gaan het zien. Ik stap er iig positief in ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_117733512
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.

Ik wil dit al jaren en heb het gevoel dat er een hele nieuwe wereld voor me opengaat :'). Niet meer 'oh het betekent iets als .... ', maar echt teksten die je in kerken e.d. ziet gewoon kunnen lezen. En mijn Latijnse muziek meteen snappen zonder de vertaling erbij. Whaah O+.

Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.
Ik vond het vooral lastig dat er vaak geen onderwerp in zinnen wordt gebruikt, aan de uitgang van het werkwoord moet je dat dan zien.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:35:58 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117733734
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.
Ik vond het vooral lastig dat er vaak geen onderwerp in zinnen wordt gebruikt, aan de uitgang van het werkwoord moet je dat dan zien.
Ik verwacht ook niet dat binnen twee weken te kunnen hoor ;). Small steps :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_117733859
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Tof Vik ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begin donderdag weer :+ Of in ieder geval is het een cursus ter voorbereiding op een opleiding O+ Eens kijken of het mij nog lukt. Ze zeggen dat het moeilijker wordt als je ouder wordt.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:41:25 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117733928
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof Vik ^O^

[..]

Ik begin donderdag weer :+ Of in ieder geval is het een cursus ter voorbereiding op een opleiding O+ Eens kijken of het mij nog lukt. Ze zeggen dat het moeilijker wordt als je ouder wordt.
Tof!

Vik ook tof!

Woei :7 Ik wil nog een online cursus doen (digital painting o.a.) en Spaans leren en misschien nog wat talen *O* En misschien nog een werkgerelateerd cursusje doen, maar gezien mijn werk ook trainingen geeft en ik die materialen voortdurend langs zie komen is dat wellicht wat overbodig :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:57:09 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117734536
'en misschien nog wat talen' _O- :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:57:16 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117734542
Ik voel die behoefte echt totaal niet... Zou ook niets weten. Zou alleen wel Chinees willen leren ergens heb ik wel spijt dat ik niet na de HAVO naar de tolk/vertaler opleiding ben gegaan, maar ben doorgestroomd naar 6VWO en toen ook naar de uni moest maar dat is nogal een klus en ik weet gewoon dat daar niks van terecht komt naast fulltime werken.
pi_117734610
Ik zou ook nog zoveel kunnen leren, ben gewoon te lui :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:59:56 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117734645
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:57 schreef Viking84 het volgende:
'en misschien nog wat talen' _O- :P.
Alles begint met ambitie! :7
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:04:10 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117734804
Voor nieuwe inspiratie net dit boek besteld: http://webshop.voedingscentrum.nl/balansdag-kookboek.html :s)
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:06:15 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117734884
o god; ik herken het wel.... Ik kan me niet voorstellen dat ik nooit weer een opleiding ga doen. Inmiddels ontplooi ik mezelf door anderen te scholen (scholingscommissie) en om het werk op de afdeling te optimaliseren (beademingscommissie). Maar ik sluit zeker niet uit dat ik nog eens een andere opleiding ga doen...
Maja welke he? ik wil niet een te beperkte keuze maken.

Mo; ik heb het ook niet helemaal meegekregen, maar in elk geval een dikke knuffel voor jou *knuffel*.

En lijstje van vandaag;
o; biogarde met appel
t; mandarijn
s: wandelen bos
l: 2 gekookte eieren, 2 cracottes pindakaas, beetje gerookte zalm
t: handje nootjes
s: 40 min WII
d: vis en wortels
t; denk een paar kruidnootjes bij de koffie ;)

Gister:
o: biogarde met appel
t: snack a jack
t: ministukje notenkoek
l: 2 cup a soup champignon, 2 crackers light-jam, 2 eieren
d: pasta
t: nootjes, 20 + kaas
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_117734936
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:10 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je het gaaf vindt om die teksten voortaan te kunnen lezen. Ik kan zelf cyrillisch lezen en ook Hebreeuws (ook nog een hele cursus thuis van liggen maar die moet ik weer eens oppakken :@) alleen ken ik maar weinig woorden dus dan kan ik de woorden wel lezen maar dan weet ik niet wat het betekent _O- Wel handig om cyrillisch te kunnen lezen als je in Bulgarije of Servië bent en laat ik naar het laatste land nou volgend jaar weer gaan O+
Tof!! Ik heb een vak bijbels Hebreeuws gevolgd tijdens mijn studie, vond ik ook erg leuk :Y. Cyrillisch zou ik ook nog wel willen leren. Maar eigenlijk zou ik eerst weer eens mijn Italiaans op moeten pakken voor ik iets nieuws oppak.

Als je nog van uitdagingen houdt, kan ik je spijkerschrift aanraden. Puzzelen voor gevorderden, aldus mijn docent O+. Wel lastig om zomaar even te volgen though.

Vik, leuk dat je nu echt een cursus gaat doen, gaat waarschijnlijk toch beter dan zelf weer beginnen. Dat merkte ik toen ik vorig jaar 'even' een tekst wilde gaan vertalen, wat is de grammatica toch ver weggezakt :o.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:08:30 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117734971
Heb altijd gebarentaal willen leren en daar tolk in worden maar op 1 of andere manier is dat nooit wat geworden...

Wat een prachtige foto's An O+

Tof Vik, leuk dat je er zo enthousiast over bent

Mo, weet niet maar denk dat ik wel weet waar het over gaat.. tût
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:11:24 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117735085
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Tof!! Ik heb een vak bijbels Hebreeuws gevolgd tijdens mijn studie, vond ik ook erg leuk :Y. Cyrillisch zou ik ook nog wel willen leren. Maar eigenlijk zou ik eerst weer eens mijn Italiaans op moeten pakken voor ik iets nieuws oppak.

Als je nog van uitdagingen houdt, kan ik je spijkerschrift aanraden. Puzzelen voor gevorderden, aldus mijn docent O+. Wel lastig om zomaar even te volgen though.

Vik, leuk dat je nu echt een cursus gaat doen, gaat waarschijnlijk toch beter dan zelf weer beginnen. Dat merkte ik toen ik vorig jaar 'even' een tekst wilde gaan vertalen, wat is de grammatica toch ver weggezakt :o.
Koptisch lijkt mij ook nog wel eens gaaf om te leren :+.

Zo useless, maar daarom juist :'). Ik vind dode talen interessanter dan levende talen, geloof ik. Ik heb ook nog boeken over middeleeuws Latijn in de kast staan die ik ooit wil kunnen lezen (ik O+ de middeleeuwen). Ben benieuwd hoe dat uiteindelijk verschilt van het klassieke Latijn.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:12:00 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117735112
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb altijd gebarentaal willen leren en daar tolk in worden maar op 1 of andere manier is dat nooit wat geworden...

Wat een prachtige foto's An O+

Tof Vik, leuk dat je er zo enthousiast over bent

Mo, weet niet maar denk dat ik wel weet waar het over gaat.. tût
Gebarentaal kan ik wel (een beetje) :7.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:12:22 #105
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117735134
Voor jouw lengte Beessie vind ik het best wel weinig weer.
Hoe gaat het lichaamlijk met je nu?

Lijst:
O: kwark en vla
T's: halve komkommer, cup a soup kerrie, boterham kaas, grote appel, 200 gr rauwe wortel
L: Kom snert met rookworst/spek/saucijs, 2 boterhammen met 1 gekookt ei en tomaat, beker melk
T's: 4 dropjes, 2 pruimen, peer, blokje choco
D: bloemkool, spinazie, tilapiafilet, aardappelkroketten, mayo en curry
T: zoute stokjes
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:13:48 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117735196
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Eens kijken of quoten weer lukt, zit nu op een andere computer :)

Wat voor studie heb je gedaan? Bij Religiestudies waren ook allemaal dat soort vakken :) Ik heb wel Jodendom en andere religievakken gehad maar geen klassikaal Hebreeuws. Dat kon wel maar dan moest ik 4 dagen in de week, dat vond ik iets teveel naast de twee studies die ik al deed :') Ik wil het wel weer oppakken, ik heb een volledige cursus thuisliggen maar ben nooit verder gekomen dan het schrift leren en een paar woordjes :@

Spijkerschrift lijkt me ook tof ja :D Maar laat ik eerst maar eens Frans afmaken en dan Hebreeuws :D
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:14:29 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117735222
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Voor jouw lengte Beessie vind ik het best wel weinig weer.
Hoe gaat het lichaamlijk met je nu?

Lichamelijk? je bedoelt gewichttechnisch?

Ik ben 1,5 maand bezig en ongeveer 7 kg kwijt. (de eerste kg's gingen heel snel). Ik word vooral iets strakker door meer sporten. (volleybalseizoen is weer begonnen).

Nu 82 kg bij 185 cm, dus weer op de goede weg.
pi_117735223
Zit even een break te houden en zie 2 gasten keihard op een automaat beuken omdat er niks uitkwam. Ziet er hilarisch uit omdat ze vol met hun schouder erop rammen (ook omdat het 2 kleine aziaten zijn)...
pi_117735264
Het pashokje tussentijds moeten verlaten omdat je een kleinere maat broek nodig hebt dan je had gedacht is altijd puick. Heb een nieuwe favoriete winkel gevonden :') _O-
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:16:17 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117735296
Jij held! Ik waag me niet meer aan broeken geloof ik :D.
pi_117735353
Het was zelfs de eerste broek die ik pakte. Wat een wonder. *belt krant*
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:18:10 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117735400
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:14 schreef the85mc het volgende:
Zit even een break te houden en zie 2 gasten keihard op een automaat beuken omdat er niks uitkwam. Ziet er hilarisch uit omdat ze vol met hun schouder erop rammen (ook omdat het 2 kleine aziaten zijn)...
Vandalen? oO<
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:18:36 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117735424
moet je eens broeken gaan shoppen bij didi of miss-etam oid, is goed voor je zelfvertrouwen ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:19:53 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117735475
Ik heb trouwens dit recept gevonden voor bij de pangafilet, klinkt wel lekker:

Pangafilet met een overheerlijke knoflooksaus

4 Pangafilets
5 el olijfolie
4 teentjes knoflook uitgeperst
1 1/2 el. witte wijnazijn
1 el appelsap
4 el paneermeel
zout en peper.

Verwarm de oven voor op 150 graden

Bereidingswijze

Verhit de olijfolie en bak hierin de Panga om en om. (is heel snel gaar). Leg de gebakken vis op een schaal en houd warm. Vermeng knoflook met de azijn, appelsap en het paneermeel tot een dikke saus is ontstaan. Maak de saus op smaak met zout en peper. Bestrijk de gebakken vis met een dikke laag saus en laat alles ca. 15 minuten staan. ( om warm te houden: oven op 150 graden en aluminiumfolie over de schaal) Serveer de vis met de saus onmiddellijk nadat de 15 minuten zijn verstreken.

:9
pi_117735476
Ja, en zelfs voor mijn smaak werkelijk te ernstig.
Ja doei.
pi_117735487
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Vandalen? oO<
Haha ze waren te klein om echte vandalen te zijn. Na 5 minuten rammen was het ze gelukt: de opbrengst 4 blauwe schouders en 1 chocoladereep :D
pi_117735828
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Het pashokje tussentijds moeten verlaten omdat je een kleinere maat broek nodig hebt dan je had gedacht is altijd puick. Heb een nieuwe favoriete winkel gevonden :') _O-
Haha, dat is tof. Feli!

Gister ook wezen shoppen. Hoewel Freud mij mooier vindt in broeken, heb ik een super toffe donkergroene kokerrok gescoord. Erg mooi met enkellaarsjes en een nieuwe zwarte bloese. Ik voelde me net de actrice uit de serie 'body of proof'. Laat de hoge piefjes overleggen maar komen O+
pi_117735837
Ik leer voor m'n werk, is dat niet ideaal?

Verder om half vier naar huis gegaan, heerlijk. De rest van e werk komt morgen wel. Nu een kopje thee, en een koekje dat de Duutser gister gebakken had, omdat ik weer thuis kwam O+ .
pi_117735917
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik leer voor m'n werk, is dat niet ideaal?

Verder om half vier naar huis gegaan, heerlijk. De rest van e werk komt morgen wel. Nu een kopje thee, en een koekje dat de Duutser gister gebakken had, omdat ik weer thuis kwam O+ .
Kan hij koekjes bakken? :D Jij boft *O*
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:29:33 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117735933
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:20 schreef the85mc het volgende:

[..]

Haha ze waren te klein om echte vandalen te zijn. Na 5 minuten rammen was het ze gelukt: de opbrengst 4 blauwe schouders en 1 chocoladereep :D
:')

Vraag dan een congierge zou ik denken!
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:30:29 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117735976
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat voor studie heb je gedaan? Bij Religiestudies waren ook allemaal dat soort vakken :) Ik heb wel Jodendom en andere religievakken gehad maar geen klassikaal Hebreeuws. Dat kon wel maar dan moest ik 4 dagen in de week, dat vond ik iets teveel naast de twee studies die ik al deed :') Ik wil het wel weer oppakken, ik heb een volledige cursus thuisliggen maar ben nooit verder gekomen dan het schrift leren en een paar woordjes :@

Spijkerschrift lijkt me ook tof ja :D Maar laat ik eerst maar eens Frans afmaken en dan Hebreeuws :D
Je bedoelt klassiek Hebreeuws zeker? :+.
En hee, heb je Religiestudies gestudeerd? O+. Tof! Ik heb in Groningen nog wat bijvakken gedaan bij godsdienstwetenschap :).
Niet meer actief op Fok!
pi_117736004
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan hij koekjes bakken? :D Jij boft *O*
Ja, ze zijn lekker! Hij vertelde er ook bij dat er een halve kilo choco inzat. Dat wou ik niet weten. Straks na het eten nog een stukje zelfgebakken spekkoek!
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:32:46 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117736075
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je bedoelt klassiek Hebreeuws zeker? :+.
En hee, heb je Religiestudies gestudeerd? O+. Tof! Ik heb in Groningen nog wat bijvakken gedaan bij godsdienstwetenschap :).
:D Nee echt klassikaal ;) Ik heb voor modern Hebreeuws gekozen. Bijbels Hebreeuws vind ik eigenlijk toffer maar ik dacht meer te hebben aan de moderne vorm. Nu doe ik er echter helemaal niks mee :') En lijkt me zo tof om de Bijbel in het Hebreeuws te kunnen lezen O+ Ik weet wel hoe je " In de beginne" leest en schrijft: Bereshit :D

En ik heb Religiestudies een jaartje gedaan als derde studie :Y Richting Jodendom. Vandaar het Hebreeuws ;)
pi_117736153
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ze zijn lekker! Hij vertelde er ook bij dat er een halve kilo choco inzat. Dat wou ik niet weten. Straks na het eten nog een stukje zelfgebakken spekkoek!
Lekker hoor. Geniet er van!
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:35:36 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117736216
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

:D Nee echt klassikaal ;) Ik heb voor modern Hebreeuws gekozen. Bijbels Hebreeuws vind ik eigenlijk toffer maar ik dacht meer te hebben aan de moderne vorm. Nu doe ik er echter helemaal niks mee :') En lijkt me zo tof om de Bijbel in het Hebreeuws te kunnen lezen O+ Ik weet wel hoe je " In de beginne" leest en schrijft: Bereshit :D

En ik heb Religiestudies een jaartje gedaan als derde studie :Y Richting Jodendom. Vandaar het Hebreeuws ;)
:D.

Klassikaal als in: in een groep onder begeleiding van een docent? :P Ik ben in de war nu :').
Het lijkt mij juist weer gaaf om de Bijbel in het Latijn te lezen: in princiopo erat Verbum _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_117736255
Cacas contingit!
pi_117736461
Latijn en Grieks, ik heb er nog nachtmerries over (dat ik zonder te leren examen moet doen). :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:42:02 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117736550
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klassikaal als in: in een groep onder begeleiding van een docent? :P Ik ben in de war nu :').
Het lijkt mij juist weer gaaf om de Bijbel in het Latijn te lezen: in princiopo erat Verbum _O-.
Ik bedoel dat ik nooit klassikaal Hebreeuws heb gehad, maar alleen zelfstudie. Dat is ook de reden dat ik er op een gegeven moment mee gestopt ben, ik kon mezelf niet meer motiveren :@
pi_117736738
Latijns was op de middelbare school ook écht mijn ding niet :D Heb het in de 2e nog gevolgd, en heb 't op 't einde van dat jaar laten vallen. Geen moment spijt van gehad :D

Eerder jammer dat ik niet meer heb gedaan voor natuurkunde of wiskunde B. Op de middelbare geloofde ik gewoon dat dat echt 'te moeilijk' was. Erop terugkijkend waren dat vakken waar ik ineens een beetje voor moest studeren, en ik denk dat ik daarvan ben geschrokken ofzo :')
pi_117736834
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Moest het werkwoord niet altijd achteraan? Zegt zij die een 5 had voor het centraal eindexamen Latijn

Ik vind het nog steeds jammer dat ik een slechte docent had voor Grieks. Anders had ik, net als mn broertje, het Nieuwe Testament in de originele taal kunnen lezen :P. Just for the fun of it, omdat ik teksten eigenlijk altijd in hun originele taal wil lezen (zoals ook met romans etc).
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:49:21 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117736914
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:47 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Moest het werkwoord niet altijd achteraan? Zegt zij die een 5 had voor het centraal eindexamen Latijn

Ik vind het nog steeds jammer dat ik een slechte docent had voor Grieks. Anders had ik, net als mn broertje, het Nieuwe Testament in de originele taal kunnen lezen :P. Just for the fun of it, omdat ik teksten eigenlijk altijd in hun originele taal wil lezen (zoals ook met romans etc).
Ja, dat dacht ik ook, maar ik had voor de zekerheid nog even gegoogeld of het niet "in principium" moest zijn en toen zag ik het overal op deze plek staan :').
Niet meer actief op Fok!
pi_117736940
Soms voel ik me echt een boer tussen alle atheneum en gymnasium mensjes hier :+
pi_117736974
Maar je bent ook een heuse boer Vaaiz O+ Maar dan zéker niet in de ontzettend debiele negatieve zin van het woord die verbannen zou moeten worden :{w
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:50:30 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117736978
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben ook maar een havist hoor :+.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:51:58 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117737051
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
Echt wel... maar dan een boerin met mavo :')
pi_117737187
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je bent ook een heuse boer Vaaiz O+ Maar dan zéker niet in de ontzettend debiele negatieve zin van het woord die verbannen zou moeten worden :{w
:D thx!
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

*mavo boks*
En daar heb ik zelfs nog 5jr over gedaan :')
pi_117737335
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Baas boven baas: VBO :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:58:03 #138
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117737370
Zes jaar Latijn gedaan, vooral grammatica is echt helemaal weg. Ik vond het eigenlijk enkel leuk voor de culturele lessen erbij...

En bijstuderen, tjah ik ben nog aan het 'studeren' al noemt het dan wel werken... Wel volgend jaar mijn medisch engels eens opfrissen voor Zuid-Afrika, en waarschijnlijk jaar daarna mijn frans voor in Brussel... Ik heb absoluut geen talenknobbel! *gruwel*
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_117737416
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Baas boven baas: VBO :')
:D schoot ineens een mental image te binnen dat jij aan het lassen was :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:59:26 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117737431
Homo sapiens non urinat in ventum! oO<
pi_117737447
Niet in het openbaar pissen?
Ah, niet tegen de wind in pissen :+
pi_117737572
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Haha, Si! Geprobeerd, koos toch maar voor de horeca. Moest ook van de docent, omdat ik zo goed kon leren :')

Mjah, foutje van mijn ouders flink goed gemaakt :+
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 17:06:41 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117737753
Ik heb 8 jaar middelbare school gedaan *O* :') 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO, niet gehaald, 1 jaar staatsexamen, op 1 vak weer niet gehaald :')
pi_117737932
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:06 schreef MaJo het volgende:
Ik heb 8 jaar middelbare school gedaan *O* :') 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO, niet gehaald, 1 jaar staatsexamen, op 1 vak weer niet gehaald :')
Ocherm, ik zat er zes jaar en dat vond ik al zes jaar te lang :P

Niet de leukste tijd uit mijn leven to say the least :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:31:03 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117738832
Nadat ik wiskunde eruit geschopt had, ging ik fluitend de middelbare door. In 6 jaar twee diploma's :).
pi_117739171
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nadat ik wiskunde eruit geschopt had, ging ik fluitend de middelbare door. In 6 jaar twee diploma's :).
Bij mij was wiskunde helaas verplicht. En ik ben 1 keer blijven zitten en 1 keer gezakt (op één tiende ;( ), ook 8 jaar over mijn VWO gedaan dus. :')

Lijstje tot nu toe, heb m'n avondeten net op wegens heel erg honger toen ik thuis kwam :+

O: boterham pindakaas
T: griekse yoghurt met muesli
L: 2 boterhammen snijworst
T: sinaasappel, één of ander organic chocolate chip cookie
D: kom champignonsoep, bord salade (veldsla, komkommer, avocado, gerookte kip, ei)

Vanavond sowieso nog een banaantje en verder kijk ik wel even.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117739358
? Kon je wiskunde eruit knikkeren?
Ik ben echt een beta. heb echt talent voor natuurkunde, van wiskunde bak ik niet zoveel. Ik vind talen wel leuk, maar ben geen natuurtalent.. Vond het maar stom dat frans en duits vanaf de 4e passief werd, dus alleen luisteren en lezen. Daar heb je geen ruk aan. Ik kan in frankrijk wel alles lezen en begrijpen als ze praten, maar terugpraten doe ik in engels. :')
Vond mijn duitse leraar mooi: op leertentamens altijd onvoldoende, op luistertoetsen minimaal een 8 :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:43:35 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117739389
Oh, als ik wiskunde eindexamen had moeten doen, zat ik nu nog op de middelbare school.
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:44:26 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117739423
Ik ben van voor de tweede fase. Toen kon je zelf je pakket samenstellen. Alleen NL en Eng waren verplicht.
pi_117739513
Jah je kon wiskunde eruit knikkeren, goddank anders had ik waarschijnlijk nu nog op de middelbare school gezeten :')

Kon er uren voor zitten en dan nog haalde ik niet hoger dan een 4 op wiskunde.. (hoofd)rekenen lukt me prima, maar zodra er formules bij komen heb ik een soort van blinde vlek.. daar kan ik helemaal niets mee.
.
pi_117739534
lol shit ik was spuitelf :P
ontbrekende wiskundeknobbel ^5 dan XM
pi_117739555
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben van voor de tweede fase. Toen kon je zelf je pakket samenstellen. Alleen NL en Eng waren verplicht.
Echt? Bij ons op school moest je echt wel wiskunde kiezen, volgens mij. Alleen had je dan wel de keus tussen wiskunde A en B.

Of vergis ik me nu? Begin aan mezelf te twijfelen...
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:48:00 #153
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117739587
Ik kan 'wiskunde' spellen, dat is al knap :P

Eten is klaar.. NOM
pi_117739610
Ik ga zo maar eens naar m'n lecture room! *spannend* :o
Ja doei.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 17:49:10 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117739634
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Echt? Bij ons op school moest je echt wel wiskunde kiezen, volgens mij. Alleen had je dan wel de keus tussen wiskunde A en B.

Of vergis ik me nu? Begin aan mezelf te twijfelen...
Ik ben ook van voor de Tweede Fase en bij ons was Wiskunde ook verplicht :Y Je kon inderdaad kiezen tussen A of B of beiden :)
pi_117739660
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben ook van voor de Tweede Fase en bij ons was Wiskunde ook verplicht :Y Je kon inderdaad kiezen tussen A of B of beiden :)
Oh, misschien was het dan wel per school verschillend :)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 17:50:13 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117739677
Ik vind wiskunde echt fantastisch, kansberekenen en statistiek O+ Om die reden zelfs nog getwijfeld om een studie in die richting te kiezen :D Ik wist destijds alleen niet van het bestaan van de studie Econometrie, anders was ik dat misschien wel gaan doen :)
pi_117739703
Wat ik me herinner was bij ons NL en ENG verplicht + 1 vreemde taal (duits of frans dus) en creatieve vakken konden alleen maar als extra vak, ik had tekenen en kunstgeschiedenis als extra vak.
Nadeel hiervan is wel dat ik echt een schizofreen vakkenpakket had :P nederlands, engels, frans, biologie, maatschappijleer, economie, handel en tekenen&kunstgeschiedenis. Van alles net niets.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 17:51:22 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117739721
Even een domme vraag :@

Ik zie allemaal recepten voor pangafilet maar nergens kan ik vinden hoe lang je het moet bakken en ik heb werkelijk geen idee :') Dus hoe lang moet ik ze bakken? :P
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 17:52:34 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117739779
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:50 schreef MarMar het volgende:
Wat ik me herinner was bij ons NL en ENG verplicht + 1 vreemde taal (duits of frans dus) en creatieve vakken konden alleen maar als extra vak, ik had tekenen en kunstgeschiedenis als extra vak.
Nadeel hiervan is wel dat ik echt een schizofreen vakkenpakket had :P nederlands, engels, frans, biologie, maatschappijleer, economie, handel en tekenen&kunstgeschiedenis. Van alles net niets.
Bij ons NL, ENG en Wiskunde :) op de havo had je dus nog maar 3 keuzes over :D Dat werd bij mij aardrijkskunde, geschiedenis en economie. Op het vwo heb ik muziek erbij gedaan :)
pi_117739977
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oudheidkunde. Combi van taal, geschiedenis, archeologie en filosofie van het Middellandse Zeegebied, incl. Oude Nabije Oosten. Hebreeuws deed ik echter gewoon voor de leuk, had toen niet zoveel andere vakken. Je moet één oude taal volgen in het eerste jaar, toen heb ik spijkerschrift gekozen. Grieks en Latijn had ik op de middelbare school al gehad, ik wilde iets anders :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:26:10 #162
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117741041
Hmm raar onderwijssysteem daar bij jullie. Wij kregen gewoon van bijna alles (nederlands, frans, engels, duits, wiskunde, bio, chemie, fysica, godsdienst, sport, geschiedenis) basis en dan kiezen voor Latijn/extra taal/Economie/Grieks...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 18:46:45 #163
70532 loveli
N
pi_117741844
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:26 schreef Sjaapje het volgende:
Hmm raar onderwijssysteem daar bij jullie. Wij kregen gewoon van bijna alles (nederlands, frans, engels, duits, wiskunde, bio, chemie, fysica, godsdienst, sport, geschiedenis) basis en dan kiezen voor Latijn/extra taal/Economie/Grieks...
Zo ongeveer was het vroeger hier ook. Tot de vierde had ik alle vakken, daarna de talen en geschiedenis eruit gemikt.
crap in = crap out
pi_117742818
Ik dacht, ik ga weer eens goed beginnen met gezond eten. En ik neem vandaag de detoxsoep van Amber Albarda. Met broccoli, ui, rucola, komkommer. Daarbij een boterham (meergranen) met een beetje geitenkaas en geroosterde tomaatjes. Lekker gezond, vitaal.

Ben me toch beroerd ineens :') Geen idee wat het is.
pi_117742959
Mijn eerste seminar ging goed *O* ze luisterden allemaal heel aandachtig en waren op z'n minst lief voor me O+ alleen waren ze (nog) niet zo spraakzaam, maar dat rammen we er wel in *O*

Zo maar via de supermarkt naar huis en dan eten, want: hongerrrrrrrrrrrrrrr
Ja doei.
pi_117743100
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ben de lasser toch :+.
Ook daarin ben ik hopeloos geflunkt.

Goddank is er de ICT voor de mensen die niks kunnen _O-.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 19:17:59 #167
70532 loveli
N
pi_117743313
Ik wilde net een cursus gaan doen :')
crap in = crap out
pi_117743873
Hoihoi!
Worry is a misuse of imagination
pi_117745122
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Probability het volgende:
Hoihoi!
Heyhey!
Hoe gaat het? Is je stage al klaar?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117745447
Mo, fijn dat 't seminar lekker ging :)

Ik heb zin in Nom. Maar ik weet niet wat. Druiven. Denk dat ik dan maar druiven ga eten. Of een bakje met melk & cocopops.

Verder zijn ze bij de buren-van-de-buren aan het verbouwen (huis moet in principe volledig gerenoveerd worden), en gelukkig wonen we niet in een gehorig huis :+
pi_117745698
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Heyhey!
Hoe gaat het? Is je stage al klaar?
Nee ik zit pas op 25%!

Gaat goed, wel moe. Twijfel of ik heeeel uitgebreid ga douchen en chillen of dat ik een rondje ga rennen. Ik voel mij een beetje ziekjes dus denk het eerste. En misschien nog naar de supermarkt maar geen zinnn.

En ik moet eigenlijk nog een weekboodschappen lijstje maken en voorbereiden voor morgen.

Eerst dan maar douchen denk ik :+ zou misschien vanavond voor het laatst die persoon zien die 3 maanden weg gaat maar dat lukt denk ik even niet.

Dus over het algemeen wel okee, alleen beetje moe, neerslachtig, niet zo fit en spekkig.

En hoe gaat het met jou?
Worry is a misuse of imagination
pi_117745844
Mijn andere geroosterde tomaatjes zijn zwart geeindigd. Qua koken niet zo'n succesvolle dag :')

Lijstje:

O: magere yoghurt met een lepel jam (muesli is onderweg, daar wil ik de yoghurt daarna mee opleuken)
L: twee volk boterhammen met kaas en een paprika in reepjes
D: detoxgroentensoep (broccoli, komkommer, rucola, ui, basilicum), twee meergranen both met een beetje geitenkaas en een paar geroosterde tomaatjes.
pi_117746112
:o wat weinig Li!

Ik heb teveel. Werk was meh en verse bio pasta van de ah is ook meh. Om 9 uur ga ik een rondje rennen en dan neem ik nog lekker yoghurt.
pi_117746263
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee ik zit pas op 25%!

Gaat goed, wel moe. Twijfel of ik heeeel uitgebreid ga douchen en chillen of dat ik een rondje ga rennen. Ik voel mij een beetje ziekjes dus denk het eerste. En misschien nog naar de supermarkt maar geen zinnn.

En ik moet eigenlijk nog een weekboodschappen lijstje maken en voorbereiden voor morgen.

Eerst dan maar douchen denk ik :+ zou misschien vanavond voor het laatst die persoon zien die 3 maanden weg gaat maar dat lukt denk ik even niet.

Dus over het algemeen wel okee, alleen beetje moe, neerslachtig, niet zo fit en spekkig.

En hoe gaat het met jou?
Je klinkt herfstig. Ga lekker douchen :Y.
De stage is wel leuk toch? Ook al is het druk/veel werk?

Met mij gaat het prima. Laatste grote klussen om alles voor de beesten winterklaar te krijgen zitten er bijna op. Sporten / hardlopen schiet er wat bij in en ik voel me wat spekkig :+. Teveel koekjes eten op kantoor helpt ook niet.
pi_117746296
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:09 schreef Perruche het volgende:
:o wat weinig Li!

Ik heb teveel. Werk was meh en verse bio pasta van de ah is ook meh. Om 9 uur ga ik een rondje rennen en dan neem ik nog lekker yoghurt.
Ik moet er weer even inkomen :+ tussendoortjes op het werk blijft lastig..
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:01:02 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117749257
Zo, deze bejaarde ligt op bed :Z.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 21:23:19 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117750602
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oudheidkunde. Combi van taal, geschiedenis, archeologie en filosofie van het Middellandse Zeegebied, incl. Oude Nabije Oosten. Hebreeuws deed ik echter gewoon voor de leuk, had toen niet zoveel andere vakken. Je moet één oude taal volgen in het eerste jaar, toen heb ik spijkerschrift gekozen. Grieks en Latijn had ik op de middelbare school al gehad, ik wilde iets anders :D.
Dat klinkt echt als een hele toffe studie _O_ Doe je nu ook iets in die richting?

Ik wilde vroeger archeoloog worden maar ben dat niet gaan doen omdat het arbeidsperspectief niet zo goed was. Toen ben ik journalistiek gaan studeren, daar is momenteel geen werk in te vinden dus ik had net zo goed wel archeologie kunnen doen :') Maar inmiddels ligt mijn hart bij de journalistiek, alleen zo jammer dat er zo weinig banen zijn ;(
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 21:29:39 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117751032
Dat knoflook/witte wijnazijn/paneermeel sausje op de pangafilet was erg lekker :9 Sowieso viel de panga me niet tegen, dat ga ik wel vaker eten :Y

Vanavond trouwens super gezonde boodschappen gedaan, ik was echt trots op mezelf :D Veel groente, fruit, yoghurt, magere producten enz. Niks slechts in mijn mandje :s) Alleen vind ik het wel lastig nu ik gestopt ben met roken, ik heb dan soms zo'n goesting in slechte dingen :X Tips voor gezonde snacks?

Mijn uiteindelijke lijstje:

O: koffie en een eierkoek :@
L: 4 boterhammen met worst en een glas karnemelk
T: Cup a soup Toscaanse tomaat
D: Pangafilet, gebakken aardappeltjes en broccoli

Ik zit nu nog stampvol (net klaar met eten) maar misschien eet ik later nog wat druifjes of een mandarijn :)
pi_117751096
Kerst met drie families die allemaal veeleisend zijn, en ook nog eens een kleine 1000 km van elkaar en van ons wonen is best lastig!
pi_117751197
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:29 schreef MaJo het volgende:
Dat knoflook/witte wijnazijn/paneermeel sausje op de pangafilet was erg lekker :9 Sowieso viel de panga me niet tegen, dat ga ik wel vaker eten :Y
Als je om de oren geslagen wordt met je 'slechte' pangasius:
http://www.foodlog.nl/artikel/pangasius-onterecht-zwart-gemaakt1/
pi_117751515
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Kerst met drie families die allemaal veeleisend zijn, en ook nog eens een kleine 1000 km van elkaar en van ons wonen is best lastig!
Elk jaar 1 familie kiezen?
Of gewoon niet gaan en je eigen kerst maken?

Mijn visie bij dit soort dingen is simpel: feestjes horen leuk te zijn.
pi_117752060
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

Elk jaar 1 familie kiezen?
Of gewoon niet gaan en je eigen kerst maken?

Mijn visie bij dit soort dingen is simpel: feestjes horen leuk te zijn.
Tsja, we zien de families ook al te weinig, en vinden het ook belangrijk ze te zien, want een keer per jaar is te weinig!
pi_117752196
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tsja, we zien de families ook al te weinig, en vinden het ook belangrijk ze te zien, want een keer per jaar is te weinig!
Jah snap ik, maar dat hoeft niet per sé met kerst allemaal tegelijk toch? :) ff 1000 km reizen in 2 dagen en dan ook nog de reis vanuit zweden zelf erbij lijkt me uitputtend. Misschien met de ene fam kerst met de andere fam oudjaar ofzoiets?
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:52:16 #184
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117752550
beetje onzin om zelf te stressen om zonodig allebeide kerstdagen bij iedereen te zijn... gewoon niet doen, als ze dat niet snappen zal het vreemd zijn
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:52:53 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117752590
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:52 schreef uniekhoorn het volgende:
beetje onzin om zelf te stressen om zonodig allebeide kerstdagen bij iedereen te zijn... gewoon niet doen, als ze dat niet snappen zal het vreemd zijn
Wat zij zegt! :Y
pi_117752734
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:52 schreef uniekhoorn het volgende:
dat dus :)
pi_117753035
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als een hele toffe studie _O_ Doe je nu ook iets in die richting?

Ik wilde vroeger archeoloog worden maar ben dat niet gaan doen omdat het arbeidsperspectief niet zo goed was. Toen ben ik journalistiek gaan studeren, daar is momenteel geen werk in te vinden dus ik had net zo goed wel archeologie kunnen doen :') Maar inmiddels ligt mijn hart bij de journalistiek, alleen zo jammer dat er zo weinig banen zijn ;(
De banen liggen niet bepaald voor het oprapen nee :').

Ik heb 1,5 jaar in een museum tentoonstellingen gemaakt, maar alles is op projectbasis, dus het hield een keer op. Nu doe ik iets heel anders, wel jammer, maar daar had ik altijd al rekening mee gehouden. Wie weet ooit...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:06:17 #188
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117753548
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De banen liggen niet bepaald voor het oprapen nee :').

Ik heb 1,5 jaar in een museum tentoonstellingen gemaakt, maar alles is op projectbasis, dus het hield een keer op. Nu doe ik iets heel anders, wel jammer, maar daar had ik altijd al rekening mee gehouden. Wie weet ooit...
Ooit word ik miljonair *O*
Moet in ieder geval 2e kerstdag werken en volgend jaar nieuwjaarsdag om 6 uur, dat is 300% dus wel een stuk dichter bij de miljoen :')

Trusten
En Sigme, blijf eens van die koekjes af, verslaafde!

Goedzo XM dat je vroeg naar bed gaat, geef je lijf even rust :)

Hier ook weltrusten, fijne avond nog slankie heren en dames
pi_117753835
Nog weer even lekker gesport vanavond. Fijn!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117754610
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog weer even lekker gesport vanavond. Fijn!
Goed bezig!
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 22:40:40 #191
70532 loveli
N
pi_117755581
De verhouding omega-3/omega-6 in panga en tilapia is een andere reden om er minder enthousiast over te zijn, maar met de wetenschap van sigme in het achterhoofd is de straal van de boog waarmee ik er omheenloop kleiner.
crap in = crap out
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 22:41:30 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117755631
Ik wist helemaal niks van commotie rondom panga of tilapia :o Ik dacht ik eet eens een ander soort vis :')
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 22:50:05 #193
70532 loveli
N
pi_117756062
Jag, ik zou van deze kerst de eerste kerst alleen samen met de Duutser maken. Mijlpaal. Chanoeka, halloween, oud/nieuw, pasen, koninginnedag, valentijnsdag, dag van de arbeid, pinksteren kun je ook delen met de families.
crap in = crap out
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:52:55 #194
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117756227
Stout sjaap at een mini Twix en Snickers, gewoon omdat ze kon... (en omdat ze haar kwark thuis is vergeten, meh!)

Trouwens gisteren 2.5 uur terras geschuurd, dat is nogal topsport! Blij dat ik niet teveel moet hoesten vandaag. En trouwens dan daarna nog half uurtje gaan lopen!
Vandaag komt de B niet verder dan trappen lopen en af en toe een stukje fietsen... Morgen weer lopen :)
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:54:36 #195
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117756319
Ik moet voor kerstdag naar een suf etentje bij vrienden van mijn vriend zijn ouders, ik zou liever werken... Maar nee, het geluk is niet aan mijn kant, oudejaar wordt geschrapt dit jaar...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_117758212
Ik heb het topic doorgelezen en nu ga ik het nog een keer lezen want ik geloof gewoon niet dat Vik 'Latijns' niet heeft verbeterd.

En Jatje, wij doen ook elke kerst rondje Nederland voor 3 families (slechts 500k). Ik doe dat niet perse voor mezelf, ik weet wel dat alle drie de locaties het heel fijn vinden. Weekenden samen hebben we genoeg andere kansen voor.
pi_117759234
Geen eten in casa de Vaiz! :o Heb een dutje gedaan waardoor ik vergeten ben boodschappen te doen en afgelopen zaterdag niet wezen markten...
Is dus totaal niks! En m'n havermout is op!

;(

Ja, kattenvoer...
pi_117759317
Niets, noppes, nada, zilch...
pi_117759650
Yaay *O* voor An en voor Sig, ICT is inderdaad voor prutsers :+

Paar WTF-jes, verdeel ze maar hoe nodig...

Horecagebroed, doen niet zo aan tradities, tenzij ze geld opleveren :') *O* -O- :{
De honger speelt me parten...
Kattenbrokken smaken dus naar niks, blegh...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 06:51:53 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117762251
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:35 schreef anna82 het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen en nu ga ik het nog een keer lezen want ik geloof gewoon niet dat Vik 'Latijns' niet heeft verbeterd.

En Jatje, wij doen ook elke kerst rondje Nederland voor 3 families (slechts 500k). Ik doe dat niet perse voor mezelf, ik weet wel dat alle drie de locaties het heel fijn vinden. Weekenden samen hebben we genoeg andere kansen voor.
:D

Ik heb het wel gezien en ik had al een reactie getypt, maar weer verwijderd, omdat ik mijn wijsneuzerigheid een beetje wil doseren :+.

Goeiemorgen :W. Nog zeven dagen werken.
Niet meer actief op Fok!
pi_117762339
Mogguh :Z

O: Griekse yoghurt met muesli
T: volk boterham snijworst, banaan
L: 2 volk boterhammen gekookte worst
T: volk boterham snijworst, sinaasappel
D: gevulde paprika, denk ik
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:15:33 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117762355
Lijstje idd

O: kwark met ananas
T: banaan
L/T: vier bth met kaas en bthworst
T: 250 gram worteltjes
T: appel
S: 40 min crosstrainen
D: spaghetti carbonara
S: buikspieroefeningen
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:23:27 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117762412
GB, zag ik jou nou net lopen op CS Utrecht of was het je lookalike? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_117762512
Mogge, ben verrot heb geen zin enz enz :+
Maar ben er wel en ga nu beginnen met werken *goed voornemen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_117762560
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 07:23 schreef Viking84 het volgende:
GB, zag ik jou nou net lopen op CS Utrecht of was het je lookalike? :P
Dat was ik waarschijnlijk! :D Heb jou niet gezien, maar goed, ik zou m'n eigen moeder nog niet eens zien op dit tijdstip :').
pi_117763032
Mogge!

lijstje:
O: brinta
T: cappuccino, peer
L: dubbele boterham kaaskomkommer, gekookt eitje, karnemelk
B: wandeling
T: banaan, warme chocomel (zelfgemaakt, scheelt aanzienlijk met gewone chocomel :D gewoon een beker melk met een theelepel suiker en 2 theelepels cacaopoeder)
D: runderburger, bietjes met gebakken ui, aardappel
T: kwark met een hand rozijntjes
pi_117763046
o haiz!

Volgens mij loop ik aan het eind van de dag als een omaatje :+ Gister voor het eerst benen getraind in bijna een maand :')

Lijstje gister:

O: havermoutshake
T: rijstwafels met ei
T: stukje maltesertaart
L: salade met allerlei groente, rosbief en dressing
D: gekookte aardappel, stukjes kip en 1/2 avocado
S: fitness
T: rijst, tilapia
T: tonijn met olijfolie
pi_117763052
Mogguh!

Honger! }:|
pi_117763268
Morning! Heb je al ontbeten V1?

Planning:
O: yoghurt met gedroogde appel, rozijntjes, handje noten
T: boterham kaas/paprika
L: salade en soep en beker karnemelk
T: boterham kaas/paprika
T: druiven
D: restje gehakt met courgette, omelet van 2 eieren met tuinkruiden
S: bodybalance
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:58:50 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117763350
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 07:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat was ik waarschijnlijk! :D Heb jou niet gezien, maar goed, ik zou m'n eigen moeder nog niet eens zien op dit tijdstip :').
Lol. Je had een lichte jas aan (camelkleurig oid?) en je liep wel vlak langs me op het perron, maar ik dacht dat je het wel niet zou zijn, want in mijn hoofd werk jij niet in Utrecht :') (blijkbaar wel dus?).

Je zag er wel goed uit, trouwens! ^O^
Niet meer actief op Fok!
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:00:23 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117763372
Goedemorgen :O Ik heb nu al zin in morgen want dan kan ik uitslapen :@ :')
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:00:29 #212
70532 loveli
N
pi_117763373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:38 schreef _aurum_ het volgende:
T: rijst, tilapia
Kloppen de de verhalen die over panga niet kloppen wel over tilapia?

Goede bekomst.
crap in = crap out
pi_117763409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:00 schreef MaJo het volgende:
Goedemorgen :O Ik heb nu al zin in morgen want dan kan ik uitslapen :@ :')
9 uur is uitslapen :D Of ben je al langer wakker?
pi_117763446
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:54 schreef Perruche het volgende:
Morning! Heb je al ontbeten V1?
Nu wel :)
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:05:22 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117763458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

9 uur is uitslapen :D Of ben je al langer wakker?
Ik ben om half 9 opgestaan maar voor mij is dat wel degelijk vroeg :D In het weekend en op mijn vrije dag word ik niet voor 12 uur wakker ;)
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:05:38 #216
70532 loveli
N
pi_117763465
Ergens achter in de kast een blikje ronijn gevonden, vaiz?
crap in = crap out
pi_117763512
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:35 schreef anna82 het volgende:

ja, vorig jaar waren we niet bij m;'n ouders, maar m'n moeder heeft aangegeven dat wel lastig te vinden. en dit is de logische feestdag om iedereen te zien, en dat vinden we allebei ook leuk! het is alleen even puzzelen van hoe of wat...
pi_117763513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:05 schreef loveli het volgende:
Ergens achter in de kast een blikje ronijn gevonden, vaiz?
Ik heb brood en beleg op werk liggen :D Gewoon een hele schap in de koelkast voor mijzelf :7
pi_117763564
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof Vik ^O^

[..]

:D *voorsprong heeft.

Vind trainingen leuk :Y een hele opleiding van 4 jaar zie ik niet zitten :@
pi_117763643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lol. Je had een lichte jas aan (camelkleurig oid?) en je liep wel vlak langs me op het perron, maar ik dacht dat je het wel niet zou zijn, want in mijn hoofd werk jij niet in Utrecht :') (blijkbaar wel dus?).

Je zag er wel goed uit, trouwens! ^O^
Ja, zo'n jas heb ik idd. Werk al 5 jaar in Utrecht! ;)

En thanks! :D
pi_117763770
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Kloppen de de verhalen die over panga niet kloppen wel over tilapia?

Goede bekomst.
Volgens mij is noch panga nog tilapia zo slecht. Pak Sigme d'r artikel erbij, verder vind ik niks recents aan "bewijsmateriaal" dat het ongezond is.

En als ik me zo'n zorgen maak over mijn gezondheid, dan moet ik maar verkassen, want ik heb de Shell hier aan de overkant liggen en ik wil niet weten hoeveel meuk ik daarvan al ingeademend heb in mijn leven. :')

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten/leven maar het moet wel leuk blijven :P
pi_117763791
Als ik bouwvakker zou zijn zou ik graatmager zijn. Gisteren van half 8 in de ochtend tot half elf in de avond gewerkt op 2 boterhammen met kipfilet en mayo, een banaan en een bak pindasoep.

Vandaag ook alweer bezig sinds 8 uur, was niet van plan het weer zo te doen, maar zal lastig worden om echt gezond te eten.

Het wordt wel tof! Nieuwe houten vloer én een afwasmachine! *O*
pi_117763806
Ik vind tilapia en panga vaak niet zo lekker. Het smaakt naar grond of zo?
pi_117763847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:21 schreef conleche het volgende:
^^
pi_117763866
Ik kruid alles met Mrs. Dash *O*

Superlekker, geen zout en geen MSG! Enige nadeel is dat het alleen in Amerika te krijgen is }:|
pi_117763920
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:21 schreef conleche het volgende:
^^ koop het ook niet meer
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:28:17 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117763967
Eindresultaat gister:

O: bak kwark met banaan en honing
L: 3 bth: dubbele kaas, 1x jam
T: witte grapefruit
D: spinazielasagne en 2 borden salade

Planning vandaag:

D: ?

Boodschappen-tijd vanaaf.
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:31:02 #228
70532 loveli
N
pi_117764017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:23 schreef _aurum_ het volgende:
Ik kruid alles met Mrs. Dash *O*

Superlekker, geen zout en geen MSG! Enige nadeel is dat het alleen in Amerika te krijgen is }:|
Ik gebruik dit zout heel vaak:
http://www.waddendelicatessen.eu/product.php?id=4
met zout :') , zonder msg.
crap in = crap out
pi_117764233
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef LieLie het volgende:
Ik moet er weer even inkomen :+ tussendoortjes op het werk blijft lastig..
Ik vind het op 't werk ook altijd veel moeilijker dan tijdens vakanties enzo :Y Dan vergeet ik soms om te eten enzo.

Vik, 7 dagen werken nog en dan vakantie? Hoe lang en waarheen ook alweer precies? Ik heb het volgens mij wel langs zien komen, maar mijn hoofd is nogal een zeef :+
pi_117764256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik gebruik dit zout heel vaak:
http://www.waddendelicatessen.eu/product.php?id=4
met zout :') , zonder msg.
Martijn eet alleen dat groene zout.

Vaiz, vrij of werk je thuis vandaag?
pi_117764309
:? werken op kantoor...
pi_117764314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vaiz, vrij of werk je thuis vandaag?
Zo dan! Een duidelijk voorbeeld van hoe je dus eigenlijk niet met samengestelde zinnen moet werken :D :+
pi_117764345
Oh, ik heb weer half gelezen maar :') Omdat je niks in huis had en honger had. Dat stukje over brood op het werk heb ik weten te skippen. Hurray me!
pi_117764379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eindresultaat gister:

T: witte grapefruit
D: spinazielasagne en 2 borden salade

Planning vandaag:

D: ?

Boodschappen-tijd vanaaf.
Net lijstje gisteren!
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:48:42 #235
70532 loveli
N
pi_117764385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zo dan! Een duidelijk voorbeeld van hoe je dus eigenlijk niet met samengestelde zinnen moet werken :D :+
Bij Vaiz mag 'ie wel zo gesteld worden.
crap in = crap out
pi_117764394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef loveli het volgende:

[..]

:D :+

Heb je ook wel weer gelijk in.... ^^
pi_117764396
Lekker bezig, Coco ^O^ :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik snapte dan ook niet wat er fout aan was :+
Serieus, wat is er fout aan die zin? :@
pi_117764403
Weer beginnen met werken = :O
pi_117764477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Schei uit, af en toe word ik moe van mezelf :')

Snap je 'm écht echt niet of ben je ons aan het bezeiken? Not sure if...
pi_117764508
:@ snap 'm niet...
pi_117764516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Haha, als je em goed leest is het mooi. Lees 'vrij' eens als werkwoord ;)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:55:37 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117764530
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Net lijstje gisteren!
Thnx :)
pi_117764538
Ah zo 8)7
pi_117764542
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:55 schreef the85mc het volgende:

[..]

Haha, als je em goed leest is het mooi. Lees 'vrij' eens als werkwoord ;)
Dit idd :+
pi_117764586
Vaiz ik ben net zo blond geloof ik :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:03:05 #246
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_117764721
voor echt goed advies,
http://personalbodyplan.com/

volg ik sinds een tijdje de eigenaar 'tom barten' op facebook, een goed eerlijke personal trainer die er veel verstand van heeft. legt alle taboes uit (mensen die shakejes, light producten geloven etc)

hij heeft ook fijne artikelen over eten etc erop staan. ben al een paar kilo kwijt (en een stuk breder / droger) door zijn advies..

voorbeeld van een artikel:

Elke dag krijgen we de vraag wat voor een soort ontbijt geschikt is voor mensen die als primair doel hebben om van hun overtollige kilo’s lichaamsvet af te komen. Ze zijn vaak hun broodje kaas, cruesli, low-fat yoghurt met fruit, latte met sojamelk, donut, croissantje en fruitdrankje gewend en schrikken zich kapot als we vertellen wat wij doen, omdat dit niet algemeen geaccepteerd is of wordt gezien als “normaal”.

Een van de strategieën die we bij Timo (zie foto) toepasten was het “Meat, Veggie and Nut Breakfast”. Het “Meat and Nut breakfast” is voornamelijk bekend geworden via Charles Poliquin. Een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor dit ontbijt is: bloedsuiker management. Ten eerste zijn aminozuren en vetzuren essentieel voor ons lichaam en ten tweede hebben ze over het algemeen een lage ‘insulin load’. Dit betekent dat de pancreas, je alvleesklier, een minimale hoeveelheid insuline produceert wanneer je deze macronutriënten eet.

Insuline is in het kort gezegd het hormoon dat er voor zorgt dat er glucose vanuit de bloedbaan naar de cellen wordt getransporteerd. Op de cellen zitten zogenaamde receptoren, de ontvangers van het hormoon. Deze receptoren zorgen er voor dat de glucose uiteindelijk in de cellen terecht komt. Het lichaam van mensen met een hoog vetpercentage is echter niet zo insulinegevoelig. Dit betekent dat de receptoren op de cel minder gevoelig zijn voor insuline en de glucose niet optimaal wordt opgenomen.

Voor mensen die van hun lichaamsvet af willen komen is het dus van essentieel belang om de receptoren insulinegevoelig te maken en te houden door voeding te consumeren waarbij de pancreas een minimale hoeveelheid aan insuline hoeft te produceren, ofwel het laag houden van de ‘insulin load’. Wat zien we echter in de huidige levensstijl, waaronder het ontbijt, van tegenwoordig? Ontbijtgranen, suikerrijke voedingsmiddelen, veel bewerkte koolhydraten en andere voedingsmiddelen die zorgen voor een hoge ‘insulin load’ en stress op de alvleesklier.

Hoe ziet het ‘Vlees, (groene) groente en noten’ ontbijt eruit?
Het is eigenlijk heel simpel. Kies vlees, kies groente en kies ongebrande en ongezouten noten en eet het! Vanuit mijn visie werkt rood vlees het beste, maar dit is in het begin wellicht een te grote stap. Je kan ook beginnen met eieren in plaats van vlees, maar roteer ook hierin. Het is belangrijk om kwalitatieve producten te kopen. Dit betekent bijvoorbeeld grasgevoerd of biologisch vlees en ongebrande en ongezouten noten.

Kijk uit bij de noten dat je er niet teveel van consumeert. Denk hierbij aan een richtlijn van max. 1 gesloten handje per dag. Ik zie teveel mensen die denken dat ze kunnen eten wat ze willen, omdat het gezond is verklaard. Ze voegen vervolgens in elke maaltijd een handje noten toe. Laat ik je uit de droom helpen dat je ook net zo goed dik wordt van een teveel aan gezonde voeding. Ondanks dat we geen voorstander zijn van calorieën tellen, spelen ze wel een bepalende rol.

Hieronder een aantal suggesties:

- Gebakken/gegrilde kipfilet met rauwe amandelen en spinazie
- Gebakken/gegrilde kalkoenfilet met rauwe walnoten en broccoli
- Gebakken/gegrilde biefstuk met rauwe macademia noten en wokgroente

Tom Barten, bedenker van Personal Body Plan
pi_117764758
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:05:16 #248
70532 loveli
N
pi_117764760
Je volgt Tom, maar volg je ons ook?
crap in = crap out
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:07:37 #249
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_117764829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:05 schreef V1z0R het volgende:
WOENSEL BITCH!
shab woensel bitch
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:08:48 #250
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_117764862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:05 schreef loveli het volgende:
Je volgt Tom, maar volg je ons ook?
heb wat paginas bekeken, openingspost doorgelezen, dacht dat de link van tom handig zou zijn als iemand nog advies of opzoek was naar wat nieuws. maar nee ik volg de reeks niet echt
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:13:30 #251
70532 loveli
N
pi_117764996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:08 schreef JaafkeGB het volgende:

[..]

heb wat paginas bekeken, openingspost doorgelezen, dacht dat de link van tom handig zou zijn als iemand nog advies of opzoek was naar wat nieuws. maar nee ik volg de reeks niet echt
Vind niks mis met het verhaal van Tom, alleen worden we zo nu en dan simpel van mensen die hier het evangelie komen vertellen alsof wij van niets weten en liefst ontbijten met cornflakes en magere melk.

Dus ga zitten, neem een kop koffie en stel je voor voordat je alleen een linkdump doet.

Ik ben loveli, heb van mezelf een slanke/gespierde bouw met aanleg voor een suikerbuikje. Voornaamste doel is gezond eten en leven, leuke bijkomstigheid is een slank lijf. Weet inmiddels hoe ik dat moet bereiken (snoep/suikers skippen) en als ik die valkuilen vermijd voel ik me ook een stuk fitter. Verder ben ik ook goed in schoenen en jurkjes kopen.

En wie ben jij?
crap in = crap out
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:16:40 #252
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_117765096
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Vind niks mis met het verhaal van Tom, alleen worden we zo nu en dan simpel van mensen die hier het evangelie komen vertellen alsof wij van niets weten en liefst ontbijten met cornflakes en magere melk.

Dus ga zitten, neem een kop koffie en stel je voor voordat je alleen een linkdump doet.

Ik ben loveli, heb van mezelf een slanke/gespierde bouw met aanleg voor een suikerbuikje. Voornaamste doel is gezond eten en leven, leuke bijkomstigheid is een slank lijf. Weet inmiddels hoe ik dat moet bereiken (snoep/suikers skippen) en als ik die valkuilen vermijd voel ik me ook een stuk fitter. Verder ben ik ook goed in schoenen en jurkjes kopen.

En wie ben jij?
jaafke, echte naam jor.

21 jaar, geintresseerd in bewegen, eten, en de combinatie ervan, redelijk gespierd gebouwd (aanleg: stevig) mijn doel: behouden en/of verbeteren van mijn huidige vorm.

verder koop ik te veel kleren. eet ik structureel 1 keer per week friet en houd ik van films kijken met mijn vriendin.
pi_117765265
Ik had laatst paprikasoep als ontbijt en dat is best prima. Vandaag volle yoghurt met dingen en dat is ook prima. Soms eieren en dat is ook lekker. Ontbijten O+.
pi_117765327
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:16 schreef JaafkeGB het volgende:
verder koop ik te veel kleren.
Ik denk dat je je wel thuis gaat voelen hier O+ :+
pi_117765359
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:22 schreef Perruche het volgende:
Ik had laatst paprikasoep als ontbijt en dat is best prima. Vandaag volle yoghurt met dingen en dat is ook prima. Soms eieren en dat is ook lekker. Ontbijten O+.
getsiederrie, paprikasoep als ontbijt.

ik had vandaag volkoren zaden/pitten brood (zelfgemaakt) met hagelslag, en een appel. Lekker!
pi_117765448
Oh, laatst eindelijk 'Lucky Number Slevin' gezien. Wat een toffe film!! _O_

Hebben heel lijstje gemaakt met films die we nog moeten zien en die schijnbaar awesome zijn (films waarvan je wenste dat je ze nog eens voor het eerst zou kunnen zien).

SPOILER
pi_117765457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

getsiederrie, paprikasoep als ontbijt.

ik had vandaag volkoren zaden/pitten brood (zelfgemaakt) met hagelslag, en een appel. Lekker!
:D ik kan alles eten als ontbijt. Nasi ofzo, of satesaus. :').
pi_117765684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D ik kan alles eten als ontbijt. Nasi ofzo, of satesaus. :').
Dan toch liever paprikasoep als ontbijt :D
pi_117765705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, laatst eindelijk 'Lucky Number Slevin' gezien. Wat een toffe film!! _O_

Hebben heel lijstje gemaakt met films die we nog moeten zien en die schijnbaar awesome zijn (films waarvan je wenste dat je ze nog eens voor het eerst zou kunnen zien).

SPOILER
:? jullie kat heet Dude en jullie hebben The Big Lebowski niet gezien? Martijn zit ook nog eens op bowlen!!! :o
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:38:53 #260
70532 loveli
N
pi_117765812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:36 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:? jullie kat heet Dude en jullie hebben The Big Lebowski niet gezien? Martijn zit ook nog eens op bowlen!!! :o
"films waarvan je wenste dat je ze nog eens voor het eerst zou kunnen zien"
=>> ze wilde dat ze 'em nog nooit had gezien.
crap in = crap out
pi_117765847
Ik ga maar eens een kop koffie drinken, is nodig volgens mij :')
pi_117765867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:16 schreef JaafkeGB het volgende:

[..]

jaafke, echte naam jor.

21 jaar, geintresseerd in bewegen, eten, en de combinatie ervan, redelijk gespierd gebouwd (aanleg: stevig) mijn doel: behouden en/of verbeteren van mijn huidige vorm.

verder koop ik te veel kleren. eet ik structureel 1 keer per week friet en houd ik van films kijken met mijn vriendin.
Welkom, maar je bent meer welkom als je je usericon aanpast ;)

Over je vorige post, denk dat de meesten hier zo over suikers/koolhydraten denken, eens in de zoveel tijd is hier een koolhydraatdiscussie..
Ik weet niet precies wat je doelen zijn, maar als je je vetpercentage wil verlagen moet je burn the fat, feed the muscle lezen.
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:41:01 #263
70532 loveli
N
pi_117765891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:39 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga maar eens een kop koffie drinken, is nodig volgens mij :')
De mijne is net klaar. Met slagroom ipv koffiemelk en gezoet met krummelkandis, oftewel fijne bruine kandij :9
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:43:43 #264
70532 loveli
N
pi_117765985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:41 schreef loveli het volgende:

[..]

De mijne is net klaar. Met slagroom ipv koffiemelk en gezoet met krummelkandis, oftewel fijne bruine kandij :9
Kennen jullie dat? de plunjer van je cafetiere naar beneden drukken en een bruingevlekte keuken?
crap in = crap out
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:47:59 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117766102
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Kennen jullie dat? de plunjer van je cafetiere naar beneden drukken en een bruingevlekte keuken?
plunjer? Cafetiere? O.o
pi_117766143
quote:

[..]

nee, maar het klinkt wel grappig :D
pi_117766190
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

plunjer? Cafetiere? O.o
Dit!
Ik ken wel soep willen maken met de blender en groene keuken.. :+
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:51:37 #268
70532 loveli
N
pi_117766196
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

plunjer? Cafetiere? O.o
crap in = crap out
pi_117766257
quote:

[..]

yes. zeker als je teveel haast hebt...
pi_117766275
quote:

[..]

Nee maar oei, dat klinkt minstens zo erg als een ontploffend blikje tomatenpuree!

Lijstje van gister
O: 2 knackebrod pindakaas
L: 3 knackebrod pindakaas, granaatappel, 2 pruimen
T: appel
D: erwtjes, puree, veggieburger, appelmoes
T: hopjesvla
pi_117766333
:o hopjesvla! :9.
pi_117766346
quote:

[..]

helaas wel :D
pi_117767512
+10 voor de filmsmaak van Coco en ohai @ jor
pi_117767690
Haha, geweldig. Zit ik thuis mijn curusdag voor te bereiden, word ik gebeld door de baas:

"Morgen An, je hebt een sollicitiegesprek"

"oe, tof, wanneer?"

"nu! Brief niet gehad?"

"euh nee, niets".

"13:00 uur maar doen dan?"

"okay!"

*vliegt naar kantoor! :')
pi_117767740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:32 schreef MarMar het volgende:
+10 voor de filmsmaak van Coco en ohai @ jor
Wat Mar zegt O+
pi_117767857
Mar & An: Martijn heeft de films uitgekozen. Zal 't hem doorgeven :+
pi_117768059
Wat voor solli heb je, an? Succes!
pi_117768119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:47 schreef Perruche het volgende:
Wat voor solli heb je, an? Succes!
Senior beleid. Ben nu nog junior. En dank!
pi_117768199
Ah, cafetiere issues, waar moet ik op letten als ik er eentje koop? Of moet ik wat anders kopen voor fatsoenlijke koffie (nespresso ofzo heb ik geen zin in). :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117768277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, cafetiere issues, waar moet ik op letten als ik er eentje koop? Of moet ik wat anders kopen voor fatsoenlijke koffie (nespresso ofzo heb ik geen zin in). :)
Bialetti.
pi_117768323
:D succes An! ^O^

Films O+

Ik moet trouwens ook weer een nieuw lijstje samenstellen...
Al wel gezien maar Spirited Away sowieso!

Mensen nog aanraders?
*Big Fish & The Prestige schaamteloos kopieert!*
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:55:37 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117768329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:56:17 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117768348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:57 schreef Ml-etje het volgende:
Vaiz ik ben net zo blond geloof ik :D
Of je hebt gewoon niet zo'n dirty mind ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_117768484
beuh, kan me vandaag absoluut niet concentreren. Heb nog niets nuttigs gedaan, en de dag is al bijna om. Ik moet altijd heel erg omschakelen als ik ineens een lege agenda heb!
pi_117768538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:55 schreef V1z0R het volgende:
:D succes An! ^O^

Films O+

Ik moet trouwens ook weer een nieuw lijstje samenstellen...
Al wel gezien maar Spirited Away sowieso!

Mensen nog aanraders?
*Big Fish & The Prestige schaamteloos kopieert!*
Op Reddit komen regelmatig van dat soort posts langs :Y Daar heeft Martijn volgens mij ook tussen zitten neuzen :)
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:15:27 #286
70532 loveli
N
pi_117768943
quote:
De campingversie!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:18:14 #287
70532 loveli
N
pi_117769038
Voor standaard koffie heb ik een filterhouder van 2,95 en een fluitketel.
crap in = crap out
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:20:20 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117769101
Succes An!

Spirited Away wil ik ook nog zien :Y My Neighbour Totoro is ook leuk :D
pi_117769382
Leon the Professional al voorbij gekomen? Staat ook hoog in IMDB (daar neuzen wij zo nu en dan doorheen, en halen dan alles wat interessant lijkt binnen). En ik werd blij van Up O+ (pixar film). Of eigenlijk wilde ik de halve film huilen, maar dat was omdat de film soms zielig was en ik labieler dan een vrouw die aan het bevallen is :').
pi_117769415
Love will tear us apart op de radio, dus dan denk ik meteen aan donnie darko O+ Alleen al voor de muziek het herkijken waard.

Oh die stond er al :+
Little miss sunshine O+ O+
Our idiot brother O+ O+

En ik wacht op de verfilming van cloud atlas :)
pi_117769966
quote:
Cafetiere maakt hele goeie koffie. Wel grove maling kopen (of zelf malen).

Verder kan ik je aanraden een metalen te kopen, geen glazen.
Valt niet stuk en houdt je koffie langer warm.
De manufactum heeft een hele mooie, vrij prijzig:

De Blokker had er ook zoeen, misschien nog wel mooier, in elk geval een stuk goedkoper.

Voor espresso heb ik een Presso. Ook lekker snobby, en ik ben er zeer tevreden mee.
pi_117770102
:D die heb ik al gezien, Chico
:@ ik heb ook een traantje gelaten bij up...

*My Neighbour Totoro en Our idiot brother erbij zet*
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:54:08 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117770228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:50 schreef V1z0R het volgende:

Wie niet! Up O+

MNT gebeurt trouwens geen zak in, maar om de een of andere reden blijf je kijken :D Plus, pop references herkennen is win :P

Meer aanraders na even de DVD-kast bekeken te hebben: Biutiful, Machete, Boondock Saints, Gran Torino, Amelie, Kick-Ass en natuurlijk allerlei animatiedinges zoals Lilo en Stitch (uiteraard! :D) en Kung Fu Panda O+
pi_117770508
Percolators O+ heb er ook een op m'n werkplek op de uni. Zo fijn! :9 ze leven daar op instant koffie. Nou, ik mooi niet.

Net m'n eerste werkdag gehad @ Marks & Spencer! Het was leuk! :D *O* Aardige mensen, rustige winkel :')
Oh, en ze zijn nu al zeer tevreden over m'n snelheid: ben nu al sneller met vullen dan de mensen die er al jaren werken. Joechei. En dan te bedenken dat ik niet eens echt m'n best deed om haast te maken want ja: eerste dag en kon niet alles meteen vinden. :z :Z dat belooft nog wat.

Nu rest van de dag een beetje thuis'werken' (lezen) en dan eind van de middag hardlopen. Heb 'n lekke band dus moest net groot deel naar huis lopen dus heb de warming up al gehad maar was ook wat later hier waardoor ik 'n stuk minder zin heb om nog naar de uni te gaan omdat ik dan zéker niet voor het donker terug zal zijn als ik ook nog wil hardlopen.

Wel even wennen/lastig: vroeg opstaan en vroeg (goed!) ontbijten voor ik naar 't werk ga. Werk 4 uur dus heb geen pauze, maar moet wel genoeg brandstof hebben om te werken. Kreeg vanochtend om half 7 weinig door m'n strot. Eens zien of dat morgen beter gaat!
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:01:22 #295
70532 loveli
N
pi_117770509
Bennie & Joon.
crap in = crap out
pi_117770662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:50 schreef V1z0R het volgende:

Ik niet, want het was idee van vriendjelief om mij op te vrolijken (lekker avondje samen op de bank) omdat ik zo down was (nu niet meer hoor, ik zie zon en wat meevallers gehad). Heb na die film alsnog uitgebreid liggen janken hoor, zelfs de dag erna nog natte oogjes bij de gedachte aan 'mensen die hun leven lang niet de tijd (genomen) hebben om hun dromen achterna te gaan', daar niet van :'). Vond het wel heel lief van hem O+.
pi_117771123
Klinkt goed mo!

Lijstjes update:
O: yoghurt met gedroogde appel, rozijntjes en noten
T: bth kaas/paprika, kleine appel
L: salade met tonijn en ei, kop groentecremesoep, beker karnemelk
T: bth kaas/paprika, druiven
D: omelet 2 eieren met tuinkruiden en restje gehakt met courgette
T: 2 blokjes pure chocolade
S: bodybalance

Mooi vind ik.
pi_117772229
Eens!
pi_117772286
Had nog een vraagje over koolhydraten: om koolhydraten te vermijden eten sommigen noten, maar in sommige noten zitten best veel KH's, bijvoorbeeld in cashews. Zijn dat 'goede' koolhydraten of valt dat tegen?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:52:53 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117772425
Koffie ik wil.. Nog een uurtje wandelen. Heb er al 25km opzitten,l spontane wandel actie : P
pi_117772488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:49 schreef the85mc het volgende:
Had nog een vraagje over koolhydraten: om koolhydraten te vermijden eten sommigen noten, maar in sommige noten zitten best veel KH's, bijvoorbeeld in cashews. Zijn dat 'goede' koolhydraten of valt dat tegen?
GI en GL van cashews is laag, dus zou zeggen goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')